Een stuk minder dan door Covid, dat is één ding dat zeker is.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Ga eerst kijken hoeveel doden gaan vallen door de vaccinaties.
Hadden we je toch al vertelt? Dat op dit moment niet de vaccins het probleem zijn maar de bulldozers om de massagraven te delven.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Lijkenzakken stapelen op de straten, gok ik.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat er weinig te lekken valt.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog niks gelekt vanuot het Catshuis overleg?
als men ruzie gaat maken over wie er aan de beurt is dan zie ik dat wel gebeuren ja.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Nieuwe bestuurstijl.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja want wereldwijd is er nog nauwelijks data beschikbaar over vaccinaties die zijn toegediendquote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
aub nog een maandje aankijken, niet versoepelen. het gaat niet goed met de intensive care opnameaantallen, reguliere zorg is opnieuw uitgesteld.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Waar hoop jij op?quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Lege of volle dat is de vraag!quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Lijkenzakken stapelen op de straten, gok ik.
''Hou vol''.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Die ene ligt wel netjes op 1,5 meter afstand van die anderequote:
Voor mijzelf is het voor nu wel okay. Ik heb zelf e.e.a. in gang gezet zodat ik op dit moment in een situatie zit waar ik mee kan leven en mee vooruit kan. Zonder afhankelijk te zijn van restricties van de overheid.quote:
Moet dat wijf in die rode jurk haar geld nog krijgen wegens bewezen diensten of wat?quote:
Die variant gebruikt vast en zeker net als de Britten zelf geen zonnebrandcrème en gaat kapót aan de zonquote:
Werd Appie nou aangekondigd al Vinoloog? Of hoor ik dat nou verkeerdquote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
Ab loopt weer te oreren bij de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)-zorgelijke-situatie.
Hij heeft het over het nog meerdere maanden volhouden van de maatregelen. Ook zegt hij dat terrassen met extra maatregelen misschien wel weer open zouden kunnen, maar hij is bang voor het signaal dat hiermee wordt afgegeven, waardoor mensen denken dat wij er al zijn.
Als bang bent voor hoe mensen de versoepelingen opvatten, terwijl de versoepeling op zich best kan, dan kunnen wij de komende maanden niks.
Ja. Terrassen en buiten sporten. Maar ik vrees met grote vrezen dat dat er niet van gaat komen deze ronde.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor mijzelf is het voor nu wel okay.
Ik hoop dat voor bepaalde groepen ondernemers het rad weer mag gaan draaien, waar dat voor lange tijd (nagenoeg) stil stond.
Ab moeten ze gewoon een dwangbuis aan doen en naar een gesticht brengen. Daar komt alleen maar onzin uit.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
Ab loopt weer te oreren bij de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)-zorgelijke-situatie.
Hij heeft het over het nog meerdere maanden volhouden van de maatregelen. Ook zegt hij dat terrassen met extra maatregelen misschien wel weer open zouden kunnen, maar hij is bang voor het signaal dat hiermee wordt afgegeven, waardoor mensen denken dat wij er al zijn.
Als bang bent voor hoe mensen de versoepelingen opvatten, terwijl de versoepeling op zich best kan, dan kunnen wij de komende maanden niks.
Eens. Buiten vinden er nauwelijks besmettingen plaats. En mensen kunnen eenvoudig 1,5m van elkaar zitten.quote:Op zondag 11 april 2021 16:45 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ook al zijn de cijfers hoog toch vind ik dat ze wel gewoon moeten doorzetten met de terrassen open gooien. Besmettingen buiten zijn zo klein en dan gun je de horeca toch ook weer wat meer. Maarja die zullen wederom wel weer moeten wachten.
Gevalletje: schoenmaker blijf bij je leest.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
En als therapie moet hij al die 7 miljoen Mexicaanse Griep spuiten uit de verpakking halen en leeggieten.quote:Op zondag 11 april 2021 17:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab moeten ze gewoon een dwangbuis aan doen en naar een gesticht brengen. Daar komt alleen maar onzin uit.
Ik kijk ze al een poosje niet meer.quote:Op zondag 11 april 2021 17:13 schreef THEFXR het volgende:
Perco kijken is een "waste of time" of "comedy"
Als dat al een argument is inderdaad..quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
De vragen na afloop zijn het leukste, dan gaat Hugo dingen beloven, en dan weet je ongeveer wat we niet gaan halen of mogen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik kijk ze al een poosje niet meer.
Verzwaren hoeft niet persee invloed te hebben op cijfers he? Buitensport, Terassen en BSO's leveren betere resultaten op.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef opreis het volgende:
Ben wel benieuwd naar de presco. De cijfers zeggen verzwaren. De bevolking wil versoepelen. Hoe langer het duurt des te meer neig ik persoonlijk naar een eigen risico model, helemaal als de zorgverleners zelf gevaccineerd zijn en de ruimte krijgen om ook zorg te weigeren...
Maar dat is praktisch en (grond)wettelijk onmogelijk.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef opreis het volgende: Hoe langer het duurt des te meer neig ik persoonlijk naar een eigen risico model, helemaal als de zorgverleners zelf gevaccineerd zijn en de ruimte krijgen om ook zorg te weigeren...
Dat is het hem nu juist, ik kan het niet meer aanhoren, Hugo die een aantal dingen belooft.quote:Op zondag 11 april 2021 17:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vragen na afloop zijn het leukste, dan gaat Hugo dingen beloven, en dan weet je ongeveer wat we niet gaan halen of mogen.
Dat is wel het idee natuurlijkquote:Op zondag 11 april 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verzwaren hoeft niet persee invloed te hebben op cijfers he? Buitensport, Terassen en BSO's leveren betere resultaten op.
Wij hopen dan weer op versoepelingen buiten. Waar iedereen wat aan heeft. En wat ook nog positief kan bijdragen aan de cijfers imo.quote:Op zondag 11 april 2021 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Terrassen en buiten sporten. Maar ik vrees met grote vrezen dat dat er niet van gaat komen deze ronde.
Hopelijk gaat de BSO open.
Vorige keer was wel grappig: tot 2 keer toe een persoonlijke aanval naar journalisten die hem in het nauw wisten te drijven.quote:Op zondag 11 april 2021 17:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vragen na afloop zijn het leukste, dan gaat Hugo dingen beloven, en dan weet je ongeveer wat we niet gaan halen of mogen.
Hoezo? Als er 10 doktoren zijn en 1000 patienten. Bij wie kan je dan terecht als 1 van de 1000 patienten als 1 van die 10 dokteren er niet aan toe komt om jou te behandelen? Waar ga je dat recht halenquote:Op zondag 11 april 2021 17:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is praktisch en (grond)wettelijk onmogelijk.
Ik hoop dat ze die gok durven te nemen. Kan echt een goed idee zijn om buiten wat meer te promoten.quote:Op zondag 11 april 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verzwaren hoeft niet persee invloed te hebben op cijfers he? Buitensport, Terassen en BSO's leveren betere resultaten op.
Alles open, gaat niet gebeuren maar toch. Ik zei met kerst al, dat de lockdown tot 1 juni zou duren. Maar zelfs daar begin ik nu aan te twijfelen. Misschien wel pas 1 juli.quote:
Die Marokanse van de Trouw hakt altijd lekker op hem inquote:Op zondag 11 april 2021 17:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Vorige keer was wel grappig: tot 2 keer toe een persoonlijke aanval naar journalisten die hem in het nauw wisten te drijven.
Benieuwd wat we deze keer gaan zien.
10 minuten Ab kan ik niet handelen. maar ik kan zo ook wel raden wat ie aan het oreren is. bang voor het 'verkeerde signaal' vind ik wel echt een baggerargument, dan kan er inderdaad voorlopig helemaal niets. Probeer gewoon eens wat uit; zoals we het nu doen zet ook geen zoden meer aan de dijk.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
Dat is geen gok hoor, is van de week nog officieel onderzoek naar buiten gekomen dat er nauwelijks besmettingen zijn in buitenlucht, als in 1000 keer minder risico dan binnen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die gok durven te nemen. Kan echt een goed idee zijn om buiten wat meer te promoten.
Dan doe je het anders als je verkiezingen kunt organiseren, dan kun je ook vaccineren in drie dagen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En supermarkten hier zijn ook compléét anders dan in de VS
Zijn er véél meer hier, klein, niet geschikt voor zoiets als vaccineren.
Is niet echt een logische uitrol hier in Nederland.
Die zijn toch voor een deel al gevaccineerd, juist wel bij hun dumpen zou ik zeggenquote:Op zondag 11 april 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is geen gok hoor, is van de week nog officieel onderzoek naar buiten gekomen dat er nauwelijks besmettingen zijn in buitenlucht, als in 1000 keer minder risico dan binnen.
De BSO open zorgt ervoor dat die kindjes niet bij Opa en Oma van rond de 65/70 worden gedumpt.
Nee, ik weet dat het geen gok is. Buiten versoepelen is een onwijs goed idee.quote:Op zondag 11 april 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is geen gok hoor, is van de week nog officieel onderzoek naar buiten gekomen dat er nauwelijks besmettingen zijn in buitenlucht, als in 1000 keer minder risico dan binnen.
De BSO open zorgt ervoor dat die kindjes niet bij Opa en Oma van rond de 65/70 worden gedumpt.
Gaat niet gebeuren, maar is wat voor te zeggen. Helemaal als er nog meer van die vaccinatie bibberaars komen voor de andere merken vaccinatie. Nu is alleen AZ de gebeten hond, maar ik vrees dat er voor de andere vaccins ook een irrationele angst gaat ontstaan.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef opreis het volgende:
Ben wel benieuwd naar de presco. De cijfers zeggen verzwaren. De bevolking wil versoepelen. Hoe langer het duurt des te meer neig ik persoonlijk naar een eigen risico model, helemaal als de zorgverleners zelf gevaccineerd zijn en de ruimte krijgen om ook zorg te weigeren...
65/70 is helaas nog maar weinig gevaccineerd, en dat is grootste groep op de IC...quote:Op zondag 11 april 2021 17:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zijn toch voor een deel al gevaccineerd, juist wel bij hun dumpen zou ik zeggen
Zucht, schiet ook echt niet op met dat vaccineren hequote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
65/70 is helaas nog maar weinig gevaccineerd, en dat is grootste groep op de IC...
Die lui vinden wat dat betreft alles een gok, echter de zaken waar ze echt 100% invloed op hebben maken ze een puinzoon van, over wanbeleid gesproken.quote:Op zondag 11 april 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat het geen gok is. Buiten versoepelen is een onwijs goed idee.
Maar het is duidelijk dat de overheid/het OMT het wel een gok vind.
Ah, ik begreep je verkeerd. Dacht dat je met eigen risico bedoelde dat je mee mag doen met evenementen maar dan geen zorg meer zou krijgen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 april 2021 17:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo? Als er 10 doktoren zijn en 1000 patienten. Bij wie kan je dan terecht als 1 van de 1000 patienten als 1 van die 10 dokteren er niet aan toe komt om jou te behandelen? Waar ga je dat recht halen
Volgens mij zijn nu de 72 jarigen aan de beurt en zijn er afspraken gemaakt te met 69.quote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zucht, schiet ook echt niet op met dat vaccineren he
Yups.quote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die lui vinden wat dat betreft alles een gok, echter de zaken waar ze echt 100% invloed op hebben maken ze een puinzoon van, over wanbeleid gesproken.
M'n vader is van 1957 en volgende week zondag al aan de beurtquote:Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn nu de 72 jarigen aan de beurt en zijn er afspraken gemaakt te met 69.
Super verrast.quote:
Niet echt verrassend, de alles dicht tunnelvisie is het enige wat ze kunnen en gaan ze ook niet meer veranderen.quote:
Afspraken lopen t/m geboortejaar 1951. Mijn broers (uit 1950) hebben afgesproken en dat wordt 21 april de eerste prik.quote:Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn nu de 72 jarigen aan de beurt en zijn er afspraken gemaakt te met 69.
Nee, ik bedoel dat je zelf verantwoordelijk bent dat je afstand houdt van mensen en zorgt dat je geen corona op loopt. En wanneer je wel bij elkaar wil komen, en dus het risico neemt om corona op te lopen je niet raar moet kijken als er geen plek meer is in het ziekenhuis (als de ruimte er nog wel is dan mag je uiteraard nog wel gewoon behandeld worden)quote:Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ik begreep je verkeerd. Dacht dat je met eigen risico bedoelde dat je mee mag doen met evenementen maar dan geen zorg meer zou krijgen bijvoorbeeld.
Letterlijk geen enkele versoepeling? Pfff.quote:Op zondag 11 april 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Alle versoepelingen uitgesteld dat meldt de rvd.
De meeste ouders hebben al vier maanden geen opvang voor of na school voor hun kinderen en dat is redelijk ingewikkeld met werk te regelen voor velen.quote:
Kunnen ze die persconferntie ook wel aflasten als ze toch alles nu al naar buiten brengen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Alle versoepelingen uitgesteld dat meldt de rvd.
Ik doelde ook specifiek op supermarktenquote:Op zondag 11 april 2021 17:33 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan doe je het anders als je verkiezingen kunt organiseren, dan kun je ook vaccineren in drie dagen.
Het is een kwestie van willen.
Je kunt 100 redenen verzinnen waarom iets niet kan of 1 waarom iets wel kan.
Ik moest lachenquote:Op zondag 11 april 2021 17:39 schreef Evenstar het volgende:
Zouden ze weer wijzen naar de burgers of een keer toegeven dat het hun eigen beleid is qua vaccineren waardoor men nu niet kan versoepelen.
Volgende week weer lekker klagen over volle parken. Man man man, ze komen steeds verder af te staan van de realiteit op deze manier.quote:Op zondag 11 april 2021 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Letterlijk geen enkele versoepeling? Pfff.
Helemaal niks? Jezusquote:
Naja ik heb het idee dat we een paar maanden geleden met dit soort cijfers weer een sluiting van de scholen (of verdere vervroeging van de avondklok)zouden kunnen verwachten. In dat opzicht zou niet verzwaren al een soort van verlichting zijn. (al is het de vraag of de cijfers dan nog verder stijgen en wat ze daar dan weer op vinden)quote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, maar is wat voor te zeggen. Helemaal als er nog meer van die vaccinatie bibberaars komen voor de andere merken vaccinatie. Nu is alleen AZ de gebeten hond, maar ik vrees dat er voor de andere vaccins ook een irrationele angst gaat ontstaan.
Dat wordt weer een saaie koningsdag dan!quote:Op zondag 11 april 2021 17:41 schreef Canadre het volgende:
Een week verlengd toch? Oorspronkelijk zou het tot 21 April zijn.
Oh geeft niks. Gewoon weer een kwart jaar wachten.quote:Het kabinet hoopt dat in de zomerperiode weinig tot geen beperkingen meer hoeven te gelden.
Ik hoop het voor de ouders die dit nodig hebben van wel. Ik heb zelf het contract per 1 mei opgezegd en heb al mijn werkzaamheden er omheen gebouwd. Was wel een dingetje, 8 jaar lang nagenoeg fulltime gebruik van gemaakt.quote:Op zondag 11 april 2021 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Terrassen en buiten sporten. Maar ik vrees met grote vrezen dat dat er niet van gaat komen deze ronde.
Hopelijk gaat de BSO open.
Uitstellen en uitstellen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Pisces29 het volgende:
Het kabinet hoopt dat in de zomerperiode weinig tot geen beperkingen meer hoeven te gelden.
Oh geeft niks. Gewoon weer een kwart jaar wachten.
Idd. Misschien gewoon tot aan de herfst. Wel zo veilig.quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Jason22 het volgende:
28 april nu pas op zijn vroegst versoepelingen. Als ze slim zijn, schuiven ze het nog even op tot na de meivakantie.
De houdsbaarheiddatum is nu toch wel ver overschreden wat mij betreft. Ik begrijp best dat je niet letterlijk alles eraf gooit, maar in ieder geval tot in mei de avondklok, horeca potdicht, en in de angstige "kan niet"-modus blijven hangen. Visieloos, dat vind ik het.quote:Op zondag 11 april 2021 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgende week weer lekker klagen over volle parken. Man man man, ze komen steeds verder af te staan van de realiteit op deze manier.
Weekendje corona rust.quote:Op zondag 11 april 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
@:dondraper verzaakt nu, die moet morgen bij @:Molo verantwoording af komen leggen waar hij was (zeker keukendivisie voetbal!).
Ja of tot na Bevrijdingsdag! Tot na de zomervakantie!quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Jason22 het volgende:
28 april nu pas op zijn vroegst versoepelingen. Als ze slim zijn, schuiven ze het nog even op tot na de meivakantie.
Die versoepelingen? Die komen absoluut niet eerder dan 1 juli. Expres na de langste dag, om zo de hardleerse bevolking te straffen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Jason22 het volgende:
Mja, zou wat zijn he.quote:Op zondag 11 april 2021 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moest lachenOverheid en zelfreflectie tonen.
Ik hoop dat het heel snel warm weer wordt. Wens ik ze veel succes met alle parken, élke dag weer die drukte.quote:Op zondag 11 april 2021 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uitstellen en uitstellen.
En omdat het in kleine stapjes gaat telkens accepteren we het gewoon met z'n allen. Helaas.
Nee joh. Er bestaat een kans dat de piek dan nog niet is bereikt. Of er is een dreigende mutatie ontstaan op de zuidpool die extra gevaarlijk is voor mensen die pinguïns lief vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 17:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ook april kan de prullenbak in. Op naar mei, even kijken of er dan meer mag.
Exactamundo. Alhoewel. Als ze nu gewoon aankondigen dat op de 28ste de terrassen, winkels en avondklok versoepeld worden dan kan dat wel eens een verstandige zet zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De houdsbaarheiddatum is nu toch wel ver overschreden wat mij betreft. Ik begrijp best dat je niet letterlijk alles eraf gooit, maar in ieder geval tot in mei de avondklok, horeca potdicht, en in de angstige "kan niet"-modus blijven hangen. Visieloos, dat vind ik het.
Maar op 1 september moeten we sowieso weer in lockdown, want dan wordt het weer herfst.quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of tot na Bevrijdingsdag! Tot na de zomervakantie!
Oeiquote:Op zondag 11 april 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee joh. Er bestaat een kans dat de piek dan nog niet is bereikt. Of er is een dreigende mutatie ontstaan op de zuidpool die extra gevaarlijk is voor mensen die pinguïns lief vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |