SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Een rechter is onpartijdig. Ook klootzakken krijgen soms wel eens gelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat een rechter meegaat met Viruswaarheid vind ik vrij apart
Maakt die rechter toch geen reet uit wie er tegen hem over staat. Die beslist op feiten niet op de persoon. Soms pijnlijk maar zo is het.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat een rechter meegaat met Viruswaarheid vind ik vrij apart
Jazeker, het is alleen niet de waarheidquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:59 schreef Abyss33 het volgende: [..] hartstikke mooi toch.. beetje positiviteit.. zorg die het aan kan en een samenleving die door draait. of vindt je dat niks
en ondertussen ram je een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleemquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Je gaat in hoger beroep tot aan de RvS en tegen die tijd is het alweer 2 maart geweest.
Problem solved.
De uitleg is wel vrij helder. Die toegepaste wet is er voor acute noodsituaties en ernstige calamiteiten. Als je als parlement al weken kunt debatteren over zo'n maatregel, kun je niet spreken over onvoorziene overmacht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
Precies.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ondertussen ram een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleem
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Je gaat in hoger beroep tot aan de RvS en tegen die tijd is het alweer 2 maart geweest.
Problem solved.
En selectieve veiligheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat gaat echt niet alleen op voor politici. Bovendien wil ik nogmaals benadrukken dat die 'veilige' kant alleen maar schijnveiligheid biedt.
Ik hoop al veel eerder, doordat bijvoorbeeld de groep die in het ziekenhuis belandt voldoende is gevaccineerd of door de aanbrekende lente het virus uit zichzelf afneemt...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Na grootschalige vaccinatie moeten alle maatregelen gewoon van tafel. Geen kuchschermen meer, mondkapjes, 1.5 meter meer. Als dit allemaal in stand blijft noem ik het geen versoepeling.
Als iets van de rechter niet mag, dan passen ze het inderdaad juridisch aan zodat het allemaal wel kan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ondertussen ram je een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleem
Een hoger beroep heeft in dit geval geen opschortende werking. De avondklok moet worden opgeheven totdat er een nieuw besluit is genomen met betere onderbouwing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?
Dit kabinet gebruikt macht en noodwetten om regels in te voeren waar het niet voor bedoelt is. Dat is echt schandalig.
Nu er een uitspraak is zou je vanavond gewoon de straat op mogen volgens mij. Hoger beroep of niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Problem solved.
Vanuit een staatkundig opzicht zeker, maar de meerderheid van de bevolking was voor deze avondklok, dus er gaat sowieso niet echt een afrekening van komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?
Dit kabinet gebruikt macht en noodwetten om regels in te voeren waar het niet voor bedoelt is. Dat is echt schandalig.
Mwah, ik denk dat dat in deze wat lastig gaat worden, want:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als iets van de rechter niet mag, dan passen ze het inderdaad juridisch aan zodat het allemaal wel kan.
Dat doen ze de hele tijd al. ja juridisch ligt het nog wat lastig.. maar hier zijn we mee bezig hoor je dan.
quote:Voor het gebruiken van de wet waarmee de avondklok is ingesteld, de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), is een dergelijke noodsituatie een vereiste.
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Leandra het volgende:
Dat is wel interessant, als de rechter bepaald heeft dat de avondklok niet ingesteld mocht worden omdat er geen sprake was/is van een noodsituatie.
Er kan toch een algemene spoedwet aangenomen worden door de staten generaal?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dat in deze wat lastig gaat worden, want:
[..]
Een rechter heeft er naar gekeken en ze hebben deze ronde gewonnen. Fijn dat er mensen onze rechten blijven toetsten. Ik juich voor ons rechtssysteem.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
Als ze dat doen weten ze zeker dat ze flink gaan kelderen in de peilingen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er kan toch een algemene spoedwet aangenomen worden door de staten generaal?
Goeie vraag. Ik ben een leek, maar als de avondklok geen rechtsgeldigheid had dan kun je er volgens mij niet voor beboet worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Ik zou die boete terug eisen en daarbij 9 euro administratiekosten in rekening brengenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Dat kan inderdaad nog interessante rechtszaken opleverenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Dat punt van spoedheid is ook door de Raad van State benoemd in haar advies. De Staat heeft ook achterlijk lang lopen doen over een spoedeisende buitengewone omstandigheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
Als je het nou ook nog deedquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus vanavond lekker naar buiten allen?
"Het opheffen van de avondklok gaat per direct in. Volgens een woordvoerder van de rechtbank is een hoger beroep in de zaak wel mogelijk."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus vanavond lekker naar buiten allen?
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
Vanavond al!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef jasoe het volgende:
Van het weekend weer een biertje doen bij vrienden
Gisteren hier ook avondklokje overschreden. WAT WILLEN ZE DOEN DAN?!?!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:40 schreef Caland het volgende:
Vanavond dus lekker na 21.00u hardlopen
MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
net zoals die verplichte test die iemand had aangevochten van viruswaarheid.....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
eerst nog even in hoger beroepquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef leolinedance het volgende:
Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven
https://www.telegraaf.nl/(...)ect-worden-opgeheven
Mooi, zijn we alvast van die onzin af
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeindquote:
Dat is de vraag nog maar, want als de regel onwettig was dan was de boete dat wellicht ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.
helaas pindakaasquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Caland het volgende:
Dit weekend 18 graden, geen avondklok.
ITS TIME TO PARTY
De rechter heeft in feite de 'buitengewone omstandigheid' zelf lopen toetsen, zonder enige marginale terughoudendheid. Een noodsituatie kan zich ook in slow-motion afspelen, zeker met een virus dat zich met vertraging verspreidt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.
En dat blijkt niet zo te zijn, ongeacht of het wel of geen nut heeft gehad.
Welke rechtzaken door soortgelijke partijen waren slecht onderbouwd dan? Of zijn dit onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
dringende advies?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeind
Dat is toch prima, valt dus toch nog wel mee met die tirannie in ons landquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ICT systemen bij de GGD?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Hopelijk krijgen ze het vandaag nog gefixt.
En de avondklok.quote:
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."
Voorbeeld: Een dijkdoorbraak is spoed. Niet iets waar al weken over vergaderd wordt.
Dat wordt nog een aardig staartje inderdaad...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Nee, hij had er uberhaupt niet mogen komen volgens mij. De avondklok viel buiten de coronawet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef TheVulture het volgende:
Met andere woorden, het polderen wordt afgestraft en dus hadden ze maar gewoon lukraak die avondklok in het leven moeten roepen
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Reden dus om de middelbare scholen niet te openen voor angsthaas Rutte. Hier komen we niet mee weg, versoepelingen waar sprake van zou zijn een maand opgeschort.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kunnen we ook geld terugkrijgen van de boetes?
Ik vraag dit voor een vriend.
Hij heeft gelijk natuurlijk, maar van jezelf zeggen dat je het altijd al hebt gezegd is ook niet bijster sterk.quote:
Liever niet. Ik wil mijn zaak weer open en daarvoor moet eerst het virus terug zijn hok in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die mag zsm optyfen natuurlijk
Dus als de vijand aan het poorten staat mogen we nog steeds geen noodwet gebruiken totdat ze zijn binnengedrongen.quote:Voor zover de Staat zich op het standpunt stelt dat hij door invoering van de avondklok via de Wbbbg wil voorkomen dat de situatie verslechtert, omdat er mogelijk op niet al te lange termijn een noodsituatie kán gaan ontstaan, kan hem dat niet baten. Een verstrekkende maatregel op basis van een noodwet mag slechts gegeven worden als zich daadwerkelijk een acute noodsituatie voordoet, die bovendien niet met andere minder vergaande middelen is op te lossen.
Hoho rustag. Het besluit is nog niet onherroepelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef JosMert het volgende:
Zo is het!
En nu de boetes eraf, duizenden in totaal, en excuses svp voor de bizarre overheidsrepressie van de afgelopen weken svp.
En vergeet niet 17 maart: een liberale (!) premier heeft voor het eerst sinds WO2 ons tijdelijk onze grondwettelijke bewegingsvrijheid afgenomen.
https://twitter.com/sywert/status/1361612569631416324?s=21
Kan me niet voorstellen. Baudet is het soort figuur wat wraak zou nemen, ik zie dat Rutte niet doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.
Zeker weten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Dat waren die broekpoepers sowieso al niet van plan behalve misschien de middelbare scholen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen
Luister nu eens dat filmpje hierboven waar de beste man van de rechtbank het uitlegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.
Ik ben cynisch genoeg om het als een mogelijkheid te zien, maar misschien werken de verkiezingen in dit geval dan weer als een voordeel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Nouja, samenkomen in groepen mag nog steeds niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
Op de laatste dag van Carnaval ook.
Derde golf, here we come!
Zoals vd Staaij al zei: waarom is die wet nog niet naar het parlement gestuurd? Want dit is vooral een kwestie van inzet van het verkeerde rechtsinstrument omdat er in het parlement een meerderheid is voor de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geen bloedspoed, er is zelfs over gedebatteerd in de Kamer.
hontquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ twitter ]
De altijd sympathieke politie.
Tot vanavond 24.00 uur in een lange rij met anderhalve meter afstand zingend over straat hossen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
Op de laatste dag van Carnaval ook.
Derde golf, here we come!
Dat klopt, maar voor de werking van de avondklok is niet echt overduidelijk bewijs aangeleverd. Of eigenlijk helemaal geen bewijs.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.
Ik denk dat dat in ieder geval wel het frame gaat worden van alle angsthazen hier die al vanaf het begin denken dat dictatuur wordt ingevoerd ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Misogyniequote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Overigens is het ook raar dat ene mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet, de voorzieningenrechter in deze, in haar eentje zo'n ingrijpende beslissing kan nemen ergens op haar zoldertje.
Waarom beslist de Hoge Raad niet over dit soort zaken?
Omdat je niet vanuit het niets naar de Hoge Raad kunt. Daaraan kun je alleen vragen of ze het met mevrouw Hoekstra-van Vliet eens zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Overigens is het ook raar dat ene mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet, de voorzieningenrechter in deze, in haar eentje zo'n ingrijpende beslissing kan nemen ergens op haar zoldertje.
Het was in dit geval vooral de heer drs. M. Rutte die hier vanuit zijn torentje niet over had mogen beslissen. En mevrouw Hoekstra-Dinges is volgens onze wet bevoegd om hem terug te fluiten. Tekent de Staat beroep aan, dan komt het vanzelf bij hogere rechtbanken terecht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Reken maar van wël, die gaat dit echt niet pikken. Hij zit niet voor niks al zolang de baas van Nederland te spelen. Die man is veel slimmer en gehaaider dan jij je kunt voorstellen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen. Baudet is het soort figuur wat wraak zou nemen, ik zie dat Rutte niet doen.
Omdat dit de normale gang van zaken is. Een hoge raad komt pas als allerlaatste stap in beeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Wauw, je zet meteen de mensen die kritisch zijn op de maatregelen weg als viruswappie? Verder alles goed?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in ieder geval wel het frame gaat worden van alle angsthazen hier die al vanaf het begin denken dat dictatuur wordt ingevoerd ja.
De cijfers zijn toch allemaal verzonnen, dat weet je toch.
Is niet helemaal juist natuurlijk, stel dat de boel totaal uit de hand was gelopen en de overheid met de avondklok kwam om dat snel op te lossen, dan was er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.
Dit komt hun goed uit want dat waren ze toch al niet van plan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ik denk dat Rutte er vrij nuchter op zal reageren, zoiets als 'als de rechter dit besloten heeft, dan zullen wij daar in mee gaan, we leven tenslotte in een rechtstaat. Of het verstandig is, betwijfel ik.'quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.
Nee, opgesloten worden in je huis is niet zo ergquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Liever niet. Ik wil mijn zaak weer open en daarvoor moet eerst het virus terug zijn hok in.
Je mag voor werk nog gewoon naar buiten. Zo'n ramp is die avondklok niet.
Gewoon betoalen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ twitter ]
De altijd sympathieke politie.
Ahja, we zijn al zover dat als iemand aangeeft dat het vreemd is dat een voorzieningenrechter dit mag beslissen van misogynie beschuldigd wordt omdat deze rechter een vrouw is?quote:
Was uw visite STUK.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Dag avondklok![]()
![]()
Maar nu gaan ze wel weer een andere wet daarvoor gebruiken![]()
Het zou de regering dus sieren om de avondklok per direct terug te draaien. Als een onafhankelijke rechter met deze conclusie komt, dan zijn ze dus illegaal bezig en ondermijnen ze de rechtstaat. Maar dat wisten we al van die levensgevaarlijke gekken met hun spoedwet dus dan krijgen we slechts een extra bevestiging.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoho rustag. Het besluit is nog niet onherroepelijk.
Zo cru ligt het natuurlijk niet, maar in vergelijkbare situaties is er eerst bewust niet voor en avondklok gekozen. Het is buitenproportioneel om dan nu ineens naar de noodwet te grijpen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?
De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag spreekt overigens helemaal niet over 'spoedeisend' maar slechts buitengewone omstandigheden. De spoedeisendheid wordt door de rechter ervan gemaakt.
De baas van Nederland te spelen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Reken maar van wël, die gaat dit echt niet pikken. Hij zit niet voor niks al zolang de baas van Nederland te spelen. Die man is veel slimmer en gehaaider dan jij je kunt voorstellen.
Niet meer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De baas van Nederland te spelen?
Hij is gewoon verkozen hoor
Punt is wel dat ze dat heel veel zetels gaat kosten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit binnen 10 uur weer is teruggedraaid?
Zie het ze zo doen met een ander wetje
Je wordt helemaal niet opgesloten in je huis johquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, opgesloten worden in je huis is niet zo erg
En dan vergeten wij de Eerste Kamer voor het gemak maar even.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:03 schreef Jojoke het volgende:
Zonder instemming van een meerderheid van de Tweede Kamer was er geen avondklok gekomen. Ik vind de redenering van de rechter dus wel een beetje raar. Niet dat ik nu zo'n aanhanger ben van de avondklok. Het effect van de avondklok had ook op andere manier bereikt kunnen worden.
Jazeker wel. De volksvertegenwoordiging blijft gewoon staan bij aftreding.quote:
Ze hadden het op deze manier nu geregeld, omdat het weken/maanden duurt om een wetje te maken en door de Eerste en Tweede Kamer te loodsen. Die tijd dachten ze niet te hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit binnen 10 uur weer is teruggedraaid?
Zie het ze zo doen met een ander wetje
RETWEETquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef Mani89 het volgende:
MOOI DAN KUNNEN DE KROEGEN OOK WEER OPEN. NU.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:05 schreef deedeetee het volgende:
Daar gaan er nog veel meer van in de fik
Kat in hoge nood maakt rare sprongen. Ze kunnen de zaak beter in de fik steken dan zichzelf er in op hangen.....
Je impliceert hier nogal wat. Er is nog helemaal geen sprake van brandstichting, zeker niet door de eigenaren, volgens dat artikel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:05 schreef deedeetee het volgende:
Daar gaan er nog veel meer van in de fik
Kat in hoge nood maakt rare sprongen. Ze kunnen de zaak beter in de fik steken dan zichzelf er in op hangen.....
Goed verhaal, klopt weinig van:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?
De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag spreekt overigens helemaal niet over 'spoedeisend' maar slechts buitengewone omstandigheden. De spoedeisendheid wordt door de rechter ervan gemaakt.
quote:Onze Minister van Veiligheid en Justitie is bevoegd in spoedeisende gevallen regels te geven waarbij wordt afgeweken van de regels, bedoeld in het tweede lid, of deze buiten werking worden gesteld. De door Onze voornoemde Minister gegeven regels worden op een door hem te bepalen wijze bekendgemaakt en treden na deze bekendmaking terstond in werking. Deze regels worden in ieder geval geplaatst in de Staatscourant.
https://wetten.overheid.n(...)1-01-22&g=2021-01-22
Kumbaya ritmisch klappen op pannen en potten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Ronald het volgende:
Ik zie de Willem Engel fanclub trouwens wel spontaan feestjes houden op het Malieveld na 21 uur vanavond, dit kon nog wel eens voor komische taferelen gaan zorgen.
Ze neemt geen beslissing, ze heeft de maatregel aan de wet getoetst en op basis daarvan geconcludeerd dat de maatregel niet aan de eisen van de wet voldeed.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
de Jager?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Kumbaya ritmisch klappen op pannen en potten.
Het is jammer dat ik al iets heb maar anders ging ik wel even meedansen a la Penny.
"Het dorpje moet nu geëvacueerd worden omdat er over 2 maanden misschien een dijkdoorbraak komt!"quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor de werking van de avondklok is niet echt overduidelijk bewijs aangeleverd. Of eigenlijk helemaal geen bewijs.
Bij een dreigende dijkdoorbraak (om maar even in dat voorbeeld te blijven) weet je wel degelijk dat er enorme schade ontstaat wanneer je daar niet aan doet.
En dan om 21:30 het hoger beroep in het voordeel van de staat, allemaal insluiten en op live TV stuk voor stuk beboetenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Ronald het volgende:
Ik zie de Willem Engel fanclub trouwens wel spontaan feestjes houden op het Malieveld na 21 uur vanavond, dit kon nog wel eens voor komische taferelen gaan zorgen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef Mani89 het volgende:
MOOI DAN KUNNEN DE KROEGEN OOK WEER OPEN. NU.
Vervelende is wel dat deze man zich nu nog meer als een Messias gaat gedragen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens, en wellicht ten overvloede: Willem Engel blijft een idioot. Ook nu hij een rechtszaak heeft gewonnen waar ik blij mee ben.
Straks krijgt Engel nog politieke ambities door deze overwinning. Moeten we nog langer naar die grafkop kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens, en wellicht ten overvloede: Willem Engel blijft een idioot. Ook nu hij een rechtszaak heeft gewonnen waar ik blij mee ben.
dit is nu het hele probleem waarom we nog zoveel besmettingen hebben en hadden, bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
dringende advies?
Dan nemen wij kennis van dat advies en zullen het in beraad nemen.. (niet dus)
nog meer ? hoe kan dat ?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vervelende is wel dat deze man zich nu nog meer als een Messias gaat gedragen.
Die heeft hij al, hij staat ergens op een lijst.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Straks krijgt Engel nog politieke ambities door deze overwinning. Moeten we nog langer naar die grafkop kijken.
Daar is ie toch al weer vanaf, met ruzie of zo?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die heeft hij al, hij staat ergens op een lijst.
Omdat deze wet geen mogelijkheid biedt om vooraf toestemming te krijgen van de Eerste en Tweede Kamer gaat de rechter ervanuit dat er sprake moet zijn van spoedeisendheid waardoor een nieuw wetgevingsproces van maanden niet kan worden afgewacht.quote:Onverminderd de artikelen 7, eerste lid, en 8, eerste lid, van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden kunnen, ingeval buitengewone omstandigheden dit noodzakelijk maken, bij koninklijk besluit, op voordracht van Onze Minister-President, de artikelen 5, 6, 7, 8, eerste en derde lid, 9, eerste, tweede, derde en vijfde lid, en 10 gezamenlijk of afzonderlijk in werking worden gesteld.
Daarom maakt dat artikel https://news-sky-com.cdn.(...)&utm_medium=referralquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik hoop al veel eerder, doordat bijvoorbeeld de groep die in het ziekenhuis belandt voldoende is gevaccineerd of door de aanbrekende lente het virus uit zichzelf afneemt...
gelukkigquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Het opheffen van de avondklok kan niet worden uitgesteld door het aantekenen van een hoger beroep. Het is nog niet bekend of daartoe wordt besloten.
Een nieuw onderwerp voor de dagelijkse cirkeltjesquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef Tijn het volgende:
Ik ben blij dat er eens wat anders is om te bespreken nu
Dat is een andere spoedeisendheid. Dat gaat om afwijken van de algemene maatregel van bestuur die reeds is vastgesteld over de uitvoering van de avondklok. De minister kan bij spoedeisendheid ook daarvan afwijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Goed verhaal, klopt weinig van:
[..]
We weten beide dat de regering dat niet gaat doen. Daarnaast hecht ik niet zoveel waarde aan het oordeel van een voorzieningenrechter. Laat we eerst maar het hoger beroep bij de meervoudige kamer van de Raad van State afwachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zou de regering dus sieren om de avondklok per direct terug te draaien. Als een onafhankelijke rechter met deze conclusie komt, dan zijn ze dus illegaal bezig en ondermijnen ze de rechtstaat. Maar dat wisten we al van die levensgevaarlijke gekken met hun spoedwet dus dan krijgen we slechts een extra bevestiging.
Die slaan best een figuur nu. Even kijken hoe ze zichzelf hier uit gaan lullen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:13 schreef JosMert het volgende:
Kabinet bestudeert uitspraak.
Haha, https://twitter.com/teletekst/status/1361617770274693122?s=21
Ja!quote:
Ze hebben nog 9 uur en 44 minutenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vermoed dat het kabinet wel iets gaat verzinnen om dit toch te kunnen behouden.
Een demissionair kabinet heeft geen andere bevoegdheden dan een niet-demissionair kabinet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef GemMagic het volgende:
Nou, vanavond dan maar even een ere rondje naar buiten![]()
Het kabinet ziet dit natuurlijk slechts als een uitnodiging een betere juridische basis te realiseren op korte termijn. Ik hoop dat dat niet mogelijk is in demissionaire staat.
Weet jij op wat voor termijn zo'n zaak kan dienen bij de RvS? Dat lijkt me ook redelijk spoedeisend.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We weten beide dat de regering dat niet gaat doen. Daarnaast hecht ik niet zoveel waarde aan het oordeel van een voorzieningenrechter. Laat we eerst maar het hoger beroep bij de meervoudige kamer van de Raad van State afwachten.
Is zeker wel mogelijk als ze in beide kamers een meerderheid hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef GemMagic het volgende:
Nou, vanavond dan maar even een ere rondje naar buiten![]()
Het kabinet ziet dit natuurlijk slechts als een uitnodiging een betere juridische basis te realiseren op korte termijn. Ik hoop dat dat niet mogelijk is in demissionaire staat.
Ze kunnen de avondklok intrekken en via de noodtoestand weer activerenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vermoed dat het kabinet wel iets gaat verzinnen om dit toch te kunnen behouden.
en die meerderheid hebben ze zeker in de tweede kamer en waarschijnlijk ook wel in de eerste kamer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is zeker wel mogelijk als ze in beide kamers een meerderheid hebben.
Ik ben benieuwd of ze nog de moeite hebben genomen een wet te maken zodat die door de eerste en tweede kamer geloodst kon worden, of dat ze dachten dat deze noodwet wel afdoende zou hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hadden het op deze manier nu geregeld, omdat het weken/maanden duurt om een wetje te maken en door de Eerste en Tweede Kamer te loodsen. Die tijd dachten ze niet te hebben.
Spoedwet kan: https://twitter.com/BDrexhage/status/1361612178172882944quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een wetgevingstraject kan in een week, dat is al eerder gebeurd (bij het bevriezen van het eigen risico in de zorg bijvoorbeeld). Reparatie via wetgeving van de testplicht voor invliegende reizigers kon ook snel. Dat is dus ook geen argument.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat deze wet geen mogelijkheid biedt om vooraf toestemming te krijgen van de Eerste en Tweede Kamer gaat de rechter ervanuit dat er sprake moet zijn van spoedeisendheid waardoor een nieuw wetgevingsproces van maanden niet kan worden afgewacht.
Dat is erg discutabel omdat dit soort wetgeving niet alleen bedoeld is om onheil te bestrijden maar ook dreigend onheil, waarbij een maandenlang wetgevingstraject niet kan worden afgewacht. Elke noodwet in Nederland kent alleen een toestemming achteraf.
In feite is dus het activeren van dergelijke wetgeving onmogelijk tenzij het water al aan onze lippen staat. Dus nét vóór of ná de dijkdoorbraak. Absurde beredenering.
Bovendien zijn ze demissionair, dus is het niet zo netjes om met ingrijpende maatregelen te komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Spoedwet kan: https://twitter.com/BDrexhage/status/1361612178172882944
Maar dan ben je sowieso meerdere dagen verder. En moet je dus ook de Eerste Kamer meekrijgen en die stemmen vaak wel iets minder snel in met iets dan de Tweede Kamer. En reces geloof ik. Dan zit je al zo rond de tijd dat het heroverwogen zou gaan worden. Mag hopen dat ze de keutel nu definitief intrekken en hun verlies nemen.
Je iets gelegen laten aan wetten noch rechterlijke vonnissen zou wel des VVD's zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiterlijk binnen drie weken. Gezien het grote belang zal deze zaak wel voorrang krijgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Weet jij op wat voor termijn zo'n zaak kan dienen bij de RvS? Dat lijkt me ook redelijk spoedeisend.
Ze zijn met reces. Ivm de verkiezingen. Er komt toch helemaal geen tweede kamer meer bijeen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is zeker wel mogelijk als ze in beide kamers een meerderheid hebben.
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessenquote:Voorjaars- en verkiezingsreces 2021: 12 februari t/m 22 maart 2021
Dat zou een reden zijn om als Kamer tegen te stemmen idd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien zijn ze demissionair, dus is het niet zo netjes om met ingrijpende maatregelen te komen.
Lastig, lastig.
Me dunkt dat ze dat zo vlak voor de verkiezingen ook gaan doen, als de dood een zeteltje te verliezen, want ik kan me niet voorstellen dat ze echt van gedachte zijn dat het draagvlak zo'n 75% was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ook dat ze nu zeggen 'het was waarschijnlijk toch nog maar 2 weken dus we stoppen er nu maar gewoon mee'
Meest aannemelijk, helemaal in verkiezingstijd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ook dat ze nu zeggen 'het was waarschijnlijk toch nog maar 2 weken dus we stoppen er nu maar gewoon mee'
Basisscholen weer dichtquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef RipCity het volgende:
Nu gaan ze mensen terugpakken in de volgende persco; vanwege het afschaffen van de avondklok stellen we de opening van kappers en winkelbezoek uit tot 31 maart.
De Kamer komt meer dan eens terug van reces voor debatten. Volgende week is er ook een plenair debat over corona.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn met reces. Ivm de verkiezingen. Er komt toch helemaal geen tweede kamer meer bijeen?
[..]
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessen
Zéker in de oppositie zullen het niet meer zulke schoothondjes zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:20 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Me dunkt dat ze dat zo vlak voor de verkiezingen ook gaan doen, als de dood een zeteltje te verliezen, want ik kan me niet voorstellen dat ze echt van gedachte zijn dat het draagvlak zo'n 75% was.
dat lijkt me niet verstandig met de verkiezingen in het vooruitzichtquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef RipCity het volgende:
Nu gaan ze mensen terugpakken in de volgende persco; vanwege het afschaffen van de avondklok stellen we de opening van kappers en winkelbezoek uit tot 31 maart.
Wellicht zal wéér een half uur van Jetten ze over de streep trekken!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zéker in de oppositie zullen het niet meer zulke schoothondjes zijn.
Zijn wel manieren om dan toch te vergaderen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn met reces. Ivm de verkiezingen. Er komt toch helemaal geen tweede kamer meer bijeen?
[..]
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessen
Stel je de verkiezingen toch uitquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:21 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
dat lijkt me niet verstandig met de verkiezingen in het vooruitzicht
Daar ga ik wel vanuit ja, dan wordt het maar mooi half tien!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wellicht zal wéér een half uur van Jetten ze over de streep trekken!
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bekken zullen schuimen in Den Haag.
Lees dit: https://news-sky-com.cdn.(...)&utm_medium=referralquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:21 schreef aartstyle het volgende:
Blij dat die avondklok eraf is. Begin van het einde van deze pandemie en de bijbehorende maatregelen.
Lente is incoming, vanaf nu wordt het alleen maar beter. Nog even de huidige maatregelen langzaam afschalen en dan een zomer die minder maatregelen kent dan 2020 en einde zomer iedereen gevaccineerd en is het leven weer normaal. Ik zeg 5 mei bevrijdingsfestival 2.0.
Tjah. Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
In Engeland willen ze social distancing permanent maken. Dat zal hier ook wel gebeuren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:21 schreef aartstyle het volgende:
Blij dat die avondklok eraf is. Begin van het einde van deze pandemie en de bijbehorende maatregelen.
Lente is incoming, vanaf nu wordt het alleen maar beter. Nog even de huidige maatregelen langzaam afschalen en dan een zomer die minder maatregelen kent dan 2020 en einde zomer iedereen gevaccineerd en is het leven weer normaal. Ik zeg 5 mei bevrijdingsfestival 2.0.
Dat ziet er inderdaad niet best uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom maakt dat artikel https://news-sky-com.cdn.(...)&utm_medium=referral
Me dus bang, hoezo houden voor de Foreseeable future??? Wat???
Als iedereen gevaccineerd is en genoeg ziekenhuis wordt voorkomen dat die het aankunnen, moet de vrijheid terug en de maatregelen weg! Ik hoop echt dat Johnson de juiste beslissing maakt, alles normaal na iedereen een vaccin, wat hij in het verleden samen met hancock ook steeds zei. Ik ben doodsbang dat wij anders hier het verkeerde voorbeeld volgen... 😬
Daar willen ze het dus permanent maken, lees maar, dat wil je toch niet, de rest van je leven 1.5m???
Maar goed, dan kunnen we beargumenteren bij de rechter dat het geen noodsituatie meer is...
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In Engeland willen ze social distancing permanent maken. Dat zal hier ook wel gebeuren.
Daar is nu al weinig van over (zie supermarkten, schaatsers afgelopen weekend, op het werk). Een grote flopshow.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In Engeland willen ze social distancing permanent maken. Dat zal hier ook wel gebeuren.
https://news.sky.com/stor(...)able-future-12219223quote:
Voor dat soort sluitingen zijn tijdens de eerste golf al tig rechtszaken geweest die allemaal verloren zijn. Ik geef ze weinig kans dat ze nu wel gelijk gaan krijgen, vooral nu er een coronawet is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:24 schreef eragon2890 het volgende:
Maar uh, volgens omt konden restaurants ook open blijven.
Zowieso, de lockdown, winkels dicht, contactberoepen verboden etc waren ook gebaseerd op "maar Britse variant", en de cijfers dalen al weken. Er kon *oneindig* meer met dezelfde cijfers vorig jaar.
Als dat argument niet goed is voor de avondklok, waarom dan wel daar voor?
Wedden dat dat de volgende zaal wordt? En ik geef ze wel kans 😈
Dan neem je toch gewoon verkering met wildvreemden en maak je het 10 minuten later weer uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tijdens het laatste debat werden al vragen gesteld over het gebruik van de WBBG en dat werd weggewuifdquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:28 schreef Gretzl het volgende:
Ernstige fail van het kabinet Rutte III dat ze de invoering van de avondklok niet beter hebben voorbereid. Had al vanaf medio september uitgebreid de tijd om de wetgeving in orde te maken (evt. het aannemen van een nieuwe wet). Hadden echt moeten kunnen voorzien dat de rechter ze zou terugfluiten bij het onjuist gebruik van de Wbbbg
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/quote:Opinie: Met groene zones zijn landelijke lockdowns voorbij (want Europa als een zee van zones, dát is ons toekomstplan)
Een eind aan de covid-pandemie gaat in 2021 nog niet lukken, gelet op de varianten die er ontstaan en het vaccinatietempo. Er is een andere denkrichting nodig, bepleit een groep van wetenschappers.
inderdaad van staaij, uitte die zorgen en vragen. Maar blijkbaar neemt Hugo en Mark die man niet serieus..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Tijdens het laatste debat werden al vragen gesteld over het gebruik van de WBBG en dat werd weggewuifd
Nou ja, dat zijn de wetenschappers die het adviseren, daar zal en het publiek en de regering echt niet in mee gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat Rutte, De Jonge, Grapperhaus en consorten feitelijk al een jaar doen als er terechte kritiek komt op hun dramatische coronabeleid. Ongelofelijk dat ze al die tijd op dezelfde voet verder konden gaan. Maar ja, het grootste deel van de oppositiepartijen bestaat uit make schoothondjes die niet eens het verschil kennen tussen mitigatie en eliminatie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Tijdens het laatste debat werden al vragen gesteld over het gebruik van de WBBG en dat werd weggewuifd
KeesGod is sowieso de beste parlementarier allertijden. Altijd enorm jammer gevonden dat hij lid is van zo'n tot in haar vezels enge partij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:30 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
inderdaad van staaij, uitte die zorgen en vragen. Maar blijkbaar neemt Hugo en Mark die man niet serieus..
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:30 schreef Bill_Hillie het volgende:
JAAA FEEST!!!
#WILLEMENGEL4PRESIDENT
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-kamer-verkiezingenquote:Voorman Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid staat niet langer op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer. In de partij Vrij en Sociaal Nederland was ruzie ontstaan over zijn kandidatuur.
Willen is een groot woord. Hangt van de situatie af in combinatie met nieuwe varianten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Kumbaya ritmisch klappen op pannen en potten.
Het is jammer dat ik al iets heb maar anders ging ik wel even meedansen a la Penny.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-kamer-verkiezingen
Die man is nog steeds een wappie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:30 schreef aTypisch het volgende:
voor iedereen die willem engel ooit een wappie noemde:
COR / Excuses aan Willem Engel topic
Dat artikel wat verzamelaar net ook linkt aan je. Hoe moet ik dat anders lezen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)able-future-12219223
zoals ik al eerder zei: met zulke nieuwsberichten heb je geen conspiracies meer nodig
Maar het probleem is wel dat we verder ook geen alternatieven hebben van mensen of organisaties die eigenlijk kritisch kijken naar de maatregelen. Ben het niet eens met Willem Engel, maar dit is toch wel prima verder.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die man is nog steeds een wappie.
Een kapotte klok staat ook twee keer per dag op tijd.
Sander Dekker, een totaal politiek lichtgewicht. Het moet niemand verbazen dat deze man voor Rechtsbescherming de plank totaal heeft misgeslagen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef RipCity het volgende:
Minister Dekker: ‘Vonnis avondklok niet zo fraai’
https://www.ad.nl/politie(...)t-zo-fraai~a3c0d9da/
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef RipCity het volgende:
Je zou van een minister rechtsbescherming toch echt verwachten dat hij niet zoiets erbij trekt dat compleet irrelevant is in deze kwestie.quote:Dekker benadrukt daarnaast dat veel andere landen ook een avondklok kennen in de strijd tegen het coronavirus.
Nou inderdaad zeg. Beetje van het niveau van 'als een ander in de sloot springt, spring jij dan ook?'.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Je zou van een minister rechtsbescherming toch echt verwachten dat hij niet zoiets erbij trekt dat compleet irrelevant is in deze kwestie.
De tering zeg.
Ja maar in Myanmar schieten ze ook mensen neer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Je zou van een minister rechtsbescherming toch echt verwachten dat hij niet zoiets erbij trekt dat compleet irrelevant is in deze kwestie.
De tering zeg.
Tranen springen in mijn ogen. Jezus wat erg.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
De tering zeg.
Toch is het wel ironisch dat die 'wappies' dit wel mede mogelijk hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die man is nog steeds een wappie.
Een kapotte klok staat ook twee keer per dag op tijd.
Leuke science fictionquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef Gretzl het volgende:
Beste opiniestuk dat ik vandaag las(klik op de link voor het hele stuk)
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/
Onzin. Alsof je de motivatie niet moet meewegen?quote:
Alles is politiek. In Den Haag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Rutte vond het gedoe om de salarissen in de zorgsector te groot voor een demissionair kabinet. Ben benieuwd of hij er nu ook zo over denkt.
Beter stappen ze heel snel af van dat idee want het is geen leven om in een 1.5 meter samenleving te leven. Dan moeten we de prioriteiten maar verzetten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Willen is een groot woord. Hangt van de situatie af in combinatie met nieuwe varianten.
Niemand wil echt een 1,5M samenleving. Maar in sommige situaties is het nodig (denken ze dat het nodig is).
Gewoon genieten van de komende zomer Verzamelaar! Van het weekend 15 graden met zon, DAAAAG VIRUS.
Zien we in de loop van het zomer halfjaar wel hoe het zich allemaal verder ontwikkeld.
De overheid luistert tot nu toe steeds naar de virologen etc. Andere wetenschappers die waarschuwen voor de gevolgen van de maatregelen worden genegeerd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat artikel wat verzamelaar net ook linkt aan je. Hoe moet ik dat anders lezen?
Ik accepteer gewoon niet dat ik m'n vrijheid niet terug zou krijgen als iedereen gevaccineerd is. Dat wordt al een jaar beloofd en is het enige lichtpuntje waardoor ik nog niet uit het raam ben gesprongen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Willen is een groot woord. Hangt van de situatie af in combinatie met nieuwe varianten.
Niemand wil echt een 1,5M samenleving. Maar in sommige situaties is het nodig (denken ze dat het nodig is).
Gewoon genieten van de komende zomer Verzamelaar! Van het weekend 15 graden met zon, DAAAAG VIRUS.
Zien we in de loop van het zomer halfjaar wel hoe het zich allemaal verder ontwikkeld.
quote:Ministers zitten bij elkaar
Het is nog niet helemaal duidelijk wat de gevolgen van het vonnis zijn en of het kabinet in hoger beroep gaat. Het ministerie van Justitie en Veiligheid bestudeert de uitspraak nog en overlegt met de landsadvocaat, zegt een woordvoerder van het departement.
Momenteel zitten de meest betrokken ministers bij elkaar op het ministerie van Algemene Zaken om over de corona-aanpak te praten.
Politiebond: nog veel vragen
De uitspraak van de rechtbank zorgt ook voor veel vragen bij de politie. "We weten nog niet wat dit betekent voor het handhaven van de avondklok", zegt voorzitter Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond (NPB), "maar we houden ons aan rechterlijke uitspraken".
Het is nog niet bekend wat het vonnis betekent voor de agenten die ingeroosterd zijn om de avondklok dinsdagavond te handhaven. "Het vonnis negeren kan niet." Dat betekent dat de politie naar alle waarschijnlijkheid geen boetes meer kan uitschrijven, 'tenzij er andere wettelijke mogelijkheden zijn'.
Verder vraagt Struijs zich af wat voor invloed het heeft op de tienduizenden boetes die al uitstaan. "En wat het betekent voor de bestrijding van de gezondheidscrisis." Hij benadrukt dat het vonnis het vertrouwen van de burgers in de aanpak van de coronacrisis aantast.
https://www.omroepgelderl(...)haffen-van-avondklok
Alleen nog je gemeente in of uit met een pasje gekoppeld aan een elektronisch volgsysteem, omdat je gemeente een rode zone is. Dit is voor sommige mensen echt een natte droom.quote:
23 februari: Doordat de avondklok niet langer mag hebben we ervoor moeten kiezen dat u niemand meer thuis mag ontvangen. Groetjes Mark en Hugoquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:
Ik ging er vanuit dat dit weinig directe gevolgen zou hebben, omdat de regering natuurlijk in beroep zou gaan. Maar ik lees op nos.nl:
[..]
Beter had het imo niet verwoord kunnen wordenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef Gretzl het volgende:
Beste opiniestuk dat ik vandaag las(klik op de link voor het hele stuk)
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/
Avondklok weg: wat kan het kabinet nu?quote:
De pest anno nu is dat je of het met alles eens bent of een wappie voor een groot deel van de bevolking. Dat ben ik wel met hem eens.quote:
Hoezo zou je erop voorbereid moeten zijn? Alles wordt (hopelijk) weer als vanouds, dat moet toch wel zonder slag of stoot lukken?quote:
Je reageert op jezelf?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beter had het imo niet verwoord kunnen worden![]()
[ afbeelding ]
Het is dan ook geen bijster goede minister.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
De tering zeg.
Maar hullie doen het ook....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef RipCity het volgende:
quote:
Hahahahahahahah... ha.....ha......quote:Hij benadrukt dat het vonnis het vertrouwen van de burgers in de aanpak van de coronacrisis aantast.
Rooster technisch denk ikquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waar zouden ze zich op voor moeten bereiden?
Dat is echt een kneus. Heeft de hele rechtsbescherming verkracht in een aantal jaren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:45 schreef Faraday01 het volgende:
DekkerHij heeft helemaal niet door lijkt het dat om het gebrek aan een deugdelijk wetgevingstraject gaat en niet zo zeer om de maatregel.
“Aiming for zero Covid-19: Europe needs to take action”quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beter had het imo niet verwoord kunnen worden![]()
Dit voorstel is vrijwel volledig in lijn met het succesvolle, duurzame coronabeleid dat Oost-Aziatische en Oceanische landen al vanaf het begin voeren.
[ afbeelding ]
Je kan posts gewoon editten hequote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
“Aiming for zero Covid-19: Europe needs to take action”
http://www.zerocovid-greenzone.eu
In lijn met wat onafhankelijke wetenschappers als Tomas Pueyo en Yaneer Bar-Yam al ruim een jaar verkondigen. Die zijn vaak voor gek versleten door mensen hier en daarbuiten, maar gezien de hevigheid van de coronapandemie momenteel in Europa en Amerika lijken ze toch gelijk te krijgen.
Ja, want als ik m'n post later edit zullen de meeste mensen de edit niet meer lezen.quote:
Ja i know, maar deze reeks gaat overdag zo snel dat ik daar niet altijd voor verkies. Op een rustiger tijdstip zou ik waarschijnlijk wel edittenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:49 schreef Noppie2000 het volgende:
J
[..]
Je kan posts gewoon editten he
Als mensen nu al klagen over de beperkte maatregelen en velen zich er al niet aan houden, lijkt het je dan echt realistisch dat de maatregelen die nodig zijn voor Zero-Covid hier afgedwongen kunnen gaan worden en effectief zijn?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In lijn met wat onafhankelijke wetenschappers als Tomas Pueyo en Yaneer Bar-Yam al ruim een jaar verkondigen. Die zijn vaak voor gek versleten door mensen hier en daarbuiten, maar gezien de hevigheid van de coronapandemie momenteel in Europa en Amerika lijken ze toch gelijk te krijgen.
Zo goed als nieuw. Slechts paar weken gebruikt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb nog een avondklok te koop, iemand interesse? Het is een analoge klok, past goed bij een landelijk interieur.
Echt het niveau van een kleuter "Maar hij deed het ookquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
De tering zeg.
Zou jij niet eens een afspraak maken met een psycholoog? Dit is niet gezond hoor......quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik accepteer gewoon niet dat ik m'n vrijheid niet terug zou krijgen als iedereen gevaccineerd is. Dat wordt al een jaar beloofd en is het enige lichtpuntje waardoor ik nog niet uit het raam ben gesprongen.
Lees dat sky artikel, Dat gajes wilt de voor eeuwig social distancing omdat "geen vaccin 100% werkt". Als de ziekenhuizen het aankunnen, accepteer ik dat niet, dan is het klaar.
Ik wil niet "leven" permanent in een wereld waar ik afstand moet houden, looplijnen volgend, bekappen op moet, als single geen seks mag hebben, niet mag contactsporten, niet mag dansen in een club, geen bordspellen mag spelen met mensen op een event omdat we dan binnen 1.5m aan een tafel moeten zitten, niemand mag knuffelen etc.
Dan ga ik liever letterlijk dood ipv alleen geestelijk en sociaal.
Als iedereen gevaccineerd is en de ziekenhuizen overspelen niet meer, moeten gewoon alle vrijheidsbeperkingen weg, anders is het tijd voor dit:
Waarschijnlijk heeft Engel het wel verteld in zijn videoblog op facebook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Ik blijf hier maar dubbel liggen van het lachen. Had hem ook helemaal niet aan zien komen. Was dat eigenlijk bekend dat vandaag die rechtszaak zou zijn?
Het mooie van Zero-Covid is nog steeds dat het op de lange termijn juist voor de minst beperkende maatregelen zorgt. Bij lage aantallen is het immers veel makkelijker om de controle te houden (R < 1). Dat inzicht zou eindelijk eens moeten indalen in Europa.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als mensen nu al klagen over de beperkte maatregelen en velen zich er al niet aan houden, lijkt het je dan echt realistisch dat de maatregelen die nodig zijn voor Zero-Covid hier afgedwongen kunnen gaan worden en effectief zijn?
quote:Het is belangrijk dat dit gepaard gaat met heldere, samenhangende en transparante communicatie.
Denk dat de economische belangen daar veel te groot voor zijn. Denk er ook even aan dat er nog ski-gebieden open zijn midden in deze ellende.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
Mag hopen dat dit niet straks voor heel Europa gaat gelden.
[ twitter ]
Ik snap dat het beter is, maar ik zie deze strategie in dit land gewoon niet effectief uitgerold kunnen gaan worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het mooie van Zero-Covid is nog steeds dat het op de lange termijn juist voor de minst beperkende maatregelen zorgt. Bij lage aantallen is het immers veel makkelijker om de controle te houden (R < 1). Dat inzicht zou eindelijk eens moeten indalen in Europa.
Om terug te gaan richting de nul zullen bepaalde strenge maatregelen helaas nog wel een tijdje nodig zijn. Maar beter effectief corona terugdringen dan het op een voortdurend hoog niveau houden zoals nu, enkel gericht op de maximale zorgcapaciteit.
Het VK-opiniestuk beschrijft dat de communicatiestrategie van overheden wel essentieel is. Anders krijg je inderdaad niet voldoende mensen mee.
[..]
Zero-Covid gaat nooit gebeurenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het mooie van Zero-Covid is nog steeds dat het op de lange termijn juist voor de minst beperkende maatregelen zorgt. Bij lage aantallen is het immers veel makkelijker om de controle te houden (R < 1). Dat inzicht zou eindelijk eens moeten indalen in Europa.
Om terug te gaan richting de nul zullen bepaalde strenge maatregelen helaas nog wel een tijdje nodig zijn. Maar beter effectief corona terugdringen dan het op een voortdurend hoog niveau houden zoals nu, enkel gericht op de maximale zorgcapaciteit.
Het VK-opiniestuk beschrijft dat de communicatiestrategie van overheden wel essentieel is. Anders krijg je inderdaad niet voldoende mensen mee.
[..]
Dat is wel een naar scenario, ben je al 1,5 jaar braaf alle maatregelen aan het opvolgen, in principe om de kwetsbare groep te beschermen en dan kan die groep massaal op vakantie in de zomer, terwijl het grootste gedeelte nog niet eens de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat zit er toch wel aan te komen want als dit een vlucht neemt wil niemand achter blijven en je wil als je de situatie onder controle hebt dat zou houden om de ellende na vorige zomer te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Zou zomaar kunnen. Maar het kan ook zijn dat ze het weer intrekken als de besmettingen net zoals vorig jaar zo laag zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Niks science-fiction, in het dichtbevolkte Oost-Azië is het ook gelukt, in een veel eerder stadium van de pandemie. Ik moet de eerste steekhoudende argumenten nog lezen waarom het in Europa niet mogelijk zou zijn om terug te gaan naar lage aantallen en uiteindelijke groene zones.quote:
Maar hoe zie je voor je dat dit gaat gebeuren? Er wordt gezegd dat Covid-19 niet meer weggaat, dat het rond zal blijven gaan (in mindere mate). Als het nooit meer weggaat, of 50 jaar oid gaat duren kun je toch niet 50 jaar lang op deze voet verder?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Reken daar maar wel op. Landen willen voorkomen dat reizigers mutanten meenemen en het feest weer van vooraf aan begint.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Omdat ze in china doodleuk je deur dicht lassen en daar kan je niks tegenin brengen. HIer krijgen we een avondklok al niet voor elkaar. Dus tja zie het verschil.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niks science-fiction, in het dichtbevolkte Oost-Azië is het ook gelukt, in een veel eerder stadium van de pandemie. Ik moet de eerste steekhoudende argumenten nog lezen waarom het in Europa niet mogelijk zou zijn om terug te gaan naar lage aantallen en uiteindelijke groene zones.
[ afbeelding ]
Helaas denk ik dat dit in elk land gaat gelden. Complete onzin natuurlijk. Ze kunnen ook een uitzondering maken voor mensen met een negatieve test. Dit gaan veel mensen niet pikken imo. Zelfs vorige zomer waren vakanties mogelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Weet je nog, dat je naar BNW werd gestuurd als je in oktober praatte over dit soort plannen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Het zou mooi zijn meegenomen, maar je moet het niet als doel willen hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zero-Covid gaat nooit gebeuren
Ga er maar vanuit dat zeker voor 2021 en 2022 dat de stelregel gaat worden voor veel landen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |