Knappe jongen of meisje die daar gewoon maar doorheen loopt, ook aardig pijnlijk. Je krijgt sowieso functieverlies, dus rennen gaat niet meer.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:39 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Klopt. En ook dat SEMTEX schrijft dat ze kramp kreeg, is een signaal dat het geen zweepslag was. Ik had nog nooit zweepslag gehad, maar toen ik het wel kreeg wist ik het meteen. Het is echt een hele korte superfelle pijn. Ja, alsof je door een zweep wordt geraakt. Acuut stoppen met hardlopen.
Dat las ik ook. Dan heeft Oma Semtex gewoon flink een spiertje verrekt. Kump wel weer goed.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als ervaringsdeskundige met zweepslag kan ik je bevestigen dat je echt geen 600 meter meer kan hardlopen dan.
Het zal dan de leeftijd wel zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat las ik ook. Dan heeft Oma Semtex gewoon flink een spiertje verrekt. Kump wel weer goed.
Ik heb ook een geschiedenis met stressfracturen en overbelastingen in de voet, bij de aanhechting van tenen. Als je écht een ernstige overbelasting hebt is dat eigenlijk dezelfde remedie als bij een stressfractuur: 6 weken rust. Maar dan kun je er ook echt nauwelijks op staan/wandelen. Als je nog niet in dat stadium bent, kan heel lichte belasting wel helpen bij het herstel maar je moet echt oppassen. Wellicht 2 of 3x per week alleen maar 10x een minuutje hardlopen met wandelpauzes o.i.d.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:18 schreef Sinas92 het volgende:
lees dat ik niet de enige ben met een blessure. Aan m'n lotgenoten; succes met het herstel. Na de sneeuw voelde ik m'n middenvoetsbeentje niet meer tijdens (lang) wandelen dus ben ik voorzichtig gaan lopen - kwartier met wandelen tussendoor - en dat heb ik afgelopen weekend nog eens gedaan. Nu voelde ik afgelopen weekend m'n middenvoetsbeentje wel. Geen pijn, maar ik voelde de druk die erop kwam duidelijk. Aangezien ik met deze blessure al eens te snel weer ben gaan lopen, ben ik wat angstig. Door gebrek aan ervaring vind ik het moeilijk om te bepalen wat ik moet doen, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Toen dachten we nog naïef dat we dat virus konden uitroeien.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 15:32 schreef Cynic het volgende:
Tijdens de eerste lockdown werd ik nog door iemand hier (weet niet meer wie) voor halve moordenaar uitgemaakt omdat ik ook maar overwoog naar de fysio te gaan. Mooie tijden waren dat.
Het is naïef in de zin dat er te veel hufters in dit land zijn die uit 100% egoïstische en domme motieven het niet lukt om zich aan een paar redelijke afspraken te houden. Het is hun schuld dat het langer duurt dan nodig is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Toen dachten we nog naïef dat we dat virus konden uitroeien.
Het is kiezen tussen het vuur en zwaard. Het is hoe dan ook verliezen voor veel mensen. En ik denk dat enige balans tussen gezondheid/belasting van de zorg aan de ene kant en het volledig stilzetten van de wereld aan de andere schipperen is en blijft.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:53 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het is naïef in de zin dat er te veel hufters in dit land zijn die uit 100% egoïstische en domme motieven het niet lukt om zich aan een paar redelijke afspraken te houden. Het is hun schuld dat het langer duurt dan nodig is.
Iemand die een aantal jaren geleden nog wel eens postte in dit topic is besmet geraakt en was laatst blij dat ze 300 meter binnen 6 minuten kon wandelen. Drie jaar ouder dan ik. Ook hardloper zoals wij. Dit is een heel naar virus dat ook ons kan vellen, niet alleen ouderen en mensen met onderliggende kwetsbaarheden.
Maar aan de andere kant is er natuurlijk ook veel eenzaamheid, gaan er ondernemingen kapot en krijgen kinderen geen onderwijs. Daarom zou het een goed idee zijn om mensen op vrijwillige basis uit de lockdown te halen. Vrijwillig? Ja, want de consequentie is dan wel dat ze afstand doen van zorg voor zichzelf en familie totdat het virus verdwenen is. Lijkt me een redelijke deal en de ultieme manier om eigen verantwoordelijkheid te kunnen nemen.
Eens. Ik probeer alleen het hoognodige coronanieuws te volgen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 08:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
Schopje POL
Ik ben coronanieuws moe en word er zwaar pessimistisch van. Laten we het hier vooral over hardlopen hebben, dat ons hoofd van de dagelijkse sleur leegmaakt.
Ik heb net mijn slechtste 5km in tijden afgelegd. Vermoeide benen, slecht geslapen. Als het nou had geregend was ik niet gegaan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:49 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een fantastisch weer mensen! Helaas niet om in hard te lopen, want mijn lichaam is nog niet gewend aan deze temperaturen (in de zomer ben ik dat wel en zou ik een moord doen voor een dagje met 16°C).
Wut? Baantraining? Treintje? Mag dat?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel heerlijk, deze temperaturen.. Gisteren de baantraining voelde net als midden in de zomer, in een treintje tempo's knallen! Boven de 25 graden wordt het wel vervelender.
Ja, geen gezamenlijke warming up meer maar in groepjes van 4 zelf trainen mag al een tijdje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:16 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wut? Baantraining? Treintje? Mag dat?
Wel heerlijk weer inderdaad. Poe!
Ik dacht max 2, met eventueel een trainer, maakt 3. Maar goed. Ik volg al die maatregelen niet exact.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, geen gezamenlijke warming up meer maar in groepjes van 4 zelf trainen mag al een tijdje.
Idem bij onze club.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef Guppy het volgende:
Bij ons is het max 2 en de baan is al weken dicht
Dit.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef Guppy het volgende:
Bij ons is het max 2 en de baan is al weken dicht
Het viel mee!quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keer![]()
Het liefst nietquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken
Ik heb een riem met 4 kleine drinkflesjes, maar ook hier liefst niet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keerHet zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst
Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken
Oke, dan is het 2. Het punt was in ieder geval dat zowel tussen de duo's als binnen de duo's altijd 1.5 meter afstand moet zijn, dus feitelijk maakt het niet zoveel uit. De atletiekunie heeft een protocol opgesteld met kleurcodes en allerlei dingen en dat volgen wij ook. Inhalen met een baan ertussen en in een treintje ook wat verder uit elkaar lopen. En dus geen gezamenlijke warming up meer, want dat was eigenlijk het enige moment dat je echt als groep trainde, daarna heeft iedereen wel zijn eigen snelheid.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit.
Al sinds december mag je niet meer met 4, maar met max 2 in groepen buiten zijn.
Eens nadenken of ik het zie zitten om hier aan mee te doen, als het goed is komt er vanmiddag via de mail uitleg over wat er mogelijk is voor mensen die zich vorig jaar hebben ingeschreven.quote:Nieuwe opzet Vestingloop: verspreid over 30 dagen voor groepjes op een verschillend parcours
DEN B0SCH - De BrandLoyalty Vestingloop die vorig jaar door de coronabeperkingen werd afgelast, gaat dit jaar door in een aangepaste vorm. Niet meer op één dag met duizenden deelnemers, maar elke dag in juni met verdeeld in groepen van 30 tot 100 lopers. ,,We stemmen de mogelijkheden af op de RIVM-maatregelen’’, aldus parcourssamensteller Adri Henskens donderdagochtend tijdens een corona-proof sponsor- en partnermeeting.
Op een permanent parcours start in juni elke ochtend om 7.00 uur een loop van 10 kilometer. En een uur later kunnen degenen van start voor 5 kilometer. Op speciale dagen is voor kinderen een parcours van 1 kilometer beschikbaar. Henskens: ,,We denken ook aan een run over een onverhard parcours. Bijvoorbeeld in het Bossche Broek. En je zou een nightrun kunnen houden als de avondklok is geschrapt. Misschien zou je voor sponsors ook binnen iets kunnen doen. En er wordt gedacht aan een breakfastrun.’’
,,Ik ga er vanuit dat in juni echt weer heel veel kan. Bij ons is het glas altijd half vol. Maar het moet natuurlijk veilig gebeuren. We kiezen voor nauw overleg met de organisatie’’, aldus wethouder Huib van Olden over de nieuwe opzet. Hij vindt het een ‘superidee’ dat deelnemers die 12,50 euro per persoon betalen voor een startbewijs een voucher krijgen met een waarde van 5 euro. Deze bon is te besteden bij een aantal lokale (horeca)ondernemers.
,,Ik ben heel blij dat nu iets wel doorgaat’’, benadrukt Claudia Mennen, directeur van hoofdsponsor BrandLoyalty waarvan jaarlijks zo’n 200 medewerkers deelnemen aan de Vestingloop.
Het motto voor de nieuwe opzet is ‘fit in 30 dagen’. ,,Maar je hoeft natuurlijk niet elke dag mee te doen’’, verduidelijkt Henskens..
Ik heb een Kalenji rugzakje met 2L waterzak erin gekocht bij Decathlon. Ik heb in het begin veel geklooid met flesjes water die je aan je hand kon klemmen, zelf een flesje vasthouden, maar bij lange afstanden en warm weer ben ik erg blij met m'n waterzak. Die heb je ook in nog groter formaat (meer liters of meer voorvakjes).quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keerHet zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst
Compleet onbruikbare en onlogische routes geeft hij bij mij in de buurt. Gebruikt wegen die niet bestaan of niet toegankelijk zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:39 schreef ruud.nl het volgende:
Heeft iemand dit al bekeken?
https://www.nnhardloopplanner.nl/#splash
Lijkt best goed te werken en alternatieve routes worden vlot gegenereerd. Het enige wat me direct opvalt is dat hij vrij vaak voorstelt om een stuk weg op en neer te lopen om aan de opgegeven afstand te komen, maar die kun je natuurlijk makkelijk skippen.
Mijn standaard is: afstand in km, totale tijd bezig, huidig tempo (min:sec per km) en hartslag.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen.
Ligt eraan wat ik wil doen. Zeker bij mijn niet al te specifieke lopen, wat voorlopig nog even alles is, zet ik 'm alleen op de afstand en verder niks. Als ik ook de tijd en/of snelheid zie ga ik áltijd vroeg of laat proberen om harder te lopen (echt, ik heb het geprobeerd, maar kan het niet tegenhouden) en dat is vaak niet handig.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen.
In dit specifieke geval. Afstand, gemiddelde tempo, tempo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Op de Garmin forerunner 235 die ik heb kun je per activiteittype je schermen instellen. Aangezien ik alleen maar loop heb ik de volgende instellingen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Mijn huidige snelheid in min/km.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Ligt aan de training.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Er valt verder ook niet zoveel te beleven op hardloopgebiedquote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:28 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een stilte hier... iedereen is aan het rennen in de zon zeker?
Hoezo niet? Maak meer kilometers dan ooit met dat thuiswerken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 19:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Er valt verder ook niet zoveel te beleven op hardloopgebied
Vanavond heerlijk gelopen. Kraakheldere lucht en geen zuchtje windquote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:28 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een stilte hier... iedereen is aan het rennen in de zon zeker?
Hoe langer de afstand, hoe moeilijker het is om solo voluit te gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen weekend een HM "wedstrijd" gelopen (Schoorl run) , had het niet verwacht maar kon me toch redelijk oppeppen om voluit te gaan. Voor een pr heb ik wel wedstrijdspanning en (gelijkwaardige) medelopers nodig, uiteindelijk 7 min boven mijn pr geëindigd (1u31).
Zo'n officiële solorun hoeft niet meer, maar af en toe klaarstomen voor een halve marathon voluit is best leuk.
Desondanks kan ik niet wachten tot de eerste echte wedstrijd weer magIk heb nu al zin om mijn befaamde schema erbij te pakken
Ik niet, voor mij is er werktechnisch gezien weinig veranderd. Dus dan valt er voor mij niks bijzonders te posten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Maak meer kilometers dan ooit met dat thuiswerken.
Dat denk ik juist niet. Op een halve of hele weet je sowieso dat je het tempo kunt lopen, alleen het volhouden is in je eentje nog meer een mentale strijd en je zult je sneller vervelen. Op een 1500 meter haal ik mijn PR tempo überhaupt niet in mijn eentje. Je hebt ook veel meer profijt van uit de wind lopen op korte afstanden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Hoe langer de afstand, hoe moeilijker het is om solo voluit te gaan.
Ik ook, 6km, zonder pijn na ff de tijd genomen te hebben om mijn kuit weer te laten herstellen. En sneller dan ooit eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 19:18 schreef ruud.nl het volgende:
Yep, net even 8 km gelopen voor het donker werd.
Ja. Ik mis het startvak.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog wel een leuke.. zouden jullie je voor en na laten willen testen, net zoals bij de proefevenementen en congressen, als je dan weer een echte hardloopwedstrijd met een paar honderd/duizend man zou mogen lopen?
Ik zou het ook doen! Gewoon ook heerlijk om je even een paar uur weer te voelen alsof er geen corona is.quote:
Ja, niet zoals de grote evenementen met 45.000 deelnemers waarbij je rijen aan publiek had. Het motiveert toch wel als er wildvreemden naar je staan te schreeuwen en je kindjes kunt highfiven. Maar highfiven is al niet meer het nieuwe normaal en zonder dat publiek kan ik ook wel hollen, denk ik.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou het ook doen! Gewoon ook heerlijk om je even een paar uur weer te voelen alsof er geen corona is.
Alleen zal er wel niet echt publiek zijn dan, dat is dan alsnog net iets minder.
Nou, nu alleen nog voor de pro's natuurlijk zoals binnenkort dat kwalificatie marathon evenement in Duitsland. Maar als ze experimenten doen met cabaretvoorstellingen zou dit ook moeten kunnen lijkt mij. Alleen het is de vraag of het het qua kosten waard is. Maar wellicht komen ze er na een paar proeven achter dat er aan de start van sportevenementen sowieso vrijwel alleen gezonde mensen staan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, niet zoals de grote evenementen met 45.000 deelnemers waarbij je rijen aan publiek had. Het motiveert toch wel als er wildvreemden naar je staan te schreeuwen en je kindjes kunt highfiven. Maar highfiven is al niet meer het nieuwe normaal en zonder dat publiek kan ik ook wel hollen, denk ik.
Zijn ze het ergens aan het overwegen of was het gewoon een gedachte van je?
Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niksquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou, nu alleen nog voor de pro's natuurlijk zoals binnenkort dat kwalificatie marathon evenement in Duitsland. Maar als ze experimenten doen met cabaretvoorstellingen zou dit ook moeten kunnen lijkt mij. Alleen het is de vraag of het het qua kosten waard is. Maar wellicht komen ze er na een paar proeven achter dat er aan de start van sportevenementen sowieso vrijwel alleen gezonde mensen staan.
Oke, ik ken er geen. Maar ze zullen er vast zijn natuurlijk. Het is alleen de vraag of het in dezelfde mate is als in de gehele bevolking. Maar goed, dat soort discriminatie is natuurlijk niet mogelijk in beleid en waarschijnlijk ook niet wenselijk.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks
Iedereen maakt evenveel 'kans' met dezelfde hoeveelheid virusdeeltjes in het ziekenhuis te belanden. Ik vermoed alleen dat de marathonloper een sterker hart en longen heeft en minder snel zal overlijden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, ik ken er geen. Maar ze zullen er vast zijn natuurlijk. Het is alleen de vraag of het in dezelfde mate is als in de gehele bevolking. Maar goed, dat soort discriminatie is natuurlijk niet mogelijk in beleid en waarschijnlijk ook niet wenselijk.
Dat is toch niet zo? Er is toch best veel bewijs dat er meer mannen dan vrouwen in het ziekenhuis komen, meer mensen met overgewicht, vooral de groep die ook al hoger risico heeft op hart en vaatziekten. Nou zijn er natuurlijk ook wel hardlopers met overgewicht.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
reen maakt evenveel 'kans' met dezelfde hoeveelheid virusdeeltjes in het ziekenhuis te belanden. Ik vermoed alleen dat de marathonloper een sterker hart en longen heeft en minder snel zal overlijden.
Na een marathon voluit (of zelfs halve voluit) ben je wel meer vatbaar voor covid. Na een dergelijke inspanning moeten je longblaasjes weer herstellen, als dan net covid binnendringt..quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks
Dat geloof ik wel. Je lichaam krijgt er zo'n klap van. Dat is ook nog tijden meetbaar in je bloed- en urinewaardes. Vooral je nieren krijgen een enorme klap.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Na een marathon voluit (of zelfs halve voluit) ben je wel meer vatbaar voor covid. Na een dergelijke inspanning moeten je longblaasjes weer herstellen, als dan net covid binnendringt..
Ik had ergens gelezen dat mensen zijn overleden of ernstig ziek geraakt kort nadat ze een marathon hadden gelopen.
Met duizenden deelnemers wel een risico m.i. Niet zozeer de besmetting tijdens de loop (dat kun je mitigeren) , maar het risico op een veel lagere weerstand voor enkele dagen/weken.
Het virus dringt binnen via de ACE2 receptor en die zit oa ook op vetcellen. Heb je veel vet kan het virus daar ook goed binnenkomen. Sowieso is ACE2 meer aanwezig bij mensen met hoge bloeddruk, overgewicht en een aantal andere zaken. Dit zou dus meer kans bieden aan het virus om binnen te dringen. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/osp4.472quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Er is toch best veel bewijs dat er meer mannen dan vrouwen in het ziekenhuis komen, meer mensen met overgewicht, vooral de groep die ook al hoger risico heeft op hart en vaatziekten. Nou zijn er natuurlijk ook wel hardlopers met overgewicht.
Maar goed laten we zoals eerder geconcludeerd niet te diep op de corona-discussies ingaan hier
Op mijn Garmin heb ik (als ik geen workout doe) huidig tempo, verstreken tijd, verstreken afstand en hartslag op het display staan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Oke, goed om te weten! Dat ''huidig tempo''. Zou het horloge dat elke 100 meter (oid) opnieuw meten?quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:44 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Op mijn Garmin heb ik (als ik geen workout doe) huidig tempo, verstreken tijd, verstreken afstand en hartslag op het display staan.
Voor trainingen kan je voor zover ik het weet het niet instellen wat je precies wilt zien. Ik train meestal op tempo en dan of een specifieke tijd of afstand (meestal het laatste). Dan toont het display ook je huidige tempo, nog te lopen afstand / tijd en snelheid als ik het goed zeg.
Voor races gebruik ik Peters Race Pacer als display maar dat kan alleen op een Garmin horloge. Wel een super handige display want je kan dan een afstand en gewenste eindtijd instellen. Je ziet dan tijdens het lopen of je voor of achter je schema loopt qua tijd in combinatie met de gewenste eindtijd.
Wat is een accelleratie glider?quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik volg het schema van Jeff Galloway dat Garmin heeft ingeprogrammeerd. Ik wil een HM onder de 1:40 lopen en het schema past tot nu toe goed bij m'n fitheid. En dat hoop ik met het einddoel dus verder op te krikken.
Veel cadansoefeningen, acceleratie gliders, heuveltrainingen en intervallen. Tis heel anders dan wat ik eerst deed. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn
Met de Run Walk Run methode? Ik ben zo ook begonnen met het schema voor een halve maar uiteindelijk op een ander schema overgestapt zonder Run Walk Run.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik volg het schema van Jeff Galloway dat Garmin heeft ingeprogrammeerd. Ik wil een HM onder de 1:40 lopen en het schema past tot nu toe goed bij m'n fitheid. En dat hoop ik met het einddoel dus verder op te krikken.
Veel cadansoefeningen, acceleratie gliders, heuveltrainingen en intervallen. Tis heel anders dan wat ik eerst deed. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn
Oef goede vraag, in mijn beleving wordt het aardig realtime bijgehouden en zeker vaker dan eens om de 100 meter gemeten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:15 schreef GwaiLow het volgende:
Oke, goed om te weten! Dat ''huidig tempo''. Zou het horloge dat elke 100 meter (oid) opnieuw meten?
Oefening van 30 seconden waar je van wandeltempo naar bijna sprinten naar wandelen gaat. De bedoeling is om dit geleidelijk te doen.quote:
Met run walk run inderdaad. Het is erg gericht op intervallen. Tijdens de echte poging tot 1u40m ga ik natuurlijk niet wandelenquote:Op woensdag 3 maart 2021 13:45 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Met de Run Walk Run methode? Ik ben zo ook begonnen met het schema voor een halve maar uiteindelijk op een ander schema overgestapt zonder Run Walk Run.
[..]
Oef goede vraag, in mijn beleving wordt het aardig realtime bijgehouden en zeker vaker dan eens om de 100 meter gemeten.
Ah, die ken ik als strides. Ik doe er meestal 6-8 met 1 minuutje pauze tussendoor zo 1x per week. Alleen ga je dan wel van bijna topsnelheid weer direct naar 'langzaam'.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oefening van 30 seconden waar je van wandeltempo naar bijna sprinten naar wandelen gaat. De bedoeling is om dit geleidelijk te doen.
Heb je er ooit een blessure aan gehad?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
Conditie komt langzaam weer terug. Zonder overdreven mijn best te doen 6 km in 32.10.
Het beste nieuws is dat ik geen last kreeg van mijn knie, dat is altijd een dingetje als ik weer begin met rennen.
Nooit iets gescheurd oid. Het is een pijn van overbelasting. Naarmate ik fitter ben kan ik langer rennen voor ik er last van krijg.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 15:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je er ooit een blessure aan gehad?
Ik ben nog in dubio, ga er wel voor zorgen dat ik rond die tijd marathon fit ben.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ingeschreven voor de Rotterdamse 42,2km om een startbewijs over te nemen
Zodra dat is gelukt, is de eerstvolgende editie sowieso van mij
*hyped
Heb zelf toevallig ook gisteren ook een snelle 10km gelopen in 47 minuten. Mijn PR van 1.5 jaar geleden is 46 min tijdens de Singelloop, maar sinds ik 2.5 maand geleden weer begon met hardlopen had ik eigenlijk niet kunnen denken de 10k nu al in 47min te kunnen lopen, dus best tevreden!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:09 schreef Spanky78 het volgende:
Zo. Wat begon als een tempo run maar wat doorgetrokken. 10km in 50:21. Dat is een Pr en ik had nog wel iets harder gekund. Laatste drie dik onder de 5:00/km gelopen. De progressie is er echt
47 minuten is nog even doortrainen voor mijquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:36 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Heb zelf toevallig ook gisteren ook een snelle 10km gelopen in 47 minuten. Mijn PR van 1.5 jaar geleden is 46 min tijdens de Singelloop, maar sinds ik 2.5 maand geleden weer begon met hardlopen had ik eigenlijk niet kunnen denken de 10k nu al in 47min te kunnen lopen, dus best tevreden!
50 min is ook heel netjes. Leuke doelstelling om 'm een keer onder de 50 minuten te lopen!
Dat is een goede vraag! Ik zou zoiets ook wel willen. Mijn inmiddels totaal uit elkaar gevallen Brooks Ghost 8 waren fantastisch, maar inmiddels zitten ze op 12 of zo en het lijkt er niet eens meer op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:10 schreef E.T. het volgende:
'Vroegah" was er een site waar je kon aangeven welke schoenen je had en dan kon je aan de hand daarvan schoenen zoeken die er op leken..
Mijn New Balance 1080 V3 waren eigenlijk mn fijnste schoenen ever en ik zou eigenlijk wel nieuwe schoenen willen die daar het meest op lijken. (zo jammer dat de nieuwere versies van die schoen er niet meer op lijken..)
weet iemand nog welke site dat is?
Dat zijn doelen die wel veel strakker liggen dan onder de 47 minuten op de 10:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Spanky78 het volgende:
Eigenlijk is mijn doel ook nog een 5km onder de 21:00 en daarna 20:00.
Genoeg om naartoe te werken dus.
Ja, ik wil ook graag onder de 21 en 20min op de 5 lopen. Probeer daar ook naartoe te werken. Wat goede interval trainingen doen, en dan eens een poging wagen om onder de 21 te komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
47 minuten is nog even doortrainen voor mij(als ik het überhaupt ooit haal met mijn 102 kilo bodybuilders lichaam)
Volgende doel is onder de 50. Dat gaat me wel lukken gezien de laatste 4 kilometers. Eigenlijk is mijn doel ook nog een 5km onder de 21:00 en daarna 20:00.
Genoeg om naartoe te werken dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |