En dan bij 1 besmette vrachtwagenchauffeur weer in de lockdown des doods? Dat is gewoonweg niet realistisch.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een drogreden. Internationale handel van goederen kan gewoon doorgaan met strenge inreiscontroles. Niet-essentiële reizen van personen zullen bij zeroCovid wel afnemen (want mensen moeten bereid zijn om de noodzakelijke quarantaineperiode bij terugkomst uit te zitten), maar dat is alleen maar goed.
Het gaat niet over de EU-grenzen, want Nederland en andere EU-landen kunnen gewoon op dezelfde lijn gaan zitten qua langetermijnstrategie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:05 schreef trein2000 het volgende:
Mensen die denken dat je met open grenzen (en die zijn noodzakelijk in Nederland) een zerocovid strategie kunt voeren
Ik ga ervan uit dat tegen die tijd iedereen (zowel hier als daar) is ingeënt en de pandemie niet meer dan een boze droom is, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we over 2 jaar nog eens kijken welke landen er het beste voor staan. De landen die het beleid van Australië/Nieuw-Zeeland e.d. gevolgd hebben of landen zoals Nederland.
Nederland is een kenniseconomie. Naast goederen zijn we heel erg afhankelijk van kennis, zoals technische kennis. Oftewel, mensen die een dam kunnen onderhouden, of die diepzeeboringen onderhouden. Techneuten van Philips, ASML, ga zo maar door.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een drogreden. Internationale handel van goederen kan gewoon doorgaan met strenge inreiscontroles. Niet-essentiële reizen van personen zullen bij zeroCovid wel afnemen (want mensen moeten bereid zijn om de noodzakelijke quarantaineperiode bij terugkomst uit te zitten), maar dat is alleen maar goed.
Punt is een beetje dat die dalende trend in de ziekenhuizen nog niet zo overtuigend is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Netsplitter het volgende:
Leuk dat het aantal besmettingen oplopen, maar zolang de ziekenhuizen een dalende trend laten zien snap ik de ophef in politiek den haag niet.
Ja zo kan ik hem ook. Luchtfietserij dit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het gaat niet over de EU-grenzen, want Nederland en andere EU-landen kunnen gewoon op dezelfde lijn gaan zitten qua langetermijnstrategie.
Ja die reken ik er wel degelijk onder. Oh en de personenvluchten op Düsseldorf ook.quote:Ik mag hopen dat de personenvliegtuigen die op Schiphol landen niet onder die open grenzen rekent? Want vliegverkeer kun je gemakkelijk controleren.
Ik ook, maar ik bedoelde meer terugkijken op hoe beide landen ervoor staan op economisch gebied en volksgezondheid. Als je economie als land 20% krimpt kun je niet anders dan ergens gaan bezuinigen, terwijl je juist als een malle moet investeren in je zorg op dit moment om die niet helemaal om te laten vallen. Dus die klappen gaan ergens vallen. Het kan ook zijn dat dat hier in Nederland zal zijn, maar het kabbelen heeft in elk geval in de eerste golf economisch gezien niet veel kwaad gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat tegen die tijd iedereen (zowel hier als daar) is ingeënt en de pandemie niet meer dan een boze droom is, eerlijk gezegd.
Toch gaat onze economie met het huidige beleid erger naar de klote dan wanneer Rutte III voor containment had gekozen. In Nederland had je dan in de praktijk op hetzelfde beleid kunnen zitten als bijv Zuid-Korea, dat ook een kenniseconomie is. Korea heeft nooit op nul gezeten, maar wel systematisch laag op een paar kleine uitbraken na. Denk je dat ze daar een probleem maken van de coronastrategie? (die aantoonbaar werkt en voor minder schade zorgt in de gehele maatschappij)quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland is een kenniseconomie. Naast goederen zijn we heel erg afhankelijk van kennis, zoals technische kennis. Oftewel, mensen die een dam kunnen onderhouden, of die diepzeeboringen onderhouden. Techneuten van Philips, ASML, ga zo maar door.
Worden dat soort mensen in deze situatie uitgezonderd van de quarantaineperiode? Indien ja: Hoe weet je dan zeker dat ze niets bij zich kunnen hebben? Indien nee: Hoe voorkom je dat die bedrijven om gaan vallen? Dat is namelijk hun bestaansrecht.
Ik merk dat er op de basisschool van mijn dochter ook veel getest wordt. En van wat mijn ter ore is gekomen is dat de jonge kinderen (kleuters etc) die tot nu toe getest zijn & covid hadden idd géén symptomen hadden. Dan moet je er maar net toevallig achter komen omdat het kind werd getest nav besmetting in de omgeving.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:06 schreef belanov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
een willekeurig krantenartikeltje maar er worden blijkbaar op grote schaal kinderen getest (en dus ook positief getest zonder enige symptomen). Dit terwijl in de verpleeghuizen het aantal positieve testen keldert. Positieve ontwikkeling lijkt me, maar Rutte wist een paar dagen terug niets meer te zeggen dan dat 'de besmettingen en besmettelijkheid weer oplopen'
Leuke afleidingsmanoeuvre. Past wel in dit beeld:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch gaat onze economie met het huidige beleid erger naar de klote dan wanneer Rutte III voor containment had gekozen. In Nederland had je dan in de praktijk op hetzelfde beleid kunnen zitten als bijv Zuid-Korea, dat ook een kenniseconomie is. Korea heeft nooit op nul gezeten, maar wel systematisch laag op een paar kleine uitbraken na. Denk je dat ze daar een probleem maken van de coronastrategie? (die aantoonbaar werkt en voor minder schade zorgt in de gehele maatschappij)
https://voxeu.org/article(...)t-responses-covid-19
[ twitter ]
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Die zero-covid-sekte doet me een beetje denken aan de libertariërs. Dat is ook zo'n systeem wat alleen in utopia bestaat en wat door de fans als een soort religie wordt verdedigd terwijl er aan alle kanten gaten in worden geschoten omdat het onmogelijk is in de uitvoering.
Ik snap vooral de timing niet, eigenlijk. Afgelopen zomer had zo'n strategie misschien de ernst van de 2e golf kunnen drukken. Maar nu, met vele duizenden besmettingen per dag, is zero covid alleen maar een verre droom. En als straks iedereen in de zomer gevaccineerd is, is het als goed is sowieso gedaan met de pandemie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Die zero-covid-sekte doet me een beetje denken aan de libertariërs. Dat is ook zo'n systeem wat alleen in utopia bestaat en wat door de fans als een soort religie wordt verdedigd terwijl er aan alle kanten gaten in worden geschoten omdat het onmogelijk is in de uitvoering.
Dat is ook mijn zorg, ik denk dat dat pas tot uiting gaat komen als de risicogroep gevaccineerd is. En dan bedoel ik niet de 80+-ers (want die kwamen al niet meer) maar de 50-55+ers met overgewicht.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat die dalende trend in de ziekenhuizen nog niet zo overtuigend is.
Is Zuid-Korea nu het nieuwe gidsland? Ik geloof best dat Zuid-Korea veel dingen goed gedaan heeft met hun ervaring met MERS en SARS, maar zijn ze serieus te vergelijken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch gaat onze economie met het huidige beleid erger naar de klote dan wanneer Rutte III voor containment had gekozen. In Nederland had je dan in de praktijk op hetzelfde beleid kunnen zitten als bijv Zuid-Korea, dat ook een kenniseconomie is. Korea heeft nooit op nul gezeten, maar wel systematisch laag op een paar kleine uitbraken na. Denk je dat ze daar een probleem maken van de coronastrategie? (die aantoonbaar werkt en voor minder schade zorgt in de gehele maatschappij)
https://voxeu.org/article(...)t-responses-covid-19
[ twitter ]
Partijen als C19 Red Team en Containment Nu hebben dit verhaal in de zomer ook consequent naar buiten gebracht hoor. Er was toen alleen mondjesmaat media-aandacht voor en Tweede Kamer + kabinet legden het grotendeels naast zich neer.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap vooral de timing niet, eigenlijk. Afgelopen zomer had zo'n strategie misschien de ernst van de 2e golf kunnen drukken. Maar nu, met vele duizenden besmettingen per dag, is zero covid alleen maar een verre droom. En als straks iedereen in de zomer gevaccineerd is, is het als goed is sowieso gedaan met de pandemie.
Mooi, kunnen we ook wel weer voetbalwedstrijden houden, daar komen ook maar 30 mensen. Oh, en is buiten, dus nog voordelen ten opzichte van kerken ook.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gooit de PKN ook de handdoek. Het advies om de kerkdiensten online te houden is opgeheven. https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-30-mensen
Is nu een advies van maximaal 30.
Niet? Ik zie voornamelijk een min bij het aantal opgenomen patiënten staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat die dalende trend in de ziekenhuizen nog niet zo overtuigend is.
Het zou kunnen werken op de manier zoals deze wetenschappers voorstellen:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vroeg je net, hoe zou een zeroCovid strategie hier in Nederland werken? En dan graag haalbare voorbeelden, niet 'we moeten gewoon onze grenzen sluiten'.
Het publiek heeft gok ik grotendeels al een vaccin gehad (1e dosis) of krijgt dat binnenkort...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gooit de PKN ook de handdoek. Het advies om de kerkdiensten online te houden is opgeheven. https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-30-mensen
Is nu een advies van maximaal 30.
best een vooruitgang tov wat Jaap vroeger zei, dat kinderen niet kunnen besmetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik merk dat er op de basisschool van mijn dochter ook veel getest wordt. En van wat mijn ter ore is gekomen is dat de jonge kinderen (kleuters etc) die tot nu toe getest zijn & covid hadden idd géén symptomen hadden. Dan moet je er maar net toevallig achter komen omdat het kind werd getest nav besmetting in de omgeving.
Wist je al dat je carnaval meestal in een kleine groep viert?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
best een vooruitgang tov wat Jaap vroeger zei, dat kinderen niet kunnen besmetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |