Er komen altijd wel startbewijzen vrij van mensen die uiteindelijk toch niet willen lopen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn alle najaarsmarathons niet al vol?
Nee. Amsterdam is de inschrijving nog niet eens geopend.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn alle najaarsmarathons niet al vol?
Maar ik neem aan dat de mensen die vorige keer ingeschreven stonden nu ook weer recht hebben om mee te doen. Dat is bij Rotterdam wel zo.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 07:34 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee. Amsterdam is de inschrijving nog niet eens geopend.
Ik aas er ook nog een beetje op.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm misschien toch Rotterdam dan als ik aan startbewijs kan komen..
Dat klopt, alleen is het startnummer van Rotterdam iets specialer komende editie.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 08:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de mensen die vorige keer ingeschreven stonden nu ook weer recht hebben om mee te doen. Dat is bij Rotterdam wel zo.
Vraag ik me ook af inderdaad.. alternatieven voor het najaar? Binnen Nederland en 1 grote ronde?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:56 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoe reëel is de kans om er eentje te bemachtigen?
Eindhoven?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af inderdaad.. alternatieven voor het najaar? Binnen Nederland en 1 grote ronde?
Leiden is volgens mij ook verplaatst naar het najaarquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af inderdaad.. alternatieven voor het najaar? Binnen Nederland en 1 grote ronde?
Heldquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:12 schreef MorganLeFay het volgende:
Op Facebook worden nog regelmatig startbewijzen aangeboden (Loopmaatjes v&a, geloof ik).
Ik stond voor april 2020 ingeschreven voor de kwart marathon Rotterdam. Maar toen kwam corona. En toen bleek ik ziek. Nu na 18 chemo's en een operatie ben ik weer aan het hardlopen geslagen. Valt nog niet mee, maar de eerste 8km zit er alweer op (met stukken wandelen tussendoor helaas...kan nu zo'n 2km nonstop rennen).![]()
Maar.... heb geen startbewijs verspeeld! Hopelijk ben ik straks in oktober ook helemaal klaar voor de kwart marathon (streeftijd onder 60min... wilde vorig jaar 50min doen, maar lijkt me nu niet realistisch)
Mooie marathon, maar die in 2016 al gelopen.quote:
Ze staan af en toe op de site, ze hebben een verkoopsite er voor ingericht, staat er nu 1 voor 90 en een voor 65. Ik dub nog een beetje of ik lastminute blessure kaartje goedkoop wil scoren of eerder mijn geduld verlies.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:56 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoe reëel is de kans om er eentje te bemachtigen?
Dat is laat in het voorjaar normaliter. En zou ik ook niet per se lopen als je een snelle tijd wilt halen..quote:
Dit jaar op 10 oktober.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is laat in het voorjaar normaliter. En zou ik ook niet per se lopen als je een snelle tijd wilt halen..
Jij held!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:12 schreef MorganLeFay het volgende:
Op Facebook worden nog regelmatig startbewijzen aangeboden (Loopmaatjes v&a, geloof ik).
Ik stond voor april 2020 ingeschreven voor de kwart marathon Rotterdam. Maar toen kwam corona. En toen bleek ik ziek. Nu na 18 chemo's en een operatie ben ik weer aan het hardlopen geslagen. Valt nog niet mee, maar de eerste 8km zit er alweer op (met stukken wandelen tussendoor helaas...kan nu zo'n 2km nonstop rennen).![]()
Maar.... heb geen startbewijs verspeeld! Hopelijk ben ik straks in oktober ook helemaal klaar voor de kwart marathon (streeftijd onder 60min... wilde vorig jaar 50min doen, maar lijkt me nu niet realistisch)
Dan zou ik alsnog voor een andere kiezen voor een snelle tijd.quote:
Hahaha, ik ook. Ik was vooral héél erg blij toen ik weer thuis was.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:42 schreef DeLuna het volgende:
Deze windEn toen ging het ook nog regenen en kreeg ik twee keer een hagelbui op mijn kop. Dit stond niet op buienradar
Dit is volgensmij het eerste loopje in mijn inmiddels 6-jarige hardloopbestaan dat ik er geen zak aan vondwel 14.14km in de pocket.
Nee, wat schiet je daarmee op? Bij Egmond mag je vooraan starten maar de rest van de mensen staat gewoon op ingeschatte tijd ingedeeld en dat werkt een stuk beter. Alle snelle recreanten die de mychampions mensen moeten inhalen op smalle duinpaadjes is de grootste ergernis van de Egmond halve..quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:15 schreef GwaiLow het volgende:
Zijn hier veel mensen met een lidmaatschap bij Le Champion? Ik zit er over te denken.
Wat leuk! Ik ken misschien wel wat mensen met een trainers diploma die je advies zouden kunnen geven en schema's maken en zo. Ik weet niet hoeveel tijd die hebben om echt mee te lopen. Maar ik geloof inderdaad best dat er genoeg aanbod en vraag hiervoor zou zijn!quote:Op zondag 14 maart 2021 10:19 schreef Quoi het volgende:
Het is toch eigenlijk dé tijd om als personal hardlooptrainer aan de slag te gaan. In kleine clubjes trainen of zelfs 1-op-1, ipv de gebruikelijke grotere groepen.
Daarover gesproken: ik wil weer gaan hardlopen. En dit keer serieus, dus ik wil hier best iets in investeren, in iemand om me een beetje "in het zadel" te helpen. Heeft iemand in de regio 015/010/070 ervaring met een trainer die ook individueel (of per tweetal) begeleidt? En dan gaat het over begeleiding bij vanaf 0 weer opbouwen (NB: ik ben geen noob, dus heb al ervaring tot HM-afstand en weet een hoop). Het liefst tot de 42 km op de Coolsingel, maar ergens halverwege eindigen is een mooie tweede.
Zo
Het is er in ieder geval heuvelachtiger dan de stad en polder waar ik nu loop.quote:Op zondag 14 maart 2021 07:26 schreef mosselmossel het volgende:
Eén van de mooiste mythes in hardloopland. De heuvels van de Zevenheuvelenloop. Die zijn er niet. Je loopt over een wat glooiend terrein. Heuvels zijn er nauwelijks.
Van wandelen heb ik geen verstand. Ik kom niet verder dan ommetjes van een kilomter of 4, 5.
Hoe ging het bij jou? Het is nu volgens mij best wel fijn loopweer.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:41 schreef minilot het volgende:
Lieve @:Tele6 - wat gaan we mooi gelijk op! Net voor het eerst 17km gelopen
Ik vind ten opzichte van hardlopen dezelfde afstand stevig wandelen vermoeiender (want duurt veel langer): geen probleem ná duurloop voor mij, wel de dag ervoor.
Begrijpelijk dat snelle recreanten het inhalen op smalle stukjes vervelend vinden. Egmond heb ik zelf nog nooit gelopen, maar wil ik wel gaan doen. Het gaat mij er meer om dat ik graag zo vroeg mogelijk start, en dan is het natuurlijk wel prettig als je lid bent bij Le Champion. Bij de Dam tot Dam had ik een ticket overgenomen van iemand die bij Le Champion zat, en die startijd (10:30 oid) vond ik heel fijn.quote:Op zondag 14 maart 2021 07:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, wat schiet je daarmee op? Bij Egmond mag je vooraan starten maar de rest van de mensen staat gewoon op ingeschatte tijd ingedeeld en dat werkt een stuk beter. Alle snelle recreanten die de mychampions mensen moeten inhalen op smalle duinpaadjes is de grootste ergernis van de Egmond halve..
Het is je van harte gegund (en ik zie verder totaal niet groen van jaloezie :’) )quote:Op zondag 14 maart 2021 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
Net nadat ik van de schok bijgekomen was wat betreft de kracht-training, stond vanmorgen vroeg de volgende uitdaging op het schema....... hardlopen vroeg in de morgen, op een lege maag![]()
Ik ben een ochtendmens pur sang, maar hardlopen 's morgens vroeg is me nog nooit goed afgegaan.
