SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 06-03-2021 16:02:05 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Het is maar wat je "onsuccesvol" noemt. Ik heb een kennis die woont in Queensland en ik kan je garanderen dat-ie minder van de pandemie heeft gemerkt dan ik hier, hoor. Die zitten echt niet elke dag naar een dashboard vol data te kijken.quote:
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
20-29 is vooral ook de groep waarvan ik veel hoor dat ze veel samen komen, de avondklok negeren en weekendjes naar bijv Center Parcs gaan om te zuipen en feesten.
Ja, dat zit er dik in. Als ze de avondklok al af willen schaffen, laat ze dat dan eerst maar alleen voor 30+ doen want anders loopt het helemaal uit de hand.quote:
hoeveel zou de factor vaccinatie een rol spelen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Positieve is met name dat het bij de oudjes blijft dalen..
Dat is dan ook jouw keuze. En wederom: 100 dagen keiharde lockdown in Melbourne met onbeschrijfbaar veel menselijk leed.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maar wat je "onsuccesvol" noemt. Ik heb een kennis die woont in Queensland en ik kan je garanderen dat-ie minder van de pandemie heeft gemerkt dan ik hier, hoor. Die zitten echt niet elke dag naar een dashboard vol data te kijken.
Dat weet ik, maar ik heb een iets andere definitie van werken en succes dan alleen maar 'ten koste van alles houden we het virus onder de duim'.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maar wat je "onsuccesvol" noemt. Ik heb een kennis die woont in Queensland en ik kan je garanderen dat-ie minder van de pandemie heeft gemerkt dan ik hier, hoor. Die zitten echt niet elke dag naar een dashboard vol data te kijken.
Ik zou niet durven zeggen dat het leed aldaar erger is dan wat we hier onze bevolking aandoen, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dan ook jouw keuze. En wederom: 100 dagen keiharde lockdown in Melbourne met onbeschrijfbaar veel menselijk leed.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Wie heeft zich net als ik daadwerkelijk verdiept in de mogelijkheden van zeroCovid en is bereid om er een genuanceerde mening over te geven?
[ twitter ]Dit werkt nooit in NederlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder gekheid:
Draagvlak is nu al nul. Succes met een zerocovid strategie.Zuiger van het FOK!-OMT
Al was het maar omdat we een open economie zijn.quote:
De keerzijde is wel dat daar allerlei dingen weer gewoon kunnen die hier al maanden verboden zijn. Zo'n beetje alles is gewoon open aldaar. De reden dat dat kan is juist omdat ze er serieus werk van hebben gemaakt om het virus de baas te worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik heb een iets andere definitie van werken en succes dan alleen maar 'ten koste van alles houden we het virus onder de duim'.
Het draagvlak is vooral elke maand verder afgebrokkeld omdat het kabinet heeft gekozen voor een mitigatiebeleid dat nul perspectief biedt. Het is niet de schuld van de bevolking dat we al ruim een half jaar opnieuw in deze enorme sh*tshow zitten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Draagvlak is nu al nul. Succes met een zerocovid strategie.
Leuk voor daar maar hier onmogelijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De keerzijde is wel dat daar allerlei dingen weer gewoon kunnen die hier al maanden verboden zijn. Zo'n beetje alles is gewoon open aldaar. De reden dat dat kan is juist omdat ze er serieus werk van hebben gemaakt om het virus de baas te worden.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Wie heeft zich net als ik daadwerkelijk verdiept in de mogelijkheden van zeroCovid en is bereid om er een genuanceerde mening over te geven?
[ twitter ]Leg eens uit, hoe zou zeroCovid hier in Nederland werken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal een drogreden. Internationale handel van goederen kan gewoon doorgaan met strenge inreiscontroles. Niet-essentiële reizen van personen zullen bij zeroCovid wel afnemen (want mensen moeten bereid zijn om de noodzakelijke quarantaineperiode bij terugkomst uit te zitten), maar dat is alleen maar goed.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al was het maar omdat we een open economie zijn.
Een harde lockdown ofzo. Wat dat dan moge inhouden weten ze niet. Wat we daarna gaan doen weten ze ook niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leg eens uit, hoe zou zeroCovid hier in Nederland werken?
Laten we over 2 jaar nog eens kijken welke landen er het beste voor staan. De landen die het beleid van Australië/Nieuw-Zeeland e.d. gevolgd hebben of landen zoals Nederland.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De keerzijde is wel dat daar allerlei dingen weer gewoon kunnen die hier al maanden verboden zijn. Zo'n beetje alles is gewoon open aldaar. De reden dat dat kan is juist omdat ze er serieus werk van hebben gemaakt om het virus de baas te worden.
Geen idee, maar het effect lijkt me inmiddels duidelijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel zou de factor vaccinatie een rol spelen?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |