abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198030641
Overigens is het ook raar dat ene mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet, de voorzieningenrechter in deze, in haar eentje zo'n ingrijpende beslissing kan nemen ergens op haar zoldertje.

Waarom beslist de Hoge Raad niet over dit soort zaken?
pi_198030644
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar als de dijk al weken lekt, en bij het finaal doorbreken moeten er drastische besluiten genomen worden om een ramp te voorkomen, is dat evengoed spoed.
Dat klopt, maar voor de werking van de avondklok is niet echt overduidelijk bewijs aangeleverd. Of eigenlijk helemaal geen bewijs.

Bij een dreigende dijkdoorbraak (om maar even in dat voorbeeld te blijven) weet je wel degelijk dat er enorme schade ontstaat wanneer je daar niet aan doet.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_198030659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen _O-
Ik denk dat dat in ieder geval wel het frame gaat worden van alle angsthazen hier die al vanaf het begin denken dat dictatuur wordt ingevoerd ja.

De cijfers zijn toch allemaal verzonnen, dat weet je toch. ;)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198030681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Overigens is het ook raar dat ene mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet, de voorzieningenrechter in deze, in haar eentje zo'n ingrijpende beslissing kan nemen ergens op haar zoldertje.

Misogynie :N
pi_198030691
quote:

Omdat je niet vanuit het niets naar de Hoge Raad kunt. Daaraan kun je alleen vragen of ze het met mevrouw Hoekstra-van Vliet eens zijn.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:00:32 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198030695
quote:

Het was in dit geval vooral de heer drs. M. Rutte die hier vanuit zijn torentje niet over had mogen beslissen. En mevrouw Hoekstra-Dinges is volgens onze wet bevoegd om hem terug te fluiten. Tekent de Staat beroep aan, dan komt het vanzelf bij hogere rechtbanken terecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:00:33 #107
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198030696
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen. Baudet is het soort figuur wat wraak zou nemen, ik zie dat Rutte niet doen.
Reken maar van wël, die gaat dit echt niet pikken. Hij zit niet voor niks al zolang de baas van Nederland te spelen. Die man is veel slimmer en gehaaider dan jij je kunt voorstellen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198030703
quote:

Omdat dit de normale gang van zaken is. Een hoge raad komt pas als allerlaatste stap in beeld.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in ieder geval wel het frame gaat worden van alle angsthazen hier die al vanaf het begin denken dat dictatuur wordt ingevoerd ja.

De cijfers zijn toch allemaal verzonnen, dat weet je toch. ;)
Wauw, je zet meteen de mensen die kritisch zijn op de maatregelen weg als viruswappie? Verder alles goed?
pi_198030708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.
Is niet helemaal juist natuurlijk, stel dat de boel totaal uit de hand was gelopen en de overheid met de avondklok kwam om dat snel op te lossen, dan was er niets aan de hand.
Maar nu is er wekenlang gewikt over deze maatregel bij een vermoedelijke noodsituatie die zou kunnen ontstaan als de maatregel niet wordt genomen.
Daardoor is het acute element niet aanwezig en is de wettelijke basis er niet volgens deze rechter.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:01:06 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198030711
quote:
Ben ik de enige die denkt dat het OMT, RIVM en Rutte zo op hun pik zijn getrapt om deze uitspraak van de rechter, dat ze nu de 23ste met geen enkele versoepeling gaan komen _O-
Dit komt hun goed uit want dat waren ze toch al niet van plan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198030712
quote:
Ik denk dat Rutte er vrij nuchter op zal reageren, zoiets als 'als de rechter dit besloten heeft, dan zullen wij daar in mee gaan, we leven tenslotte in een rechtstaat. Of het verstandig is, betwijfel ik.'

Maar goed, ik vind het goed dat de avondklok verdwijnt aangezien het effect totaal niet duidelijk is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198030719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er is geen spoed omdat COVID al een jaar bestaat.
Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?

De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag spreekt overigens helemaal niet over 'spoedeisend' maar slechts buitengewone omstandigheden. De spoedeisendheid wordt door de rechter ervan gemaakt.
pi_198030725
Dag avondklok :W *O*

Maar nu gaan ze wel weer een andere wet daarvoor gebruiken ;(
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:01:46 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198030731
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Liever niet. Ik wil mijn zaak weer open en daarvoor moet eerst het virus terug zijn hok in.

Je mag voor werk nog gewoon naar buiten. Zo'n ramp is die avondklok niet.
Nee, opgesloten worden in je huis is niet zo erg :D
pi_198030742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

[ twitter ]

De altijd sympathieke politie.
Gewoon betoalen.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 11:03:01 #116
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198030757
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Misogynie :N
Ahja, we zijn al zover dat als iemand aangeeft dat het vreemd is dat een voorzieningenrechter dit mag beslissen van misogynie beschuldigd wordt omdat deze rechter een vrouw is?
pi_198030766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Dag avondklok :W *O*

Maar nu gaan ze wel weer een andere wet daarvoor gebruiken ;(
Was uw visite STUK.
pi_198030770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoho rustag. Het besluit is nog niet onherroepelijk.
Het zou de regering dus sieren om de avondklok per direct terug te draaien. Als een onafhankelijke rechter met deze conclusie komt, dan zijn ze dus illegaal bezig en ondermijnen ze de rechtstaat. Maar dat wisten we al van die levensgevaarlijke gekken met hun spoedwet dus dan krijgen we slechts een extra bevestiging.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2021 @ 11:03:37 #119
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198030775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dus in tijden van oorlog mag noodwetgeving ook maar een paar weekjes geactiveerd worden terwijl de strijd doorgaat?

De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag spreekt overigens helemaal niet over 'spoedeisend' maar slechts buitengewone omstandigheden. De spoedeisendheid wordt door de rechter ervan gemaakt.
Zo cru ligt het natuurlijk niet, maar in vergelijkbare situaties is er eerst bewust niet voor en avondklok gekozen. Het is buitenproportioneel om dan nu ineens naar de noodwet te grijpen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198030780
Zonder instemming van een meerderheid van de Tweede Kamer was er geen avondklok gekomen. Ik vind de redenering van de rechter dus wel een beetje raar. Niet dat ik nu zo'n aanhanger ben van de avondklok. Het effect van de avondklok had ook op andere manier bereikt kunnen worden.
pi_198030793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Reken maar van wël, die gaat dit echt niet pikken. Hij zit niet voor niks al zolang de baas van Nederland te spelen. Die man is veel slimmer en gehaaider dan jij je kunt voorstellen.
De baas van Nederland te spelen? :')

Hij is gewoon verkozen hoor :*
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:04:43 #122
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198030800
Hoe groot is de kans dat dit binnen 10 uur weer is teruggedraaid?
Zie het ze zo doen met een ander wetje _O-
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:05:01 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198030806
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De baas van Nederland te spelen? :')

Hij is gewoon verkozen hoor :*
Niet meer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:05:28 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198030815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit binnen 10 uur weer is teruggedraaid?
Zie het ze zo doen met een ander wetje _O-
Punt is wel dat ze dat heel veel zetels gaat kosten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198030816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, opgesloten worden in je huis is niet zo erg :D
Je wordt helemaal niet opgesloten in je huis joh :')

Ik zit momenteel op een bankje in het park. Nou boe hoe wat erg van de grote boze overheid :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')