SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 06-03-2021 16:02:05 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het is maar wat je "onsuccesvol" noemt. Ik heb een kennis die woont in Queensland en ik kan je garanderen dat-ie minder van de pandemie heeft gemerkt dan ik hier, hoor. Die zitten echt niet elke dag naar een dashboard vol data te kijken.quote:
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
20-29 is vooral ook de groep waarvan ik veel hoor dat ze veel samen komen, de avondklok negeren en weekendjes naar bijv Center Parcs gaan om te zuipen en feesten.
Ja, dat zit er dik in. Als ze de avondklok al af willen schaffen, laat ze dat dan eerst maar alleen voor 30+ doen want anders loopt het helemaal uit de hand.quote:
hoeveel zou de factor vaccinatie een rol spelen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Positieve is met name dat het bij de oudjes blijft dalen..
Dat is dan ook jouw keuze. En wederom: 100 dagen keiharde lockdown in Melbourne met onbeschrijfbaar veel menselijk leed.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maar wat je "onsuccesvol" noemt. Ik heb een kennis die woont in Queensland en ik kan je garanderen dat-ie minder van de pandemie heeft gemerkt dan ik hier, hoor. Die zitten echt niet elke dag naar een dashboard vol data te kijken.
Dat weet ik, maar ik heb een iets andere definitie van werken en succes dan alleen maar 'ten koste van alles houden we het virus onder de duim'.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maar wat je "onsuccesvol" noemt. Ik heb een kennis die woont in Queensland en ik kan je garanderen dat-ie minder van de pandemie heeft gemerkt dan ik hier, hoor. Die zitten echt niet elke dag naar een dashboard vol data te kijken.
Ik zou niet durven zeggen dat het leed aldaar erger is dan wat we hier onze bevolking aandoen, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dan ook jouw keuze. En wederom: 100 dagen keiharde lockdown in Melbourne met onbeschrijfbaar veel menselijk leed.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Wie heeft zich net als ik daadwerkelijk verdiept in de mogelijkheden van zeroCovid en is bereid om er een genuanceerde mening over te geven?
[ twitter ]Dit werkt nooit in NederlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder gekheid:
Draagvlak is nu al nul. Succes met een zerocovid strategie.Zuiger van het FOK!-OMT
Al was het maar omdat we een open economie zijn.quote:
De keerzijde is wel dat daar allerlei dingen weer gewoon kunnen die hier al maanden verboden zijn. Zo'n beetje alles is gewoon open aldaar. De reden dat dat kan is juist omdat ze er serieus werk van hebben gemaakt om het virus de baas te worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik heb een iets andere definitie van werken en succes dan alleen maar 'ten koste van alles houden we het virus onder de duim'.
Het draagvlak is vooral elke maand verder afgebrokkeld omdat het kabinet heeft gekozen voor een mitigatiebeleid dat nul perspectief biedt. Het is niet de schuld van de bevolking dat we al ruim een half jaar opnieuw in deze enorme sh*tshow zitten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Draagvlak is nu al nul. Succes met een zerocovid strategie.
Leuk voor daar maar hier onmogelijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De keerzijde is wel dat daar allerlei dingen weer gewoon kunnen die hier al maanden verboden zijn. Zo'n beetje alles is gewoon open aldaar. De reden dat dat kan is juist omdat ze er serieus werk van hebben gemaakt om het virus de baas te worden.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Wie heeft zich net als ik daadwerkelijk verdiept in de mogelijkheden van zeroCovid en is bereid om er een genuanceerde mening over te geven?
[ twitter ]Leg eens uit, hoe zou zeroCovid hier in Nederland werken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal een drogreden. Internationale handel van goederen kan gewoon doorgaan met strenge inreiscontroles. Niet-essentiële reizen van personen zullen bij zeroCovid wel afnemen (want mensen moeten bereid zijn om de noodzakelijke quarantaineperiode bij terugkomst uit te zitten), maar dat is alleen maar goed.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al was het maar omdat we een open economie zijn.
Een harde lockdown ofzo. Wat dat dan moge inhouden weten ze niet. Wat we daarna gaan doen weten ze ook niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leg eens uit, hoe zou zeroCovid hier in Nederland werken?
Laten we over 2 jaar nog eens kijken welke landen er het beste voor staan. De landen die het beleid van Australië/Nieuw-Zeeland e.d. gevolgd hebben of landen zoals Nederland.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De keerzijde is wel dat daar allerlei dingen weer gewoon kunnen die hier al maanden verboden zijn. Zo'n beetje alles is gewoon open aldaar. De reden dat dat kan is juist omdat ze er serieus werk van hebben gemaakt om het virus de baas te worden.
Geen idee, maar het effect lijkt me inmiddels duidelijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel zou de factor vaccinatie een rol spelen?
quote:
En dan bij 1 besmette vrachtwagenchauffeur weer in de lockdown des doods? Dat is gewoonweg niet realistisch.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een drogreden. Internationale handel van goederen kan gewoon doorgaan met strenge inreiscontroles. Niet-essentiële reizen van personen zullen bij zeroCovid wel afnemen (want mensen moeten bereid zijn om de noodzakelijke quarantaineperiode bij terugkomst uit te zitten), maar dat is alleen maar goed.
Het gaat niet over de EU-grenzen, want Nederland en andere EU-landen kunnen gewoon op dezelfde lijn gaan zitten qua langetermijnstrategie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:05 schreef trein2000 het volgende:
Mensen die denken dat je met open grenzen (en die zijn noodzakelijk in Nederland) een zerocovid strategie kunt voeren
Ik ga ervan uit dat tegen die tijd iedereen (zowel hier als daar) is ingeënt en de pandemie niet meer dan een boze droom is, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we over 2 jaar nog eens kijken welke landen er het beste voor staan. De landen die het beleid van Australië/Nieuw-Zeeland e.d. gevolgd hebben of landen zoals Nederland.
Nederland is een kenniseconomie. Naast goederen zijn we heel erg afhankelijk van kennis, zoals technische kennis. Oftewel, mensen die een dam kunnen onderhouden, of die diepzeeboringen onderhouden. Techneuten van Philips, ASML, ga zo maar door.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een drogreden. Internationale handel van goederen kan gewoon doorgaan met strenge inreiscontroles. Niet-essentiële reizen van personen zullen bij zeroCovid wel afnemen (want mensen moeten bereid zijn om de noodzakelijke quarantaineperiode bij terugkomst uit te zitten), maar dat is alleen maar goed.
Punt is een beetje dat die dalende trend in de ziekenhuizen nog niet zo overtuigend is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Netsplitter het volgende:
Leuk dat het aantal besmettingen oplopen, maar zolang de ziekenhuizen een dalende trend laten zien snap ik de ophef in politiek den haag niet.
Ja zo kan ik hem ook. Luchtfietserij dit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het gaat niet over de EU-grenzen, want Nederland en andere EU-landen kunnen gewoon op dezelfde lijn gaan zitten qua langetermijnstrategie.
Ja die reken ik er wel degelijk onder. Oh en de personenvluchten op Düsseldorf ook.quote:Ik mag hopen dat de personenvliegtuigen die op Schiphol landen niet onder die open grenzen rekent? Want vliegverkeer kun je gemakkelijk controleren.
Ik ook, maar ik bedoelde meer terugkijken op hoe beide landen ervoor staan op economisch gebied en volksgezondheid. Als je economie als land 20% krimpt kun je niet anders dan ergens gaan bezuinigen, terwijl je juist als een malle moet investeren in je zorg op dit moment om die niet helemaal om te laten vallen. Dus die klappen gaan ergens vallen. Het kan ook zijn dat dat hier in Nederland zal zijn, maar het kabbelen heeft in elk geval in de eerste golf economisch gezien niet veel kwaad gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat tegen die tijd iedereen (zowel hier als daar) is ingeënt en de pandemie niet meer dan een boze droom is, eerlijk gezegd.
Toch gaat onze economie met het huidige beleid erger naar de klote dan wanneer Rutte III voor containment had gekozen. In Nederland had je dan in de praktijk op hetzelfde beleid kunnen zitten als bijv Zuid-Korea, dat ook een kenniseconomie is. Korea heeft nooit op nul gezeten, maar wel systematisch laag op een paar kleine uitbraken na. Denk je dat ze daar een probleem maken van de coronastrategie? (die aantoonbaar werkt en voor minder schade zorgt in de gehele maatschappij)quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland is een kenniseconomie. Naast goederen zijn we heel erg afhankelijk van kennis, zoals technische kennis. Oftewel, mensen die een dam kunnen onderhouden, of die diepzeeboringen onderhouden. Techneuten van Philips, ASML, ga zo maar door.
Worden dat soort mensen in deze situatie uitgezonderd van de quarantaineperiode? Indien ja: Hoe weet je dan zeker dat ze niets bij zich kunnen hebben? Indien nee: Hoe voorkom je dat die bedrijven om gaan vallen? Dat is namelijk hun bestaansrecht.
Ik merk dat er op de basisschool van mijn dochter ook veel getest wordt. En van wat mijn ter ore is gekomen is dat de jonge kinderen (kleuters etc) die tot nu toe getest zijn & covid hadden idd géén symptomen hadden. Dan moet je er maar net toevallig achter komen omdat het kind werd getest nav besmetting in de omgeving.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:06 schreef belanov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
een willekeurig krantenartikeltje maar er worden blijkbaar op grote schaal kinderen getest (en dus ook positief getest zonder enige symptomen). Dit terwijl in de verpleeghuizen het aantal positieve testen keldert. Positieve ontwikkeling lijkt me, maar Rutte wist een paar dagen terug niets meer te zeggen dan dat 'de besmettingen en besmettelijkheid weer oplopen'
Leuke afleidingsmanoeuvre. Past wel in dit beeld:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch gaat onze economie met het huidige beleid erger naar de klote dan wanneer Rutte III voor containment had gekozen. In Nederland had je dan in de praktijk op hetzelfde beleid kunnen zitten als bijv Zuid-Korea, dat ook een kenniseconomie is. Korea heeft nooit op nul gezeten, maar wel systematisch laag op een paar kleine uitbraken na. Denk je dat ze daar een probleem maken van de coronastrategie? (die aantoonbaar werkt en voor minder schade zorgt in de gehele maatschappij)
https://voxeu.org/article(...)t-responses-covid-19
[ twitter ]
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Die zero-covid-sekte doet me een beetje denken aan de libertariërs. Dat is ook zo'n systeem wat alleen in utopia bestaat en wat door de fans als een soort religie wordt verdedigd terwijl er aan alle kanten gaten in worden geschoten omdat het onmogelijk is in de uitvoering.
Ik snap vooral de timing niet, eigenlijk. Afgelopen zomer had zo'n strategie misschien de ernst van de 2e golf kunnen drukken. Maar nu, met vele duizenden besmettingen per dag, is zero covid alleen maar een verre droom. En als straks iedereen in de zomer gevaccineerd is, is het als goed is sowieso gedaan met de pandemie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Die zero-covid-sekte doet me een beetje denken aan de libertariërs. Dat is ook zo'n systeem wat alleen in utopia bestaat en wat door de fans als een soort religie wordt verdedigd terwijl er aan alle kanten gaten in worden geschoten omdat het onmogelijk is in de uitvoering.
Dat is ook mijn zorg, ik denk dat dat pas tot uiting gaat komen als de risicogroep gevaccineerd is. En dan bedoel ik niet de 80+-ers (want die kwamen al niet meer) maar de 50-55+ers met overgewicht.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat die dalende trend in de ziekenhuizen nog niet zo overtuigend is.
Is Zuid-Korea nu het nieuwe gidsland? Ik geloof best dat Zuid-Korea veel dingen goed gedaan heeft met hun ervaring met MERS en SARS, maar zijn ze serieus te vergelijken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch gaat onze economie met het huidige beleid erger naar de klote dan wanneer Rutte III voor containment had gekozen. In Nederland had je dan in de praktijk op hetzelfde beleid kunnen zitten als bijv Zuid-Korea, dat ook een kenniseconomie is. Korea heeft nooit op nul gezeten, maar wel systematisch laag op een paar kleine uitbraken na. Denk je dat ze daar een probleem maken van de coronastrategie? (die aantoonbaar werkt en voor minder schade zorgt in de gehele maatschappij)
https://voxeu.org/article(...)t-responses-covid-19
[ twitter ]
Partijen als C19 Red Team en Containment Nu hebben dit verhaal in de zomer ook consequent naar buiten gebracht hoor. Er was toen alleen mondjesmaat media-aandacht voor en Tweede Kamer + kabinet legden het grotendeels naast zich neer.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap vooral de timing niet, eigenlijk. Afgelopen zomer had zo'n strategie misschien de ernst van de 2e golf kunnen drukken. Maar nu, met vele duizenden besmettingen per dag, is zero covid alleen maar een verre droom. En als straks iedereen in de zomer gevaccineerd is, is het als goed is sowieso gedaan met de pandemie.
Mooi, kunnen we ook wel weer voetbalwedstrijden houden, daar komen ook maar 30 mensen. Oh, en is buiten, dus nog voordelen ten opzichte van kerken ook.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gooit de PKN ook de handdoek. Het advies om de kerkdiensten online te houden is opgeheven. https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-30-mensen
Is nu een advies van maximaal 30.
Niet? Ik zie voornamelijk een min bij het aantal opgenomen patiënten staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat die dalende trend in de ziekenhuizen nog niet zo overtuigend is.
Het zou kunnen werken op de manier zoals deze wetenschappers voorstellen:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vroeg je net, hoe zou een zeroCovid strategie hier in Nederland werken? En dan graag haalbare voorbeelden, niet 'we moeten gewoon onze grenzen sluiten'.
Het publiek heeft gok ik grotendeels al een vaccin gehad (1e dosis) of krijgt dat binnenkort...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gooit de PKN ook de handdoek. Het advies om de kerkdiensten online te houden is opgeheven. https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-30-mensen
Is nu een advies van maximaal 30.
best een vooruitgang tov wat Jaap vroeger zei, dat kinderen niet kunnen besmetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik merk dat er op de basisschool van mijn dochter ook veel getest wordt. En van wat mijn ter ore is gekomen is dat de jonge kinderen (kleuters etc) die tot nu toe getest zijn & covid hadden idd géén symptomen hadden. Dan moet je er maar net toevallig achter komen omdat het kind werd getest nav besmetting in de omgeving.
Wist je al dat je carnaval meestal in een kleine groep viert?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
best een vooruitgang tov wat Jaap vroeger zei, dat kinderen niet kunnen besmetten.
Weet waar je over spreektquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, laten we dan eerst een paar halveringen doen tot we op 500 besmettingen per dag zitten. Hoe gaat zeroCovid dan concreet werken in Nederland?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het zou kunnen werken op de manier zoals deze wetenschappers voorstellen:
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/
De huidige uitgangspositie in veel Europese landen maakt het natuurlijk wel een stuk lastiger. Om zeroCovid te kunnen laten werken heb je eerst een paar halveringen nodig, en dat is hier al lange tijd niet meer gelukt. Was natuurlijk veel beter geweest om het afgelopen zomer al uit te rollen. Net zoals Australië in juli ook vol overtuiging voor zeroCovid ging nadat het mis dreigde te gaan.
EU-grenzen sluiten is niet de bedoeling. Je kunt wel samenwerken met nabijgelegen landen en de controles op internationaal verkeer beter maken, zodat je niet onnodig gaat importeren uit landen waar de situatie nog erger uit de hand is gelopen (bijv Tsjechië).
Hoe verhoudt het aantal testen per 1.000 inwoners zich daar t.o.v. van andere regio's?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
In Noord Holland Noord is het % positief momenteel 14%
Ja? Ik heb een berg collega's in Perth en Brisbane, en stuk voor stuk zitten de collega's met kinderen al maanden met de handen in het haar. Er is geen enkele mogelijkheid om iets te plannen, want voor je het weet zit je morgen weer in lockdown en is alles weer dicht.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Weet waar je over spreektIk ken iemand in Perth woont en iemand die al geruime tijd in Melbourne zit. De laatste heeft het wel wat zwaarder te verduren gehad in 2020, maar alsnog heeft zij per saldo vele minder last gehad van het gehele corona-gebeuren dan de gemiddelde Europeaan. En elke keer wordt weer bewezen dat de korte lockdowns in Australië en Nieuw-Zeeland - wanneer er nog eens een zeldzaam niet-herleidbare besmetting opduikt - uitstekend werken.
De informatie in het VK-artikel spreekt voor zich. Het is duidelijk dat jij het niet kunt voorstellen dat er een situatie te creëren is waarin je het R-getal gedurende langere tijd onder de 1 kunt houden. Dat is prima, maar dan ga ik je ook nooit overtuigen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, laten we dan eerst een paar halveringen doen tot we op 500 besmettingen per dag zitten. Hoe gaat zeroCovid dan concreet werken in Nederland?
Als er in Rotterdam een uitbraak in een kantoor is, waar ga je dan de korte lokale lockdown doen? Rotterdam? Of doe je ook Capelle, Krimpen en Barendrecht erbij? Of breid je het uit tot Utrecht, want er werken ook mensen uit Woerden?
Of moet dan een provincie in lockdown? Wat met steden die op een rand van een provincie liggen? Utrecht, Amsterdam in de buurt van de rand, etc?
Of gaat dan het hele land weer op slot op het moment dat er één gezin besmet is? Indien ja, wat gaat er dan op slot? Er wordt door Containment.Nu gesproken over een korte harde lockdown. Wat is er harder aan die lockdown dan wat we nu hebben?
Ik stel vast dat er geen antwoord komt. Veelzeggend.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De informatie in het VK-artikel spreekt voor zich. Het is duidelijk dat jij het niet kunt voorstellen dat er een situatie te creëren is waarin je het R-getal gedurende langere tijd onder de 1 kunt houden. Dat is prima, maar dan ga ik je ook nooit overtuigen.
Het is iig niet zo simplistisch als jij nu voorstelt met lokale uitbraken in NL. Gezien de grootte van het land is het waarschijnlijk beter om een consistent indambeleid voor het hele land te voeren.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja? Ik heb een berg collega's in Perth en Brisbane, en stuk voor stuk zitten de collega's met kinderen al maanden met de handen in het haar. Er is geen enkele mogelijkheid om iets te plannen, want voor je het weet zit je morgen weer in lockdown en is alles weer dicht.
Ik stel vast dat ik geen zin meer om op jullie eeuwige drogredenen te reageren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stel vast dat er geen antwoord komt. Veelzeggend.
Als na de zomer de ziekenhuizen leeglopen kunnen we gewoon weer open zonder angst voor lockdowns vanwege een besmette migrant, vogel of whatever die de grens overkomt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]Nog altijd zijn de korte lockdowns daar erg zeldzaam. Dus nu ben je sterk aan het overdrijven. Als ze regelmatig zouden optreden was het draagvlak waarschijnlijk niet hoog genoeg geweest.
De hamvraag is, wie zijn er uiteindelijk beter af: die Australische collega's die niet meer bang hoeven te zijn voor een serieuze virusuitbraak? Of je Nederlandse voor wie het normale leven al een jaar weg is en die belachelijk weinig perspectief hebben dat de situatie snel verbetert?
Ik kan me prima voorstellen dat er een situatie is waarin de R langere tijd onder de 1 is. Ik kan me alleen niet voorstellen hoe dat met 'korte lokale' maatregelen zal zijn in een land als Nederland. Daarom vraag ik je hoe dat in Nederland zou werken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De informatie in het VK-artikel spreekt voor zich. Het is duidelijk dat jij het niet kunt voorstellen dat er een situatie te creëren is waarin je het R-getal gedurende langere tijd onder de 1 kunt houden. Dat is prima, maar dan ga ik je ook nooit overtuigen.
Het is iig niet zo simplistisch als jij nu voorstelt met lokale uitbraken in NL. Gezien de grootte van het land is het waarschijnlijk beter om een consistent indambeleid voor het hele land te voeren.
Een tegenargument is iets anders dan een drogreden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik stel vast dat ik geen zin meer om op jullie eeuwige drogredenen te reageren.
Jullie zijn gek gemaakt door het frame van het kabinet/OMT dat er in Nederland geen andere oplossingen mogelijk waren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
En dan anderen beschuldigen van simplisme... lol.
Stop dan gewoon met reageren?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat een paar miljoen mensen zich daarvoor meer dan drie maanden in huis hebben moeten opsluiten. En dat dat op elk moment weer kan gebeuren, vooral als straks daar de winter weer begint en wij hier alweer zonder zorgen op het strand kunnen liggen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang ze zelfs een “korte strenge lockdown” niet kunnen definiëren en de definitie ook elke keer verandert heb ik sowieso wat moeite om dat hele verhaal serieus te nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me prima voorstellen dat er een situatie is waarin de R langere tijd onder de 1 is. Ik kan me alleen niet voorstellen hoe dat met 'korte lokale' maatregelen zal zijn in een land als Nederland. Daarom vraag ik je hoe dat in Nederland zou werken.
Ik stelde volgens mij een flinke hoeveelheid inhoudelijke vragen. Je reactie daarop is een persoonlijke op mij en niet op de inhoud, dat lijkt me onnodig.
Ik vroeg bijvoorbeeld hoe zo'n groene zone er in Nederland uit zou zien. Wat je nu zegt is dat dus eigenlijk dat consistente indambeleid voor het hele land zal moeten zijn. Oftewel, bij elke besmetting gaat heel Nederland weer op slot.
Tot wanneer moet dit zijn? Tot er voldoende gevaccineerd is?
Afgelopen zomer dacht het kabinet de boel ook op orde te hebben en waren ze er zeker van dat het ze ging lukken om een grote tweede golf te vermijdenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als na de zomer de ziekenhuizen leeglopen kunnen we gewoon weer open zonder angst voor lockdowns vanwege een besmette migrant, vogel of whatever die de grens overkomt.
Je gaf aan dat je de discussie aan wilde. Ik stel je vragen, en als reactie op mijn vragen komt dat ik het me niet kan voorstellen en dat het drogredeneringen zijn. Volgens mij wil je dan niet de discussie aan, maar wil je het pamflet van het C19 Red Team en Containment.Nu uit hangen. Dat mag, maar wees daar dan eerlijk over.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je me mischien uitleggen wat we er in Nederland mee zijn opgeschoten door vanaf begin oktober langdurige, landelijke maatregelen (gedeeltelijke lockdown) te hebben waarbij het kabinet nog steeds heel erg uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid van mensen om zich aan de regels te houden?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me prima voorstellen dat er een situatie is waarin de R langere tijd onder de 1 is. Ik kan me alleen niet voorstellen hoe dat met 'korte lokale' maatregelen zal zijn in een land als Nederland. Daarom vraag ik je hoe dat in Nederland zou werken.
Ook met die nieuwe varianten worden mensen vele malen minder vaak en minder heftig ziek. Ook is er medicatie in opkomst. Covid gaat toch nooit volledig uitgebannen worden, dus je kan er maar beter op een praktische manier mee leren leven.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Afgelopen zomer dacht het kabinet de boel ook op orde te hebben en waren ze er zeker van dat het ze ging lukken om een grote tweede golf te vermijden![]()
Ik moet het nog maar zien met de nieuwe varianten
Een woord: vaccins.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Afgelopen zomer dacht het kabinet de boel ook op orde te hebben en waren ze er zeker van dat het ze ging lukken om een grote tweede golf te vermijden![]()
Ik moet het nog maar zien met de nieuwe varianten
Vent, ik doe niet anders dan pleiten voor andere oplossingen. Alleen niet voor die van jou, want die lijkt me nog rampzaliger dan wat we nu doen en bovendien totaal onuitvoerbaar.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:29 schreef Gretzl het volgende:
Jullie zijn gek gemaakt door het frame van het kabinet/OMT dat er in Nederland geen andere oplossingen mogelijk waren.
Ziekenhuizen die het aanbod aankunnen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je me mischien uitleggen wat we er in Nederland mee zijn opgeschoten door vanaf begin oktober langdurige, landelijke maatregelen (gedeeltelijke lockdown) te hebben waarbij het kabinet nog steeds heel erg uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid van mensen om zich aan de regels te houden?
Jij wilde de discussie. Voer dan de discussie en scherm niet telkens achter anderen. Hoe zie jij het voor je? Concreet? Wat is er nodig, wat kan er wel en wat kan er niet?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jullie zijn gek gemaakt door het frame van het kabinet/OMT dat er in Nederland geen andere oplossingen mogelijk waren.
Aanrader om deze podcast terug te luisteren om zo je inzicht te vergroten
Listen to this episode from SignaalWaarde on Spotify. In de vijfde aflevering van SignaalWaarde spreken Marino, Yorick, en Maarten over één jaar corona in Nederland. Het is mogelijk om bij te dragen aan de podcast door Vriend van de Show worden! Relevante links Carnaval vier je meestal toch in een kleine groep. RIVM tweets: geen directe vluchten, over presymptomatische verspreiding. Eerste corona tweet Yorick: 7 maart. Ionica Smeets in Atlas (13min47) Marino over afschalen BCO in de zomer in de MNOT podcast. (1uur 10min.) Rijksoverheid Coronavirus tijdlijn Plague inc. English roadmap (samenvatting / plaatje) Tijdschema 02:59 - Voordat COVID in Nederland was 06:00 - Richting de eerste golf 10:11 - De eerste golf 19:19 - De lente en zomer van 2020 30:28 - De herfst van 2020 44:24 - De tweede golf 47:09 - Door naar 2021 1:04:31 - Welke lessen hebben we geleerd? Contact Je kan ons altijd vragen stellen en suggesties doen via onze website signaalwaarde.nl maar we zijn natuurlijk ook te bereiken via Twitter: @signaalwaarde. Daarnaast kun je ons altijd mailen op signaalwaarde@gmail.com met vragen, opmerkingen, en suggesties.
Daarvoor verwijs ik je door naar het artikel, ik kan dat zelf niet beter uitleggen dan de wetenschappers al gedaan hebben. Nogmaals, het dient wel te gebeuren in samenwerking met andere EU-lidstaten:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vroeg bijvoorbeeld hoe zo'n groene zone er in Nederland uit zou zien. Wat je nu zegt is dat dus eigenlijk dat consistente indambeleid voor het hele land zal moeten zijn. Oftewel, bij elke besmetting gaat heel Nederland weer op slot.
quote:Daarom roepen we politici en het grote publiek op om gezamenlijk in te zetten op een Europese uitroeiingstrategie die op drie pijlers berust: vaccinatie, groene zones, en strategieën voor testen, traceren en isoleren. Het is belangrijk dat dit gepaard gaat met heldere, samenhangende en transparante communicatie. Wij maken deel uit van een groep van internationale wetenschappers, van epidemiologen, virologen en wiskundigen tot politieke wetenschappers en economen die deze strategie steunen. Sommigen van ons hebben daartoe onlangs nog een oproep gedaan in The Lancet. Ook is er de groep Duitse wetenschappers achter No Covid, die bezig is met het ontwikkelen van instrumenten om van de uitroeiing een succes te maken.
Het onder controle brengen van het virus in heel Europa lijkt een bijna onmogelijke opgave, maar het kan lukken als we op het gebied van de volksgezondheid maatregelen treffen en maatstaven aanleggen die gericht zijn op het instellen en vervolgens beschermen van ‘groene zones’. Hoe kleiner die zones zijn en hoe minder mobiliteit er tussen deze plaatsvindt, hoe sneller de uitgang kan worden bereikt zonder dat het hele land eronder lijdt. Aangezien het instellen van zones politiek en sociaal aanvaardbaar moet zijn en ter plekke moet kunnen worden gehandhaafd, moet elk land zijn eigen pragmatische keuzes maken. Italië zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor regio’s, Duitsland voor Landkreise of Länder, terwijl een klein land als Litouwen ervoor kan kiezen om als één zone te worden beschouwd. Nog fijnmaziger zouden individuele steden zones kunnen zijn, als dat haalbaar is.
Ja, het is een combinatie van zeroCovid en een voldoende hoge vaccinatiegraad. Als die laatste voor een situatie van groepsimmuniteit heeft gezorgd is het niet zo noodzakelijk meer om extreem veel te testen, tracen, isoleren (maar kan nog steeds in specifieke situaties bijv. grote evenementen).quote:Tot wanneer moet dit zijn? Tot er voldoende gevaccineerd is?
kan je niet even cliffs geven?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Aanrader om deze podcast terug te luisteren om zo je inzicht te vergroten
Listen to this episode from SignaalWaarde on Spotify. In de vijfde aflevering van SignaalWaarde spreken Marino, Yorick, en Maarten over één jaar corona in Nederland. Het is mogelijk om bij te dragen aan de podcast door Vriend van de Show worden! Relevante links Carnaval vier je meestal toch in een kleine groep. RIVM tweets: geen directe vluchten, over presymptomatische verspreiding. Eerste corona tweet Yorick: 7 maart. Ionica Smeets in Atlas (13min47) Marino over afschalen BCO in de zomer in de MNOT podcast. (1uur 10min.) Rijksoverheid Coronavirus tijdlijn Plague inc. English roadmap (samenvatting / plaatje) Tijdschema 02:59 - Voordat COVID in Nederland was 06:00 - Richting de eerste golf 10:11 - De eerste golf 19:19 - De lente en zomer van 2020 30:28 - De herfst van 2020 44:24 - De tweede golf 47:09 - Door naar 2021 1:04:31 - Welke lessen hebben we geleerd? Contact Je kan ons altijd vragen stellen en suggesties doen via onze website signaalwaarde.nl maar we zijn natuurlijk ook te bereiken via Twitter: @signaalwaarde. Daarnaast kun je ons altijd mailen op signaalwaarde@gmail.com met vragen, opmerkingen, en suggesties.
Nee nee, dat is niet hoe dit werktquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je me mischien uitleggen wat we er in Nederland mee zijn opgeschoten door vanaf begin oktober langdurige, landelijke maatregelen (gedeeltelijke lockdown) te hebben waarbij het kabinet nog steeds heel erg uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid van mensen om zich aan de regels te houden?
Mensen zijn de onbetrouwbaarheid van de politiek spuurzat. Hoop ik.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:56 schreef josja het volgende:
[..]
Ik heb er verder weinig verstand van, maar het lijkt me dat we dat dan in het begin hadden moeten doen; kan me niet voorstellen dat veel mensen daar nu nog in mee zullen gaan. Men is het spuugzat.
In Nederland zitten 17 miljoen mensen (bij elkaar opgeteld) al minstens acht maanden opgesloten in huis. En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat een paar miljoen mensen zich daarvoor meer dan drie maanden in huis hebben moeten opsluiten. En dat dat op elk moment weer kan gebeuren, vooral als straks daar de winter weer begint en wij hier alweer zonder zorgen op het strand kunnen liggen.
OK, dus Nederland kan het niet alleen, heeft Europa nodig. Heel Europa moet dus zeroCovid doen om het in Nederland succesvol te laten zijn, en Nederland zou dan één groene zone zijn indien succesvol?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daarvoor verwijs ik je door naar het artikel, ik kan dat zelf niet beter uitleggen dan de wetenschappers al gedaan hebben. Nogmaals, het dient wel te gebeuren in samenwerking met andere EU-lidstaten:
[..]
[..]
Ja, het is een combinatie van zeroCovid en een voldoende hoge vaccinatiegraad. Als die laatste voor een situatie van groepsimmuniteit heeft gezorgd is het niet zo noodzakelijk meer om extreem veel te testen, tracen, isoleren (maar kan nog steeds in specifieke situaties bijv. grote evenementen).
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In Nederland zitten 17 miljoen mensen (bij elkaar opgeteld) al minstens acht maanden opgesloten in huis. En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.
Totale nonsens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Al deze maatregelen zijn uiteindelijk een politieke keuze.
En daar komt de aap uit de mouw. Dus totdat er groepsimmuniteit is (wat minstens 60-70% van de gehele bevolking gevaccineerd betekent) zijn er snap lockdowns, extreem veel tests en andere autoritaire ongein.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, het is een combinatie van zeroCovid en een voldoende hoge vaccinatiegraad. Als die laatste voor een situatie van groepsimmuniteit heeft gezorgd is het niet zo noodzakelijk meer om extreem veel te testen, tracen, isoleren (maar kan nog steeds in specifieke situaties bijv. grote evenementen).
Nee je moet juist samenwerken als unie van Europese landen. EU-landen moeten zichzelf niet gaan beschouwen als eilanden. Een organisatie als de EU is juist bedacht om effectiever crises te kunnen handelen. Zoals in de EuroCrisis ook is gebeurd. Alleen jammer dat iedere lidstaat in geval van corona denkt zelf het wiel te hebben uitgevonden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
Als je de discussie aan wilt, laten we dat dan doen. Noem eens een concreet voorbeeld hoe zeroCovid in Nederland gaat werken. Één voorbeeld waar Nederland als land controle over heeft, waar we niet voor hoeven te smeken bij Europa.
Je noemde net dat Nederland in een halfzachte lockdown zit. Dat is wat anders dan 'al minstens 8 maanden opgesloten in huis'.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In Nederland zitten 17 miljoen mensen (bij elkaar opgeteld) al minstens acht maanden opgesloten in huis. En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.
Ik weet niet waar je met dat winter-argumenten heen wilt. Als er in bepaalde landen geen lokale verspreiding is van corona dan maakt het niet uit in welk seizoen je zit.
quote:
https://signaalwaarde.nl/5-een-jaar-vol-corona/quote:In de vijfde aflevering van SignaalWaarde spreken Marino, Yorick, en Maarten over één jaar corona in Nederland.
Het is mogelijk om bij te dragen aan de podcast door Vriend van de Show worden!
Relevante links
Carnaval vier je meestal toch in een kleine groep.
RIVM tweets: geen directe vluchten, over presymptomatische verspreiding.
Eerste corona tweet Yorick: 7 maart.
Ionica Smeets in Atlas (13min47)
Marino over afschalen BCO in de zomer in de MNOT podcast. (1uur 10min.)
Rijksoverheid Coronavirus tijdlijn
Plague inc.
English roadmap (samenvatting / plaatje)
Tijdschema
02:59 – Voordat COVID in Nederland was
06:00 – Richting de eerste golf
10:11 – De eerste golf
19:19 – De lente en zomer van 2020
30:28 – De herfst van 2020
44:24 – De tweede golf
47:09 – Door naar 2021
1:04:31 – Welke lessen hebben we geleerd?
Voetbalwedstrijden staat niet in de grondwet gekkie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we ook wel weer voetbalwedstrijden houden, daar komen ook maar 30 mensen. Oh, en is buiten, dus nog voordelen ten opzichte van kerken ook.
Omdat niet alle genomen maatregelen politieke keuzes zijn/waren. Zo simpel is het.quote:
Een daadwerkelijke lockdown (zoals de UK afgelopen maanden ook heeft gehad) waar mensen de gehele dag enkel met een goede reden zich mogen verplaatsen had een stuk beter geholpen om de curve te crashen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je noemde net zelf dat Nederland landelijke maatregelen nodig heeft om zerocovid te kunnen halen, dus het beleid van de overheid past daar redelijk in. Of wil je meer richting harde maatregelen?
Zo ja, welke harde maatregelen?
Jawel. Stuk voor stuk had je ze ook niet in kunnen voeren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat niet alle genomen maatregelen politieke keuzes zijn/waren. Zo simpel is het.
Veel likes op LinkedIn, een zichtbare en constante aanwezigheid in talkshows en schnabbels.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
Maar wat is de endgame voor de zerocovid club?
Is dat er überhaupt? Of moeten we voor eeuwig zorgen dat we op nul blijven qua covid-infecties?
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
Is dat er überhaupt? Of moeten we voor eeuwig zorgen dat we op nul blijven qua covid-infecties?
Het is een hele goede vraag.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar komt de aap uit de mouw. Dus totdat er groepsimmuniteit is (wat minstens 60-70% van de gehele bevolking gevaccineerd betekent) zijn er snap lockdowns, extreem veel tests en andere autoritaire ongein.
In de faallanden wel ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar komt de aap uit de mouw. Dus totdat er groepsimmuniteit is (wat minstens 60-70% van de gehele bevolking gevaccineerd betekent) zijn er snap lockdowns, extreem veel tests en andere autoritaire ongein.
Oh? Volgens mij is dit hele circus begonnen met de politieke keuze om Corona tot a-ziekte te bombarderen. Daar ben ik het uiteraard volstrekt mee eens, maar dat is wel een politiek besluit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat niet alle genomen maatregelen politieke keuzes zijn/waren. Zo simpel is het.
Misschien moet je het deze 2 vragen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
De EU is op dit terrein niet bevoegd. Dat heet soevereine Staten...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee je moet juist samenwerken als unie van Europese landen. EU-landen moeten zichzelf niet gaan beschouwen als eilanden. Een organisatie als de EU is juist bedacht om effectiever crises te kunnen handelen. Zoals in de EuroCrisis ook is gebeurd. Alleen jammer dat iedere lidstaat in geval van corona denkt zelf het wiel te hebben uitgevonden.
Ok, dus een stay-at-home order.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een daadwerkelijke lockdown (zoals de UK afgelopen maanden ook heeft gehad) waar mensen de gehele dag enkel met een goede reden zich mogen verplaatsen had een stuk beter geholpen om de curve te crashen.
Mijn standpunt blijft dat het paardenmiddel lockdown alleen op de juiste manier dient ingezet te worden. Het werkt alleen goed als het voor een relatief korte periode is en het aantal contacten tussen mensen echt tot een minimum wordt verlaagd. in Nederland was dat allesbehalve het geval.
Er zijn de afgelopen maand een aantal snap lockdowns geweest in zowel Australië als Nieuw-Zeeland. Waarom lieg je zo?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de faallanden wel ja.
In Oost-Azië en Oceanië is het normale leven al geruime tijd grotendeels terug.
Heb je al asiel aangevraagd?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de faallanden wel ja.
Ik aanbid het Twentse Ros. Wij doen dat door middel van een 90 minuten durend ritueel genaamd een wedstrijd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voetbalwedstrijden staat niet in de grondwet gekkie.
Geloven in een fictief persoon wel
Ik moet het meest succesvolle seizoen van mijn club op ESPN zienquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik aanbid het Twentse Ros. Wij doen dat door middel van een 90 minuten durend ritueel genaamd een wedstrijd.
Mag ik dan nu weer naar het stadion?
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Welke landen zijn faallanden?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de faallanden wel ja.
Voorman Schellekens riep in december nog dat wat we toen hadden al een harde lockdown was. En nu is het weer een halfzachte. Tja ik kan daar niet zo veel mee.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je noemde net dat Nederland in een halfzachte lockdown zit. Dat is wat anders dan 'al minstens 8 maanden opgesloten in huis'.
Het is niet persoonlijk tegen jou hè, maar dit is precies het probleem dat ik heb met de covid-extremisten van het C19 Red Team, containment nu en zeroCovid.
Toen we het hadden over maatregelen in Nederland waren ze te licht en was een korte harde lockdown nodig. Nu noem je dat 17 miljoen mensen al 8 maanden in huis opgesloten zitten.
Deze clubjes shoppen selectief in onderzoeken, statistieken, reacties van wetenschappers en verschillende landen, pakken daaruit wat ze bevalt en vergeten de rest.
Idd. Waar mensen in principe nog steeds zoveel op kantoor kunnen werken als ze willen. Waar ze nog steeds bij iedereen op bezoek kunnen gaan. Maar waar het openbare leven al die tijd stil ligt. Lijkt me geen wenselijke situatie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je noemde net dat Nederland in een halfzachte lockdown zit. Dat is wat anders dan 'al minstens 8 maanden opgesloten in huis'.
Alles en iedereen behalve Australiequote:
Cambuur?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik moet het meest succesvolle seizoen van mijn club op ESPN zien
Wordt nog wat als we over een paar weken kampioen gaan worden. Benieuwd hoe ze dat gaan handhaven
De hooligans van Cambuurquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wordt nog wat als we over een paar weken kampioen gaan worden. Benieuwd hoe ze dat gaan handhaven
Dan heeft de EU zich enorm slecht voorbereid op een wereldwijde pandemie. Het virus stopt niet bij een landsgrens, dus landen die in elkaars geografische nabijheid liggen moeten juist wel hetzelfde doen willen ze goede resultaten kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De EU is op dit terrein niet bevoegd. Dat heet soevereine Staten...
Dat werd de mensen in Melbourne vast ook voorgehouden voordat ze meer dan drie maanden in hun huis werden opgesloten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat veel Nederlanders deze net-niet lockdown prefereren boven een korte, zware lockdown als die laatste resulteert in veel meer versoepelingen dan er bij ons mogelijk zijn.
Nee hoor. De EU is niet bevoegd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan heeft de EU zich enorm slecht voorbereid op een wereldwijde pandemie.
Soevereiniteit moet ook maar opgeofferd worden? Het wordt steeds gekker hier.quote:Het virus stopt niet bij een landsgrens, dus landen die in elkaars geografische nabijheid liggen moeten juist wel hetzelfde doen willen ze goede resultaten kunnen bereiken.
Stay-at-home order heeft op de Britse eilanden een stuk beter gewerkt dan de Nederlandse 'lockdown'quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dus een stay-at-home order.
In Nederland zijn ongeveer 3,5 miljoen werkenden in de vitale sectoren en kritieke beroepen. Gaat die stay-at-home order dan voor de 13,5 miljoen Nederlanders die overblijven gelden, of gaan we het hele land stil leggen?
Indien we het hele land stil gaan leggen, waar gaan we dat van betalen? Een bedrijf als ASML, Philips of Shell stil leggen kost tientallen tot honderden miljoenen per dag.
heb je deze reeks ook gelezen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
https://signaalwaarde.nl/5-een-jaar-vol-corona/
Lokaal, voor een periode van maximaal 7 dagen. Denk je dat daar veel mensen te vinden zijn die niet achter het overheidsbeleid staan?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen maand een aantal snap lockdowns geweest in zowel Australië als Nieuw-Zeeland. Waarom lieg je zo?
Die korte harde lockdown heeft nergens gewerkt, behalve in robotstaat China.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd. Waar mensen in principe nog steeds zoveel op kantoor kunnen werken als ze willen. Waar ze nog steeds bij iedereen op bezoek kunnen gaan. Maar waar het openbare leven al die tijd stil ligt. Lijkt me geen wenselijke situatie.
Deze halfzachte lockdown is de oorzaak van het feit dat de horeca, theaters, bioscopen al zo'n lange tijd compleet gesloten zijn.
Ik geloof er niks van dat veel Nederlanders deze net-niet lockdown prefereren boven een korte, zware lockdown als die laatste resulteert in veel meer versoepelingen dan er bij ons mogelijk zijn.
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countriesquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die korte harde lockdown heeft nergens gewerkt, behalve in robotstaat China.
Al hoewel dat duurde toch ook wel lang, 40 tot 60 dagen waren die Wuhanners opgesloten in hun huis.
Ik ben al een hele tijd aan het proberen een inhoudelijke discussie met je te voeren door je vragen te stellen. Consequent negeer je die en gooi je er een one-liner in dat er iets in Nederland kut is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd. Waar mensen in principe nog steeds zoveel op kantoor kunnen werken als ze willen. Waar ze nog steeds bij iedereen op bezoek kunnen gaan. Maar waar het openbare leven al die tijd stil ligt. Lijkt me geen wenselijke situatie.
Deze halfzachte lockdown is de oorzaak van het feit dat de horeca, theaters, bioscopen al zo'n lange tijd compleet gesloten zijn.
En er is geen enkele aanwijzing dat dat beter gaat worden. Sterker nog, het wordt winter en de snap lockdowns volgen elkaar sneller op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lokaal, voor een periode van maximaal 7 dagen.
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stay-at-home order heeft op de Britse eilanden een stuk beter gewerkt dan de Nederlandse 'lockdown'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aah daar hebben de grafiekjes weer van landen waar de gemiddelde leeftijd 30 is of het land een eiland is. Toplanden zoals Liechtenstein en Monaco met 3 inwoners, daar is iedereen binnen een week al besmet geweest, geen wonder dat er daarna dan geen besmettingen meer zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countries
Je kunt vast beginnen met het bestellen van de ME. Want dat gaat natuurlijk geheid rellen opleveren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?
Dit is het lijstje groene landen:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countries
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je wat de grap is? Het Red Team heeft in oktober/november telkens gepleit voor de maatregelen die we nu hebben, met daarbij de belofte dat het voor een korte duur zou zijn, voor 2 tot 3 weken werd er gezegd door Ginny.
Mooi toch, vrijheid?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben.
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Van dat lijstje Vietnam nog het meeste denk ik, land aan de zee aan een groter continent vast, alleen iets meer jungle dan in Nederlanden veel meer inwoners.
Waarom zou het hier niet kunnen werken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?
Als ik een discussie met Teletekst wil voer ik die wel met mijn TV. Eerlijk, dan krijg ik net zoveel inhoudelijke reacties en antwoorden op mijn vragen als nu.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/video/2370(...)is-bij-klachten.html
Had het kabinet al aan het begin van de herfst de noodzakelijke maatregelen (incl. dwang) ingevoerd om het reproductiegetal laag genoeg te krijgen dan hadden we momenteel nooit in zo'n slechte uitgangspositie kunnen zitten.
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/video/2370(...)is-bij-klachten.html
Had het kabinet al aan het begin van de herfst de noodzakelijke maatregelen (incl. dwang) ingevoerd om het reproductiegetal laag genoeg te krijgen dan hadden we momenteel nooit in zo'n slechte uitgangspositie kunnen zitten.
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.
Ja klopt. Maar ook als je een ander EU-land zou pakken is de vergelijking moeilijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.
Het is hier godverdomme geen Noord-Koreaquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom zou het hier niet kunnen werken?
Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden. Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Ik zeg niet dat Nederland in dit meetsysteem zomaar een groen land kan worden. Maar een stabiele situatie met een klein aantal dagelijkse besmettingen was niet onmogelijk geweest. Genoeg Europese landen die in de zomer een vergelijkbare situatie hadden als China.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is het lijstje groene landen:
• Afghanistan
• Australia
• Bahamas
• Belize
• Bhutan
• Brunei
• Burma
• Cameroon
• Djibouti
• Dominica
• Fiji
• Holy See
• Iceland
• Laos
• Liechtenstein
• Marshall Islands
• Mauritius
• Micronesia
• Monaco
• New Zealand
• Niger
• Saint Kitts and Nevis
• Samoa
• Singapore
• Solomon Islands
• Taiwan
• Timor-Leste
• Trinidad and Tobago
• Vanuatu
• Vietnam
Welke landen kom je tegen in die lijst die je met Nederland kunt vergelijken?
China gelovenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Nederland in dit meetsysteem zomaar een groen land kan worden. Maar een stabiele situatie met een klein aantal dagelijkse besmettingen was niet onmogelijk geweest. Genoeg Europese landen die in de zomer een vergelijkbare situatie hadden als China.
[ afbeelding ]
Nee, ik vroeg jou hoe het wel kan werkenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden. Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Omdat dit geen dictatuur en geen eiland is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een inbreuk op de lichamelijke integriteit. Wil je dat ook nog structureel gaan controleren/delen loop je ook nog tegen de nodige privacybezwaren aan.quote:Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden.
Briljant plan. Zijn we zo van Corona af. Dan laat niemand zich meer testen namelijk.quote:Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Gemiddelde leeftijd Vietnam: 32,6quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd Vietnam: 32,6
Gemiddelde leeftijd Nederland: 41,6
Gemiddelde bevolkingsdichtheid Vietnam: 290 inwoners per km2
Gemiddelde bevolkingsdichtheid Nederland: 517 inwoners per km2
Best een verschil
Het is te simpel gesteld om de bevolkingsdichtheid zo belangrijk te maken. Je kan beter naar de lived density van verschillende landen kijken. Ook in Vietnam leven de meeste mensen in stedelijke gebieden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?
16-2quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.
Bron: nature van 21 februari (als ik het goed onthouden heb)
Er wordt gezegd dat honden, katten en dat soort dieren natuurlijke reservoirs voor dit virus kunnen zijn. Alleen al daarom lijkt zerocovid me op het niveau van 'er is een hogere macht' te staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.
Bron: nature van 21 februari (als ik het goed onthouden heb)
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg jou hoe het wel kan werken
Als die 3,5 miljoen mensen gewoon moeten werken, moeten ze dan iedere dag een sneltest krijgen? Of steekproefsgewijs? Indien steekproef, hoe voorkom je dat je dingen mist?
OK, wat moeten die zwaardere consequenties op het niet naleven van de quarantaine worden?
Hoe kunnen we in herhaling vallen? Je hebt nog nergens inhoudelijk op gereageerd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.
Nogmaals, het beleid dat landen als Taiwan, Zuid-Korea nu een jaar lang hebben gevoerd was ook toepasbaar geweest voor Europese landen. Het blijft een misvatting dat Nederland het coronavirus alleen door middel van mitigatie kan 'bestrijden'.
Als we in Nederland een situatie bereiken waarin het d.m.v. vaccins gelukt is om groepsimmuniteit te bereiken dan zal het geen doel meer mensen zijn om het coronavirus met zware middelen verder uit te roeien. Aannemende dat die groepsimmuniteit voor een maatschappij zorgt waar geen beperkingen meer gelden (lees: het leven als we dat pre-corona hadden terug).quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?
Ik heb anders nog steeds geen concreet en realistisch plan gezien van de zijde van de voorstanders van ZeroCovid...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.
Nogmaals, het beleid dat landen als Taiwan, Zuid-Korea nu een jaar lang hebben gevoerd was ook toepasbaar geweest voor Europese landen. Het blijft een misvatting dat Nederland het coronavirus alleen door middel van mitigatie kan 'bestrijden'.
Klopt niet wat je stelt. Naleving onder de Britten is wat nu wordt aangenomen behoorlijk hoog.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ik probeer het nog maar eens. Jep, niet iedereen blijft thuis. Ben je wel eens in het VK geweest bij die stay-at-home order? Dat gaat precies hetzelfde als hier met de avondklok, de naleving van de maatregelen is daar echt niet zo hoog als je denkt hoor.
https://www.volkskrant.nl(...)own-houden~b739a899/quote:Waarom de vrijgevochten Engelsen zich zo keurig aan de lockdown houden
Na een buitengewoon strenge lockdown gaat Groot-Brittannië maandag een beetje van het slot. Correspondent Patrick van IJzendoorn legt uit waarom de mythische vrijheidslievende Engelsman zich zo gedwee naar de regels voegt.
Is het doel dan niet zerocovid? Dat is toch wat zerocovid voorstaat? Dat het virus uitgeroeid wordt? Als dat niet het doel is, wat is dan wel het doel? Maatregelen tot er groepsimmuniteit is? Dat doen we toch al?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als we in Nederland een situatie bereiken waarin het d.m.v. vaccins gelukt is om groepsimmuniteit te bereiken dan zal het geen doel meer mensen zijn om het coronavirus met zware middelen verder uit te roeien. Aannemende dat die groepsimmuniteit voor een maatschappij zorgt waar geen beperkingen meer gelden (lees: het leven als we dat pre-corona hadden terug).
Ik ben bang dat de naleving van de basisregels en maatregelen in november/december ook al niet meer zo hoog was. Als je kijkt naar de harde cijfers dan hebben de coronamaatregelen in Nederland alleen goed gewerkt in de eerste maanden van de pandemie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
In december -toen de maatregelen begonnen- werkte het wel en was de naleving hoog. Is dat nu de reden dat het hier weer mis gaat? Indien ja, misschien moet je als beleidspartij (zo wil het C19 Red Team tenslotte gezien worden) daar rekening mee houden?
Ai verkeerd onthoudenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:11 schreef nostra het volgende:
[..]
16-2
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
Volgens de RIVM gedragsunit was de nalevering vrij hoog.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de naleving van de basisregels en maatregelen in november/december ook al niet meer zo hoog was. Als je kijkt naar de harde cijfers dan hebben de coronamaatregelen in Nederland alleen goed gewerkt in de eerste maanden van de pandemie.
Nee, dan ben je dus niet goed op de hoogte van het idee van ZeroCOVID. Een kort uitlegfilmpje:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het doel dan niet zerocovid? Dat is toch wat zerocovid voorstaat? Dat het virus uitgeroeid wordt? Als dat niet het doel is, wat is dan wel het doel? Maatregelen tot er groepsimmuniteit is? Dat doen we toch al?
Als je wilt het gemiddelde gedrag beter wordt om zodoende het aantal besmettingen verder omlaag te krijgen is er meer dwang nodig.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maargoed, ook gedrag is onderdeel van maatregelen, hoe wil je dat sturen?
Het is maar waar je naar kijkt. Op 8 februari (een maand geleden) lagen er ook 542 mensen op de IC, net als vandaag, dus zo lekker gaat het niet met die daling.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet? Ik zie voornamelijk een min bij het aantal opgenomen patiënten staan.
Af en toe een klein plusje. Maar mooi dalend.
In Januari lagen er 731 mensen op de ic, nu 542.
Punt is dat er dus wel degelijk een daling is.
Beetje misleidende naam dan hèquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dan ben je dus niet goed op de hoogte van het idee van ZeroCOVID. Een kort uitlegfilmpje:
[ twitter ]
Ik neem aan dat je het over Ajax hebt? Hoezo meest succesvolle seizoen? Ik zou toch zweren dat halve finale champions league wel wat zwaarder weegt dan de beker, de schaal en de dennenappel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Om dit gegeven ben ik ook steeds sterker van mening dat de maatregel van de avondklok niet het gewenste effect bereikt. De vrijheid van mensen in de nachtelijke uren is volledig weg in ruil voor meer vrijheden overdag.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het was hier in elk geval weer behoorlijk druk overal op straat. Die reisbewegingen die je na 21u mist worden dik ingehaald overdag.
Ja, ik heb hem zelf ook niet bedachtquote:
Net zoals hier dus eigenlijkquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is toch dan en een misleidende naam en totaal niet realistisch zolang we niet weten of mensen die gevaccineerd zijn het nog over kunnen dragen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dan ben je dus niet goed op de hoogte van het idee van ZeroCOVID. Een kort uitlegfilmpje:
[ twitter ]
Dan moeten ze het ‘alittlemorethanzeroCovid’ noemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Lijkt me dat ik voldoende aandacht heb besteed aan je posts.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb je in verschillende posts vragen gesteld hoe het zou werken. In plaats van daarop reageren kom je met wedervragen. Indien ik die wedervragen niet beantwoord naar je tevredenheid reageer je daar niet op, of kom je met een of andere vage tweet.
Dat is iets heel anders dan antwoord geven op de vragen die je gesteld worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:30 schreef Gretzl het volgende:
Lijkt me dat ik voldoende aandacht heb besteed aan je posts.
Meen je dit echt?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lijkt me dat ik voldoende aandacht heb besteed aan je posts.
Beste @:chratnox, ik hou er nu mee op omdat je blijkbaar niet de bereidheid toont om de artikelen/links/filmpjes tot je te nemen waarin uitgelegd wordt hoe de strategie van zeroCovid werkt. Ik heb wel wat beters te doen dan alles nog eens uitgebreid in eigen woorden op te schrijven hier. Het staat je vrij om het wel of niet een realistische strategie te vinden.
Als je daadwerkelijk interesse hebt om te begrijpen waarom zeroCovid in verscheidende landen een succes is geworden en ook nog steeds in Europa uitgerold zou kunnen worden dan heb je de mogelijkheid om je er zelf in te verdiepen. Er is op internet genoeg informatie te vinden.
Ik heb geen zin in een ellenlange forumdiscussie waar jij de standpunten van zeroCovid voortdurend ridiculiseert en ik het de hele tijd blijf verdedigen.
We kunnen het maar beter houden op een groot verschil van inzicht.
Ja, dat weet ik. Maar wat mij betreft is het een gepasseerd station. Nu is het toch vooral een kwestie van haast maken met het vaccineren en zand erover.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Partijen als C19 Red Team en Containment Nu hebben dit verhaal in de zomer ook consequent naar buiten gebracht hoor. Er was toen alleen mondjesmaat media-aandacht voor en Tweede Kamer + kabinet legden het grotendeels naast zich neer.
Het is inderdaad niet hetzelfde, want in plaats van snap-lockdowns zoals daar, is hier gewoon een permanente lockdown die al maanden duurt zonder dat het einde in zicht is. Een stuk beter, jaquote:
Wanneer je als het draagvlak afneemt meer dwang gaat gebruiken geeft dit over het algemeen enkel tegengestelde effecten, en wanneer het gewenste resultaat door dusdanige dwang alsnog bereikt wordt brengt dit juist nevenschade met zich mee. Een ongelooflijk gevaarlijke gedachtegang dus.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je wilt het gemiddelde gedrag beter wordt om zodoende het aantal besmettingen verder omlaag te krijgen is er meer dwang nodig.
Niks persoonlijks, maar ik heb geen zin in eeuwig welles-nietes. En ook geen zin in de verwijten en persoonlijke aanvallen die je nu naar mij maakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
Ik ben in elke post inhoudelijk op je in gegaan, heb in elke post vragen gesteld hoe dit wel of niet kan werken en heb jou in elke post respectvol benaderd. Ik heb persoonlijke aanvallen teruggekregen, ben beschuldigd van drogredeneringen en dat ik het niet begrijp, maar nu ben ik degene die niet de bereidheid heeft?
Indien je een normale inhoudelijke discussie wil hebben met eigen argumenten hoor ik het graag, dan ben ik er. Ik ben namelijk oprecht benieuwd hoe dit zou werken in een land als Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts ben ik van mening dat we de afgelopen maanden al voldoende met elkaar gediscussieerd hebben. Ik ben geen expert dus ik voel er ook weinig voor om een bestaande strategie uitgebreid met eigen woorden te gaan vertalen naar Nederland. Dat heeft een collectief als C19 Red Team al regelmatig gedaan in het verleden. Prima dat jij weinig waarde hecht aan hun mening, maar je kan in internationaal opzicht niet beweren dat zij een radicale gedachtegang hebben.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Hoewel ik het graag anders zou zien vrees ik dat de kans aanzienlijk is dat je gelijk gaat krijgen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar wat mij betreft is het een gepasseerd station. Nu is het toch vooral een kwestie van haast maken met het vaccineren en zand erover.
Vergeet de derde wereld even niet. Daar gaan nog een paar leuke mutaties vandaan komen omdat wij rijke stinkerds alle vaccins opkopen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat tegen die tijd iedereen (zowel hier als daar) is ingeënt en de pandemie niet meer dan een boze droom is, eerlijk gezegd.
Wat ook meespeelt is dat zoiets eigenlijk EU-breed moet worden aangepakt. Het is in Australië ook niet een enkele deelstaat die probeer het virus buiten te houden, dat doen ze allemaal samen. Er is no way dat Nederland in z'n eentje hier iets mee gaat doen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoewel ik het graag anders zou zien vrees ik dat de kans aanzienlijk is dat je gelijk gaat krijgen.
In de campagne/debatten voor de TK-verkiezingen gaat het ook nauwelijks over de coronastrategie
BIJ1 en Splinter zijn zo'n beetje de enige partijen die zich hier duidelijk over uitspreken. De rest van de club denkt dat vaccinaties alles op gaan lossen (ik hoop het ze hopen, maar vrees dat de praktijk weerbarstiger gaat zijn).
Waarbij ik kan aangeven dat het niet mijn rol is om uitgebreid te beschrijven hoe zeroCovid in Nederland toegepast kan worden, als daar al genoeg is geschreven over expert en journalisten. Dat is onzinnig.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan antwoord geven op de vragen die je gesteld worden.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niks persoonlijks, maar ik heb geen zin in eeuwig welles-nietes. En ook geen zin in de verwijten en persoonlijke aanvallen die je nu naar mij maakt.
Het is bovendien overduidelijk dat de meerderheid van de reagerende users hier niks kan/wil met de het verhaal van zeroCovid. Ze geloven niet in deze strategie in om welke reden dan ook. Prima. Dan heeft het voor mij ook weinig zin om op alles te reageren, want het resultaat is dat ik me moet blijven verdedigen.Nu maak ik persoonlijke aanvallen naar jou? Volgens mij maakte ik geen enkele persoonlijke aanval naar jou in mijn post.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts ben ik van mening dat we de afgelopen maanden al voldoende met elkaar gediscussieerd hebben. Ik ben geen expert dus ik voel er ook weinig voor om een bestaande strategie uitgebreid met eigen woorden te gaan vertalen naar Nederland. Dat heeft een collectief als C19 Red Team al regelmatig gedaan in het verleden. Prima dat jij weinig waarde hecht aan hun mening, maar je kan in internationaal opzicht niet beweren dat zij een radicale gedachtegang hebben.
Kom op, je kunt beter dan dit. De discussie niet willen voeren is prima, maar ga dan niet als excuus gebruiken dat mijn toon je niet aanstaat omdat ik je vragen stel hoe je dat voor je ziet.
Overigens, deze hele discussie begon omdat jij aangaf de discussie aan te willen over zerocovid. Dan lok je reacties uit, vind je zelf ook niet?
Geen wonder, die heeft dan voor altijd werk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wist je dat de Duitse Jaap van Dissel ook voorstander is van zeroCovid?
[ twitter ]
https://t.co/o676NHIdbR?amp=1
Exact. Dit probeer ik al een paar uur duidelijk maken in mijn posts, dat Europese samenwerking een harde randvoorwaarde is. Word er dan een beetje moedeloos van als ik voortdurend reacties krijg als 'Nederland heeft open grenzen' en 'we zijn geen eiland'.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat zoiets eigenlijk EU-breed moet worden aangepakt. Het is in Australië ook niet een enkele deelstaat die probeer het virus buiten te houden, dat doen ze allemaal samen. Er is no way dat Nederland in z'n eentje hier iets mee gaat doen.
Zou ik mee kunnen leven als we snel het effect gaat zien van vaccinaties en als de Nederlandse situatie over enkele maanden dusdanig verbeterd is dat er een hoop wel kanquote:Vooralsnog lijken de vaccins wel de uitweg, dus ik zou denken: probeer dat en kijk hoe het gaat. Mocht de pandemie dan na de zomer toch niet voorbij zijn, zien we dat dan wel weer.
Zowel @trein2000 als ik zeiden dat het op Europees niveau gedaan moest worden. Jouw reactie daarop was dat Europa dan fouten heeft gemaakt in het Europese beleid als dit niet zomaar kan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Exact. Dit probeer ik al een paar uur duidelijk maken in mijn posts, dat Europese samenwerking een harde randvoorwaarde is. Word er dan een beetje moedeloos van als ik voortdurend reacties krijg als 'Nederland heeft open grenzen' en 'we zijn geen eiland'.
[..]
Zou ik mee kunnen leven als we snel het effect gaat zien van vaccinaties en als de Nederlandse situatie over enkele maanden dusdanig verbeterd is dat er een hoop wel kanDes te meer reden om z.s.m. 24/7 te gaan vaccineren, op zoveel mogelijk verschillende locaties.
Idd, en nu hebben we het wel weer genoeg gehad over zeroCovid. Mijn punt is duidelijk, dat van jou ook.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens, deze hele discussie begon omdat jij aangaf de discussie aan te willen over zerocovid. Dan lok je reacties uit, vind je zelf ook niet?
Testen? Pas al ik halfdood ben.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef onlogisch het volgende:
Dus, gisteren een test laten doen omdat ik donderdag wat koorts had. Sinds ik koorts had enkel thuis gebleven en naar buiten gegaan om de test te gaan doen. In de teststraat was het druk, het was geen drivethrough, dus ik stond netjes in zo'n pretpark-wachtrij waar iedereen netjes een mondkapje droeg en de 1,5 meter in acht nam.Daarna netjes gelijk naar huis en verder niemand gezien behalve de pizzabezorger die netjes op 1,5 meter bleef.
Krijg ik zojuist een appie van de coronamelder app dat ik gisteren 15 minuten bij iemand heb gestaan die Corona had.
Werkt dit nu niet een beetje als een vicieuze cirkel? Ik stond in een fucking teststraat gisteren met 40/45 anderen. Allicht dat er een paar positieve bij me in de buurt stonden.
Bottomline : maar weer laten testen zeker?
Sorry hoor, maar wat flauw. Eerst maak ik persoonlijke aanvallen naar je en nu is het niet meer zo zwart-wit als ik stel?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd, en nu hebben we het wel weer genoeg gehad over zeroCovid. Mijn punt is duidelijk, dat van jou ook.
Ik ga niet meer in op de hele metadiscussie over hoe we met elkaar discussiëren. Het lijkt me echter niet zo zwart-wit als jij nu stelt
Nee, ik zeg dat de EU al vanaf het begin veel beter had kunnen samenwerken. Een unie van open grenzen betekent dat je duidelijke afspraken moet maken, want we hebben gezien dat de grenzen maar korte tijd dicht konden blijven. Er had in de zomer een Europa-brede exitstrategie uitgerold kunnen worden - inclusief controlemaatregelen - waar alle lidstaten zich bij hadden kunnen aansluiten. Men had lering kunnen trekken uit de Aziatische en Oceanische successen, kunnen waarnemen wat wel en niet werkt om het reproductiegetal laag te houden.3quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zowel @:trein2000 als ik zeiden dat het op Europees niveau gedaan moest worden. Jouw reactie daarop was dat Europa dan fouten heeft gemaakt in het Europese beleid als dit niet zomaar kan.
Je komt met statistieken aan zetten waarin uit jou ogen op te maken is dat een keiharde lockdown werkt. Er worden dan door andere argumenten opgedragen waarom dat niet opgaat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Exact. Dit probeer ik al een paar uur duidelijk maken in mijn posts, dat Europese samenwerking een harde randvoorwaarde is. Word er dan een beetje moedeloos van als ik voortdurend reacties krijg als 'Nederland heeft open grenzen' en 'we zijn geen eiland'.
[..]
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de naleving van de basisregels en maatregelen in november/december ook al niet meer zo hoog was. Als je kijkt naar de harde cijfers dan hebben de coronamaatregelen in Nederland alleen goed gewerkt in de eerste maanden van de pandemie.
Vergeet de besmettelijker Britse variant en overige mutaties niet die er vorig jaar maart/ april nog (lang) niet waren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Om dit gegeven ben ik ook steeds sterker van mening dat de maatregel van de avondklok niet het gewenste effect bereikt. De vrijheid van mensen in de nachtelijke uren is volledig weg in ruil voor meer vrijheden overdag.
(Ik had de avondklok een succes kunnen vinden als NL sinds eind januari minstens een halvering verder was).
Meer dat ze overdreven gereageerd hebben op die Britse variant omdat er vorig jaar te traag gereageerd was met alles.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
Vergeet de besmettelijker Britse variant en overige mutaties niet die er vorig jaar maart/ april nog (lang) niet waren.![]()
Eigenlijk zit men momenteel publiekelijk 'gevangen' tussen het tegengaan van explosieve stijgingen eventueel zónder avondklok en vooralsnog in evenwicht blijvend maar te weinig perspectief biedende hoge besmettingsaantallen nu met avondklok, al wekenlang schommelend tussen de 4100 en 5500 besmettingen.
Verder is het maar hoe men het bekijkt, maar dit wordt straks nóg lastiger vol te houden voor de meest ongeduldige medemens. Op z'n zachts gezegd betekent dat helaas voorlopig nog even een uitzichtloze situatie voor veel landgenoten in hun soort en beroep. Vaccineren is en blijft op termijn de enige uitweg, mij dunkt.
Scjvb
Wat hadden we dan verwacht met het openen van scholen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:28 schreef Gretzl het volgende:
Mag niet hopen dat dit wederom het begin is van een trend...
[ twitter ]
Dat is het niet. Wat deze tweet dan weer niet vermeld is dat deze scholieren besmet zijn geraakt bij examenfeestjes, buiten school.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:28 schreef Gretzl het volgende:
Mag niet hopen dat dit wederom het begin is van een trend...
[ twitter ]
Het gaat erom dat zij met hun gedrag docenten besmetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het niet. Wat deze tweet dan weer niet vermeld is dat deze scholieren besmet zijn geraakt bij examenfeestjes, buiten school.
Dat zal.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zij met hun gedrag docenten besmetten.
Beste @MoreDakka, twitteraar heeft het over 15 docenten die besmet zijn geraakt. M.a.w. de scholieren hebben het virus als een razend vuurtje onder hun leerkrachten verspreid. Ik constateer dat de veiligheidsmaatregelen niet goed genoeg werken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het niet. Wat deze tweet dan weer niet vermeld is dat deze scholieren besmet zijn geraakt bij examenfeestjes, buiten school.
Nee, je constateert dat er sprake is van een overtreding van de maatregelen. Het is geen trend.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beste @:MoreDakka, twitteraar heeft het over 15 docenten die besmet zijn geraakt. M.a.w. de scholieren hebben het het virus als een razend vuurtje onder hun leerkrachten verspreid. Ik constateer dat de veiligheidsmaatregelen niet goed genoeg werken.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)se-middelbare-school
https://www.nhnieuws.nl/n(...)onverantwoord-gedrag
Deze twitteraar heeft alle virussen die daar gevonden zijn gesequence zodat die 100% weet hoe het besmettingspad is verlopen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beste @:MoreDakka, twitteraar heeft het over 15 docenten die besmet zijn geraakt. M.a.w. de scholieren hebben het het virus als een razend vuurtje onder hun leerkrachten verspreid. Ik constateer dat de veiligheidsmaatregelen niet goed genoeg werken.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)se-middelbare-school
https://www.nhnieuws.nl/n(...)onverantwoord-gedrag
https://nos.nl/liveblog/2(...)huizen-neemt-af.htmlquote:Organisatoren komen met stappenplan voor festivalseizoen
Komend festivalseizoen weer evenementen toestaan, zonder afstandsregels en met een volledig publiek? Dat is mogelijk, stellen Eventplatform en de nieuwe Alliantie van Evenementenbouwers. Ze komen met een zogenoemd Nationaal Evenementenplan, waarmee bezoekers vanaf 1 juli op onder meer festivals en zakelijke evenementen terecht zouden kunnen.
Het doel van het stappenplan is dat vanaf juli de anderhalvemeterregel helemaal kan worden losgelaten. Dat kan door "groene zones" te maken voor bezoekers, stellen de initiatiefnemers voor. In die zones is onder meer een sneltest of een vaccinatiebewijs verplicht, gelden hygiëneregels en is er goede ventilatie.
De komende maanden moeten stapsgewijs steeds meer bezoekers worden toegestaan, vinden de organisatoren. Het Eurovisiesongfestival dat op 18 mei van start gaat, noemen ze als een goed moment waarop meer bezoekers samen mogen komen. 13 juni, wanneer het Nederlands elftal in Amsterdam tegen Oekraïne een EK-wedstrijd speelt, is volgens de organisatoren de laatste stap in het verruimen van de maximale bezoekersaantallen.
Bij de alliantie zijn onder meer Lowlands, de Johan Cruijff Arena, de Eredivisie, het Eurovisie Songfestival, Oerol en North Sea Jazz aangesloten.
Het demissionaire kabinet kondigde eerder al een garantiefonds van minstens 300 miljoen aan voor evenementen vanaf 1 juli.
Ook docenten hebben vast gewoon risicovol contact.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De docenten gaan ook naar de examenfeesten?
Nee, dat zegt toch ook niemand?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De docenten gaan ook naar de examenfeesten?
Zou Rutte willen voorkomen dat hij het verwijt krijgt stemmen te hebben geronseld door het opheffen van maatregelen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Oriente het volgende:
De avondklok zal zeker tot 30 maart van kracht blijven. Dat melden ingewijden na overleg in het Catshuis. Ook zal het kabinet tijdens de persconferentie van aanstaande maandag geen versoepelingen van de coronamaatregelen aankondigen.
NOS
Klinkt als een heleboel moeite: ik zou thuis blijven onder de noemer "het is niet veilig genoeg".quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:25 schreef Tijn het volgende:
Om eerlijk te zijn snap ik die scholieren ook wel. Als ik naar een feestje zou gaan en daarmee vervolgens de school kon sluiten, had ik het wel geweten toen ik die leeftijd had
JAAAAAquote:
En houden we die avondklok ook na maart nog als wisselgeld. Opdonderen met die leugenaars met hun "het gaat er als eerste af, niemand wil dit"quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Oriente het volgende:
De avondklok zal zeker tot 30 maart van kracht blijven. Dat melden ingewijden na overleg in het Catshuis. Ook zal het kabinet tijdens de persconferentie van aanstaande maandag geen versoepelingen van de coronamaatregelen aankondigen.
Wel gaat het kabinet voorbereidingen treffen om over drie weken de samenleving meer lucht te geven. Als de cijfers de goede kant op gaan kunnen dan de terrassen open en kan er ook weer fysiek onderwijs gegeven worden op de hbo's en de universiteiten.
NOS
En over drie weken "we zien daar toch nog geen ruimte voor".quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:39 schreef Oriente het volgende:
Kleine edit toegevoegd nog inzake de terrassen en hbo/uni
Of een excuus voor verlies.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou Rutte willen voorkomen dat hij het verwijt krijgt stemmen te hebben geronseld door het opheffen van maatregelen?
Exact dit. Belofte maakt schuld Mark.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En houden we die avondklok ook na maart nog als wisselgeld. Opdonderen met die leugenaars met hun "het gaat er als eerste af, niemand wil dit"
Zoals verwacht, maar ik word er misselijk van. Wat een uitzichtloos gesodemieter dit,.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Oriente het volgende:
Wel gaat het kabinet voorbereidingen treffen om over drie weken de samenleving meer lucht te geven. Als de cijfers de goede kant op gaan kunnen dan de terrassen open en kan er ook weer fysiek onderwijs gegeven worden op de hbo's en de universiteiten.
NOS
Of de avondklok wordt weer wisselgeld voor de terrasjes.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En over drie weken "we zien daar toch nog geen ruimte voor".
Dit dus. Ophoeren godverdomme.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:44 schreef josja het volgende:
[..]
Zoals verwacht, maar ik word er misselijk van. Wat een uitzichtloos gesodemieter dit,.
En daarna voor de winkels, de sportscholen en de Efteling.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of de avondklok wordt weer wisselgeld voor de terrasjes.
En dit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Exact dit. Belofte maakt schuld Mark.
De avondklok moet vernietigd worden.
"De besmettingen stijgen"quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
Zouden ze nog de moeite gaan doen om een motivatie in elkaar te flansen?
Plezier ist verboten. Ordnung muss sein.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:47 schreef MoreDakka het volgende:
Wat belachelijk dit, 28 maart gaat de zomertijd in.
Spoedwetje om deze af te schaffen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:47 schreef MoreDakka het volgende:
Wat belachelijk dit, 28 maart gaat de zomertijd in.
Avondklok afschaffen en dan eigen stoel meenemen naar het terras.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of de avondklok wordt weer wisselgeld voor de terrasjes.
17 maart hoop ik, allemaal pas na 20u gaan stemmenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:49 schreef vosss het volgende:
Dit kan toch niet lang goed blijven gaan? Wanneer komt het gros in verzet?
Nou, ik ben er wel klaar mee... Zitten we nog steeds te wachten op de Britse golf?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Oriente het volgende:
NOS
"Er is een nieuwe besmettelijke mutatie"quote:
Gewoon te triest allemaal....quote:
En heeft de baby al een naam?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:50 schreef jcdragon het volgende:
[..]
"Er is een nieuwe besmettelijke mutatie"
Nederlandse variant NL1.0.0.7quote:
Over 2 weken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:49 schreef vosss het volgende:
Dit kan toch niet lang goed blijven gaan? Wanneer komt het gros in verzet?
Daar vrees ik ook enorm voorquote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En over drie weken "we zien daar toch nog geen ruimte voor".
Niemand durft meer... we zijn gewoon murw geslagen...quote:
Iedereen stemt voor, 1 pot nat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:55 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd of de TK dwars gaat liggen.... Zal wel niet.
Het is verkiezingstijd... Zo'n debat is wel een goed moment de eigen standpunten weer eens de wereld in te slingeren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:55 schreef Drekkoning het volgende:
Nog even en NL sprint NK voorbij.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
Lekker joh, leven in wat bijna een politiestaat aan het worden is.
Tja, wat dat betreft is het wel een prachtig moment om als oppositie nu de regering in zijn hemd te zetten én punten te scoren bij de bevolking.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Het is verkiezingstijd... Zo'n debat is wel een goed moment de eigen standpunten weer eens de wereld in te slingeren.
Oh, dwars liggen zullen ze en masse. Dat deugt niet en dit is fout en die maatregel is stom en de proportionaliteit is er niet en het is een inperking van de vrijheid en juridisch klopt het voor geen reet, maar uiteindelijk tekenen ze allemaal op het papiertje ter goedkeuring.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:55 schreef Drekkoning het volgende:
Het pluche lonkt na 17 maart. Iedereen stemt keurig met Rutte mee, op Wilders en Baudet na.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, wat dat betreft is het wel een prachtig moment om als oppositie nu de regering in zijn hemd te zetten én punten te scoren bij de bevolking.
Dat ze maar wat doen was natuurlijk al langer bekend. Ze benaderen dit een beetje hetzelfde als de nutteloze koopkrachtplaatjes, waarbij ze, als ze maar aan genoeg knopjes draaien, ze net zo lang tweaken tot het leukste, makkelijkst te verkopen bericht kunnen formuleren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de Gelderlander gaan de terrassen sowieso pas na Pasen open en is een mogelijke versoepeling voor eind maart bijvoorbeeld zwemlessen voor kinderen.
Over de avondklok is kennelijk niet eens gesproken, die wordt gewoon verlengd.
Eindelijk? Dat is over godbetert een maand, met maatregelen waarvan de effecten onduidelijk zijn, wanneer de zomertijd al is ingegaan en het kwik een graad of 15 aangeeft. Met de nuance van als de cijfers goed zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:
Terrassen dus open plus winkels meer bezoekers eerste week in april. Eindelijk.
Je zou haast denken dat dit al even terug reeds in kannen en kruiken was, toen die avondklok met alle geweld verdedigd moest worden terwijl hij in theorie binnen twee weken zou aflopen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Oriente het volgende:
NOS
Proost. Ik doe met je mee denk ik. Dit kan ik echt niet meer aan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:03 schreef Luke83 het volgende:
Ik ga maar eens aan de zuip vanavond. Ik trek die klote lockdown, avondklok en beperkingen niet meer. En waar ik echt woest van word is die huichelaar van een Grapperhaus.
Even een avond geen corona.
Lachende Rutte.jpgquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn er eigenlijk al harde cijfers over de effectiviteit van de avondklok?
Zou het wat uitmaken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
Wat verwachten jullie van de cijfers de komende maand?
Gaat het hard dalen in de ziekenhuizen?
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Hahaha.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben tegen alle maatregelen en wil alles open. Aan mij zal het niet liggenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eindelijk? Dat is over godbetert een maand, met maatregelen waarvan de effecten onduidelijk zijn, wanneer de zomertijd al is ingegaan en het kwik een graad of 15 aangeeft. Met de nuance van als de cijfers goed zijn.
Liever geen spertijd meer dan terrassen open. Aangezien het of/of schijnt te moeten zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:
Terrassen dus open plus winkels meer bezoekers eerste week in april. Eindelijk.
Maakt niks uit qua maatregelen blijkbaar, dus weinig boeiend.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
Wat verwachten jullie van de cijfers de komende maand?
Gaat het hard dalen in de ziekenhuizen?
Jazeker, heel hardquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Ik geloof er geen flikker meer van. Cijfers slecht? Kunnen niet versoepelen. Cijfers stabiel? Daalt te langzaam, kunnen niet versoepelen. Cijfers dalen hard? Britse variant, laten we niet te vroeg juichen, wacht maar over twee weken, code zwart binnen een maand, kunnen niet versoepelen.quote:
quote:De avondklok blijft gelden tot 30 maart. Eerder was al afgesproken dat de politie tijdens de verkiezingen op 15, 16 en 17 maart geen boete zal uitdelen als iemand kan aantonen dat hij vanwege het uitbrengen van zijn stem of het werken in het stembureau nog na 21.00 uur buiten is.
Ik wacht een weekje, dan een verjaardag van een maatje van me. Gaat sowieso door dus fuck die avondklok. En eigenlijk wat andere regeltjes maarja prioriteiten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:03 schreef Luke83 het volgende:
Ik ga maar eens aan de zuip vanavond. Ik trek die klote lockdown, avondklok en beperkingen niet meer. En waar ik echt woest van word is die huichelaar van een Grapperhaus.
Penis???quote:
Dat kan men niet meten, die cijfers zullen dus nooit komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Dat zal allemaal wel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik geloof er geen flikker meer van. Cijfers slecht? Kunnen niet versoepelen. Cijfers stabiel? Daalt te langzaam, kunnen niet versoepelen. Cijfers dalen hard? Britse variant, laten we niet te vroeg juichen, wacht maar over twee weken, code zwart binnen een maand, kunnen niet versoepelen.
Ik denk dat je de maatschappelijke voelsprieten van de heren witte jassen behoorlijk overschat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel.
Maar als de ziekenhuizen leeg zijn, gaat niemand zich meer aan de maatregelen houden. Dat weten ze daar ook.
Jij hebt je eerste prik gehad toch?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:14 schreef Ven1972 het volgende:
We weten ook echt nog niet hoe lang we beschermd zijn van coronavaccin, dus er is nog wel veel onzekerheid over deze onderwerp.
Volgend jaar noemen we het gewoon weer "de griep".quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:14 schreef Ven1972 het volgende:
We weten ook echt nog niet hoe lang we beschermd zijn van coronavaccin, dus er is nog wel veel onzekerheid over deze onderwerp.
Ja, op 22 februari en aan het eind van maart moet ik nog een tweede halen. En dan ben ik over 14 dagen beschermd, maar voor hoe lang dat dit duurt weet ik het niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij hebt je eerste prik gehad toch?
Gefeliciteerd.
Misschien zal er elk jaar een coronaprik gehaald moeten worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, op 22 februari en aan het eind van maart moet ik nog een tweede halen. En dan ben ik over 14 dagen beschermd, maar voor hoe lang dat dit duurt weet ik het niet.
Daar hou ik ook rekening mee ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:17 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Misschien zal er elk jaar een coronaprik gehaald moeten worden.
En gewoon elk jaar jaar een paar maanden spertijd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:17 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Het schooljaar duurt voortaan van 1 mei tot 31 oktober.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En gewoon elk jaar jaar een paar maanden spertijd.
Zijn dit B2 en Vlugge Japie?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:07 schreef mthecatlover het volgende:
Stelletje criminelen...bah bah
[ afbeelding ]
Misschien gaan we accepteren dat we als mens niet alles naar onze hand kunnen zetten en accepteren we dat er mensen dood gaan?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:17 schreef jcdragon het volgende:
Kunnen ze niet gewoon dat ''winkelen op afspraak'' schrappen en mensen vrij laten binnenlopen totdat het maximum qua vierkante meters ie bereikt?quote:Voor de detailhandel gaat het bijvoorbeeld om een andere invulling van het winkelen op afspraak. In plaats van twee klanten per verdieping zou er dan gekeken worden naar het aantal vierkante meters - hoe groter de zaak, hoe meer klanten tegelijkertijd naar binnen mogen.
Dit is gewoon een van de vele voorbeelden waaruit blijkt dat het OMT-kabinet de totaal gesloten samenleving als uitgangspunt neemt, in plaats van een normaal functionerende.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon dat ''winkelen op afspraak'' schrappen en mensen vrij laten binnenlopen totdat het maximum qua vierkante meters ie bereikt?
Winkelen is zelfs zo enorm gevaarlijk dat in je lokale supermarkt de gehele coronacrisis lang gewoon nog steeds hetzelfde personeel kan werken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon dat ''winkelen op afspraak'' schrappen en mensen vrij laten binnenlopen totdat het maximum qua vierkante meters ie bereikt?
Zoals in de supermarkt?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren gedaan, was weer eens heerlijk als vanouds.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:03 schreef Luke83 het volgende:
Oei oei nee, dat begint gevaarlijk op “fun-shoppen” te lijken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |