abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 12 april 2021 @ 09:59:49 #226
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198970143
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198970144
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
Dat staat los van dit verhaal lijkt me.

Neem aan dat de zorg ook wel een vakbond heeft die daarover gaat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198970148
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
We werden een avondklok ingerommeld met doemscenario`s over wachtende ambulances in Londen die hun patienten niet kwijt konden
Maar wat ze er niet bij vertellen is dat dit zowat standaard is elke winter in de UK....
Net als dat in Nederland de ziekenhuizen elke winter vol liggen bij een griepgolf...

Hier 2018 https://www.bbc.com/news/health-42572116
Patients 'dying in hospital corridors'
2019 https://www.theguardian.c(...)half-an-hour-or-more
quote:
Patients have been delayed inside ambulances for at least 30 minutes almost 1.5 million times over the past three years due to waiting for hospital handovers, information provided to Labour has shown, with the party saying it was “damning evidence” of a crisis in the NHS.

In more than 280,000 of these cases, people were delayed for more than 60 minutes, according to figures provided by freedom of information requests to ambulance trusts in England.
AD in 2018 https://www.ad.nl/economi(...)iek-worden~a3ceefdb/
quote:
In Engeland kun je maar beter niet ziek worden
Patiënten die op de grond liggen bij gebrek aan bedden,een tekort aan ambulances en 50.000 geschrapte operaties. Artsen, ziekenhuisdirecteuren en patiënten slaan alarm in Groot-Brittannië: het zorgsysteem is zwaar overbelast.

Elke dokter heeft voorbeelden van hoe de crisis de patiënten raakt, zegt hij. ,,Laatst belde een oudere man een ambulance omdat hij veel moeite had met ademen. Met deze hulpvraag moet de ziekenauto er binnen acht minuten zijn. Na ruim vier uur was de ambulance er nog niet, en belde de man terug: hij kon nu echt bijna niet meer ademen. Helaas was er nog steeds geen ambulance beschikbaar.''

Gelukkig kon een familielid hem toen naar het ziekenhuis rijden, vervolgt Harrop. ,,Bij de receptie zakte hij in elkaar. We brachten hem met spoed naar een operatiekamer, intubeerden hem en konden zo ternauwernood zijn leven redden. Als hij een paar minuten later was gekomen, weet ik zeker dat hij dood was geweest. Dit kan echt niet, in een rijk land als het onze.''
  maandag 12 april 2021 @ 10:00:20 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970150
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
pi_198970156
quote:

[..]

Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
twitter

pi_198970168
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Niet toevallig onder behandeling van internist ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198970177
Hugo de Jonghe is gespierd. Hij is gebouwd als Hugh Jackman.

twitter
pi_198970181
quote:

[..]

Mee eens. Kabinet heeft de versoepelingen nooit belooft. Alleen aangegeven dat ze erover gepraat hebben en advies gaan inwinnen bij het OMT. Media maakt ervan dat de versoepelingen er aan kwamen, heb al mensen een toast zien uitbrengen dat we weer open mochten. En tja dan blijkt het toch niet te kunnen. Volkomen terecht overigens op basis van de cijfers.

Maar zoals je zelf ook al aangeeft. Ik denk idd dat buitenactiviteiten vrijwel geen kwaad kunnen. Richt je daar dan ook op. Leg het uit en promoot de buitenactiviteiten. Pretparken weer open, sportvelden weer open (kleedkamers/kantines dicht uiteraard) en terrassen gecontroleerd weer open.

Laat gemeentes zoveel mogelijk meedenken om het buiten sporten voor elkaar te krijgen. Volleybal kan ook buiten. Kijk of groepslessen yoga/aerobics etc ook weer buiten mogen. Ziet alles er ineens weer een stuk rooskleuriger uit zonder groot risico.
pi_198970183
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
Ook dat met die verplichte winkelwagens is zwaar overdreven
Ik was rond oud&nieuw in Zweden op vakantie, verplichte winkelwagens deden ze niet aan in de supermarkten en mondkapjes al helemaal niet
En daar sterven ze niet als ratten daardoor hoor
pi_198970198
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.html

Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop het :) Want het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
  Redactie Games maandag 12 april 2021 @ 10:06:00 #236
181272 crew  Noppie2000
pi_198970206
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop het :) Want het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
'Leuk, mag, doen we verder niets mee, doei'

Zoiets.
pi_198970207
quote:

[..]

Dat ze dat AZ gewoon opmaken aan iedereen die dat wil. Eerst boven de 60, hebben we daarna nog over dan iedereen die het wil. We zijn de beroerdste niet.
pi_198970213
quote:

[..]

Dat gaat vermoedelijk niets veranderen.
Beter hadden ze gewoon wat langer vergaderd dan met stoom en kokend water dit besloten, ze hadden zich een te korte deadline gegeven als je het mij vraagt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 12 april 2021 @ 10:07:18 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970219
quote:
"Wat gaat er gebeuren als er bijwerkingen bij het Janssen-vaccin worden gemeld?"
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198970223
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.

Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.

De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.

Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198970227
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Natuurlijk dan is de chaos helemaal compleet.
pi_198970229
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:

[..]

26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
Zeker veel maar is dat met corona of door corona op de IC?
pi_198970237
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.

Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198970252
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:08 schreef raptorix het volgende:
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.

Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe persco moeten geven als ze iets te melden hebben.
  maandag 12 april 2021 @ 10:09:56 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970254
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.

Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.

De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.

Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
Als het mis gaat of dreigt te gaan bij heropening van x, weet je in elk geval dat bepaalde maatregelen wel werken. Nu hebben we na meer dan een jaar nog steeds geen idee.
pi_198970262
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198970265
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.

Overigens gaan wij met het voetbalteam vanaf woensdag weer trainen. Officieel met groepjes van 4 op het veld, al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo lopen. Wel de afspraak dat we aangekleed arriveren zodat we niet blijven hangen in de kleedkamers.

Het is lente, het wordt mooi weer. Laat de 30-ers (en de rest) gewoon weer lekker buiten hun ding doen.
pi_198970269
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
En je routekaart baseren op wetenschappelijke inzichten, het is ook niet zo moeilijk, mensen lopen de ziekte (uit me hoofd), voor 60 procent op het werk en thuis op, dan moet je daar je beleid naar maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198970283
pi_198970285
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')