Krachttraining is snel klaar, geeft prachtige resultaten én als je het goed doet raak je minder snel geblesseerd. Juist de focus op techniek is echt een manier om je lichaam goed te leren aanvoelen. Daarnaast is de sauna daarna echt genieten én is het de uitkomst als het kloteweer is (ookal ga ik ook door de regen hardlopen)quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je doet als het goed is ook niet 2x per week een 5km voluit he
Nouja ik kan me wel voorstellen dat veel hardlopers niet echt warmlopen bij krachttraining, de aantrekking van hardlopen zit hem in buiten zijn in de natuur, je voortbewegen, en niet teveel nadenken over techniek. En krachttraining is juist precies het omgekeerde op die vlakken.
Ja dat zal best, maar jij bent wellicht meer een liefhebber van krachttraining die ook is gaan hardlopenquote:Op dinsdag 9 maart 2021 10:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Krachttraining is snel klaar, geeft prachtige resultaten én als je het goed doet raak je minder snel geblesseerd. Juist de focus op techniek is echt een manier om je lichaam goed te leren aanvoelen. Daarnaast is de sauna daarna echt genieten én is het de uitkomst als het kloteweer is (ookal ga ik ook door de regen hardlopen)
Daarnaast: ik voel me nooit zo lekker moe als na een echt pittige training in de sportschool met squatten, deadliften pullups en bench. Na een flinke inspanning met hardlopen ben ik stijf en voelt het niet echt best... maar na krachttraining dus wel.
Ik mis de sauna enorm ja.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat zal best, maar jij bent wellicht meer een liefhebber van krachttraining die ook is gaan hardlopen
Voor pure liefhebbers van hardlopen zal dat toch anders liggen. En de sauna is nu niet echt een optie met thuis krachttrainen.. Een warme douche wel maar dat kan na een looptraining ook
Totdat je lekker gaat trailenquote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik mis de sauna enorm ja.
Denk zelf dat combineren van beiden ( welke balans je dan ook kiest) in totaal tot betere resultaten leidt (als in - gezonder, beter op gewicht, blessurepreventie, betere prestaties). Los van of je een liefhebber bent.
Alleen hardlopen is best gezond, maar wel eenzijdig qua belasting.
Dat vind ik ook verbazingwekkend leuk. Ik ben een echte bergwandelaar (vroeger klimmer) en dit is een beetje tussen wandelen en rennen in. Echte trails (ja, ik ben ze tegengekomen op 3500 meter, serieuze trailrunners) zal ik niet snel doen. Maar offroad in de bossen en duinen vind ik echt top.quote:
De bergen in is juist het mooiste wat er is. Ik kan niet wachten tot ik weer magquote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook verbazingwekkend leuk. Ik ben een echte bergwandelaar (vroeger klimmer) en dit is een beetje tussen wandelen en rennen in. Echte trails (ja, ik ben ze tegengekomen op 3500 meter, serieuze trailrunners) zal ik niet snel doen. Maar offroad in de bossen en duinen vind ik echt top.
Burpees zijn de hel.quote:
Vrouw en kinderen verwachten dan dat ik gewoon met ze mee ga natuurlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:53 schreef YUR het volgende:
[..]
De bergen in is juist het mooiste wat er is. Ik kan niet wachten tot ik weer mag
Ik geniet hier ook altijd van. Lekker rennen door de bossen. En het is een goeie training voor je enkels, knieën etc.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook verbazingwekkend leuk. Ik ben een echte bergwandelaar (vroeger klimmer) en dit is een beetje tussen wandelen en rennen in. Echte trails (ja, ik ben ze tegengekomen op 3500 meter, serieuze trailrunners) zal ik niet snel doen. Maar offroad in de bossen en duinen vind ik echt top.
Same here, waarschijnlijk zelfde stadquote:Op dinsdag 9 maart 2021 15:34 schreef ruud.nl het volgende:
Hmm ik wil dadelijk nog een rondje gaan hardlopen, maar er is sinds vanmorgen al een brand bezig op een nabijgelegen industrieterrein die ze nog niet uit hebben.
Ik denk dat ik het maar een dagje over sla, donderdag zal hem ook wel niet worden met die storm.
Trailen is een leuke afwisseling ja. Als we weer eens richting het oude normaal gaan wil ik weer op vakantie naar Tenerife. Prachtige routes daar.quote:
Ik wil daar ook zeker nog eens heen, Ruta 040 staat hoog op mijn lijstjequote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Trailen is een leuke afwisseling ja. Als we weer eens richting het oude normaal gaan wil ik weer op vakantie naar Tenerife. Prachtige routes daar.
Het is de laatste 2 weken toch heerlijk loopweer?quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:33 schreef Cynic het volgende:
Het voorjaar mag wel weer een beetje beginnen zeg. Ik ga altijd nog wel vrij optimistisch de herfst en de winter in maar op een gegeven moment is het wel mooi geweest. Heb na die sneeuwellende van laatst ook nog steeds niet hardgelopen.
Gisteren op de weegschaal tikte ik nog net de 90 niet aan dus het moet maar weer eens...
Af en toe wel ja, maar de motivatie zakt wat weg. Had ook wat kleine pijntjes her en der en dat helpt ook niet echt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is de laatste 2 weken toch heerlijk loopweer?
Heel herkenbaar hoor, wat die motivatie betreft:Yquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Af en toe wel ja, maar de motivatie zakt wat weg. Had ook wat kleine pijntjes her en der en dat helpt ook niet echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |