abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2021 @ 10:17:53 #251
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198245842
Meestal:
* gelopen afstand
* gelopen tijd
* huidige pace (min/km)

Hoewel ik de laatste tijd ook vaak alleen m'n hartslag laat zien voor duurloopjes. Dan is het vaak aan het eind een verassing hoe snel ik heb gelopen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_198249601
Ik heb meerdere schermpjes, mijn hartslag op een ander scherm want die hoef ik niet de hele tijd te zien. Op een ander scherm totale afstand, tijd en huidige snelheid, en weer een ander scherm lap afstand, lap tijd en lap snelheid, die laatste gebruik ik het meeste.

Wat een heerlijk sportweer dit weekend zeg! Net een training gedaan die op papier best zwaar was, maar uiteindelijk ging het zo makkelijk! 20 keer afwisselend 1,5 minuut op 10km snelheid en 1,5 minuut ‘moderate’ (iets sneller dan duurlopen) maakte 24 heerlijke kilometers!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198276210
Ik heb eigenlijk alleen power meestal. En een tweede scherm met vrijwel alles (tijd, pace, hartslag, power, cadans, afstand). Maar meestal gebruik ik alleen power als ik wil trainen. Loop ik zonder plan dan volledig scherm.

Ben momenteel een periode aërobe basis aan het bouwen. Dus wandelen, fietsen, vrij rustig lopen. Moest ook even herstellen van wat overbelasting. Dus maar een km of 25 afgelopen 2 weken. Ook wel een paar uur op de racefiets.

Over een week of twee weer meer variatie. Maar ook dat die ik volledig op power. Ook de intervals enz.
Whatever...
pi_198287975
Wat een stilte hier... iedereen is aan het rennen in de zon zeker?
Whatever...
pi_198289912
Yep, net even 8 km gelopen voor het donker werd.
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2021 @ 19:50:31 #256
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198290627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:28 schreef Spanky78 het volgende:
Er valt verder ook niet zoveel te beleven op hardloopgebied :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198293569
Ik heb nog wel een leuke.. zouden jullie je voor en na laten willen testen, net zoals bij de proefevenementen en congressen, als je dan weer een echte hardloopwedstrijd met een paar honderd/duizend man zou mogen lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198293933
Afgelopen weekend een HM "wedstrijd" gelopen (Schoorl run) , had het niet verwacht maar kon me toch redelijk oppeppen om voluit te gaan. Voor een pr heb ik wel wedstrijdspanning en (gelijkwaardige) medelopers nodig, uiteindelijk 7 min boven mijn pr geëindigd (1u31).
Zo'n officiële solorun hoeft niet meer, maar af en toe klaarstomen voor een halve marathon voluit is best leuk :).

Desondanks kan ik niet wachten tot de eerste echte wedstrijd weer mag :) Ik heb nu al zin om mijn befaamde schema erbij te pakken :P
pi_198294246
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Er valt verder ook niet zoveel te beleven op hardloopgebied :P
Hoezo niet? Maak meer kilometers dan ooit met dat thuiswerken.
Whatever...
pi_198295501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:28 schreef Spanky78 het volgende:
Vanavond heerlijk gelopen. Kraakheldere lucht en geen zuchtje wind O+
pi_198295525
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen weekend een HM "wedstrijd" gelopen (Schoorl run) , had het niet verwacht maar kon me toch redelijk oppeppen om voluit te gaan. Voor een pr heb ik wel wedstrijdspanning en (gelijkwaardige) medelopers nodig, uiteindelijk 7 min boven mijn pr geëindigd (1u31).
Zo'n officiële solorun hoeft niet meer, maar af en toe klaarstomen voor een halve marathon voluit is best leuk :).

Desondanks kan ik niet wachten tot de eerste echte wedstrijd weer mag :) Ik heb nu al zin om mijn befaamde schema erbij te pakken :P
Hoe langer de afstand, hoe moeilijker het is om solo voluit te gaan.
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2021 @ 23:38:47 #262
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198295804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Maak meer kilometers dan ooit met dat thuiswerken.
Ik niet, voor mij is er werktechnisch gezien weinig veranderd. Dus dan valt er voor mij niks bijzonders te posten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198297463
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Hoe langer de afstand, hoe moeilijker het is om solo voluit te gaan.
Dat denk ik juist niet. Op een halve of hele weet je sowieso dat je het tempo kunt lopen, alleen het volhouden is in je eentje nog meer een mentale strijd en je zult je sneller vervelen. Op een 1500 meter haal ik mijn PR tempo überhaupt niet in mijn eentje. Je hebt ook veel meer profijt van uit de wind lopen op korte afstanden.
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:50:34 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297659
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:18 schreef ruud.nl het volgende:
Yep, net even 8 km gelopen voor het donker werd.
Ik ook, 6km, zonder pijn na ff de tijd genomen te hebben om mijn kuit weer te laten herstellen. En sneller dan ooit eigenlijk.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:50:51 #265
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog wel een leuke.. zouden jullie je voor en na laten willen testen, net zoals bij de proefevenementen en congressen, als je dan weer een echte hardloopwedstrijd met een paar honderd/duizend man zou mogen lopen?
Ja. Ik mis het startvak.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_198297684
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja. Ik mis het startvak.
Ik zou het ook doen! Gewoon ook heerlijk om je even een paar uur weer te voelen alsof er geen corona is.
Alleen zal er wel niet echt publiek zijn dan, dat is dan alsnog net iets minder.
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:56:45 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou het ook doen! Gewoon ook heerlijk om je even een paar uur weer te voelen alsof er geen corona is.
Alleen zal er wel niet echt publiek zijn dan, dat is dan alsnog net iets minder.
Ja, niet zoals de grote evenementen met 45.000 deelnemers waarbij je rijen aan publiek had. Het motiveert toch wel als er wildvreemden naar je staan te schreeuwen en je kindjes kunt highfiven. Maar highfiven is al niet meer het nieuwe normaal en zonder dat publiek kan ik ook wel hollen, denk ik.

Zijn ze het ergens aan het overwegen of was het gewoon een gedachte van je?
pi_198297742
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, niet zoals de grote evenementen met 45.000 deelnemers waarbij je rijen aan publiek had. Het motiveert toch wel als er wildvreemden naar je staan te schreeuwen en je kindjes kunt highfiven. Maar highfiven is al niet meer het nieuwe normaal en zonder dat publiek kan ik ook wel hollen, denk ik.

Zijn ze het ergens aan het overwegen of was het gewoon een gedachte van je?
Nou, nu alleen nog voor de pro's natuurlijk zoals binnenkort dat kwalificatie marathon evenement in Duitsland. Maar als ze experimenten doen met cabaretvoorstellingen zou dit ook moeten kunnen lijkt mij. Alleen het is de vraag of het het qua kosten waard is. Maar wellicht komen ze er na een paar proeven achter dat er aan de start van sportevenementen sowieso vrijwel alleen gezonde mensen staan.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:01:46 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, nu alleen nog voor de pro's natuurlijk zoals binnenkort dat kwalificatie marathon evenement in Duitsland. Maar als ze experimenten doen met cabaretvoorstellingen zou dit ook moeten kunnen lijkt mij. Alleen het is de vraag of het het qua kosten waard is. Maar wellicht komen ze er na een paar proeven achter dat er aan de start van sportevenementen sowieso vrijwel alleen gezonde mensen staan.
Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks :P
pi_198297779
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks :P
Oke, ik ken er geen. Maar ze zullen er vast zijn natuurlijk. Het is alleen de vraag of het in dezelfde mate is als in de gehele bevolking. Maar goed, dat soort discriminatie is natuurlijk niet mogelijk in beleid en waarschijnlijk ook niet wenselijk.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:05:50 #271
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, ik ken er geen. Maar ze zullen er vast zijn natuurlijk. Het is alleen de vraag of het in dezelfde mate is als in de gehele bevolking. Maar goed, dat soort discriminatie is natuurlijk niet mogelijk in beleid en waarschijnlijk ook niet wenselijk.
Iedereen maakt evenveel 'kans' met dezelfde hoeveelheid virusdeeltjes in het ziekenhuis te belanden. Ik vermoed alleen dat de marathonloper een sterker hart en longen heeft en minder snel zal overlijden.
pi_198297824
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
reen maakt evenveel 'kans' met dezelfde hoeveelheid virusdeeltjes in het ziekenhuis te belanden. Ik vermoed alleen dat de marathonloper een sterker hart en longen heeft en minder snel zal overlijden.
Dat is toch niet zo? Er is toch best veel bewijs dat er meer mannen dan vrouwen in het ziekenhuis komen, meer mensen met overgewicht, vooral de groep die ook al hoger risico heeft op hart en vaatziekten. Nou zijn er natuurlijk ook wel hardlopers met overgewicht.
Maar goed laten we zoals eerder geconcludeerd niet te diep op de corona-discussies ingaan hier ;)
pi_198298600
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Na een marathon voluit (of zelfs halve voluit) ben je wel meer vatbaar voor covid. Na een dergelijke inspanning moeten je longblaasjes weer herstellen, als dan net covid binnendringt..
Ik had ergens gelezen dat mensen zijn overleden of ernstig ziek geraakt kort nadat ze een marathon hadden gelopen.
Met duizenden deelnemers wel een risico m.i. Niet zozeer de besmetting tijdens de loop (dat kun je mitigeren) , maar het risico op een veel lagere weerstand voor enkele dagen/weken.
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:23:22 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198298762
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Na een marathon voluit (of zelfs halve voluit) ben je wel meer vatbaar voor covid. Na een dergelijke inspanning moeten je longblaasjes weer herstellen, als dan net covid binnendringt..
Ik had ergens gelezen dat mensen zijn overleden of ernstig ziek geraakt kort nadat ze een marathon hadden gelopen.
Met duizenden deelnemers wel een risico m.i. Niet zozeer de besmetting tijdens de loop (dat kun je mitigeren) , maar het risico op een veel lagere weerstand voor enkele dagen/weken.

Dat geloof ik wel. Je lichaam krijgt er zo'n klap van. Dat is ook nog tijden meetbaar in je bloed- en urinewaardes. Vooral je nieren krijgen een enorme klap.
pi_198299215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? Er is toch best veel bewijs dat er meer mannen dan vrouwen in het ziekenhuis komen, meer mensen met overgewicht, vooral de groep die ook al hoger risico heeft op hart en vaatziekten. Nou zijn er natuurlijk ook wel hardlopers met overgewicht.
Maar goed laten we zoals eerder geconcludeerd niet te diep op de corona-discussies ingaan hier ;)
Het virus dringt binnen via de ACE2 receptor en die zit oa ook op vetcellen. Heb je veel vet kan het virus daar ook goed binnenkomen. Sowieso is ACE2 meer aanwezig bij mensen met hoge bloeddruk, overgewicht en een aantal andere zaken. Dit zou dus meer kans bieden aan het virus om binnen te dringen. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/osp4.472

Toevallig ook risicofactoren voor covid. Nu is dit niet meteen de oorzaak - maar het speelt waarschijnlijk wel een rol in de ernst van covid infectie. Ik vermoed dat er ook nog zaken mis moeten zijn in de immuunrespons (zo wordt er ook een gebrek aan interferon gemeten in patienten met ernstige covid).

Ik zou zeggen dat hardlopen zeker bijdraagt aan een lagere kans op ernstige covid, al was het maar door overgewicht te verminderen, of het zorgen dat een loper met overgewicht minder overgewicht heeft dan die zou hebben zonder te lopen. Maar het gaat dan niet over volledige uitputting door extreme inspannign zoals bijvoorbeeld een marathon, het is bekend dat dat een flinke aanslag op je lichaam en daarmee vatbaarheid voor allerlei ziektes vergroot. Je zou zelfs prima kunnen beargumenteren op basis van dit soort gegevens dat voor de meeste mensen meer lopen dan een halve marathon niet gezond is.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')