abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198031906
_O- _O- Ik blijf hier maar dubbel liggen van het lachen. Had hem ook helemaal niet aan zien komen. Was dat eigenlijk bekend dat vandaag die rechtszaak zou zijn?
pi_198031923
twitter
pi_198031924
Ik heb zin om vanavond 21:01 naar buiten te gaan :D :D
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 11:52:09 #279
236264 crew  capricia
pi_198031928
Mag hopen dat dit niet straks voor heel Europa gaat gelden.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198031934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:

[..]

[..]

Je zou van een minister rechtsbescherming toch echt verwachten dat hij niet zoiets erbij trekt dat compleet irrelevant is in deze kwestie.

De tering zeg.
Echt het niveau van een kleuter "Maar hij deed het ook }:| "

:{w
It's better to regret something you did than something you didn't do
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:52:35 #281
141482 Q.
JurassiQ
pi_198031939
Wel blij dat m'n bovenburen nu geen feestjes meer tot 4:30 hoeven te houden, hopelijk kan ik voortaan dan wat eerder slapen.
For great justice!
pi_198031950
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik accepteer gewoon niet dat ik m'n vrijheid niet terug zou krijgen als iedereen gevaccineerd is. Dat wordt al een jaar beloofd en is het enige lichtpuntje waardoor ik nog niet uit het raam ben gesprongen.

Lees dat sky artikel, Dat gajes wilt de voor eeuwig social distancing omdat "geen vaccin 100% werkt". Als de ziekenhuizen het aankunnen, accepteer ik dat niet, dan is het klaar.

Ik wil niet "leven" permanent in een wereld waar ik afstand moet houden, looplijnen volgend, bekappen op moet, als single geen seks mag hebben, niet mag contactsporten, niet mag dansen in een club, geen bordspellen mag spelen met mensen op een event omdat we dan binnen 1.5m aan een tafel moeten zitten, niemand mag knuffelen etc.

Dan ga ik liever letterlijk dood ipv alleen geestelijk en sociaal.

Als iedereen gevaccineerd is en de ziekenhuizen overspelen niet meer, moeten gewoon alle vrijheidsbeperkingen weg, anders is het tijd voor dit:
Zou jij niet eens een afspraak maken met een psycholoog? Dit is niet gezond hoor......
pi_198031957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- _O- Ik blijf hier maar dubbel liggen van het lachen. Had hem ook helemaal niet aan zien komen. Was dat eigenlijk bekend dat vandaag die rechtszaak zou zijn?
Waarschijnlijk heeft Engel het wel verteld in zijn videoblog op facebook.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:53:44 #284
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198031972
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als mensen nu al klagen over de beperkte maatregelen en velen zich er al niet aan houden, lijkt het je dan echt realistisch dat de maatregelen die nodig zijn voor Zero-Covid hier afgedwongen kunnen gaan worden en effectief zijn?
Het mooie van Zero-Covid is nog steeds dat het op de lange termijn juist voor de minst beperkende maatregelen zorgt. Bij lage aantallen is het immers veel makkelijker om de controle te houden (R < 1). Dat inzicht zou eindelijk eens moeten indalen in Europa.

Om terug te gaan richting de nul zullen bepaalde strenge maatregelen helaas nog wel een tijdje nodig zijn. Maar beter effectief corona terugdringen dan het op een voortdurend hoog niveau houden zoals nu, enkel gericht op de maximale zorgcapaciteit.

Het VK-opiniestuk beschrijft dat de communicatiestrategie van overheden wel essentieel is. Anders krijg je inderdaad niet voldoende mensen mee.

quote:
Het is belangrijk dat dit gepaard gaat met heldere, samenhangende en transparante communicatie.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:55:02 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198031996
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Denk dat de economische belangen daar veel te groot voor zijn. Denk er ook even aan dat er nog ski-gebieden open zijn midden in deze ellende.

Er zullen een aantal landen/regio's zijn waar ze dit kunnen en willen maar de meerderheid van de landen kan dit gewoonweg niet instellen nadat ze al een jaar verliezen lijden op dit gebied.
pi_198031997
Dolle Dinsdag..
pi_198032001
Rutte (VVD) staat er virtueel goed voor in de peilingen, maar ik hoop toch dat dit wel een flinke impact zal hebben :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:55:24 #288
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032004
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het mooie van Zero-Covid is nog steeds dat het op de lange termijn juist voor de minst beperkende maatregelen zorgt. Bij lage aantallen is het immers veel makkelijker om de controle te houden (R < 1). Dat inzicht zou eindelijk eens moeten indalen in Europa.

Om terug te gaan richting de nul zullen bepaalde strenge maatregelen helaas nog wel een tijdje nodig zijn. Maar beter effectief corona terugdringen dan het op een voortdurend hoog niveau houden zoals nu, enkel gericht op de maximale zorgcapaciteit.

Het VK-opiniestuk beschrijft dat de communicatiestrategie van overheden wel essentieel is. Anders krijg je inderdaad niet voldoende mensen mee.
[..]

Ik snap dat het beter is, maar ik zie deze strategie in dit land gewoon niet effectief uitgerold kunnen gaan worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198032011
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

Zero-Covid gaat nooit gebeuren
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 11:55:53 #290
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198032016
quote:
[ twitter ]
Dat is wel een naar scenario, ben je al 1,5 jaar braaf alle maatregelen aan het opvolgen, in principe om de kwetsbare groep te beschermen en dan kan die groep massaal op vakantie in de zomer, terwijl het grootste gedeelte nog niet eens de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren.
pi_198032026
quote:
[ twitter ]
Dat zit er toch wel aan te komen want als dit een vlucht neemt wil niemand achter blijven en je wil als je de situatie onder controle hebt dat zou houden om de ellende na vorige zomer te voorkomen.
pi_198032030
quote:
[ twitter ]
Zou zomaar kunnen. Maar het kan ook zijn dat ze het weer intrekken als de besmettingen net zoals vorig jaar zo laag zijn.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:56:42 #293
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198032041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Leuke science fiction :D
Niks science-fiction, in het dichtbevolkte Oost-Azië is het ook gelukt, in een veel eerder stadium van de pandemie. Ik moet de eerste steekhoudende argumenten nog lezen waarom het in Europa niet mogelijk zou zijn om terug te gaan naar lage aantallen en uiteindelijke groene zones.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198032078
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:47 schreef Gretzl het volgende:

[..]

“Aiming for zero Covid-19: Europe needs to take action”

http://www.zerocovid-greenzone.eu

In lijn met wat onafhankelijke wetenschappers als Tomas Pueyo en Yaneer Bar-Yam al ruim een jaar verkondigen. Die zijn vaak voor gek versleten door mensen hier en daarbuiten, maar gezien de hevigheid van de coronapandemie momenteel in Europa en Amerika lijken ze toch gelijk te krijgen.
Maar hoe zie je voor je dat dit gaat gebeuren? Er wordt gezegd dat Covid-19 niet meer weggaat, dat het rond zal blijven gaan (in mindere mate). Als het nooit meer weggaat, of 50 jaar oid gaat duren kun je toch niet 50 jaar lang op deze voet verder?

Wanneer vaccinaties voldoende uitgerold zijn en er geen risico meer is op overspoelen van ziekenhuizen is de pandemie gewoon over. Wanneer de pandemie over is, zijn maatregelen niet meer gerechtvaardigd.
pi_198032082
quote:
[ twitter ]
Reken daar maar wel op. Landen willen voorkomen dat reizigers mutanten meenemen en het feest weer van vooraf aan begint.
pi_198032087
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Niks science-fiction, in het dichtbevolkte Oost-Azië is het ook gelukt, in een veel eerder stadium van de pandemie. Ik moet de eerste steekhoudende argumenten nog lezen waarom het in Europa niet mogelijk zou zijn om terug te gaan naar lage aantallen en uiteindelijke groene zones.

[ afbeelding ]
Omdat ze in china doodleuk je deur dicht lassen en daar kan je niks tegenin brengen. HIer krijgen we een avondklok al niet voor elkaar. Dus tja zie het verschil.
pi_198032101
quote:
[ twitter ]
Helaas denk ik dat dit in elk land gaat gelden. Complete onzin natuurlijk. Ze kunnen ook een uitzondering maken voor mensen met een negatieve test. Dit gaan veel mensen niet pikken imo. Zelfs vorige zomer waren vakanties mogelijk.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:59:01 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198032103
quote:
[ twitter ]
Weet je nog, dat je naar BNW werd gestuurd als je in oktober praatte over dit soort plannen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198032107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:55 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Zero-Covid gaat nooit gebeuren
Het zou mooi zijn meegenomen, maar je moet het niet als doel willen hebben.

Wij zijn in het verleden als bevolking voor legio virussen ingeënt waarvan een deel inmiddels niet meer voorkomt. Dat is dan het uiteindelijke resultaat maar dat geldt niet per se voor alle virussen (zoals mazelen) en dat is echt geen wereldramp.

Zou apart zijn om corona opeens een aparte behandeling te geven.
I'll give you something to do
pi_198032110
Het alternatief voor de avondklok was overigens geen bezoek meer ontvangen.

Benieuwd of dat ook met zoveel gejuich ontvangen gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')