Oh leuk! Leuk om Dresden ook weer eens te zienquote:Op zondag 21 maart 2021 09:47 schreef wyccie het volgende:
Ik moest van Zwabber doorgeven dat er een livestream is van de Dresden Citylauf:
https://www.mdr.de/video/(...)treamzweiww-100.html
Er doen ook wat Nederlanders aan mee.
Wycciequote:Op zondag 21 maart 2021 09:47 schreef wyccie het volgende:
Ik moest van Zwabber doorgeven dat er een livestream is van de Dresden Citylauf:
https://www.mdr.de/video/(...)treamzweiww-100.html
Er doen ook wat Nederlanders aan mee.
Alleen voor de elite lopers volgens mij. Geen massa's te zien in ieder gevalquote:
Ja, vanochtend de 10 km (Douma won in 28:55), momenteel de marathon en vanmidag (14:30) de halve marathon. Die is wel de moeite waard om te kijken omdat Björn Koreman gaat proberen onder zijn PR van 1:02:44 te lopen.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wyccie![]()
Maar! Daar vindt dus een evenement plaats?![]()
In het begin is het investeren. Maar eh, suggereer jij nou dat het ooit wel leuk wordt?quote:Ik ben mijn training weer afgewerkt, whoop whoop. Het viel alleen niet mee. Maar ik ben maar een beetje op de automatische piloot deze eerste trainingen aan het afwerken. Begin is nooit echt leuk.
Maar ook zonder de massa's gewoon al heel leuk om te kijken en een grote stap in de goede richting. Ik mis het echt, de dranghekken, tikkende tijd, startnummers, veiligheidsspelden (of hoe heten die magneetjes), dixies, scheiterij, zenuwplasjes, zout zweet, kledingafgifte-punten, in- en uitvoegen bij drinkposten en dan weer met de trein naar huis. Geef mij maar weer even een lekker massaal loopevenement.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:04 schreef Guppy het volgende:
[..]
Alleen voor de elite lopers volgens mij. Geen massa's te zien in ieder geval
Ik mis het ook echt heel erg! En ik kan op het moment niet eens hardlopen, moet je nagaan. Ik mis het ook echt, precies alles wat jij omschrijft. Als het weer kan, schrijf ik me direct in. Voor een triathlon in estafettevorm dan maar, moet ik alleen even een loper fixenquote:Op zondag 21 maart 2021 12:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar ook zonder de massa's gewoon al heel leuk om te kijken en een grote stap in de goede richting. Ik mis het echt, de dranghekken, tikkende tijd, startnummers, veiligheidsspelden (of hoe heten die magneetjes), dixies, scheiterij, zenuwplasjes, zout zweet, kledingafgifte-punten, in- en uitvoegen bij drinkposten en dan weer met de trein naar huis. Geef mij maar weer even een lekker massaal loopevenement.
Ik heb dus wel weer heel veel zin in die mensenmassa's
Dat sowieso. Het is op het moment niet anders, dus we moeten even geduld hebben. Maar ik mis het welquote:Op zondag 21 maart 2021 12:31 schreef Quoi het volgende:
(al mogen, COVID-19/infectieziekten-technisch, de aantallen natuurlijk überhaupt omlaag, met álles)
Laten we daar dan snel voor gaan! Betekent triathlon in estafette dan dus een atleet (quote:Op zondag 21 maart 2021 12:32 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik mis het ook echt heel erg! En ik kan op het moment niet eens hardlopen, moet je nagaan. Ik mis het ook echt, precies alles wat jij omschrijft. Als het weer kan, schrijf ik me direct in. Voor een triathlon in estafettevorm dan maar, moet ik alleen even een loper fixen
Het kan beide! Dus met z'n drieën alledrie een onderdeel, of één iemand die twee onderdelen voor z'n rekening neemtquote:Op zondag 21 maart 2021 12:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laten we daar dan snel voor gaan! Betekent triathlon in estafette dan dus een atleet (:D) voor elke discipline, of zoals jij het nu schetst een verdeling zoals je wil?
Precies dit gewoon.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar ook zonder de massa's gewoon al heel leuk om te kijken en een grote stap in de goede richting. Ik mis het echt, de dranghekken, tikkende tijd, startnummers, veiligheidsspelden (of hoe heten die magneetjes), dixies, scheiterij, zenuwplasjes, zout zweet, kledingafgifte-punten, in- en uitvoegen bij drinkposten en dan weer met de trein naar huis. Geef mij maar weer even een lekker massaal loopevenement.
Ik heb dus wel weer heel veel zin in die mensenmassa's
Had mijn route zo gekozen dat ik tijdens mijn intervallen windje mee hadquote:Op zondag 21 maart 2021 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Pittige wind vandaag ja! Het lukte me met pal wind tegen net niet om mijn tempo's te halen, maar over het algemeen toch tevreden met de uitvoering, was een zware training: 17x 2 minuten op 10km tempo met maar 1 minuut dribbelpauze ertussen.
mijn nieuwe schema zit, na een jaar weinig gelopen te hebben, in de opbouwfase.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Er zal vast een hoop niet op Strava staan, maar het lijkt altijd alsof jij vrij weinig traint in verhouding tot de wedstrijdafstanden die je loopt.. Ik zou verwachten dat je als ultraloper toch wel 100-150 km per week moet lopen.. Hoe zit dat in je nieuwe schema?
Dat is ook zo ongeveer mijn omvang, maar de gedachte alleen al aan een wedstrijd van 100-150km zou me slapeloze nachten opleverenquote:Op zondag 21 maart 2021 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
In het verleden liep ik in de "onderhoud-periodes" tussen wedstrijdopbouw in zo'n 80 km per week, en in de top weken rond de 100 km.
En doe je dan ook wekelijks een loop van 30-40km of meer daarbinnen of komt dat pas later?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mijn nieuwe schema zit, na een jaar weinig gelopen te hebben, in de opbouwfase.
In het verleden liep ik in de "onderhoud-periodes" tussen wedstrijdopbouw in zo'n 80 km per week, en in de top weken rond de 100 km.
Nu zit ik nog zo'n beetje rond de 60km per week., wel is er in de schema veel (5 x per week) aandacht voor krachttraining. Op dit moment nog "short and sharp" een half uurtje per keer circuitjes.
nu nog niet, maar ik verwacht dat dat later wel weer op het programma staat.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En doe je dan ook wekelijks een loop van 30-40km of meer daarbinnen of komt dat pas later?
Ouch. Hoe voelt je kuit nu, een paar uur later?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ging lekker gisteren, op weg om twee virtuele halve marathons te loggen. Echter: vanaf 14/15km kreeg ik weer last van mijn (binnenkant) kuit, maar ik kon doorlopen. Op 17km schoot ineens de spier daar weer in een enorme kramp (het leek letterlijk alsof hij sprong) en toen was het gedaan en kon ik geen meter meer verzetten zonder pijn. Weer.
Het enige verschil was dat ik iets oudere schoenen heb aangedaan (die hebben ongeveer 720km erop zitten). Volgende keer maar mijn nieuwste paar aandoen. Nu herstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |