Yes, dank je wel voor de tip. Ik heb net een nieuw paar Asics waarvan de demping nog helemaal OK is. Ik sla dit weekend over of probeer een kortere afstand.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:51 schreef BOKA het volgende:
Geen idee of je überhaupt zit te wachten op nog meer advies (heb niet echt teruggelezen), maar voor mij hielp het dus om met andere schoenen en zooltjes te gaan lopen.
Hebben die ook zo'n overdreven 'banaanzool', die bijna 100% van de afwikkeling doen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Yes, dank je wel voor de tip. Ik heb net een nieuw paar Asics waarvan de demping nog helemaal OK is. Ik sla dit weekend over of probeer een kortere afstand.
Ik weet niet of je dit bedoelt met een banaan-zoolquote:Op woensdag 24 maart 2021 12:58 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hebben die ook zo'n overdreven 'banaanzool', die bijna 100% van de afwikkeling doen?
Dat was dus wat bij mij hielp.
Leuk!quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:55 schreef DeLuna het volgende:
Nieuwe schoenen gekocht vanmiddag. Huidige paar zat al op 1000+ km. Afspraak gemaakt bij de Run2Day in Zwolle. Eerst een paar Saucony en Adidas gepast maar kwam vrij snel uit op de Brooks Ghost 13. Blij mee![]()
[ afbeelding ]
Nee ik ben begonnen op Saucony Ride twee paar en daarna heb ik twee paar Adidas Solar Boost Glide's gehad, nu voor het eerst een paar Brooks.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk!
Had je eerder ook al eens Brooks Ghost?
Ik had de Brooks Ghost 8 en was helemaal fan, maar 1.5 jaar geleden overgestapt naar Saucony omdat de Brooks toen wat breed vielen voor mijn gevoel. Ik weet niet hoe ze inmiddels zijn.
Ik moet ook weer eens schoenen gaan passen en dat wordt nog leuk, want ik weet iig zeker dat ik deze Saucony's niet weer wil. Ik liep er kort na aanschaf al op tig plaatsen blaren in
Oh grappig, ik heb dus nu de Saucony Ride.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee ik ben begonnen op Saucony Ride twee paar en daarna heb ik twee paar Adidas Solar Boost Glide's gehad, nu voor het eerst een paar Brooks.
Brooks Adrenaline heeft ook keuze in breedte maten, net als de Brooks Glycerin die sinds kort ook een GTS versie heeft overproneerders.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:Ook wel eens naar gezocht, maar voor wat ik zocht is er weinig keuze: brede schoen, 10mm drop, beetje overpronatie.
Thanks! Zal er eens naar kijken als de winkels hier weer open zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:10 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Brooks Adrenaline heeft ook keuze in breedte maten, net als de Brooks Glycerin die sinds kort ook een GTS versie heeft overproneerders.
Zijn er hier meer mensen die ook bloed doneren? Merken jullie ook dat je een week of 2-3 minder kracht in je benen hebt?
Ik heb maandag voor de derde keer bloed gegeven en vandaag weer hardgelopen. M'n tempo lag circa 30 seconden per km langzamer dan normaal, geen kracht om te versnellen. M'n hartslag was wel oké voor het tempo dat ik liep.
Voor mij maakt het niet zoveel uit aangezien er toch geen wedstrijden ofzo zijn, maar ik zit erover te denken om over een tijdje plasma ipv bloed te gaan geven omdat dat blijkbaar veel sneller herstelt.
Geen last van verminderde kracht na bloed doneren hier, en ik doneer nu een jaar of 10 bloed. Lijkt me ook wel gek als je 3 weken na het doneren nog steeds last ervan hebt eigenlijk, volgens mij zou je na maximaal een paar dagen er niks meer van moeten merken. Maar goed, ik ben geen dokter.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:10 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Brooks Adrenaline heeft ook keuze in breedte maten, net als de Brooks Glycerin die sinds kort ook een GTS versie heeft overproneerders.
Zijn er hier meer mensen die ook bloed doneren? Merken jullie ook dat je een week of 2-3 minder kracht in je benen hebt?
Je hebt dan toch ook wind mee?quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:47 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb voor het eerst dit jaar de 4 km in onder 20 minuten gelopen.
Volgende doel is om de 5 km in onder de 25 te lopen. Met iets minder wind moet dat lukken.
Als je evenveel wind mee als tegen hebt, is dat altijd nadeliger dan windstil.. Je wordt meer vertraagd dan versneld, het kost je meer energie en je doet langer over het stuk wind tegen dan het stuk wind mee.quote:
Ik heb het idee dat een stevige wind tegen me 20 seconden per kilometer kost en dezelfde wind mee me 10 seconden per kilometer oplevert.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je evenveel wind mee als tegen hebt, is dat altijd nadeliger dan windstil.. Je wordt meer vertraagd dan versneld, het kost je meer energie en je doet langer over het stuk wind tegen dan het stuk wind mee.
Als je die 8x1000 in 4.20 kunt lopen met 1 minuut rust kun je nu ook al een 10km in dat tempo lopen..quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:54 schreef Black-Hole het volgende:
Gisteren een lekkere interval training gedaan, 8x 1km met 1 minuut rust, en dat voor het eerst allemaal onder de 4:20 als intervaltempo. 10km nu tijdens de training in een nieuw 'record' van 47:03. Als ik de warming up net wat sneller had gedaan zat ik voor het eerst onder de 47 minuten![]()
Snelle intervallen gingen eigenlijk best goed af en voor m'n gevoel merk ik steeds meer van het positieve effect van de vele langzame kilometers en het weer voor langere tijd lopen van meer kilometers per week (ongeveer 50km). Nu ook nog structureel elke week een tempo run doen en dat komt langzaam maar zeker die 45 minuten grens in beeld wat het eindelijke doel is.
Nog geen enkele keer geprobeerd eigenlijk, wel al wat langere blokken in 4:40 gelopen tijdens een tempo run. Moet inderdaad maar eens een keer voluit gaan en dan kijken hoever ik kom qua tijd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je die 8x1000 in 4.20 kunt lopen met 1 minuut rust kun je nu ook al een 10km in dat tempo lopen..
Moet je ook niet te vaak doen natuurlijk! Maar 8x1000 op 10km tempo is een pittige training, zeker met zo weinig rust. Dus als die goed is, dan weet je dat je het met een beetje frisse benen en adrenaline ook wel 10km achter elkaar kunt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Nog geen enkele keer geprobeerd eigenlijk, wel al wat langere blokken in 4:40 gelopen tijdens een tempo run. Moet inderdaad maar eens een keer voluit gaan en dan kijken hoever ik kom qua tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |