De EU is op dit terrein niet bevoegd. Dat heet soevereine Staten...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee je moet juist samenwerken als unie van Europese landen. EU-landen moeten zichzelf niet gaan beschouwen als eilanden. Een organisatie als de EU is juist bedacht om effectiever crises te kunnen handelen. Zoals in de EuroCrisis ook is gebeurd. Alleen jammer dat iedere lidstaat in geval van corona denkt zelf het wiel te hebben uitgevonden.
Ok, dus een stay-at-home order.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een daadwerkelijke lockdown (zoals de UK afgelopen maanden ook heeft gehad) waar mensen de gehele dag enkel met een goede reden zich mogen verplaatsen had een stuk beter geholpen om de curve te crashen.
Mijn standpunt blijft dat het paardenmiddel lockdown alleen op de juiste manier dient ingezet te worden. Het werkt alleen goed als het voor een relatief korte periode is en het aantal contacten tussen mensen echt tot een minimum wordt verlaagd. in Nederland was dat allesbehalve het geval.
Er zijn de afgelopen maand een aantal snap lockdowns geweest in zowel Australië als Nieuw-Zeeland. Waarom lieg je zo?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de faallanden wel ja.
In Oost-Azië en Oceanië is het normale leven al geruime tijd grotendeels terug.
Heb je al asiel aangevraagd?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de faallanden wel ja.
Ik aanbid het Twentse Ros. Wij doen dat door middel van een 90 minuten durend ritueel genaamd een wedstrijd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voetbalwedstrijden staat niet in de grondwet gekkie.
Geloven in een fictief persoon wel
Ik moet het meest succesvolle seizoen van mijn club op ESPN zienquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik aanbid het Twentse Ros. Wij doen dat door middel van een 90 minuten durend ritueel genaamd een wedstrijd.
Mag ik dan nu weer naar het stadion?
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Welke landen zijn faallanden?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de faallanden wel ja.
Voorman Schellekens riep in december nog dat wat we toen hadden al een harde lockdown was. En nu is het weer een halfzachte. Tja ik kan daar niet zo veel mee.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je noemde net dat Nederland in een halfzachte lockdown zit. Dat is wat anders dan 'al minstens 8 maanden opgesloten in huis'.
Het is niet persoonlijk tegen jou hè, maar dit is precies het probleem dat ik heb met de covid-extremisten van het C19 Red Team, containment nu en zeroCovid.
Toen we het hadden over maatregelen in Nederland waren ze te licht en was een korte harde lockdown nodig. Nu noem je dat 17 miljoen mensen al 8 maanden in huis opgesloten zitten.
Deze clubjes shoppen selectief in onderzoeken, statistieken, reacties van wetenschappers en verschillende landen, pakken daaruit wat ze bevalt en vergeten de rest.
Idd. Waar mensen in principe nog steeds zoveel op kantoor kunnen werken als ze willen. Waar ze nog steeds bij iedereen op bezoek kunnen gaan. Maar waar het openbare leven al die tijd stil ligt. Lijkt me geen wenselijke situatie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je noemde net dat Nederland in een halfzachte lockdown zit. Dat is wat anders dan 'al minstens 8 maanden opgesloten in huis'.
Alles en iedereen behalve Australiequote:
Cambuur?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik moet het meest succesvolle seizoen van mijn club op ESPN zien
Wordt nog wat als we over een paar weken kampioen gaan worden. Benieuwd hoe ze dat gaan handhaven
De hooligans van Cambuurquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik moet het meest succesvolle seizoen van mijn club op ESPN zien
Wordt nog wat als we over een paar weken kampioen gaan worden. Benieuwd hoe ze dat gaan handhaven
Dan heeft de EU zich enorm slecht voorbereid op een wereldwijde pandemie. Het virus stopt niet bij een landsgrens, dus landen die in elkaars geografische nabijheid liggen moeten juist wel hetzelfde doen willen ze goede resultaten kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De EU is op dit terrein niet bevoegd. Dat heet soevereine Staten...
Dat werd de mensen in Melbourne vast ook voorgehouden voordat ze meer dan drie maanden in hun huis werden opgesloten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat veel Nederlanders deze net-niet lockdown prefereren boven een korte, zware lockdown als die laatste resulteert in veel meer versoepelingen dan er bij ons mogelijk zijn.
Nee hoor. De EU is niet bevoegd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan heeft de EU zich enorm slecht voorbereid op een wereldwijde pandemie.
Soevereiniteit moet ook maar opgeofferd worden? Het wordt steeds gekker hier.quote:Het virus stopt niet bij een landsgrens, dus landen die in elkaars geografische nabijheid liggen moeten juist wel hetzelfde doen willen ze goede resultaten kunnen bereiken.
Stay-at-home order heeft op de Britse eilanden een stuk beter gewerkt dan de Nederlandse 'lockdown'quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dus een stay-at-home order.
In Nederland zijn ongeveer 3,5 miljoen werkenden in de vitale sectoren en kritieke beroepen. Gaat die stay-at-home order dan voor de 13,5 miljoen Nederlanders die overblijven gelden, of gaan we het hele land stil leggen?
Indien we het hele land stil gaan leggen, waar gaan we dat van betalen? Een bedrijf als ASML, Philips of Shell stil leggen kost tientallen tot honderden miljoenen per dag.
heb je deze reeks ook gelezen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
https://signaalwaarde.nl/5-een-jaar-vol-corona/
Lokaal, voor een periode van maximaal 7 dagen. Denk je dat daar veel mensen te vinden zijn die niet achter het overheidsbeleid staan?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen maand een aantal snap lockdowns geweest in zowel Australië als Nieuw-Zeeland. Waarom lieg je zo?
Die korte harde lockdown heeft nergens gewerkt, behalve in robotstaat China.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd. Waar mensen in principe nog steeds zoveel op kantoor kunnen werken als ze willen. Waar ze nog steeds bij iedereen op bezoek kunnen gaan. Maar waar het openbare leven al die tijd stil ligt. Lijkt me geen wenselijke situatie.
Deze halfzachte lockdown is de oorzaak van het feit dat de horeca, theaters, bioscopen al zo'n lange tijd compleet gesloten zijn.
Ik geloof er niks van dat veel Nederlanders deze net-niet lockdown prefereren boven een korte, zware lockdown als die laatste resulteert in veel meer versoepelingen dan er bij ons mogelijk zijn.
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countriesquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die korte harde lockdown heeft nergens gewerkt, behalve in robotstaat China.
Al hoewel dat duurde toch ook wel lang, 40 tot 60 dagen waren die Wuhanners opgesloten in hun huis.
Ik ben al een hele tijd aan het proberen een inhoudelijke discussie met je te voeren door je vragen te stellen. Consequent negeer je die en gooi je er een one-liner in dat er iets in Nederland kut is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd. Waar mensen in principe nog steeds zoveel op kantoor kunnen werken als ze willen. Waar ze nog steeds bij iedereen op bezoek kunnen gaan. Maar waar het openbare leven al die tijd stil ligt. Lijkt me geen wenselijke situatie.
Deze halfzachte lockdown is de oorzaak van het feit dat de horeca, theaters, bioscopen al zo'n lange tijd compleet gesloten zijn.
En er is geen enkele aanwijzing dat dat beter gaat worden. Sterker nog, het wordt winter en de snap lockdowns volgen elkaar sneller op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lokaal, voor een periode van maximaal 7 dagen.
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stay-at-home order heeft op de Britse eilanden een stuk beter gewerkt dan de Nederlandse 'lockdown'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aah daar hebben de grafiekjes weer van landen waar de gemiddelde leeftijd 30 is of het land een eiland is. Toplanden zoals Liechtenstein en Monaco met 3 inwoners, daar is iedereen binnen een week al besmet geweest, geen wonder dat er daarna dan geen besmettingen meer zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countries
Je kunt vast beginnen met het bestellen van de ME. Want dat gaat natuurlijk geheid rellen opleveren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?
Dit is het lijstje groene landen:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countries
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je wat de grap is? Het Red Team heeft in oktober/november telkens gepleit voor de maatregelen die we nu hebben, met daarbij de belofte dat het voor een korte duur zou zijn, voor 2 tot 3 weken werd er gezegd door Ginny.
Mooi toch, vrijheid?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben.
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Van dat lijstje Vietnam nog het meeste denk ik, land aan de zee aan een groter continent vast, alleen iets meer jungle dan in Nederlanden veel meer inwoners.
Waarom zou het hier niet kunnen werken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?
Als ik een discussie met Teletekst wil voer ik die wel met mijn TV. Eerlijk, dan krijg ik net zoveel inhoudelijke reacties en antwoorden op mijn vragen als nu.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/video/2370(...)is-bij-klachten.html
Had het kabinet al aan het begin van de herfst de noodzakelijke maatregelen (incl. dwang) ingevoerd om het reproductiegetal laag genoeg te krijgen dan hadden we momenteel nooit in zo'n slechte uitgangspositie kunnen zitten.
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/video/2370(...)is-bij-klachten.html
Had het kabinet al aan het begin van de herfst de noodzakelijke maatregelen (incl. dwang) ingevoerd om het reproductiegetal laag genoeg te krijgen dan hadden we momenteel nooit in zo'n slechte uitgangspositie kunnen zitten.
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.
Ja klopt. Maar ook als je een ander EU-land zou pakken is de vergelijking moeilijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.
Het is hier godverdomme geen Noord-Koreaquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom zou het hier niet kunnen werken?
Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden. Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Ik zeg niet dat Nederland in dit meetsysteem zomaar een groen land kan worden. Maar een stabiele situatie met een klein aantal dagelijkse besmettingen was niet onmogelijk geweest. Genoeg Europese landen die in de zomer een vergelijkbare situatie hadden als China.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is het lijstje groene landen:
• Afghanistan
• Australia
• Bahamas
• Belize
• Bhutan
• Brunei
• Burma
• Cameroon
• Djibouti
• Dominica
• Fiji
• Holy See
• Iceland
• Laos
• Liechtenstein
• Marshall Islands
• Mauritius
• Micronesia
• Monaco
• New Zealand
• Niger
• Saint Kitts and Nevis
• Samoa
• Singapore
• Solomon Islands
• Taiwan
• Timor-Leste
• Trinidad and Tobago
• Vanuatu
• Vietnam
Welke landen kom je tegen in die lijst die je met Nederland kunt vergelijken?
China gelovenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Nederland in dit meetsysteem zomaar een groen land kan worden. Maar een stabiele situatie met een klein aantal dagelijkse besmettingen was niet onmogelijk geweest. Genoeg Europese landen die in de zomer een vergelijkbare situatie hadden als China.
[ afbeelding ]
Nee, ik vroeg jou hoe het wel kan werkenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden. Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Omdat dit geen dictatuur en geen eiland is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een inbreuk op de lichamelijke integriteit. Wil je dat ook nog structureel gaan controleren/delen loop je ook nog tegen de nodige privacybezwaren aan.quote:Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden.
Briljant plan. Zijn we zo van Corona af. Dan laat niemand zich meer testen namelijk.quote:Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Gemiddelde leeftijd Vietnam: 32,6quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd Vietnam: 32,6
Gemiddelde leeftijd Nederland: 41,6
Gemiddelde bevolkingsdichtheid Vietnam: 290 inwoners per km2
Gemiddelde bevolkingsdichtheid Nederland: 517 inwoners per km2
Best een verschil
Het is te simpel gesteld om de bevolkingsdichtheid zo belangrijk te maken. Je kan beter naar de lived density van verschillende landen kijken. Ook in Vietnam leven de meeste mensen in stedelijke gebieden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?
16-2quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.
Bron: nature van 21 februari (als ik het goed onthouden heb)
Er wordt gezegd dat honden, katten en dat soort dieren natuurlijke reservoirs voor dit virus kunnen zijn. Alleen al daarom lijkt zerocovid me op het niveau van 'er is een hogere macht' te staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.
Bron: nature van 21 februari (als ik het goed onthouden heb)
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg jou hoe het wel kan werken
Als die 3,5 miljoen mensen gewoon moeten werken, moeten ze dan iedere dag een sneltest krijgen? Of steekproefsgewijs? Indien steekproef, hoe voorkom je dat je dingen mist?
OK, wat moeten die zwaardere consequenties op het niet naleven van de quarantaine worden?
Hoe kunnen we in herhaling vallen? Je hebt nog nergens inhoudelijk op gereageerd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.
Nogmaals, het beleid dat landen als Taiwan, Zuid-Korea nu een jaar lang hebben gevoerd was ook toepasbaar geweest voor Europese landen. Het blijft een misvatting dat Nederland het coronavirus alleen door middel van mitigatie kan 'bestrijden'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |