Je kunt vast beginnen met het bestellen van de ME. Want dat gaat natuurlijk geheid rellen opleveren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?
Dit is het lijstje groene landen:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heeft op veel meer plekken gewerkt, ook in moderne democratische rechtsstaten: https://www.endcoronavirus.org/countries
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je wat de grap is? Het Red Team heeft in oktober/november telkens gepleit voor de maatregelen die we nu hebben, met daarbij de belofte dat het voor een korte duur zou zijn, voor 2 tot 3 weken werd er gezegd door Ginny.
Mooi toch, vrijheid?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben.
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Van dat lijstje Vietnam nog het meeste denk ik, land aan de zee aan een groter continent vast, alleen iets meer jungle dan in Nederlanden veel meer inwoners.
Waarom zou het hier niet kunnen werken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. En nu de rest van mijn post? Hoe gaat een stay-at-home order hier werken?
Als ik een discussie met Teletekst wil voer ik die wel met mijn TV. Eerlijk, dan krijg ik net zoveel inhoudelijke reacties en antwoorden op mijn vragen als nu.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/video/2370(...)is-bij-klachten.html
Had het kabinet al aan het begin van de herfst de noodzakelijke maatregelen (incl. dwang) ingevoerd om het reproductiegetal laag genoeg te krijgen dan hadden we momenteel nooit in zo'n slechte uitgangspositie kunnen zitten.
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de Nederlandse maatregelen vooral zwaar op papier zijn, maar dat mensen in de praktijk veel bewegingsruimte hebben. Er is nauwelijks sprake geweest van enige dwang. Rutte en De Jonge blijven uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En het lijkt erop dat hoe langer dit duurt, hoe slechter de naleving van de regels wordt. Logisch dat het dan niet meer werkt.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/video/2370(...)is-bij-klachten.html
Had het kabinet al aan het begin van de herfst de noodzakelijke maatregelen (incl. dwang) ingevoerd om het reproductiegetal laag genoeg te krijgen dan hadden we momenteel nooit in zo'n slechte uitgangspositie kunnen zitten.
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.
Ja klopt. Maar ook als je een ander EU-land zou pakken is de vergelijking moeilijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.
Het is hier godverdomme geen Noord-Koreaquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom zou het hier niet kunnen werken?
Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden. Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Ik zeg niet dat Nederland in dit meetsysteem zomaar een groen land kan worden. Maar een stabiele situatie met een klein aantal dagelijkse besmettingen was niet onmogelijk geweest. Genoeg Europese landen die in de zomer een vergelijkbare situatie hadden als China.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is het lijstje groene landen:
• Afghanistan
• Australia
• Bahamas
• Belize
• Bhutan
• Brunei
• Burma
• Cameroon
• Djibouti
• Dominica
• Fiji
• Holy See
• Iceland
• Laos
• Liechtenstein
• Marshall Islands
• Mauritius
• Micronesia
• Monaco
• New Zealand
• Niger
• Saint Kitts and Nevis
• Samoa
• Singapore
• Solomon Islands
• Taiwan
• Timor-Leste
• Trinidad and Tobago
• Vanuatu
• Vietnam
Welke landen kom je tegen in die lijst die je met Nederland kunt vergelijken?
China gelovenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Nederland in dit meetsysteem zomaar een groen land kan worden. Maar een stabiele situatie met een klein aantal dagelijkse besmettingen was niet onmogelijk geweest. Genoeg Europese landen die in de zomer een vergelijkbare situatie hadden als China.
[ afbeelding ]
Nee, ik vroeg jou hoe het wel kan werkenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden. Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Omdat dit geen dictatuur en geen eiland is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal een inbreuk op de lichamelijke integriteit. Wil je dat ook nog structureel gaan controleren/delen loop je ook nog tegen de nodige privacybezwaren aan.quote:Iedereen die omwille van zijn/haar beroep alsnog naar buiten moet om te werken kun je door middel van preventieve (snel)testen in de gaten houden.
Briljant plan. Zijn we zo van Corona af. Dan laat niemand zich meer testen namelijk.quote:Uiteraard moeten de consequenties op het niet naleven van quarantaine wel verzwaard worden.
Gemiddelde leeftijd Vietnam: 32,6quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt. Dus van dat lijstje het meest vergelijkbaar maar nogsteeds niet echt vergelijkbaar, al zijn er echt weinig landen echt vergelijkbaar met Nederland op alle vlakken.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd Vietnam: 32,6
Gemiddelde leeftijd Nederland: 41,6
Gemiddelde bevolkingsdichtheid Vietnam: 290 inwoners per km2
Gemiddelde bevolkingsdichtheid Nederland: 517 inwoners per km2
Best een verschil
Het is te simpel gesteld om de bevolkingsdichtheid zo belangrijk te maken. Je kan beter naar de lived density van verschillende landen kijken. Ook in Vietnam leven de meeste mensen in stedelijke gebieden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel een stuk minder bevolkingsdichtheid. Dat is een belangrijke factor.
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als volgens het RIVM het virus blijft, hoe wil je dan naar een zerocovid maatschappij? Lokale lockdowns tot in de eeuwigheid?
16-2quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.
Bron: nature van 21 februari (als ik het goed onthouden heb)
Er wordt gezegd dat honden, katten en dat soort dieren natuurlijke reservoirs voor dit virus kunnen zijn. Alleen al daarom lijkt zerocovid me op het niveau van 'er is een hogere macht' te staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men denkt inderdaad dat het virus endemisch wordt. Dat betekent dat we moeten mikken op een hoge vaccinatiegraad en misschien zelfs bij gaan vaccineren voor andere strains. Dezelfde experts denken dat je pockets van virussen blijft houden en soms grotere uitbraken. Net zoals de Spaanse influenza A uit 1918 nu nog in de wereld rondwaart.
Bron: nature van 21 februari (als ik het goed onthouden heb)
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg jou hoe het wel kan werken
Als die 3,5 miljoen mensen gewoon moeten werken, moeten ze dan iedere dag een sneltest krijgen? Of steekproefsgewijs? Indien steekproef, hoe voorkom je dat je dingen mist?
OK, wat moeten die zwaardere consequenties op het niet naleven van de quarantaine worden?
Hoe kunnen we in herhaling vallen? Je hebt nog nergens inhoudelijk op gereageerd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We gaan in herhaling vallen, dus ga niet op alles meer reageren.
Nogmaals, het beleid dat landen als Taiwan, Zuid-Korea nu een jaar lang hebben gevoerd was ook toepasbaar geweest voor Europese landen. Het blijft een misvatting dat Nederland het coronavirus alleen door middel van mitigatie kan 'bestrijden'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |