Mwah, ik denk dat dat in deze wat lastig gaat worden, want:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als iets van de rechter niet mag, dan passen ze het inderdaad juridisch aan zodat het allemaal wel kan.
Dat doen ze de hele tijd al. ja juridisch ligt het nog wat lastig.. maar hier zijn we mee bezig hoor je dan.
quote:Voor het gebruiken van de wet waarmee de avondklok is ingesteld, de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), is een dergelijke noodsituatie een vereiste.
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Leandra het volgende:
Dat is wel interessant, als de rechter bepaald heeft dat de avondklok niet ingesteld mocht worden omdat er geen sprake was/is van een noodsituatie.
Er kan toch een algemene spoedwet aangenomen worden door de staten generaal?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dat in deze wat lastig gaat worden, want:
[..]
Een rechter heeft er naar gekeken en ze hebben deze ronde gewonnen. Fijn dat er mensen onze rechten blijven toetsten. Ik juich voor ons rechtssysteem.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
Als ze dat doen weten ze zeker dat ze flink gaan kelderen in de peilingen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er kan toch een algemene spoedwet aangenomen worden door de staten generaal?
Goeie vraag. Ik ben een leek, maar als de avondklok geen rechtsgeldigheid had dan kun je er volgens mij niet voor beboet worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Ik zou die boete terug eisen en daarbij 9 euro administratiekosten in rekening brengenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Dat kan inderdaad nog interessante rechtszaken opleverenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Dat punt van spoedheid is ook door de Raad van State benoemd in haar advies. De Staat heeft ook achterlijk lang lopen doen over een spoedeisende buitengewone omstandigheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
Als je het nou ook nog deedquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus vanavond lekker naar buiten allen?
"Het opheffen van de avondklok gaat per direct in. Volgens een woordvoerder van de rechtbank is een hoger beroep in de zaak wel mogelijk."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus vanavond lekker naar buiten allen?
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
Vanavond al!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef jasoe het volgende:
Van het weekend weer een biertje doen bij vrienden
Gisteren hier ook avondklokje overschreden. WAT WILLEN ZE DOEN DAN?!?!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:40 schreef Caland het volgende:
Vanavond dus lekker na 21.00u hardlopen
MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |