abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198969910
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:

[..]

26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)uik-van-lachgas.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198969923
quote:

[..]

26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
26 op 2-3 miljoen
pi_198969926
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Hebben deze mensen het virus ook bewust uit een buisje geïnhaleerd?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 12 april 2021 @ 09:40:38 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198969928
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Arie heeft weel snel zijn handje opgehouden, 27.888 aan steun :)
dat zegt toch helemaal niets
pi_198969937
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar een gedachte en meningen zijn geen bronnen. Met feitelijke informatie.
Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
In Southern Sun
pi_198969939
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
Media zijn gewoon geen primaire bron voor een complex onderwerp als jonge mensen met blijvende symptomen na een besmetting. Ze kunnen individuen interviewen die er mee te kampen hebben (of die dat zelf zeggen, maar nooit positief getest zijn voor corona). Ze kunnen een huisarts interviewen die 'denkt' dat tienduizenden een reële schatting is en dan denken lezers dat dat een feit is in plaats van een mening (nou vooruit, een 'schatting').

Intussen komt er uit het genoemde 'internationaal onderzoek' ook een ander beeld naar voren:

twitter

Zelfs als je de cijfers opkrikt door "self-reported" symptomen te vragen van een "self-selected" groep, dan heb je nog een heel ander beeld dan dat er tienduizenden jongeren zijn die levenslang arbeidsongeschikt raken of iets dergelijks. En is het wel degelijk sterk gelinkt aan hogere leeftijd en hoger BMI (en vrouw zijn). En gelinkt aan mensen die in eerste instantie sowieso een zwaarder ziektebeeld van Covid hebben. Dus niet dat de kans supergroot is dat Covid voor jou een griepje is maar dat je vervolgens ineens voor de rest van je leven een menselijk wrak bent.

Symptomen als vermoeidheid en hoofdpijn kun je sowieso alle kanten mee op natuurlijk. Longcovid wordt zo een soort fibromyalgie. Pijntjes, vermoeidheid, stress. En dat is dan opeens een ziekte waardoor je zielig bent. Lotgenotengroepen op de Feesboek van mensen die ook zielig zijn. Een sterke lobby met emotionele media-artikelen. En zo is het ineens the gift that keeps on giving met vergaande maatschappelijke gevolgen en treinladingen aan geld. Laten we het nu eerst maar eens bewijzen voordat we er beleid op gaan maken.
  maandag 12 april 2021 @ 09:43:26 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969962
quote:

[..]

Dat is bizar weinig natuurlijk

Al is bizar niet het goede woord aangezien nu al een tijdje duidelijk is dat het jonge mensen nauwelijks treft
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198969984
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.
Precies, een deel van de klachten zijn ook psycho somatisch
https://www.livescience.c(...)utm_campaign=dlvr.it
quote:
Interestingly, more than 40% of participants reported experiencing depression and anxiety prior to their COVID-19 diagnosis, suggesting this may be a risk factor for long COVID, the authors said.
pi_198969987
quote:

[..]

Jonge mensen met waarschijnlijk onderliggend lijden en/of veel te dik
  maandag 12 april 2021 @ 09:46:33 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969997
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
Ik snap het.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 april 2021 @ 09:47:28 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970009
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
pi_198970012
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
Ik denk weer minder dan vorige week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198970016
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/

Ook zo een parel.
[..]

Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....
Om hoeveel % van de besmette 20/30'ers gaat het dan tov percentage besmet?
En hoeveel daarvan zonder medische voorgeschiedenis.

Denk dat dit wel belangrijk is met oog op de boel open wanneer 50+ gevaccineerd is en iederee. Eronder die in aanmerking komt voor de griepprik.

Hebben we het met de groep "gezond" van <50, waarvan een groot deel al besmet is geweest nog genoeg potentiële IC cases over om langere duur van de maatregelen te rechtvaardigen?
Lijkt mij niet maar ben wel benieuwd hoe het statistisch gezien zit.
pi_198970022
quote:
Kom nou, dat is niets op gehele bevolking
Probeer de zaken wel in perspectief te zien, en laat je geen angst aan praten
Hoeveel dertigers hebben er vorig jaar te horen gekregen dat ze kanker hebben ?
Hoeveel dertigers zijn er vorig jaar overleden in ene verkeersongeluk ?
  maandag 12 april 2021 @ 09:49:39 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198970029
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 april 2021 @ 09:49:59 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970034
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk weer minder dan vorige week.
Zou toch wel treurig zijn. Half april intussen, waar blijft die opschaling.
pi_198970042
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
  maandag 12 april 2021 @ 09:50:40 #218
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198970045
De media kunnen prima rapporteren over allerlei gevolgen van corona, voor jong en oud, dat betekent echter niet dat je daar als individu je leven naar moet inrichten. Als het gebeurt en zij vertellen er over dat is dat natuurlijk prima. Ik denk dat het imago van sommige media een beetje geraakt wordt door de vertekenende koppen waarbij een indrukt wordt gewekt die, na het lezen van het artikelel of de bron, een stuk genuanceerder ligt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198970047
Het beleid van Hugo deed me trouwens aan dit filmpje denken :)

twitter
pi_198970062
Wel mooie dynamiek:

- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
pi_198970064
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom vinden zorgmedewerkers het belangrijk dat de rest van het land op slot is dan dat ze een salarisverhoging zouden krijgen?
Neemt de druk op hun werk wat af.

Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.

Het hele klappen voor de zorg.

Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198970102
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Neemt de druk op hun werk wat af.

Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.

Het hele klappen voor de zorg.

Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
  maandag 12 april 2021 @ 09:55:47 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198970103
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
pi_198970116
quote:
17s.gif Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel mooie dynamiek:

- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
pi_198970120
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Misschien moet je gewoon een lezen waar we het over hadden.
  Redactie Frontpage maandag 12 april 2021 @ 09:59:49 #226
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198970143
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198970144
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
Dat staat los van dit verhaal lijkt me.

Neem aan dat de zorg ook wel een vakbond heeft die daarover gaat.
pi_198970148
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
We werden een avondklok ingerommeld met doemscenario`s over wachtende ambulances in Londen die hun patienten niet kwijt konden
Maar wat ze er niet bij vertellen is dat dit zowat standaard is elke winter in de UK....
Net als dat in Nederland de ziekenhuizen elke winter vol liggen bij een griepgolf...

Hier 2018 https://www.bbc.com/news/health-42572116
Patients 'dying in hospital corridors'
2019 https://www.theguardian.c(...)half-an-hour-or-more
quote:
Patients have been delayed inside ambulances for at least 30 minutes almost 1.5 million times over the past three years due to waiting for hospital handovers, information provided to Labour has shown, with the party saying it was “damning evidence” of a crisis in the NHS.

In more than 280,000 of these cases, people were delayed for more than 60 minutes, according to figures provided by freedom of information requests to ambulance trusts in England.
AD in 2018 https://www.ad.nl/economi(...)iek-worden~a3ceefdb/
quote:
In Engeland kun je maar beter niet ziek worden
Patiënten die op de grond liggen bij gebrek aan bedden,een tekort aan ambulances en 50.000 geschrapte operaties. Artsen, ziekenhuisdirecteuren en patiënten slaan alarm in Groot-Brittannië: het zorgsysteem is zwaar overbelast.

Elke dokter heeft voorbeelden van hoe de crisis de patiënten raakt, zegt hij. ,,Laatst belde een oudere man een ambulance omdat hij veel moeite had met ademen. Met deze hulpvraag moet de ziekenauto er binnen acht minuten zijn. Na ruim vier uur was de ambulance er nog niet, en belde de man terug: hij kon nu echt bijna niet meer ademen. Helaas was er nog steeds geen ambulance beschikbaar.''

Gelukkig kon een familielid hem toen naar het ziekenhuis rijden, vervolgt Harrop. ,,Bij de receptie zakte hij in elkaar. We brachten hem met spoed naar een operatiekamer, intubeerden hem en konden zo ternauwernood zijn leven redden. Als hij een paar minuten later was gekomen, weet ik zeker dat hij dood was geweest. Dit kan echt niet, in een rijk land als het onze.''
  maandag 12 april 2021 @ 10:00:20 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970150
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
pi_198970156
quote:

[..]

twitter

pi_198970168
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Niet toevallig onder behandeling van internist ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198970177
Hugo de Jonghe is gespierd. Hij is gebouwd als Hugh Jackman.

twitter
pi_198970181
quote:

[..]

Mee eens. Kabinet heeft de versoepelingen nooit belooft. Alleen aangegeven dat ze erover gepraat hebben en advies gaan inwinnen bij het OMT. Media maakt ervan dat de versoepelingen er aan kwamen, heb al mensen een toast zien uitbrengen dat we weer open mochten. En tja dan blijkt het toch niet te kunnen. Volkomen terecht overigens op basis van de cijfers.

Maar zoals je zelf ook al aangeeft. Ik denk idd dat buitenactiviteiten vrijwel geen kwaad kunnen. Richt je daar dan ook op. Leg het uit en promoot de buitenactiviteiten. Pretparken weer open, sportvelden weer open (kleedkamers/kantines dicht uiteraard) en terrassen gecontroleerd weer open.

Laat gemeentes zoveel mogelijk meedenken om het buiten sporten voor elkaar te krijgen. Volleybal kan ook buiten. Kijk of groepslessen yoga/aerobics etc ook weer buiten mogen. Ziet alles er ineens weer een stuk rooskleuriger uit zonder groot risico.
pi_198970183
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
Ook dat met die verplichte winkelwagens is zwaar overdreven
Ik was rond oud&nieuw in Zweden op vakantie, verplichte winkelwagens deden ze niet aan in de supermarkten en mondkapjes al helemaal niet
En daar sterven ze niet als ratten daardoor hoor
pi_198970198
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.html

Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop het :) Want het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
  Redactie Games maandag 12 april 2021 @ 10:06:00 #236
181272 crew  Noppie2000
pi_198970206
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop het :) Want het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
'Leuk, mag, doen we verder niets mee, doei'

Zoiets.
pi_198970207
quote:

[..]

Dat ze dat AZ gewoon opmaken aan iedereen die dat wil. Eerst boven de 60, hebben we daarna nog over dan iedereen die het wil. We zijn de beroerdste niet.
pi_198970213
quote:

[..]

Dat gaat vermoedelijk niets veranderen.
Beter hadden ze gewoon wat langer vergaderd dan met stoom en kokend water dit besloten, ze hadden zich een te korte deadline gegeven als je het mij vraagt.
  maandag 12 april 2021 @ 10:07:18 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970219
quote:
"Wat gaat er gebeuren als er bijwerkingen bij het Janssen-vaccin worden gemeld?"
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198970223
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.

Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.

De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.

Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
pi_198970227
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Natuurlijk dan is de chaos helemaal compleet.
pi_198970229
quote:

[..]

Zeker veel maar is dat met corona of door corona op de IC?
pi_198970237
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.

Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
pi_198970252
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:08 schreef raptorix het volgende:
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.

Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe persco moeten geven als ze iets te melden hebben.
  maandag 12 april 2021 @ 10:09:56 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970254
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.

Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.

De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.

Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
Als het mis gaat of dreigt te gaan bij heropening van x, weet je in elk geval dat bepaalde maatregelen wel werken. Nu hebben we na meer dan een jaar nog steeds geen idee.
pi_198970262
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
In Southern Sun
pi_198970265
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.

Overigens gaan wij met het voetbalteam vanaf woensdag weer trainen. Officieel met groepjes van 4 op het veld, al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo lopen. Wel de afspraak dat we aangekleed arriveren zodat we niet blijven hangen in de kleedkamers.

Het is lente, het wordt mooi weer. Laat de 30-ers (en de rest) gewoon weer lekker buiten hun ding doen.
pi_198970269
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
En je routekaart baseren op wetenschappelijke inzichten, het is ook niet zo moeilijk, mensen lopen de ziekte (uit me hoofd), voor 60 procent op het werk en thuis op, dan moet je daar je beleid naar maken.
pi_198970283
pi_198970285
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/
pi_198970319
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.

Overigens gaan wij met het voetbalteam vanaf woensdag weer trainen. Officieel met groepjes van 4 op het veld, al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo lopen. Wel de afspraak dat we aangekleed arriveren zodat we niet blijven hangen in de kleedkamers.

Het is lente, het wordt mooi weer. Laat de 30-ers (en de rest) gewoon weer lekker buiten hun ding doen.
Het zal wel zwaar zijn om te zien hoeveel uit jullie team het niet gehaald hebben. Is er een herdenking georganiseerd vanuit de club?
pi_198970321
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.
De verhaaltjes van Hugo met zijn hoopdenken hoef ik niet te zien, die vertelt hij maar lekker in de kroeg.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:17:41 #253
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198970335
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.
De verhaaltjes van Hugo met zijn hoopdenken hoef ik niet te zien, die vertelt hij maar lekker in de kroeg.
Kan niet, die is dicht.
pi_198970347
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Correct.
In Southern Sun
pi_198970379
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedere week Hugo... the horror :o Zijn zinnen vertrekken maar komen nooit op de plaats van bestemming aan. Eén grote woordenbrij zonder kop en staart. Gooi er een kwartje in en je krijgt een uur lang geluid zonder betekenis. Hoe heeft die man ooit onderwijzer kunnen zijn? Die kinderen moeten daar iets aan over hebben gehouden.
pi_198970411
quote:

[..]

Jansen is het zelfde soort vaccin als AZ toch?
In de VS waren ook al berichten over soortgelijke bijwerkingen.
Ligt voor de hand dat we hetzelfde probleem gaan krijgen toch? Uiteindelijk moet dat risico maar genomen gaan wordeb dan.
Tenzij je 6 maanden langer in lockdown wil.
pi_198970418
Ik kan me zo ergeren aan zijn intonatie. Die gaat van hoog naar laag in elke zin. Alsof hij kinderen een verhaaltje voorleest. En dan komt er inderdaad een brij nietszeggende woorden uit.
Wat kan ik me ergeren aan die man. Wat soms ook wel een genot is.
pi_198970421
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.
pi_198970437
Wat ik ook vreemd vind is dat er deze week geen technische briefing van het RIVM is, die word normaal gedaan in de ochtend voor het debat, dat is deze week donderdag, zullen ze de praatjes van de Japen zat zijn?
pi_198970439
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.
Vergeet "met de haven in zicht" niet.
pi_198970441
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En we strijden met zijn allen tegen een onzichtbare vijand!
pi_198970455
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nautische metaforen... :r

We varen op experts.

De haven is in zicht.

Het dondert en het bliksemt
en het regent meters bier
Het wordt dus pompen of verzuipen
dat is de enige manier
Om de juiste koers te varen
met de wind in onze rug
Geniet met volle teugen
zulk een tijd komt nooit terug
pi_198970472
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ja of: al een hoop mensen droegen hun steentje bij, doet u ook mee?

Of in Hugo termen. Beste mensen. Zie het als volgt. Het vaccin is als het ware een steen. Van één vaccinatie, één steen daar kijkt het virus niet van op. Daarmee schrik je het virus niet af. Er zijn meerdere steentjes nodig. En u draagt die bij. Samen dragen we ons steentje bij. En van die meerdere steentjes, stapelen we met elkaar een mooie muur. Met onze zorgmedewerkers als het cement. Als we nog even volhouden is die muur hoog en sterk genoeg om het virus buiten de deur te houden. We bouwen als het ware een muur van vaccinaties om onze samenleving heen waarmee we ons tegen corona wapenen.
Gevold door nog een half uur aan slap gelul

Ik ben stiekem zijn speech-schrijver.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 12-04-2021 10:35:43 ]
pi_198970528
Zijn wij eigenlijk Coronawatchers B-) B-) B-)
Ik ga echt in een zwart gat vallen als dit voorbij is.
  maandag 12 april 2021 @ 10:36:31 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970537
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
Wat ik ook vreemd vind is dat er deze week geen technische briefing van het RIVM is, die word normaal gedaan in de ochtend voor het debat, dat is deze week donderdag, zullen ze de praatjes van de Japen zat zijn?
Misschien heeft Jaap een weekje vrij.
pi_198970544
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk Jacco wel een keer willen zien, wat een nerd is dat :)
pi_198970554
Dit krijg je nu ook. Iedereen die Astra neemt helemaal para als ze beetje hoofdpijn krijgen:

&E departments are being swamped by people who have developed mild side-effects from the AstraZeneca vaccine amid concerns the jab causes blood clots.

Emergency doctors told the Health Service Journal (HSJ) that a growing number of people are presenting to A&E units after having the jab.

Some have been advised to go to hospital by GPs.

Dr Katherine Henderson, the president of the Royal College of Emergency Medicine, confirmed this was the case to the Guardian.

“It’s definitely a thing,” she said.“Colleagues across England are reporting this. All A&E departments are seeing an increase in the number of people reporting concerns after having the AstraZeneca vaccine.

“We are seeing people with mild headaches and persistent headaches but who are otherwise alright.”

Dr Henderson added that emergency departments and GPs are getting “a lot of queries” and thinks it’s an “understandable reaction by the public.”

“I can understand why people are anxious. If they are worried they need to get advice”, she said.

One A&E consultant told the HSJ: “We have seen huge numbers of AstraZeneca jab-associated headaches being sent in and, like all [emergency departments], we’re scrabbling to cobble together some guidance so as to sensibly reduce the number needing investigation. I gather some units are really, really struggling with this.”

It comes after the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI) decided to restrict the jab to people over 30.

Nineteen people have died from rare blood clotting in the UK after taking the jab.

Countries around the world have restricted its use in younger people, including Australia and Germany.

On Friday, the European Medicines Authority (EMA) said it was investigating after five people who had the AstraZeneca jab developed capillary leak syndrome.

The rare condition results in blood leaking from tiny vessels into muscles which can cause a sudden drop in blood pressure. If left untreated this can cause organ failure.

However, the regulator said is it not yet clear whether there is a causal association between the jab and any blood conditions.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 12 april 2021 @ 10:40:21 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198970583
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of hij ligt aan de beademing *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198970600
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja of: al een hoop mensen droegen hun steentje bij, doet u ook mee?

Of in Hugo termen. Beste mensen. Zie het als volgt. Het vaccin is als het ware een steen. Van één vaccinatie, één steen daar kijkt het virus niet van op. Daarmee schrik je het virus niet af. Er zijn meerdere steentjes nodig. En u draagt die bij. Samen dragen we ons steentje bij. En van die meerdere steentjes, stapelen we met elkaar een mooie muur. Met onze zorgmedewerkers als het cement. Als we nog even volhouden is die muur hoog en sterk genoeg om het virus buiten de deur te houden. We bouwen als het ware een muur van vaccinaties om onze samenleving heen waarmee we ons tegen corona wapenen.
Gevold door nog een half uur aan slap gelul

Ik ben stiekem zijn speech-schrijver.
Dat gaat je goed af!
pi_198970606
twitter

:D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:45:40 #271
Dick Laurent Is Dead
pi_198970638
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:
Zijn wij eigenlijk Coronawatchers B-) B-) B-)
Ik ga echt in een zwart gat vallen als dit voorbij is.
Ik niet. Voor mij zal het echt letterlijk zijn als het einde vd film The Truman Show:

pi_198970640
twitter

Vandaag gaan we weer groeien helaas..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 april 2021 @ 10:48:08 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198970663
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Heb je weer een spannende website open staan O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Games maandag 12 april 2021 @ 10:48:30 #274
181272 crew  Noppie2000
pi_198970667
quote:
[ twitter ]

Oh nee, wat erg...
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:49:20 #275
Dick Laurent Is Dead
pi_198970680
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:48 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Oh nee, wat erg...
Jeetje. Daar gaat m'n dag idd.
  maandag 12 april 2021 @ 10:51:17 #276
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198970696
quote:
[ twitter ]

Vandaag gaan kunnen we weer groeien helaas..
Of staat het nu al vast als een huis dat het pas weer op 19 april kan gaan dalen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198970745
quote:
[ twitter ]

Prima cijfers weer!
pi_198970747
Maar hoe moet het nu met de meivakantie dan?
pi_198970751
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef byah het volgende:
Maar hoe moet het nu met de meivakantie dan?
Die begint 1 Juni, of medio Juni, bron: Hugo.
pi_198970752
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:42 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

:D
twitter

Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje. :D Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.

Ik vraag me oprecht af wat het nut is van deze tests. Je laat een hoop mensen in een bubbel zitten en verder mogen ze niks. Geen contact met de lokale bevolking, geen toestemming om het resort te verlaten. De uitkomst staat al vast, er zullen geen tot weinig besmettingen uit komen. Aangezien dat voor veel mensen niet de gewenste langetermijntoekomst van toerisme is, wat testen we hier dan eigenlijk?

Het zou interessanter zijn om de mensen wel te testen maar verder hun gang te laten gaan, denk dat je dan nog wel wat verrassende resultaten zou krijgen. Anders zou ik liever gewoon zelf een ticket boeken naar een warm land.
pi_198970764
Eigenlijk doen wij het echt absurd slecht qua besmettingen. Al zes maanden lang bovenaan alle lijstjes.

De lockdown is simpelweg niet hard genoeg.
pi_198970769
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
Ook geen vaccinatieupdate?
  maandag 12 april 2021 @ 10:58:58 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970779
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje. :D Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.

Ik vraag me oprecht af wat het nut is van deze tests. Je laat een hoop mensen in een bubbel zitten en verder mogen ze niks. Geen contact met de lokale bevolking, geen toestemming om het resort te verlaten. De uitkomst staat al vast, er zullen geen tot weinig besmettingen uit komen. Aangezien dat voor veel mensen niet de gewenste langetermijntoekomst van toerisme is, wat testen we hier dan eigenlijk?

Het zou interessanter zijn om de mensen wel te testen maar verder hun gang te laten gaan, denk dat je dan nog wel wat verrassende resultaten zou krijgen. Anders zou ik liever gewoon zelf een ticket boeken naar een warm land.
Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.

Vooral veel bezigheidstherapie denk ik voor de bureautjes die dit soort onderzoeken doen.
pi_198970792
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ook geen vaccinatieupdate?
Die kunnen ze niet meer geven, omdat de cijfers ontbreken, men kan dus alleen schatten :')
pi_198970796
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.

Vooral veel bezigheidstherapie denk ik voor de bureautjes die dit soort onderzoeken doen.
In Israel zitten ze op 86 besmettingen per dag. Dus inderdaad mosterd na de maaltijd over 2 maanden.

Het is een corrupte boevenbende dat subsidies opstrijkt.
pi_198970800
Maar er is een officiele kamervraag gestelt hoe het nu zit, dat moet Hugo voor 12 uur geven.
pi_198970809
quote:
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers.
Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert.
Precies, er wordt bij elke mogelijke versoepeling gejammerd "ja maar de IC`s"
Maar kijk nu eens HOE en WAAR die mensen die op de IC liggen besmet zijn geraakt, welke onderliggende klachten hebben ze, welke etnische achtergrond etc
Daar moet je beleid op maken, en niet algehele maatregelen afkondigen waar je een heel land mee lam legt.
Wat is het voor een waanzin dat er geen buitenactiviteiten mogen zijn als daar niemand bij besmet wordt ?
Waarom met grof geweld demonstraties neerslaan met volksgezondheid als excuus, als daar niemand bij besmet wordt ?

We zagen het vorig jaar bij de 1e golf, de bejaarden in de tehuizen stierven achter elkaar, werd NIETS aan gedaan
Geen verplichte mondkapjes voor personeel zoals in Duitsland al wel zo was in de ouderenzorg, geen onderzoeken, geen betere ventilatie, niets...
Sta met een paar man buiten en je wordt opgezocht door agenten en bekeurd voor samenscholing
Maar denk maar niet dat er een strafrechterlijk onderzoek is geweest in een verpleegtehuis als binnen een week er vele sterven
Niemand die onderzoekt of de directie nalatig was, niemand die onderzoekt of het personeel de juiste PBM`s droeg

Buiten waar het gevaar op besmetting nihil is, wordt er fanatiek gehandhaaft en gecontroleerd
Maar binnen waar zo`n beetje alle besmettingen zijn, daar is nagenoeg geen controle
Absurd
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:01:58 #288
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198970810
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk doen wij het echt absurd slecht qua besmettingen. Al zes maanden lang bovenaan alle lijstjes.

De lockdown is simpelweg niet hard genoeg.
Groepsimmuniteit incoming
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198970811
quote:

[..]

Dan komt er gewoon een stop ja. Maakt niet uit dat we maanden extra in lockdown moeten vanwege te weinig vaccins. Kunnen we langer genieten van de test samenleving! Goed dat ze daar mee begonnen zijn dus!
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:02:38 #290
Dick Laurent Is Dead
pi_198970817
quote:

[..]

[ twitter ]

DIT. Wat de fuck is het nut van vakantie als het zo moet??
Naja ik weet dat er een bepaalde type volk is wat ook pre-corona dit "soort" vakanties deed. Dus naar een of ander Grieks of Turks mega all inclusive resort gaan, daar tien dagen letterlijk niet vanaf komen en jezelf volvreten van het unlimited buffet en je handdoek elke dag op dezelfde tyfus strandstoel aan het zwembad leggen om in de zon te gaan bakken. Maar niet iedereen gaat zo op vakantie!!!

Ik wil vrij rondrijden / ontdekken, random rare local dorpjes bezoeken. Een of ander slecht restaurant in waar voornamelijk locals zitten en kijken wat voor rare shit ze op de menukaart hebben die ik moet ontcijferen.
En het liefst wil ik zo min mogelijk medelanders tegenkomen op mijn reis. Dat is vakantie voor mij. O-)
pi_198970843
quote:

[..]

Er gaat vooral heel veel geld naar die bureautjes. Wat wij komende jaren allemaal mogen terugbetalen.
Hoor je niemand over, want geld=gratis ofzo :{
  maandag 12 april 2021 @ 11:04:48 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970846
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Naja ik weet dat er een bepaalde type volk is wat ook pre-corona dit "soort" vakanties deed. Dus naar een of ander Grieks of Turks mega all inclusive resort gaan, daar tien dagen letterlijk niet vanaf komen en jezelf volvreten van het unlimited buffet en je handdoek elke dag op dezelfde tyfus strandstoel aan het zwembad leggen om in de zon te gaan bakken. Maar niet iedereen gaat zo op vakantie!!!

Ik wil vrij rondrijden / ontdekken, random rare local dorpjes bezoeken. Een of ander slecht restaurant in waar voornamelijk locals zitten en kijken wat voor rare shit ze op de menukaart hebben die ik moet ontcijferen.
En het liefst wil ik zo min mogelijk medelanders tegenkomen op mijn reis. Dat is vakantie voor mij. O-)
Als landen gewoon zo snel mogelijk het merendeel van hun burgers vaccineren zijn al die testvakanties en -evenementen totaal overbodig.
  maandag 12 april 2021 @ 11:05:38 #293
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970857
quote:
Dat is vakantie voor mij.
Ja en voor iemand anders is dat wat jij omschreef als dat dat voor 'bepaalde types' is. Wat voor types bedoel je daar precies mee?

Leven en laten leven hoor. Ik zie het probleem niet als iemand daar bewust voor kiest dus ik zie je probleem niet behalve dat je je waarschijnlijk even wat beter voelt dan die 'bepaalde types'
pi_198970863
quote:

[..]

Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht. Ik zat op de terugweg vanuit Tenerife tussen een groep van 20 man of zo. Toch ietsje meer dan het aantal mensen dat in Nederland officieel samen buiten mag zijn. :D En op een bestemming die (i.t.t. Griekenland) verder niet in lockdown zit, wel met een aantal maatregelen (groepsbeperking horeca, avondklok 23u, strengere mondkapjesplicht, enz.).

Eigenlijk zou je juist die mensen moeten laten volgen door gedragsexperts en enquêtes laten invullen, niet de mensen die zich vrijwillig laten opsluiten in een resort. Kijken hoe ze zuipen in de kroeg, buiten sporten, mengen met de bevolking, weet ik veel wat. En wat dat voor gevolgen heeft qua corona. Dat zou ik oprecht interessante data vinden.
pi_198970877
quote:

[..]

Ja, dit.

Sowieso is dit allemaal zo onnodig. Over 2 maanden zouden de kwetsbaren wel gevaccineerd moeten zijn en dan heb je lekkerder weer. Dan zou je ook gewoon normaal (of in ieder geval zoals vorige zomer) weg moeten kunnen. En toch zoveel geld dat er ingepompt wordt. En aandacht. Misschien eerst eens je vaccinatie proces vloeiend laten lopen.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:10:09 #296
Dick Laurent Is Dead
pi_198970904
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja en voor iemand anders is dat wat jij omschreef als dat dat voor 'bepaalde types' is. Wat voor types bedoel je daar precies mee?

Leven en laten leven hoor. Ik zie het probleem niet als iemand daar bewust voor kiest dus ik zie je probleem niet behalve dat je je waarschijnlijk even wat beter voelt dan die 'bepaalde types'
Neuh, maar als dat jouw conclusie is dan vind ik dat verder prima hoor. Ik heb nooit gezegd dat mensen dat niet mogen doen, het verschil zit hem in het feit dat er nu een soort test opgezet wordt die door het nieuws wordt uitgelicht waarin gesproken wordt over hoe "WE" moeten leren hoe het straks weer "veilig" kan.
Met andere woorden, alsof dit de mainstream vorm van vakantie-vieren zal gaan worden. En ja, daar verzet ik mij tegen.
pi_198970907
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die kunnen ze niet meer geven, omdat de cijfers ontbreken, men kan dus alleen schatten :')
Serieus? Zijn ze nu al het overzicht kwijt?
pi_198970908
quote:

[..]

[ twitter ]
"veilig en verantwoord" :r :r mag van mij straks ook wel op het lijstje van de verbannen kreten, naast "vanwege corona" etc.
quote:

Een ieder met ook maar een greintje eigenwaarde in zijn lijf gaat hier toch echt niet aan meedoen, zou je zeggen.
I'll give you something to do
  maandag 12 april 2021 @ 11:11:27 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970911
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht. Ik zat op de terugweg vanuit Tenerife tussen een groep van 20 man of zo. Toch ietsje meer dan het aantal mensen dat in Nederland officieel samen buiten mag zijn. :D En op een bestemming die (i.t.t. Griekenland) verder niet in lockdown zit, wel met een aantal maatregelen (groepsbeperking horeca, avondklok 23u, strengere mondkapjesplicht, enz.).

Eigenlijk zou je juist die mensen moeten laten volgen door gedragsexperts en enquêtes laten invullen, niet de mensen die zich vrijwillig laten opsluiten in een resort. Kijken hoe ze zuipen in de kroeg, buiten sporten, mengen met de bevolking, weet ik veel wat. En wat dat voor gevolgen heeft qua corona. Dat zou ik oprecht interessante data vinden.
Hele probleem van die testevents, als je bij voorbaat al allerlei risico's uit het experiment haalt, krijg je natuurlijk nooit fatsoenlijke data.
  maandag 12 april 2021 @ 11:11:32 #300
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970912
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Neuh, maar als dat jouw conclusie is dan vind ik dat verder prima hoor
Wat bedoel je dan precies met 'bepaalde types' . Roept bij mij een negatieve ondertoon op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')