Wellicht dat het juist mee valt omdat we niet te vroeg hebben versoepelt. Omdat ze voorzichtig zijn geweest. Ik zie niet in wat ze toe zouden moeten geven eigenlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af of het RIVM ooit gaat durven toegeven dat ze die Britse variant wel extreem dik hebben aangezet.
Nee maar zonder enige kennis in de wiskunde/infectieziekten heb je wel 0% kans om überhaupt een model daarvan te maken.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want met zo’n doctorstitel in wiskunde heb je garantie tot het berekenen van een kloppend model?
Ik gebruik gewoon mijn nuchtere verstand, die golf komt er niet. Met de huidige maatregelen blijven de aantallen een beetje fluctueren met een dalende tendens.
Ik weet iets van wiskunde, en de werkelijke cijfers zijn al weken niet in overeenstemming met de getallen voor extra besmettelijkheid, R0 en percentage-Brits dat het RIVM ons geeft. En dan heb ik het dus niet over voorspellingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb jij ook een doctorstitel in wiskunde? Laat eens je papers zien.
Wat is er met Tilburg gebeurd?quote:Op maandag 15 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Dit zijn ze allemaal:
[ afbeelding ]
Die spin zullen ze er maar al te graag aan willen geven ja.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht dat het juist mee valt omdat we niet te vroeg hebben versoepelt. Omdat ze voorzichtig zijn geweest. Ik zie niet in wat ze toe zouden moeten geven eigenlijk.
Ik denk dat mijn model dichter in de buurt komt van de realiteit dan die van het OMT met hun 170k per dag.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee maar zonder enige kennis in de wiskunde/infectieziekten heb je wel 0% kans om überhaupt een model daarvan te maken.
Kun je er een overzichtje van geven? Op welke gegevens zijn de huidige modellen gebaseerd en wat zijn de meest recente cijfers die we hebben t.a.v. de Britse variant?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet iets van wiskunde, en de werkelijke cijfers zijn al weken niet in overeenstemming met de getallen voor extra besmettelijkheid, R0 en percentage-Brits dat het RIVM ons geeft. En dan heb ik het dus niet over voorspellingen.
Dus ergens iets klopt er niet.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Click & Collect is (in Amsterdam) niet zo'n groot succes:
https://www.parool.nl/ams(...)assen-neus~b138601b/
Niks vriendelijks aan, ze vonden het gezeik en dit was hun oplossing en succes ermee verder want dit is toch wat de winkeliers wilden..?quote:Het is vriendelijk bedoeld van de overheid, maar biedt geen soelaas.”
Jij had liever gezien dat ze de houding van vorig jaar weer hadden aangenomen? ''Valt allemaal wel mee'', totdat het te laat was? Nu zit er natuurlijk een heel gebied tussen beide scenario's, maar ik vind niet dat ze iets hebben om ''toe te geven''.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Die spin zullen ze er maar al te graag aan willen geven ja.
Ik heb geen zin om alles te gaan terugzoeken, maar het kwam erop neer dat we met de combinatie R0 Brits/R0 Klassiek/Percentage Brits zoals dat door het RIVM werd gegeven, al een tijdje in een stijgende lijn van besmettingen zouden moeten zitten. En dat zitten we dus niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je er een overzichtje van geven? Op welke gegevens zijn de huidige modellen gebaseerd en wat zijn de meest recente cijfers die we hebben t.a.v. de Britse variant?
Er kwam een tijd geleden vanuit Red Team-hoek kritiek op de R0-prognose van het RIVM vanwege een veronderstelde structurele onderschatting. Ik meen me te herinneren dat dat toen enorm mee bleek te vallen en dat het RIVM juist aardige prognoses maakte.
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles te gaan terugzoeken, maar het kwam erop neer dat we met de combinatie R0 Brits/R0 Klassiek/Percentage Brits zoals dat door het RIVM werd gegeven, al een tijdje in een stijgende lijn van besmettingen zouden moeten zitten. En dat zitten we dus niet.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles te gaan terugzoeken, maar het kwam erop neer dat we met de combinatie R0 Brits/R0 Klassiek/Percentage Brits zoals dat door het RIVM werd gegeven, al een tijdje in een stijgende lijn van besmettingen zouden moeten zitten. En dat zitten we dus niet.
Die was er. Ik heb niets gedaan met claims over de toekomst of voorspellingen, of met modellen uit het verleden. Alleen maar gerekend met de actuele cijfers van het RIVM.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.
De cijfers zijn nooit betrouwbaar, dat heet het leven!quote:Op maandag 15 februari 2021 17:50 schreef tja77 het volgende:
De cijfers van volgende week zullen waarschijnlijk ook niet betrouwbaar zijn vanwege het grote temperatuurverschil tussen komend weekend en vorige week en de vakantieperiodes op de basisscholen.
Je bedoelt in een van de vorige delen? Da's wel ellendig aan deze reeks, dat dat soort informatie lastig terug te vinden is. Als je nog ongeveer weet wanneer, dan zoek ik zelf wel terug.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was er. Ik heb niets gedaan met claims over de toekomst of voorspellingen, of met modellen uit het verleden. Alleen maar gerekend met de actuele cijfers van het RIVM.
Maar als het aantal ziekenhuisopnames stijgt, moeten eerst ook de besmettingen stijgen... en dat gebeurt nietquote:Op maandag 15 februari 2021 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is de voorspelling van 13 januari. Dan zitten we nog voor de eventuele toename (als die aannames kloppen).
Oh no! Terechte klacht..quote:Op maandag 15 februari 2021 17:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Even janken dat ik Corona doorgemaakt heb, 2 vaccinaties gehad en nu toch in quarantaine moet omdat m’n vriend positief blijkt na contact met besmet persoon![]()
![]()
Jup, het maakt feitelijk namelijk geen reet uit welke maatregelen je neemt aangezien zo ongeveer elk land door dezelfde trend gaat.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij had liever gezien dat ze de houding van vorig jaar weer hadden aangenomen? ''Valt allemaal wel mee'', totdat het te laat was? Nu zit er natuurlijk een heel gebied tussen beide scenario's, maar ik vind niet dat ze iets hebben om ''toe te geven''.
Dat is geen janken, dat is terecht even flink bummed out zijn...quote:Op maandag 15 februari 2021 17:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Even janken dat ik Corona doorgemaakt heb, 2 vaccinaties gehad en nu toch in quarantaine moet omdat m’n vriend positief blijkt na contact met besmet persoon![]()
![]()
Ja, ik weet dat dat ellende is. Een week of anderhalf terug.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt in een van de vorige delen? Da's wel ellendig aan deze reeks, dat dat soort informatie lastig terug te vinden is. Als je nog ongeveer weet wanneer, dan zoek ik zelf wel terug.
Aanname.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Laten we hopen van niet. Hier gaan ze na 1 maart voor een toename van de ziekenhuisopnames. Dan zouden binnenkort het aantal besmettingen moeten stijgen (volgens dit plaatje). Is waarschijnlijk onder de aanname over de besmettelijkheid van de Britse variant. Het aandeel van de Britse variant is ook van bijna niks naar een significant aandeel in Nederland gegaan (wat waren nu de laatste metingen?). Dus er zit wel iets in, laten we hopen dat het niet zal leiden tot meer besmettingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als het aantal ziekenhuisopnames stijgt, moeten eerst ook de besmettingen stijgen... en dat gebeurt niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |