abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198969910
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:

[..]

26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)uik-van-lachgas.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198969923
quote:

[..]

26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
26 op 2-3 miljoen
pi_198969926
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Hebben deze mensen het virus ook bewust uit een buisje geïnhaleerd?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 12 april 2021 @ 09:40:38 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198969928
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Arie heeft weel snel zijn handje opgehouden, 27.888 aan steun :)
dat zegt toch helemaal niets
pi_198969937
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar een gedachte en meningen zijn geen bronnen. Met feitelijke informatie.
Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198969939
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
Media zijn gewoon geen primaire bron voor een complex onderwerp als jonge mensen met blijvende symptomen na een besmetting. Ze kunnen individuen interviewen die er mee te kampen hebben (of die dat zelf zeggen, maar nooit positief getest zijn voor corona). Ze kunnen een huisarts interviewen die 'denkt' dat tienduizenden een reële schatting is en dan denken lezers dat dat een feit is in plaats van een mening (nou vooruit, een 'schatting').

Intussen komt er uit het genoemde 'internationaal onderzoek' ook een ander beeld naar voren:

twitter

Zelfs als je de cijfers opkrikt door "self-reported" symptomen te vragen van een "self-selected" groep, dan heb je nog een heel ander beeld dan dat er tienduizenden jongeren zijn die levenslang arbeidsongeschikt raken of iets dergelijks. En is het wel degelijk sterk gelinkt aan hogere leeftijd en hoger BMI (en vrouw zijn). En gelinkt aan mensen die in eerste instantie sowieso een zwaarder ziektebeeld van Covid hebben. Dus niet dat de kans supergroot is dat Covid voor jou een griepje is maar dat je vervolgens ineens voor de rest van je leven een menselijk wrak bent.

Symptomen als vermoeidheid en hoofdpijn kun je sowieso alle kanten mee op natuurlijk. Longcovid wordt zo een soort fibromyalgie. Pijntjes, vermoeidheid, stress. En dat is dan opeens een ziekte waardoor je zielig bent. Lotgenotengroepen op de Feesboek van mensen die ook zielig zijn. Een sterke lobby met emotionele media-artikelen. En zo is het ineens the gift that keeps on giving met vergaande maatschappelijke gevolgen en treinladingen aan geld. Laten we het nu eerst maar eens bewijzen voordat we er beleid op gaan maken.
  maandag 12 april 2021 @ 09:43:26 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969962
quote:

[..]

Dat is bizar weinig natuurlijk

Al is bizar niet het goede woord aangezien nu al een tijdje duidelijk is dat het jonge mensen nauwelijks treft
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198969984
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.
Precies, een deel van de klachten zijn ook psycho somatisch
https://www.livescience.c(...)utm_campaign=dlvr.it
quote:
Interestingly, more than 40% of participants reported experiencing depression and anxiety prior to their COVID-19 diagnosis, suggesting this may be a risk factor for long COVID, the authors said.
pi_198969987
quote:

[..]

Jonge mensen met waarschijnlijk onderliggend lijden en/of veel te dik
  maandag 12 april 2021 @ 09:46:33 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969997
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
Ik snap het.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 april 2021 @ 09:47:28 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970009
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
pi_198970012
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
Ik denk weer minder dan vorige week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198970016
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/

Ook zo een parel.
[..]

Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....
Om hoeveel % van de besmette 20/30'ers gaat het dan tov percentage besmet?
En hoeveel daarvan zonder medische voorgeschiedenis.

Denk dat dit wel belangrijk is met oog op de boel open wanneer 50+ gevaccineerd is en iederee. Eronder die in aanmerking komt voor de griepprik.

Hebben we het met de groep "gezond" van <50, waarvan een groot deel al besmet is geweest nog genoeg potentiële IC cases over om langere duur van de maatregelen te rechtvaardigen?
Lijkt mij niet maar ben wel benieuwd hoe het statistisch gezien zit.
pi_198970022
quote:
Kom nou, dat is niets op gehele bevolking
Probeer de zaken wel in perspectief te zien, en laat je geen angst aan praten
Hoeveel dertigers hebben er vorig jaar te horen gekregen dat ze kanker hebben ?
Hoeveel dertigers zijn er vorig jaar overleden in ene verkeersongeluk ?
  maandag 12 april 2021 @ 09:49:39 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198970029
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 april 2021 @ 09:49:59 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970034
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk weer minder dan vorige week.
Zou toch wel treurig zijn. Half april intussen, waar blijft die opschaling.
pi_198970042
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
  maandag 12 april 2021 @ 09:50:40 #218
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198970045
De media kunnen prima rapporteren over allerlei gevolgen van corona, voor jong en oud, dat betekent echter niet dat je daar als individu je leven naar moet inrichten. Als het gebeurt en zij vertellen er over dat is dat natuurlijk prima. Ik denk dat het imago van sommige media een beetje geraakt wordt door de vertekenende koppen waarbij een indrukt wordt gewekt die, na het lezen van het artikelel of de bron, een stuk genuanceerder ligt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198970047
Het beleid van Hugo deed me trouwens aan dit filmpje denken :)

twitter
pi_198970062
Wel mooie dynamiek:

- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
pi_198970064
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom vinden zorgmedewerkers het belangrijk dat de rest van het land op slot is dan dat ze een salarisverhoging zouden krijgen?
Neemt de druk op hun werk wat af.

Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.

Het hele klappen voor de zorg.

Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198970102
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Neemt de druk op hun werk wat af.

Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.

Het hele klappen voor de zorg.

Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
  maandag 12 april 2021 @ 09:55:47 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198970103
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
pi_198970116
quote:
17s.gif Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel mooie dynamiek:

- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
pi_198970120
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Misschien moet je gewoon een lezen waar we het over hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')