abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198358603
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_198358650
Oeps, titel vergeten te wijzigen! Sorry, hollende lievelingen! :* -O-
Iemand een suggestie en een mod zin om aan te passen? :)

Ontopic: snelheidsvoornemens zijn voor mij nog altijd een ver-van-mijn-beddinges. Wel morgenochtend vroeg voor het eerst proberen om zestien kilometer af te leggen, dan nog maar vijf kilometer te gaan tot de halve marathon! *O*

Ik fietste afgelopen weekend een keer 's avonds veertien kilometer bij een treinstation vandaan naar huis en dat vond ik echt ellendig: ik heb een hartgrondige hekel aan fietsen en er leek geen eind aan te komen.. En vond het een bizar idee dat ik de dag ervoor vrijwel moeiteloos en tevreden hupsend vijftien kilometer hardlopend had afgelegd 8)7
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:36:33 #3
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198360780
:W
Deze week, na een jaar blessure-leed weer volop begonnen met trainen *O*
Het is op dit moment nog een beetje oppasen met mijn voet, maar ik heb het gevoel dat het voor 99% genezen is.
Na 10 jaar aan lopen klooien, heb ik besloten dat het misschien toch verstandig is om niet alleen harder te trainen, maar vooral smarter.
Dus heb ik een online coach in de arm genomen.
Adam Keen is een ultra met een uitstekende palmares, ondersteund met een opleiding in sport-onderwijs.
Daarbij komt dat ik Adam persoonlijk ken, iets wat voor mij toch wel een van de voorwaarden moet zijn bij een coach.
Kortom... ik ben weer op weg naar mijn doelen!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_198360941
Ultra's! O+
Zo pas vijf maanden bezig met überhaupt sneller lopen dan wandeltempo en verdorie al 38 zijn maakt de kans dat ik die ooit nog eens kan gaan doen niet echt groot, maar ik vind het wél een fantastisch fenomeen _O_

@rechtsedirecte Vast een n00bvraag want zit hier nog maar kort, maar wat zijn je doelen dan precies? :) Ik ga je coach even googlen nu *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 06-03-2021 19:50:28 ]
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:04:16 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198361422
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:45 schreef minilot het volgende:
Ultra's! O+
Zo pas vijf maanden bezig met überhaupt sneller lopen dan wandeltempo en verdorie al 38 zijn maakt de kans dat ik die ooit nog eens kan gaan doen niet echt groot, maar ik vind het wél een fantastisch fenomeen _O_

@:rechtsedirecte Vast een n00bvraag want zit hier nog maar kort, maar wat zijn je doelen dan precies? :) Ik ga je coach even googlen nu *O*
mini, ik heb van mijn 23ste tot mijn 27ste redelijk fanatiek gelopen, voornamelijk HM. Op mijn 41ste weer begonnen, zoals zo velen hier, a la "Evy" alleen zelf altijd wat aangeklooit en langzaam uitgebouwd. Dus zeg nooit dat je het zelf niet zou kunnen doen. Degene hier die in het ultra-wereldje rondhangen weten goed dat je vaak mensen tegen kom, en zie finishen, waarvan je in eerste instantie niet eens verwacht had dat ze 5km zouden vol houden.

Het grote doel dit jaar is 200km tijdens The Great Naseby Water Race, eind augustus, deze race is een jaarlijkse pelgrimage voor mij, en een grote familiereunie voor ultras hier in Nieuw-Zeeland.
Daarna wil ik met mijn coach blijven werken aan een race die al jaren op het lijstje staat, en waar ik vorig jaar voor was ingeloot (we all know the drill) maar die inschrijving heb ik kunnen verschuiven naar 2022., en dat is Tahoe200
pi_198361449
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:45 schreef minilot het volgende:
Ultra's! O+

@:rechtsedirecte Vast een n00bvraag want zit hier nog maar kort, maar wat zijn je doelen dan precies? :) Ik ga je coach even googlen nu *O*
RD is de heilige graal van het ultralopen. Die is na 80 kilometer net aan warmgedraaid en na 180kilometer begint hij pas aan z'n eindsprint. Die eindsprint duurt vervolgens ook al gauw een kilometer of 25. En het deert hem niet of hij al die kilometers over een ovalen sintelbaan stiefelt of door een bergmassief.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:05:59 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198361477
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

RD is de heilige graal van het ultralopen. Die is na 80 kilometer net aan warmgedraaid en na 180kilometer begint hij pas aan z'n eindsprint. Die eindsprint duurt vervolgens ook al gauw een kilometer of 25. En het deert hem niet of hij al die kilometers over een ovalen sintelbaan stiefelt of door een bergmassief.
je maakt me aan het blozen Mossel!!
pi_198361555
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je maakt me aan het blozen Mossel!!
En altijd bescheiden gebleven, die man.
pi_198361558
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mini, ik heb van mijn 23ste tot mijn 27ste redelijk fanatiek gelopen, voornamelijk HM. Op mijn 41ste weer begonnen, zoals zo velen hier, a la "Evy" alleen zelf altijd wat aangeklooit en langzaam uitgebouwd. Dus zeg nooit dat je het zelf niet zou kunnen doen. Degene hier die in het ultra-wereldje rondhangen weten goed dat je vaak mensen tegen kom, en zie finishen, waarvan je in eerste instantie niet eens verwacht had dat ze 5km zouden vol houden.

Het grote doel dit jaar is 200km tijdens The Great Naseby Water Race, eind augustus, deze race is een jaarlijkse pelgrimage voor mij, en een grote familiereunie voor ultras hier in Nieuw-Zeeland.
Daarna wil ik met mijn coach blijven werken aan een race die al jaren op het lijstje staat, en waar ik vorig jaar voor was ingeloot (we all know the drill) maar die inschrijving heb ik kunnen verschuiven naar 2022., en dat is Tahoe200
Oh wauw, op je 41ste pas! Dat geeft moed :D Ik duim voor je Tahoe200! O+

Wanneer begin je met Adam en kun je hier dan eens posten hoe je trainingen er dan precies uitzien? *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:15:53 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198361777
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh wauw, op je 41ste pas! Dat geeft moed :D Ik duim voor je Tahoe200! O+

vergeet niet dat ultra is de afstand voor oudere lopers die niet snel genoeg meer zijn voor een sub 4 marathon :D
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 20:18:16 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198361832
41 pas :o dan is er nog hoop :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198361895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

vergeet niet dat ultra is de afstand voor oudere lopers die niet snel genoeg meer zijn voor een sub 4 marathon :D
:D !
pi_198362082
@Corniel ik ben een grote jongen van 102 kilo. Wel fit en vetpercentage is laag. Voor mij is tien kilometer een stuk pittiger dan 5. Alhoewel onder 21:00 lopen wel echt afzien zal zijn, gaat het gewicht bij mij bij langere afstanden wel tellen.

Op kortere afstanden heb ik ook wat meer baat van al die uren in de sportschool.
Whatever...
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 21:00:49 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_198363010
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Het is op dit moment nog een beetje oppasen met mijn voet, maar ik heb het gevoel dat het voor 99% genezen is.
Na 10 jaar aan lopen klooien, heb ik besloten dat het misschien toch verstandig is om niet alleen harder te trainen, maar vooral smarter.
Adam Keen is een ultra met een uitstekende palmares, ondersteund met een opleiding in sport-onderwijs.
Daarbij komt dat ik Adam persoonlijk ken, iets wat voor mij toch wel een van de voorwaarden moet zijn bij een coach.
Welkom terug!! ^O^
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_198367520
quote:
Ik weet nooit of ik ultralopers als enigszins krankzinnig of als helden moet beschouwen. Waarschijnlijk zit het in het midden.
pi_198367973
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:37 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik weet nooit of ik ultralopers als enigszins krankzinnig of als helden moet beschouwen. Waarschijnlijk zit het in het midden.
Of allebei? Een beetje gek is het wel. Maar ook heel knap.
Whatever...
  zondag 7 maart 2021 @ 00:25:45 #17
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198368523
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Of allebei? Een beetje gek is het wel. Maar ook heel knap.
Zeker knap. Lijkt me niet makkelijk om mezelf te motiveren om voor 100KM bijvoorbeeld te trainen. Zou het misschien ooit best kunnen halen op snelheid van 10km/u. Maar zie daar toch de lol niet meer van in.

Er zijn een hoop gekke hardlooprecords. 100KM in 6 uur en 9 minuten lopen. Een hele marathon binnen op de loopband in 2.5 uur lopen. Ehh, een marathon samen met je dochter van 4 jaar die in de kinderwagen zit in 2u21m lopen. 24 uur achter elkaar hardlopen (300+ km). Hoop van die bizarre records, maar wel erg gaaf.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:04:10 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198370564
quote:
Klinkt goed man! Ik heb zelf ook besloten om weer de lange afstanden te omarmen. Niet zo lang als die van jou, maar die 100+ had ik mezelf nog beloofd :Y
F means you're fucked
pi_198370591
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:10 schreef E.T. het volgende:
'Vroegah" was er een site waar je kon aangeven welke schoenen je had en dan kon je aan de hand daarvan schoenen zoeken die er op leken..

Mijn New Balance 1080 V3 waren eigenlijk mn fijnste schoenen ever en ik zou eigenlijk wel nieuwe schoenen willen die daar het meest op lijken. (zo jammer dat de nieuwere versies van die schoen er niet meer op lijken..)

weet iemand nog welke site dat is?
www.solereview.com?
pi_198370663
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef Guppy het volgende:

[..]

Welkom terug!! ^O^
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
Hoe gaat het nu met jou en je blessure?
  zondag 7 maart 2021 @ 13:30:50 #21
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198374040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:28 schreef Spanky78 het volgende:
@:corniel ik ben een grote jongen van 102 kilo. Wel fit en vetpercentage is laag. Voor mij is tien kilometer een stuk pittiger dan 5. Alhoewel onder 21:00 lopen wel echt afzien zal zijn, gaat het gewicht bij mij bij langere afstanden wel tellen.

Op kortere afstanden heb ik ook wat meer baat van al die uren in de sportschool.
Los dat niet iedereen exact de zelfde curve volgt (sommigen hebben relatief meer aanleg voor langere of juist kortere afstanden), kan het zeker zo zijn dat als je een groot lichaam hebt, je op langere afstanden meer last hebt dat je de warmte niet kwijt kan die je al lopend produceert. Dit is (deels) te verhelpen natuurlijk door met lage temperaturen (ergens tussen de 3 en 8 graden ofzo) recordpogingen te doen.

Ik denk overigens dat je in de sportschool hoogstens tot 800 meter, en eerder tot 400 meter echt baat hebt. Bij 5 km echt niet meer.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_198375104
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:30 schreef Corniel het volgende:
Ik denk overigens dat je in de sportschool hoogstens tot 800 meter, en eerder tot 400 meter echt baat hebt. Bij 5 km echt niet meer.
Dat ligt er maar net aan wat je in de sportschool doet natuurlijk. Ik ben er van overtuigd dat je hier ongelijk hebt namelijk.
pi_198375904
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:30 schreef Corniel het volgende:

[..]

Los dat niet iedereen exact de zelfde curve volgt (sommigen hebben relatief meer aanleg voor langere of juist kortere afstanden), kan het zeker zo zijn dat als je een groot lichaam hebt, je op langere afstanden meer last hebt dat je de warmte niet kwijt kan die je al lopend produceert. Dit is (deels) te verhelpen natuurlijk door met lage temperaturen (ergens tussen de 3 en 8 graden ofzo) recordpogingen te doen.

Zeker niet waar, er is de laatste jaren een hoop onderzoek verschenen dat het belang van krachttraining aantoont. Het gaat ook om het tegengaan van spierverlies als je ouder wordt, het verhogen van de belastbaarheid, de hormoonhuishouding verbeteren en het tegengaan van verstoringen door de monotone belasting. Ik denk dat je als marathonloper ook heel veel baat hebt bij krachttraining. Je hoeft niet meteen 100 kilo te squatten natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198375941
Voor vrouwen is dit goed beschreven in het boek 'Roar'. En als je echt de diepte in wilt het boek 'Strength and Conditioning for Endurance Runners', is een PDF van op internet te vinden. Al wat ouder en vrij dik maar je kunt ook gelijk doorbladeren naar de nuttige oefeningen en tips qua uitvoering voor hardlopers. Staat specifiek bij welke problemen ze aanpakkne.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198375942
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zeker niet waar, er is de laatste jaren een hoop onderzoek verschenen dat het belang van krachttraining aantoont. Het gaat ook om het tegengaan van spierverlies als je ouder wordt, het verhogen van de belastbaarheid, de hormoonhuishouding verbeteren en het tegengaan van verstoringen door de monotone belasting. Ik denk dat je als marathonloper ook heel veel baat hebt bij krachttraining. Je hoeft niet meteen 100 kilo te squatten natuurlijk.
Precies, vrijwel alle toplopers op de marathon doen aan krachttraining. Uiteraard wel aangepast zodat het in dienst van het hardlopen staat, maar de juiste krachttraining helpt ook bij het behouden van een efficiënte looptechniek als de vermoeidheid toeslaat en het verkleint de kans op blessures.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 15:14:12 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_198375964
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:15 schreef Serinde het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou en je blessure?
Met mij gaat het goed! Met de blessure gaat het langzaam en frustrerend... Het gaat vooruit, maar het nog kleine stapjes dan baby steps... Dus ik wandel. En ik fiets. Het zou leuk zijn als het zwembad weer eens open ging ;(

En met jou? Long time no see!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_198376479
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:13 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Precies, vrijwel alle toplopers op de marathon doen aan krachttraining. Uiteraard wel aangepast zodat het in dienst van het hardlopen staat, maar de juiste krachttraining helpt ook bij het behouden van een efficiënte looptechniek als de vermoeidheid toeslaat en het verkleint de kans op blessures.
Zeker. In mijn geval echter is de krachttraining niet gericht op duursport en is de ‘Carry over’ beperkt. Ik voel het trouwens we degelijk dat de sportschool dicht is. En merk ook wel dat ik nu wat minder kan trainen (doe thuis wat met wat gewichten die ik heb). Ben overigens van nature niets perse een duursporter trouwens. Meer talent voor explosieve sporten met ballen enzo.

Ben er van overtuigd dat zoals ik het nu doe zorgt voor allround fitness. Niet extreem snel of zo’n ‘Dolf Jansen’ lichaam voor marathons, maar een sterk en atletisch lichaam dat ook redelijk in conditie is. Dat is ook wat ik wil, hoef geen wedstrijden te winnen of echt zoals een bodybuilder wedstrijdlean op het strand te verschijnen.

Overigens zou ik elke duursporter adviseren krachttraining te doen. Om blessures te voorkomen, zwaktes of imbalans weg te werken en als je met voeding omgaat zoals een bodybuilder denk ik dat er voor velen nog veel winst te behalen valt! Bodybuilders aan de andere kant doen meestal veel te weinig cardio/conditietraining. Groot, sterk en weinig vet, maar wel buiten adem bovenaan de trap. Da’s ook niets.

Nouja; ik bedoel te zeggen dat ik best tien kilo zou kunnen afvallen en een stuk sneller zou moeten gaan rennen. Maar dat ik dat eigenlijk niet wil. Ik wil mijn huidige redelijk gespierde lichaam zo fit mogelijk hebben :)
Whatever...
  zondag 7 maart 2021 @ 15:54:19 #28
221912 minilot
Nancy boy
pi_198376725
Zucht. Ik weet dat het handig zou zijn om buiten het om de dag hardlopen ook iets van krachttraining te doen en ik neem het me elke week voor en het komt er nooit van. Kan er simpelweg de motivatie niet voor opbrengen en weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen..

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 07-03-2021 16:19:17 ]
pi_198376859
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:54 schreef minilot het volgende:
Zucht. Ik weet dat het handig zou zijn om buiten het om de dag hardlopen ook iets van krachttraining te doen en ik neem het mee elke week voor en het komt er nooit van. Kan er simpelweg de motivatie niet voor opbrengen en weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen..
In niet Corona-tijd zou ik zeggen; ga bij een atletiekvereniging, daar doe je vaak al veel goede oefeningen in de warming up en kun je de krachttraining thuis wel missen. In een groep is het gezelliger.
Nu thuis.. ik vind het krachttrainen ook niet erg leuk, maar ik weet hoeveel baat ik er bij heb. Dus is het gewoon 'ingeroosterd' in mijn hoofd op maandag en vrijdag en dan ben ik blij dat het er weer op zit ;)
pi_198376902
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:54 schreef minilot het volgende:
Zucht. Ik weet dat het handig zou zijn om buiten het om de dag hardlopen ook iets van krachttraining te doen en ik neem het mee elke week voor en het komt er nooit van. Kan er simpelweg de motivatie niet voor opbrengen en weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen..
Ik heb ook een schurfthekel aan krachttraining, maar je maakt al een verschil met bijv per week 2x20-30 minuten corestability training.
  zondag 7 maart 2021 @ 16:17:04 #31
221912 minilot
Nancy boy
pi_198377230
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

In niet Corona-tijd zou ik zeggen; ga bij een atletiekvereniging, daar doe je vaak al veel goede oefeningen in de warming up en kun je de krachttraining thuis wel missen. In een groep is het gezelliger.
Dat lijkt me als kluizenaar echt compleet de hel! :D

Eén van de voornaamste redenen voor het om 04:30 al buiten gaan hollen is het voortreffelijke alleen-op-de-wereld-gevoel. Op regelmatige basis met andere mensen samen hardlopen komt me redelijk weerzinwekkend voor ;)
  zondag 7 maart 2021 @ 16:18:56 #32
221912 minilot
Nancy boy
pi_198377281
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:01 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik heb ook een schurfthekel aan krachttraining, maar je maakt al een verschil met bijv per week 2x20-30 minuten corestability training.
Het zou ook eigenlijk wel moeten ja :Y

Nog specifieke linkjes naar hoe zo'n dertig minuten core stability eruit zou moeten zien toevallig? O-)
pi_198377557
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:14 schreef Guppy het volgende:

[..]

Met mij gaat het goed! Met de blessure gaat het langzaam en frustrerend... Het gaat vooruit, maar het nog kleine stapjes dan baby steps... Dus ik wandel. En ik fiets. Het zou leuk zijn als het zwembad weer eens open ging ;(

En met jou? Long time no see!
Vooruit is in ieder geval iets :*

Ik ben in week 6 van mijn Garmin opbouw programma. Door nog steeds dichte sportschool toch maar weer wat hardlopen. Kuiten gaan aardig.
pi_198378863
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat lijkt me als kluizenaar echt compleet de hel! :D

Eén van de voornaamste redenen voor het om 04:30 al buiten gaan hollen is het voortreffelijke alleen-op-de-wereld-gevoel. Op regelmatige basis met andere mensen samen hardlopen komt me redelijk weerzinwekkend voor ;)
Oke, goed punt :P Al zijn hardlopers in het algemeen wel meer eigengereide mensen dan de gemiddelde clubjessporters, bij ons wordt er buiten de warming up om ook niet zoveel gepraat ;)
  zondag 7 maart 2021 @ 17:43:20 #35
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198378882
Ik heb juist de mooiste vriendschappen overgehouden aan hardlopen en hardloopgerelateerde praktijken O+
F means you're fucked
pi_198379157
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Nog specifieke linkjes naar hoe zo'n dertig minuten core stability eruit zou moeten zien toevallig? O-)
Ik heb een aantal documenten met een zooi oefeningen waar ik er telkens een aantal uit pluk. Zal deze week eens kijken of ik ze ergens online kan gooien.
pi_198379219
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:43 schreef YUR het volgende:
Ik heb juist de mooiste vriendschappen overgehouden aan hardlopen en hardloopgerelateerde praktijken O+
Ik ook! En we doen ook genoeg gezellige dingen om het lopen heen. Maar als ik een keer 90 minuten stilzwijgend naast een loopmaatje wil lopen kan dat ook..
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 18:51:03 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_198380158
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:31 schreef Serinde het volgende:

[..]

Vooruit is in ieder geval iets :*

Ik ben in week 6 van mijn Garmin opbouw programma. Door nog steeds dichte sportschool toch maar weer wat hardlopen. Kuiten gaan aardig.
Klinkt goed! Hoeveel weken is dat opbouw schema?

Ik hoop ergens dit jaar ook nog eens te gaan opbouwen! De enige troost is dat er geen evenementen zijn en ik in dat opzicht dus ook niks "mis"...
pi_198380327
quote:

[..]

Even YouTube naar: planken (allerlei varianten), Superman (diverse varianten), mountain climber, weighted lunges (die je met een paar dumbells of een rug tas met een paar flessen water of iets anders zwaars erin), single leg deadlifts...
Whatever...
pi_198380844
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:51 schreef Guppy het volgende:

[..]

Klinkt goed! Hoeveel weken is dat opbouw schema?

Ik hoop ergens dit jaar ook nog eens te gaan opbouwen! De enige troost is dat er geen evenementen zijn en ik in dat opzicht dus ook niks "mis"...
Ik heb een schema van 11 weken. Een keertje missen is dan minder erg en op deze manier lukt het best aardig :)
  zondag 7 maart 2021 @ 20:31:56 #41
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198382068
quote:
hear, hear!!
hardlopen is voor mij vriendschap!
En juist met mensen waar ik normaal gesproken niet mee om zou gaan, van kapitailistische bankiers tot psychologisch verpleegkundigen en linkse boomknuffelaars
pi_198387233
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Even YouTube naar: planken (allerlei varianten), Superman (diverse varianten), mountain climber, weighted lunges (die je met een paar dumbells of een rug tas met een paar flessen water of iets anders zwaars erin), single leg deadlifts...
Burpees!
  maandag 8 maart 2021 @ 09:02:28 #43
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198387798
quote:
99s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je in de sportschool doet natuurlijk. Ik ben er van overtuigd dat je hier ongelijk hebt namelijk.
Als je door krachttraining de 100 kilo over gaat, denk ik dat die spieren je meer in de weg zitten dan helpen op langere afstanden.

Dat is iets anders dat krachttraining an sich niet goed zou zijn, dat ben ik met een ieder hier eens, en heb ik ook niet beweerd.
  maandag 8 maart 2021 @ 09:13:39 #44
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198387915
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:02 schreef Corniel het volgende:

[..]

Als je door krachttraining de 100 kilo over gaat, denk ik dat die spieren je meer in de weg zitten dan helpen op langere afstanden.

Dat is iets anders dat krachttraining an sich niet goed zou zijn, dat ben ik met een ieder hier eens, en heb ik ook niet beweerd.
Mwa...dat ligt een beetje aan de oefening waarmee je door de 100kg gaat denk ik.
Met een deadlift of eventueel een backsquat kom je relatief snel aan die 100kg, en die twee oefeningen gaan je met lopen ook echt wel helpen.
100kg benchpress is daarentegen een heel stuk lastiger te behalen en ook best zinloos voor je loopprestaties
F means you're fucked
pi_198387965
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:13 schreef YUR het volgende:

[..]

Mwa...dat ligt een beetje aan de oefening waarmee je door de 100kg gaat denk ik.
Met een deadlift of eventueel een backsquat kom je relatief snel aan die 100kg, en die twee oefeningen gaan je met lopen ook echt wel helpen.
100kg benchpress is daarentegen een heel stuk lastiger te behalen en ook best zinloos voor je loopprestaties
Volgens mij gaat het om toename van je eigen gewicht door krachttraining en niet over hoeveel gewicht je lift ;)
Als hardloper kun je doorgaans prima sterker worden met krachttraining zonder daar kilo's van aan te komen.
pi_198388024
Ik moest hierom lachen.
  maandag 8 maart 2021 @ 09:28:40 #47
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198388115
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om toename van je eigen gewicht door krachttraining en niet over hoeveel gewicht je lift ;)
Als hardloper kun je doorgaans prima sterker worden met krachttraining zonder daar kilo's van aan te komen.
Precies, ik heb ook 100kg+ squads gedaan, en legpress tot meer dan 200kg. Nooit boven de 70kg eweest zelf.
  maandag 8 maart 2021 @ 09:30:19 #48
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198388135
Het blijft maandagochtend :D

Ik ga ff krachttraining doen
F means you're fucked
pi_198389113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog wel een leuke.. zouden jullie je voor en na laten willen testen, net zoals bij de proefevenementen en congressen, als je dan weer een echte hardloopwedstrijd met een paar honderd/duizend man zou mogen lopen?
Misschien, maar dan moet er wel een verplichting voor iedereen aan zitten dat er ook daadwerkelijk achteraf nog getest wordt. Bij zo'n proefevenement van laatst bleek 20% zich achteraf niet te laten testen.

Verder: ik hoop dat er een vaccinatieverplichting komt om mee te mogen doen aan evenementen of naar concerten/theaters/festivals/alles te mogen gaan.
pi_198389135
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hear, hear!!
hardlopen is voor mij vriendschap!
En juist met mensen waar ik normaal gesproken niet mee om zou gaan, van kapitailistische bankiers tot psychologisch verpleegkundigen en linkse boomknuffelaars
Dit is wel waar ja. Mijn leven had er echt heel anders uitgezien als ik niet ooit op een avond in augustus 2010 naar buiten gegaan was om voor het eerst te gaan hardlopen.
pi_198389488
Zeg, maken jullie me eens niet zo bang.. Het kost me al moeite genoeg om lui die de hele tijd bevriend met me willen worden op afdoende afstand te houden, ik wil niet méér vrienden, hoogstens minder en als ik jullie zo hoor is hardlopen een onvermijdelijke route naar zaaalige nieuwe vriendschappen - huuuuu! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 08-03-2021 14:36:41 ]
pi_198389506
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bedankt!
Nou. Misschien morgen.
pi_198391931
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:22 schreef minilot het volgende:
Zeg, maken jullie mee eens niet zo bang.. Het kost me al moeite genoeg om lui die de hele tijd bevriend met me willen worden op afdoende afstand te houden, ik wil niet méér vrienden, hoogstens minder en als ik jullie zo hoor is hardlopen een onvermijdelijke route naar zaaalige nieuwe vriendschappen - huuuuu! :+
_O- Lekker bezig.
Whatever...
  maandag 8 maart 2021 @ 19:31:00 #54
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198398036
ik ben nu al klaar met mijn coaching programma... butterfly sit ups, dat had nooit de bedoeliong kunnen zijn :')
pi_198400204
Vanaf 16 maart mag je weer met z'n vieren buiten sporten.
  maandag 8 maart 2021 @ 22:14:10 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198402133
quote:

[..]

een groot deel van mijn trainingsprogramma is gefocussed op krachttraining ipv "junk miles"
pi_198403039
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:47 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanaf 16 maart mag je weer met z'n vieren buiten sporten.
Dat gebeurt nu al massaal.
  Forum Admin dinsdag 9 maart 2021 @ 07:01:59 #58
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198404634
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik ben nu al klaar met mijn coaching programma... butterfly sit ups, dat had nooit de bedoeliong kunnen zijn :')
Ben je mooi klaar mee. Als het vervelend is dan zal het vast iets goeds opleveren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198405717
Wel apart, want krachttraining is nooit zo hard afzien als bijvoorbeeld een 5k voluit. Dat is echt lijden. Natuurlijk is een repout op squats ook heftig, maar zo voorbij...
Whatever...
pi_198406034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:01 schreef Spanky78 het volgende:
Wel apart, want krachttraining is nooit zo hard afzien als bijvoorbeeld een 5k voluit. Dat is echt lijden. Natuurlijk is een repout op squats ook heftig, maar zo voorbij...
Je doet als het goed is ook niet 2x per week een 5km voluit he ;)

Nouja ik kan me wel voorstellen dat veel hardlopers niet echt warmlopen bij krachttraining, de aantrekking van hardlopen zit hem in buiten zijn in de natuur, je voortbewegen, en niet teveel nadenken over techniek. En krachttraining is juist precies het omgekeerde op die vlakken.
pi_198406894
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je doet als het goed is ook niet 2x per week een 5km voluit he ;)

Nouja ik kan me wel voorstellen dat veel hardlopers niet echt warmlopen bij krachttraining, de aantrekking van hardlopen zit hem in buiten zijn in de natuur, je voortbewegen, en niet teveel nadenken over techniek. En krachttraining is juist precies het omgekeerde op die vlakken.
Krachttraining is snel klaar, geeft prachtige resultaten én als je het goed doet raak je minder snel geblesseerd. Juist de focus op techniek is echt een manier om je lichaam goed te leren aanvoelen. Daarnaast is de sauna daarna echt genieten én is het de uitkomst als het kloteweer is (ookal ga ik ook door de regen hardlopen)

Daarnaast: ik voel me nooit zo lekker moe als na een echt pittige training in de sportschool met squatten, deadliften pullups en bench. Na een flinke inspanning met hardlopen ben ik stijf en voelt het niet echt best... maar na krachttraining dus wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Spanky78 op 09-03-2021 10:37:45 ]
Whatever...
pi_198407103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Krachttraining is snel klaar, geeft prachtige resultaten én als je het goed doet raak je minder snel geblesseerd. Juist de focus op techniek is echt een manier om je lichaam goed te leren aanvoelen. Daarnaast is de sauna daarna echt genieten én is het de uitkomst als het kloteweer is (ookal ga ik ook door de regen hardlopen)

Daarnaast: ik voel me nooit zo lekker moe als na een echt pittige training in de sportschool met squatten, deadliften pullups en bench. Na een flinke inspanning met hardlopen ben ik stijf en voelt het niet echt best... maar na krachttraining dus wel.
Ja dat zal best, maar jij bent wellicht meer een liefhebber van krachttraining die ook is gaan hardlopen ;)
Voor pure liefhebbers van hardlopen zal dat toch anders liggen. En de sauna is nu niet echt een optie met thuis krachttrainen.. Een warme douche wel maar dat kan na een looptraining ook :P
pi_198407871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat zal best, maar jij bent wellicht meer een liefhebber van krachttraining die ook is gaan hardlopen ;)
Voor pure liefhebbers van hardlopen zal dat toch anders liggen. En de sauna is nu niet echt een optie met thuis krachttrainen.. Een warme douche wel maar dat kan na een looptraining ook :P
Ik mis de sauna enorm ja.

Denk zelf dat combineren van beiden ( welke balans je dan ook kiest) in totaal tot betere resultaten leidt (als in - gezonder, beter op gewicht, blessurepreventie, betere prestaties). Los van of je een liefhebber bent.

Alleen hardlopen is best gezond, maar wel eenzijdig qua belasting.
Whatever...
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:38:52 #64
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198407900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik mis de sauna enorm ja.

Denk zelf dat combineren van beiden ( welke balans je dan ook kiest) in totaal tot betere resultaten leidt (als in - gezonder, beter op gewicht, blessurepreventie, betere prestaties). Los van of je een liefhebber bent.

Alleen hardlopen is best gezond, maar wel eenzijdig qua belasting.
Totdat je lekker gaat trailen O+
F means you're fucked
pi_198407931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat vind ik ook verbazingwekkend leuk. Ik ben een echte bergwandelaar (vroeger klimmer) en dit is een beetje tussen wandelen en rennen in. Echte trails (ja, ik ben ze tegengekomen op 3500 meter, serieuze trailrunners) zal ik niet snel doen. Maar offroad in de bossen en duinen vind ik echt top.
Whatever...
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:53:17 #66
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198408108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook verbazingwekkend leuk. Ik ben een echte bergwandelaar (vroeger klimmer) en dit is een beetje tussen wandelen en rennen in. Echte trails (ja, ik ben ze tegengekomen op 3500 meter, serieuze trailrunners) zal ik niet snel doen. Maar offroad in de bossen en duinen vind ik echt top.
De bergen in is juist het mooiste wat er is. Ik kan niet wachten tot ik weer mag ^O^
F means you're fucked
  dinsdag 9 maart 2021 @ 12:11:40 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198408397
quote:
99s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Burpees!
Burpees zijn de hel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_198409238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:53 schreef YUR het volgende:

[..]

De bergen in is juist het mooiste wat er is. Ik kan niet wachten tot ik weer mag ^O^
Vrouw en kinderen verwachten dan dat ik gewoon met ze mee ga natuurlijk :) En dan kan ik niet gaan rennen.

Maar ik ben het 100% met je eens dat in de bergen zijn het mooiste is wat er bestaat. Prachtig! Heb ook flinke stukken UTMB gelopen (niet gerend).
Whatever...
pi_198409680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik geniet hier ook altijd van. Lekker rennen door de bossen. En het is een goeie training voor je enkels, knieën etc.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198411345
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Burpees zijn de hel.
Niet! Burpees O+
pi_198411402
Hmm ik wil dadelijk nog een rondje gaan hardlopen, maar er is sinds vanmorgen al een brand bezig op een nabijgelegen industrieterrein die ze nog niet uit hebben.

Ik denk dat ik het maar een dagje over sla, donderdag zal hem ook wel niet worden met die storm.
pi_198412132
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:34 schreef ruud.nl het volgende:
Hmm ik wil dadelijk nog een rondje gaan hardlopen, maar er is sinds vanmorgen al een brand bezig op een nabijgelegen industrieterrein die ze nog niet uit hebben.

Ik denk dat ik het maar een dagje over sla, donderdag zal hem ook wel niet worden met die storm.
Same here, waarschijnlijk zelfde stad :D

Maar ik ga toch, loop achter op schema en het is een rustige interval die binnen 3 kwartier klaar is.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198413824
Ja, ook Den Bosch. De wind was weer wat gedraaid, dus ik heb toch maar een rustig rondje van 6 km gelopen, zonder stank.
pi_198414955
Ook Den Bosch hier. Maar aangezien ik vanmiddag om half zes nog op de fiets een mondkapje op deed vanwege de stank in de stad, snap ik jullie. Zelf ga ik ook pas morgen, maar dat is omdat we voor het eerst weer op de baan mogen *G*
pi_198418324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Trailen is een leuke afwisseling ja. Als we weer eens richting het oude normaal gaan wil ik weer op vakantie naar Tenerife. Prachtige routes daar.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:40:26 #76
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198418661
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Trailen is een leuke afwisseling ja. Als we weer eens richting het oude normaal gaan wil ik weer op vakantie naar Tenerife. Prachtige routes daar.
Ik wil daar ook zeker nog eens heen, Ruta 040 staat hoog op mijn lijstje :Y
F means you're fucked
pi_198421756
Vandaag time trial op het programma staan. En eigenlijk geen zin in. Straks maar eens zien of ik het echt ga doen.
Whatever...
pi_198423760
Het voorjaar mag wel weer een beetje beginnen zeg. Ik ga altijd nog wel vrij optimistisch de herfst en de winter in maar op een gegeven moment is het wel mooi geweest. Heb na die sneeuwellende van laatst ook nog steeds niet hardgelopen.
Gisteren op de weegschaal tikte ik nog net de 90 niet aan dus het moet maar weer eens...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_198424078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:33 schreef Cynic het volgende:
Het voorjaar mag wel weer een beetje beginnen zeg. Ik ga altijd nog wel vrij optimistisch de herfst en de winter in maar op een gegeven moment is het wel mooi geweest. Heb na die sneeuwellende van laatst ook nog steeds niet hardgelopen.
Gisteren op de weegschaal tikte ik nog net de 90 niet aan dus het moet maar weer eens...
Het is de laatste 2 weken toch heerlijk loopweer?
pi_198424714
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is de laatste 2 weken toch heerlijk loopweer?
Af en toe wel ja, maar de motivatie zakt wat weg. Had ook wat kleine pijntjes her en der en dat helpt ook niet echt.
It has to mean something
  woensdag 10 maart 2021 @ 11:54:38 #81
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198425053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:30 schreef Cynic het volgende:

[..]

Af en toe wel ja, maar de motivatie zakt wat weg. Had ook wat kleine pijntjes her en der en dat helpt ook niet echt.
Heel herkenbaar hoor, wat die motivatie betreft:Y
F means you're fucked
pi_198427566
Ik heb sinds vanochtend vanuit het niets een nare pijn aan een van mijn ribben. Hardlopen is dan ook niet superprettig, dus dat heb ik maar afgebroken.
pi_198430023
Ik mezelf over de drempel gesleept voor een minuut of twintig kapot gaan.... is mijn stryd leeg... dus heel lafjes een easy rondje van 6 km gedaan ipv iets van 8 met daarin 3-4 zo hard als ik kan....vrijdag dan maar.
Whatever...
pi_198432466
Vandaag was wel zeldzaam slecht weer.. meestal ziet het er vanuit binnen erger uit dan het buiten is, nu was het andersom. Snijdende ijsregen en wind, dus ik heb het ook maar bij een minimaal aantal kilometers gehouden :P
pi_198435423
Hier begon het steeds harder te waaien. Twijfelde om te gaan, maar was toch wel heel lekker.
pi_198435614
Wat een biggenweer. Eerst een half uur met wind tegen, omgedraaid en vervolgens fluitend terug met wind mee.
pi_198440189
𝕧𝕠𝕠𝕣 wie op zoek was naar een goede deal op een horloge. Vandaag bij iBOOD een Garmin 5x sapphire. Kost nu 399¤ (Of het niets is).
Whatever...
  donderdag 11 maart 2021 @ 19:34:09 #88
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198449979
hoewel ik het in het verleden losjes gedaan heb, zijn kracht-circuitjes van 30 minuten nu echt een onderdeel van mijn training geworden.
Gisteravond stond het volgende op het programma:
1 uur rustige loop
daarna een circuitje met:
10 dips
15 walking lunges (each side)
15 V sit ups
15 birddogs (each side)
15 standing donkey kicks (each side)
10 step ups (each side)
en dit zo veel mogelijk keer herhalen.

Vandaag een rustige heuveltraining van een uur met power walking up hill en hardlopend downhill. De verhouding moet 40 minuten uphill en 20 minuten down hill zijn.
pi_198453042
Poeh lekkere wind. Toch maar gegaan, want gratis krachttraining :)
pi_198453317
Ik ben voor de één na lafste keuze gegaan (de meest laffe is niet gaan trainen ;) ) en dat is de training compleet met wind mee.
pi_198456477
Wij trainden woensdag voor het eerst weer op de baan. Hoe fantastisch weer!

Daarnaast kwam ik net dit verhaal tegen. Over een marathon bij-29 graden over het Bajkalmeer in Siberië. Fantastisch: https://www.volkskrant.nl(...)thon-bij-29~v426370/
pi_198457413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 04:51 schreef mosselmossel het volgende:
Wij trainden woensdag voor het eerst weer op de baan. Hoe fantastisch weer!
Hoe wordt dat dan georganiseerd? Want officieel is het pas vanaf 16 maart weer met groepjes van 4? Bij ons ligt alles nog hartstikke stil.

Ik weet trouwens niet wat er met die rib van mij aan de hand is, maar ik kan er zelfs geen oefeningen mee doen of wandelen zonder dat het erg wordt. Ik ben vorige week weliswaar van de Sallandse Heuvelrug gestort, maar om nou pas 6 dagen later klachten te krijgen vind ik onzin.

Enfin, het is zoals het is.
pi_198457884
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:52 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hoe wordt dat dan georganiseerd? Want officieel is het pas vanaf 16 maart weer met groepjes van 4? Bij ons ligt alles nog hartstikke stil.

Ik weet trouwens niet wat er met die rib van mij aan de hand is, maar ik kan er zelfs geen oefeningen mee doen of wandelen zonder dat het erg wordt. Ik ben vorige week weliswaar van de Sallandse Heuvelrug gestort, maar om nou pas 6 dagen later klachten te krijgen vind ik onzin.

Individueel of in groepjes van 2 trainen met 1,5 meter tussen alle personen, waarbij de trainer wel aanwezig mag zijn voor tips en de veiligheid maar geen gezamenlijke training geeft. De atletiekunie heeft hier al een tijd geleden een protocol voor opgesteld.
pi_198466101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:52 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. We lopen in groepjes van 2.
Uiteindelijk kun je bij de uitvoering je vraagtekens zetten natuurlijk.
pi_198466416
Pfff wat een bagger vandaag. We lekker getraind, maar wind mee, storm tegen, windvlagen, regenbuien... echt heel comfortabel was het vandaag niet... en de time trial die ik had uitgesteld kon ik nu ook niet met goed fatsoen lopen.

Tijd dat de lente echt begint. Beetje zon en lekker weer mag van mij we komen. En ik wil graag weer de duinen en het bos in.
Whatever...
pi_198467654
Gaat iemand zich nog voor de Amsterdam marathon inschrijven? Hoe zijn de ervaringen met Amsterdam marathon hier? Vind het na Eindhoven 2016 wel weer eens tijd worden :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:38:40 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198467971
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat iemand zich nog voor de Amsterdam marathon inschrijven? Hoe zijn de ervaringen met Amsterdam marathon hier? Vind het na Eindhoven 2016 wel weer eens tijd worden :)
Ik vond alleen de start en de finish van de A'dam marathon leuk. Verder vond ik er echt weinig aan. Zeker in vergelijking tot Rotterdam
F means you're fucked
pi_198468156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb in Amsterdam alleen de halve gelopen en de laatste 16 km is gelijk aan de laatste 16 km van de hele marathon. Het viel me tegen hoe sfeerloos het was. Weinig publiek. Rotterdam heb ik drie keer aan de estafettemarathon meegedaan, dus ik kan oordelen over driekwart van het parcours, maar dat is één groot gekkenhuis qua publiek, echt fantastisch.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 21:09:01 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198468795
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:45 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik heb in Amsterdam alleen de halve gelopen en de laatste 16 km is gelijk aan de laatste 16 km van de hele marathon. Het viel me tegen hoe sfeerloos het was. Weinig publiek. Rotterdam heb ik drie keer aan de estafettemarathon meegedaan, dus ik kan oordelen over driekwart van het parcours, maar dat is één groot gekkenhuis qua publiek, echt fantastisch.
In Rotterdam staan de mensen echt langs de kant voor de lopers, in Amsterdam kreeg ik als loper af en toe het gevoel dat ik in de weg liep voor de mensen langs het parcours omdat ze door wilden met hun leven. Uiteraard zal dat voor iedereen weer anders zijn, maar dit was mijn gevoel zowel bij meerdere uitvoeringen van de Amsterdam halve en hele marathon.
Maar het Olympisch stadion is wel O+
F means you're fucked
pi_198468975
Zijn alle najaarsmarathons niet al vol?
pi_198469074
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Er komen altijd wel startbewijzen vrij van mensen die uiteindelijk toch niet willen lopen.
pi_198469283
Hmm misschien toch Rotterdam dan als ik aan startbewijs kan komen..
pi_198469955
Ik zit een beetje in een dipje qua lopen. Had een maand of 2 terug nog ambities om wat meer en verder te gaan lopen, maar het komt niet echt van de grond. Ik kan me er ook echt niet toe zetten om na 10 uur kantoorwerk nog in het donker met matig weer te gaan lopen. Sowieso val ik altijd al bijna om van de honger als ik thuiskom en direct na het eten lopen wil ook niet echt. Daardoor blijft het elke keer bij het standaard weekendrondje.

Wat zou een mooie volgende stap zijn? Ik loop nu standaard 1x week een rondje van 12 of 15km, tempo tussen de 4:45 en 5:00, soms iets langzamer als het echt niet wil. Ik loop nu een jaar of 12 en al zo'n 6 jaar dezelfde afstand op hetzelfde tempo. Laatst 26km geprobeerd, maar de laatste 5km was wel redelijk drama qua tempo dat opliep tussen de 5:30 en 6:00. :')
  zaterdag 13 maart 2021 @ 07:34:58 #104
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198473468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Nee. Amsterdam is de inschrijving nog niet eens geopend.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198473660
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 07:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nee. Amsterdam is de inschrijving nog niet eens geopend.
Maar ik neem aan dat de mensen die vorige keer ingeschreven stonden nu ook weer recht hebben om mee te doen. Dat is bij Rotterdam wel zo.
  Forum Admin zaterdag 13 maart 2021 @ 11:18:42 #106
54263 crew  Pharkus
pi_198475349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm misschien toch Rotterdam dan als ik aan startbewijs kan komen..
Ik aas er ook nog een beetje op.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 11:40:19 #107
61660 Lariekoek
pi_198475528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 08:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat de mensen die vorige keer ingeschreven stonden nu ook weer recht hebben om mee te doen. Dat is bij Rotterdam wel zo.
Dat klopt, alleen is het startnummer van Rotterdam iets specialer komende editie.
Amsterdam was vorig jaar lang niet uitverkocht en een hoop zullen ook wel voor geld terug gekozen hebben.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 11:56:49 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198475707
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:18 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik aas er ook nog een beetje op.
Hoe reëel is de kans om er eentje te bemachtigen?
pi_198475813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af inderdaad.. alternatieven voor het najaar? Binnen Nederland en 1 grote ronde?
pi_198475853
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af inderdaad.. alternatieven voor het najaar? Binnen Nederland en 1 grote ronde?
Eindhoven?
pi_198475863
Op Facebook worden nog regelmatig startbewijzen aangeboden (Loopmaatjes v&a, geloof ik).

Ik stond voor april 2020 ingeschreven voor de kwart marathon Rotterdam. Maar toen kwam corona. En toen bleek ik ziek. Nu na 18 chemo's en een operatie ben ik weer aan het hardlopen geslagen. Valt nog niet mee, maar de eerste 8km zit er alweer op (met stukken wandelen tussendoor helaas...kan nu zo'n 2km nonstop rennen). *O*

Maar.... heb geen startbewijs verspeeld! Hopelijk ben ik straks in oktober ook helemaal klaar voor de kwart marathon (streeftijd onder 60min... wilde vorig jaar 50min doen, maar lijkt me nu niet realistisch) :Y)
  zaterdag 13 maart 2021 @ 12:20:20 #112
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198475931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Leiden is volgens mij ook verplaatst naar het najaar
F means you're fucked
  zaterdag 13 maart 2021 @ 12:20:41 #113
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198475938
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:12 schreef MorganLeFay het volgende:
Op Facebook worden nog regelmatig startbewijzen aangeboden (Loopmaatjes v&a, geloof ik).

Ik stond voor april 2020 ingeschreven voor de kwart marathon Rotterdam. Maar toen kwam corona. En toen bleek ik ziek. Nu na 18 chemo's en een operatie ben ik weer aan het hardlopen geslagen. Valt nog niet mee, maar de eerste 8km zit er alweer op (met stukken wandelen tussendoor helaas...kan nu zo'n 2km nonstop rennen). *O*

Maar.... heb geen startbewijs verspeeld! Hopelijk ben ik straks in oktober ook helemaal klaar voor de kwart marathon (streeftijd onder 60min... wilde vorig jaar 50min doen, maar lijkt me nu niet realistisch) :Y)
Held _O_
F means you're fucked
pi_198476034
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:10 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Eindhoven?
Mooie marathon, maar die in 2016 al gelopen.
pi_198476363
Leiden?
pi_198476372
Voor mij is een marathon veel te ver, maar ik denk wel dat ik me in ga schrijven voor de halve in Eindhoven.
  Forum Admin zaterdag 13 maart 2021 @ 13:17:37 #117
54263 crew  Pharkus
pi_198476577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ze staan af en toe op de site, ze hebben een verkoopsite er voor ingericht, staat er nu 1 voor 90 en een voor 65. Ik dub nog een beetje of ik lastminute blessure kaartje goedkoop wil scoren of eerder mijn geduld verlies.
pi_198476623
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:00 schreef ruud.nl het volgende:
Leiden?
Dat is laat in het voorjaar normaliter. En zou ik ook niet per se lopen als je een snelle tijd wilt halen..
pi_198476644
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is laat in het voorjaar normaliter. En zou ik ook niet per se lopen als je een snelle tijd wilt halen..
Dit jaar op 10 oktober.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:26:22 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198476670
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:12 schreef MorganLeFay het volgende:

Jij held!

En sja, Leiden, Amsterdam. Da's geen Rotterdam hè :7
  Redactie Sport zaterdag 13 maart 2021 @ 13:42:27 #121
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198476853
Deze wind _O- En toen ging het ook nog regenen en kreeg ik twee keer een hagelbui op mijn kop. Dit stond niet op buienradar :')

Dit is volgensmij het eerste loopje in mijn inmiddels 6-jarige hardloopbestaan dat ik er geen zak aan vond _O- wel 14.14km in de pocket.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:15:50 #122
179002 GwaiLow
pi_198478942
Zijn hier veel mensen met een lidmaatschap bij Le Champion? Ik zit er over te denken.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:44:47 #123
61660 Lariekoek
pi_198479291
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:23 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dit jaar op 10 oktober.
Dan zou ik alsnog voor een andere kiezen voor een snelle tijd.
Veel door open gebied daar, weinig beschutting :)
pi_198481133
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:42 schreef DeLuna het volgende:
Deze wind _O- En toen ging het ook nog regenen en kreeg ik twee keer een hagelbui op mijn kop. Dit stond niet op buienradar :')

Dit is volgensmij het eerste loopje in mijn inmiddels 6-jarige hardloopbestaan dat ik er geen zak aan vond _O- wel 14.14km in de pocket.
Hahaha, ik ook. Ik was vooral héél erg blij toen ik weer thuis was.

Ik had een rondje van 16 km op de planning. Om 15:00 keek ik op Buienradar en was er anderhalf uur droog voorspeld, dus hup de deur uit. Bijna 8 km verder en het begint te hozen en de wind trekt aan :'( Vervolgens ben ik nog verkeerd gelopen, een extra stuk door de polder tegen de wind in, en heb ik 2 hagelbuien over me heen gekregen :X

Eindresultaat 17,6 km, totaal doorweekt en KOUD, en bijna 2 uur over gedaan :')
pi_198485904
Een vraag aan de wandelaars hier.

Mijn normale schema is dinsdag tempoloop, donderdag intervallen en zaterdag lange duurloop. Vandaag was de duurloop 17 km. Ik wil rond dat aantal km blijven, met als doel om uiteindelijk met iets van zelfvertrouwen het parcours van de Zevenheuvelenloop te kunnen doen (nu loop ik nog op heel vlak terrein).

Volgende week zondag ga ik met een vriendin iets van 20 km wandelen. Is het dan wel verstandig om op zaterdag weer ongeveer 17 km te lopen? Kan ik beter wat minder ver lopen? Ik heb over het algemeen weinig pijntjes, maar wel een beetje vermoeidheid in de benen de dag erna. Dus eigenlijk beantwoord ik mijn eigen vraag al, ik kan beter wat minder ver gaan. Maar hoe ver dan?
pi_198489699
Eén van de mooiste mythes in hardloopland. De heuvels van de Zevenheuvelenloop. Die zijn er niet. Je loopt over een wat glooiend terrein. Heuvels zijn er nauwelijks.

Van wandelen heb ik geen verstand. Ik kom niet verder dan ommetjes van een kilomter of 4, 5.
pi_198489841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:15 schreef GwaiLow het volgende:
Zijn hier veel mensen met een lidmaatschap bij Le Champion? Ik zit er over te denken.
Nee, wat schiet je daarmee op? Bij Egmond mag je vooraan starten maar de rest van de mensen staat gewoon op ingeschatte tijd ingedeeld en dat werkt een stuk beter. Alle snelle recreanten die de mychampions mensen moeten inhalen op smalle duinpaadjes is de grootste ergernis van de Egmond halve..
  zondag 14 maart 2021 @ 10:19:20 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198491271
Het is toch eigenlijk dé tijd om als personal hardlooptrainer aan de slag te gaan. In kleine clubjes trainen of zelfs 1-op-1, ipv de gebruikelijke grotere groepen.

Daarover gesproken: ik wil weer gaan hardlopen. En dit keer serieus, dus ik wil hier best iets in investeren, in iemand om me een beetje "in het zadel" te helpen. Heeft iemand in de regio 015/010/070 ervaring met een trainer die ook individueel (of per tweetal) begeleidt? En dan gaat het over begeleiding bij vanaf 0 weer opbouwen (NB: ik ben geen noob, dus heb al ervaring tot HM-afstand en weet een hoop). Het liefst tot de 42 km op de Coolsingel, maar ergens halverwege eindigen is een mooie tweede.

Zo :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 14-03-2021 10:29:38 ]
  Redactie Sport zondag 14 maart 2021 @ 10:27:39 #129
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198491382
Quoi *O*
pi_198491615
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:19 schreef Quoi het volgende:
Het is toch eigenlijk dé tijd om als personal hardlooptrainer aan de slag te gaan. In kleine clubjes trainen of zelfs 1-op-1, ipv de gebruikelijke grotere groepen.

Daarover gesproken: ik wil weer gaan hardlopen. En dit keer serieus, dus ik wil hier best iets in investeren, in iemand om me een beetje "in het zadel" te helpen. Heeft iemand in de regio 015/010/070 ervaring met een trainer die ook individueel (of per tweetal) begeleidt? En dan gaat het over begeleiding bij vanaf 0 weer opbouwen (NB: ik ben geen noob, dus heb al ervaring tot HM-afstand en weet een hoop). Het liefst tot de 42 km op de Coolsingel, maar ergens halverwege eindigen is een mooie tweede.

Zo :7
Wat leuk! Ik ken misschien wel wat mensen met een trainers diploma die je advies zouden kunnen geven en schema's maken en zo. Ik weet niet hoeveel tijd die hebben om echt mee te lopen. Maar ik geloof inderdaad best dat er genoeg aanbod en vraag hiervoor zou zijn!
pi_198492244
quote:
99s.gif Op zondag 14 maart 2021 07:26 schreef mosselmossel het volgende:
Eén van de mooiste mythes in hardloopland. De heuvels van de Zevenheuvelenloop. Die zijn er niet. Je loopt over een wat glooiend terrein. Heuvels zijn er nauwelijks.

Van wandelen heb ik geen verstand. Ik kom niet verder dan ommetjes van een kilomter of 4, 5.
Het is er in ieder geval heuvelachtiger dan de stad en polder waar ik nu loop. :s)
En het is ook een beetje, als ik het in de stad na een paar kilometer beu ben kom ik wel thuis, maar dat parcours is verder van huis.
  zondag 14 maart 2021 @ 11:41:01 #132
221912 minilot
Nancy boy
pi_198492272
Lieve @Tele6 - wat gaan we mooi gelijk op! Net voor het eerst 17km gelopen :)
Ik vind ten opzichte van hardlopen dezelfde afstand stevig wandelen vermoeiender (want duurt veel langer): geen probleem ná duurloop voor mij, wel de dag ervoor.
pi_198492324
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:41 schreef minilot het volgende:
Lieve @:Tele6 - wat gaan we mooi gelijk op! Net voor het eerst 17km gelopen :)
Ik vind ten opzichte van hardlopen dezelfde afstand stevig wandelen vermoeiender (want duurt veel langer): geen probleem ná duurloop voor mij, wel de dag ervoor.
Hoe ging het bij jou? Het is nu volgens mij best wel fijn loopweer.

Misschien ga ik komende zaterdag dezelfde afstand lopen als nu ipv uitbreiden. Ik denk dat dat makkelijk genoeg is. Zeker nu ik merk dat ik vandaag eigenlijk helemaal niks van spierpijn heb, alleen een beetje zware benen maar als ik in beweging kom gaat het weer.

Ik kwam gisteren trouwens langs een distributiecentrum van de AH. Als je een Fartlek doet iedere keer dat je een blauw busje tegenkomt, zou je daar continu aan het sprinten zijn _O-
pi_198493942
Piekweek van 110km zit er op. Moet wel zeggen dat dit wel pittig was, merkte toch wat meer vermoeidheid vandaag in de training dan normaal. Respect voor de elitelopers die gewoon anderhalf tot twee keer zoveel lopen per week. Dan begrijp ik wel dat je buitenom lopen alleen maar wil slapen.
  zondag 14 maart 2021 @ 13:40:15 #135
179002 GwaiLow
pi_198494003
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 07:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, wat schiet je daarmee op? Bij Egmond mag je vooraan starten maar de rest van de mensen staat gewoon op ingeschatte tijd ingedeeld en dat werkt een stuk beter. Alle snelle recreanten die de mychampions mensen moeten inhalen op smalle duinpaadjes is de grootste ergernis van de Egmond halve..
Begrijpelijk dat snelle recreanten het inhalen op smalle stukjes vervelend vinden. Egmond heb ik zelf nog nooit gelopen, maar wil ik wel gaan doen. Het gaat mij er meer om dat ik graag zo vroeg mogelijk start, en dan is het natuurlijk wel prettig als je lid bent bij Le Champion. Bij de Dam tot Dam had ik een ticket overgenomen van iemand die bij Le Champion zat, en die startijd (10:30 oid) vond ik heel fijn.
  zondag 14 maart 2021 @ 21:25:50 #136
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198503001
Net nadat ik van de schok bijgekomen was wat betreft de kracht-training, stond vanmorgen vroeg de volgende uitdaging op het schema....... hardlopen vroeg in de morgen, op een lege maag :'(
Ik ben een ochtendmens pur sang, maar hardlopen 's morgens vroeg is me nog nooit goed afgegaan.

Maar buiten mijn gezeur om, vind ik het trainen met een persoonlijk schema tot nu toe fantastisch!
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 21:47:23 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_198503435
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
Net nadat ik van de schok bijgekomen was wat betreft de kracht-training, stond vanmorgen vroeg de volgende uitdaging op het schema....... hardlopen vroeg in de morgen, op een lege maag :'(
Ik ben een ochtendmens pur sang, maar hardlopen 's morgens vroeg is me nog nooit goed afgegaan.

Maar buiten mijn gezeur om, vind ik het trainen met een persoonlijk schema tot nu toe fantastisch!
Het is je van harte gegund (en ik zie verder totaal niet groen van jaloezie :’) )
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 21:56:51 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_198503611
Dat ben ik trouwens op élke hardloper, die ik tegenkom tijdens m’n zoveelste wandelrondje... mán wat word ik daar chagrijnig van ;( met de lelijkste technieken, totaal ongeschikte kleding, of juist te makkelijk alsof het vanzelf gaat. Maar ze lopen en van binnen baal ik zo hard dat mij het niet lukt...

En dan wandel ik maar weer een rondje...
  zondag 14 maart 2021 @ 22:51:42 #139
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_198504444
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:56 schreef Guppy het volgende:
Dat ben ik trouwens op élke hardloper, die ik tegenkom tijdens m’n zoveelste wandelrondje... mán wat word ik daar chagrijnig van ;( met de lelijkste technieken, totaal ongeschikte kleding, of juist te makkelijk alsof het vanzelf gaat. Maar ze lopen en van binnen baal ik zo hard dat mij het niet lukt...

:* :*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 15 maart 2021 @ 10:55:16 #140
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198508668
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:56 schreef Guppy het volgende:

:'( :*
F means you're fucked
  maandag 15 maart 2021 @ 11:05:16 #141
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198508833
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:15 schreef GwaiLow het volgende:
Heb er een tijdje een gratis gehad. M.i. alleen nuttig als je op het LeChampion blaadje zit te wachten & korting op hardloopevenementen in de kop van Noord-Holland wilt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 15 maart 2021 @ 14:14:11 #142
179002 GwaiLow
pi_198512273
quote:
2s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Heb er een tijdje een gratis gehad. M.i. alleen nuttig als je op het LeChampion blaadje zit te wachten & korting op hardloopevenementen in de kop van Noord-Holland wilt.
Oke, thanks! En ook nuttig als je bij bepaalde grotere lopen zoals Egmond en Dam tot Dam in een vroeg startvak wil starten :D
pi_198512351
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef GwaiLow het volgende:
zoals Egmond en Dam tot Dam in een vroeg startvak wil starten
Maar aangezien je niet een halve marathon in een uurtje afraffelt (denk ik), heb je daar niks aan. Tenzij je graag snelle lopers in de weg loopt.
  maandag 15 maart 2021 @ 14:25:47 #144
179002 GwaiLow
pi_198512440
quote:
99s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Maar aangezien je niet een halve marathon in een uurtje afraffelt (denk ik), heb je daar niks aan. Tenzij je graag snelle lopers in de weg loopt.
Tja, maar zijn zoveel lopers in het Champion vak. Denk eigenlijk dat toch minimaal 60% wel op een langzamer tempo loopt dan ik. Gaat me er meer om dat ik dan wat eerder kan lopen. Bijvoorbeeld bij een Dam tot Dam kan het zomaar zijn dat je ergens rond 14 of 15uur start. Vind zelf tussen 10 en 11 uur toch een stuk fijner :D
pi_198512518
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:25 schreef GwaiLow het volgende:
maar zijn zoveel lopers in het Champion vak. Denk eigenlijk dat toch minimaal 60% wel op een langzamer tempo loopt dan ik. Gaat me er meer om dat ik dan wat eerder kan lopen. Bijvoorbeeld bij een Dam tot Dam kan het zomaar zijn dat je ergens rond 14 of 15uur start. Vind zelf tussen 10 en 11 uur toch een stuk fijner
Tip, ga voor de net wat kleinere evenementen ;) Geen gedoe met 600 startvakken en tijdvakken en minstens zo'n leuke beleving. Egmond vind ik de heisa nog wel waard maar Dam tot Dam.. Vraag het aan de gemiddelde ervaren loper in dit topic en de meesten hebben hem in zo'n 10 jaar maar 1 keer gelopen en daarna nooit meer.
pi_198512548
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Oke, thanks! En ook nuttig als je bij bepaalde grotere lopen zoals Egmond en Dam tot Dam in een vroeg startvak wil starten :D
Bij Egmond zit er overigens niet zoveel tijd tussen het eerste en laatste startvak hoor, scheelt uit mijn hoofd max 3 kwartier of zo.

Edit: zie hier https://www.nnegmondhalve(...)-ehm2020-web-def.pdf
  maandag 15 maart 2021 @ 14:36:04 #147
179002 GwaiLow
pi_198512580
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tip, ga voor de net wat kleinere evenementen ;) Geen gedoe met 600 startvakken en tijdvakken en minstens zo'n leuke beleving. Egmond vind ik de heisa nog wel waard maar Dam tot Dam.. Vraag het aan de gemiddelde ervaren loper in dit topic en de meesten hebben hem in zo'n 10 jaar maar 1 keer gelopen en daarna nooit meer.
Ja, kleinere evenementen zijn het vaak ook absoluut waard en wat prettiger. Voor mij is de Dam tot Dam nog wel leuk omdat ik uit Amsterdam kom. Het is een best leuke route, maar als je er een stukje vandaan woont zou dat ook niet zo snel doen.
  maandag 15 maart 2021 @ 14:36:39 #148
179002 GwaiLow
pi_198512585
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bij Egmond zit er overigens niet zoveel tijd tussen het eerste en laatste startvak hoor, scheelt uit mijn hoofd max 3 kwartier of zo.

Edit: zie hier https://www.nnegmondhalve(...)-ehm2020-web-def.pdf
Ah, dat hebben ze wel perfect opgelost dan! Zal ook wel wat minder druk zijn dan de DtD.
  maandag 15 maart 2021 @ 14:51:25 #149
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198512796
DtD is ook wel echt extreem qua startvakken en starttijden. Was voor mij inderdaad een "eens maar nooit weer" loop
F means you're fucked
  maandag 15 maart 2021 @ 15:10:28 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198513064
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een van de redenen dat ik nooit meer aan de Venloop & Zevenheuvelenloop wil deelnemen.

En aan Egmond heb ik nooit meegedaan, maar toch menig deelnemer horen klagen over pendelbussen die niet op kwamen dagen. Dat lijkt me ook de hel.
pi_198513192
quote:
2s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
aan Egmond heb ik nooit meegedaan, maar toch menig deelnemer horen klagen over pendelbussen die niet op kwamen dagen. Dat lijkt me ook de hel.
Huisje boeken en het hele weekend van Egmond genieten is daar de beste oplossing voor! ^O^
  maandag 15 maart 2021 @ 15:40:44 #152
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198513632
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Huisje boeken en het hele weekend van Egmond genieten is daar de beste oplossing voor! ^O^
Als je het kunt (en wilt) betalen wel :)
F means you're fucked
pi_198514248
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je het kunt (en wilt) betalen wel :)
Ja dat is waar, al zijn de huisjes niet zo duur als je ze met een paar hardloopvrienden deelt.. in een wereld waar dat weer mag ;(
En verder gaat er volgens mij ook een heleboel goed met de pendelbussen in Egmond. Ze hebben wel een paar jaar last gehad van extreem slecht weer. Maar dan kun je altijd wachten in de warme sporthal en uiteindelijk kom je sowieso op het station aan. Maar een ruime planning helpt wel, ook bij de heenweg. Of een vouwfiets in de auto of trein gooien als je die hebt en vanaf een P&R het laatste stuk fietsen?
pi_198515222
Ik ging één keer naar de Zevenheuvelenloop. Ik kreeg het op het station al benauwd van de drukte. Nooit meer. Ik begreep dat Dam tot Dam en Egmond nog drukker zijn. Doe ik dus ook nooit.
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 19:57:37 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_198518078
7^^ 🥰
pi_198518241
2x in Egmond gelopen en vond dat toen redelijk goed geregeld.

Was lang niet zo massaal als de zevenheuvelenloop. Die heeft wel mooi parcours, maar is mij toch wat te massaal.
pi_198518499
Zo dan. Time trial gelopen. Toch weer er. Mooie 10% winst in ftp/cp tov november.
Whatever...
  Redactie Sport maandag 15 maart 2021 @ 20:17:05 #158
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198518551
Ik heb vorig jaar Egmond gedaan, heb eigenlijk geen klachten, behalve dat het hard waaide _O-
pi_198530336
Wat een baggerweer. Trots op mezelf dat ik toch 40 minuutjes ben gegaan door de zeikende regen. Was koud en nat, gelukkig niet veel wind. De douche was gelukkig wel warm.
Whatever...
pi_198530992
quote:
99s.gif Op maandag 15 maart 2021 17:15 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ging één keer naar de Zevenheuvelenloop. Ik kreeg het op het station al benauwd van de drukte. Nooit meer. Ik begreep dat Dam tot Dam en Egmond nog drukker zijn. Doe ik dus ook nooit.
Ben jij zo mensenschuw ja? :P en dat terwijl je graag naar de baan gaat
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198531592
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:50 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ben jij zo mensenschuw ja? :P en dat terwijl je graag naar de baan gaat
Zeker niet. Ik ben heus een sociaal dier. Maar ik hou wel van een klein beetje ruimte.
pi_198532425
CPC en Amsterdam marathon openen de inschrijvingen vandaag..
pi_198532858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
CPC en Amsterdam marathon openen de inschrijvingen vandaag..
Ik heb me ingeschreven voor de CPC. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat. Het hangt vooral van de vaccinatiebereidheid af en of mensen nog eventjes afstand willen houden van elkaar.
pi_198532876
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb me ingeschreven voor de CPC. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat. Het hangt vooral van de vaccinatiebereidheid af en of mensen nog eventjes afstand willen houden van elkaar.
Als het verleden me iets leert denk ik dat het vooral van het politieke sentiment afhangt en niet zozeer van cijfers ;)
pi_198535866
Ik geloof echt nog niet dat we dit jaar al evenementen lopen.
pi_198536247
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:47 schreef mosselmossel het volgende:
Ik verwacht dat in augustus echt al wel evenementen plaats vinden. En anders in september. Maar eerlijk gezegd verwacht ik een uitbundige zomer.
Whatever...
  Forum Admin dinsdag 16 maart 2021 @ 19:58:10 #167
54263 crew  Pharkus
pi_198536269
quote:
Alles in juni wordt nu zo'n beetje afgeblazen. Hopelijk komt er een fieldlabs evenement.
pi_198538118
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als het verleden me iets leert denk ik dat het vooral van het politieke sentiment afhangt en niet zozeer van cijfers ;)
Dat speelt wel een rol, maar de voornaamste reden dat het langer duurt dan nodig is is dat de maatregelen niet voldoende worden nageleefd door een te grote groep mensen.
pi_198538400
quote:
Ik wel, als aan het einde van de zomer zo ongeveer iedereen gevaccineerd is moet het wel lukken. Als het namelijk niet kan als iedereen gevaccineerd is dan kan het feitelijk nooit meer.
pi_198538448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:02 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een baggerweer. Trots op mezelf dat ik toch 40 minuutjes ben gegaan door de zeikende regen. Was koud en nat, gelukkig niet veel wind. De douche was gelukkig wel warm.
Alleen al voor de warme douche nadien ben ik bereid om door zeikweer te lopen.
pi_198538844
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:16 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Alleen al voor de warme douche nadien ben ik bereid om door zeikweer te lopen.
Yip. En de sauna was altijd een goede reden voor de sportschool. Helaas is die nog dicht.
Whatever...
pi_198539161
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:15 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik wel, als aan het einde van de zomer zo ongeveer iedereen gevaccineerd is moet het wel lukken. Als het namelijk niet kan als iedereen gevaccineerd is dan kan het feitelijk nooit meer.
Ik vraag me bijvoorbeeld wel af waarom er nu een proef gedaan wordt met 5000 voetbalfans in een stadion maar dat er nog steeds geen proeven mogen met kleinschalige wedstrijden in de buitenlucht. Sport kijken is blijkbaar belangrijker dan zelf sporten..
pi_198544123
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vraag me bijvoorbeeld wel af waarom er nu een proef gedaan wordt met 5000 voetbalfans in een stadion maar dat er nog steeds geen proeven mogen met kleinschalige wedstrijden in de buitenlucht. Sport kijken is blijkbaar belangrijker dan zelf sporten..
Money talks :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198546726
Helaas, lobbyen door mensen die geld willen verdienen wint het bijna altijd van gewone mensen die ook iets willen.

En zo. Vandaag weer hard mijn best gedaan, 8 intervals van een minuut (8x250m ongeveer) om straks ooit onder de 20 te lopen op de 5 km. In totaal een uurtje over gedaan inclusief een stukje easy en cooldown. Voelt als een heel nuttige training- pijnlijk maar net niet te heftig.
Whatever...
pi_198547446
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:15 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Laatste nieuws: AstraZeneca levert 70 miljoen vaccins in tweede kwartaal, niet 180 miljoen (bron: Von der Leyen)

Ik zou niet te hard hopen. Het was een fiasco en dat blijft voorlopig nog wel even zo waarschijnlijk.
pi_198550484
quote:
99s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Laatste nieuws: AstraZeneca levert 70 miljoen vaccins in tweede kwartaal, niet 180 miljoen (bron: Von der Leyen)

Ik zou niet te hard hopen. Het was een fiasco en dat blijft voorlopig nog wel even zo waarschijnlijk.
Pfizer levert flink meer. En als Jansen gaat leveren gaat het alsnog vrij hard. (Gelukkig).

Sowieso zijn over een paar weken flinke delen van de echte risicogroepen ingeënt en zullen we dalingen zien in de ziekenhuizen.
Whatever...
pi_198555226
Halve marathon gelopen na 't werk op een woensdagavond. Hartslag bewust laag gehouden. Meeting van horloge kwam uit op gemiddeld 160,maar volgens mij zijn de laatste km niet goed gemeten, want hij schoot telkens van 150 naar 180,maar 170 etc. De rest van de tijd bleef ie steady rond de 155-160 meten
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198556408
quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Halve marathon gelopen na 't werk op een woensdagavond. Hartslag bewust laag gehouden. Meeting van horloge kwam uit op gemiddeld 160,maar volgens mij zijn de laatste km niet goed gemeten, want hij schoot telkens van 150 naar 180,maar 170 etc. De rest van de tijd bleef ie steady rond de 155-160 meten
Lekker bezig, man!
  woensdag 17 maart 2021 @ 21:33:06 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198556976
Training 2 van het RW schema afgewerkt. Typisch dat de 2e training meteen 6 min hardlopen inhield. En eigenlijk ging dat best prima. Zelfs lekker!

En ik vergat natuurlijk weer mijn horloge uit te zetten, waardoor mijn ritje naar huis er een snelle 10k van maakte :D
pi_198557725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Quoi het volgende:
Training 2 van het RW schema afgewerkt. Typisch dat de 2e training meteen 6 min hardlopen inhield. En eigenlijk ging dat best prima. Zelfs lekker!

En ik vergat natuurlijk weer mijn horloge uit te zetten, waardoor mijn ritje naar huis er een snelle 10k van maakte :D
*G* *G* *G*

Welkom terug!

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Mijn rib hield zich prima, ondanks het parkoers met klimmen en dalen. Ook geen napijn. Dat duurde korter dan gevreesd.
  woensdag 17 maart 2021 @ 21:54:33 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198557943
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

*G* *G* *G*

Welkom terug!

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Mijn rib hield zich prima, ondanks het parkoers met klimmen en dalen. Ook geen napijn. Dat duurde korter dan gevreesd.
Danku!

Jij ook lekker gelopen.

Ik heb stiekem smoor op de Hoge Veluweloop in combinatie met een weekendje weg, de 5 of 10k. Lijkt me top. Ik hoop zo dat ik het ga volhouden.
pi_198558065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Danku!

Jij ook lekker gelopen.

Ik heb stiekem smoor op de Hoge Veluweloop in combinatie met een weekendje weg, de 5 of 10k. Lijkt me top. Ik hoop zo dat ik het ga volhouden.
Welkom terug! Plannen! *G*
  Moderator woensdag 17 maart 2021 @ 22:04:13 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_198558294
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Quoi het volgende:

Wat goed dat je weer loopt *O* en horloge vergeten hoort erbij!
  donderdag 18 maart 2021 @ 04:22:33 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198564028
quote:
mijn kalender begint toch al weer aardig te vullen.... O-)
  Moderator donderdag 18 maart 2021 @ 06:43:30 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_198564215
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 04:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mijn kalender begint toch al weer aardig te vullen.... O-)
:6
pi_198565651
Iedereen heeft het over hoe virtuele wedstrijden een blijvertje zullen zijn, maar met de resultaten van je virtuele wedstrijden in een startvak komen, ho maar. Ergens ook wel begrijpelijk natuurlijk want het is geen doen om van iedereen te controleren hoe 'eerlijk' die resultaten allemaal gelopen zijn, maar aan de andere kant als mensen door corona al ruim een jaar geen wedstrijden meer hebben kunnen lopen mag je ook wel een beetje schappelijk zijn.

Edit: na enige mailwisseling waren ze dat ook :)

[ Bericht 7% gewijzigd door La_Tramposa op 18-03-2021 09:38:49 ]
pi_198565836
Het beleid van het kabinet is er sowieso teveel op gericht dat alles collectief moet: of iedereen, of niemand.
De economie wordt daar al flink mee verpest en je veroorzaakt hiermee veel mentale schade bij mensen.

Mensen die iets veilig kunnen doen moet je gewoon toegang geven tot alles. Dat wachten tot de laatste prik gezet is, is echt het meest idiote dat je kunt doen.

En als de IC bezetting straks naar <100 is vanwege de vaccinatiegraad, moet je als overheid direct weer alles open gooien. Nieuwe besmettingen zijn niet erg, zolang ze de zorg maar niet onder druk zetten (en dat gaat 't geval niet meer zijn met al die zwakkeren die geprikt zijn).

Dus kom maar op met die prik en laat me verdomme in een ECHT startvak staan.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 18 maart 2021 @ 10:09:32 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198566490
Ze zijn onderweg!! #bm100
pi_198576617
De schelp heeft geklonken, de sigaret is aangestoken. Afgelopen nacht startte om 03:04 de Barkleys Marathon weer! Inmiddels al 2 uitvallers en een aantal die met ronde twee begonnen zij, waarond Courtney Dauwalter. Zou zij de eerste vrouw worden die finished? Eigenlijk alleen te volgen op twitter, via Keith Dunn

twitter

Voor wat meer info zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Barkley_Marathons

En voor wat docs (aanraders!):

pi_198577737
Heroische mensen en verhalen! Zou er zelf voor geen goud aan mee willen doen maar wel leuk om te volgen :P
  donderdag 18 maart 2021 @ 21:13:25 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198577820
Ha, zijn ze weer bezig? Knettergek idd, maar toch wel leuke filmpjes.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:31:28 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198583397
Hoe lang was 1 rondje nou ook alweer?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:37:01 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_198583444
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:31 schreef SEMTEX het volgende:
Hoe lang was 1 rondje nou ook alweer?
32 km - eitje! :+
O+
pi_198583520
Funrun :P

Ik maakte de echte funruns met gekleurd poeder en glow in the dark armbandjes overigens altijd een beetje belachelijk, maar in deze shit corona tijd staat dat wel symbool voor alle gein en onzin die nu niet meer kan en het leven toch leuker maakt :s
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:06:16 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198583843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:37 schreef minilot het volgende:

[..]

32 km - eitje! :+
O+
"You must complete five loops of the course to earn the title of Barkley Finisher. The distance for each is about 20 miles, according to Cantrell, though runners often dispute the claim saying it is roughly a marathon"

En die dan 2 keer of zo :P of tot iedereen uitgevallen is. Lijkt simpel, maar je moet door onherbergzaam landschap.
pi_198584390
3 rondjes voor een fun run, 5 om hem uit te lopen als je binnen 60 uur finished. Gary Robins kwam net buiten de tijd binnen, maar ook van de verkeerde kant.
Ze hebben geen gps ofzo, lopen met een simpel horloge wat ze krijgen van Lez (de organisator).
17 hebben ronde 1 gefinished binnen de tijd, 16 zijn er aan ronde 2 begonnen. Volgens mij gaven er 4 op tijdens ronde 1, en zijn er 9 na de cut off binnengekomen.
Inmiddels 7 10 opgaves in ronde 2 volgens mij. Veel regen en mist dit jaar schijnbaar.
2 deelnemers zijn aan de derde ronde begonnen, na ruim 24u, dat wordt uberhaupt al krap om 5 rondes te volbrengen. Ronde 3 in daglicht, ronde 4 grotendeels in de nacht weer, dat zal het breekpunt worden. De overige 4 kunnen mogelijk nog wel een fun run completeren, maar die zie ik niet aan ronde 4 beginnen. Misschien dat ze het wel doen, maar dat zal tegen beter weten in zijn.
pi_198584443
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

"You must complete five loops of the course to earn the title of Barkley Finisher. The distance for each is about 20 miles, according to Cantrell, though runners often dispute the claim saying it is roughly a marathon"

En die dan 2 keer of zo :P of tot iedereen uitgevallen is. Lijkt simpel, maar je moet door onherbergzaam landschap.
Volgens zit het hoogteverschil in 5 rondes niet ver van het aantal hoogtemeters van Everest.
pi_198584705
3 vrouwen net over de tijdslimiet van ronde 2 (12 min te laat om uberhaupt aan ronde 3 te beginnen), en ook de laatste man in ronde 2 was te laat (24 min). Dus er zijn nog maar 2 deelnemers over. De kans dat er een finisher is dit jaar is heel klein.
Cut off voor starten ronde 3 was 26:40.
pi_198584971
Bizar evenement. Ik ga maar eens lekker een uurtje rustigaan rennen in de zon. Leven thuiswerken !
Whatever...
pi_198585031
Aangezien ik veel te vroeg wakker werd en niet meer kon slapen, ben ik vanmorgen met zonsopkomst al geweest, fris maar heerlijk.
pi_198586203
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Volgens zit het hoogteverschil in 5 rondes niet ver van het aantal hoogtemeters van Everest.
Dat zit er nogal ver vanaf aangezien 5 rondes Barkley zo’n 18000 hoogtemeters zijn :P
pi_198586224
Wat een gekkenwerk!
Respect voor de deelnemers! _O_
pi_198588115
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 12:54 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat zit er nogal ver vanaf aangezien 5 rondes Barkley zo’n 18000 hoogtemeters zijn :P
Meer dan 2 Everests.....Ik wilde niet overdrijven :P
pi_198588141
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Meer dan 2 Everests.....Ik wilde niet overdrijven :P
En dan te bedenken dat ie officieel 160 km is. Dat zou neerkomen op meer dan 100 hoogtemeters per kilometer :'(
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:22:11 #205
221912 minilot
Nancy boy
pi_198588441
Ik ga echt zo niet tegen mezelf zeuren tijdens mijn achttien kilometer zondag door die Barkleylui O+
pi_198589181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef minilot het volgende:
Ik ga echt zo niet tegen mezelf zeuren tijdens mijn achttien kilometer zondag door die Barkleylui O+
_O-

En als het van de zomer te warm is denk je aan de marathon des sables. En op een pittig heueveltje denk je gewoon aan de utmb. Alles is relatief.

Met dit weer is het trouwens heerlijk lopen. Podcast in je oren en gaan met die banaan.
Whatever...
pi_198589511
Inderdaad, heerlijk lopen nu. Precies wat ik gisterochtend dacht! Graad of 6-7, heel licht een paar druppeltjes, heerlijk. Maar ik ben ook wel weer fan van hardlopen als het echt warm is. Alleen eigenlijk niet als het overal een modderzooi is, dan kan ik niet rond de velden lopen, maar draai ik doordeweeks m'n rondjes in het dorp (2.5k per rondje). Vergeleken met vorig jaar is het lopen nog bagger (bijna 25 sec per km langzamer recent op de 5k tov voorig jaar :{ ). Vorig jaar mentaal en fysiek een flinke dip gehad vanaf juli. Langzaamaan uit de dip gekrope, en het gaat nu zeker vooruit, maar ik merk nog wel dat het herstel enzo nog lang niet optimaal is.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:36:37 #208
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198589554
Ik ga zondag deze lopen:

en je kunt dan ook al insturen voor de Zwinstedenloop, dus misschien combineer ik ze wel.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:09:23 #209
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198594127
zo, op weg naar mijn zaterdag training....
een uur hill repeats, daarna 5km op het vlakke, gevolgd door een half uur kracht/core training
pi_198599442
Geen finishers dit jaar bij de Barkley, de enige twee die drie rondes hebben voltooid waren vier uur te laat binnen.
pi_198599649
Maar wel binnen de tijd voor een funrun. Hopelijk kan Karel Sabbe volgend jaar weer meedoen, en ik hoop dat Gary Robbins ook nog een keer een poging doet.

Ik ga zo op weg om met mijn vriendin weer een stukje van de Ridgeway te rennen, doel was om deze winter de hele Ridgeway (twee keer: elke keer out and back) te lopen, maar C heeft wat roet in het eten gegooid, zijn pas net over de helft.
  Forum Admin zaterdag 20 maart 2021 @ 09:54:35 #212
54263 crew  Pharkus
pi_198599923
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:03 schreef NightDancert het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ie officieel 160 km is. Dat zou neerkomen op meer dan 100 hoogtemeters per kilometer :'(
En what goes up...
pi_198600513
16 km in heerlijk weer achter de rug *G*

Zijn er hier mensen die met een pet op lopen? Waar hebben jullie je pet vandaan? En kennen jullie een plek waar ze sportpetjes in grotere maten hebben?

Ik heb een gigantisch hoofd en heb nu alleen een Franse katoenen hoed van een kraampje waar ze tot mijn verbazing dus maat soixante-deux bleken te hebben. Maar een standaard dun sportmateriaal petje vinden in maat 62 cm is moeilijk.
pi_198601070
Heuveltraining op de planning vandaag, maar ik voel m'n benen nog zeuren van de HM afgelopen woensdag. Toch nog maar een extra rustdag en morgen gaan doen :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198606022
Langste bloktraining in de pocket, nu lekker met de beentjes omhoog. Overigens was het wel echt heerlijk weer vandaag voor een wedstrijd. Perfecte temperatuur en amper wind.
pi_198608287
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:56 schreef Tele6 het volgende:
16 km in heerlijk weer achter de rug *G*

Zijn er hier mensen die met een pet op lopen? Waar hebben jullie je pet vandaan? En kennen jullie een plek waar ze sportpetjes in grotere maten hebben?

Ik heb een gigantisch hoofd en heb nu alleen een Franse katoenen hoed van een kraampje waar ze tot mijn verbazing dus maat soixante-deux bleken te hebben. Maar een standaard dun sportmateriaal petje vinden in maat 62 cm is moeilijk.
Ik heb een heel fijn odlo petje. Maar die gebruik ik alleen als het echt warm is. Die is verstelbaar en aardig elastisch.

Ik heb trouwens vandaag dik twee uur op de racefiets gezeten voor een tijdje duur op lage hartslag, 125 gemiddeld ofzo. Morgen weer een stukje rennen.
Whatever...
  zaterdag 20 maart 2021 @ 20:50:08 #217
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198609050
zo onderweg voor een zondagmorgen rondje, anderhalf uur in rustig tempo
pi_198609486
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 20:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb een heel fijn odlo petje. Maar die gebruik ik alleen als het echt warm is. Die is verstelbaar en aardig elastisch.

Ik heb trouwens vandaag dik twee uur op de racefiets gezeten voor een tijdje duur op lage hartslag, 125 gemiddeld ofzo. Morgen weer een stukje rennen.
Bedankt voor de tip!
De leggings van Odlo waren een hele tijd de enige leggings die ik kon vinden die niet een onbedoelde 7/8-lengte waren, dus wie weet is Odlo gewoon bedoeld voor wat grotere maten in allerlei richtingen :D

Ik loop nu vooral door de polder en over de dijk, dus ik zou met het weer van vanochtend ook al een petje op hebben gewild. Liever een beetje schaduw over mijn gezicht dan een zonnebril op moeten.

Had jij een leuke route voor het fietsen? In twee uur kom je een heel eind.
pi_198610634
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 21:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip!
De leggings van Odlo waren een hele tijd de enige leggings die ik kon vinden die niet een onbedoelde 7/8-lengte waren, dus wie weet is Odlo gewoon bedoeld voor wat grotere maten in allerlei richtingen :D

Ik loop nu vooral door de polder en over de dijk, dus ik zou met het weer van vanochtend ook al een petje op hebben gewild. Liever een beetje schaduw over mijn gezicht dan een zonnebril op moeten.

Had jij een leuke route voor het fietsen? In twee uur kom je een heel eind.
Ik ben 1,94 en odlo past mij normaliter erg goed. Ik heb een racefiets trouwens en een wahoo ELEMNT roam en plan mijn routes met Komoot. Echt erg fijn dit soort navigatie.

En mijn odlo petje is erg fijn. Het is deze:

https://www.hardloopshop.(...)qpM6CC8aAhv9EALw_wcB
Whatever...
pi_198610899
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 22:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben 1,94 en odlo past mij normaliter erg goed. Ik heb een racefiets trouwens en een wahoo ELEMNT roam en plan mijn routes met Komoot. Echt erg fijn dit soort navigatie.

En mijn odlo petje is erg fijn. Het is deze:

https://www.hardloopshop.(...)qpM6CC8aAhv9EALw_wcB
Er staat ook nog dat ze 'm in een S-M en een L-XL maat hebben! O+

Handig dat je een navigatie hebt. De hele tijd op moeten letten waar je heen moet is niet leuk.
pi_198610992
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 22:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er staat ook nog dat ze 'm in een S-M en een L-XL maat hebben! O+

Handig dat je een navigatie hebt. De hele tijd op moeten letten waar je heen moet is niet leuk.
Ideaal, want ik ben ergens anders geboren en als je dan 40 km verderop rijdt ken je niet elk weggetje. Komoot heeft me tot nu toe echt langs hele leuke plekken gebracht. Helaas is er nog niets vergelijkbaars (qua hoe makkelijk het werkt) voor hardlopen.

Ben trouwens sowieso fan van odlo. Fijn spul.
Whatever...
  zondag 21 maart 2021 @ 08:58:19 #222
221912 minilot
Nancy boy
pi_198613999
Toffe achttien kilometer (voor het eerst) gehad vanmorgen rond zonsopkomst: binnendoor in de polder naar anderhalf dorp verderop - grotendeels onverhard - en weer terug naar huis over de dijk langs de Lek. Fazanten tegengekomen en stuiterende hazen en nieuwsgierige schapen en zelfs een ijsvogel! O+
Nog maar drie kilometer tot de halve marathon! *O*
pi_198614372
Ik moest van Zwabber doorgeven dat er een livestream is van de Dresden Citylauf:
https://www.mdr.de/video/(...)treamzweiww-100.html

Er doen ook wat Nederlanders aan mee.
pi_198614374
Oh ja, hallo, ik ben wyccie! :W
pi_198615436
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 20:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo onderweg voor een zondagmorgen rondje, anderhalf uur in rustig tempo
Er zal vast een hoop niet op Strava staan, maar het lijkt altijd alsof jij vrij weinig traint in verhouding tot de wedstrijdafstanden die je loopt.. Ik zou verwachten dat je als ultraloper toch wel 100-150 km per week moet lopen.. Hoe zit dat in je nieuwe schema?
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 11:30:33 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_198615696
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 09:47 schreef wyccie het volgende:
Ik moest van Zwabber doorgeven dat er een livestream is van de Dresden Citylauf:

Oh leuk! Leuk om Dresden ook weer eens te zien O+
  zondag 21 maart 2021 @ 11:33:20 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198615733
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 09:47 schreef wyccie het volgende:

Wyccie :W

Maar! Daar vindt dus een evenement plaats? :o

Ik ben mijn training weer afgewerkt, whoop whoop. Het viel alleen niet mee. Maar ik ben maar een beetje op de automatische piloot deze eerste trainingen aan het afwerken. Begin is nooit echt leuk.
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 12:04:43 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_198616211
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 11:33 schreef Quoi het volgende:
Maar! Daar vindt dus een evenement plaats?
Alleen voor de elite lopers volgens mij. Geen massa's te zien in ieder geval
pi_198616433
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 11:33 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wyccie :W

Maar! Daar vindt dus een evenement plaats? :o
Ja, vanochtend de 10 km (Douma won in 28:55), momenteel de marathon en vanmidag (14:30) de halve marathon. Die is wel de moeite waard om te kijken omdat Björn Koreman gaat proberen onder zijn PR van 1:02:44 te lopen.

quote:
Ik ben mijn training weer afgewerkt, whoop whoop. Het viel alleen niet mee. Maar ik ben maar een beetje op de automatische piloot deze eerste trainingen aan het afwerken. Begin is nooit echt leuk.
In het begin is het investeren. Maar eh, suggereer jij nou dat het ooit wel leuk wordt?
  zondag 21 maart 2021 @ 12:21:25 #230
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198616476
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:04 schreef Guppy het volgende:

[..]

Alleen voor de elite lopers volgens mij. Geen massa's te zien in ieder geval
Maar ook zonder de massa's gewoon al heel leuk om te kijken en een grote stap in de goede richting. Ik mis het echt, de dranghekken, tikkende tijd, startnummers, veiligheidsspelden (of hoe heten die magneetjes), dixies, scheiterij, zenuwplasjes, zout zweet, kledingafgifte-punten, in- en uitvoegen bij drinkposten en dan weer met de trein naar huis. Geef mij maar weer even een lekker massaal loopevenement.

Ik heb dus wel weer heel veel zin in die mensenmassa's
  zondag 21 maart 2021 @ 12:31:15 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198616616
(al mogen, COVID-19/infectieziekten-technisch, de aantallen natuurlijk überhaupt omlaag, met álles)
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 12:32:30 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_198616640
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

Maar ook zonder de massa's gewoon al heel leuk om te kijken en een grote stap in de goede richting. Ik mis het echt, de dranghekken, tikkende tijd, startnummers, veiligheidsspelden (of hoe heten die magneetjes), dixies, scheiterij, zenuwplasjes, zout zweet, kledingafgifte-punten, in- en uitvoegen bij drinkposten en dan weer met de trein naar huis. Geef mij maar weer even een lekker massaal loopevenement.

Ik mis het ook echt heel erg! En ik kan op het moment niet eens hardlopen, moet je nagaan. Ik mis het ook echt, precies alles wat jij omschrijft. Als het weer kan, schrijf ik me direct in. Voor een triathlon in estafettevorm dan maar, moet ik alleen even een loper fixen :D
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 12:33:17 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_198616650
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:31 schreef Quoi het volgende:
(al mogen, COVID-19/infectieziekten-technisch, de aantallen natuurlijk überhaupt omlaag, met álles)

Dat sowieso. Het is op het moment niet anders, dus we moeten even geduld hebben. Maar ik mis het wel
  zondag 21 maart 2021 @ 12:44:16 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198616801
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:32 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik mis het ook echt heel erg! En ik kan op het moment niet eens hardlopen, moet je nagaan. Ik mis het ook echt, precies alles wat jij omschrijft. Als het weer kan, schrijf ik me direct in. Voor een triathlon in estafettevorm dan maar, moet ik alleen even een loper fixen :D
Laten we daar dan snel voor gaan! Betekent triathlon in estafette dan dus een atleet ( :D ) voor elke discipline, of zoals jij het nu schetst een verdeling zoals je wil?

[ Bericht 5% gewijzigd door Quoi op 21-03-2021 12:50:26 ]
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 12:49:18 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_198616871
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Laten we daar dan snel voor gaan! Betekent triathlon in estafette dan dus een atleet (:D) voor elke discipline, of zoals jij het nu schetst een verdeling zoals je wil?
Het kan beide! Dus met z'n drieën alledrie een onderdeel, of één iemand die twee onderdelen voor z'n rekening neemt :)
  Redactie Sport zondag 21 maart 2021 @ 14:13:07 #236
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198618046
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

Precies dit gewoon. :D
  Redactie Sport zondag 21 maart 2021 @ 14:15:25 #237
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198618087
Ik heb weer even 23,5km mogen hobbelen. Route zo gepland dat ik eerste helft lekker meewind had en het laatste stuk niet zoveel tegenwind aangezien de wind wat zou gaan liggen. 23.23km kunnen afstrepen in de challenge.

Nu is mijn doel eigenlijk om toch stug drie keer in de week te blijven lopen want dat is wel wat beter gezien de afstanden die ik in het weekend wil gaan lopen. :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 maart 2021 @ 15:12:05 #238
426493 crew  PippenScottie
pi_198619016
Ik was van plan 8 km te lopen, maar na 7 km deed mijn knie aauw.
Conditioneel was er niets aan de hand en had ik nog een heel stuk door kunnen gaan, maar ik moet luisteren naar mijn lichaam.

Ik ken mezelf een beetje. Het is nu een kwestie van regelmatig kilometers maken en dan kan ik vanzelf grotere afstand pijnvrij rennen.
My friends all drive horses
pi_198620243
Pittige wind vandaag ja! Het lukte me met pal wind tegen net niet om mijn tempo's te halen, maar over het algemeen toch tevreden met de uitvoering, was een zware training: 17x 2 minuten op 10km tempo met maar 1 minuut dribbelpauze ertussen.
pi_198620597
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Pittige wind vandaag ja! Het lukte me met pal wind tegen net niet om mijn tempo's te halen, maar over het algemeen toch tevreden met de uitvoering, was een zware training: 17x 2 minuten op 10km tempo met maar 1 minuut dribbelpauze ertussen.
Had mijn route zo gekozen dat ik tijdens mijn intervallen windje mee had :) (ook al train ik dan op power en maakt het in theorie niets uit)
Whatever...
  zondag 21 maart 2021 @ 17:34:59 #241
221912 minilot
Nancy boy
pi_198621839
Ik had de helft van mijn route vanmorgen wind tegen en dat was precies één en al zeer winderige dijk terwijl ik op een beschut benedendijks pad door de polder wind mee had :') Dat kan beter qua planning de volgende keer: wind tegen op een dijk is toch wel Wind Tegen met hoofdletters :X
pi_198622125
Ja ik kwam ook precies op een lange open weg uit met wind tegen :P Gebeurt me te vaak, ik ben niet zo van het weerbericht checken. Uiteindelijk iets eerder afgeslagen en een extra lusje eraan vastgeknoopt, dat scheelde wel.
  zondag 21 maart 2021 @ 21:15:22 #243
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198625764
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er zal vast een hoop niet op Strava staan, maar het lijkt altijd alsof jij vrij weinig traint in verhouding tot de wedstrijdafstanden die je loopt.. Ik zou verwachten dat je als ultraloper toch wel 100-150 km per week moet lopen.. Hoe zit dat in je nieuwe schema?
mijn nieuwe schema zit, na een jaar weinig gelopen te hebben, in de opbouwfase.
In het verleden liep ik in de "onderhoud-periodes" tussen wedstrijdopbouw in zo'n 80 km per week, en in de top weken rond de 100 km.
Nu zit ik nog zo'n beetje rond de 60km per week., wel is er in de schema veel (5 x per week) aandacht voor krachttraining. Op dit moment nog "short and sharp" een half uurtje per keer circuitjes.
pi_198626058
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
In het verleden liep ik in de "onderhoud-periodes" tussen wedstrijdopbouw in zo'n 80 km per week, en in de top weken rond de 100 km.
Dat is ook zo ongeveer mijn omvang, maar de gedachte alleen al aan een wedstrijd van 100-150km zou me slapeloze nachten opleveren :D

[ Bericht 0% gewijzigd door NightDancert op 21-03-2021 21:51:08 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 21:49:33 #245
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198626603
Ik ben een klein weekje ziek geweest door Corona, dacht vandaag weer eens de schoenen aan te doen en een rondje te hobbelen.

Man viel dat even tegen. Ik ben niet heel erg ziek geweest maar het hardlopen viel toch even vies tegen.

Hopelijk is m’n conditie snel weer een beetje terug.
pi_198628007
quote:
ik ben niet zo van het weerbericht checken.
:N :'(
pi_198629735
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mijn nieuwe schema zit, na een jaar weinig gelopen te hebben, in de opbouwfase.
Nu zit ik nog zo'n beetje rond de 60km per week., wel is er in de schema veel (5 x per week) aandacht voor krachttraining. Op dit moment nog "short and sharp" een half uurtje per keer circuitjes.
En doe je dan ook wekelijks een loop van 30-40km of meer daarbinnen of komt dat pas later?
  maandag 22 maart 2021 @ 10:01:35 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198630529
Ik ging lekker gisteren, op weg om twee virtuele halve marathons te loggen. Echter: vanaf 14/15km kreeg ik weer last van mijn (binnenkant) kuit, maar ik kon doorlopen. Op 17km schoot ineens de spier daar weer in een enorme kramp (het leek letterlijk alsof hij sprong) en toen was het gedaan en kon ik geen meter meer verzetten zonder pijn. Weer.

Het enige verschil was dat ik iets oudere schoenen heb aangedaan (die hebben ongeveer 720km erop zitten). Volgende keer maar mijn nieuwste paar aandoen. Nu herstellen.
  maandag 22 maart 2021 @ 19:44:46 #249
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198638838
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En doe je dan ook wekelijks een loop van 30-40km of meer daarbinnen of komt dat pas later?
nu nog niet, maar ik verwacht dat dat later wel weer op het programma staat.
Verder dan 40km zal het niet gaan, want alles daar boven (buiten een wedstrijd om) wordt in ultra training vaak gezien als junk miles, leuk om te lopen maar ze voegen niet veel toe.

Voor volgend jaar, als ik mij hopelijk aan het voorbereiden ben voor Tahoe, zal er ook meer power hiking (bijv. 8 uur) op het programma staan onder alpine condities.
pi_198639635
quote:
2s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ging lekker gisteren, op weg om twee virtuele halve marathons te loggen. Echter: vanaf 14/15km kreeg ik weer last van mijn (binnenkant) kuit, maar ik kon doorlopen. Op 17km schoot ineens de spier daar weer in een enorme kramp (het leek letterlijk alsof hij sprong) en toen was het gedaan en kon ik geen meter meer verzetten zonder pijn. Weer.

Het enige verschil was dat ik iets oudere schoenen heb aangedaan (die hebben ongeveer 720km erop zitten). Volgende keer maar mijn nieuwste paar aandoen. Nu herstellen.
Ouch. Hoe voelt je kuit nu, een paar uur later?
pi_198641755
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:32 schreef Guppy het volgende:

[..]

Maart vorig jaar is de laatste keer dat ik in een zwembad zwom :'(
Vandezomer zat ik in een flinke dip en maar een paar keer in open water getraind, wel nog een weekend lang triathlons gedaan bij Blenheim Palace, 6 sprint tri's gedaan in 2 dagen. Dat weekend net zoveel gezwemd als maart tot nu. Denk dat ik zink als ik nu het water in spring :') 12 april mogen hier als het goed is de zwembaden weer open.
Vanochtend een rustig rondje van 8k gelopen.
pi_198641794
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:49 schreef Tinos85 het volgende:
Ik ben een klein weekje ziek geweest door Corona, dacht vandaag weer eens de schoenen aan te doen en een rondje te hobbelen.

Man viel dat even tegen. Ik ben niet heel erg ziek geweest maar het hardlopen viel toch even vies tegen.

Hopelijk is m’n conditie snel weer een beetje terug.
Rustig aan, ik ken wat verhalen van mensen die niet echt ziek waren, maar waar de conditie uiteindelijk toch een flink klap kreeg.
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 06:58:07 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_198643795
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maart vorig jaar is de laatste keer dat ik in een zwembad zwom :'(
Vandezomer zat ik in een flinke dip en maar een paar keer in open water getraind, wel nog een weekend lang triathlons gedaan bij Blenheim Palace, 6 sprint tri's gedaan in 2 dagen. Dat weekend net zoveel gezwemd als maart tot nu. Denk dat ik zink als ik nu het water in spring :') 12 april mogen hier als het goed is de zwembaden weer open.
Vanochtend een rustig rondje van 8k gelopen.
Herkenbaar, ik mag zaterdag weet zwemmen!! Door het dolle heen met een reservering voor een zwemtraining, Corona doet rare dingen met me.
Hopelijk kan ik het nog 😂
  dinsdag 23 maart 2021 @ 07:41:34 #254
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198643993
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Rustig aan, ik ken wat verhalen van mensen die niet echt ziek waren, maar waar de conditie uiteindelijk toch een flink klap kreeg.
Ja viel me echt vies tegen. Zal wel weer een beginnersschema zoeken _O-
  dinsdag 23 maart 2021 @ 13:55:58 #255
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198648793
Net bij de lokale sportzaak de nieuwe Hoka Mach 4 apart laten leggen. Met een beetje mazzel kan ik dan ook gelijk de nieuwe Clifton 7 daar ophalen die ze moesten bestellen.

Ben heel benieuwd naar de Mach 4 gezien de vele positieve reviews. Zaterdag maar eens een lekkere tempoloop uitstippelen om ze eens goed te testen :)
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:06:49 #256
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198648960
Vanmorgen voor het eerst sinds lange tijd weer wat hoogtemeters geprobeerd te maken op de Rotterdamse Alp. Laten we maar zeggen dat ik voorlopig wat te doen heb :D
F means you're fucked
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:40:50 #257
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198649494
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 20:16 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ouch. Hoe voelt je kuit nu, een paar uur later?
Het volgt gewoon weer exact hetzelfde patroon als vorige keer: 2 dagen mank en moeilijk de trap af, maar ik voel het alweer verbeteren en morgen kan ik waarschijnlijk mijn kuit wel weer trainen om die spier sterker te maken. Maar goed, het kan dus ook zo weer terugkeren tijdens een duurloop.

Ik moet betere warming up doen denk ik.

Lijkt achteraf toch wel de plek van een zweepslag hoor:

[ Bericht 12% gewijzigd door SEMTEX op 23-03-2021 14:59:38 ]
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:03:49 #258
179002 GwaiLow
pi_198649869
Lopen jullie met compressiekousen? Zo ja, welke? Hoor er veel hele goede verhalen over. Perfecte ondersteuning en sneller herstel van de spieren. Het zou ook je loop-prestatie erg bevorderen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:05:52 #259
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198649902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:03 schreef GwaiLow het volgende:
Lopen jullie met compressiekousen? Zo ja, welke? Hoor er veel hele goede verhalen over. Perfecte ondersteuning en sneller herstel van de spieren. Het zou ook je loop-prestatie erg bevorderen.
Ik droeg ze eigenlijk voorheen altijd bij langere duurloopjes en bij wedstrijden. Bij marathons eigenlijk standaard. Ik ervaarde minder snel kramp of pijntjes met die dingen aan.
pi_198650164
quote:
Ben hier ook benieuwd naar. Heb er momenteel geen, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Moet ik nog ergens op letten?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198650383
quote:
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor al die claims, al zeggen veel hardlopers wel dat ze die effecten voelen en er baat bij hebben. Kortom; doen als je het fijn vindt lopen en als je het idee hebt dat het voor jou werkt. Maar het is niet zo dat ze bij iedereen tot snellere prestaties leiden, anders zou je elke toploper er wel mee zien.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:46:31 #262
179002 GwaiLow
pi_198650696
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor al die claims, al zeggen veel hardlopers wel dat ze die effecten voelen en er baat bij hebben. Kortom; doen als je het fijn vindt lopen en als je het idee hebt dat het voor jou werkt. Maar het is niet zo dat ze bij iedereen tot snellere prestaties leiden, anders zou je elke toploper er wel mee zien.
Dat is ook helemaal waar natuurlijk. Toch schijnen de effecten wel weterschappelijk bewezen te zijn. Op de website van Stox staan ook de bronnen erbij.

Maar uiteraard geloof ik er ook niet in dat het een wondermiddel is om sneller te gaan lopen. Maar dat je minder snel last hebt van vermoeide kuiten/schenen, en dat het helpt bij een sneller herstel van de spieren, dat geloof ik wel.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:10:02 #263
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198651019
quote:
Ik gebruik ze af en toe als een soort scheenbeschermers tijdens trails :D
F means you're fucked
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:39:28 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198651464
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ben hier ook benieuwd naar. Heb er momenteel geen, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Moet ik nog ergens op letten?
Ja, ik zou ze laten aanmeten, dus dat wordt lastig in deze tijden. De beste tubes (compressiekous zonder sok) die ik heb zijn aangemeten Herzog-tubes. Die hangen bijna aan de rafels door de slijtage, maar doen hun werk nog steeds prima omdat ze zo goed passen.

En er zijn uiteraard verschillen in de werkzaamheid. De ene sok draag je tijdens het lopen, de ander is beter voor erna.

[ Bericht 9% gewijzigd door SEMTEX op 23-03-2021 16:50:49 ]
pi_198653489
quote:
Vroeger wel gedaan, omdat ik las dat het ook helptnter preventie van shin splints en daar heb ik een tijdje last van gehad. Daarna ben ik ze weer gaan uitfaseren.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 19:17:01 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198654161
quote:
ik heb er nog nooit profijt van ondervonden, sterker nog, ik heb altijd het idee dat ik er eerder vermoeide benen van krijg.
Maar zoals Yur al zei, het zijn goede scheenbeschermers tijdens trails,
pi_198661438
Ik zou eigenlijk nog graag "gewone" kousen willen proberen voor trails en ook bij survivalruns. Alleen een legging is vaak niet genoeg om te voorkomen dat m'n kuiten en schenen geschramd en bont en blauw worden.

Gisteren voor het eerst sinds half oktober weer gesurvivald *G* qua conditie was het geen enkel probleem, maar m'n hele bovenlichaam doet nu zeer. Vanochtend kon ik dus wel nog gewoon een rondje hardlopen O+
Komende weken nog maar even kijken hoe ik dat doe qua planning. Ik overweeg om 2 keer in de week hard te lopen en 1 keer te survivallen, of 3 keer te blijven hardlopen maar dan moet ik even goed kijken waar ik de survival ertussen gepropt krijg. Wat ik deed was:
• dinsdagochtend 8 km op tempo
• donderdagochtend intervallen ca 6-8 km totaal
• zaterdagochtend lange duurloop
Nu zou ik woensdagochtend kunnen gaan survivallen als ik het zie als een training voor het bovenlichaam en vrij weinig training voor de benen. Zolang we niet van ons terrein af moeten, loop je tijdens anderhalf uur survivallen max 4 km dus dat is niet veel.
's Avonds zou ik er aan een groepstraining mee kunnen doen, maar 's avonds survivallen en dan de ochtend erna meteen hardlopen lijkt me niet handig. Of ik zou het hardlopen kunnen verplaatsen naar maandag en woensdag en dan donderdagavond survivallen. 8)7 8)7
pi_198661558
Jongens, leer dat nou eens. Als er geen asfalt of stenen liggen, is het niet bedoeld om te lopen ;)
pi_198661709
quote:
99s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:19 schreef mosselmossel het volgende:
Jongens, leer dat nou eens. Als er geen asfalt of stenen liggen, is het niet bedoeld om te lopen ;)
Zegt de finisher van de kustmarathon..
pi_198661743
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zegt de finisher van de kustmarathon..
Die is grotendeels verhard ^^ Is maar 13 of 14 kilometer over het strand. de rest is asfalt (Stormvloedkering bijvoorbeeld) of schelpenpaadjes over de duinen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:04:11 #271
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198662041
quote:
99s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Die is grotendeels verhard ^^ Is maar 13 of 14 kilometer over het strand. de rest is asfalt (Stormvloedkering bijvoorbeeld) of schelpenpaadjes over de duinen.
Was een mooie voor een eerste marathon :Y
Ik heb m nog steeds niet gelopen...
F means you're fucked
pi_198662115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Is nog altijd een leuke herinnering dat jij daar bovenaan die trap in Domburg stond met die kleine. Dat was de eerste van veeeeeeel trappen :)
pi_198662427
Gisteren voor het eerst in 6 weken weer een stukje gelopen.
Het was maar 4km, maar het begin is weer gemaakt. Was lekker weer ervoor, en ik voelde me daarna ook wel weer lekker. Ik mis wel een klein beetje een doel zo na een jaar stilstand...
It has to mean something
pi_198663766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Het is dan ook de zwaarste marathon van Nederland. Die loop je niet zo maar eventjes.
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:51:13 #275
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_198664359
Lurk al een tijdje mee, nu ook maar eens wat mee gaan posten.
Loop inmiddels een paar jaar. niet altijd even fanatiek/regelmatig, maar de laatste tijd weer wel.
Langste afstand tot nu toe is een halve marathon (CPC).
Daarna kreeg ik last van een blessure, ook in m'n kuiten op precies de plek als hieronder wordt aangegeven.
Tijdje aangemodderd (warm up, rekken, speciale oefeningen), tot ik bij een goede fysio kwam met veel verstand van voeten.
Lang verhaal kort: mn grote tenen kunnen niet (meer) omhoog buigen door artrose (had ik zelf niet eens door). Daardoor kan ik zelf niet goed afwikkelen, wat mn kuiten dan proberen op te vangen.
De oplossing was een zooltje en van die hoka-achtige schoenen.
Inmiddels loop ik weer pijnvrij 10 km. En vreemd genoeg een stuk sneller dan voorheen..

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het volgt gewoon weer exact hetzelfde patroon als vorige keer: 2 dagen mank en moeilijk de trap af, maar ik voel het alweer verbeteren en morgen kan ik waarschijnlijk mijn kuit wel weer trainen om die spier sterker te maken. Maar goed, het kan dus ook zo weer terugkeren tijdens een duurloop.

Ik moet betere warming up doen denk ik.

Lijkt achteraf toch wel de plek van een zweepslag hoor:
[ afbeelding ]
Geen idee of je überhaupt zit te wachten op nog meer advies (heb niet echt teruggelezen), maar voor mij hielp het dus om met andere schoenen en zooltjes te gaan lopen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:56:19 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198664417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:51 schreef BOKA het volgende:

Geen idee of je überhaupt zit te wachten op nog meer advies (heb niet echt teruggelezen), maar voor mij hielp het dus om met andere schoenen en zooltjes te gaan lopen.
Yes, dank je wel voor de tip. Ik heb net een nieuw paar Asics waarvan de demping nog helemaal OK is. Ik sla dit weekend over of probeer een kortere afstand.
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:58:27 #277
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_198664442
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Yes, dank je wel voor de tip. Ik heb net een nieuw paar Asics waarvan de demping nog helemaal OK is. Ik sla dit weekend over of probeer een kortere afstand.
Hebben die ook zo'n overdreven 'banaanzool', die bijna 100% van de afwikkeling doen?
Dat was dus wat bij mij hielp.
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:04:14 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198664505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:58 schreef BOKA het volgende:

[..]

Hebben die ook zo'n overdreven 'banaanzool', die bijna 100% van de afwikkeling doen?
Dat was dus wat bij mij hielp.
Ik weet niet of je dit bedoelt met een banaan-zool :D :
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:34:36 #279
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_198664875
Haha, zoiets inderdaad.
Maar blijkbaar helpt dat ook nog niet echt bij jou. -O-
  Redactie Sport woensdag 24 maart 2021 @ 15:55:36 #280
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198667164
Nieuwe schoenen gekocht vanmiddag. Huidige paar zat al op 1000+ km. Afspraak gemaakt bij de Run2Day in Zwolle. Eerst een paar Saucony en Adidas gepast maar kwam vrij snel uit op de Brooks Ghost 13. Blij mee *O*

pi_198667487
quote:
17s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:55 schreef DeLuna het volgende:
Nieuwe schoenen gekocht vanmiddag. Huidige paar zat al op 1000+ km. Afspraak gemaakt bij de Run2Day in Zwolle. Eerst een paar Saucony en Adidas gepast maar kwam vrij snel uit op de Brooks Ghost 13. Blij mee *O*

[ afbeelding ]
Leuk!

Had je eerder ook al eens Brooks Ghost?
Ik had de Brooks Ghost 8 en was helemaal fan, maar 1.5 jaar geleden overgestapt naar Saucony omdat de Brooks toen wat breed vielen voor mijn gevoel. Ik weet niet hoe ze inmiddels zijn.

Ik moet ook weer eens schoenen gaan passen en dat wordt nog leuk, want ik weet iig zeker dat ik deze Saucony's niet weer wil. Ik liep er kort na aanschaf al op tig plaatsen blaren in }:|
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:35:01 #282
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198667925
Ik had ook de Brooks Ghost 8, maar ben twee jaar geleden overgestapt op de Adidas Boost Solar Glide omdat die beter dempen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Sport woensdag 24 maart 2021 @ 16:40:27 #283
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198668044
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Leuk!

Had je eerder ook al eens Brooks Ghost?
Ik had de Brooks Ghost 8 en was helemaal fan, maar 1.5 jaar geleden overgestapt naar Saucony omdat de Brooks toen wat breed vielen voor mijn gevoel. Ik weet niet hoe ze inmiddels zijn.

Ik moet ook weer eens schoenen gaan passen en dat wordt nog leuk, want ik weet iig zeker dat ik deze Saucony's niet weer wil. Ik liep er kort na aanschaf al op tig plaatsen blaren in }:|
Nee ik ben begonnen op Saucony Ride twee paar en daarna heb ik twee paar Adidas Solar Boost Glide's gehad, nu voor het eerst een paar Brooks.
pi_198668273
Loop al jaren op Saucone Guides. Daar kwam ik op terecht omdat die toen in een extra brede versie te bestllen waren. Sinds een aantal jaren niet meer, maar de 'standaard' zijn nu breed genoeg (al slijten ze nog wel redelijk snel aan de binnenkant van de schoen bij de voorvoet). Paar jaar geleden eens een looptest gedaan en een hele rits schoenen gepast en de best die eruit kwam: Saucony Guide. Toch maar voor het paar gegaan toen wat het ena lekkerste zat, een paar 361. Maar als ik daarmee meer dan 5-8k loop krijg ik last van mijn hielen. Dus sindsdien toch maar weerl Saucony Guide. Heb inmiddels wel 15 paar versleten volgens mij, en eigenlijk wil ik wel eens iets anders. Ook wel eens naar gezocht, maar voor wat ik zocht is er weinig keuze: brede schoen, 10mm drop, beetje overpronatie.
pi_198668298
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:40 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee ik ben begonnen op Saucony Ride twee paar en daarna heb ik twee paar Adidas Solar Boost Glide's gehad, nu voor het eerst een paar Brooks.
Oh grappig, ik heb dus nu de Saucony Ride. :D
pi_198671293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:Ook wel eens naar gezocht, maar voor wat ik zocht is er weinig keuze: brede schoen, 10mm drop, beetje overpronatie.
Brooks Adrenaline heeft ook keuze in breedte maten, net als de Brooks Glycerin die sinds kort ook een GTS versie heeft overproneerders.

Zijn er hier meer mensen die ook bloed doneren? Merken jullie ook dat je een week of 2-3 minder kracht in je benen hebt?

Ik heb maandag voor de derde keer bloed gegeven en vandaag weer hardgelopen. M'n tempo lag circa 30 seconden per km langzamer dan normaal, geen kracht om te versnellen. M'n hartslag was wel oké voor het tempo dat ik liep.

Voor mij maakt het niet zoveel uit aangezien er toch geen wedstrijden ofzo zijn, maar ik zit erover te denken om over een tijdje plasma ipv bloed te gaan geven omdat dat blijkbaar veel sneller herstelt.
pi_198671799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:10 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Brooks Adrenaline heeft ook keuze in breedte maten, net als de Brooks Glycerin die sinds kort ook een GTS versie heeft overproneerders.

Zijn er hier meer mensen die ook bloed doneren? Merken jullie ook dat je een week of 2-3 minder kracht in je benen hebt?

Ik heb maandag voor de derde keer bloed gegeven en vandaag weer hardgelopen. M'n tempo lag circa 30 seconden per km langzamer dan normaal, geen kracht om te versnellen. M'n hartslag was wel oké voor het tempo dat ik liep.

Voor mij maakt het niet zoveel uit aangezien er toch geen wedstrijden ofzo zijn, maar ik zit erover te denken om over een tijdje plasma ipv bloed te gaan geven omdat dat blijkbaar veel sneller herstelt.
Thanks! Zal er eens naar kijken als de winkels hier weer open zijn.

Kan goed dat plasma doneren tot sneller herstel lijdt, wordt volgens mij ook als doping gezien, al vind ik dat dat voor een amateur, die niet om de bovenste plaatsen meedoet, niet als reden gezien moet worden om niet te doneren.
pi_198672226
Oh, ik ben sowieso niet snel genoeg om ergens voor de bovenste plaatsen mee te doen, dus dat maakt niets uit.
Maar ik vind het wel leuk om te proberen een PR te lopen bij zo'n wedstrijd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2021 @ 20:47:19 #289
pi_198673627
Ik heb voor het eerst dit jaar de 4 km in onder 20 minuten gelopen.
Volgende doel is om de 5 km in onder de 25 te lopen. Met iets minder wind moet dat lukken.
pi_198675354
Zojuist het totaal over 2021 op 1000km gezet. Ik denk zo maar dat de tweede 1000 wat meer tijd gaat kosten.
pi_198675743
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:10 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Geen last van verminderde kracht na bloed doneren hier, en ik doneer nu een jaar of 10 bloed. Lijkt me ook wel gek als je 3 weken na het doneren nog steeds last ervan hebt eigenlijk, volgens mij zou je na maximaal een paar dagen er niks meer van moeten merken. Maar goed, ik ben geen dokter.
Ik heb overigens wel te lage ijzerwaarden in mijn bloed, maar dat komt waarschijnlijk dan weer door het sporten :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:09:57 #292
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_198679075
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:47 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb voor het eerst dit jaar de 4 km in onder 20 minuten gelopen.
Volgende doel is om de 5 km in onder de 25 te lopen. Met iets minder wind moet dat lukken.
Je hebt dan toch ook wind mee? ;)
pi_198679672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:09 schreef BOKA het volgende:

[..]

Je hebt dan toch ook wind mee? ;)
Als je evenveel wind mee als tegen hebt, is dat altijd nadeliger dan windstil.. Je wordt meer vertraagd dan versneld, het kost je meer energie en je doet langer over het stuk wind tegen dan het stuk wind mee.
  donderdag 25 maart 2021 @ 10:19:54 #294
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_198680089
Dat herken ik wel ja. Daarom plan ik mijn rondjes altijd zo dat ik door de open stukken wind mee heb, en het meer beschutte deel wind tegen. Op die manier heb ik er (gevoelsmatig) netto wel profijt van.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2021 @ 11:50:52 #295
pi_198681490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je evenveel wind mee als tegen hebt, is dat altijd nadeliger dan windstil.. Je wordt meer vertraagd dan versneld, het kost je meer energie en je doet langer over het stuk wind tegen dan het stuk wind mee.
Ik heb het idee dat een stevige wind tegen me 20 seconden per kilometer kost en dezelfde wind mee me 10 seconden per kilometer oplevert.
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:54:37 #296
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198681555
Gisteren een lekkere interval training gedaan, 8x 1km met 1 minuut rust, en dat voor het eerst allemaal onder de 4:20 als intervaltempo. 10km nu tijdens de training in een nieuw 'record' van 47:03. Als ik de warming up net wat sneller had gedaan zat ik voor het eerst onder de 47 minuten :P

Snelle intervallen gingen eigenlijk best goed af en voor m'n gevoel merk ik steeds meer van het positieve effect van de vele langzame kilometers en het weer voor langere tijd lopen van meer kilometers per week (ongeveer 50km). Nu ook nog structureel elke week een tempo run doen en dat komt langzaam maar zeker die 45 minuten grens in beeld wat het eindelijke doel is.
pi_198681618
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:54 schreef Black-Hole het volgende:
Gisteren een lekkere interval training gedaan, 8x 1km met 1 minuut rust, en dat voor het eerst allemaal onder de 4:20 als intervaltempo. 10km nu tijdens de training in een nieuw 'record' van 47:03. Als ik de warming up net wat sneller had gedaan zat ik voor het eerst onder de 47 minuten :P

Snelle intervallen gingen eigenlijk best goed af en voor m'n gevoel merk ik steeds meer van het positieve effect van de vele langzame kilometers en het weer voor langere tijd lopen van meer kilometers per week (ongeveer 50km). Nu ook nog structureel elke week een tempo run doen en dat komt langzaam maar zeker die 45 minuten grens in beeld wat het eindelijke doel is.
Als je die 8x1000 in 4.20 kunt lopen met 1 minuut rust kun je nu ook al een 10km in dat tempo lopen..
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:03:53 #298
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198681701
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je die 8x1000 in 4.20 kunt lopen met 1 minuut rust kun je nu ook al een 10km in dat tempo lopen..
Nog geen enkele keer geprobeerd eigenlijk, wel al wat langere blokken in 4:40 gelopen tijdens een tempo run. Moet inderdaad maar eens een keer voluit gaan en dan kijken hoever ik kom qua tijd.
pi_198682766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Nog geen enkele keer geprobeerd eigenlijk, wel al wat langere blokken in 4:40 gelopen tijdens een tempo run. Moet inderdaad maar eens een keer voluit gaan en dan kijken hoever ik kom qua tijd.
Moet je ook niet te vaak doen natuurlijk! Maar 8x1000 op 10km tempo is een pittige training, zeker met zo weinig rust. Dus als die goed is, dan weet je dat je het met een beetje frisse benen en adrenaline ook wel 10km achter elkaar kunt.
pi_198689541
Twee dagen na je coronatest lopen is ook al niet fijn.
pi_198690654
Wat een heerlijk weer vanmiddag! Wat een geweldig loop weer!
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')