Maar buiten mijn gezeur om, vind ik het trainen met een persoonlijk schema tot nu toe fantastisch!
quote:Op zondag 14 maart 2021 21:56 schreef Guppy het volgende:
Dat ben ik trouwens op élke hardloper, die ik tegenkom tijdens m’n zoveelste wandelrondje... mán wat word ik daar chagrijnig vanmet de lelijkste technieken, totaal ongeschikte kleding, of juist te makkelijk alsof het vanzelf gaat. Maar ze lopen en van binnen baal ik zo hard dat mij het niet lukt...
En dan wandel ik maar weer een rondje...
quote:Op zondag 14 maart 2021 21:56 schreef Guppy het volgende:
Dat ben ik trouwens op élke hardloper, die ik tegenkom tijdens m’n zoveelste wandelrondje... mán wat word ik daar chagrijnig vanmet de lelijkste technieken, totaal ongeschikte kleding, of juist te makkelijk alsof het vanzelf gaat. Maar ze lopen en van binnen baal ik zo hard dat mij het niet lukt...
En dan wandel ik maar weer een rondje...
Heb er een tijdje een gratis gehad. M.i. alleen nuttig als je op het LeChampion blaadje zit te wachten & korting op hardloopevenementen in de kop van Noord-Holland wilt.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:15 schreef GwaiLow het volgende:
Zijn hier veel mensen met een lidmaatschap bij Le Champion? Ik zit er over te denken.
Oke, thanks! En ook nuttig als je bij bepaalde grotere lopen zoals Egmond en Dam tot Dam in een vroeg startvak wil startenquote:Op maandag 15 maart 2021 11:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb er een tijdje een gratis gehad. M.i. alleen nuttig als je op het LeChampion blaadje zit te wachten & korting op hardloopevenementen in de kop van Noord-Holland wilt.
Maar aangezien je niet een halve marathon in een uurtje afraffelt (denk ik), heb je daar niks aan. Tenzij je graag snelle lopers in de weg loopt.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef GwaiLow het volgende:
zoals Egmond en Dam tot Dam in een vroeg startvak wil starten
Tja, maar zijn zoveel lopers in het Champion vak. Denk eigenlijk dat toch minimaal 60% wel op een langzamer tempo loopt dan ik. Gaat me er meer om dat ik dan wat eerder kan lopen. Bijvoorbeeld bij een Dam tot Dam kan het zomaar zijn dat je ergens rond 14 of 15uur start. Vind zelf tussen 10 en 11 uur toch een stuk fijnerquote:Op maandag 15 maart 2021 14:20 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar aangezien je niet een halve marathon in een uurtje afraffelt (denk ik), heb je daar niks aan. Tenzij je graag snelle lopers in de weg loopt.
Tip, ga voor de net wat kleinere evenementenquote:Op maandag 15 maart 2021 14:25 schreef GwaiLow het volgende:
maar zijn zoveel lopers in het Champion vak. Denk eigenlijk dat toch minimaal 60% wel op een langzamer tempo loopt dan ik. Gaat me er meer om dat ik dan wat eerder kan lopen. Bijvoorbeeld bij een Dam tot Dam kan het zomaar zijn dat je ergens rond 14 of 15uur start. Vind zelf tussen 10 en 11 uur toch een stuk fijner
Bij Egmond zit er overigens niet zoveel tijd tussen het eerste en laatste startvak hoor, scheelt uit mijn hoofd max 3 kwartier of zo.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Oke, thanks! En ook nuttig als je bij bepaalde grotere lopen zoals Egmond en Dam tot Dam in een vroeg startvak wil starten
Ja, kleinere evenementen zijn het vaak ook absoluut waard en wat prettiger. Voor mij is de Dam tot Dam nog wel leuk omdat ik uit Amsterdam kom. Het is een best leuke route, maar als je er een stukje vandaan woont zou dat ook niet zo snel doen.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tip, ga voor de net wat kleinere evenementenGeen gedoe met 600 startvakken en tijdvakken en minstens zo'n leuke beleving. Egmond vind ik de heisa nog wel waard maar Dam tot Dam.. Vraag het aan de gemiddelde ervaren loper in dit topic en de meesten hebben hem in zo'n 10 jaar maar 1 keer gelopen en daarna nooit meer.
Ah, dat hebben ze wel perfect opgelost dan! Zal ook wel wat minder druk zijn dan de DtD.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij Egmond zit er overigens niet zoveel tijd tussen het eerste en laatste startvak hoor, scheelt uit mijn hoofd max 3 kwartier of zo.
Edit: zie hier https://www.nnegmondhalve(...)-ehm2020-web-def.pdf
Een van de redenen dat ik nooit meer aan de Venloop & Zevenheuvelenloop wil deelnemen.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tip, ga voor de net wat kleinere evenementenGeen gedoe met 600 startvakken en tijdvakken en minstens zo'n leuke beleving. Egmond vind ik de heisa nog wel waard maar Dam tot Dam.. Vraag het aan de gemiddelde ervaren loper in dit topic en de meesten hebben hem in zo'n 10 jaar maar 1 keer gelopen en daarna nooit meer.
Huisje boeken en het hele weekend van Egmond genieten is daar de beste oplossing voor!quote:Op maandag 15 maart 2021 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
aan Egmond heb ik nooit meegedaan, maar toch menig deelnemer horen klagen over pendelbussen die niet op kwamen dagen. Dat lijkt me ook de hel.
Als je het kunt (en wilt) betalen welquote:Op maandag 15 maart 2021 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Huisje boeken en het hele weekend van Egmond genieten is daar de beste oplossing voor!
Ja dat is waar, al zijn de huisjes niet zo duur als je ze met een paar hardloopvrienden deelt.. in een wereld waar dat weer magquote:
Ben jij zo mensenschuw ja?quote:Op maandag 15 maart 2021 17:15 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ging één keer naar de Zevenheuvelenloop. Ik kreeg het op het station al benauwd van de drukte. Nooit meer. Ik begreep dat Dam tot Dam en Egmond nog drukker zijn. Doe ik dus ook nooit.
Zeker niet. Ik ben heus een sociaal dier. Maar ik hou wel van een klein beetje ruimte.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ben jij zo mensenschuw ja?en dat terwijl je graag naar de baan gaat
Ik heb me ingeschreven voor de CPC. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat. Het hangt vooral van de vaccinatiebereidheid af en of mensen nog eventjes afstand willen houden van elkaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
CPC en Amsterdam marathon openen de inschrijvingen vandaag..
Als het verleden me iets leert denk ik dat het vooral van het politieke sentiment afhangt en niet zozeer van cijfersquote:Op dinsdag 16 maart 2021 17:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb me ingeschreven voor de CPC. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat. Het hangt vooral van de vaccinatiebereidheid af en of mensen nog eventjes afstand willen houden van elkaar.
Ik verwacht dat in augustus echt al wel evenementen plaats vinden. En anders in september. Maar eerlijk gezegd verwacht ik een uitbundige zomer.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:47 schreef mosselmossel het volgende:
Ik geloof echt nog niet dat we dit jaar al evenementen lopen.
Alles in juni wordt nu zo'n beetje afgeblazen. Hopelijk komt er een fieldlabs evenement.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:47 schreef mosselmossel het volgende:
Dat speelt wel een rol, maar de voornaamste reden dat het langer duurt dan nodig is is dat de maatregelen niet voldoende worden nageleefd door een te grote groep mensen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 17:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als het verleden me iets leert denk ik dat het vooral van het politieke sentiment afhangt en niet zozeer van cijfers
Ik wel, als aan het einde van de zomer zo ongeveer iedereen gevaccineerd is moet het wel lukken. Als het namelijk niet kan als iedereen gevaccineerd is dan kan het feitelijk nooit meer.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:47 schreef mosselmossel het volgende:
Alleen al voor de warme douche nadien ben ik bereid om door zeikweer te lopen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:02 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een baggerweer. Trots op mezelf dat ik toch 40 minuutjes ben gegaan door de zeikende regen. Was koud en nat, gelukkig niet veel wind. De douche was gelukkig wel warm.
Yip. En de sauna was altijd een goede reden voor de sportschool. Helaas is die nog dicht.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:16 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Alleen al voor de warme douche nadien ben ik bereid om door zeikweer te lopen.
Ik vraag me bijvoorbeeld wel af waarom er nu een proef gedaan wordt met 5000 voetbalfans in een stadion maar dat er nog steeds geen proeven mogen met kleinschalige wedstrijden in de buitenlucht. Sport kijken is blijkbaar belangrijker dan zelf sporten..quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:15 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik wel, als aan het einde van de zomer zo ongeveer iedereen gevaccineerd is moet het wel lukken. Als het namelijk niet kan als iedereen gevaccineerd is dan kan het feitelijk nooit meer.
Money talksquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vraag me bijvoorbeeld wel af waarom er nu een proef gedaan wordt met 5000 voetbalfans in een stadion maar dat er nog steeds geen proeven mogen met kleinschalige wedstrijden in de buitenlucht. Sport kijken is blijkbaar belangrijker dan zelf sporten..
Laatste nieuws: AstraZeneca levert 70 miljoen vaccins in tweede kwartaal, niet 180 miljoen (bron: Von der Leyen)quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:15 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik wel, als aan het einde van de zomer zo ongeveer iedereen gevaccineerd is moet het wel lukken. Als het namelijk niet kan als iedereen gevaccineerd is dan kan het feitelijk nooit meer.
Pfizer levert flink meer. En als Jansen gaat leveren gaat het alsnog vrij hard. (Gelukkig).quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Laatste nieuws: AstraZeneca levert 70 miljoen vaccins in tweede kwartaal, niet 180 miljoen (bron: Von der Leyen)
Ik zou niet te hard hopen. Het was een fiasco en dat blijft voorlopig nog wel even zo waarschijnlijk.
Lekker bezig, man!quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Halve marathon gelopen na 't werk op een woensdagavond. Hartslag bewust laag gehouden. Meeting van horloge kwam uit op gemiddeld 160,maar volgens mij zijn de laatste km niet goed gemeten, want hij schoot telkens van 150 naar 180,maar 170 etc. De rest van de tijd bleef ie steady rond de 155-160 meten
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Quoi het volgende:
Training 2 van het RW schema afgewerkt. Typisch dat de 2e training meteen 6 min hardlopen inhield. En eigenlijk ging dat best prima. Zelfs lekker!
En ik vergat natuurlijk weer mijn horloge uit te zetten, waardoor mijn ritje naar huis er een snelle 10k van maakte
Danku!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]![]()
![]()
Welkom terug!
Ik heb vandaag ook weer gelopen. Mijn rib hield zich prima, ondanks het parkoers met klimmen en dalen. Ook geen napijn. Dat duurde korter dan gevreesd.
Welkom terug! Plannen!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Danku!
Jij ook lekker gelopen.
Ik heb stiekem smoor op de Hoge Veluweloop in combinatie met een weekendje weg, de 5 of 10k. Lijkt me top. Ik hoop zo dat ik het ga volhouden.
Wat goed dat je weer looptquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Quoi het volgende:
Training 2 van het RW schema afgewerkt. Typisch dat de 2e training meteen 6 min hardlopen inhield. En eigenlijk ging dat best prima. Zelfs lekker!
En ik vergat natuurlijk weer mijn horloge uit te zetten, waardoor mijn ritje naar huis er een snelle 10k van maakte
mijn kalender begint toch al weer aardig te vullen....quote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:47 schreef mosselmossel het volgende:
quote:Op donderdag 18 maart 2021 04:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mijn kalender begint toch al weer aardig te vullen....
"You must complete five loops of the course to earn the title of Barkley Finisher. The distance for each is about 20 miles, according to Cantrell, though runners often dispute the claim saying it is roughly a marathon"quote:
Volgens zit het hoogteverschil in 5 rondes niet ver van het aantal hoogtemeters van Everest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
"You must complete five loops of the course to earn the title of Barkley Finisher. The distance for each is about 20 miles, according to Cantrell, though runners often dispute the claim saying it is roughly a marathon"
En die dan 2 keer of zoof tot iedereen uitgevallen is. Lijkt simpel, maar je moet door onherbergzaam landschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |