Als je ziet hoe snel het aantal besmettingen afneemt in het VK, dan is die Britse variant zo slecht nog niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat ellende is. Een week of anderhalf terug.
Ik heb echt geen zin om het rekenwerk opnieuw te doen (hoewel het vrij simpel was), maar wat ik gedaan had was het omslagpunt berekenen bij welk percentage Britse besmettingen het totaal aantal weer zou moeten gaan stijgen, op basis van de R0-getallen zoals die door het RIVM werden gegeven. Dat bleek bij 34% te zijn, terwijl we toen, volgens datzelfde RIVM toen al op 66% Britse variant zaten en de besmettingen zowel toen als nu een dalende trend vertonen. Dus ergens klopt er iets niet. Wat dat precies is kan ik je niet vertellen, maar het meest waarschijnlijke is dat óf de Britse R0 lager is dan, of het percentage Britse besmettingen.
Er zijn meerdere mensen met de cijfers aan de haal geweest een tijdje geleden. Ik denk vorige week, of misschien een paar dagen eerder nog. Sowieso voor de hele sneeuwpret losbarstte.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je claim is, maar ik zou juist wat dieper willen gaan en daar onderbouwing bij willen zien. Met onderbuikgevoel of dat voortdurende gescherm met 170k kan ik niet zoveel. Da's stemmingmakerij waar ik me tegen verzet, of die nu vanuit de overheid komt of vanuit haar criticasters.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Dan hebben we het gered door de strenge aanpak.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af of het RIVM ooit gaat durven toegeven dat ze die Britse variant wel extreem dik hebben aangezet.
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. Hier gaan ze na 1 maart voor een toename van de ziekenhuisopnames. Dan zouden binnenkort het aantal besmettingen moeten stijgen (volgens dit plaatje). Is waarschijnlijk onder de aanname over de besmettelijkheid van de Britse variant. Het aandeel van de Britse variant is ook van bijna niks naar een significant aandeel in Nederland gegaan (wat waren nu de laatste metingen?). Dus er zit wel iets in, laten we hopen dat het niet zal leiden tot meer besmettingen.
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.quote:
Tsjah op papier interessant voor sommigen, maar waarom zou je iets lokaal bestellen (tegen meerprijs en/of een minimum bedrag) daarna een afspraak moeten maken om dit op te halen of het tegen lagere kosten thuis laten bezorgen bij bol.comquote:Op maandag 15 februari 2021 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Click & Collect is (in Amsterdam) niet zo'n groot succes:
https://www.parool.nl/ams(...)assen-neus~b138601b/
Toen stonden zowat alle parken volquote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.
Toen zijn de besmettingen ontstaan die nu worden doorgegeven.
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/aprilquote:Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.
Wat heb jij die dagen niet gedaan, wat je andere dagen wel zou doen?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik bedoelde de zondag daarvoor, toen was naar buiten gaan echt niet fijn met windkracht 8 en sneeuw.
Toen zijn de besmettingen ontstaan die nu worden doorgegeven.
Ja, volgens mij was de voorspelling dat de daling in februari om zou slaan in een stijging, met als gevolg een piek in maart. Precies tijdens de verkiezingen ongeveerquote:Op maandag 15 februari 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/april
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.flaironline.n(...)utatie-besmettingen/
Of we beperken onze contacten nu veel meer, maar daar geloof ik niet zo in.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die toename in het aantal besmettingen had er allang moeten zijn volgens “de modellen”.
Het is net welke modellen ze erbij pakken natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik zo zoek naar artikelen uit januari, hebben ze het in de media vooral over maart/april
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.flaironline.n(...)utatie-besmettingen/
Incoming quote van hugo de faler:quote:Op maandag 15 februari 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK meldt minder dan 10K nieuwe besmettingen vandaag.
En weer stierf er een puppy en een kitten.quote:Versoepelen in niet mogelijk vanwege de verwachtte besmettings R-getal van de Bristol variant. Die kunnen we nog niet goed bepalen. Daardoor is het onmogelijk om te versoepel. Maar hou nog even vol, ik werk immers aan een alternatieve vaccinatie strategie
Dit was juist m’n redenatie waarom ik voor snelle vaccinatie zorgverleners was. Zodat ik niet meer in quarantaine zou hoeven. Met nog in quarantaine hoeven was er 0 reden om de zorgverleners voorrang te geven.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is geen janken, dat is terecht even flink bummed out zijn...
Er zijn wel 4 mensen van een slee gestuurd.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
Oorzaak van deze daling is dat er afgelopen zondag en maandag niemand voor zijn plezier naar buiten/iemand anders toeging, besmettingen konden daarom niet plaatsvinden.
Misschien moet je dan een bron pakken waar ze de experts een beetje fatsoenlijk quoten. En niet wordt genoemd als website vol met misleidend nieuws door anderen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is net welke modellen ze erbij pakken natuurlijk.
https://www.welingelichte(...)overhand-krijgt.html
Laten we het hopen, want zonder goed BCO vaar je sowieso blind.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat grootschalig BCO vorig jaar oktober/september werd stopgezet rond de 2k aan besmettingen per dag. Zou dat betekenen dat we binnenkort ook weer volledig BCO kunnen gaan doen, mits deze lijn zich doortrekt? Dat zou ook wel gunstig zijn natuurlijk.
Idd. Zou mooi zijn als we die fase weer in kunnen gaan, en dat we dan wat scherper zijn dan vorig jaar september/oktober.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want zonder goed BCO vaar je sowieso blind.
Storm in een glas water, jammer dat we dat niet te horen krijgen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel het aantal besmettingen afneemt in het VK, dan is die Britse variant zo slecht nog niet.
Mooi excuus geweest voor Johnson om zijn eigen gefaal in december onder het tapijt te vegen.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Storm in een glas water, jammer dat we dat niet te horen krijgen.
Fatsoenlijk quoten?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een bron pakken waar ze de experts een beetje fatsoenlijk quoten. En niet wordt genoemd als website vol met misleidend nieuws door anderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |