Dat staat los van dit verhaal lijkt me.quote:Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
We werden een avondklok ingerommeld met doemscenario`s over wachtende ambulances in Londen die hun patienten niet kwijt kondenquote:Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
AD in 2018 https://www.ad.nl/economi(...)iek-worden~a3ceefdb/quote:Patients have been delayed inside ambulances for at least 30 minutes almost 1.5 million times over the past three years due to waiting for hospital handovers, information provided to Labour has shown, with the party saying it was “damning evidence” of a crisis in the NHS.
In more than 280,000 of these cases, people were delayed for more than 60 minutes, according to figures provided by freedom of information requests to ambulance trusts in England.
quote:In Engeland kun je maar beter niet ziek worden
Patiënten die op de grond liggen bij gebrek aan bedden,een tekort aan ambulances en 50.000 geschrapte operaties. Artsen, ziekenhuisdirecteuren en patiënten slaan alarm in Groot-Brittannië: het zorgsysteem is zwaar overbelast.
Elke dokter heeft voorbeelden van hoe de crisis de patiënten raakt, zegt hij. ,,Laatst belde een oudere man een ambulance omdat hij veel moeite had met ademen. Met deze hulpvraag moet de ziekenauto er binnen acht minuten zijn. Na ruim vier uur was de ambulance er nog niet, en belde de man terug: hij kon nu echt bijna niet meer ademen. Helaas was er nog steeds geen ambulance beschikbaar.''
Gelukkig kon een familielid hem toen naar het ziekenhuis rijden, vervolgt Harrop. ,,Bij de receptie zakte hij in elkaar. We brachten hem met spoed naar een operatiekamer, intubeerden hem en konden zo ternauwernood zijn leven redden. Als hij een paar minuten later was gekomen, weet ik zeker dat hij dood was geweest. Dit kan echt niet, in een rijk land als het onze.''
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.
En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.
Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.
En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.
Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
Niet toevallig onder behandeling van internist ?quote:Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Mee eens. Kabinet heeft de versoepelingen nooit belooft. Alleen aangegeven dat ze erover gepraat hebben en advies gaan inwinnen bij het OMT. Media maakt ervan dat de versoepelingen er aan kwamen, heb al mensen een toast zien uitbrengen dat we weer open mochten. En tja dan blijkt het toch niet te kunnen. Volkomen terecht overigens op basis van de cijfers.quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook dat met die verplichte winkelwagens is zwaar overdrevenquote:Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.htmlquote:Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
'Leuk, mag, doen we verder niets mee, doei'quote:Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.html
Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop hetWant het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
Dat ze dat AZ gewoon opmaken aan iedereen die dat wil. Eerst boven de 60, hebben we daarna nog over dan iedereen die het wil. We zijn de beroerdste niet.quote:Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop hetWant het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
Dat gaat vermoedelijk niets veranderen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?quote:"Wat gaat er gebeuren als er bijwerkingen bij het Janssen-vaccin worden gemeld?"
Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
Natuurlijk dan is de chaos helemaal compleet.quote:Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Zeker veel maar is dat met corona of door corona op de IC?quote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe persco moeten geven als ze iets te melden hebben.quote:Op maandag 12 april 2021 10:08 schreef raptorix het volgende:
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.
Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
Als het mis gaat of dreigt te gaan bij heropening van x, weet je in elk geval dat bepaalde maatregelen wel werken. Nu hebben we na meer dan een jaar nog steeds geen idee.quote:Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.
Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.
De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.
Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.quote:Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.quote:
En je routekaart baseren op wetenschappelijke inzichten, het is ook niet zo moeilijk, mensen lopen de ziekte (uit me hoofd), voor 60 procent op het werk en thuis op, dan moet je daar je beleid naar maken.quote:Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/quote:Op maandag 12 april 2021 10:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |