SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Het ziet er prachtig uit hoor, maar dan komt er een moment dat je de deur uit moetquote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef skrn het volgende: [..] Haha, waarom niet? Ik vind het wel wat vredigs.
Jep.quote:
Jammer, alles kan digitaal maar stemmen niet, best ouderwets eigenlijk.quote:
“Britse mutatie”quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Ik vraag me af wat het RIVM hier morgen van gaat maken... want die hebben dan altijd een boodschap van Aura Timen, die minstens 3x het woord ernstige zorgen or zorgwekkend gebruikt. Benieuwd hoe ze dat hierin nog kan verwerken...
één zwaluw maakt nog geen zomer inderdaad, maar desalniettemin erg mooie cijfers.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef Charlies het volgende:
Mooie lage besmettingsaantallen vandaag! Als dit een voorbode is voor de rest van de week, dan ben ik aan het eind van deze week heel blij.
Maar één dag goed nieuws maakt mij niet gelijk positief, net als dat één dag slecht nieuws ook niet gelijk angstig is.
De Britse variant rukt nog steeds op, die derde golf komt er alleen wanneer is de vraag.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Ik vraag me af wat het RIVM hier morgen van gaat maken... want die hebben dan altijd een boodschap van Aura Timen, die minstens 3x het woord ernstige zorgen or zorgwekkend gebruikt. Benieuwd hoe ze dat hierin nog kan verwerken...
Winkels, restaurants, kappers en middelbare scholen open 🥳quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, klaar met deze grapperij. 2 maart flink versoepelen.
Tis mooi geweest.
gewoon zelfde als altijd.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Of nietquote:Op maandag 15 februari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De Britse variant rukt nog steeds op, die derde golf komt er alleen wanneer is de vraag.
En de avondklok?quote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Winkels, restaurants, kappers en middelbare scholen open 🥳
En anders zal de DigiD server wel de hele dag in storing zittenquote:
quote:
Wat ontzettend triestquote:De daling zet dus door, maar neemt wel af.
Nou laten we die maar eens tot in den treure doorlopen, lachen johquote:
En zwemles voor kinderen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat sowiesoquote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En anders zal de DigiD server wel de hele dag in storing zitten![]()
Dat account is een bot hequote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Wat ontzettend triestFlinke daling en alsnog kan er een negatieve draai aan gegeven worden
ik denk dat ze alles nog doortrekken tot in ieder geval begin maartquote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef ondeugend het volgende:
We zitten nu idd 3 weken op niveau ernstig.
Dus zouden we moeten versoepelen volgens de routekaart toch?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
in juliquote:Op maandag 15 februari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De Britse variant rukt nog steeds op, die derde golf komt er alleen wanneer is de vraag.
Ik vind het echt totaal geen verrassing dat jij voor uitstel van de verkiezingen pleitquote:Op maandag 15 februari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk ook gewoon stemmen, dat moge duidelijk zijn. En ik snap ook dat niet elk risico kan worden weggenomen, maar ik denk wel dat er een betere procedure had kunnen worden bedacht dan wat ze nu van plan zijn te gaan doen. Die paar weken uitstel die ik opper zou dan bedoeld zijn om iets beters te organiseren.
Feit is dat er in de lente minder mensen met een snotneus rondlopen, de ziekenhuizen meer capaciteit hebben en er meer kans is om buiten een stemlokaal in te richten. Ook zou meer tijd misschien betekenen dat er meer mensen per brief zouden kunnen stemmen. Ik zou dit soort dingen het best waard vinden om een paar weken later te gaan stemmen.
Maar goed, de praktijk is natuurlijk dat allang besloten is hoe het zal gaan gebeuren en men wijkt daar nu niet zomaar meer vanaf. Ook begrijpelijk. Maar dat betekent niet dat ik er blij mee hoef te zijn
Dat kan niet, omdat stemmen per definitie anoniem moet zijn. Het mag dus nooit herleidbaar zijn naar een bepaald persoon en dat is een beetje lastig als je elke stem aan een DigiD-login koppelt.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef junkiexp het volgende:
Kunnen het stemmen niet grotendeels online doen via Digid? Desnoods met een extra verificatie?
Of is dat te fraudegevoelig?
Een niveau verlagen kan wel volgens de route kaart, maar mag alleen bij gratie van markie, hugo en jaap natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef ondeugend het volgende:
We zitten nu idd 3 weken op niveau ernstig.
Dus zouden we moeten versoepelen volgens de routekaart toch?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Soms is ouderwets niet per se slechterquote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Jammer, alles kan digitaal maar stemmen niet, best ouderwets eigenlijk.
Opzicht prima als dat helpt om alles nog wat af te vlakken, kunnen we hopelijk begin maart wat afschalen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat ze alles nog doortrekken tot in ieder geval begin maart
Natuurlijk, ze gaan pas versoepelen als het echt weer rustig is in de ziekenhuizen. Zoveel uitgestelde zorg het is een drama, vandaag ook weer meer opnames trouwens.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alles tegelijk ?quote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
onzinquote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef popje het volgende:
[..]
Nou laten we die maar eens tot in den treure doorlopen, lachen joh
Ja, ik vind het belangrijker dat de uitslag representatief is omdat iedereen z'n stem heeft kunnen uitbrengen, dan dat we het per se op de afgesproken datum doen. Blijkbaar nogal een radicale mening om erop na te houdenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het echt totaal geen verrassing dat jij voor uitstel van de verkiezingen pleit
Dat is altijd op maandag, dat heet de weekendpiek...quote:Op maandag 15 februari 2021 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk, ze gaan pas versoepelen als het echt weer rustig is in de ziekenhuizen. Zoveel uitgestelde zorg het is een drama, vandaag ook weer meer opnames trouwens.
over 2 wekenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een valse tegenstelling is. Het kan gewoon allebei en dat gaat dus ook gebeurenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het belangrijker dat de uitslag representatief is omdat iedereen z'n stem heeft kunnen uitbrengen, dan dat we het per se op de afgesproken datum doen. Blijkbaar nogal een radicale mening om erop na te houden
Hetzelfde kan je zeggen over de lage cijfers op een maandag ;-) .quote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is altijd op maandag, dat heet de weekendpiek...
Hopen dat er niet teveel gemachtigden verkouden zijn dan maar.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een valse tegenstelling is. Het kan gewoon allebei en dat gaat dus ook gebeuren
Vreemd dat was voorheen altijd een weekenddaling op maandag en een piek in de overlijdens.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is altijd op maandag, dat heet de weekendpiek...
Dat denk ik ook aangezien er pas de 23e een persconferentie is.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
En Twitter vol met mensen die hun gebruikersnaam en wachtwoord zijn vergeten en nu drie dagen op de post moeten wachten voor een nieuwequote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En anders zal de DigiD server wel de hele dag in storing zitten![]()
Op de Wallen zeker.quote:
Lijkt me dat er met een code rood weinig mensen naar huis gestuurd worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Vreemd dat was voorheen altijd een weekenddaling op maandag en een piek in de overlijdens.
Als dit doorzet, en ze de 23e nog roepen, maar de Britse variant, dus we verlengen alles nog een keer met een maand... dan krijgen we denk ik een morrende bevolking.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat denk ik ook aangezien er pas de 23e een persconferentie is.
Maar dan zullen ze toch echt met enig perspectief moeten komen volgens hun eigen standaarden.
We weten het gewoon nog niet zeker en de teststraten zijn een paar keer gesloten. Om een duidelijk beeld te krijgen moeten we de avondklok nog even verlengen gr grquote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef Gunner het volgende:
Ach er zal wel weer een excuus komen waarom er niet versoepeld kan worden.....
Volgens het PEI-veiligheidsrapport kon in 70 van de 113 sterfgevallen geen specifieke doodsoorzaak gevonden worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
De eerste alinea
Volgens het Paul Ehrlich Instituut zijn tot nu toe 113 mensen in Duitsland overleden na een coronavaccinatie. Volgens Panorama-onderzoek is er echter geen enkel gedocumenteerd geval waarin de vaccinatie de dood tot gevolg had.
die app is echt ideaalquote:Op maandag 15 februari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En Twitter vol met mensen die hun gebruikersnaam en wachtwoord zijn vergeten en nu drie dagen op de post moeten wachten voor een nieuwe
Ook niet in het feit dat die mensen ontzettend oud zijn? Vervelend verder wel, maar het zou wat mij betreft pas een probleem zijn als het niet werkt op de gezonde jongere bejaarden (70+ers)quote:Op maandag 15 februari 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens het PEI-veiligheidsrapport kon in 70 van de 113 sterfgevallen geen specifieke doodsoorzaak gevonden worden.
Morrende bevolking is er al.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:37 schreef popje het volgende:
[..]
Als dit doorzet, en ze de 23e nog roepen, maar de Britse variant, dus we verlengen alles nog een keer met een maand... dan krijgen we denk ik een morrende bevolking.
Zou er wellicht iets mee te maken kunnen hebben al waren dat uiteindelijk ook maar een paar uurtjes en dan voornamelijk s avonds.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt me dat er met een code rood weinig mensen naar huis gestuurd worden.
Nu je het zegt, dat moet 2 maart zeker weten weer mogelijk gemaakt worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En zwemles voor kinderen.
Zooo belangrijk.
...de werkelijke aantallen lopen niet in de pas met onze modellen, dat is een ernstige en zorgwekkende trend....quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
50 van de 70 weigerden autopsie. Ik denk niet dat de nabestaanden dat nu direct doen vanuit een pro-vaccin overtuiging. Gelukkig word het verderop goed belicht waar je dan wel naar kan kijken.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens het PEI-veiligheidsrapport kon in 70 van de 113 sterfgevallen geen specifieke doodsoorzaak gevonden worden.
quote:Het Paul Ehrlich Instituut somt ook 50 sterfgevallen op na vaccinatie, waarvan de doodsoorzaak onbekend is. Een autopsie was vaak niet mogelijk omdat de nabestaanden weigerden: "Velen zeggen: 'Ik wil niet dat mijn moeder wordt opengesneden. Ze is nu op 90-jarige leeftijd overleden en zo gaat het' ', zegt Showers. Zonder autopsie kan de doodsoorzaak vaak niet eenduidig worden opgehelderd.Om te testen of vaccinatie effect heeft op de mortaliteit, stellen de wetenschappers zich de vraag: is de mortaliteit hoger dan wat je zonder vaccinatie zou verwachten of niet? Hoeveel mensen sterven normaal gesproken op die leeftijd? Hiertoe wordt het sterftecijfer van 65-plussers vergeleken met het sterftecijfer van gevaccineerde 65-plussers.
"Als je dat vergelijkt, dan is het zelfs zo dat er na de vaccinatie minder stierven dan je zou verwachten", zegt viroloog Protzer. "Het is zeker geen verhoogd sterftecijfer, en daarom kun je ook zeggen dat het niets met het vaccin te maken heeft." Ook het Paul Ehrlich Instituut komt tot een duidelijke conclusie. Tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen vaccinatie en sterfgevallen. Integendeel, het risico om ernstig ziek te worden met Covid-19 is er. Een vaccinatie beschermt hiertegen.
Ik denk dat ze de Britse variant nog niet uitgespeeld hebben. Stel je voor dat we zowaar maar 2000 besmettingen hebben, maar onzichtbaar voor jou en mij is 100% daarvan super-Brits!! en die heeft natuurlijk een 'eerrrrR' van 2, dan is over een goede twee weken ruim 30 miljoen NLders besmet. WIL JE DAT DAN?! Nee, want dat kan de zorg niet aan.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef Gunner het volgende:
Ach er zal wel weer een excuus komen waarom er niet versoepeld kan worden.....
Hoeveel boetes al??quote:Op maandag 15 februari 2021 15:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die was mij ontschoten omdat ik mij daar niks van aantrek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
19 gemeentes met 0 besmettingen
32 gemeentes met 1 besmettingen
112 gemeentes met 2-4 besmettingen
94 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Nog 2 wekenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Klopt maar die uitgestelde tests halen we later in de week wel weer in. Net als vorige week toen de piek in het midden van de week flink wat hoger was.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou er wellicht iets mee te maken kunnen hebben al waren dat uiteindelijk ook maar een paar uurtjes en dan voornamelijk s avonds.
Tegelijkertijd zijn er daardoor waarschijnlijk ook minder testen afgenomen dus heb je aan twee kanten een vertekend beeld.
Daar is een fase-3-studie met een controlegroep voor, toch? Of is die stap in alle haast maar overgeslagen? Want als die basale vraag nu nog onbeantwoord is, dan moet je als overheid toch niet raar staan te kijken als mensen sceptisch tegenover dat vaccin staan.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:46 schreef zalkc het volgende:
Om te testen of vaccinatie effect heeft op de mortaliteit, stellen de wetenschappers zich de vraag: is de mortaliteit hoger dan wat je zonder vaccinatie zou verwachten of niet?
Heropening van de scholen kunnen wellicht nog wat roet in het eten gooien, al zijn die hier door de weersomstandigheden meer dicht dan open geweestquote:Op maandag 15 februari 2021 15:46 schreef zoost het volgende:
[..]
...de werkelijke aantallen lopen niet in de pas met onze modellen, dat is een ernstige en zorgwekkende trend....
Is het ook representatief dan om verkiezingen te houden wanneer het weer wat verantwoorder is, namelijk als er grootschalige versoepelingen zijn gedaan, met als effect dat mensen in jubelstemming zijn? Heil VVD! krijg je dan. Men is bang voor de partijen die als enige tegen het cojonabeleid strijden, namelijk PVV en FvD. Die mogen niet te groot worden natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het belangrijker dat de uitslag representatief is omdat iedereen z'n stem heeft kunnen uitbrengen, dan dat we het per se op de afgesproken datum doen. Blijkbaar nogal een radicale mening om erop na te houden
Die stap is niet overgeslagen, maar een beetje wetenschapper kijkt natuurlijk ook naar de data als de groep groter wordt. Ze hebben die fase-3-studie met 43.000 personen gedaan. Hele significante zaken kun je daarmee vinden, maar nu je de beschikking hebt over miljoenen personen aan data wil je zeker weten ook kijken wat er gebeurd. De <1 op 10.000 kansen komen nu ook beter naar boven.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is een fase-3-studie met een controlegroep voor, toch? Of is die stap in alle haast maar overgeslagen? Want als die basale vraag nu nog onbeantwoord is, dan moet je als overheid toch niet raar staan te kijken als mensen sceptisch tegenover dat vaccin staan.
Plus de vakantie komt er aan, is al bezig op sommige scholen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Heropening van de scholen kunnen wellicht nog wat roet in het eten gooien, al zijn die hier door de weersomstandigheden meer dicht dan open geweest
quote:Op maandag 15 februari 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 15-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2875
Gemeentes met +10 besmettingen:
137 Amsterdam
85 Rotterdam
53 Utrecht
48 Almere
47 Hoorn
41 Leeuwarden
40 's-Gravenhage
37 Eindhoven
35 Emmen
33 's-Hertogenbosch
32 Súdwest-Fryslân
31 Tilburg
30 Alkmaar
28 Meierijstad
26 Venlo
25 Hilversum
25 Zaanstad
24 Katwijk
23 Breda
22 Purmerend
22 Medemblik
22 Apeldoorn
21 Zwolle
20 Groningen
20 HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
19 gemeentes met 0 besmettingen
32 gemeentes met 1 besmettingen
112 gemeentes met 2-4 besmettingen
94 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
[ afbeelding ]
Nog 2 weken
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Helder, dan staat het wat ongenuanceerd in het artikel. Als het om verdere diepteanalyse gaat is het niet zo heel spannend natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:56 schreef zalkc het volgende:
Die stap is niet overgeslagen, maar een beetje wetenschapper kijkt natuurlijk ook naar de data als de groep groter wordt. Ze hebben die fase-3-studie met 43.000 personen gedaan. Hele significante zaken kun je daarmee vinden, maar nu je de beschikking hebt over miljoenen personen aan data wil je zeker weten ook kijken wat er gebeurd. De <1 op 10.000 kansen komen nu ook beter naar boven.
0, ga alleen langs bij wat maten hier in het dorp (iets anders kan toch niet) en dan ga ik lopend met de hond.quote:
Doe niet zo flauw. Ik heb het je vandaag nog uitgelegd, het niveau wordt bepaald door besmettingen én ziekenhuisopnames... Aangezien de laatste nog te hoog is, blijft het niveau ‘zeer ernstig’.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een niveau verlagen kan wel volgens de route kaart, maar mag alleen bij gratie van markie, hugo en jaap natuurlijk.
Eerder niet.
Zalkc , ik zie elk bericht dat je schrijft over vaccinaties gaan en elk bericht hartstochtelijk alles wat over vaccinaties gaat verdedigen. en gelijk alles wat naar buiten komt dat negatief onderuit probeert te halen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die stap is niet overgeslagen, maar een beetje wetenschapper kijkt natuurlijk ook naar de data als de groep groter wordt. Ze hebben die fase-3-studie met 43.000 personen gedaan. Hele significante zaken kun je daarmee vinden, maar nu je de beschikking hebt over miljoenen personen aan data wil je zeker weten ook kijken wat er gebeurd. De <1 op 10.000 kansen komen nu ook beter naar boven.
Lijkt me een mooie start. Sportscholen weer open, winkels weer open, restaurants weer open. Dat er dan aanvullende maatregelen blijven gelden wil ik best geloven, dat kan ook wel verstandig zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
Weg met die avondklok en in ieder geval de winkels weer open.
Inderdaad, niet zo flauw doen. We horen weken dat de opnames op besmettingen volgen, dus de voorspelling is dat de opnames ook naar beneden gaat. Die voorspelling was voldoende om te verstrengen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Doe niet zo flauw. Ik heb het je vandaag nog uitgelegd, het niveau wordt bepaald door besmettingen én ziekenhuisopnames... Aangezien de laatste nog te hoog is, blijft het niveau ‘zeer ernstig’.
Met aanvullende maatregelen, maar wel open inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie start. Sportscholen weer open, winkels weer open, restaurants weer open. Dat er dan aanvullende maatregelen blijven gelden wil ik best geloven, dat kan ook wel verstandig zijn.
Jaap werkt al aan een nieuwe diaserie.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:46 schreef zoost het volgende:
[..]
...de werkelijke aantallen lopen niet in de pas met onze modellen, dat is een ernstige en zorgwekkende trend....
Zoals afgelopen eind zomer en herfst. In restaurants werd er goed op afstanden en hygiene gelet. In de sportschool werd alles schoongehouden en ontsmet, er werd op aantal bezoekers gelet via reserveringen. De winkels hadden allemaal zo hun eigen oplossingen. Maar kijk vooral hoe processen kunnen worden ingepast om het aantal besmettingen of de impact daarvan zo klein mogelijk te houden. Dan kan er een hoop alvast wel weer.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met aanvullende maatregelen, maar wel open inderdaad.
Over twee weken komt de waarschuwing voor een variantje uit Oostenrijk of Tsjechië. De avondklok wordt verlengd met een maand en als nieuwe maatregel moet voortaan iedereen om 20:00 zijn ramen en deuren afplakken met tape.quote:
Rutte heeft al aangegeven dat z'n eerste prioriteit de middelbare scholen zijn, dus ik ben bang dat de winkels nog even moeten wachten.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
Uhm, het is toch duidelijk hoe de niveaus worden bepaald? Dat gaat niet om voorspellingen, maar om keiharde cijfers. We zitten nog in zeer ernstig. Als we 2 weken onder de grenzen zitten, gaan we een niveau lager. Dat is nu nog niet het geval, dus blijven we nog op het hoogste niveau.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad, niet zo flauw doen. We horen weken dat de opnames op besmettingen volgen, dus de voorspelling is dat de opnames ook naar beneden gaat. Die voorspelling was voldoende om te verstrengen.
Of werkt het niet 2 kanten op?
Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit ook had gekund vanaf december tot nu. Deze lockdown is nergens voor nodig geweest en heeft alleen maar onnodige schade veroorzaakt.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zoals afgelopen eind zomer en herfst. In restaurants werd er goed op afstanden en hygiene gelet. In de sportschool werd alles schoongehouden en ontsmet, er werd op aantal bezoekers gelet via reserveringen. De winkels hadden allemaal zo hun eigen oplossingen. Maar kijk vooral hoe processen kunnen worden ingepast om het aantal besmettingen of de impact daarvan zo klein mogelijk te houden. Dan kan er een hoop alvast wel weer.
Fuck de avondklokquote:Op maandag 15 februari 2021 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
En eerst was het nog dat de basisscholen en de avondklok de prioriteit zouden hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte heeft al aangegeven dat z'n eerste prioriteit de middelbare scholen zijn, dus ik ben bang dat de winkels nog even moeten wachten.
Ik mis de Action...quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte heeft al aangegeven dat z'n eerste prioriteit de middelbare scholen zijn, dus ik ben bang dat de winkels nog even moeten wachten.
Het hoeft niet OF te zijn, het kan ook EN zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mis de bouwmarkt. Gewoon een klus kunnen doen en halverwege er achter komen dat je net dat onderdeeltje niet hebt. Nu kan je 4 uur later/pas morgen weer verder. Leuk als je een lekkage hebt ofso. Voeding en onderdak, beide essentieel in de winter. Maar de ene is wel open en de ander niet.quote:
Het is deel van de retoriek om het als een feit te presenteren dat het niet tegelijk zou kunnen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het hoeft niet OF te zijn, het kan ook EN zijn.
Met al die babystapjes zitten we volgend jaar nog allemaal binnen.
Dat klopt. Laten we hopen dat ze bijvoorbeeld de scholen openen en de avondklok opheffen. Desalniettemin denk ik dat ze nog even wachten met de winkels, maar wie weet.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helemaal als je elke stap ook nog eens pas na 2-3 weken gaat evalueren. Zelfs een slak verplaatst zich nog sneller.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is deel van de retoriek om het als een feit te presenteren dat het niet tegelijk zou kunnen.
Die overtuiging deel ik. Het ontspanningsverbod dat effectief is ingevoerd maakt het voor velen onnodig zwaar. Het work - eat - sleep repeat en dan je vrije dagen thuis blijven is redelijk killing. Die avondklok is mijn inziens een overbodig machtsvertoon. Je ziet nog regelmatig dat allerlei feestjes worden opgerold, daar helpt het niet tegen. En wat te zeggen van de groep die heerlijk om klokslag 4:30 naar huis reist. Vast ook allemaal de enige bezoeker op locatie geweest. Maar goed, ik gun het iedereen hoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit ook had gekund vanaf december tot nu. Deze lockdown is nergens voor nodig geweest en heeft alleen maar onnodige schade veroorzaakt.
Mooie grafiek!quote:Op maandag 15 februari 2021 16:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goede cijfers uit Israël betreffende de vaccins.
Tja,quote:Op maandag 15 februari 2021 16:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Zalkc , ik zie elk bericht dat je schrijft over vaccinaties gaan en elk bericht hartstochtelijk alles wat over vaccinaties gaat verdedigen. en gelijk alles wat naar buiten komt dat negatief onderuit probeert te halen.
Ben jij soms de nieuwe Ab Osterhaus.
ook belangen in bepaalde vaccins ofzo?
Schijnt dat veel kappers wel een bakkie koffie lusten.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:25 schreef RamboDirk het volgende:
Ik volg het allemaal niet meer echt. Wanneer is er nou weer zo'n persco over maatregelen? Ben geen liefhebber van knotjes bij mannen namelijk, zou wel weer een keer geknipt willen worden.
Pas over twee weken toch?quote:Op maandag 15 februari 2021 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus de vakantie komt er aan, is al bezig op sommige scholen.
Vast wel, maar dat is niet echt mijn vraag.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Schijnt dat veel kappers wel een bakkie koffie lusten.
Moet zeggen dat ik daar tegenwoordig geen last meer van heb. De App is vrij makkelijk wat dat betreft en er zijn ook veel meer diensten die gebruik maken van DigiD als authenticatiemechanisme.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En Twitter vol met mensen die hun gebruikersnaam en wachtwoord zijn vergeten en nu drie dagen op de post moeten wachten voor een nieuwe
ok duidelijk verhaal.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja,
Ik voer deze discussies al jaren, maar dan voornamelijk tegen de gereformeerden in mijn omgeving die hun kinderen vanwege het geloof niet willen vaccineren. Daardoor weet ik redelijk veel over hoe vaccins werken en ontwikkeld worden, ook heb ik me redelijk verdiept in de opkomst van de vaccinatie scepsis van de laatste jaren, voornamelijk vanuit een soort antroposofische gedachte eerst, maar tegenwoordig steeds sterker vanuit de complot hoek.
Er zijn echt wel beperkingen aan vaccins en de een is de ander niet. Maar qua kwaliteit zijn deze vaccins juist erg knap gedaan qua effectiviteit en ontwikkeling. Mijn verwachting was dat er pas een vaccin zou zijn in Q2 2021 op zijn vroegst en van een effectiviteit van 60-70%. Dus ja ik ben enthousiast over deze vaccins.
En daarbij zijn de meeste argumenten tegen de vaccinatie op redelijk los zand gebaseerd, ik mis nog de enge ingrediënten lijstjes met bijvoorbeeld thimerosal of formaldehyde. Gelukkig zit dat meer in de facebook quatsch.
En nee ik heb geen aandelen maar wel een belang, het is voor mij goed als er een hoge graad van weerstand tegen bepaalde ziektes in een populatie aanwezig is om het voor iedereen veiliger te maken.
Volgens mij is de volgende persconferentie gepland voor eind februari, maar of ze dan gaan aankondigen dat de contactberoepen weer van start mogen is allerminst zeker.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat is niet echt mijn vraag.
Ik denk toch dat de GGD niet vaak op deze schaal heeft moeten organiseren en afstemmen. Dit beperkte succes zullen ze ongetwijfeld zelf aanhalen wanneer er in de toekomst meer budget gevraagd wordt om zich te bekwamen voor dit soort voorvallen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:35 schreef Elan het volgende:
De incompetentie bij de GGD druipt er weer ouderwets vanaf, landelijk nummer overbelast en mensen met een afspraak voor vaccinatie die soms drie kwartier in de auto hebben gezeten worden doodleuk weggestuurd met de mededeling dat ze maar een nieuwe afspraak moeten maken.
Hopelijk gaat dat serieus op de schop na al die drama's.
Maar de prioriteit was ook de avondklok.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het OMT beslist niets, geeft hooguit advies.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar de prioriteit was ook de avondklok.
Misschien dat het omt wel beslist dat binnenspeeltuinen wel prio krijgen, of winkels die eiersnijders verkopen.
Ik vond het ontluisterend dat mensen in mijn omgeving op zondag al lijstjes aan het maken waren van dingen die ze woensdag via click and collect wilden kopen bij Action.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het wel confronterend dat de Action de meest gemiste winkel is in ons land
Ik ben wel benieuwd waar iemand woont die drie kwartier moet rijden naar een ggd-locatie.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:35 schreef Elan het volgende:
De incompetentie bij de GGD druipt er weer ouderwets vanaf, landelijk nummer overbelast en mensen met een afspraak voor vaccinatie die soms drie kwartier in de auto hebben gezeten worden doodleuk weggestuurd met de mededeling dat ze maar een nieuwe afspraak moeten maken.
Hopelijk gaat dat serieus op de schop na al die drama's.
de praktijk is anders.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het OMT beslist niets, geeft hooguit advies.
Voor vaccinaties zijn er niet zoveel locaties he. Dan is het niet zo vreemd.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:41 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar iemand woont die drie kwartier moet rijden naar een ggd-locatie.
Jep. Dit zijn ze allemaal:quote:Op maandag 15 februari 2021 16:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor vaccinaties zijn er niet zoveel locaties he. Dan is het niet zo vreemd.
Het kabinet heeft een aantal keren het advies niet overgenomen; soms hebben ze striktere maatregelen genomen, soms wat minder strikt.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
de praktijk is anders.
OMT geeft advies. maar het advies wordt vervolgens opgevold. bijna altijd.
Wat betekend dat het advies van het OMT heel belangrijk is.
Als OMT een avondklok adviseert komt er een avondklok.
zo simpel is het momenteel.
Ja, als je 3 kwartier van 1 van deze plaatsen woont, dan ben je wel gewend om zo lang in de auto te zitten.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Dit zijn ze allemaal:
[ afbeelding ]
Arme eilandjesquote:Op maandag 15 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Drie kwartier" zegt op zich ook niet zoveel natuurlijk. Zolang heb ik er wel eens over gedaan om van de ene naar de andere kant van Utrecht te komenquote:Op maandag 15 februari 2021 16:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, als je 3 kwartier van 1 van deze plaatsen woont, dan ben je wel gewend om zo lang in de auto te zitten.
Maar goed, dan moet je inderdaad niet worden teruggestuurd.
Wat je over het hoofd ziet, is dat het kabinet aan het OMT doorgeeft waar ze advies over wil. Hier zit dus al een sterk sturende rol in.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
de praktijk is anders.
Ze zijn eigenlijk net zo goed getest als alle andere vaccins die op de markt komen. Maar het grote verschil is wel dat het nu gaat om miljarden vaccins die moeten worden gemaakt. Om een auto op de markt toe te laten moet je ook een aantal botsproeven doen, maar ook dan maakt het verschil of het gaat om de nieuwe golf waar er miljoenen van worden verkocht of een auto die krap de 10.000 aantikt lijkt me.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:35 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ok duidelijk verhaal.
Mijn voornaamste bezwaar is dat deze vaccinaties niet uitgebreid getest zijn van te voren. maar wel wordt los gegooid op samenleving. dat levert toch zorgen. en extra vragen op.
Ook weten de lange termijns effecten nog niet..
Als de variant zich als 007 schuil zou houden, had het een hoop mensen achtervolgt en ongetwijfeld met een explosie geëindigd.quote:
Geen idee maar ze zullen er ongetwijfeld zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:41 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar iemand woont die drie kwartier moet rijden naar een ggd-locatie.
Je kunt de winkels ook eerst op werkdagen open doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met al die babystapjes zitten we volgend jaar nog allemaal binnen.
Ja. Begrijpelijk. Zelfs DL heeft nu de grenzen dicht met bijv Tirol. Mutatie-land, dat Oostenrijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Restaurants, hotels en culturele instellingen in Oostenrijk blijven minstens dicht tot Pasen.
Of met nog kleinere stapjes: gewoon de 4-uur clausule van de Click & Collect afnemen en retourneren weer mogelijk maken. Ik vind het kansloos dat ik nu en niet mag kijken wat ik precies nodig heb of pas én als je meerdere maten/soorten bestelt, niet mag retourneren tot na de lockdown.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:01 schreef Nia het volgende:
[..]
Je kunt de winkels ook eerst op werkdagen open doen.
Grafiek echter niet meer zo bruikbaar vanaf dat vaccinaties onder de 60 ook sterk zijn toegenomen. Daling gemiddelde leeftijd remt daarmee af en kan zelfs weer stijgen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goede cijfers uit Israël betreffende de vaccins.
We hoeven maar een paar weken vol te houden, dan kan ook het laatste beetje nog kapot.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Restaurants, hotels en culturele instellingen in Oostenrijk blijven minstens dicht tot Pasen.
Ik sprak gisteren een vriendin van mij die als vrijwilliger vaccineert en die vertelde me dat ze een aantal collega's bij de GGD heeft horen zeggen dat ze de hulp van het leger hadden moeten aannemen, maar dat de directie van de GGD dat niet wilde, want 'we kunnen zelf de klus wel klaren'.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:37 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de GGD niet vaak op deze schaal heeft moeten organiseren en afstemmen. Dit beperkte succes zullen ze ongetwijfeld zelf aanhalen wanneer er in de toekomst meer budget gevraagd wordt om zich te bekwamen voor dit soort voorvallen.
Mijn katten lusten alleen het voer van de Action, dat is de belangrijkste reden...quote:Op maandag 15 februari 2021 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het ontluisterend dat mensen in mijn omgeving op zondag al lijstjes aan het maken waren van dingen die ze woensdag via click and collect wilden kopen bij Action.
Kun je met click & collect zo ophalen, toch?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:15 schreef popje het volgende:
[..]
Mijn katten lusten alleen het voer van de Action, dat is de belangrijkste reden...
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Bron: NOS
De voorbije week daalde het aantal positieve tests 8 procent ten opzichte van de week daarvoor. De besmettingen lopen al terug sinds Kerstmis. Maar het RIVM en leden van het Outbreak Management Team als Marion Koopmans vrezen dat de cijfers eind deze maand weer gaan oplopen, als gevolg van het oprukken van de meer besmettelijke Britse variant van het virus.
Nu is het weer eind deze maand geworden in plaats van half februari... ze schuiven het steeds een stukje op...
Zit niet in het assortimentquote:Op maandag 15 februari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kun je met click & collect zo ophalen, toch?
De communicatie is ruk. Ik begrijp je reactie. Dit krijg je als je als kabinet denkt dat je eens in de zoveel weken een persconferentie kunt houden en intussen OMT-leden via de media de publiekscommunicatie laat doen. En het is me een raadsel waarom de onderbouwing van besluitvorming alleen in de technische briefings aan bod komt.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
De voorbije week daalde het aantal positieve tests 8 procent ten opzichte van de week daarvoor. De besmettingen lopen al terug sinds Kerstmis. Maar het RIVM en leden van het Outbreak Management Team als Marion Koopmans vrezen dat de cijfers eind deze maand weer gaan oplopen, als gevolg van het oprukken van de meer besmettelijke Britse variant van het virus.
Nu is het weer eind deze maand geworden in plaats van half februari... ze schuiven het steeds een stukje op...
Begint een beetje te lijken op meteorologen die ieder jaar in oktober een horrorwinter voorspellen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Ja maar dit betekent dat als het 23 februari weer een persco is dat ze dan kunnen zeggen dat het nog moet komen en alles dus weer wordt uitgesteld... dat kan echt tot sint juttemis op die manier.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De communicatie is ruk. Ik begrijp je reactie. Dit krijg je als je als kabinet denkt dat je eens in de zoveel weken een persconferentie kunt houden en intussen OMT-leden via de media de publiekscommunicatie laat doen. En het is me een raadsel waarom de onderbouwing van besluitvorming alleen in de technische briefings aan bod komt.
Oh ze hebben het assortiment uitgebreid zie ik nu! Dank!quote:
Ik werk verder niet bij de Action, maar graag gedaanquote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ze hebben het assortiment uitgebreid zie ik nu! Dank!
Zelfde probleem dat ik ook heb met een artikel dat ik altijd bij de action haalde. Kan het niet in t winkelmandje gooien....quote:
Ja maar, ja maar, wacht maar tot de Britse var...oh wachtquote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK meldt minder dan 10K nieuwe besmettingen vandaag.
Daarom moet je tussentijds aan publiekscommunicatie doen, met onderbouwing. Je hebt groot gelijk: je kunt niet elke keer maar beweren dat de toename nog moet komen en tegelijk je geloofwaardigheid behouden. Als de modellen zijn bijgesteld: prima, laat zien! Als dit juist past in de modellen: ook goed, herinner ons eraan!quote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef popje het volgende:
[..]
Ja maar dit betekent dat als het 23 februari weer een persco is dat ze dan kunnen zeggen dat het nog moet komen en alles dus weer wordt uitgesteld... dat kan echt tot sint juttemis op die manier.
Het begint zo langzamerhand ontzettend doorzichtig te worden, en nog blijft de overgrote meerderheid in werkelijk alles trappen wat ze voorgeschoteld wordt, bizar.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Er wordt gewoon gefunshopt nu in de supermarkten hoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:15 schreef Nia het volgende:
Sowieso zou ik graag zien dat bij de heropening van winkels voorlopig maximaal 1 volwassene (met eventueel jonge kinderen) bij de ingang van drukke winkelstraten in binnensteden en grote winkelcentra toegang krijgt (toezicht door handhavers). Dit om het funshoppen te beperken.
Het is geen fake news dat ze een stijging verwachten. Dat is wel degelijk wat uit hun modellen komt, zoals je ook tijdens de technische briefings aan de tweede kamer kunt zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De hoeveelheid fake news die vanuit de overheid en het OMT komen is ook echt stuitend
Je vergelijkt de "mislukte" voorspellende waarde van een model met mensen die lukraak zonder kennis allemaal onzin online gooien?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het begint zo langzamerhand ontzettend doorzichtig te worden, en nog blijft de overgrote meerderheid in werkelijk alles trappen wat ze voorgeschoteld wordt, bizar.
De hoeveelheid fake news die vanuit de overheid en het OMT komen is ook echt stuitend, en dan maakt men zich druk om "complottheorieën" op Facebook en YouTube. Het overheid en technocratische orgaan mag ook wel eens onder de loep worden genomen m.b.t. misinformatie en bovendien misdaden tegen de bevolking want de hieruit voortvloeiende mentale en economische malaise is niet mals.
Maar dan geef je een fout toe. Dat is blijkbaar doodszonde nummer 1 dus gaan we door met deze poppenkast.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daarom moet je tussentijds aan publiekscommunicatie doen, met onderbouwing. Je hebt groot gelijk: je kunt niet elke keer maar beweren dat de toename nog moet komen en tegelijk je geloofwaardigheid behouden. Als de modellen zijn bijgesteld: prima, laat zien! Als dit juist past in de modellen: ook goed, herinner ons eraan!
Wat ik me dan afvraag is of ze er geen rekening mee houden dat ze met deze manier van communiceren steeds minder serieus genomen worden. Je ziet niet alleen hier opmerkingen als 'oh jaaaa hoor, weer 2 weken, en welke variant komt er nou weer aan'. Het draagvlak wordt steeds kleiner, juist door dat continu verschuiven van termijnen en allerlei nieuwe varianten (des doods) te blijven introduceren.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Da's geen fout, maar een prognose op basis van een model met een flinke onzekerheidsmarge. Ik heb er alle begrip voor, maar alleen als je de technische briefings volgt krijg je antwoorden op de vragen die dit soort nieuwsberichten oproepen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar dan geef je een fout toe. Dat is blijkbaar doodszonde nummer 1 dus gaan we door met deze poppenkast.
Uit mijn modellen komt iets heel anders.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen fake news dat ze een stijging verwachten. Dat is wel degelijk wat uit hun modellen komt, zoals je ook tijdens de technische briefings aan de tweede kamer kunt zien.
Of het wel of niet daadwerkelijk uitkomt in de realiteit weet natuurlijk niemand van te voren, ze hebben ook geen glazen bol.
Strontvervelend inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er wordt gewoon gefunshopt nu in de supermarkten hoor.
Tante Nel en Ome Henk allebei een karretje lekker keuvelend door de supermarkt.. mondkapje wat onder de neus, half op de kin.
Maar heb jij ook een doctorstitel in wiskunde? Laat eens je papers zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uit mijn modellen komt iets heel anders.
De modellen van het OMT hebben al bewezen niet te kloppen.
Ik heb de laatste maanden niet echt het idee gehad dat het OMT bezig is met zaken als geloofwaardigheid of draagvlak.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef josja het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag is of ze er geen rekening mee houden dat ze met deze manier van communiceren steeds minder serieus genomen worden. Je ziet niet alleen hier opmerkingen als 'oh jaaaa hoor, weer 2 weken, en welke variant komt er nou weer aan'. Het draagvlak wordt steeds kleiner, juist door dat continu verschuiven van termijnen en allerlei nieuwe varianten (des doods) te blijven introduceren.
Want met zo’n doctorstitel in wiskunde heb je garantie tot het berekenen van een kloppend model?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb jij ook een doctorstitel in wiskunde? Laat eens je papers zien.
Ik hoef d'r proefschrift niet te lezen, maar ben wel benieuwd naar haar alternatieve modellen en de onderbouwing daarvan.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Wellicht dat het juist mee valt omdat we niet te vroeg hebben versoepelt. Omdat ze voorzichtig zijn geweest. Ik zie niet in wat ze toe zouden moeten geven eigenlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af of het RIVM ooit gaat durven toegeven dat ze die Britse variant wel extreem dik hebben aangezet.
Nee maar zonder enige kennis in de wiskunde/infectieziekten heb je wel 0% kans om überhaupt een model daarvan te maken.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want met zo’n doctorstitel in wiskunde heb je garantie tot het berekenen van een kloppend model?
Ik gebruik gewoon mijn nuchtere verstand, die golf komt er niet. Met de huidige maatregelen blijven de aantallen een beetje fluctueren met een dalende tendens.
Ik weet iets van wiskunde, en de werkelijke cijfers zijn al weken niet in overeenstemming met de getallen voor extra besmettelijkheid, R0 en percentage-Brits dat het RIVM ons geeft. En dan heb ik het dus niet over voorspellingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is er met Tilburg gebeurd?quote:Op maandag 15 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die spin zullen ze er maar al te graag aan willen geven ja.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht dat het juist mee valt omdat we niet te vroeg hebben versoepelt. Omdat ze voorzichtig zijn geweest. Ik zie niet in wat ze toe zouden moeten geven eigenlijk.
Ik denk dat mijn model dichter in de buurt komt van de realiteit dan die van het OMT met hun 170k per dag.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee maar zonder enige kennis in de wiskunde/infectieziekten heb je wel 0% kans om überhaupt een model daarvan te maken.
Kun je er een overzichtje van geven? Op welke gegevens zijn de huidige modellen gebaseerd en wat zijn de meest recente cijfers die we hebben t.a.v. de Britse variant?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet iets van wiskunde, en de werkelijke cijfers zijn al weken niet in overeenstemming met de getallen voor extra besmettelijkheid, R0 en percentage-Brits dat het RIVM ons geeft. En dan heb ik het dus niet over voorspellingen.
Dus ergens iets klopt er niet.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Click & Collect is (in Amsterdam) niet zo'n groot succes:
https://www.parool.nl/ams(...)assen-neus~b138601b/
Niks vriendelijks aan, ze vonden het gezeik en dit was hun oplossing en succes ermee verder want dit is toch wat de winkeliers wilden..?quote:Het is vriendelijk bedoeld van de overheid, maar biedt geen soelaas.”
Jij had liever gezien dat ze de houding van vorig jaar weer hadden aangenomen? ''Valt allemaal wel mee'', totdat het te laat was? Nu zit er natuurlijk een heel gebied tussen beide scenario's, maar ik vind niet dat ze iets hebben om ''toe te geven''.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Die spin zullen ze er maar al te graag aan willen geven ja.
Ik heb geen zin om alles te gaan terugzoeken, maar het kwam erop neer dat we met de combinatie R0 Brits/R0 Klassiek/Percentage Brits zoals dat door het RIVM werd gegeven, al een tijdje in een stijgende lijn van besmettingen zouden moeten zitten. En dat zitten we dus niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je er een overzichtje van geven? Op welke gegevens zijn de huidige modellen gebaseerd en wat zijn de meest recente cijfers die we hebben t.a.v. de Britse variant?
Er kwam een tijd geleden vanuit Red Team-hoek kritiek op de R0-prognose van het RIVM vanwege een veronderstelde structurele onderschatting. Ik meen me te herinneren dat dat toen enorm mee bleek te vallen en dat het RIVM juist aardige prognoses maakte.
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles te gaan terugzoeken, maar het kwam erop neer dat we met de combinatie R0 Brits/R0 Klassiek/Percentage Brits zoals dat door het RIVM werd gegeven, al een tijdje in een stijgende lijn van besmettingen zouden moeten zitten. En dat zitten we dus niet.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles te gaan terugzoeken, maar het kwam erop neer dat we met de combinatie R0 Brits/R0 Klassiek/Percentage Brits zoals dat door het RIVM werd gegeven, al een tijdje in een stijgende lijn van besmettingen zouden moeten zitten. En dat zitten we dus niet.
Die was er. Ik heb niets gedaan met claims over de toekomst of voorspellingen, of met modellen uit het verleden. Alleen maar gerekend met de actuele cijfers van het RIVM.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.
De cijfers zijn nooit betrouwbaar, dat heet het leven!quote:Op maandag 15 februari 2021 17:50 schreef tja77 het volgende:
De cijfers van volgende week zullen waarschijnlijk ook niet betrouwbaar zijn vanwege het grote temperatuurverschil tussen komend weekend en vorige week en de vakantieperiodes op de basisscholen.
Je bedoelt in een van de vorige delen? Da's wel ellendig aan deze reeks, dat dat soort informatie lastig terug te vinden is. Als je nog ongeveer weet wanneer, dan zoek ik zelf wel terug.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was er. Ik heb niets gedaan met claims over de toekomst of voorspellingen, of met modellen uit het verleden. Alleen maar gerekend met de actuele cijfers van het RIVM.
Maar als het aantal ziekenhuisopnames stijgt, moeten eerst ook de besmettingen stijgen... en dat gebeurt nietquote:Op maandag 15 februari 2021 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is de voorspelling van 13 januari. Dan zitten we nog voor de eventuele toename (als die aannames kloppen).
Oh no! Terechte klacht..quote:Op maandag 15 februari 2021 17:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Even janken dat ik Corona doorgemaakt heb, 2 vaccinaties gehad en nu toch in quarantaine moet omdat m’n vriend positief blijkt na contact met besmet persoon![]()
![]()
Jup, het maakt feitelijk namelijk geen reet uit welke maatregelen je neemt aangezien zo ongeveer elk land door dezelfde trend gaat.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij had liever gezien dat ze de houding van vorig jaar weer hadden aangenomen? ''Valt allemaal wel mee'', totdat het te laat was? Nu zit er natuurlijk een heel gebied tussen beide scenario's, maar ik vind niet dat ze iets hebben om ''toe te geven''.
Dat is geen janken, dat is terecht even flink bummed out zijn...quote:Op maandag 15 februari 2021 17:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Even janken dat ik Corona doorgemaakt heb, 2 vaccinaties gehad en nu toch in quarantaine moet omdat m’n vriend positief blijkt na contact met besmet persoon![]()
![]()
Ja, ik weet dat dat ellende is. Een week of anderhalf terug.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt in een van de vorige delen? Da's wel ellendig aan deze reeks, dat dat soort informatie lastig terug te vinden is. Als je nog ongeveer weet wanneer, dan zoek ik zelf wel terug.
Aanname.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Laten we hopen van niet. Hier gaan ze na 1 maart voor een toename van de ziekenhuisopnames. Dan zouden binnenkort het aantal besmettingen moeten stijgen (volgens dit plaatje). Is waarschijnlijk onder de aanname over de besmettelijkheid van de Britse variant. Het aandeel van de Britse variant is ook van bijna niks naar een significant aandeel in Nederland gegaan (wat waren nu de laatste metingen?). Dus er zit wel iets in, laten we hopen dat het niet zal leiden tot meer besmettingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als het aantal ziekenhuisopnames stijgt, moeten eerst ook de besmettingen stijgen... en dat gebeurt niet
Als je ziet hoe snel het aantal besmettingen afneemt in het VK, dan is die Britse variant zo slecht nog niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat ellende is. Een week of anderhalf terug.
Ik heb echt geen zin om het rekenwerk opnieuw te doen (hoewel het vrij simpel was), maar wat ik gedaan had was het omslagpunt berekenen bij welk percentage Britse besmettingen het totaal aantal weer zou moeten gaan stijgen, op basis van de R0-getallen zoals die door het RIVM werden gegeven. Dat bleek bij 34% te zijn, terwijl we toen, volgens datzelfde RIVM toen al op 66% Britse variant zaten en de besmettingen zowel toen als nu een dalende trend vertonen. Dus ergens klopt er iets niet. Wat dat precies is kan ik je niet vertellen, maar het meest waarschijnlijke is dat óf de Britse R0 lager is dan, of het percentage Britse besmettingen.
Er zijn meerdere mensen met de cijfers aan de haal geweest een tijdje geleden. Ik denk vorige week, of misschien een paar dagen eerder nog. Sowieso voor de hele sneeuwpret losbarstte.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Dan hebben we het gered door de strenge aanpak.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af of het RIVM ooit gaat durven toegeven dat ze die Britse variant wel extreem dik hebben aangezet.
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. Hier gaan ze na 1 maart voor een toename van de ziekenhuisopnames. Dan zouden binnenkort het aantal besmettingen moeten stijgen (volgens dit plaatje). Is waarschijnlijk onder de aanname over de besmettelijkheid van de Britse variant. Het aandeel van de Britse variant is ook van bijna niks naar een significant aandeel in Nederland gegaan (wat waren nu de laatste metingen?). Dus er zit wel iets in, laten we hopen dat het niet zal leiden tot meer besmettingen.
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.quote:
Tsjah op papier interessant voor sommigen, maar waarom zou je iets lokaal bestellen (tegen meerprijs en/of een minimum bedrag) daarna een afspraak moeten maken om dit op te halen of het tegen lagere kosten thuis laten bezorgen bij bol.comquote:Op maandag 15 februari 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Click & Collect is (in Amsterdam) niet zo'n groot succes:
https://www.parool.nl/ams(...)assen-neus~b138601b/
Toen stonden zowat alle parken volquote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.
Toen zijn de besmettingen ontstaan die nu worden doorgegeven.
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/aprilquote:Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.
Wat heb jij die dagen niet gedaan, wat je andere dagen wel zou doen?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.
Toen zijn de besmettingen ontstaan die nu worden doorgegeven.
Ja, volgens mij was de voorspelling dat de daling in februari om zou slaan in een stijging, met als gevolg een piek in maart. Precies tijdens de verkiezingen ongeveerquote:Op maandag 15 februari 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/april
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.flaironline.n(...)utatie-besmettingen/
Of we beperken onze contacten nu veel meer, maar daar geloof ik niet zo in.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.
Het is net welke modellen ze erbij pakken natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/april
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.flaironline.n(...)utatie-besmettingen/
Incoming quote van hugo de faler:quote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK meldt minder dan 10K nieuwe besmettingen vandaag.
En weer stierf er een puppy en een kitten.quote:Versoepelen in niet mogelijk vanwege de verwachtte besmettings R-getal van de Bristol variant. Die kunnen we nog niet goed bepalen. Daardoor is het onmogelijk om te versoepel. Maar hou nog even vol, ik werk immers aan een alternatieve vaccinatie strategie
Dit was juist m’n redenatie waarom ik voor snelle vaccinatie zorgverleners was. Zodat ik niet meer in quarantaine zou hoeven. Met nog in quarantaine hoeven was er 0 reden om de zorgverleners voorrang te geven.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is geen janken, dat is terecht even flink bummed out zijn...
Er zijn wel 4 mensen van een slee gestuurd.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Misschien moet je dan een bron pakken waar ze de experts een beetje fatsoenlijk quoten. En niet wordt genoemd als website vol met misleidend nieuws door anderen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is net welke modellen ze erbij pakken natuurlijk.
https://www.welingelichte(...)overhand-krijgt.html
Laten we het hopen, want zonder goed BCO vaar je sowieso blind.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat grootschalig BCO vorig jaar oktober/september werd stopgezet rond de 2k aan besmettingen per dag. Zou dat betekenen dat we binnenkort ook weer volledig BCO kunnen gaan doen, mits deze lijn zich doortrekt? Dat zou ook wel gunstig zijn natuurlijk.
Idd. Zou mooi zijn als we die fase weer in kunnen gaan, en dat we dan wat scherper zijn dan vorig jaar september/oktober.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want zonder goed BCO vaar je sowieso blind.
Storm in een glas water, jammer dat we dat niet te horen krijgen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel het aantal besmettingen afneemt in het VK, dan is die Britse variant zo slecht nog niet.
Mooi excuus geweest voor Johnson om zijn eigen gefaal in december onder het tapijt te vegen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Storm in een glas water, jammer dat we dat niet te horen krijgen.
Fatsoenlijk quoten?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een bron pakken waar ze de experts een beetje fatsoenlijk quoten. En niet wordt genoemd als website vol met misleidend nieuws door anderen.
Als we tegen de zomer nog steeds dezelfde maatregelen hebben lossen we dat als volk wel op volgens mij.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:15 schreef GemMagic het volgende:
Op deze manier zal er nooit een cijfermatige reden zijn om te versoepelen voor de zomer.
Nee, inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:15 schreef GemMagic het volgende:
Maar goed, als je die artikelen zo bekijkt en daarnaast er van uit mag gaan dat de modellen ook niet perfect zijn, is het goed mogelijk dat als er nog een piek volgt. Als deze de komende maand inderdaad zichtbaar wordt kun je zeggen dat de modellen kloppen en we dus zo verder moeten gaan. Als deze zich niet voordoet luidt het bericht dat we juist met de maatregelen de Britse variant ondanks diens besmettelijkheid onder de duim kunnen houden.
Op deze manier zal er nooit een cijfermatige reden zijn om te versoepelen voor de zomer.
Een model wordt neergezet als een feit en er wordt schadelijk beleid door uitgevoerd.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Je vergelijkt de "mislukte" voorspellende waarde van een model met mensen die lukraak zonder kennis allemaal onzin online gooien?
Geloof je het zelf. De Swazilandse variant komt eraan roept 80% van de bevolking dan en gaat braaf in hun keldertje zitten wachten op de volgende persconferentie van onze coronaleiders.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als we tegen de zomer nog steeds dezelfde maatregelen hebben lossen we dat als volk wel op volgens mij.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geloof je het zelf. De Swazilandse variant komt eraan roept 80% van de bevolking dan en gaat braaf in hun keldertje zitten wachten op de volgende persconferentie van onze coronaleiders.
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een model wordt neergezet als een feit en er wordt schadelijk beleid door uitgevoerd.
hebben ze al een keer gedaan, verliep niet zo heel bestquote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?
Met de instelling die jij hier propageert is 1 ding zeker: het zal er niet beter op worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.
Dat is dan weer subjectief.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Met de instelling die jij hier propageert is 1 ding zeker: het zal er niet beter op worden.
En dat was een van de redenen om de lockdown te verlengen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, volgens mij was de voorspelling dat de daling in februari om zou slaan in een stijging, met als gevolg een piek in maart. Precies tijdens de verkiezingen ongeveer
in sommige landen daalt het, maar de Pandemie zal niet over zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.
Als er geen risico meer is dat de ziekenhuizen overbelast raken, kunnen de maatregelen losgelaten worden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wordt gezien als het einde van de pandemie.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in sommige landen daalt het, maar de Pandemie zal niet over zijn.
Ik hoop het echt. Maar als ik nu even snel op de worldmeter kijk is niet echt hoopgevend. Nog steeds duizenden besmettingen per dag ondanks grootschalige vaccinatie en strenge lockdown. In hoeverre zijn bewindsvoerders bereid om besmettingen voor lief te nemen, als dit niet teruggedrongen wordt?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.
positiefquote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Predator40 het volgende:
https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/
Pfizer
ik denk van niet, meeste regeringen zullen en slag om de arm houden voor gevaarlijke varianten waarbij het vaccin, minder of niet helpt.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er geen risico meer is dat de ziekenhuizen overbelast raken, kunnen de maatregelen losgelaten worden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wordt gezien als het einde van de pandemie.
Je hebt wel een punt, dat moet dus worden opgelost in je beleid. Je moet op zoek naar ruimte en kunt die vervolgens anders besteden. Dat doet het huidig kabinet ook.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Maar als ik nu even snel op de worldmeter kijk is niet echt hoopgevend. Nog steeds duizenden besmettingen per dag ondanks grootschalige vaccinatie en strenge lockdown. In hoeverre zijn bewindsvoerders bereid om besmettingen voor lief te nemen, als dit niet teruggedrongen wordt?
Het kabinet kijkt ook met een schuin oog naar Duitsland.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
de praktijk is anders.
maarja dit is wel met 100% Pfizer.....quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
en daarna liep het flink uit de klauwen allemaal.....something to think aboutquote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
Ruim 2800 besmettingen vandaag. Op het punt van september 2020.....
-Toen waren er geen verplichtje mondkapjes
- Winkels waren open
- Horeca was open
- Geen avondklok
- Bioscopen waren open
Something to think about
geeft idd hoop voor de Chinese variant, hoe kunnen we de regering wijsmaken dat ze die andere varianten niet gaan misbruiken voor?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name oudere, kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
Vast wel over 13 jaar, dan valt Rutte 8 er nog overquote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Die schijten in Den Haag eerst nog een heel pak luiers vol voor de (insert) variant.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, klaar met deze grapperij. 2 maart flink versoepelen.
Tis mooi geweest.
Dat is positief, en eigenlijk ook zoals verwacht, maar mijn indruk is juist hoe traag die daling in ziekenhuisopnames is. Ze zitten al boven de 60% van de bevolking met 1 prik, maar ze hadden nog steeds grote problemen. En het duurt nog wel een tijdje voordat Nederland op 50% zit, en daarna gaat de daling pas ingezet worden...quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name oudere, kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
Dus jij denkt nog steeds dat winkels dicht en mondkapjesplicht in winkels helpen qua besmettingen?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarna liep het flink uit de klauwen allemaal.....something to think about
was er een storing of hadden mensen hun test afgezegd om te gaan schaatsen? iig hoopvol ,hopen dat het deze week door zet.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
- Winkels waren open
- Horeca was open
- Geen avondklok
- Bioscopen waren open
Something to think about
als je nu alles open gooit dan zijn we nog langer bezig ......quote:Op maandag 15 februari 2021 18:48 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dus jij denkt nog steeds dat winkels dicht en mondkapjesplicht in winkels helpen qua besmettingen?
Kijk eens naar de cijfers van België na de opening van winkels en paar weken terug en nu ze open zijn. Geen verschil.
mijn geloof is ook sceptisch geworden de afgelopen week met haar.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:48 schreef Mortaxx het volgende:
Haha wat een hypocriet mens die Kopemans. Laat wel zien dat het allemaal wel meevalt met die corona
Het gaat inderdaad nog wel even duren voordat de ziekenhuizen de achterstanden kunnen gaan wegwerken. Wat meehelpt is dat het weer beter wordt de komende maanden, dus hopelijk zien we eenzelfde daling als vorig jaar rond de start van de lente.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is positief, en eigenlijk ook zoals verwacht, maar mijn indruk is juist hoe traag die daling in ziekenhuisopnames is. Ze zitten al boven de 60% van de bevolking met 1 prik, maar ze hadden nog steeds grote problemen. En het duurt nog wel een tijdje voordat Nederland op 50% zit, en daarna gaat de daling pas ingezet worden...
nog even volhouden, we willen het virus nu echt verpletteren, groetjes Mark en Hugo!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
- Winkels waren open
- Horeca was open
- Geen avondklok
- Bioscopen waren open
Something to think about
Kleine waarschuwing, het lijkt na de 2e dosis hard te gaan dalen, dat is niet de hoofdoorzaak, wat je hier ziet is dat er al een sterke daling na de 1e dosis ontstaat. Het is wel wat vertraagd doordat het even kost voordat de werking goed op gang komt. (en dat niet iedereen op 1 dag word gepriktquote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1361320927573794820
We moeten een extra hamerslag toebrengen aan het virus!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nog even volhouden, we willen het virus nu echt verpletteren, groetjes Mark en Hugo!
quote:Op maandag 15 februari 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je nu alles open gooit dan zijn we nog langer bezig ......
Ftfyquote:Op maandag 15 februari 2021 18:54 schreef popje het volgende:
[..]
We moeten een extra hamerslag galactische mokerslag toebrengen aan het virus!
En daarna moeten we ermee gaan dansen, het liefst een intieme tango.quote:
Ik vraag me af of deze nog compleet is. Als ik in de auto zit naar de supermarkt kom ik overal borden tegen met ‘Corona vaccinatie’. Daarnaast is mn opa bij de GGD gevaccineerd, en die locatie staat hier niet opquote:Op maandag 15 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb 'm van de site van de GGD - ik dacht dat dat wel de meest betrouwbare bron zou zijnquote:Op maandag 15 februari 2021 18:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me af of deze nog compleet is. Als ik in de auto zit naar de supermarkt kom ik overal borden tegen met ‘Corona vaccinatie’. Daarnaast is mn opa bij de GGD gevaccineerd, en die locatie staat hier niet op
op vakantie naar Israël, anders sterft de kroegtijger uitquote:Op maandag 15 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.france24.com/(...)covid-disinformation
Meer hoopgevend nieuws uit Israël!
Vooral wat daar staat dat begin volgende maand niet alleen restaurants en kroegen open gaan, maar ook concerten enzo! Alles gewoon!
Hahah heerlijk. Zetten we op ‘t lijstjequote:Op maandag 15 februari 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb 'm van de site van de GGD - ik dacht dat dat wel de meest betrouwbare bron zou zijn
Hiero: https://ggdghor.nl/thema/vaccinatie-tegen-coronavirus/
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.france24.com/(...)covid-disinformation
Meer hoopgevend nieuws uit Israël!
Vooral wat daar staat dat begin volgende maand niet alleen restaurants en kroegen open gaan, maar ook concerten enzo! Alles gewoon!
Er komen steeds meer locaties bij ook. Ze willen naar de 100 toe.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb 'm van de site van de GGD - ik dacht dat dat wel de meest betrouwbare bron zou zijn
Hiero: https://ggdghor.nl/thema/vaccinatie-tegen-coronavirus/
Waarom zetten ze dat niet op hun eigen website dan?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er komen steeds meer locaties bij ook. Ze willen naar de 100 toe.
Ja, misschien wel eerderquote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
das een goed plan, want die 25 locaties is echt te weinig.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er komen steeds meer locaties bij ook. Ze willen naar de 100 toe.
Bron? Dat weet je niet. Omdat geen enkel de land de guts heeft geen enkele maatregel los te laten.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je nu alles open gooit dan zijn we nog langer bezig ......
Veel eerder denk ik. Niet qua vaccinaties, maar dat er weer veel meer open gaat dan nu. Ik denk persoonlijk dat in mei 2021 we al redelijk terug naar normaal gaan (en daarvoor al veel gaan versoepelen). Tenzij de Amsterdamse variant de boel weer gaat verpesten natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
die hebben wel een piek gehad dat ze in de gang lagen, dat is hier niet geweest.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
Het is jaloersmakend dat de Belgen het zoveel beter doen daar wij. Daar leven ze inmiddels of er nooit corona is geweest. Ook in Duitsland gaan de kappers binnenkort open. Nederland moet nog wachten tot 1 mei
Momenteel gooit voornamelijk de Haagse variant roet in het etenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Veel eerder denk ik. Niet qua vaccinaties, maar dat er weer veel meer open gaat dan nu. Ik denk persoonlijk dat in mei 2021 we al redelijk terug naar normaal gaan (en daarvoor al veel gaan versoepelen). Tenzij de Amsterdamse variant de boel weer gaat verpesten natuurlijk.
Klopt. We zitten in de strengste lockdown van heel Europa. Dat kan niet vaak genoeg benoemd worden. Angstig volkje dat we zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
Het is jaloersmakend dat de Belgen het zoveel beter doen daar wij. Daar leven ze inmiddels of er nooit corona is geweest. Ook in Duitsland gaan de kappers binnenkort open. Nederland moet nog wachten tot 1 mei
Ik bewaar dit comment. Ben benieuwd als we eind dit jaar iets van maatregelen afbouwen nog gaan krijgen buiten de avondklok en winkels open, met de VVD aan het roer.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Veel eerder denk ik. Niet qua vaccinaties, maar dat er weer veel meer open gaat dan nu. Ik denk persoonlijk dat in mei 2021 we al redelijk terug naar normaal gaan (en daarvoor al veel gaan versoepelen). Tenzij de Amsterdamse variant de boel weer gaat verpesten natuurlijk.
Vorig jaar zomer was de VVD ook aan het roer en waren er genoeg versoepelingen, terwijl er nog geen zicht was op wat voor vaccin dan ook, etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik bewaar dit comment. Ben benieuwd als we eind dit jaar iets van maatregelen afbouwen nog gaan krijgen buiten de avondklok en winkels open, met de VVD aan het roer.
Lol. Mei pas de restaurants open met klein beetje geluk. Kappers en winkels al wel. That’s it. En een keer een voetbalpotje als test met 1500 man. Maar verder helemaal niks. En allemaal op vakantie in eigen land met ziek hoge prijzen want andere landen laten nog niemand toe zonder 3 testen/hotelquarentaine/andere maatregelen waardoor je getracked kan worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In uitwerking niet echt, in totstandkoming heel veel.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef THEFXR het volgende:
Is er een verschil tussen "herd immunity" en de huidige werking van de vaccins?
Oh oke. We zullen het zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lol. Mei pas de restaurants open met klein beetje geluk. Kappers en winkels al wel. That’s it. En een keer een voetbalpotje als test met 1500 man. Maar verder helemaal niks. En allemaal op vakantie in eigen land met ziek hoge prijzen want andere landen laten nog niemand toe zonder 3 testen/hotelquarentaine/andere maatregelen waardoor je getracked kan worden.
Er wonen ook gewoon mensen in binnensteden hè, er staan kerken etc. Dat lijkt me praktisch totaal onhaalbaar.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:15 schreef Nia het volgende:
Sowieso zou ik graag zien dat bij de heropening van winkels voorlopig maximaal 1 volwassene (met eventueel jonge kinderen) bij de ingang van drukke winkelstraten in binnensteden en grote winkelcentra toegang krijgt (toezicht door handhavers). Dit om het funshoppen te beperken.
De vaccins voorkomen dat mensen ernstig ziek worden, waardoor de druk op de ziekenhuizen afneemt. Dat er ook groepsimmuniteit op zou treden is vooralsnog niet aangetoond voor zover ik weet, omdat ze nog niet weten of de vaccins ook helpen bij het voorkomen dat het virus wordt doorgegeven.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef THEFXR het volgende:
Is er een verschil tussen "herd immunity" en de huidige werking van de vaccins?
Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-antwoorden#werkingquote:Kan ik na vaccinatie anderen nog besmetten met corona?
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze bewering?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
En ook nog niet op de verkiezingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer was de VVD ook aan het roer en waren er genoeg versoepelingen, terwijl er nog geen zicht was op wat voor vaccin dan ook, etc.
Daar was laatst een overzichtje van, inderdaad. Maar was het niet zo dat daar geheel onterecht in stond dat het OV niet gebruikt mag worden, en dat we daarmee in de strikste lockdown leken te zitten?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:12 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. We zitten in de strengste lockdown van heel Europa. Dat kan niet vaak genoeg benoemd worden. Angstig volkje dat we zijn.
dus wordt "herd immunity" gecreëerd tot we een beter vaccin hebben?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
In uitwerking niet echt, in totstandkoming heel veel.
dus wel het virus, maar niet de ziekte? hopelijk tijdelijk en niet zoals HIV/AIDS.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vaccins voorkomen dat mensen ernstig ziek worden, waardoor de druk op de ziekenhuizen afneemt. Dat er ook groepsimmuniteit op zou treden is vooralsnog niet aangetoond voor zover ik weet, omdat ze nog niet weten of de vaccins ook helpen bij het voorkomen dat het virus wordt doorgegeven.
Het RIVM zegt hierover:
[..]
Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-antwoorden#werking
Zoek eerst even uit wat HIV is voordat je dit soort uitspraken doet.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus wel het virus, maar niet de ziekte? hopelijk tijdelijk en niet zoals HIV/AIDS.
Serieus? Ik verwacht eigenlijk kappers open begin maart, winkels ook. Sportscholen half maart, wellicht nog zonder groepslessen. Of verwacht, ik hoop het, kan ik tenminste weer aan het werkquote:Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
Is niet waar, VK liet december wat los en toen schoot het omhoog en wij hadden in de zomer nog beperkt aantal maatregelenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:09 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bron? Dat weet je niet. Omdat geen enkel de land de guts heeft geen enkele maatregel los te laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |