SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Nee joh. Mensen de parken uit knuppelen! Dat staat lekker daadkrachtig. Dat helpt pas echt! Aldus sommigen hier.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Des te meer reden waarom ze in de buitenlucht meer mogelijk moeten gaan maken. Spreid de drukte.
Mijn ma krijgt ook binnenkort AZ. Maar haar woorden waren letterlijk:quote:Op zondag 11 april 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
M'n moeder kan vrijdag d'r eerste prik krijgen
Het is wel AstraZeneca
Ze gaan nu het aantal gemaakte afspraken hypen. 400k afspraken gemaakt gister!quote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef Noordzijde het volgende:
46.000 prikken. Hoe dan? Ik dacht dat het priktempo begin april fors omhoog zou gaan. Hoe gaat Hugo dit weer uitleggen?
Hij heeft wel weer een excuus, gok ik zo. Mensen bellen niet, kunnen niet met een pc overweg, willen niet, hebben prikangst. Zoiets.quote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef Noordzijde het volgende:
46.000 prikken. Hoe dan? Ik dacht dat het priktempo begin april fors omhoog zou gaan. Hoe gaat Hugo dit weer uitleggen?
Moeder vandaag de 2e gehad, de kans op een ton in de staat is 20x groter dan bijwerkingen van het vaccin.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn ma krijgt ook binnenkort AZ. Maar haar woorden waren letterlijk:
Achja, als ik omval dan val ik maar om. Alles is beter dan hoe ik nu heb moeten leven al meer dan een jaar als een soort kluizenaar.Ik snap haar attitude wel.
Ja, de mijne wil het ook gewoon hebben, hoor. Beter dan niks.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Achja, als ik omval dan val ik maar om. Alles is beter dan hoe ik nu heb moeten leven al meer dan een jaar als een soort kluizenaar.Ik snap haar attitude wel.
Een optimistische gok is een stuk of 40 tot 50k over een week.quote:Op zondag 11 april 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel AZ-cijfers ontbreken er nog bij de vaccinatie-cijfers? Zijn dat enkele duizenden of wellicht nog wel iets meer?
Lekker man, beetje op mensen vegen die simpele regels niet kunnen opvolgen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee joh. Mensen de parken uit knuppelen! Dat staat lekker daadkrachtig. Dat helpt pas echt! Aldus sommigen hier.
Die 400k afspraken zijn ook pas eind april/begin mei, tel daar nog 2 weken bij op voordat het vaccin maximaal effectief is en je zit haast in juniquote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze gaan nu het aantal gemaakte afspraken hypen. 400k afspraken gemaakt gister!
Als dat gaat tegenvallen wordt het 500k uitnodigingen verstuurd!
Juni toch?quote:Op zondag 11 april 2021 15:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Die 400k afspraken zijn ook pas eind april/begin mei, tel daar nog 2 weken bij op voordat het vaccin maximaal effectief is en je zit haast in juni![]()
Is dat een gok? of zit er ook iets van onderbouwing bijquote:Op zondag 11 april 2021 15:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Een optimistische gok is een stuk of 40 tot 50k over een week.
Het gaat wel om de helft van t aantal in persoon want 200k kreeg 2 afspraken waarvan de 1ste in april en de 2e in mei plaats gaat vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze gaan nu het aantal gemaakte afspraken hypen. 400k afspraken gemaakt gister!
Als dat gaat tegenvallen wordt het 500k uitnodigingen verstuurd!
Wijze moeder heb je.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.quote:Op zondag 11 april 2021 15:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Die 400k afspraken zijn ook pas eind april/begin mei, tel daar nog 2 weken bij op voordat het vaccin maximaal effectief is en je zit haast in juni![]()
Huh, is dat zo? Ik dacht dat bescherming na 2 weken al in werking trad...quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.
Als ik in juni een shot J&J zou kunnen krijgen, ben ik eerder immuun dan m'n moeder.
Volgens mij is de effectiviteit van AZ na de 1e prik gelijk aan die van JJ, die tweede prik is echt een booster.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.
Als ik in juni een shot J&J zou kunnen krijgen, ben ik eerder immuun dan m'n moeder.
Nee joh, in engeland is het eerste effect pas over 2 weken te verwachttenquote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, is dat zo? Ik dacht dat bescherming na 2 weken al in werking trad...
AZ was altijd 11 weken, maar dat is niet zo verontrustend hoor, het is niet zo dat je pas na 11 weken dan ook bescherming hebt, je hebt nog MEER bescherming, 1 prik zorgt sowieso al voor dat je veel minder ziek kunt worden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de effectiviteit na een enkele prik is eigenlijk. Ik ging ervan uit dat je pas na de tweede prik echt immuun bent.quote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In de UK zet men Pfizer trouwens ook pas na 10 weken.quote:Op zondag 11 april 2021 15:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee joh, in engeland is het eerste effect pas over 2 weken te verwachtten
Na de eerste prik ben je al voor een significant deel beschermd. De tweede prik voegt daar hoogstens 15% aan toe.quote:Op zondag 11 april 2021 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de effectiviteit na een enkele prik is eigenlijk. Ik ging ervan uit dat je pas na de tweede prik echt immuun bent.
Ja en dat is dus een probleemquote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
8200 na een regenachtige zaterdag. Nou, dat versoepelen zal wel weer even in de wacht gezet worden. Aangezien het qua opnames ook niet lekker loopt
Maar echt iedereen heeft schijt aan die regels en gaat lekker op pad. Die drukte op de wegen ook. Merk eigenlijk geen verschil meer met pre-corona.
En dan moeten de mooie, zonnige dagen nog komen. En het EK.
Kan gebeuren als je pech hebt. Gelukkig heb je met een vaccinatie wel een veel milder ziekteverloop.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Een kennis van mij werkt in de zorg, eerste vaccinatie AZ een paar weken geleden gehad. En heeft nu Corona.
Dat is mogelijk jaquote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Een kennis van mij werkt in de zorg, eerste vaccinatie AZ een paar weken geleden gehad. En heeft nu Corona.
Klap in het gezicht van het vaccinatiepaspoort.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan word je een soort van transgender, sta je geregistereerd als ziek geweest/gevaccineerd.quote:Op zondag 11 april 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van het vaccinatiepaspoort.
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.quote:
Soort van sprinklersysteem, het voorkomt de brand niet maar smoort het vrij snel.quote:Op zondag 11 april 2021 16:00 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kan gebeuren als je pech hebt. Gelukkig heb je met een vaccinatie wel een veel milder ziekteverloop.
De verwachting is dat als je zelf gevaccineerd bent, en je een besmetting oploopt, je ook veel minder virusdeeltjes afstoot, dus in die zin werkt vaccineren twee kanten op.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Soort van sprinklersysteem, het voorkomt de brand niet maar smoort het vrij snel.
Ik vraag me trouwens wat anders af. Kan het zo zijn dat je bij personen die gevaccineerd zijn en geen klachten hebt alsnog regelmatig een besmetting vindt?
Een kippenhok.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat krijg je als je die leden bij elkaar optelt?
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.quote:
Bij mij? Why?quote:Op zondag 11 april 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
@:dondraper verzaakt nu, die moet morgen bij @:Molo verantwoording af komen leggen waar hij was (zeker keukendivisie voetbal!).
Ik vraag me idd weleens af of als we weer eens teruggaan naar een simpele set met basis regels ipv allerlei micro management het naleven van de regels beter gaat.quote:Op zondag 11 april 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.
Yupquote:Op zondag 11 april 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.
Je moet het beleid daar op aanpassen. Spreid de drukte. Voorkom excessen.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.
Niet leuk om te horen, maar ik denk dat de rek nu wel het kantelpunt heeft bereikt. Mensen willen gewoon weer dingen gaan doen na een half(!) jaar lockdown.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.
En dit bedoelen de epidemiologen met het is niet gelijk over nadat je gevaccineerd bent. Na de eerste vaccinatie heb je zo'n 50-60 procent bescherming, na de tweede vaccinatie 75-85, wat betekent dat 40-50% nog steeds corona kan krijgen na de eerste vaccinatie en 15-25% na de tweede vaccinatie. Uiteindelijk verdwijnt het door groepsimmuniteit maar dat duurt nog maanden nadat iedereen gevaccineerd is.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Is ook zo dan ben je al beschermt tegen erg ziek worden en ziekenhuis opname. Je kunt nog wel covid krijgen maar dan in een heel milde vorm.quote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat kan allemaal meespelen en ook het testen van nauwe contacten na 5 dagen kan meespelen. Ik heb van iemand gehoord over een bouwproject waar een schilder positief was getest. Al zijn directe collega's in quarantaine en na 5 dagen getest. 8 positieve tests, waarvan 0 met klachten. Toen er nog onvoldoende test waren en je moest gewoon 10 dagen in quarantaine blijven, waren die 8 niet naar voren gekomen in de cijfers.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef belanov het volgende:
Bij een positieve zelftest word je geacht naar een GGD-teststraat te gaan om je ook daar te laten testen neem ik aan. Dat kan aardig meespelen in een toenemend aantal positieve testen en het percentage positief.
Hoe zit dat bij de testen van pilots van de Keukenhof enzo, tellen die mee in de reguliere cijfers? Of moet je na een positieve test dan ook nog naar de GGD, in dat geval geldt hetzelfde als bij de zelftesten.
Ik heb wel net zo'n grauwe grijze kop als hij maar dat is ook het enigequote:
Kroegen openquote:
Ik ben voor een deel een van die klootzakken. Ik heb maanden achter elkaar alleen maar thuis gewerkt, maar na een tijdje begon het thuiswerken me heel erg te demotiveren. Ik werk nu alweer 2 maanden op kantoor.quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat we op het punt zijn aanbeland waar het meerendeel zich gewoon niet of nauwelijks meer aan de regels houdt, omdat het gewoon niet meer vol te houden is om constant binnen te zitten.
In principe hoef je niet constant binnen te zitten, vandaar dat ik eerder denk dat het merendeel zich niet aan de regels houdt omdat ze toch niet tot lagere cijfers, en dus versoepelingen, leiden.quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat we op het punt zijn aanbeland waar het meerendeel zich gewoon niet of nauwelijks meer aan de regels houdt, omdat het gewoon niet meer vol te houden is om constant binnen te zitten.
De helft komt niet meer opdagen voor AZquote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef Noordzijde het volgende:
Dit dus maar wat me het meest stoort is de test samenleving waar dik aan verdient wordt.quote:Op zondag 11 april 2021 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
In principe hoef je niet constant binnen te zitten, vandaar dat ik eerder denk dat het merendeel zich niet aan de regels houdt omdat ze toch niet tot lagere cijfers, en dus versoepelingen, leiden.
Tel daar bij op dat de vaccinaties al 4 maanden een zooitje zijn qua planning en uitvoering en mensen geloven het ondertussen wel.
Ik begin er juist aan te wennen eigenlijkquote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Maar dat doen ze wel heel zorgvuldigquote:Op zondag 11 april 2021 16:41 schreef Noek het volgende:
Oh well, er komt iig weer beter weer aan als antivirus software.
We moeten het van moeder Natuur gaan hebben want de overheid zuigt stierenballen.
Ik houd het prima vol, maar leuk is anders.quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Zeg dat maar tegen de familie van de doden dagelijks.quote:
Ik ga elke dag naar buiten, waarom blijf je binnen zitten ?quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Vrijwel iedereen die ik ken is relaxter met de regels aan het omgaan omdat het anders niet vol te houden is.quote:Op zondag 11 april 2021 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
In principe hoef je niet constant binnen te zitten, vandaar dat ik eerder denk dat het merendeel zich niet aan de regels houdt omdat ze toch niet tot lagere cijfers, en dus versoepelingen, leiden.
Tel daar bij op dat de vaccinaties al 4 maanden een zooitje zijn qua planning en uitvoering en mensen geloven het ondertussen wel.
Ik hou het zelf nog aardig vol, mijn vriend minder, die werkt inmiddels ook weer veel op kantoor.quote:Op zondag 11 april 2021 16:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik houd het prima vol, maar leuk is anders.
Als ik op een willekeurig moment naar buiten kijk zie ik dat mijn buren er meer moeite mee hebben. Of het interesseert ze niet (meer), want ja 'het is familie, die zijn niet ziek'.
Is dat zo? Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben, maar daar is-ie.quote:Op zondag 11 april 2021 16:37 schreef halfway het volgende:
In de VS kun je in de supermarkt terecht voor een Vaccinatie, Europa is gewoon een lachertje.
Mooi! Maar wel bijzonder dat dat nog 2,5 week moet duren.quote:Op zondag 11 april 2021 16:44 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld en kan de 28e haar 1e prik halen
Dit ja. Je kan toch prima naar buiten. Ik stap vaak lekker op de fiets en dan gewoon even lekker een ritje en daarna lekker even zitten ergens. Ik ga echt niet heel de dag binnen zitten nee en zeker niet als de zon lekker schijnt.quote:Op zondag 11 april 2021 16:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ga elke dag naar buiten, waarom blijf je binnen zitten ?
Moet je alsnog een afspraak hebbenquote:Op zondag 11 april 2021 16:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is dat zo? Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben, maar dat is-ie.
Dit zijn de meest degelijke foto's van stappende Engelsen die ik ooit gezien hebquote:
Enige checks en zulks rondom een medische handeling en toediening van een medicament vind ik ook wel prettig jaquote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moet je alsnog een afspraak hebbenis niet zo dat je binnen kunt lopen en een vaccin krijgt
Dit is absoluut niet representatief neequote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit zijn de meest degelijke foto's van stappende Engelsen die ik ooit gezien heb
Ja, dat doet het ook. Mijn man werkt nog thuis, baalt er van, maar het is niet anders. Hopelijk kan hij in de zomer ook weer die kant op.quote:Op zondag 11 april 2021 16:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hou het zelf nog aardig vol, mijn vriend minder, die werkt inmiddels ook weer veel op kantoor.
Het wisselt echt van persoon tot persoon
Geheel offtopic maar ik kreeg op YouTube de suggestie om eens naar een realityserie te kijken over uitsmijters in Engeland. Wat een volk loopt daar zeg...quote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit zijn de meest degelijke foto's van stappende Engelsen die ik ooit gezien heb
Lekker man, en die EU lui maar denken dat ze korting zouden krijgen als we lang genoeg zouden wachten met de inkoop van vaccinsquote:Op zondag 11 april 2021 16:37 schreef halfway het volgende:
In de VS kun je in de supermarkt terecht voor een Vaccinatie, Europa is gewoon een lachertje.
Was van de week op het nieuws, kan zo snel geen artikel vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 16:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is dat zo? Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben, maar daar is-ie.
Dat begrijp ik. Maar zie je dat hier snel gebeuren?quote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moet je alsnog een afspraak hebbenis niet zo dat je binnen kunt lopen en een vaccin krijgt
Ik zocht eerst op British Drunk Slag, maar dat werd gelijk het betere pijp en leiding werk, dus denk zoek even andersquote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi hčquote:Op zondag 11 april 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Geheel offtopic maar ik kreeg op YouTube de suggestie om eens naar een realityserie te kijken over uitsmijters in Engeland. Wat een volk loopt daar zeg...
Hehe, ik had wat Britse collega's die lui zijn knettergek op met drank op, wij hebben nog zoiets: Ga me een beetje gedragen met collega's erbij, die lui niet, compleet naar de gallemiezen, fysiek ruzie zoeken met de baas en handtastelijk naar de vrouwelijke collega's, vinden ze daar helemaal mooi, en op maandag op kantoor is er niets gebeurtquote:Op zondag 11 april 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Geheel offtopic maar ik kreeg op YouTube de suggestie om eens naar een realityserie te kijken over uitsmijters in Engeland. Wat een volk loopt daar zeg...
Op steeds meer plaatsen in de VS is die afspraak niet meer nodig. Ik heb berichten uit zowel Californië als Florida gelezen waarin iedereen die wil geprikt kan worden zonder registratie.quote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Goed nieuws!quote:Op zondag 11 april 2021 16:44 schreef
Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld en kan de 28e haar 1e prik halen
Door huisartsen zijn er ook allerlei lokaties al afgehuurd om te prikken, hier was het een kerk en een zwembad.quote:Op zondag 11 april 2021 16:50 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar zie je dat hier snel gebeuren?
Klinkt als het advocatenkantoor waar vriendin van me werktquote:Op zondag 11 april 2021 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hehe, ik had wat Britse collega's die lui zijn knettergek op met drank op, wij hebben nog zoiets: Ga me een beetje gedragen met collega's erbij, die lui niet, compleet naar de gallemiezen, fysiek ruzie zoeken met de baas en handtastelijk naar de vrouwelijke collega's, vinden ze daar helemaal mooi, en op maandag op kantoor is er niets gebeurt
Misschien moeten wij die Amerikanen even aardig aankijken een vragen of ze niet wat naar hier kunnen versturen, volgens mij nemen toch zat mensen hun prik daar niet.quote:Op zondag 11 april 2021 16:55 schreef halfway het volgende:
Hebbes. Wallmart.
Wel op afspraak, maar ze doen het toch maar
https://www.walmart.com/cp/flu-shots-immunizations/1228302
Ja, mn moeder wordt via de huisarts geprikt, maar wel in een sporthal.quote:Op zondag 11 april 2021 16:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door huisartsen zijn er ook allerlei lokaties al afgehuurd om te prikken, hier was het een kerk en een zwembad.
Kloptquote:Op zondag 11 april 2021 16:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door huisartsen zijn er ook allerlei lokaties al afgehuurd om te prikken, hier was het een kerk en een zwembad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |