net zoals die verplichte test die iemand had aangevochten van viruswaarheid.....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
eerst nog even in hoger beroepquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef leolinedance het volgende:
Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven
https://www.telegraaf.nl/(...)ect-worden-opgeheven
Mooi, zijn we alvast van die onzin af
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeindquote:
Dat is de vraag nog maar, want als de regel onwettig was dan was de boete dat wellicht ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.
helaas pindakaasquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Caland het volgende:
Dit weekend 18 graden, geen avondklok.
ITS TIME TO PARTY
De rechter heeft in feite de 'buitengewone omstandigheid' zelf lopen toetsen, zonder enige marginale terughoudendheid. Een noodsituatie kan zich ook in slow-motion afspelen, zeker met een virus dat zich met vertraging verspreidt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.
En dat blijkt niet zo te zijn, ongeacht of het wel of geen nut heeft gehad.
Welke rechtzaken door soortgelijke partijen waren slecht onderbouwd dan? Of zijn dit onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
dringende advies?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeind
Dat is toch prima, valt dus toch nog wel mee met die tirannie in ons landquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
De ICT systemen bij de GGD?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Hopelijk krijgen ze het vandaag nog gefixt.
En de avondklok.quote:
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Hopelijk krijgen ze het vandaag nog gefixt.
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."
Voorbeeld: Een dijkdoorbraak is spoed. Niet iets waar al weken over vergaderd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |