Ik werk verder niet bij de Action, maar graag gedaanquote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ze hebben het assortiment uitgebreid zie ik nu! Dank!
Zelfde probleem dat ik ook heb met een artikel dat ik altijd bij de action haalde. Kan het niet in t winkelmandje gooien....quote:
Ja maar, ja maar, wacht maar tot de Britse var...oh wachtquote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK meldt minder dan 10K nieuwe besmettingen vandaag.
Daarom moet je tussentijds aan publiekscommunicatie doen, met onderbouwing. Je hebt groot gelijk: je kunt niet elke keer maar beweren dat de toename nog moet komen en tegelijk je geloofwaardigheid behouden. Als de modellen zijn bijgesteld: prima, laat zien! Als dit juist past in de modellen: ook goed, herinner ons eraan!quote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef popje het volgende:
[..]
Ja maar dit betekent dat als het 23 februari weer een persco is dat ze dan kunnen zeggen dat het nog moet komen en alles dus weer wordt uitgesteld... dat kan echt tot sint juttemis op die manier.
Het begint zo langzamerhand ontzettend doorzichtig te worden, en nog blijft de overgrote meerderheid in werkelijk alles trappen wat ze voorgeschoteld wordt, bizar.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Bron: NOS
De voorbije week daalde het aantal positieve tests 8 procent ten opzichte van de week daarvoor. De besmettingen lopen al terug sinds Kerstmis. Maar het RIVM en leden van het Outbreak Management Team als Marion Koopmans vrezen dat de cijfers eind deze maand weer gaan oplopen, als gevolg van het oprukken van de meer besmettelijke Britse variant van het virus.
Nu is het weer eind deze maand geworden in plaats van half februari... ze schuiven het steeds een stukje op...
Er wordt gewoon gefunshopt nu in de supermarkten hoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:15 schreef Nia het volgende:
Sowieso zou ik graag zien dat bij de heropening van winkels voorlopig maximaal 1 volwassene (met eventueel jonge kinderen) bij de ingang van drukke winkelstraten in binnensteden en grote winkelcentra toegang krijgt (toezicht door handhavers). Dit om het funshoppen te beperken.
Het is geen fake news dat ze een stijging verwachten. Dat is wel degelijk wat uit hun modellen komt, zoals je ook tijdens de technische briefings aan de tweede kamer kunt zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De hoeveelheid fake news die vanuit de overheid en het OMT komen is ook echt stuitend
Je vergelijkt de "mislukte" voorspellende waarde van een model met mensen die lukraak zonder kennis allemaal onzin online gooien?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het begint zo langzamerhand ontzettend doorzichtig te worden, en nog blijft de overgrote meerderheid in werkelijk alles trappen wat ze voorgeschoteld wordt, bizar.
De hoeveelheid fake news die vanuit de overheid en het OMT komen is ook echt stuitend, en dan maakt men zich druk om "complottheorieën" op Facebook en YouTube. Het overheid en technocratische orgaan mag ook wel eens onder de loep worden genomen m.b.t. misinformatie en bovendien misdaden tegen de bevolking want de hieruit voortvloeiende mentale en economische malaise is niet mals.
Maar dan geef je een fout toe. Dat is blijkbaar doodszonde nummer 1 dus gaan we door met deze poppenkast.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daarom moet je tussentijds aan publiekscommunicatie doen, met onderbouwing. Je hebt groot gelijk: je kunt niet elke keer maar beweren dat de toename nog moet komen en tegelijk je geloofwaardigheid behouden. Als de modellen zijn bijgesteld: prima, laat zien! Als dit juist past in de modellen: ook goed, herinner ons eraan!
Wat ik me dan afvraag is of ze er geen rekening mee houden dat ze met deze manier van communiceren steeds minder serieus genomen worden. Je ziet niet alleen hier opmerkingen als 'oh jaaaa hoor, weer 2 weken, en welke variant komt er nou weer aan'. Het draagvlak wordt steeds kleiner, juist door dat continu verschuiven van termijnen en allerlei nieuwe varianten (des doods) te blijven introduceren.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Bron: NOS
De voorbije week daalde het aantal positieve tests 8 procent ten opzichte van de week daarvoor. De besmettingen lopen al terug sinds Kerstmis. Maar het RIVM en leden van het Outbreak Management Team als Marion Koopmans vrezen dat de cijfers eind deze maand weer gaan oplopen, als gevolg van het oprukken van de meer besmettelijke Britse variant van het virus.
Nu is het weer eind deze maand geworden in plaats van half februari... ze schuiven het steeds een stukje op...
Da's geen fout, maar een prognose op basis van een model met een flinke onzekerheidsmarge. Ik heb er alle begrip voor, maar alleen als je de technische briefings volgt krijg je antwoorden op de vragen die dit soort nieuwsberichten oproepen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar dan geef je een fout toe. Dat is blijkbaar doodszonde nummer 1 dus gaan we door met deze poppenkast.
Uit mijn modellen komt iets heel anders.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen fake news dat ze een stijging verwachten. Dat is wel degelijk wat uit hun modellen komt, zoals je ook tijdens de technische briefings aan de tweede kamer kunt zien.
Of het wel of niet daadwerkelijk uitkomt in de realiteit weet natuurlijk niemand van te voren, ze hebben ook geen glazen bol.
Strontvervelend inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er wordt gewoon gefunshopt nu in de supermarkten hoor.
Tante Nel en Ome Henk allebei een karretje lekker keuvelend door de supermarkt.. mondkapje wat onder de neus, half op de kin.
Maar heb jij ook een doctorstitel in wiskunde? Laat eens je papers zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uit mijn modellen komt iets heel anders.
De modellen van het OMT hebben al bewezen niet te kloppen.
Ik heb de laatste maanden niet echt het idee gehad dat het OMT bezig is met zaken als geloofwaardigheid of draagvlak.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef josja het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag is of ze er geen rekening mee houden dat ze met deze manier van communiceren steeds minder serieus genomen worden. Je ziet niet alleen hier opmerkingen als 'oh jaaaa hoor, weer 2 weken, en welke variant komt er nou weer aan'. Het draagvlak wordt steeds kleiner, juist door dat continu verschuiven van termijnen en allerlei nieuwe varianten (des doods) te blijven introduceren.
Want met zo’n doctorstitel in wiskunde heb je garantie tot het berekenen van een kloppend model?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb jij ook een doctorstitel in wiskunde? Laat eens je papers zien.
Ik hoef d'r proefschrift niet te lezen, maar ben wel benieuwd naar haar alternatieve modellen en de onderbouwing daarvan.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb jij ook een doctorstitel in wiskunde? Laat eens je papers zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |