SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Een rechter is onpartijdig. Ook klootzakken krijgen soms wel eens gelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat een rechter meegaat met Viruswaarheid vind ik vrij apart
Maakt die rechter toch geen reet uit wie er tegen hem over staat. Die beslist op feiten niet op de persoon. Soms pijnlijk maar zo is het.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat een rechter meegaat met Viruswaarheid vind ik vrij apart
Jazeker, het is alleen niet de waarheidquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:59 schreef Abyss33 het volgende: [..] hartstikke mooi toch.. beetje positiviteit.. zorg die het aan kan en een samenleving die door draait. of vindt je dat niks
en ondertussen ram je een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleemquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Je gaat in hoger beroep tot aan de RvS en tegen die tijd is het alweer 2 maart geweest.
Problem solved.
De uitleg is wel vrij helder. Die toegepaste wet is er voor acute noodsituaties en ernstige calamiteiten. Als je als parlement al weken kunt debatteren over zo'n maatregel, kun je niet spreken over onvoorziene overmacht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
Precies.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ondertussen ram een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleem
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Je gaat in hoger beroep tot aan de RvS en tegen die tijd is het alweer 2 maart geweest.
Problem solved.
En selectieve veiligheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat gaat echt niet alleen op voor politici. Bovendien wil ik nogmaals benadrukken dat die 'veilige' kant alleen maar schijnveiligheid biedt.
Ik hoop al veel eerder, doordat bijvoorbeeld de groep die in het ziekenhuis belandt voldoende is gevaccineerd of door de aanbrekende lente het virus uit zichzelf afneemt...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Na grootschalige vaccinatie moeten alle maatregelen gewoon van tafel. Geen kuchschermen meer, mondkapjes, 1.5 meter meer. Als dit allemaal in stand blijft noem ik het geen versoepeling.
Als iets van de rechter niet mag, dan passen ze het inderdaad juridisch aan zodat het allemaal wel kan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ondertussen ram je een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleem
Een hoger beroep heeft in dit geval geen opschortende werking. De avondklok moet worden opgeheven totdat er een nieuw besluit is genomen met betere onderbouwing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?
Dit kabinet gebruikt macht en noodwetten om regels in te voeren waar het niet voor bedoelt is. Dat is echt schandalig.
Nu er een uitspraak is zou je vanavond gewoon de straat op mogen volgens mij. Hoger beroep of niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Problem solved.
Vanuit een staatkundig opzicht zeker, maar de meerderheid van de bevolking was voor deze avondklok, dus er gaat sowieso niet echt een afrekening van komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?
Dit kabinet gebruikt macht en noodwetten om regels in te voeren waar het niet voor bedoelt is. Dat is echt schandalig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |