Nee joh, in engeland is het eerste effect pas over 2 weken te verwachttenquote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, is dat zo? Ik dacht dat bescherming na 2 weken al in werking trad...
AZ was altijd 11 weken, maar dat is niet zo verontrustend hoor, het is niet zo dat je pas na 11 weken dan ook bescherming hebt, je hebt nog MEER bescherming, 1 prik zorgt sowieso al voor dat je veel minder ziek kunt worden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.
Als ik in juni een shot J&J zou kunnen krijgen, ben ik eerder immuun dan m'n moeder.
Ik heb geen idee wat de effectiviteit na een enkele prik is eigenlijk. Ik ging ervan uit dat je pas na de tweede prik echt immuun bent.quote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, is dat zo? Ik dacht dat bescherming na 2 weken al in werking trad...
In de UK zet men Pfizer trouwens ook pas na 10 weken.quote:Op zondag 11 april 2021 15:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee joh, in engeland is het eerste effect pas over 2 weken te verwachtten
Na de eerste prik ben je al voor een significant deel beschermd. De tweede prik voegt daar hoogstens 15% aan toe.quote:Op zondag 11 april 2021 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de effectiviteit na een enkele prik is eigenlijk. Ik ging ervan uit dat je pas na de tweede prik echt immuun bent.
Ja en dat is dus een probleemquote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
8200 na een regenachtige zaterdag. Nou, dat versoepelen zal wel weer even in de wacht gezet worden. Aangezien het qua opnames ook niet lekker loopt
Maar echt iedereen heeft schijt aan die regels en gaat lekker op pad. Die drukte op de wegen ook. Merk eigenlijk geen verschil meer met pre-corona.
En dan moeten de mooie, zonnige dagen nog komen. En het EK.
Kan gebeuren als je pech hebt. Gelukkig heb je met een vaccinatie wel een veel milder ziekteverloop.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Een kennis van mij werkt in de zorg, eerste vaccinatie AZ een paar weken geleden gehad. En heeft nu Corona.
Dat is mogelijk jaquote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Een kennis van mij werkt in de zorg, eerste vaccinatie AZ een paar weken geleden gehad. En heeft nu Corona.
Klap in het gezicht van het vaccinatiepaspoort.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan word je een soort van transgender, sta je geregistereerd als ziek geweest/gevaccineerd.quote:Op zondag 11 april 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van het vaccinatiepaspoort.
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.quote:
Soort van sprinklersysteem, het voorkomt de brand niet maar smoort het vrij snel.quote:Op zondag 11 april 2021 16:00 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kan gebeuren als je pech hebt. Gelukkig heb je met een vaccinatie wel een veel milder ziekteverloop.
De verwachting is dat als je zelf gevaccineerd bent, en je een besmetting oploopt, je ook veel minder virusdeeltjes afstoot, dus in die zin werkt vaccineren twee kanten op.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Soort van sprinklersysteem, het voorkomt de brand niet maar smoort het vrij snel.
Ik vraag me trouwens wat anders af. Kan het zo zijn dat je bij personen die gevaccineerd zijn en geen klachten hebt alsnog regelmatig een besmetting vindt?
Een kippenhok.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat krijg je als je die leden bij elkaar optelt?
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.quote:
Bij mij? Why?quote:Op zondag 11 april 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
@:dondraper verzaakt nu, die moet morgen bij @:Molo verantwoording af komen leggen waar hij was (zeker keukendivisie voetbal!).
Ik vraag me idd weleens af of als we weer eens teruggaan naar een simpele set met basis regels ipv allerlei micro management het naleven van de regels beter gaat.quote:Op zondag 11 april 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.
Yupquote:Op zondag 11 april 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.
Je moet het beleid daar op aanpassen. Spreid de drukte. Voorkom excessen.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.
Niet leuk om te horen, maar ik denk dat de rek nu wel het kantelpunt heeft bereikt. Mensen willen gewoon weer dingen gaan doen na een half(!) jaar lockdown.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |