Als we tegen de zomer nog steeds dezelfde maatregelen hebben lossen we dat als volk wel op volgens mij.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:15 schreef GemMagic het volgende:
Op deze manier zal er nooit een cijfermatige reden zijn om te versoepelen voor de zomer.
Nee, inderdaad.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:15 schreef GemMagic het volgende:
Maar goed, als je die artikelen zo bekijkt en daarnaast er van uit mag gaan dat de modellen ook niet perfect zijn, is het goed mogelijk dat als er nog een piek volgt. Als deze de komende maand inderdaad zichtbaar wordt kun je zeggen dat de modellen kloppen en we dus zo verder moeten gaan. Als deze zich niet voordoet luidt het bericht dat we juist met de maatregelen de Britse variant ondanks diens besmettelijkheid onder de duim kunnen houden.
Op deze manier zal er nooit een cijfermatige reden zijn om te versoepelen voor de zomer.
Een model wordt neergezet als een feit en er wordt schadelijk beleid door uitgevoerd.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Je vergelijkt de "mislukte" voorspellende waarde van een model met mensen die lukraak zonder kennis allemaal onzin online gooien?
Geloof je het zelf. De Swazilandse variant komt eraan roept 80% van de bevolking dan en gaat braaf in hun keldertje zitten wachten op de volgende persconferentie van onze coronaleiders.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als we tegen de zomer nog steeds dezelfde maatregelen hebben lossen we dat als volk wel op volgens mij.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geloof je het zelf. De Swazilandse variant komt eraan roept 80% van de bevolking dan en gaat braaf in hun keldertje zitten wachten op de volgende persconferentie van onze coronaleiders.
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een model wordt neergezet als een feit en er wordt schadelijk beleid door uitgevoerd.
hebben ze al een keer gedaan, verliep niet zo heel bestquote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze voorspellen dat het verkeerd zal gaan en er dan niet op handelen? Meer een instelling van "yolo we zien wel" en dan pech gehad wanneer de ziekenhuizen voor de derde keer overbelast raken?
Met de instelling die jij hier propageert is 1 ding zeker: het zal er niet beter op worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met deze instelling blijven we jaren zo doorkloten, want het ene na het andere alarmerende bericht uit kamp virologie zal blijven komen als we allemaal zijn ingeënt.
Dat is dan weer subjectief.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Met de instelling die jij hier propageert is 1 ding zeker: het zal er niet beter op worden.
En dat was een van de redenen om de lockdown te verlengen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, volgens mij was de voorspelling dat de daling in februari om zou slaan in een stijging, met als gevolg een piek in maart. Precies tijdens de verkiezingen ongeveer
in sommige landen daalt het, maar de Pandemie zal niet over zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.
Als er geen risico meer is dat de ziekenhuizen overbelast raken, kunnen de maatregelen losgelaten worden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wordt gezien als het einde van de pandemie.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in sommige landen daalt het, maar de Pandemie zal niet over zijn.
Ik hoop het echt. Maar als ik nu even snel op de worldmeter kijk is niet echt hoopgevend. Nog steeds duizenden besmettingen per dag ondanks grootschalige vaccinatie en strenge lockdown. In hoeverre zijn bewindsvoerders bereid om besmettingen voor lief te nemen, als dit niet teruggedrongen wordt?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of niet. In Israël lijkt het vaccin te werken en daalt het aantal ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft na de zomer, is het gewoon klaar met de pandemie.
positiefquote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Predator40 het volgende:
https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/
Pfizer
ik denk van niet, meeste regeringen zullen en slag om de arm houden voor gevaarlijke varianten waarbij het vaccin, minder of niet helpt.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er geen risico meer is dat de ziekenhuizen overbelast raken, kunnen de maatregelen losgelaten worden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wordt gezien als het einde van de pandemie.
Je hebt wel een punt, dat moet dus worden opgelost in je beleid. Je moet op zoek naar ruimte en kunt die vervolgens anders besteden. Dat doet het huidig kabinet ook.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Maar als ik nu even snel op de worldmeter kijk is niet echt hoopgevend. Nog steeds duizenden besmettingen per dag ondanks grootschalige vaccinatie en strenge lockdown. In hoeverre zijn bewindsvoerders bereid om besmettingen voor lief te nemen, als dit niet teruggedrongen wordt?
Het kabinet kijkt ook met een schuin oog naar Duitsland.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
de praktijk is anders.
OMT geeft advies. maar het advies wordt vervolgens opgevold. bijna altijd.
Wat betekend dat het advies van het OMT heel belangrijk is.
Als OMT een avondklok adviseert komt er een avondklok.
zo simpel is het momenteel.
maarja dit is wel met 100% Pfizer.....quote:Op maandag 15 februari 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt wereldwijd juist enorm af de laatste weken. Maar er wordt nog niet genoeg gevaccineerd om het daaraan toe te schrijven. Wel is zo'n beetje heel Europa in lockdown, dus dat de cijfers in onze regio dalen is ook wel te verwachten.
Maar in Israël hebben ze wel een enorm deel van de (met name kwetsbare) bevolking ingeënt en daar is een vrij dramatische daling in het aantal ziekenhuisopnames te zien, dus dat geeft toch hoop.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |