net zoals die verplichte test die iemand had aangevochten van viruswaarheid.....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn toch maar doorgedraaide viruswappies die club, en nu juichen met zn allen
eerst nog even in hoger beroepquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef leolinedance het volgende:
Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven
https://www.telegraaf.nl/(...)ect-worden-opgeheven
Mooi, zijn we alvast van die onzin af
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeindquote:
Dat is de vraag nog maar, want als de regel onwettig was dan was de boete dat wellicht ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niks. Want toen gold de regel gewoon nog.
helaas pindakaasquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:43 schreef Caland het volgende:
Dit weekend 18 graden, geen avondklok.
ITS TIME TO PARTY
De rechter heeft in feite de 'buitengewone omstandigheid' zelf lopen toetsen, zonder enige marginale terughoudendheid. Een noodsituatie kan zich ook in slow-motion afspelen, zeker met een virus dat zich met vertraging verspreidt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het nut van de avondklok staat idd niet ter discussie in deze lijkt mij, hier is puur getoetst of het instellen van de avondklok juridisch wel toegestaan was.
En dat blijkt niet zo te zijn, ongeacht of het wel of geen nut heeft gehad.
Welke rechtzaken door soortgelijke partijen waren slecht onderbouwd dan? Of zijn dit onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar meestal zijn die rechtzaken vanuit dat soort partijen vrij slecht onderbouwt... daarom verbaast het me
dringende advies?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je wel alleen gaan want het dringende advies van 1 persoon per dag op bezoek staat wel nog overeind
Dat is toch prima, valt dus toch nog wel mee met die tirannie in ons landquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niet de noodsituatie zoals beschreven in die wet. Die vereist volgens mij een zekere acuutheid, en die is discutabel omdat men 1. nogal lang heeft lopen dralen met die avondklok, en 2. we in een situatie zitten die al bijna een jaar duurt.
De rechter tikt in feite de regering op de vingers vanwege een vorm van machtsmisbruik. Ze velt geen oordeel over het nut van de avondklok zelf.
De ICT systemen bij de GGD?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Hopelijk krijgen ze het vandaag nog gefixt.
En de avondklok.quote:
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat staat in het artikel: "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."
Voorbeeld: Een dijkdoorbraak is spoed. Niet iets waar al weken over vergaderd wordt.
Dat wordt nog een aardig staartje inderdaad...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze uitspraak betekent voor mensen die een boete hebben gekregen voor het overtreden van de avondklok.
Nee, hij had er uberhaupt niet mogen komen volgens mij. De avondklok viel buiten de coronawet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef TheVulture het volgende:
Met andere woorden, het polderen wordt afgestraft en dus hadden ze maar gewoon lukraak die avondklok in het leven moeten roepen
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Reden dus om de middelbare scholen niet te openen voor angsthaas Rutte. Hier komen we niet mee weg, versoepelingen waar sprake van zou zijn een maand opgeschort.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kunnen we ook geld terugkrijgen van de boetes?
Ik vraag dit voor een vriend.
Hij heeft gelijk natuurlijk, maar van jezelf zeggen dat je het altijd al hebt gezegd is ook niet bijster sterk.quote:
Liever niet. Ik wil mijn zaak weer open en daarvoor moet eerst het virus terug zijn hok in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die mag zsm optyfen natuurlijk
Dus als de vijand aan het poorten staat mogen we nog steeds geen noodwet gebruiken totdat ze zijn binnengedrongen.quote:Voor zover de Staat zich op het standpunt stelt dat hij door invoering van de avondklok via de Wbbbg wil voorkomen dat de situatie verslechtert, omdat er mogelijk op niet al te lange termijn een noodsituatie kán gaan ontstaan, kan hem dat niet baten. Een verstrekkende maatregel op basis van een noodwet mag slechts gegeven worden als zich daadwerkelijk een acute noodsituatie voordoet, die bovendien niet met andere minder vergaande middelen is op te lossen.
Hoho rustag. Het besluit is nog niet onherroepelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef JosMert het volgende:
Zo is het!
En nu de boetes eraf, duizenden in totaal, en excuses svp voor de bizarre overheidsrepressie van de afgelopen weken svp.
En vergeet niet 17 maart: een liberale (!) premier heeft voor het eerst sinds WO2 ons tijdelijk onze grondwettelijke bewegingsvrijheid afgenomen.
https://twitter.com/sywert/status/1361612569631416324?s=21
Kan me niet voorstellen. Baudet is het soort figuur wat wraak zou nemen, ik zie dat Rutte niet doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.
Zeker weten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat Rutte dit niet over zijn kant laat gaan, die neemt wraak.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Ik vind, met mijn zeer beperkte kennis van recht, dit wel een bijzondere uitspraak. Vraag me af op welke grond de rechter claimt dat er geen sprake was van spoed. Dat was er namelijk weldegelijk.
Dat waren die broekpoepers sowieso al niet van plan behalve misschien de middelbare scholen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen
Luister nu eens dat filmpje hierboven waar de beste man van de rechtbank het uitlegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.
Ik ben cynisch genoeg om het als een mogelijkheid te zien, maar misschien werken de verkiezingen in dit geval dan weer als een voordeel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen
Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme.![]()
Nouja, samenkomen in groepen mag nog steeds niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
Op de laatste dag van Carnaval ook.
Derde golf, here we come!
Zoals vd Staaij al zei: waarom is die wet nog niet naar het parlement gestuurd? Want dit is vooral een kwestie van inzet van het verkeerde rechtsinstrument omdat er in het parlement een meerderheid is voor de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geen bloedspoed, er is zelfs over gedebatteerd in de Kamer.
hontquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ twitter ]
De altijd sympathieke politie.
Tot vanavond 24.00 uur in een lange rij met anderhalve meter afstand zingend over straat hossen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
Op de laatste dag van Carnaval ook.
Derde golf, here we come!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |