SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Het ziet er prachtig uit hoor, maar dan komt er een moment dat je de deur uit moetquote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef skrn het volgende: [..] Haha, waarom niet? Ik vind het wel wat vredigs.
Jep.quote:
Jammer, alles kan digitaal maar stemmen niet, best ouderwets eigenlijk.quote:
“Britse mutatie”quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Ik vraag me af wat het RIVM hier morgen van gaat maken... want die hebben dan altijd een boodschap van Aura Timen, die minstens 3x het woord ernstige zorgen or zorgwekkend gebruikt. Benieuwd hoe ze dat hierin nog kan verwerken...
één zwaluw maakt nog geen zomer inderdaad, maar desalniettemin erg mooie cijfers.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef Charlies het volgende:
Mooie lage besmettingsaantallen vandaag! Als dit een voorbode is voor de rest van de week, dan ben ik aan het eind van deze week heel blij.
Maar één dag goed nieuws maakt mij niet gelijk positief, net als dat één dag slecht nieuws ook niet gelijk angstig is.
De Britse variant rukt nog steeds op, die derde golf komt er alleen wanneer is de vraag.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Ik vraag me af wat het RIVM hier morgen van gaat maken... want die hebben dan altijd een boodschap van Aura Timen, die minstens 3x het woord ernstige zorgen or zorgwekkend gebruikt. Benieuwd hoe ze dat hierin nog kan verwerken...
Winkels, restaurants, kappers en middelbare scholen open 🥳quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, klaar met deze grapperij. 2 maart flink versoepelen.
Tis mooi geweest.
gewoon zelfde als altijd.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Of nietquote:Op maandag 15 februari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De Britse variant rukt nog steeds op, die derde golf komt er alleen wanneer is de vraag.
En de avondklok?quote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Winkels, restaurants, kappers en middelbare scholen open 🥳
En anders zal de DigiD server wel de hele dag in storing zittenquote:
quote:
Wat ontzettend triestquote:De daling zet dus door, maar neemt wel af.
Nou laten we die maar eens tot in den treure doorlopen, lachen johquote:
En zwemles voor kinderen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat sowiesoquote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En anders zal de DigiD server wel de hele dag in storing zitten![]()
Dat account is een bot hequote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Wat ontzettend triestFlinke daling en alsnog kan er een negatieve draai aan gegeven worden
ik denk dat ze alles nog doortrekken tot in ieder geval begin maartquote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef ondeugend het volgende:
We zitten nu idd 3 weken op niveau ernstig.
Dus zouden we moeten versoepelen volgens de routekaart toch?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
in juliquote:Op maandag 15 februari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De Britse variant rukt nog steeds op, die derde golf komt er alleen wanneer is de vraag.
Ik vind het echt totaal geen verrassing dat jij voor uitstel van de verkiezingen pleitquote:Op maandag 15 februari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk ook gewoon stemmen, dat moge duidelijk zijn. En ik snap ook dat niet elk risico kan worden weggenomen, maar ik denk wel dat er een betere procedure had kunnen worden bedacht dan wat ze nu van plan zijn te gaan doen. Die paar weken uitstel die ik opper zou dan bedoeld zijn om iets beters te organiseren.
Feit is dat er in de lente minder mensen met een snotneus rondlopen, de ziekenhuizen meer capaciteit hebben en er meer kans is om buiten een stemlokaal in te richten. Ook zou meer tijd misschien betekenen dat er meer mensen per brief zouden kunnen stemmen. Ik zou dit soort dingen het best waard vinden om een paar weken later te gaan stemmen.
Maar goed, de praktijk is natuurlijk dat allang besloten is hoe het zal gaan gebeuren en men wijkt daar nu niet zomaar meer vanaf. Ook begrijpelijk. Maar dat betekent niet dat ik er blij mee hoef te zijn
Dat kan niet, omdat stemmen per definitie anoniem moet zijn. Het mag dus nooit herleidbaar zijn naar een bepaald persoon en dat is een beetje lastig als je elke stem aan een DigiD-login koppelt.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef junkiexp het volgende:
Kunnen het stemmen niet grotendeels online doen via Digid? Desnoods met een extra verificatie?
Of is dat te fraudegevoelig?
Een niveau verlagen kan wel volgens de route kaart, maar mag alleen bij gratie van markie, hugo en jaap natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef ondeugend het volgende:
We zitten nu idd 3 weken op niveau ernstig.
Dus zouden we moeten versoepelen volgens de routekaart toch?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Soms is ouderwets niet per se slechterquote:Op maandag 15 februari 2021 15:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Jammer, alles kan digitaal maar stemmen niet, best ouderwets eigenlijk.
Opzicht prima als dat helpt om alles nog wat af te vlakken, kunnen we hopelijk begin maart wat afschalen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat ze alles nog doortrekken tot in ieder geval begin maart
Natuurlijk, ze gaan pas versoepelen als het echt weer rustig is in de ziekenhuizen. Zoveel uitgestelde zorg het is een drama, vandaag ook weer meer opnames trouwens.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alles tegelijk ?quote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
onzinquote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef popje het volgende:
[..]
Nou laten we die maar eens tot in den treure doorlopen, lachen joh
Ja, ik vind het belangrijker dat de uitslag representatief is omdat iedereen z'n stem heeft kunnen uitbrengen, dan dat we het per se op de afgesproken datum doen. Blijkbaar nogal een radicale mening om erop na te houdenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het echt totaal geen verrassing dat jij voor uitstel van de verkiezingen pleit
Dat is altijd op maandag, dat heet de weekendpiek...quote:Op maandag 15 februari 2021 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk, ze gaan pas versoepelen als het echt weer rustig is in de ziekenhuizen. Zoveel uitgestelde zorg het is een drama, vandaag ook weer meer opnames trouwens.
over 2 wekenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een valse tegenstelling is. Het kan gewoon allebei en dat gaat dus ook gebeurenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het belangrijker dat de uitslag representatief is omdat iedereen z'n stem heeft kunnen uitbrengen, dan dat we het per se op de afgesproken datum doen. Blijkbaar nogal een radicale mening om erop na te houden
Hetzelfde kan je zeggen over de lage cijfers op een maandag ;-) .quote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is altijd op maandag, dat heet de weekendpiek...
Hopen dat er niet teveel gemachtigden verkouden zijn dan maar.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een valse tegenstelling is. Het kan gewoon allebei en dat gaat dus ook gebeuren
Vreemd dat was voorheen altijd een weekenddaling op maandag en een piek in de overlijdens.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is altijd op maandag, dat heet de weekendpiek...
Dat denk ik ook aangezien er pas de 23e een persconferentie is.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
En Twitter vol met mensen die hun gebruikersnaam en wachtwoord zijn vergeten en nu drie dagen op de post moeten wachten voor een nieuwequote:Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En anders zal de DigiD server wel de hele dag in storing zitten![]()
Op de Wallen zeker.quote:
Lijkt me dat er met een code rood weinig mensen naar huis gestuurd worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Vreemd dat was voorheen altijd een weekenddaling op maandag en een piek in de overlijdens.
Als dit doorzet, en ze de 23e nog roepen, maar de Britse variant, dus we verlengen alles nog een keer met een maand... dan krijgen we denk ik een morrende bevolking.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat denk ik ook aangezien er pas de 23e een persconferentie is.
Maar dan zullen ze toch echt met enig perspectief moeten komen volgens hun eigen standaarden.
We weten het gewoon nog niet zeker en de teststraten zijn een paar keer gesloten. Om een duidelijk beeld te krijgen moeten we de avondklok nog even verlengen gr grquote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef Gunner het volgende:
Ach er zal wel weer een excuus komen waarom er niet versoepeld kan worden.....
Volgens het PEI-veiligheidsrapport kon in 70 van de 113 sterfgevallen geen specifieke doodsoorzaak gevonden worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
De eerste alinea
Volgens het Paul Ehrlich Instituut zijn tot nu toe 113 mensen in Duitsland overleden na een coronavaccinatie. Volgens Panorama-onderzoek is er echter geen enkel gedocumenteerd geval waarin de vaccinatie de dood tot gevolg had.
die app is echt ideaalquote:Op maandag 15 februari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En Twitter vol met mensen die hun gebruikersnaam en wachtwoord zijn vergeten en nu drie dagen op de post moeten wachten voor een nieuwe
Ook niet in het feit dat die mensen ontzettend oud zijn? Vervelend verder wel, maar het zou wat mij betreft pas een probleem zijn als het niet werkt op de gezonde jongere bejaarden (70+ers)quote:Op maandag 15 februari 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens het PEI-veiligheidsrapport kon in 70 van de 113 sterfgevallen geen specifieke doodsoorzaak gevonden worden.
Morrende bevolking is er al.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:37 schreef popje het volgende:
[..]
Als dit doorzet, en ze de 23e nog roepen, maar de Britse variant, dus we verlengen alles nog een keer met een maand... dan krijgen we denk ik een morrende bevolking.
Zou er wellicht iets mee te maken kunnen hebben al waren dat uiteindelijk ook maar een paar uurtjes en dan voornamelijk s avonds.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt me dat er met een code rood weinig mensen naar huis gestuurd worden.
Nu je het zegt, dat moet 2 maart zeker weten weer mogelijk gemaakt worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En zwemles voor kinderen.
Zooo belangrijk.
...de werkelijke aantallen lopen niet in de pas met onze modellen, dat is een ernstige en zorgwekkende trend....quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
50 van de 70 weigerden autopsie. Ik denk niet dat de nabestaanden dat nu direct doen vanuit een pro-vaccin overtuiging. Gelukkig word het verderop goed belicht waar je dan wel naar kan kijken.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens het PEI-veiligheidsrapport kon in 70 van de 113 sterfgevallen geen specifieke doodsoorzaak gevonden worden.
quote:Het Paul Ehrlich Instituut somt ook 50 sterfgevallen op na vaccinatie, waarvan de doodsoorzaak onbekend is. Een autopsie was vaak niet mogelijk omdat de nabestaanden weigerden: "Velen zeggen: 'Ik wil niet dat mijn moeder wordt opengesneden. Ze is nu op 90-jarige leeftijd overleden en zo gaat het' ', zegt Showers. Zonder autopsie kan de doodsoorzaak vaak niet eenduidig worden opgehelderd.Om te testen of vaccinatie effect heeft op de mortaliteit, stellen de wetenschappers zich de vraag: is de mortaliteit hoger dan wat je zonder vaccinatie zou verwachten of niet? Hoeveel mensen sterven normaal gesproken op die leeftijd? Hiertoe wordt het sterftecijfer van 65-plussers vergeleken met het sterftecijfer van gevaccineerde 65-plussers.
"Als je dat vergelijkt, dan is het zelfs zo dat er na de vaccinatie minder stierven dan je zou verwachten", zegt viroloog Protzer. "Het is zeker geen verhoogd sterftecijfer, en daarom kun je ook zeggen dat het niets met het vaccin te maken heeft." Ook het Paul Ehrlich Instituut komt tot een duidelijke conclusie. Tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen vaccinatie en sterfgevallen. Integendeel, het risico om ernstig ziek te worden met Covid-19 is er. Een vaccinatie beschermt hiertegen.
Ik denk dat ze de Britse variant nog niet uitgespeeld hebben. Stel je voor dat we zowaar maar 2000 besmettingen hebben, maar onzichtbaar voor jou en mij is 100% daarvan super-Brits!! en die heeft natuurlijk een 'eerrrrR' van 2, dan is over een goede twee weken ruim 30 miljoen NLders besmet. WIL JE DAT DAN?! Nee, want dat kan de zorg niet aan.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:34 schreef Gunner het volgende:
Ach er zal wel weer een excuus komen waarom er niet versoepeld kan worden.....
Hoeveel boetes al??quote:Op maandag 15 februari 2021 15:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die was mij ontschoten omdat ik mij daar niks van aantrek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
19 gemeentes met 0 besmettingen
32 gemeentes met 1 besmettingen
112 gemeentes met 2-4 besmettingen
94 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Nog 2 wekenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Klopt maar die uitgestelde tests halen we later in de week wel weer in. Net als vorige week toen de piek in het midden van de week flink wat hoger was.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou er wellicht iets mee te maken kunnen hebben al waren dat uiteindelijk ook maar een paar uurtjes en dan voornamelijk s avonds.
Tegelijkertijd zijn er daardoor waarschijnlijk ook minder testen afgenomen dus heb je aan twee kanten een vertekend beeld.
Daar is een fase-3-studie met een controlegroep voor, toch? Of is die stap in alle haast maar overgeslagen? Want als die basale vraag nu nog onbeantwoord is, dan moet je als overheid toch niet raar staan te kijken als mensen sceptisch tegenover dat vaccin staan.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:46 schreef zalkc het volgende:
Om te testen of vaccinatie effect heeft op de mortaliteit, stellen de wetenschappers zich de vraag: is de mortaliteit hoger dan wat je zonder vaccinatie zou verwachten of niet?
Heropening van de scholen kunnen wellicht nog wat roet in het eten gooien, al zijn die hier door de weersomstandigheden meer dicht dan open geweestquote:Op maandag 15 februari 2021 15:46 schreef zoost het volgende:
[..]
...de werkelijke aantallen lopen niet in de pas met onze modellen, dat is een ernstige en zorgwekkende trend....
Is het ook representatief dan om verkiezingen te houden wanneer het weer wat verantwoorder is, namelijk als er grootschalige versoepelingen zijn gedaan, met als effect dat mensen in jubelstemming zijn? Heil VVD! krijg je dan. Men is bang voor de partijen die als enige tegen het cojonabeleid strijden, namelijk PVV en FvD. Die mogen niet te groot worden natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het belangrijker dat de uitslag representatief is omdat iedereen z'n stem heeft kunnen uitbrengen, dan dat we het per se op de afgesproken datum doen. Blijkbaar nogal een radicale mening om erop na te houden
Die stap is niet overgeslagen, maar een beetje wetenschapper kijkt natuurlijk ook naar de data als de groep groter wordt. Ze hebben die fase-3-studie met 43.000 personen gedaan. Hele significante zaken kun je daarmee vinden, maar nu je de beschikking hebt over miljoenen personen aan data wil je zeker weten ook kijken wat er gebeurd. De <1 op 10.000 kansen komen nu ook beter naar boven.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is een fase-3-studie met een controlegroep voor, toch? Of is die stap in alle haast maar overgeslagen? Want als die basale vraag nu nog onbeantwoord is, dan moet je als overheid toch niet raar staan te kijken als mensen sceptisch tegenover dat vaccin staan.
Plus de vakantie komt er aan, is al bezig op sommige scholen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Heropening van de scholen kunnen wellicht nog wat roet in het eten gooien, al zijn die hier door de weersomstandigheden meer dicht dan open geweest
quote:Op maandag 15 februari 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 15-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2875
Gemeentes met +10 besmettingen:
137 Amsterdam
85 Rotterdam
53 Utrecht
48 Almere
47 Hoorn
41 Leeuwarden
40 's-Gravenhage
37 Eindhoven
35 Emmen
33 's-Hertogenbosch
32 Súdwest-Fryslân
31 Tilburg
30 Alkmaar
28 Meierijstad
26 Venlo
25 Hilversum
25 Zaanstad
24 Katwijk
23 Breda
22 Purmerend
22 Medemblik
22 Apeldoorn
21 Zwolle
20 Groningen
20 HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
19 gemeentes met 0 besmettingen
32 gemeentes met 1 besmettingen
112 gemeentes met 2-4 besmettingen
94 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
[ afbeelding ]
Nog 2 weken
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Helder, dan staat het wat ongenuanceerd in het artikel. Als het om verdere diepteanalyse gaat is het niet zo heel spannend natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:56 schreef zalkc het volgende:
Die stap is niet overgeslagen, maar een beetje wetenschapper kijkt natuurlijk ook naar de data als de groep groter wordt. Ze hebben die fase-3-studie met 43.000 personen gedaan. Hele significante zaken kun je daarmee vinden, maar nu je de beschikking hebt over miljoenen personen aan data wil je zeker weten ook kijken wat er gebeurd. De <1 op 10.000 kansen komen nu ook beter naar boven.
0, ga alleen langs bij wat maten hier in het dorp (iets anders kan toch niet) en dan ga ik lopend met de hond.quote:
Doe niet zo flauw. Ik heb het je vandaag nog uitgelegd, het niveau wordt bepaald door besmettingen én ziekenhuisopnames... Aangezien de laatste nog te hoog is, blijft het niveau ‘zeer ernstig’.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een niveau verlagen kan wel volgens de route kaart, maar mag alleen bij gratie van markie, hugo en jaap natuurlijk.
Eerder niet.
Zalkc , ik zie elk bericht dat je schrijft over vaccinaties gaan en elk bericht hartstochtelijk alles wat over vaccinaties gaat verdedigen. en gelijk alles wat naar buiten komt dat negatief onderuit probeert te halen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die stap is niet overgeslagen, maar een beetje wetenschapper kijkt natuurlijk ook naar de data als de groep groter wordt. Ze hebben die fase-3-studie met 43.000 personen gedaan. Hele significante zaken kun je daarmee vinden, maar nu je de beschikking hebt over miljoenen personen aan data wil je zeker weten ook kijken wat er gebeurd. De <1 op 10.000 kansen komen nu ook beter naar boven.
Lijkt me een mooie start. Sportscholen weer open, winkels weer open, restaurants weer open. Dat er dan aanvullende maatregelen blijven gelden wil ik best geloven, dat kan ook wel verstandig zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
Weg met die avondklok en in ieder geval de winkels weer open.
Inderdaad, niet zo flauw doen. We horen weken dat de opnames op besmettingen volgen, dus de voorspelling is dat de opnames ook naar beneden gaat. Die voorspelling was voldoende om te verstrengen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Doe niet zo flauw. Ik heb het je vandaag nog uitgelegd, het niveau wordt bepaald door besmettingen én ziekenhuisopnames... Aangezien de laatste nog te hoog is, blijft het niveau ‘zeer ernstig’.
Met aanvullende maatregelen, maar wel open inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie start. Sportscholen weer open, winkels weer open, restaurants weer open. Dat er dan aanvullende maatregelen blijven gelden wil ik best geloven, dat kan ook wel verstandig zijn.
Jaap werkt al aan een nieuwe diaserie.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:46 schreef zoost het volgende:
[..]
...de werkelijke aantallen lopen niet in de pas met onze modellen, dat is een ernstige en zorgwekkende trend....
Zoals afgelopen eind zomer en herfst. In restaurants werd er goed op afstanden en hygiene gelet. In de sportschool werd alles schoongehouden en ontsmet, er werd op aantal bezoekers gelet via reserveringen. De winkels hadden allemaal zo hun eigen oplossingen. Maar kijk vooral hoe processen kunnen worden ingepast om het aantal besmettingen of de impact daarvan zo klein mogelijk te houden. Dan kan er een hoop alvast wel weer.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met aanvullende maatregelen, maar wel open inderdaad.
Over twee weken komt de waarschuwing voor een variantje uit Oostenrijk of Tsjechië. De avondklok wordt verlengd met een maand en als nieuwe maatregel moet voortaan iedereen om 20:00 zijn ramen en deuren afplakken met tape.quote:
Rutte heeft al aangegeven dat z'n eerste prioriteit de middelbare scholen zijn, dus ik ben bang dat de winkels nog even moeten wachten.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
Uhm, het is toch duidelijk hoe de niveaus worden bepaald? Dat gaat niet om voorspellingen, maar om keiharde cijfers. We zitten nog in zeer ernstig. Als we 2 weken onder de grenzen zitten, gaan we een niveau lager. Dat is nu nog niet het geval, dus blijven we nog op het hoogste niveau.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad, niet zo flauw doen. We horen weken dat de opnames op besmettingen volgen, dus de voorspelling is dat de opnames ook naar beneden gaat. Die voorspelling was voldoende om te verstrengen.
Of werkt het niet 2 kanten op?
Ik ben er zelfs van overtuigd dat dit ook had gekund vanaf december tot nu. Deze lockdown is nergens voor nodig geweest en heeft alleen maar onnodige schade veroorzaakt.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zoals afgelopen eind zomer en herfst. In restaurants werd er goed op afstanden en hygiene gelet. In de sportschool werd alles schoongehouden en ontsmet, er werd op aantal bezoekers gelet via reserveringen. De winkels hadden allemaal zo hun eigen oplossingen. Maar kijk vooral hoe processen kunnen worden ingepast om het aantal besmettingen of de impact daarvan zo klein mogelijk te houden. Dan kan er een hoop alvast wel weer.
Fuck de avondklokquote:Op maandag 15 februari 2021 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
En eerst was het nog dat de basisscholen en de avondklok de prioriteit zouden hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte heeft al aangegeven dat z'n eerste prioriteit de middelbare scholen zijn, dus ik ben bang dat de winkels nog even moeten wachten.
Ik mis de Action...quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte heeft al aangegeven dat z'n eerste prioriteit de middelbare scholen zijn, dus ik ben bang dat de winkels nog even moeten wachten.
Het hoeft niet OF te zijn, het kan ook EN zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mis de bouwmarkt. Gewoon een klus kunnen doen en halverwege er achter komen dat je net dat onderdeeltje niet hebt. Nu kan je 4 uur later/pas morgen weer verder. Leuk als je een lekkage hebt ofso. Voeding en onderdak, beide essentieel in de winter. Maar de ene is wel open en de ander niet.quote:
Het is deel van de retoriek om het als een feit te presenteren dat het niet tegelijk zou kunnen.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het hoeft niet OF te zijn, het kan ook EN zijn.
Met al die babystapjes zitten we volgend jaar nog allemaal binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |