SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Een rechter is onpartijdig. Ook klootzakken krijgen soms wel eens gelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat een rechter meegaat met Viruswaarheid vind ik vrij apart
Maakt die rechter toch geen reet uit wie er tegen hem over staat. Die beslist op feiten niet op de persoon. Soms pijnlijk maar zo is het.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat een rechter meegaat met Viruswaarheid vind ik vrij apart
Jazeker, het is alleen niet de waarheidquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:59 schreef Abyss33 het volgende: [..] hartstikke mooi toch.. beetje positiviteit.. zorg die het aan kan en een samenleving die door draait. of vindt je dat niks
en ondertussen ram je een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleemquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Je gaat in hoger beroep tot aan de RvS en tegen die tijd is het alweer 2 maart geweest.
Problem solved.
De uitleg is wel vrij helder. Die toegepaste wet is er voor acute noodsituaties en ernstige calamiteiten. Als je als parlement al weken kunt debatteren over zo'n maatregel, kun je niet spreken over onvoorziene overmacht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
Precies.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ondertussen ram een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleem
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Je gaat in hoger beroep tot aan de RvS en tegen die tijd is het alweer 2 maart geweest.
Problem solved.
En selectieve veiligheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat gaat echt niet alleen op voor politici. Bovendien wil ik nogmaals benadrukken dat die 'veilige' kant alleen maar schijnveiligheid biedt.
Ik hoop al veel eerder, doordat bijvoorbeeld de groep die in het ziekenhuis belandt voldoende is gevaccineerd of door de aanbrekende lente het virus uit zichzelf afneemt...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Na grootschalige vaccinatie moeten alle maatregelen gewoon van tafel. Geen kuchschermen meer, mondkapjes, 1.5 meter meer. Als dit allemaal in stand blijft noem ik het geen versoepeling.
Als iets van de rechter niet mag, dan passen ze het inderdaad juridisch aan zodat het allemaal wel kan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ondertussen ram je een spoedwet door de eerste en tweede kamer want dat is blijkbaar het probleem
Een hoger beroep heeft in dit geval geen opschortende werking. De avondklok moet worden opgeheven totdat er een nieuw besluit is genomen met betere onderbouwing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?
Dit kabinet gebruikt macht en noodwetten om regels in te voeren waar het niet voor bedoelt is. Dat is echt schandalig.
Nu er een uitspraak is zou je vanavond gewoon de straat op mogen volgens mij. Hoger beroep of niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef DustPuppy het volgende:
Problem solved.
Vanuit een staatkundig opzicht zeker, maar de meerderheid van de bevolking was voor deze avondklok, dus er gaat sowieso niet echt een afrekening van komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar dat zegt wel wat over de overheid. En wat straalt dit uit naar de bevolking?
Dit kabinet gebruikt macht en noodwetten om regels in te voeren waar het niet voor bedoelt is. Dat is echt schandalig.
Mwah, ik denk dat dat in deze wat lastig gaat worden, want:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als iets van de rechter niet mag, dan passen ze het inderdaad juridisch aan zodat het allemaal wel kan.
Dat doen ze de hele tijd al. ja juridisch ligt het nog wat lastig.. maar hier zijn we mee bezig hoor je dan.
quote:Voor het gebruiken van de wet waarmee de avondklok is ingesteld, de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), is een dergelijke noodsituatie een vereiste.
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Leandra het volgende:
Dat is wel interessant, als de rechter bepaald heeft dat de avondklok niet ingesteld mocht worden omdat er geen sprake was/is van een noodsituatie.
Er kan toch een algemene spoedwet aangenomen worden door de staten generaal?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dat in deze wat lastig gaat worden, want:
[..]
Een rechter heeft er naar gekeken en ze hebben deze ronde gewonnen. Fijn dat er mensen onze rechten blijven toetsten. Ik juich voor ons rechtssysteem.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
Als ze dat doen weten ze zeker dat ze flink gaan kelderen in de peilingen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er kan toch een algemene spoedwet aangenomen worden door de staten generaal?
Goeie vraag. Ik ben een leek, maar als de avondklok geen rechtsgeldigheid had dan kun je er volgens mij niet voor beboet worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Ik zou die boete terug eisen en daarbij 9 euro administratiekosten in rekening brengenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Dat kan inderdaad nog interessante rechtszaken opleverenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Dat punt van spoedheid is ook door de Raad van State benoemd in haar advies. De Staat heeft ook achterlijk lang lopen doen over een spoedeisende buitengewone omstandigheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
Als je het nou ook nog deedquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus vanavond lekker naar buiten allen?
"Het opheffen van de avondklok gaat per direct in. Volgens een woordvoerder van de rechtbank is een hoger beroep in de zaak wel mogelijk."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus vanavond lekker naar buiten allen?
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
Vanavond al!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef jasoe het volgende:
Van het weekend weer een biertje doen bij vrienden
Gisteren hier ook avondklokje overschreden. WAT WILLEN ZE DOEN DAN?!?!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:40 schreef Caland het volgende:
Vanavond dus lekker na 21.00u hardlopen
MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
net zoals die verplichte test die iemand had aangevochten van viruswaarheid.....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
eerst nog even in hoger beroepquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef leolinedance het volgende:
Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven
https://www.telegraaf.nl/(...)ect-worden-opgeheven
Mooi, zijn we alvast van die onzin af
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeindquote:
Dat is de vraag nog maar, want als de regel onwettig was dan was de boete dat wellicht ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.
helaas pindakaasquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Caland het volgende:
Dit weekend 18 graden, geen avondklok.
ITS TIME TO PARTY
De rechter heeft in feite de 'buitengewone omstandigheid' zelf lopen toetsen, zonder enige marginale terughoudendheid. Een noodsituatie kan zich ook in slow-motion afspelen, zeker met een virus dat zich met vertraging verspreidt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.
En dat blijkt niet zo te zijn, ongeacht of het wel of geen nut heeft gehad.
Welke rechtzaken door soortgelijke partijen waren slecht onderbouwd dan? Of zijn dit onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
dringende advies?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeind
Dat is toch prima, valt dus toch nog wel mee met die tirannie in ons landquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ICT systemen bij de GGD?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Hopelijk krijgen ze het vandaag nog gefixt.
En de avondklok.quote:
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."
Voorbeeld: Een dijkdoorbraak is spoed. Niet iets waar al weken over vergaderd wordt.
Dat wordt nog een aardig staartje inderdaad...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Nee, hij had er uberhaupt niet mogen komen volgens mij. De avondklok viel buiten de coronawet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef TheVulture het volgende:
Met andere woorden, het polderen wordt afgestraft en dus hadden ze maar gewoon lukraak die avondklok in het leven moeten roepen
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Reden dus om de middelbare scholen niet te openen voor angsthaas Rutte. Hier komen we niet mee weg, versoepelingen waar sprake van zou zijn een maand opgeschort.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kunnen we ook geld terugkrijgen van de boetes?
Ik vraag dit voor een vriend.
Hij heeft gelijk natuurlijk, maar van jezelf zeggen dat je het altijd al hebt gezegd is ook niet bijster sterk.quote:
Liever niet. Ik wil mijn zaak weer open en daarvoor moet eerst het virus terug zijn hok in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die mag zsm optyfen natuurlijk
Dus als de vijand aan het poorten staat mogen we nog steeds geen noodwet gebruiken totdat ze zijn binnengedrongen.quote:Voor zover de Staat zich op het standpunt stelt dat hij door invoering van de avondklok via de Wbbbg wil voorkomen dat de situatie verslechtert, omdat er mogelijk op niet al te lange termijn een noodsituatie kán gaan ontstaan, kan hem dat niet baten. Een verstrekkende maatregel op basis van een noodwet mag slechts gegeven worden als zich daadwerkelijk een acute noodsituatie voordoet, die bovendien niet met andere minder vergaande middelen is op te lossen.
Hoho rustag. Het besluit is nog niet onherroepelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef JosMert het volgende:
Zo is het!
En nu de boetes eraf, duizenden in totaal, en excuses svp voor de bizarre overheidsrepressie van de afgelopen weken svp.
En vergeet niet 17 maart: een liberale (!) premier heeft voor het eerst sinds WO2 ons tijdelijk onze grondwettelijke bewegingsvrijheid afgenomen.
https://twitter.com/sywert/status/1361612569631416324?s=21
Kan me niet voorstellen. Baudet is het soort figuur wat wraak zou nemen, ik zie dat Rutte niet doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.
Zeker weten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Dat waren die broekpoepers sowieso al niet van plan behalve misschien de middelbare scholen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen
Luister nu eens dat filmpje hierboven waar de beste man van de rechtbank het uitlegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.
Ik ben cynisch genoeg om het als een mogelijkheid te zien, maar misschien werken de verkiezingen in dit geval dan weer als een voordeel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Nouja, samenkomen in groepen mag nog steeds niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
Op de laatste dag van Carnaval ook.
Derde golf, here we come!
Zoals vd Staaij al zei: waarom is die wet nog niet naar het parlement gestuurd? Want dit is vooral een kwestie van inzet van het verkeerde rechtsinstrument omdat er in het parlement een meerderheid is voor de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geen bloedspoed, er is zelfs over gedebatteerd in de Kamer.
hontquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ twitter ]
De altijd sympathieke politie.
Tot vanavond 24.00 uur in een lange rij met anderhalve meter afstand zingend over straat hossen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
Op de laatste dag van Carnaval ook.
Derde golf, here we come!
Dat klopt, maar voor de werking van de avondklok is niet echt overduidelijk bewijs aangeleverd. Of eigenlijk helemaal geen bewijs.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.
Ik denk dat dat in ieder geval wel het frame gaat worden van alle angsthazen hier die al vanaf het begin denken dat dictatuur wordt ingevoerd ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Misogyniequote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Overigens is het ook raar dat ene mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet, de voorzieningenrechter in deze, in haar eentje zo'n ingrijpende beslissing kan nemen ergens op haar zoldertje.
Waarom beslist de Hoge Raad niet over dit soort zaken?
Omdat je niet vanuit het niets naar de Hoge Raad kunt. Daaraan kun je alleen vragen of ze het met mevrouw Hoekstra-van Vliet eens zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Overigens is het ook raar dat ene mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet, de voorzieningenrechter in deze, in haar eentje zo'n ingrijpende beslissing kan nemen ergens op haar zoldertje.
Het was in dit geval vooral de heer drs. M. Rutte die hier vanuit zijn torentje niet over had mogen beslissen. En mevrouw Hoekstra-Dinges is volgens onze wet bevoegd om hem terug te fluiten. Tekent de Staat beroep aan, dan komt het vanzelf bij hogere rechtbanken terecht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Reken maar van wël, die gaat dit echt niet pikken. Hij zit niet voor niks al zolang de baas van Nederland te spelen. Die man is veel slimmer en gehaaider dan jij je kunt voorstellen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen. Baudet is het soort figuur wat wraak zou nemen, ik zie dat Rutte niet doen.
Omdat dit de normale gang van zaken is. Een hoge raad komt pas als allerlaatste stap in beeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Wauw, je zet meteen de mensen die kritisch zijn op de maatregelen weg als viruswappie? Verder alles goed?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in ieder geval wel het frame gaat worden van alle angsthazen hier die al vanaf het begin denken dat dictatuur wordt ingevoerd ja.
De cijfers zijn toch allemaal verzonnen, dat weet je toch.
Is niet helemaal juist natuurlijk, stel dat de boel totaal uit de hand was gelopen en de overheid met de avondklok kwam om dat snel op te lossen, dan was er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.
Dit komt hun goed uit want dat waren ze toch al niet van plan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ik denk dat Rutte er vrij nuchter op zal reageren, zoiets als 'als de rechter dit besloten heeft, dan zullen wij daar in mee gaan, we leven tenslotte in een rechtstaat. Of het verstandig is, betwijfel ik.'quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.
Nee, opgesloten worden in je huis is niet zo ergquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Liever niet. Ik wil mijn zaak weer open en daarvoor moet eerst het virus terug zijn hok in.
Je mag voor werk nog gewoon naar buiten. Zo'n ramp is die avondklok niet.
Gewoon betoalen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ twitter ]
De altijd sympathieke politie.
Ahja, we zijn al zover dat als iemand aangeeft dat het vreemd is dat een voorzieningenrechter dit mag beslissen van misogynie beschuldigd wordt omdat deze rechter een vrouw is?quote:
Was uw visite STUK.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Dag avondklok![]()
![]()
Maar nu gaan ze wel weer een andere wet daarvoor gebruiken![]()
Het zou de regering dus sieren om de avondklok per direct terug te draaien. Als een onafhankelijke rechter met deze conclusie komt, dan zijn ze dus illegaal bezig en ondermijnen ze de rechtstaat. Maar dat wisten we al van die levensgevaarlijke gekken met hun spoedwet dus dan krijgen we slechts een extra bevestiging.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoho rustag. Het besluit is nog niet onherroepelijk.
Zo cru ligt het natuurlijk niet, maar in vergelijkbare situaties is er eerst bewust niet voor en avondklok gekozen. Het is buitenproportioneel om dan nu ineens naar de noodwet te grijpen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?
De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag spreekt overigens helemaal niet over 'spoedeisend' maar slechts buitengewone omstandigheden. De spoedeisendheid wordt door de rechter ervan gemaakt.
De baas van Nederland te spelen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Reken maar van wël, die gaat dit echt niet pikken. Hij zit niet voor niks al zolang de baas van Nederland te spelen. Die man is veel slimmer en gehaaider dan jij je kunt voorstellen.
Niet meer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De baas van Nederland te spelen?
Hij is gewoon verkozen hoor
Punt is wel dat ze dat heel veel zetels gaat kosten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit binnen 10 uur weer is teruggedraaid?
Zie het ze zo doen met een ander wetje
Je wordt helemaal niet opgesloten in je huis johquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, opgesloten worden in je huis is niet zo erg
En dan vergeten wij de Eerste Kamer voor het gemak maar even.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:03 schreef Jojoke het volgende:
Zonder instemming van een meerderheid van de Tweede Kamer was er geen avondklok gekomen. Ik vind de redenering van de rechter dus wel een beetje raar. Niet dat ik nu zo'n aanhanger ben van de avondklok. Het effect van de avondklok had ook op andere manier bereikt kunnen worden.
Jazeker wel. De volksvertegenwoordiging blijft gewoon staan bij aftreding.quote:
Ze hadden het op deze manier nu geregeld, omdat het weken/maanden duurt om een wetje te maken en door de Eerste en Tweede Kamer te loodsen. Die tijd dachten ze niet te hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit binnen 10 uur weer is teruggedraaid?
Zie het ze zo doen met een ander wetje
RETWEETquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef Mani89 het volgende:
MOOI DAN KUNNEN DE KROEGEN OOK WEER OPEN. NU.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:05 schreef deedeetee het volgende:
Daar gaan er nog veel meer van in de fik
Kat in hoge nood maakt rare sprongen. Ze kunnen de zaak beter in de fik steken dan zichzelf er in op hangen.....
Je impliceert hier nogal wat. Er is nog helemaal geen sprake van brandstichting, zeker niet door de eigenaren, volgens dat artikel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:05 schreef deedeetee het volgende:
Daar gaan er nog veel meer van in de fik
Kat in hoge nood maakt rare sprongen. Ze kunnen de zaak beter in de fik steken dan zichzelf er in op hangen.....
Goed verhaal, klopt weinig van:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?
De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag spreekt overigens helemaal niet over 'spoedeisend' maar slechts buitengewone omstandigheden. De spoedeisendheid wordt door de rechter ervan gemaakt.
quote:Onze Minister van Veiligheid en Justitie is bevoegd in spoedeisende gevallen regels te geven waarbij wordt afgeweken van de regels, bedoeld in het tweede lid, of deze buiten werking worden gesteld. De door Onze voornoemde Minister gegeven regels worden op een door hem te bepalen wijze bekendgemaakt en treden na deze bekendmaking terstond in werking. Deze regels worden in ieder geval geplaatst in de Staatscourant.
https://wetten.overheid.n(...)1-01-22&g=2021-01-22
Kumbaya ritmisch klappen op pannen en potten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Ronald het volgende:
Ik zie de Willem Engel fanclub trouwens wel spontaan feestjes houden op het Malieveld na 21 uur vanavond, dit kon nog wel eens voor komische taferelen gaan zorgen.
Ze neemt geen beslissing, ze heeft de maatregel aan de wet getoetst en op basis daarvan geconcludeerd dat de maatregel niet aan de eisen van de wet voldeed.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
de Jager?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Kumbaya ritmisch klappen op pannen en potten.
Het is jammer dat ik al iets heb maar anders ging ik wel even meedansen a la Penny.
"Het dorpje moet nu geëvacueerd worden omdat er over 2 maanden misschien een dijkdoorbraak komt!"quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor de werking van de avondklok is niet echt overduidelijk bewijs aangeleverd. Of eigenlijk helemaal geen bewijs.
Bij een dreigende dijkdoorbraak (om maar even in dat voorbeeld te blijven) weet je wel degelijk dat er enorme schade ontstaat wanneer je daar niet aan doet.
En dan om 21:30 het hoger beroep in het voordeel van de staat, allemaal insluiten en op live TV stuk voor stuk beboetenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Ronald het volgende:
Ik zie de Willem Engel fanclub trouwens wel spontaan feestjes houden op het Malieveld na 21 uur vanavond, dit kon nog wel eens voor komische taferelen gaan zorgen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef Mani89 het volgende:
MOOI DAN KUNNEN DE KROEGEN OOK WEER OPEN. NU.
Vervelende is wel dat deze man zich nu nog meer als een Messias gaat gedragen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens, en wellicht ten overvloede: Willem Engel blijft een idioot. Ook nu hij een rechtszaak heeft gewonnen waar ik blij mee ben.
Straks krijgt Engel nog politieke ambities door deze overwinning. Moeten we nog langer naar die grafkop kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens, en wellicht ten overvloede: Willem Engel blijft een idioot. Ook nu hij een rechtszaak heeft gewonnen waar ik blij mee ben.
dit is nu het hele probleem waarom we nog zoveel besmettingen hebben en hadden, bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
dringende advies?
Dan nemen wij kennis van dat advies en zullen het in beraad nemen.. (niet dus)
nog meer ? hoe kan dat ?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vervelende is wel dat deze man zich nu nog meer als een Messias gaat gedragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |