M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.quote:
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dagquote:Op zondag 11 april 2021 22:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.
Vergeet het maar gerust.quote:Op zondag 11 april 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja sorry typefout.
Maar welke uitdrukking mis ik hier? XD
Hoe dan ook, als zelfs de belangrijkste burgemeesters ongeveer in opstand beginnen te komen nu, publiekelijk, voorzie ik ondanks die huilende ziekenhuisjes en omt leden toch écht die terrassen open gaan binnenkort.
En anders kan een burgemeester altijd nog publiekelijk aankondigen niet te handhaven natuurlijk, zij gaan immers over de politie in hun stad 😏
Maar Duitsland heeft ook 4x zoveel inwonersquote:Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dag
Gecorrigeerd voor Nederland is dat zo'n 200k per dag. Ja, ik maak mezelf maar meteen wakker uit die droom.quote:Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dag
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees in de NRC dat er cruciale weken aankomen. Ik ontplof zowat...
Er zijn afgelopen week twee dagen op rij meer dan 600.000 mensen "Bundesweit" gevaccineerd, bij het plaatselijke Impfzentrum stond volgens m'n vriendin donderdag op een gegeven moment een rij van 200 meter lang ofzo. In België heeft men in de voorbije week volgens mij ook al minimaal twee dagen op rij meer dan 110.000 mensen gevaccineerd. Het Rutte regime kraait al de victorie bij 59.000 vaccinaties op een dag.quote:Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Inmiddels de honderdste keer dat ik zo'n zin lees. We hebben nog steeds amper wat geleerd ook. Over vijf weken zijn de komende twee weken cruciaal; en over acht weken de daaropvolgende, etc. Gaat nog wel effe duren...quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees in de NRC dat er cruciale weken aankomen. Ik ontplof zowat...
De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.quote:Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.
Ze doen aan zeilen. Dus geen Giovanni en Kimberley, maar Anne-Fleur en Roderick. Wie betaalt, bepaaltquote:Op zondag 11 april 2021 23:11 schreef Fred het volgende:
WTF is dit dan?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nt-caraibisch-eiland
Waarom mogen die meiden wel zeilen in de Caraïben en de rest van Nederland niet?
Willen, hopen, vermoeden, denken en verwachten kan ons demissionaire kabinet beter dan welke andere Europese regering dan ook, maar daadwerkelijk eens een keer vaart maken met vaccineren is meerdere bruggen te ver. Liever blijft men lekker zorgvuldig op zijn of haar luie reet zitten om nog maar weer eens wat te debatteren. Nog even volhouden maar!quote:Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.
ze gaan ook de vaccinatie veranderenquote:Op zondag 11 april 2021 23:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.
De jetset in Nederland blijft toch wel vakantie vieren.quote:Op zondag 11 april 2021 23:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze doen aan zeilen. Dus geen Giovanni en Kimberley, maar Anne-Fleur en Roderick. Wie betaalt, bepaalt
Niet alleen in Nederland; in Frankrijk prikken verscheidene ministers tijdens "fuck coronaparties" in exclusieve Parijse restaurants graag een vorkje mee. De jetset gangbangt, zuipt en gebruikt drugs in Dubai alsof er niet eens een pandemie bestaat.quote:Op zondag 11 april 2021 23:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De jetset in Nederland blijft toch wel vakantie vieren.
Men moet gewoon eerlijk zijn. Die constante worsten maken het wegen van de proportionaliteit heel lastig. Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal. Maar een avondklok van twee weken is echt wat anders dan een avondklok van drie maanden. Zeker met dubieus bewijs, dat eerste kun je met wat goede wil nog onder een zure appel scharen. Dat tweede niet.quote:
Gelukkig kunnen we, welliswaar op afspraak, onze eiersnijders nog halen bij de Actionquote:Op zondag 11 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Men moet gewoon eerlijk zijn. Die constante worsten maken het wegen van de proportionaliteit heel lastig. Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal. Maar een avondklok van twee weken is echt wat anders dan een avondklok van drie maanden. Zeker met dubieus bewijs, dat eerste kun je met wat goede wil nog onder een zure appel scharen. Dat tweede niet.
Bepaalde bevolkingsgroepen hebben totaal maling aan de regels en gaan elkaar massaal opzoeken de komende maand. Er komt helemaal geen daling en de vaccinatie gaat ook niet opschieten. Er gebeurt helemaal niks.quote:Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat gaat wel snel daarquote:Recordaantal prikken op een dag gezet in VS
In de Verenigde Staten zijn gisteren zo'n 4,63 miljoen doses van een coronavaccin toegediend. Dat is een record, stelt Cyrus Shahpar, die verantwoordelijk is voor de coronadata.
Het vorige dagrecord van 4,1 miljoen prikken werd vorige week zaterdag behaald. Gisteren waren het er dus ruim 500.000 meer.
Ruim 45 procent van de Amerikanen van 18 jaar en ouder heeft inmiddels een dosis toegediend gekregen, blijkt uit gegevens van de Amerikaanse gezondheidsautoriteit CDC. Voor mensen van 65 jaar en ouder, is dat 78 procent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |