Als je ziet hoe snel het aantal besmettingen afneemt in het VK, dan is die Britse variant zo slecht nog niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat ellende is. Een week of anderhalf terug.
Ik heb echt geen zin om het rekenwerk opnieuw te doen (hoewel het vrij simpel was), maar wat ik gedaan had was het omslagpunt berekenen bij welk percentage Britse besmettingen het totaal aantal weer zou moeten gaan stijgen, op basis van de R0-getallen zoals die door het RIVM werden gegeven. Dat bleek bij 34% te zijn, terwijl we toen, volgens datzelfde RIVM toen al op 66% Britse variant zaten en de besmettingen zowel toen als nu een dalende trend vertonen. Dus ergens klopt er iets niet. Wat dat precies is kan ik je niet vertellen, maar het meest waarschijnlijke is dat óf de Britse R0 lager is dan, of het percentage Britse besmettingen.
Er zijn meerdere mensen met de cijfers aan de haal geweest een tijdje geleden. Ik denk vorige week, of misschien een paar dagen eerder nog. Sowieso voor de hele sneeuwpret losbarstte.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Dan hebben we het gered door de strenge aanpak.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af of het RIVM ooit gaat durven toegeven dat ze die Britse variant wel extreem dik hebben aangezet.
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. Hier gaan ze na 1 maart voor een toename van de ziekenhuisopnames. Dan zouden binnenkort het aantal besmettingen moeten stijgen (volgens dit plaatje). Is waarschijnlijk onder de aanname over de besmettelijkheid van de Britse variant. Het aandeel van de Britse variant is ook van bijna niks naar een significant aandeel in Nederland gegaan (wat waren nu de laatste metingen?). Dus er zit wel iets in, laten we hopen dat het niet zal leiden tot meer besmettingen.
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.quote:
Tsjah op papier interessant voor sommigen, maar waarom zou je iets lokaal bestellen (tegen meerprijs en/of een minimum bedrag) daarna een afspraak moeten maken om dit op te halen of het tegen lagere kosten thuis laten bezorgen bij bol.comquote:Op maandag 15 februari 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Click & Collect is (in Amsterdam) niet zo'n groot succes:
https://www.parool.nl/ams(...)assen-neus~b138601b/
Toen stonden zowat alle parken volquote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.
Toen zijn de besmettingen ontstaan die nu worden doorgegeven.
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/aprilquote:Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.
Wat heb jij die dagen niet gedaan, wat je andere dagen wel zou doen?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.
Toen zijn de besmettingen ontstaan die nu worden doorgegeven.
Ja, volgens mij was de voorspelling dat de daling in februari om zou slaan in een stijging, met als gevolg een piek in maart. Precies tijdens de verkiezingen ongeveerquote:Op maandag 15 februari 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/april
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.flaironline.n(...)utatie-besmettingen/
Of we beperken onze contacten nu veel meer, maar daar geloof ik niet zo in.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.
Het is net welke modellen ze erbij pakken natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/april
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.flaironline.n(...)utatie-besmettingen/
Incoming quote van hugo de faler:quote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK meldt minder dan 10K nieuwe besmettingen vandaag.
En weer stierf er een puppy en een kitten.quote:Versoepelen in niet mogelijk vanwege de verwachtte besmettings R-getal van de Bristol variant. Die kunnen we nog niet goed bepalen. Daardoor is het onmogelijk om te versoepel. Maar hou nog even vol, ik werk immers aan een alternatieve vaccinatie strategie
Dit was juist m’n redenatie waarom ik voor snelle vaccinatie zorgverleners was. Zodat ik niet meer in quarantaine zou hoeven. Met nog in quarantaine hoeven was er 0 reden om de zorgverleners voorrang te geven.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is geen janken, dat is terecht even flink bummed out zijn...
Er zijn wel 4 mensen van een slee gestuurd.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Misschien moet je dan een bron pakken waar ze de experts een beetje fatsoenlijk quoten. En niet wordt genoemd als website vol met misleidend nieuws door anderen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is net welke modellen ze erbij pakken natuurlijk.
https://www.welingelichte(...)overhand-krijgt.html
Laten we het hopen, want zonder goed BCO vaar je sowieso blind.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat grootschalig BCO vorig jaar oktober/september werd stopgezet rond de 2k aan besmettingen per dag. Zou dat betekenen dat we binnenkort ook weer volledig BCO kunnen gaan doen, mits deze lijn zich doortrekt? Dat zou ook wel gunstig zijn natuurlijk.
Idd. Zou mooi zijn als we die fase weer in kunnen gaan, en dat we dan wat scherper zijn dan vorig jaar september/oktober.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want zonder goed BCO vaar je sowieso blind.
Storm in een glas water, jammer dat we dat niet te horen krijgen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel het aantal besmettingen afneemt in het VK, dan is die Britse variant zo slecht nog niet.
Mooi excuus geweest voor Johnson om zijn eigen gefaal in december onder het tapijt te vegen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Storm in een glas water, jammer dat we dat niet te horen krijgen.
Fatsoenlijk quoten?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een bron pakken waar ze de experts een beetje fatsoenlijk quoten. En niet wordt genoemd als website vol met misleidend nieuws door anderen.
Als we tegen de zomer nog steeds dezelfde maatregelen hebben lossen we dat als volk wel op volgens mij.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:15 schreef GemMagic het volgende:
Op deze manier zal er nooit een cijfermatige reden zijn om te versoepelen voor de zomer.
Nee, inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:15 schreef GemMagic het volgende:
Maar goed, als je die artikelen zo bekijkt en daarnaast er van uit mag gaan dat de modellen ook niet perfect zijn, is het goed mogelijk dat als er nog een piek volgt. Als deze de komende maand inderdaad zichtbaar wordt kun je zeggen dat de modellen kloppen en we dus zo verder moeten gaan. Als deze zich niet voordoet luidt het bericht dat we juist met de maatregelen de Britse variant ondanks diens besmettelijkheid onder de duim kunnen houden.
Op deze manier zal er nooit een cijfermatige reden zijn om te versoepelen voor de zomer.
Een model wordt neergezet als een feit en er wordt schadelijk beleid door uitgevoerd.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Je vergelijkt de "mislukte" voorspellende waarde van een model met mensen die lukraak zonder kennis allemaal onzin online gooien?
Geloof je het zelf. De Swazilandse variant komt eraan roept 80% van de bevolking dan en gaat braaf in hun keldertje zitten wachten op de volgende persconferentie van onze coronaleiders.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als we tegen de zomer nog steeds dezelfde maatregelen hebben lossen we dat als volk wel op volgens mij.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geloof je het zelf. De Swazilandse variant komt eraan roept 80% van de bevolking dan en gaat braaf in hun keldertje zitten wachten op de volgende persconferentie van onze coronaleiders.
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een model wordt neergezet als een feit en er wordt schadelijk beleid door uitgevoerd.
hebben ze al een keer gedaan, verliep niet zo heel bestquote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?
Met de instelling die jij hier propageert is 1 ding zeker: het zal er niet beter op worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.
Dat is dan weer subjectief.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Met de instelling die jij hier propageert is 1 ding zeker: het zal er niet beter op worden.
En dat was een van de redenen om de lockdown te verlengen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, volgens mij was de voorspelling dat de daling in februari om zou slaan in een stijging, met als gevolg een piek in maart. Precies tijdens de verkiezingen ongeveer
in sommige landen daalt het, maar de Pandemie zal niet over zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.
Als er geen risico meer is dat de ziekenhuizen overbelast raken, kunnen de maatregelen losgelaten worden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wordt gezien als het einde van de pandemie.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in sommige landen daalt het, maar de Pandemie zal niet over zijn.
Ik hoop het echt. Maar als ik nu even snel op de worldmeter kijk is niet echt hoopgevend. Nog steeds duizenden besmettingen per dag ondanks grootschalige vaccinatie en strenge lockdown. In hoeverre zijn bewindsvoerders bereid om besmettingen voor lief te nemen, als dit niet teruggedrongen wordt?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.
positiefquote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Predator40 het volgende:
https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/
Pfizer
ik denk van niet, meeste regeringen zullen en slag om de arm houden voor gevaarlijke varianten waarbij het vaccin, minder of niet helpt.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er geen risico meer is dat de ziekenhuizen overbelast raken, kunnen de maatregelen losgelaten worden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wordt gezien als het einde van de pandemie.
Je hebt wel een punt, dat moet dus worden opgelost in je beleid. Je moet op zoek naar ruimte en kunt die vervolgens anders besteden. Dat doet het huidig kabinet ook.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Maar als ik nu even snel op de worldmeter kijk is niet echt hoopgevend. Nog steeds duizenden besmettingen per dag ondanks grootschalige vaccinatie en strenge lockdown. In hoeverre zijn bewindsvoerders bereid om besmettingen voor lief te nemen, als dit niet teruggedrongen wordt?
Het kabinet kijkt ook met een schuin oog naar Duitsland.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
de praktijk is anders.
OMT geeft advies. maar het advies wordt vervolgens opgevold. bijna altijd.
Wat betekend dat het advies van het OMT heel belangrijk is.
Als OMT een avondklok adviseert komt er een avondklok.
zo simpel is het momenteel.
maarja dit is wel met 100% Pfizer.....quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
en daarna liep het flink uit de klauwen allemaal.....something to think aboutquote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
Ruim 2800 besmettingen vandaag. Op het punt van september 2020.....
-Toen waren er geen verplichtje mondkapjes
- Winkels waren open
- Horeca was open
- Geen avondklok
- Bioscopen waren open
Something to think about
geeft idd hoop voor de Chinese variant, hoe kunnen we de regering wijsmaken dat ze die andere varianten niet gaan misbruiken voor?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name oudere, kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
Vast wel over 13 jaar, dan valt Rutte 8 er nog overquote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af of het RIVM ooit gaat durven toegeven dat ze die Britse variant wel extreem dik hebben aangezet.
Die schijten in Den Haag eerst nog een heel pak luiers vol voor de (insert) variant.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:25 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, klaar met deze grapperij. 2 maart flink versoepelen.
Tis mooi geweest.
Dat is positief, en eigenlijk ook zoals verwacht, maar mijn indruk is juist hoe traag die daling in ziekenhuisopnames is. Ze zitten al boven de 60% van de bevolking met 1 prik, maar ze hadden nog steeds grote problemen. En het duurt nog wel een tijdje voordat Nederland op 50% zit, en daarna gaat de daling pas ingezet worden...quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name oudere, kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
Dus jij denkt nog steeds dat winkels dicht en mondkapjesplicht in winkels helpen qua besmettingen?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarna liep het flink uit de klauwen allemaal.....something to think about
was er een storing of hadden mensen hun test afgezegd om te gaan schaatsen? iig hoopvol ,hopen dat het deze week door zet.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
- Winkels waren open
- Horeca was open
- Geen avondklok
- Bioscopen waren open
Something to think about
als je nu alles open gooit dan zijn we nog langer bezig ......quote:Op maandag 15 februari 2021 18:48 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dus jij denkt nog steeds dat winkels dicht en mondkapjesplicht in winkels helpen qua besmettingen?
Kijk eens naar de cijfers van België na de opening van winkels en paar weken terug en nu ze open zijn. Geen verschil.
mijn geloof is ook sceptisch geworden de afgelopen week met haar.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:48 schreef Mortaxx het volgende:
Haha wat een hypocriet mens die Kopemans. Laat wel zien dat het allemaal wel meevalt met die corona
Het gaat inderdaad nog wel even duren voordat de ziekenhuizen de achterstanden kunnen gaan wegwerken. Wat meehelpt is dat het weer beter wordt de komende maanden, dus hopelijk zien we eenzelfde daling als vorig jaar rond de start van de lente.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is positief, en eigenlijk ook zoals verwacht, maar mijn indruk is juist hoe traag die daling in ziekenhuisopnames is. Ze zitten al boven de 60% van de bevolking met 1 prik, maar ze hadden nog steeds grote problemen. En het duurt nog wel een tijdje voordat Nederland op 50% zit, en daarna gaat de daling pas ingezet worden...
nog even volhouden, we willen het virus nu echt verpletteren, groetjes Mark en Hugo!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
- Winkels waren open
- Horeca was open
- Geen avondklok
- Bioscopen waren open
Something to think about
Kleine waarschuwing, het lijkt na de 2e dosis hard te gaan dalen, dat is niet de hoofdoorzaak, wat je hier ziet is dat er al een sterke daling na de 1e dosis ontstaat. Het is wel wat vertraagd doordat het even kost voordat de werking goed op gang komt. (en dat niet iedereen op 1 dag word gepriktquote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1361320927573794820
We moeten een extra hamerslag toebrengen aan het virus!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nog even volhouden, we willen het virus nu echt verpletteren, groetjes Mark en Hugo!
quote:Op maandag 15 februari 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je nu alles open gooit dan zijn we nog langer bezig ......
Ftfyquote:Op maandag 15 februari 2021 18:54 schreef popje het volgende:
[..]
We moeten een extra hamerslag galactische mokerslag toebrengen aan het virus!
En daarna moeten we ermee gaan dansen, het liefst een intieme tango.quote:
Ik vraag me af of deze nog compleet is. Als ik in de auto zit naar de supermarkt kom ik overal borden tegen met ‘Corona vaccinatie’. Daarnaast is mn opa bij de GGD gevaccineerd, en die locatie staat hier niet opquote:Op maandag 15 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Dit zijn ze allemaal:
[ afbeelding ]
Ik heb 'm van de site van de GGD - ik dacht dat dat wel de meest betrouwbare bron zou zijnquote:Op maandag 15 februari 2021 18:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me af of deze nog compleet is. Als ik in de auto zit naar de supermarkt kom ik overal borden tegen met ‘Corona vaccinatie’. Daarnaast is mn opa bij de GGD gevaccineerd, en die locatie staat hier niet op
op vakantie naar Israël, anders sterft de kroegtijger uitquote:Op maandag 15 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.france24.com/(...)covid-disinformation
Meer hoopgevend nieuws uit Israël!
Vooral wat daar staat dat begin volgende maand niet alleen restaurants en kroegen open gaan, maar ook concerten enzo! Alles gewoon!
Hahah heerlijk. Zetten we op ‘t lijstjequote:Op maandag 15 februari 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb 'm van de site van de GGD - ik dacht dat dat wel de meest betrouwbare bron zou zijn
Hiero: https://ggdghor.nl/thema/vaccinatie-tegen-coronavirus/
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.france24.com/(...)covid-disinformation
Meer hoopgevend nieuws uit Israël!
Vooral wat daar staat dat begin volgende maand niet alleen restaurants en kroegen open gaan, maar ook concerten enzo! Alles gewoon!
Er komen steeds meer locaties bij ook. Ze willen naar de 100 toe.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb 'm van de site van de GGD - ik dacht dat dat wel de meest betrouwbare bron zou zijn
Hiero: https://ggdghor.nl/thema/vaccinatie-tegen-coronavirus/
Waarom zetten ze dat niet op hun eigen website dan?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er komen steeds meer locaties bij ook. Ze willen naar de 100 toe.
Ja, misschien wel eerderquote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
das een goed plan, want die 25 locaties is echt te weinig.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er komen steeds meer locaties bij ook. Ze willen naar de 100 toe.
Bron? Dat weet je niet. Omdat geen enkel de land de guts heeft geen enkele maatregel los te laten.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je nu alles open gooit dan zijn we nog langer bezig ......
Veel eerder denk ik. Niet qua vaccinaties, maar dat er weer veel meer open gaat dan nu. Ik denk persoonlijk dat in mei 2021 we al redelijk terug naar normaal gaan (en daarvoor al veel gaan versoepelen). Tenzij de Amsterdamse variant de boel weer gaat verpesten natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
die hebben wel een piek gehad dat ze in de gang lagen, dat is hier niet geweest.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
Het is jaloersmakend dat de Belgen het zoveel beter doen daar wij. Daar leven ze inmiddels of er nooit corona is geweest. Ook in Duitsland gaan de kappers binnenkort open. Nederland moet nog wachten tot 1 mei
Momenteel gooit voornamelijk de Haagse variant roet in het etenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Veel eerder denk ik. Niet qua vaccinaties, maar dat er weer veel meer open gaat dan nu. Ik denk persoonlijk dat in mei 2021 we al redelijk terug naar normaal gaan (en daarvoor al veel gaan versoepelen). Tenzij de Amsterdamse variant de boel weer gaat verpesten natuurlijk.
Klopt. We zitten in de strengste lockdown van heel Europa. Dat kan niet vaak genoeg benoemd worden. Angstig volkje dat we zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
Het is jaloersmakend dat de Belgen het zoveel beter doen daar wij. Daar leven ze inmiddels of er nooit corona is geweest. Ook in Duitsland gaan de kappers binnenkort open. Nederland moet nog wachten tot 1 mei
Ik bewaar dit comment. Ben benieuwd als we eind dit jaar iets van maatregelen afbouwen nog gaan krijgen buiten de avondklok en winkels open, met de VVD aan het roer.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Veel eerder denk ik. Niet qua vaccinaties, maar dat er weer veel meer open gaat dan nu. Ik denk persoonlijk dat in mei 2021 we al redelijk terug naar normaal gaan (en daarvoor al veel gaan versoepelen). Tenzij de Amsterdamse variant de boel weer gaat verpesten natuurlijk.
Vorig jaar zomer was de VVD ook aan het roer en waren er genoeg versoepelingen, terwijl er nog geen zicht was op wat voor vaccin dan ook, etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik bewaar dit comment. Ben benieuwd als we eind dit jaar iets van maatregelen afbouwen nog gaan krijgen buiten de avondklok en winkels open, met de VVD aan het roer.
Lol. Mei pas de restaurants open met klein beetje geluk. Kappers en winkels al wel. That’s it. En een keer een voetbalpotje als test met 1500 man. Maar verder helemaal niks. En allemaal op vakantie in eigen land met ziek hoge prijzen want andere landen laten nog niemand toe zonder 3 testen/hotelquarentaine/andere maatregelen waardoor je getracked kan worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In uitwerking niet echt, in totstandkoming heel veel.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef THEFXR het volgende:
Is er een verschil tussen "herd immunity" en de huidige werking van de vaccins?
Oh oke. We zullen het zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lol. Mei pas de restaurants open met klein beetje geluk. Kappers en winkels al wel. That’s it. En een keer een voetbalpotje als test met 1500 man. Maar verder helemaal niks. En allemaal op vakantie in eigen land met ziek hoge prijzen want andere landen laten nog niemand toe zonder 3 testen/hotelquarentaine/andere maatregelen waardoor je getracked kan worden.
Er wonen ook gewoon mensen in binnensteden hè, er staan kerken etc. Dat lijkt me praktisch totaal onhaalbaar.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:15 schreef Nia het volgende:
Sowieso zou ik graag zien dat bij de heropening van winkels voorlopig maximaal 1 volwassene (met eventueel jonge kinderen) bij de ingang van drukke winkelstraten in binnensteden en grote winkelcentra toegang krijgt (toezicht door handhavers). Dit om het funshoppen te beperken.
De vaccins voorkomen dat mensen ernstig ziek worden, waardoor de druk op de ziekenhuizen afneemt. Dat er ook groepsimmuniteit op zou treden is vooralsnog niet aangetoond voor zover ik weet, omdat ze nog niet weten of de vaccins ook helpen bij het voorkomen dat het virus wordt doorgegeven.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef THEFXR het volgende:
Is er een verschil tussen "herd immunity" en de huidige werking van de vaccins?
Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-antwoorden#werkingquote:Kan ik na vaccinatie anderen nog besmetten met corona?
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze bewering?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
En ook nog niet op de verkiezingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer was de VVD ook aan het roer en waren er genoeg versoepelingen, terwijl er nog geen zicht was op wat voor vaccin dan ook, etc.
Daar was laatst een overzichtje van, inderdaad. Maar was het niet zo dat daar geheel onterecht in stond dat het OV niet gebruikt mag worden, en dat we daarmee in de strikste lockdown leken te zitten?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:12 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. We zitten in de strengste lockdown van heel Europa. Dat kan niet vaak genoeg benoemd worden. Angstig volkje dat we zijn.
dus wordt "herd immunity" gecreëerd tot we een beter vaccin hebben?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
In uitwerking niet echt, in totstandkoming heel veel.
dus wel het virus, maar niet de ziekte? hopelijk tijdelijk en niet zoals HIV/AIDS.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vaccins voorkomen dat mensen ernstig ziek worden, waardoor de druk op de ziekenhuizen afneemt. Dat er ook groepsimmuniteit op zou treden is vooralsnog niet aangetoond voor zover ik weet, omdat ze nog niet weten of de vaccins ook helpen bij het voorkomen dat het virus wordt doorgegeven.
Het RIVM zegt hierover:
[..]
Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-antwoorden#werking
Zoek eerst even uit wat HIV is voordat je dit soort uitspraken doet.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus wel het virus, maar niet de ziekte? hopelijk tijdelijk en niet zoals HIV/AIDS.
Serieus? Ik verwacht eigenlijk kappers open begin maart, winkels ook. Sportscholen half maart, wellicht nog zonder groepslessen. Of verwacht, ik hoop het, kan ik tenminste weer aan het werkquote:Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
Is niet waar, VK liet december wat los en toen schoot het omhoog en wij hadden in de zomer nog beperkt aantal maatregelenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:09 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bron? Dat weet je niet. Omdat geen enkel de land de guts heeft geen enkele maatregel los te laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |