abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:34:38 #76
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198357828
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vroeg bijvoorbeeld hoe zo'n groene zone er in Nederland uit zou zien. Wat je nu zegt is dat dus eigenlijk dat consistente indambeleid voor het hele land zal moeten zijn. Oftewel, bij elke besmetting gaat heel Nederland weer op slot.
Daarvoor verwijs ik je door naar het artikel, ik kan dat zelf niet beter uitleggen dan de wetenschappers al gedaan hebben. Nogmaals, het dient wel te gebeuren in samenwerking met andere EU-lidstaten:
quote:
Daarom roepen we politici en het grote publiek op om gezamenlijk in te zetten op een Europese uitroeiingstrategie die op drie pijlers berust: vaccinatie, groene zones, en strategieën voor testen, traceren en isoleren. Het is belangrijk dat dit gepaard gaat met heldere, samenhangende en transparante communicatie. Wij maken deel uit van een groep van internationale wetenschappers, van epidemiologen, virologen en wiskundigen tot politieke wetenschappers en economen die deze strategie steunen. Sommigen van ons hebben daartoe onlangs nog een oproep gedaan in The Lancet. Ook is er de groep Duitse wetenschappers achter No Covid, die bezig is met het ontwikkelen van instrumenten om van de uitroeiing een succes te maken.

Het onder controle brengen van het virus in heel Europa lijkt een bijna onmogelijke opgave, maar het kan lukken als we op het gebied van de volksgezondheid maatregelen treffen en maatstaven aanleggen die gericht zijn op het instellen en vervolgens beschermen van ‘groene zones’. Hoe kleiner die zones zijn en hoe minder mobiliteit er tussen deze plaatsvindt, hoe sneller de uitgang kan worden bereikt zonder dat het hele land eronder lijdt. Aangezien het instellen van zones politiek en sociaal aanvaardbaar moet zijn en ter plekke moet kunnen worden gehandhaafd, moet elk land zijn eigen pragmatische keuzes maken. Italië zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor regio’s, Duitsland voor Landkreise of Länder, terwijl een klein land als Litouwen ervoor kan kiezen om als één zone te worden beschouwd. Nog fijnmaziger zouden individuele steden zones kunnen zijn, als dat haalbaar is.
quote:
Tot wanneer moet dit zijn? Tot er voldoende gevaccineerd is?
Ja, het is een combinatie van zeroCovid en een voldoende hoge vaccinatiegraad. Als die laatste voor een situatie van groepsimmuniteit heeft gezorgd is het niet zo noodzakelijk meer om extreem veel te testen, tracen, isoleren (maar kan nog steeds in specifieke situaties bijv. grote evenementen).
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:34:41 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198357846
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:32 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Kun je me mischien uitleggen wat we er in Nederland mee zijn opgeschoten door vanaf begin oktober langdurige, landelijke maatregelen (gedeeltelijke lockdown) te hebben waarbij het kabinet nog steeds heel erg uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid van mensen om zich aan de regels te houden?
Nee nee, dat is niet hoe dit werkt :)

Jij beschuldigt mij van drogredeneringen en dat ik het me niet voor kan stellen. Tot nu toe heb je nog geen enkel argument genoemd waarom het anders zou moeten, maar heb je alleen geschermd met quotes van anderen. Als ik de discussie met Marino wil neem ik wel contact met Marino op.

Je noemde net zelf dat Nederland landelijke maatregelen nodig heeft om zerocovid te kunnen halen, dus het beleid van de overheid past daar redelijk in. Of wil je meer richting harde maatregelen?

Zo ja, welke harde maatregelen?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:36:45 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198357860
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:56 schreef josja het volgende:

[..]

Ik heb er verder weinig verstand van, maar het lijkt me dat we dat dan in het begin hadden moeten doen; kan me niet voorstellen dat veel mensen daar nu nog in mee zullen gaan. Men is het spuugzat.
Mensen zijn de onbetrouwbaarheid van de politiek spuurzat. Hoop ik.
Al deze maatregelen zijn uiteindelijk een politieke keuze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:36:52 #80
473584 Gretzl
pi_198357862
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Met als kanttekening dat een paar miljoen mensen zich daarvoor meer dan drie maanden in huis hebben moeten opsluiten. En dat dat op elk moment weer kan gebeuren, vooral als straks daar de winter weer begint en wij hier alweer zonder zorgen op het strand kunnen liggen.
In Nederland zitten 17 miljoen mensen (bij elkaar opgeteld) al minstens acht maanden opgesloten in huis. En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.

Ik weet niet waar je met dat winter-argumenten heen wilt. Als er in bepaalde landen geen lokale verspreiding is van corona dan maakt het niet uit in welk seizoen je zit.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_198357871
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Daarvoor verwijs ik je door naar het artikel, ik kan dat zelf niet beter uitleggen dan de wetenschappers al gedaan hebben. Nogmaals, het dient wel te gebeuren in samenwerking met andere EU-lidstaten:
[..]

[..]

Ja, het is een combinatie van zeroCovid en een voldoende hoge vaccinatiegraad. Als die laatste voor een situatie van groepsimmuniteit heeft gezorgd is het niet zo noodzakelijk meer om extreem veel te testen, tracen, isoleren (maar kan nog steeds in specifieke situaties bijv. grote evenementen).
OK, dus Nederland kan het niet alleen, heeft Europa nodig. Heel Europa moet dus zeroCovid doen om het in Nederland succesvol te laten zijn, en Nederland zou dan één groene zone zijn indien succesvol?

Als je dan eens uitzoomt en Europa vergelijkt met (bijvoorbeeld) Australië. Zo anders zijn de maatregelen dan niet toch?
pi_198357873
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:36 schreef Gretzl het volgende:

[..]

In Nederland zitten 17 miljoen mensen (bij elkaar opgeteld) al minstens acht maanden opgesloten in huis. En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.
_O-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:37:48 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198357875
quote:

[..]

En er is weinig perspectief dat het binnenkort heel veel beter wordt.

Jawel hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198357889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Al deze maatregelen zijn uiteindelijk een politieke keuze.
Totale nonsens.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198357897
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

En daar komt de aap uit de mouw. Dus totdat er groepsimmuniteit is (wat minstens 60-70% van de gehele bevolking gevaccineerd betekent) zijn er snap lockdowns, extreem veel tests en andere autoritaire ongein.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:39:10 #86
473584 Gretzl
pi_198357899
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
Als je de discussie aan wilt, laten we dat dan doen. Noem eens een concreet voorbeeld hoe zeroCovid in Nederland gaat werken. Één voorbeeld waar Nederland als land controle over heeft, waar we niet voor hoeven te smeken bij Europa.
Nee je moet juist samenwerken als unie van Europese landen. EU-landen moeten zichzelf niet gaan beschouwen als eilanden. Een organisatie als de EU is juist bedacht om effectiever crises te kunnen handelen. Zoals in de EuroCrisis ook is gebeurd. Alleen jammer dat iedere lidstaat in geval van corona denkt zelf het wiel te hebben uitgevonden.
pi_198357913
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Totale nonsens.
Want?
zie email 27 oktober
pi_198357920
quote:

[..]

Ik weet niet waar je met dat winter-argumenten heen wilt. Als er in bepaalde landen geen lokale verspreiding is van corona dan maakt het niet uit in welk seizoen je zit.
Je noemde net dat Nederland in een halfzachte lockdown zit. Dat is wat anders dan 'al minstens 8 maanden opgesloten in huis'.

Het is niet persoonlijk tegen jou hè, maar dit is precies het probleem dat ik heb met de covid-extremisten van het C19 Red Team, containment nu en zeroCovid.

Toen we het hadden over maatregelen in Nederland waren ze te licht en was een korte harde lockdown nodig. Nu noem je dat 17 miljoen mensen al 8 maanden in huis opgesloten zitten.

Deze clubjes shoppen selectief in onderzoeken, statistieken, reacties van wetenschappers en verschillende landen, pakken daaruit wat ze bevalt en vergeten de rest.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:40:32 #89
473584 Gretzl
pi_198357922
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kan je niet even cliffs geven?
quote:
In de vijfde aflevering van SignaalWaarde spreken Marino, Yorick, en Maarten over één jaar corona in Nederland.

Het is mogelijk om bij te dragen aan de podcast door Vriend van de Show worden!

Relevante links

Carnaval vier je meestal toch in een kleine groep.
RIVM tweets: geen directe vluchten, over presymptomatische verspreiding.
Eerste corona tweet Yorick: 7 maart.
Ionica Smeets in Atlas (13min47)
Marino over afschalen BCO in de zomer in de MNOT podcast. (1uur 10min.)
Rijksoverheid Coronavirus tijdlijn
Plague inc.
English roadmap (samenvatting / plaatje)
Tijdschema

02:59 – Voordat COVID in Nederland was
06:00 – Richting de eerste golf
10:11 – De eerste golf
19:19 – De lente en zomer van 2020
30:28 – De herfst van 2020
44:24 – De tweede golf
47:09 – Door naar 2021
1:04:31 – Welke lessen hebben we geleerd?
https://signaalwaarde.nl/5-een-jaar-vol-corona/
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:42:17 #90
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198357951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we ook wel weer voetbalwedstrijden houden, daar komen ook maar 30 mensen. Oh, en is buiten, dus nog voordelen ten opzichte van kerken ook.
Voetbalwedstrijden staat niet in de grondwet gekkie.

Geloven in een fictief persoon wel :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:42:18 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198357952
Maar wat is de endgame voor de zerocovid club?
Is dat er überhaupt? Of moeten we voor eeuwig zorgen dat we op nul blijven qua covid-infecties?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198357966
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want?
Omdat niet alle genomen maatregelen politieke keuzes zijn/waren. Zo simpel is het.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:43:07 #93
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198357973
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kan je niet even cliffs geven?
Netherlands bad.

Oceanië good.

Dat was het wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:43:14 #94
473584 Gretzl
pi_198357974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je noemde net zelf dat Nederland landelijke maatregelen nodig heeft om zerocovid te kunnen halen, dus het beleid van de overheid past daar redelijk in. Of wil je meer richting harde maatregelen?

Zo ja, welke harde maatregelen?
Een daadwerkelijke lockdown (zoals de UK afgelopen maanden ook heeft gehad) waar mensen de gehele dag enkel met een goede reden zich mogen verplaatsen had een stuk beter geholpen om de curve te crashen.

Mijn standpunt blijft dat het paardenmiddel lockdown alleen op de juiste manier dient ingezet te worden. Het werkt alleen goed als het voor een relatief korte periode is en het aantal contacten tussen mensen echt tot een minimum wordt verlaagd. in Nederland was dat allesbehalve het geval.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:43:24 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198357981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat niet alle genomen maatregelen politieke keuzes zijn/waren. Zo simpel is het.
Jawel. Stuk voor stuk had je ze ook niet in kunnen voeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198357985
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
Is dat er überhaupt? Of moeten we voor eeuwig zorgen dat we op nul blijven qua covid-infecties?
Veel likes op LinkedIn, een zichtbare en constante aanwezigheid in talkshows en schnabbels.

Wanneer het niet klopt kun je gewoon zeggen dat niet alles wat je voorgesteld hebt uitgevoerd is, het is net Scientology.
pi_198357986
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En daar komt de aap uit de mouw. Dus totdat er groepsimmuniteit is (wat minstens 60-70% van de gehele bevolking gevaccineerd betekent) zijn er snap lockdowns, extreem veel tests en andere autoritaire ongein.
Het is een hele goede vraag.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:44:19 #98
473584 Gretzl
pi_198357996
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In de faallanden wel ja.

In Oost-Azië en Oceanië is het normale leven al geruime tijd grotendeels terug.
pi_198358003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oh? Volgens mij is dit hele circus begonnen met de politieke keuze om Corona tot a-ziekte te bombarderen. Daar ben ik het uiteraard volstrekt mee eens, maar dat is wel een politiek besluit.
zie email 27 oktober
pi_198358010
quote:
Misschien moet je het deze 2 vragen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')