SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Gaat het wel goed met je?quote:
Dat het niet slechts 1 user was die dat riep.quote:
En dit is dus de reden dat ik hier amper meer post. In mijn ogen domme populistische oneliners waar je werkelijk niks mee kan. Geen fatsoenlijke discussie meer te voeren zoquote:
Bedankt voor de belangstelling. Nee het gaat niet goed. Ik glij af. Merk het zelf ook wel...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je?Je lijkt een tikje radicaler tegenwoordig.
Kan ik iets voor je betekenen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt voor de belangstelling. Nee het gaat niet goed. Ik glij af. Merk het zelf ook wel...
Kun je er voor zorgen dat het normale weer terug komt in het leven?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan ik iets voor je betekenen?
Afraid not...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je er voor zorgen dat het normale weer terug komt in het leven?
Ik las een artikel over de invloed van het weer op Corona en de verwachte daling... dus daarom hoop ik dat het dan beter wordt ja. Heeft niks te maken met populisme.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dit is dus de reden dat ik hier amper meer post. In mijn ogen domme populistische oneliners waar je werkelijk niks mee kan. Geen fatsoenlijke discussie meer te voeren zo
Misschien moet je dat dan opschrijvenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:21 schreef popje het volgende:
[..]
Ik las een artikel over de invloed van het weer op Corona en de verwachte daling... dus daarom hoop ik dat het dan beter wordt ja. Heeft niks te maken met populisme.
Pollen Explains Seasonality of Flu-Like Illnesses including COVID-19quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien moet je dat dan opschrijven
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
[..]
Pollen Explains Seasonality of Flu-Like Illnesses including COVID-19
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5
Winter 2021: COVID-19-piek uiterlijk wk 10quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
[..]
Dus hierom geloof ik dat wat er dan ook geroepen wordt over de Britse variant, die piek zal hierna niet meer komen, omdat het niet meer (of minder) afhangt van ons gedrag, maar van het seizoen en de bescherming van pollen, weer etc. Anders hadden we vorig jaar zomer ook een gigantische piek moeten krijgen met hoe dicht we toen op elkaar zaten...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:26 schreef popje het volgende:
[..]
Winter 2021: COVID-19-piek uiterlijk wk 10
(begin maart)
• Seizoenseffecten beginnen COVID-19 te remmen
• Vanaf week 10 (+/- 4 wk) smelt epidemie weer weg
• Vanaf maart is ons gedrag niet meer zo belangrijk
• Wees voorzichtig met anti-histamine (tegen hooikoorts)
Dat klopt, snap alle discussies hier wel of de maatregelen proportioneel zijn. Maar wat mij betreft is Q1 gewoon opgegeven. Heel triest voor alle ondernemers. Maar hoe we vanaf april zo snel mogelijk terug gaan naar normaal, zonder op dat moment onnodige maatregelen, vind ik een veel belangrijkere discussie. Ik denk dat dit ook veel harder kan gaan als we in maart niet in een zwart scenario komen.quote:
Maar hoe zien zij de vaccins dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Britain could be trapped in lockdown cycles for YEARS in fight with Covid variants
https://www.dailymail.co.(...)scientist-warns.html
Het is maar tijdelijk, 2 weken om de curve te pletten.
Sorry maar dit soort paniekschoppers kunnen wat mij betreft gelijk door het putje worden gespoeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Britain could be trapped in lockdown cycles for YEARS in fight with Covid variants
Ja eens, objectief gezien. Maar gezien de onderbouwingen die nu gegeven worden voor extreem zware maatregelen, heb ik dus geen enkel vertrouwen in jouw scenario.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:31 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat klopt, snap alle discussies hier wel of de maatregelen proportioneel zijn. Maar wat mij betreft is Q1 gewoon opgegeven. Heel triest voor alle ondernemers. Maar hoe we vanaf april zo snel mogelijk terug gaan naar normaal, zonder op dat moment onnodige maatregelen, vind ik een veel belangrijkere discussie. Ik denk dat dit ook veel harder kan gaan als we in maart niet in een zwart scenario komen.
Want dan krijgen we Kuipers weer die bij elke versoepeling gaat huilen dat ze we net uit een zwart scenario komen. Als het in maart niet escaleert is er in april geen enkel argument meer.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hoe zien zij de vaccins dan?
Lijkt me niet. De vaccins kunnen vrij eenvoudig aangepast worden op nieuwe varianten, toch?quote:Britain could be trapped in coronavirus lockdown cycles for 'several years' as it's forced to wrestle with new variants that could scupper vaccines, top scientists have warned.
Ze denken dat er constant nieuwe varianten komen die vaccins niet of minder bruikbaar maakt, met als gevolg een kat en muisspel tussen het ontstaan van varianten en ontwikkelen van boosters. En wat krijgen we dan in de tussenperiode? Lockdowns en beperkingen. Alles gooien op die vaccins is niet de oplossing. Dat zal acceptatie zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hoe zien zij de vaccins dan?
6 weken nodig om het vaccin aan te passen. Las ik ergens bij Pfizer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me niet. De vaccins kunnen vrij eenvoudig aangepast worden op nieuwe varianten, toch?
Zondag even niet, maar verder begint het inderdaad wel ergens op te lijken. Overigens liggen er nog steeds meer vaccins op voorraad dan er tot op heden in totaal zijn gezet.quote:
HugoGod.quote:
Beter laat dan helemaal niet. Nu hopen dat onze Brusselse vrienden de inkoop een beetje fatsoenlijk georganiseerd hebben...quote:
En dan moeten ze nog geproduceerd worden voor de gehele westerse wereld en dat kost nogal wat tijd. Tijd dus om in ieder land fabrieken uit de grond te stampen om het beter te kunnen behappen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me niet. De vaccins kunnen vrij eenvoudig aangepast worden op nieuwe varianten, toch?
Jaaa Hugo op de brommerquote:
Mooie studie, dank voor het delen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:26 schreef popje het volgende:
[..]
Winter 2021: COVID-19-piek uiterlijk wk 10
(begin maart)
• Seizoenseffecten beginnen COVID-19 te remmen
• Vanaf week 10 (+/- 4 wk) smelt epidemie weer weg
• Vanaf maart is ons gedrag niet meer zo belangrijk
• Wees voorzichtig met anti-histamine (tegen hooikoorts)
Alles, maar dan ook alles is in dat land gepolitiseerd. Mondkapje op is een statement, mondkapje niet op ook, blablabla. Verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die kapjes zijn in de VS inderdaad bijkans heilig verklaard.
De Daily Mail is geen bron die je serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
I know you.quote:
Er zijn meerdere keren zwarte scenario's geschetst door Duitse politici die gebruik maken van de cijfers uit het artikel. Cijfers die dus met opzet overdreven zijn met het explicitiete doel om angst aan te jagen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Daily Mail is geen bron die je serieus moet nemen.
Weer dat "eventjes" ik geloof er niks meer van het is een verloren zaak en het heeft toch allemaal geen enkele zin meer. Dit word levenslange doffe ellende.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:41 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Mooie studie, dank voor het delen.
Daarom: nog eventjes volhouden en dan zorgen de seizoensinvloeden er zelf wel voor dat we kunnen afschalen.
Warempel.quote:
Ik vind dit soort over-de-top zwartgalligheid best wel grappig eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weer dat "eventjes" ik geloof er niks meer van het is een verloren zaak en het heeft toch allemaal geen enkele zin meer. Dit word levenslange doffe ellende.
Ik kan er ook prima om lachen. Soms. Als ik er teveel van zie word ik er alleen maar moe van, dan ga ik even wat leukers doen. In punaises lopen, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:47 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik vind dit soort over-de-top zwartgalligheid best wel grappig eigenlijk.
Er wordt een speciaal gezant aangesteld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beter laat dan helemaal niet. Nu hopen dat onze Brusselse vrienden de inkoop een beetje fatsoenlijk georganiseerd hebben...
2e impeachment van Trump staat op het men u vanavond meende ik, neem aan dat je het gaat volgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan er ook prima om lachen. Soms. Als ik er teveel van zie word ik er alleen maar moe van, dan ga ik even wat leukers doen. In punaises lopen, bijvoorbeeld.
Dat is ook leuk ja, al prefereer ik spijkers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan er ook prima om lachen. Soms. Als ik er teveel van zie word ik er alleen maar moe van, dan ga ik even wat leukers doen. In punaises lopen, bijvoorbeeld.
Ik nomineer de heer Borrel. Topdiplomaatje!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
We wordt een speciaal gezant aangesteld.
Nee hoor, dat is gewoon een circus, ik lees de highlights morgen wel in de Amerikaanse persquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
2e impeachment van Trump staat op het men u vanavond meende ik, neem aan dat je het gaat volgen.
Ik snap je cynische reactie, maar ik kan mijn bewering wel enigszins onderbouwen. Of in ieder geval: waarom ik op de middellange termijn wel positief ben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weer dat "eventjes" ik geloof er niks meer van het is een verloren zaak en het heeft toch allemaal geen enkele zin meer. Dit word levenslange doffe ellende.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Er wordt een speciaal gezant aangesteld.
Dat begrijp ik dus niet zo goed, we hebben ruim voldoende ingekocht om iedereen dit jaar 2 keer volledig in te neten. Ook Duitsland heeft weer honderden miljoenen extra doses ingekocht. Is het de bedoeling dat we de komende tijd 8 keer gevaccineerd moeten worden?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
We wordt een speciaal gezant aangesteld.
Zolang de VVD de dominante partij is? Nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Pushmelding van de NOS. ICT-beveiligingsproblemen bij de GGD. Houdt het dan nooit op?
Nu al zin in de parlementaire enqute. Hopeloos geval dit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Pushmelding van de NOS. ICT-beveiligingsproblemen bij de GGD. Houdt het dan nooit op?
Ik ken dit soort hypothese ook vanuit het klimaat. De mens heeft weinig invloed en de natuur is een veel grotere speler. Ik heb nog mijn scepsisquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:50 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik snap je cynische reactie, maar ik kan mijn bewering wel enigszins onderbouwen. Of in ieder geval: waarom ik op de middellange termijn wel positief ben.
Uit meerdere studies is gebleken dat de landen in Europa en (sommige) staten in de Verenigde Staten ongeveer dezelfde curve laten zien, ongeacht welke maatregelen er genomen worden.
Met name de curves rond de lente/zomer afgelopen jaar liet heel erg duidelijk zien dat er geen vuiltje aan de lucht was met betrekking tot ziekenhuisopnames/besmettingen. Als dat al vanaf week 10 begint zoals Popje dat aangeeft, dan is het inderdaad echt nog maar even wachten totdat we de eerste daling kunnen zien.
En dan maar hopen dat de regeringen zich niet gek hebben laten maken met waanideen als ZeroCovid.
De Nederlandse zorgvuldigheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Ik zou het artikelen even lezen voordat je reageert.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Dat was te verwachten met reacties van de GGD-directeuren als "kan autoriteit persoonsgegevens alsjeblieft stoppen met het stellen van vervelende vragen?".quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
In herfst en winter zijn mensen vatbaarder voor (griepachtige) virussen?! Revelatie zeg!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
[..]
Rutte verzekerde net dat dit hier niet aan de hand is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:55 schreef Grems het volgende:
Speciaal voor Etto:
https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
Komt wel erg dichtbij zo
De GGD heeft het niet voor mekaar. Einde verhaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou het artikelen even lezen voordat je reageert.
De met raketmotor aangedreven Sputnik zien we hier de klomp steen waarin het virus zichzelf verstopt heeft aanvallen, terwijl de gezichtbedekking dragende marsmannetjes van het OMT aan de knoppen van de maatregelen draaien om een derde golf te voorkomen. Burgers Suske, Wiske en Lambik zijn angstig geworden door de altijd efficiente propaganda van een clubje Duitsers, en dragen louter pyjama's sinds ze immers toch niet meer het huis uitdurven.quote:
Als die er al komt. En als daar al een eerlijk resultaat uit komt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu al zin in de parlementaire enqute. Hopeloos geval dit.
Wat 'n bende.quote:
Nog tien jaartjes VVD-regime en we zijn het Hati van Europa!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zolang de VVD de dominante partij is? Nee.
We moeten een kleine overheid en al dat ICT geneuzel huren we wel in! Zie daar het resultaat. Wat constant het resultaat is van ICT en overheid
quote:
quote:
Hoe heeft Logius dit kunnen goedkeurenquote:
Niet overdrijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nog tien jaartjes VVD-regime en we zijn het Hati van Europa!
Wat een opluchting. Dan kunnen we dus weer gerust verder slapen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Rutte verzekerde net dat dit hier niet aan de hand is.
Ja, ik heb het gedaan. Dit had gewoon niet mogen gebeuren. Er worden hele strenge eisen gesteld om Logius mogen te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:59 schreef MoreDakka het volgende:
Leest er nou niemand het hele artikel
Dat weet ik. Maar dan was de website er dus niet geweest. Overigens zijn een vrij groot gedeelte van die eisen een papieren werkelijkheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gedaan. Dit had gewoon niet mogen gebeuren. Er worden hele strenge eisen gesteld om Logius mogen te gebruiken.
Die hoef je hier ook niet in te schakelen. Zet ergens een camera klaar en ze rollen over elkaar heen om wat op beeld te mogen zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Kan het alleen maar toejuichen. Werk als ICT'er voor het rijk en dat moet echt beter (met de nuance dat het bij veel bedrijven ook vaak k met p is). Maar momenteel is de cultuur ook wel erg kosten gedreven geraakt. Duurzame oplossingen zijn niet interessant voor kostprijs gedreven projecten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We moeten een kleine overheid en al dat ICT geneuzel huren we wel in! Zie daar het resultaat. Wat constant het resultaat is van ICT en overheid
Dit soort luitjes gelooft dat code zwart elke maand kan komen...quote:
Beter dat, dan identiteitsfraude mogelijk maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dan was de website er dus niet geweest.
Ja. Maar de kamer heeft goede ervaringen met de vorige gezant. En nu moet er dus weer een komen. Sneller. Meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet zo goed, we hebben ruim voldoende ingekocht om iedereen dit jaar 2 keer volledig in te neten. Ook Duitsland heeft weer honderden miljoenen extra doses ingekocht. Is het de bedoeling dat we de komende tijd 8 keer gevaccineerd moeten worden?
Wat een onzin. ICT is overal een bende maar op elke overheidslaag is dat nog een graad erger. En dat komt niet omdat de overheid er zich te weinig mee bemoeit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat staat wel los van elkaar. Kleine overheid en inhuur ICT. Dat het juist binnen die overheid een constant gezeik is klopt. Maar het merendeel van ICT bij grotere organisaties komt ook van buiten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelezen. GGD heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar is toch een correcte conclusie?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een opluchting. Dan kunnen we dus weer gerust verder slapen.
Je leest het dus gewoon niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De GGD heeft het niet voor mekaar. Einde verhaal.
Gaat Feike Sijbesma het weer doen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar de kamer heeft goede ervaringen met de vorige gezant. En nu moet er dus weer een komen. Sneller. Meer.
Vanmiddag over gestemd.
Tsjah. Als zo’n iemand het voor elkaar krijgt het tempo nog verder te verhogen: waarom niet? Hoewel je in Europa ook weer niet moet hebben dat elk land ook dit weer op zichzelf gaat doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar de kamer heeft goede ervaringen met de vorige gezant. En nu moet er dus weer een komen. Sneller. Meer.
Vanmiddag over gestemd.
Die conclusie kun je wel trekken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelezen. GGD heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar is toch een correcte conclusie?
Dat verzin je zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Beter dat, dan identiteitsfraude mogelijk maken.
Je kan veel met bsn en andere persoonsgegevens. Er worden strenge eisen gesteld om deze gegevens te bewaren en verwerken.quote:
Duitsland had eerder enkele miljoenen vaccins extra gekocht bij Pfizer, dus waarom Nederland dan niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Als zo’n iemand het voor elkaar krijgt het tempo nog verder te verhogen: waarom niet? Hoewel je in Europa ook weer niet moet hebben dat elk land ook dit weer op zichzelf gaat doen.
Is dat nou ook echt gedaan of was dat een poging?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:09 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Duitsland had eerder enkele miljoenen vaccins extra gekocht bij Pfizer, dus waarom Nederland dan niet?
We moeten ook niet altijd het beste jongentje van de klas willen zijn.
En nergens staat dat die gegevens daadwerkelijk toegankelijk zijn, dus dat verzin je gewoon zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je kan veel met bsn en andere persoonsgegevens. Er worden strenge eisen gesteld om deze gegevens te bewaren en verwerken.
Ik heb het gelezen. Conclusie: de GGD heeft het niet voor mekaar, einde verhaal.quote:
Zie onderstaande link/citaat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Is dat nou ook echt gedaan of was dat een poging?
Het is beter om inhoudelijk te reageren he?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Conclusie: de GGD heeft het niet voor mekaar, einde verhaal.
Ik reageerde op iemand die verwijsde naar het schandaal uit Duitsland. De regering daar heeft wetenschappers bewust genstrueerd om doemscenario's de wereld in te slingeren om de bevolking angstig en onder de duim te houden. Maar we kunnen opgelucht ademhalen want betrouwbare Rutte heeft verzekerd dat dat hier niet speelt. Alhoewel die 170.000 besmettingen per dag zit ook een luchtje aan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelezen. GGD heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar is toch een correcte conclusie?
Maar kennelijk reden genoeg om te dreigen met loskoppelen digID. Terwijl er blijkbaar genoeg andere sites wel aan voldoen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:
De werkelijkheid is dat de website niet voldoet aan een aantal items op een checklist van de Rijksoverheid. Dat zegt verder 0,0 over de daadwerkelijke beveiliging van de site, zoiets is niets anders dan een veredelde risico-analyse.
Lego steentjes 😃quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:49 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat is ook leuk ja, al prefereer ik spijkers.
Wordt een korte parlementaire enqute.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heb ik vroeger vaak mee gespeel, wat ik kon bedenken wat ik wilde bouwen.quote:
Wat valt er inhoudelijk te bediscussiren? De GGD voldoet niet aan de regels. Klaar toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is beter om inhoudelijk te reageren he?
Dat had ik meegekregen. Maar ik dacht dat ze het na EU-kritiek toch weer gingen verdelen maar weet niet hoe ik daar op kom. Mede doordat se de aanstichters waren van Europese vaccin solidariteit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:14 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Zie onderstaande link/citaat.
" Duitsland bestelde tientallen miljoenen vaccins extra bij Pfizer/BioNTech. Dat werd al vorige maand bekendgemaakt, maar de kritiek erop vanuit Brussel groeit. "
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-dan-rest-eu.html
Voor de liefhebber, het normenkader waar ze iet volledig aan voldoen https://logius.nl/sites/d(...)ssessments-Digid.pdfquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nergens staat dat die gegevens daadwerkelijk toegankelijk zijn, dus dat verzin je gewoon zelf.
De werkelijkheid is dat de website niet voldoet aan een aantal items op een checklist van de Rijksoverheid. Dat zegt verder 0,0 over de daadwerkelijke beveiliging van de site, zoiets is niets anders dan een veredelde risico-analyse. Ik heb zelf ook noodgedwonen met Logius moeten werken en dat soort mensen leven in een complete papieren werkelijkheid.
Dat een website die noodgedwongen in no-time uit de grond gestampt moest worden niet aan de meest strenge eisen voldoet is op geen enkele manier een verrassing en ook niet per definitie reden tot zorgen. Dat de NOS net doet alsof het een grote onthulling is met grote gevolgen doet daar niets aan af.
In het artikel zelf staat ook al dat dit ook regelmatig voorkomt bij websites van gemeentes, soms zelfs tot afsluiting aan toe. Je wil niet weten hoeveel van die sites ook niet voldoen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Terwijl er blijkbaar genoeg andere sites wel aan voldoen.
Die zou ik wel zien zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Gaat Feike Sijbesma het weer doen?
Je hebt het stuk niet verder gelezen dan de titel. Klaar toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat valt er inhoudelijk te bediscussiren? De GGD voldoet niet aan de regels. Klaar toch?
Ook al veel papierwerk waar de GGD aan moet voldoen en dat is njet zonder reden. Als ze niet aan de eisen van Logius voldoen dan mogen ze niet gebruik maken van Digid. Anders kan elk bedrijf van Digid gebruikmaken zonder te voldoen aan de eisen van Logius.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nergens staat dat die gegevens daadwerkelijk toegankelijk zijn, dus dat verzin je gewoon zelf.
De werkelijkheid is dat de website niet voldoet aan een aantal items op een checklist van de Rijksoverheid. Dat zegt verder 0,0 over de daadwerkelijke beveiliging van de site, zoiets is niets anders dan een veredelde risico-analyse. Ik heb zelf ook noodgedwonen met Logius moeten werken en dat soort mensen leven in een complete papieren werkelijkheid.
Dat een website die noodgedwongen in no-time uit de grond gestampt moest worden niet aan de meest strenge eisen voldoet is op geen enkele manier een verrassing en ook niet per definitie reden tot zorgen. Dat de NOS net doet alsof het een grote onthulling is met grote gevolgen doet daar niets aan af.
Zeker, al lijkt het meer op slapende journalisten van het AD die de informatie niet goed kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die verwijsde naar het schandaal uit Duitsland. De regering daar heeft wetenschappers bewust genstrueerd om doemscenario's de wereld in te slingeren om de bevolking angstig en onder de duim te houden. Maar we kunnen opgelucht ademhalen want betrouwbare Rutte heeft verzekerd dat dat hier niet speelt. Alhoewel die 170.000 besmettingen per dag zit ook een luchtje aan.
Ik zie telkens hier die 170K voorbij komen maar dit kan toch niet serieus door iemand geroepen zijn? Per dag? Moet dit niet een nulletje minder zijn, 17K per dag?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die verwijsde naar het schandaal uit Duitsland. De regering daar heeft wetenschappers bewust genstrueerd om doemscenario's de wereld in te slingeren om de bevolking angstig en onder de duim te houden. Maar we kunnen opgelucht ademhalen want betrouwbare Rutte heeft verzekerd dat dat hier niet speelt. Alhoewel die 170.000 besmettingen per dag zit ook een luchtje aan.
Het jaarlijkse circus van het certificaten vervangen voor Logius, altijd een fijn moment in de beheeragendaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar kennelijk reden genoeg om te dreigen met loskoppelen digID. Terwijl er blijkbaar genoeg andere sites wel aan voldoen.
Het artikel geeft letterlijk aan dat hier geen sprake van is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als ze niet aan de eisen van Logius voldoen dan mogen ze niet gebruik maken van Digid.
Die 170.000 (echt met 4 nullen) kwam uit het meest negatieve RIVM-scenario van half december, ongeveer op het moment van de start van de lockdown.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie telkens hier die 170K voorbij komen maar dit kan toch niet serieus door iemand geroepen zijn? Per dag? Moet dit niet een nulletje minder zijn, 17K per dag?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb ik vroeger vaak mee gespeel, wat ik kon bedenken wat ik wilde bouwen.
Doe het nog steeds soms, aliexpress heeft veel goede lepin en andere kloon legostenen en setsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb ik vroeger vaak mee gespeel, wat ik kon bedenken wat ik wilde bouwen.
Dat is wel echt enorm uit de context gehaald. Is ooit 1 keer genoemd door een andere medewerker en nu gaan mensen er mee aan de haal als Van Dissel heeft gezegd dat we 170.000 besmettingen krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die 170.000 (echt met 4 nullen) kwam uit het meest negatieve RIVM-scenario van half december, ongeveer op het moment van de start van de lockdown.
2 maandjes ellende en je zit op groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die 170.000 (echt met 4 nullen) kwam uit het meest negatieve RIVM-scenario van half december, ongeveer op het moment van de start van de lockdown.
Nog 5 maanden mondkapjes. jeej.quote:
Over een aantal maanden verspreid misschien wel...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel echt enorm uit de context gehaald. Is ooit 1 keer genoemd door een andere medewerker en nu gaan mensen er mee aan de haal als Van Dissel heeft gezegd dat we 170.000 besmettingen krijgen.
Het was het zwartste scenario van een van de wetenschappelijke bureau's die advies geven aan de regering.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie telkens hier die 170K voorbij komen maar dit kan toch niet serieus door iemand geroepen zijn? Per dag? Moet dit niet een nulletje minder zijn, 17K per dag?
Vooral lego technics?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
[..]
Doe het nog steeds soms, aliexpress heeft veel goede lepin en andere kloon legostenen en sets
Vroeger had ik ook wel wat lego (millennium falcon 😆) maar vooral knex
Dat zou een op 100 zijn. In Londen was laatst geloof ik een op 30 tegelijk besmet toch? Dus zou kunnen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet niet helemaal waar je het over hebt in ieder gevalquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ook al veel papierwerk waar de GGD aan moet voldoen en dat is njet zonder reden. Als ze niet aan de eisen van Logius voldoen dan mogen ze niet gebruik maken van Digid. Anders kan elk bedrijf van Digid gebruikmaken zonder te voldoen aan de eisen van Logius.
quote:U mag aansluiten op DigiD als uw organisatie aan alle onderstaande eisen voldoet.
• Publieke taak: u voert een publieke taak uit. Dat is vastgesteld in een wet.
• Burgerservicenummer: u mag volgens de wet het burgerservicenummer of het A-nummer gebruiken om uw publieke taak uit te voeren.
• DigiD: u gebruikt DigiD om uw publieke taak uit te voeren.
Ik denk dat er veel te veel sprake is van versplintering. Juist zaken als ICT willen je centraal aansturen. Ik verbaas mij altijd hoe de overheid denkt dat te kunnen regelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef Ven1972 het volgende:
Nou heeft Hugo de Jonge goed aan zijn huiswerk gedaan wat het betreft veiligheidsprobleem van iCT bij GGD? Denk het niet, want er zijn nog veel problemen met ICT-beveiliging bij GGD. Ik vermoed dat de GGD met verschillende systemen werkt... dat werkt echt niet hoor. Dan heb je ook te maken gehad met verschillende protocollen bij ICT-beheer. We weten dat ICT en overheid geen goed huwelijk hebben. Zitten er op ministeries of bij overheidsinstanties te veel ICT-managers die dienst utmaken?
Ja fat zou echt wel betekenen dat veel bedrijven wel cloudopslag gebruikt voor hun eigen ICT-beheer. Maar in laatste jaren stapten veel bedrijven over naar cloud-kantoor gegaan zoals programma's bedienen over een afstand via een server in een bunker. Dat zou voor een bedrijf veel besparing opleveren bij ICT-beheer waar een eigen systeembeheerder overbodig was.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef MoreDakka het volgende:
Het is altijd weer janken als het over ICT gaat in het nieuws, ik kan me nog de 'schokkende' berichten herinneren dat er medische gegevens van Nederlanders op servers van Google zouden staan. En dan werd dat gebracht alsof het een grof schandaal zou zijn
Tientallen wil ik niet zeggen, maar in ieder geval nquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat was het niet, Gretzl deed dat uit het oogpunt van zijn ideologie maar er waren hier tientallen anderen die om het hardst riepen dat Duitsland het beter deed dan wij.
Overigens was dat in de tijd dat je dit soort dingen ook schreef, dus neem het je niet kwalijk:quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ook in Duitsland weer een opgaande lijn vertoont. Duitsland heeft beter beleid gevoerd vanaf dag een, absoluut, dat betekent niet dat het Duitse beleid hier werkt. En wat is het Duitse beleid dan wel? Meer testen (kunnen we niet ) en mondkapjes wat ook niet te verplichten is in Nederland in het openbare leven.
Kunnen we achteraf wel om lachen natuurlijkquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De harde cijfers bewijzen geen fuck behalve dat Nederlanders eigenwijze klootzakken zijn.
Nee want ze zijn natuurlijk vrij vanaf as vrijdag... dan moeten ze weer terugkomen van reces, dat is natuurlijk veel te hard werken...quote:
Zeker ook heeft te maken met peperdure ICT-contracten die overheid afsloot bij een ICT-bedrijf die licenties verkoopt. Ze gebruiken nu wel Windows 10 momenteel. Maar op afstand besturen kan men nooit centraal aansturen. Misschien kan het nieuwe kabinet een nieuwe iCT-minister aanstellen voor ICT in Nederland waar ook een sterke beleid noodzakelijk is om onze veiligheid te waarborgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:24 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel te veel sprake is van versplintering. Juist zaken als ICT willen je centraal aansturen. Ik verbaas mij altijd hoe de overheid denkt dat te kunnen regelen.
Met het breedgedragen ja-en-amen richting de avondklok lijkt me dit verspilde moeite.quote:
Niet echt, er kan zeker veel meer centraal geregeld worden, maar dat gebeurd ook al veel en word ook gebruikt. Laten we wel zijn, er is gelukkig maar 1 persoonsadministratie en we zijn bijna zover dat niet elke club zijn eigen 'persoonsdatabase' erop nahoud.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:24 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel te veel sprake is van versplintering. Juist zaken als ICT willen je centraal aansturen. Ik verbaas mij altijd hoe de overheid denkt dat te kunnen regelen.
Voor de overheid is het gebruiken van cloudoplossingen zwaar gereguleerd. De data moet sowieso in de EU blijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja fat zou echt wel betekenen dat veel bedrijven wel cloudopslag gebruikt voor hun eigen ICT-beheer. Maar in laatste jaren stapten veel bedrijven over naar cloud-kantoor gegaan zoals programma's bedienen over een afstand via een server in een bunker. Dat zou voor een bedrijf veel besparing opleveren bij ICT-beheer waar een eigen systeembeheerder overbodig was.
EZk en LNV hebben een centraal aangestuurde cloudwerkplek, ik meen dat er ook meer diensten gebruik van maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker ook heeft te maken met peperdure ICT-contracten die overheid afsloot bij een ICT-bedrijf die licenties verkoopt. Ze gebruiken nu wel Windows 10 momenteel. Maar op afstand besturen kan men nooit centraal aansturen. Misschien kan het nieuwe kabinet een nieuwe iCT-minister aanstellen voor ICT in Nederland waar ook een sterke beleid noodzakelijk is om onze veiligheid te waarborgen.
Wel herkenbaar. waar is de knuffel smileyquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt voor de belangstelling. Nee het gaat niet goed. Ik glij af. Merk het zelf ook wel...
Toch raar dat het automatisch wordt verlengt ipv dat er gemotiveerd moet worden om hem door te laten gaan.quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor de overheid is het gebruiken van cloudoplossingen zwaar gereguleerd. De data moet sowieso in de EU blijven.
En andere ministeries niet overgegaan op cloudwerkplek? Zowel VPS-structuur bedoel je? Dus ze betalen voor elke werkplek/medewerker huur van clouddiensten. IK denk dat ze ook Microsoft 365 gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
EZk en LNV hebben een centraal aangestuurde cloudwerkplek, ik meen dat er ook meer diensten gebruik van maken.
Wat had je anders verwacht met hugo de falert aan het roer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:39 schreef halfway het volgende:
Ik zie dat wij 100-200.000 vaccinaties achterlopen op de planning.
Er is nog hoop want er gaan meer locaties komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:39 schreef halfway het volgende:
quote:De nieuwe vaccinatielocatie in de Rodahal gaat woensdag open en functioneert een dag later al op volle sterkte.
In totaal zullen er vanaf donderdag duizend vaccinaties per dag gezet worden bij de twaalf vaccinatiestraten die daar zijn ingericht, zo heeft een woordvoerder van de GGD Zuid-Limburg bekendgemaakt. In de Rodahal wordt zeven dagen per week gevaccineerd. Als eerste is de groep 85-plussers aan de beurt. In de andere locatie in Zuid-Limburg, de vaccinatiestraat bij het MECC in Maastricht, worden al enige tijd duizend vaccins per dag geplaatst.
Dat bepaald momenteel elk ministerie voor zichzelf. Geen idee wat ze buiten de deur allemaal uitvretenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
[..]
En andere ministeries niet overgegaan op cloudwerkplek? Zowel VPS-structuur bedoel je? Dus ze betalen voor elke werkplek/medewerker huur van clouddiensten. IK denk dat ze ook Microsoft 365 gebruiken.
Is dat met of zonder sjoemelcijfers?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:39 schreef halfway het volgende:
PE corona beleid, kom er maar in!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ok, dat is ook goed dat elk ministerie vrijheid in ICT-beheer hebben. Maar doel is wel dat kosten beheersend moet werken. Maar elk ministerie heeft dus eigen ICT-beleid, maar grote vraag is wie is de baas hier van? Minister of ICT-manager die op het ministerie werkt?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat bepaald momenteel elk ministerie voor zichzelf. Geen idee wat ze buiten de deur allemaal uitvreten
Vandaar het continue geroeptoeter om 'code zwart', 'de aankomende 2 weken worden cruciaal' en 'er komt een storm op ons af!'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat is de SG is de hoogste ambtenaar, de minister is politiek verantwoordelijkquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, dat is ook goed dat elk ministerie vrijheid in ICT-beheer hebben. Maar doel is wel dat kosten beheersend moet werken. Maar elk ministerie heeft dus eigen ICT-beleid, maar grote vraag is wie is de baas hier van? Minister of ICT-manager die op het ministerie werkt?
Volgens mij is de SSC-ICT de overheids organisatie die voor veel ministeries de boel regeltquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, dat is ook goed dat elk ministerie vrijheid in ICT-beheer hebben. Maar doel is wel dat kosten beheersend moet werken. Maar elk ministerie heeft dus eigen ICT-beleid, maar grote vraag is wie is de baas hier van? Minister of ICT-manager die op het ministerie werkt?
De aankomende 2 weken worden cruciaal. Hou nog ff vol.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:02 schreef popje het volgende:
[..]
Dit soort luitjes gelooft dat code zwart elke maand kan komen...
Klopt, er zijn wel meer SSO's binnen de overheid. Maar dit is wel een grote, komt voort vanuit rijkswaterstaat meende ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is de SSC-ICT de overheids organisatie die voor veel ministeries de boel regelt
https://www.ssc-ict.nl/over-ssc-ict/onze-klanten
En zelfs al is het zo dan gaat het nooit toegegeven worden, natuurlijk zegt hij dat bewuste paniekzaaierij niet speelt. Alle hoop is gevestigd op eventuele klokkenluiders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vandaar het continue geroeptoeter om 'code zwart', 'de aankomende 2 weken worden cruciaal' en 'er komt een storm op ons af!'.
Riiiight.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is de SSC-ICT de overheids organisatie die voor veel ministeries de boel regelt
https://www.ssc-ict.nl/over-ssc-ict/onze-klanten
Ok, dus ssc-ict regelt alles in opdracht van elk ministerie wat er nodig is. Maar dat is ook vorm van dienstverlener in ICT, zowel problemen oplossen en klantgericht helpen. Dat spreek je over tienduizenden Cloud-werkplekken die ook voor de overheid bestemd zijn. Op het ministerie werken wel duizenden ambtenaren of niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt, er zijn wel meer SSO's binnen de overheid. Maar dit is wel een grote, komt voort vanuit rijkswaterstaat meende ik.
Het zit iets anders, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. De problemen en kosten zitten niet in de werkplekken voor 120.000 rijksambtenaren. De grootste uitdaging, en kosten, zit in alle maatwerkoplossingen die ze nodig hebben om hun taak uit te voeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
[..]
Ok, dus ssc-ict regelt alles in opdracht van elk ministerie wat er nodig is. Maar dat is ook vorm van dienstverlener in ICT, zowel problemen oplossen en klantgericht helpen. Dat spreek je over tienduizenden Cloud-werkplekken die ook voor de overheid bestemd zijn. Op het ministerie werken wel duizenden ambtenaren of niet?
Ja dat bedoel ik, alles op gericht van maatwerk van speciale applicaties die benodigd is voor een ministerie. Vroeger had men bij de overheid heel veel servers nodig om voor 120.000 rijksambtenaren, die beheerd werd door eigen ministerie. Ik heb ooit bij de gemeente en douane gewerkt waar ook speciale programma's werden gebruikt van zoals administratie bij te werken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zit iets anders, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. De problemen en kosten zitten niet in de werkplekken voor 120.000 rijksambtenaren. De grootste uitdaging, en kosten, zit in alle maatwerkoplossingen die ze nodig hebben om hun taak uit te voeren.
Blijf het ook wel apart vinden dat in tijden dat je dagelijks met virologen doodgegooid wordt, deze Nobelprijswinnaar virologie na dat ene interview op de Franse tv nooit meer wat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En zelfs al is het zo dan gaat het nooit toegegeven worden, natuurlijk zegt hij dat bewuste paniekzaaierij niet speelt. Alle hoop is gevestigd op eventuele klokkenluiders.
Had je dat vorig jaar ook al niet gepost?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Blijf het ook wel apart vinden dat in tijden dat je dagelijks met virologen doodgegooid wordt, deze Nobelprijswinnaar virologie na dat ene interview op de Franse tv nooit meer wat gezegd heeft.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200418_04926817
Als ik er na zoek krijg ik ook als eerste melding van zo`n fact-check site dat het fake nieuws is. Mooie tijden wel dat Nobelprijswinnaars fake nieuws verspreiden.![]()
Maar deze man komt wel dagelijk in het nieuws.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Had je dat vorig jaar ook al niet gepost?
Nobelprijswinnaars zijn niet perfect, dat blijkt wel weer uit dit voorbeeld. De reden waarom je niets meer van die man hoort is omdat dit soort onzin allang ontkracht is.
Wappie argument weer uit de kast.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:47 schreef Montov het volgende:
Ach ja, dan maar een niet relevant filmpje en een dailymail artikel. Het niveau in dit topic is dankzij de viruswappies weer tot een nulpunt gedaald.
De grenzen maar dichthouden voor USA dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef eragon2890 het volgende:
OMG https://www.cnbc.com/2021(...)reens-exec-says.html
Hier wilde geloof ik 98% ofzo van het zorg personeel het vaccin toch?
De usa is echt verloren...
Schrale troost, hoe laag de vaccinatiegraad dan ook, daar zullen toch nauwelijks tot geen beperkingen gelden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef eragon2890 het volgende:
Tot m'n verbijstering is dit artikel daadwerkelijk informatief en goed geschreven. Niet gedacht dat ik dat ooit zou meemaken in dat vod.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Daily Mail is geen bron die je serieus moet nemen.
Ach, komt vanzelf wel groepsimmuniteit. Zijn nu al tekenen van in sommige staten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef eragon2890 het volgende:
VS gidsland.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, komt vanzelf wel groepsimmuniteit. Zijn nu al tekenen van in sommige staten.
Mensen gaan daar gewoon door met leven. Zijn er niet bepaald rouwig om ofzo heb ik 't idee, kroegen gewoon open, mensen bij elkaar. Veel mensen kunnen het zich niet permitteren om dicht te zijn. In zekere zin heeft de VS gewoon geaccepteerd dat het niet lukt. Zouden we hier ook wat meer moeten doen, alleen niet zo overdreven als in de VS.
Dat ligt erg aan de staat. Sommige is alles open, sommige zijn volgens mij zelfs de restaurants dicht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Schrale troost, hoe laag de vaccinatiegraad dan ook, daar zullen toch nauwelijks beperkingen gelden.
We hopen dat we echt geleerd hebben dat wij vorig jaar te veel snel hebben versoepeld met de maatregelen, maar dat ging vrijwel snel fout in afgelopen najaar 2020. Elke wetenschapper heeft altijd zegje wat hij of zij hiervan denkt. Maar we weten zelfs ook niet wanneer echt einde is van een wereldwijde pandemie. Iedereen wil altijd meedenken in pandemie, dat mag, werkt altijd vaak tegen elkaar op, want dan loopt men vaak tegen elkaar op met verschillende meningen hierover.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Tot m'n verbijstering is dit artikel daadwerkelijk informatief en goed geschreven. Niet gedacht dat ik dat ooit zou meemaken in dat vod.
Maar goed, wat er staat is dat die wetenschapper waarschuwt dat als ze nu te snel versoepelen, ze het risico nemen op meer mutaties ah la ZA waardoor dat gebeurt. En het dus beter is iets langer geduld te hebben nu en meer mensen te vaccineren en meer te laten dalen qua infecties om straks hierna ook echt van het gezeik af te zijn.
Tenminste dat maak ik op uit wat hij zegt, jij?
Hoe waarschuwt voor zo'n scenario en zegt hoe het te voorkomen, hij zegt niet dat dat gaat gebeuren...
Dacht ik ook, maar: Manaus 😬quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, komt vanzelf wel groepsimmuniteit. Zijn nu al tekenen van in sommige staten.
Mensen gaan daar gewoon door met leven. Zijn er niet bepaald rouwig om ofzo heb ik 't idee, kroegen gewoon open, mensen bij elkaar. Veel mensen kunnen het zich niet permitteren om dicht te zijn. In zekere zin heeft de VS gewoon geaccepteerd dat het niet lukt. Zouden we hier ook wat meer moeten doen, alleen niet zo overdreven als in de VS.
In alle staten zijn de restaurants open, in een enkele staat zijn wel alleen de terrassen open. In de overige staten mag je zelfs binnen eten, en ook in de USA dalen de cijfers alweer een tijdje.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de staat. Sommige is alles open, sommige zijn volgens mij zelfs de restaurants dicht.
Dat is echt belachelijk wat er in Amerika gaat gebeuren, een werkgever van elk werknemer eisen dat ze moeten vaccineren tegen het virus... Waar gaat het allemaal heen in USA? Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de staat. Sommige is alles open, sommige zijn volgens mij zelfs de restaurants dicht.
En -you guessed it- daar hebben ze iets politieks van gemaakt! 🙄🤯
Maar goed, zelfs in de states met de mjnste beperkingen heb je nog 1.5m regels, mondkapjes en andere dingen, echt niet het normale gezellige vrije sociale leven.
En hoewel ze in eerste instantie misschien alles open gooien als iedereen een prik heeft kunnen halen, zullen ze toch weer in lockdown moeten als de vriestrucks weer voor de ziekenhuizen staan...
Dus ze zijn gewoon fucked als niet meer mensen die spuit nemen. Trumps naam eraan hielp natuurlijk niet...
Maar goed, USA mag een werkgever volgens mij wel eisen dat je gevaccineerd bent, en ze hebben nauwelijks sociale zekerheid, dus dat gaat denk ik helpen. Als iedereen in zorg, horeca, events, theaters, bioscopen, hotels, ov etc te horen krijgt dat ze vaccins nemen of met kinderen onder een brug kunnen gaan creperen zal hopelijk dat percentage direct met tientallen procenten stijgen, goede kans dat ze zo wel aan 80%+ komen, zeker daar het vermoed ik vooral lager opgeleiden en zwarten zullen zijn die het vaccin niet willen, en laten die nou vaker dat soort banen hebben 😄😁🥳
Meeste mensen die slim en of wit genoeg zijn voor een betere baan die nu vanaf huis kan zullen het toch al wel nemen 🤷♂️
En die mutaties krijg je niet of veel minder als je net iets langer wacht met lockdown versoepelen, dus dan is de kans dat je door mutatie opnieuw kunt beginnen veel en veel en veel kleiner, is zijn punt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
We hopen dat we echt geleerd hebben dat wij vorig jaar te veel snel hebben versoepeld met de maatregelen, maar dat ging vrijwel snel fout in afgelopen najaar 2020. Elke wetenschapper heeft altijd zegje wat hij of zij hiervan denkt. Maar we weten zelfs ook niet wanneer echt einde is van een wereldwijde pandemie. Iedereen wil altijd meedenken in pandemie, dat mag, werkt altijd vaak tegen elkaar op, want dan loopt men vaak tegen elkaar op met verschillende meningen hierover.
Elke mutatie-virus is vaak onvoorspelbaar in welk gedrag dan ook, maar het heeft ook te maken met werking van het virus zelf. Zuid Afrika stopt nu voorlopig met vaccinatie wat het blijkt ook niet te werken tegen nieuwe mutaties. En in Duitsland zijn ook vele gevaccineerde bejaarden toch besmet met het Britse variant, het kan dus allemaal. Maar je krijgt via de vaccin wel veel minder kans op ernstigere verloop van het virus. Niet iedere vaccin kan ons altijd beschermen tegen nieuwe varianten virussen, zo lijkt het op.
Die ze nodig vinden te hebben. Ik ben betrokken geweest bij De Werkplek Rijk en het ‘gouden’ image wat vanuit AZ zou komen. MinVenJ, BuZa, BiZa, allemaal hadden ze hun eigen redenen om absoluut niet mee te kunnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zit iets anders, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. De problemen en kosten zitten niet in de werkplekken voor 120.000 rijksambtenaren. De grootste uitdaging, en kosten, zit in alle maatwerkoplossingen die ze nodig hebben om hun taak uit te voeren.
Nou ja als ze anders nooit meer vrij kunnen leven omdat meer dan 50% te zwakzinnig is om zich te laten prikken, en die werken ook nog met kwetsbare mensen of komen die elke dag tegen, vind ik er wel wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk wat er in Amerika gaat gebeuren, een werkgever van elk werknemer eisen dat ze moeten vaccineren tegen het virus... Waar gaat het allemaal heen in USA? Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.
Hoe hypocriet inderdaad. Als wolven om Baudet heen zonder 1.5 meter en mondkapje om hem zwart te maken, en de bevolking maar angst aanpraten over het alles vernietigende coronavirus.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:09 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Kijk ze staan die reportersje zou er toch bijna FVD door gaan stemmen.
Nog niet, gaat vast wel gebeuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk wat er in Amerika gaat gebeuren, een werkgever van elk werknemer eisen dat ze moeten vaccineren tegen het virus... Waar gaat het allemaal heen in USA? Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.
Fair enough, maar ook daar willen ze denk ik weer 100% capaciteit horeca, theaters, bioscopen, en festivals en sportwedstrijdrn zonder beperkingen etc. Dat hebben ze nu allemaal niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
In alle staten zijn de restaurants open, in een enkele staat zijn wel alleen de terrassen open. In de overige staten mag je zelfs binnen eten, en ook in de USA dalen de cijfers alweer een tijdje.
Jij wil visserij regelingen in excel gaan bijhouden?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ze nodig vinden te hebben. Ik ben betrokken geweest bij De Werkplek Rijk en het ‘gouden’ image wat vanuit AZ zou komen. MinVenJ, BuZa, BiZa, allemaal hadden ze hun eigen redenen om absoluut niet mee te kunnen.
De meeste redenen waren van het niveau: Dan kunnen wij niet meer onze eigen achtergronden en kleuren kiezen.
Witte jassen-monarchie.quote:Deskundigen uit het Outbreak Management Team (OMT) maken zich zorgen over het risico van het houden van verkiezingen midden in een mogelijke derde coronagolf. Het kabinet heeft het OMT nog niet om advies gevraagd over of en hoe de verkiezingen kunnen doorgaan, maar verschillende leden vinden dat het OMT de potentile gevolgen ervan moet bespreken en doorrekenen, blijkt uit een rondgang van NRC.
Ah, ze gaan zich nu ook met de verkiezingen bezig houden.quote:
De uitslag van die zogenaamde doorberekening kun je ook al dromen: miljoenen doden bij doorgang.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, ze gaan zich nu ook met de verkiezingen bezig houden.
Onder Trump was inderdaad een zooitje, waar hij als president erg snel wilde versoepelen met de maatregelen. dus hij dacht alleen maar aan geld geld geld en ik ik ike en de rest kan stikken. Maar onder Biden is nu anders, hij pakt heel serieus aan hoe hij tegen de pandemie aankijkt. Ik verwacht dat vele Amerikanen toch een coronaprikje moeten nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja als ze anders nooit meer vrij kunnen leven omdat meer dan 50% te zwakzinnig is om zich te laten prikken, en die werken ook nog met kwetsbare mensen of komen die elke dag tegen, vind ik er wel wat voor te zeggen.
Hier niet idd, omdat genoeg (ruim 80%) het gewoon wil hier dat het geen probleem is.
Zo, ze leren snel van hun Duitse collega'squote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De uitslag van die zogenaamde doorberekening kun je ook al dromen: miljoenen doden bij doorgang.
Het OMT en zorgen hebben. Water is nat. Deze illegale bezetters moeten z.s.m. buiten werking gesteld worden, een gevaar voor de rechtstaat en democratie.quote:
Maakt het echt uit? We krijgen uiteindelijk oude wijn in nieuwe zakken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De verkiezingen zullen wel niet doorgaan. Ben benieuwd wanneer ze dan wel doorgaan.
Is een kwestie van tijd. Als je straks niks meer mag zonder vaccinatie heb je zo goed als een plicht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.
Misschien in het najaar of in ergste geval volgend jaar, want demissionair kabinet kan zo lang door (5 jaar na aftreden) met zaken afhandelen. Aan andere kant kan ik me echt voorstellen dat mensen nu niet in stelling om te gaan stemmen voor een partij zolang de coronacrisis duurt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De verkiezingen zullen wel niet doorgaan. Ben benieuwd wanneer ze dan wel doorgaan.
Wanneer het de VVD uitkomt. In de zomer dus als iedereen in jubelstemming is door versoepelingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe durven ze. Beetje spelen in de sneeuw in een groot park.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
PlEzIeR mAcHeN iSt VeRbOtEn!!!
Kortom: Verkiezingen worden uitgesteld. Op het moment dat dit soort berichten in de media komen dan weet ik al wel hoe laat het is.quote:
Zeker niet, ik bedoelde meer in het algemeen. Veel ministeries hebben maatwerk nodig omdat zij vinden maatwerk nodig te hebben omdat niemand doet wat zij doen, maar mijn ervaring is vooral dat dat onderbuik is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jij wil visserij regelingen in excel gaan bijhouden?
Ja dat vroeg ik me ook al af. Met stemmen kom ik meestal maar een handjevol mensen tegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:36 schreef mir1986 het volgende:
Yes, mijn vertrouwen in de overheid wordt niet vergroot door dit soort zaken. We mogen ook met honderden mensen tegelijk boodschappen doen, maar stemmen is te gevaarlijk... 🙄
Yeps, ik kom er maar weinig tegen tijdens het stemmen. En laten ze dan meer stembureaus inrichten. Kom je nog minder mensen tegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me ook al af. Met stemmen kom ik meestal maar een handjevol mensen tegen.
Zal wel die Britse zijn, die schuilt op elke straathoek, maar niet in de super.
Stemmen is moord, democratie is dictatuur.quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ].
Dat virus is wel heel gevaarlijk hoor.. Fvd in een kwaad daglicht zetten.
Niet mee eens, het is eindelijk eens een keer een moment waarmee "de burger" een signaal kan afgeven over de maatregelen die genomen moeten worden en wie de rekening gaat betalen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Misschien in het najaar of in ergste geval volgend jaar, want demissionair kabinet kan zo lang door (5 jaar na aftreden) met zaken afhandelen. Aan andere kant kan ik me echt voorstellen dat mensen nu niet in stelling om te gaan stemmen voor een partij zolang de coronacrisis duurt.
Het is gewoon knap om hier nog iets anders in te zien dan bewuste sabotage.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zat alternatieven om de verkiezingen gewoon veilig te houden. Ze maken het de complot denkers wel erg makkelijk zo hoor.
quote:De politie heeft vandaag een groep van honderden mensen weggestuurd uit het Kronenburgerpark in Nijmegen, meldt persbureau ANP. Zo'n vijfhonderd mensen waren bij elkaar in het park om te genieten van de sneeuw, maar hielden zich niet aan de coronaregels, zegt de politie.
Nadat iedereen was weggestuurd, is het park ook even gesloten geweest. Er zijn geen boetes uitgedeeld.
Nou dat inderdaad. Lastig om je mening te blijven uiten. Je wordt telkens weggezet als wappie als je het ergens niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is eindelijk eens een keer een moment waarmee "de burger" een signaal kan afgeven over de maatregelen die genomen moeten worden en wie de rekening gaat betalen.
Inmiddels worden we al een jaar geregeerd door een OMT met steeds extreme maatregelen over de hele linie en zodra je het er niet mee eens bent wordt je weggezet als wappie.
Op welke partij zou je moeten stemmen om "een signaal" af te geven?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is eindelijk eens een keer een moment waarmee "de burger" een signaal kan afgeven over de maatregelen die genomen moeten worden en wie de rekening gaat betalen.
Inmiddels worden we al een jaar geregeerd door een OMT met steeds extreme maatregelen over de hele linie en zodra je het er niet mee eens bent wordt je weggezet als wappie.
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-einde-ervan.htmlquote:Kamer steunt verlengen avondklok, maar wil zicht op einde ervan
...
Behalve de PVV en Denk blijven de SGP, Partij voor de Dieren, Forum voor Democratie en Kamerlid Henk Krol tegen de avondklok.
Ja dramatisch natuurlijk. 500 man bij elkaar die aan het genieten is van de sneeuw. Over twee weken een sneeuwballenpiek.quote:
Zou het OMT niet beter kunnen zeggen:quote:
Tja, tijdens de eerste golf waren diezelfde zorginstellingen ook aan zichzelf overgeleverd. Men rommelt daar maar wat aan met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:35 schreef michiel_merk het volgende:
Wat een kneuzenkermis daar bij het rivm, besteden ze vaccinatie logistiek uit aan amateurs...( bij Jinek nu)
Ze voelen zich nu goden, die hoeven niet te wachten op het gepeupelquote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou het OMT niet beter kunnen zeggen:
Die vraag is ons niet gesteld, mocht die gesteld worden gaan we het uitzoeken. Tot die tijd kunnen we daar niet over speculeren.
Tsja, een paar leraren laten zich natuurlijk snel en eenvoudig overbluffen door hoogopgeleide virologen en andere coronacoryfeen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
We zijn echt een soort van technocratie geworden. Dit kan zo echt niet.
De dag die je wist dat ging komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:05 schreef JosMert het volgende:
18:11
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni
Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.
De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio's. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.
De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.
Bron: trouw
Gaat inderdaad lekkerquote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De dag die je wist dat ging komen.
Dat we de kabinetspartijen - en dan vooral de vvd - zouden afrekenen op hun gezwalk en geblunder tijdens de pandemie en de er aan vooraf gegane taktiek der verschroeide aarde van - wederom - vooral de vvd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is nou toch het grote gevaar aan die verkiezingen? Je staat niet bepaald met 20+ mensen tegelijk in zo'n hokje. Smeer het over meerdere dagen uit, laat de bangerikken per post stemmen, zorg in de stemlokalen voor afscheidingen oid tussen de vrijwilligers, en klaar is Hugo, of Kajsa, of wie dit dan ook moet regelen...
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is nou toch het grote gevaar aan die verkiezingen? Je staat niet bepaald met 20+ mensen tegelijk in zo'n hokje. Smeer het over meerdere dagen uit, laat de bangerikken per post stemmen, zorg in de stemlokalen voor afscheidingen oid tussen de vrijwilligers, en klaar is Hugo, of Kajsa, of wie dit dan ook moet regelen...
Daar ging het gisteren volgens mij over bij BNR, of vanmorgen. Kwam er effectief op neer dat de mensen die zichzelf kwetsbaar achten iemand anders een volmacht kunnen geven. Zou dat niet helpen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.
Waarom?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.
Je kunt nu ipv 2 dus 3 volmachten mee nemen om te stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ging het gisteren volgens mij over bij BNR, of vanmorgen. Kwam er effectief op neer dat de mensen die zichzelf kwetsbaar achten iemand anders een volmacht kunnen geven. Zou dat niet helpen?
Omdat je de toegankelijkheid voor iedereen, ongeacht leeftijd of kwetsbaarheid, volledig wil veilig stellen.quote:
1 juno weer verlenging.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:05 schreef JosMert het volgende:
18:11
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni
Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.
De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio's. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.
De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.
Bron: trouw
Je zou bijna zeggen, wie zijn nu de wappies?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gaat inderdaad lekker
• Duitsland heeft actief de mogelijkheid voor angstpropaganda bekeken
• Avondklok klakkeloos verlengd
• Verkiezingen worden mogelijk uitgesteld
Dat spreekt voor zich. Maar waarom moet briefstemmen dan uitgebreid worden? Je hebt al de optie om veilig naar het stembureau te gaan (uitgespreid over meerdere dagen) of een volmacht te geven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je de toegankelijkheid voor iedereen, ongeacht leeftijd of kwetsbaarheid, volledig wil veilig stellen.
Ja precies. Maar zou dat niet voldoende zijn om het veilig mogelijk te maken? Het lijkt mij (maargoed, ik ben een leek) sowieso een klein risico, maar als iemand dan niet dat risico wil lopen kan dit toch een goed alternatief zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt nu ipv 2 dus 3 volmachten mee nemen om te stemmen.
Stemmen per post is voor 70+. Ongeacht je gezondheid.
Nee, dat ben je als je daar een complot in ziet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:23 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. Maar pssst. Dan ben je een complotdenker.....
Briefstemmen is nu al uitgebreid. Nl naar 70+.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. Maar waarom moet briefstemmen dan uitgebreid worden? Je hebt al de optie om veilig naar het stembureau te gaan (uitgespreid over meerdere dagen) of een volmacht te geven.
Ja. Voor iedere leeftijd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja precies. Maar zou dat niet voldoende zijn om het veilig mogelijk te maken? Het lijkt mij (maargoed, ik ben een leek) sowieso een klein risico, maar als iemand dan niet dat risico wil lopen kan dit toch een goed alternatief zijn?
Iets anders kan ik er haast niet meer van maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat we de kabinetspartijen - en dan vooral de vvd - zouden afrekenen op hun gezwalk en geblunder tijdens de pandemie en de er aan vooraf gegane taktiek der verschroeide aarde van - wederom - vooral de vvd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degenen die het virus ontkennen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen, wie zijn nu de wappies?
Ik bedoelde de mogelijkheid om een volmacht te geven. Maargoed, iedereen de mogelijkheid via briefpost te stemmen lijkt me ook wel een goede optie. Het lijkt me niet dat we de verkiezingen uit moeten stellen omdat een (relatief kleine) groep niet veilig kan stemmen, daar zijn opties voor.quote:
DL.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:30 schreef zalkc het volgende:
Maar laat ik het nog een keer vragen, zijn er andere landen geweest die de verkiezing hebben uitgesteld?
Ik weet dat briefstemmen al uitgebreid is. De reden om voor 70+ te kiezen is omdat de mobiliteit sowieso al beperkt is en omdat zij als groep het grootste risico lopen bij een corona-infectie. Dat is gewoon een makkelijk controleerbare groep omdat leeftijd een makkelijke scheidslijn is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Briefstemmen is nu al uitgebreid. Nl naar 70+.
Maar een 60er of 50 of 40er kan kwetsbaarder zijn dan die 70+er die automatisch dit recht gekregen heeft.
Wmb mag iedereen die wil per post stemmen.
Kijk!quote:
Als je 70+ die mogelijkheid geeft, dan ook anderen. Want fraude is kennelijk geen issue.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde de mogelijkheid om een volmacht te geven. Maargoed, iedereen de mogelijkheid via briefpost te stemmen lijkt me ook wel een goede optie. Het lijkt me niet dat we de verkiezingen uit moeten stellen omdat een (relatief kleine) groep niet veilig kan stemmen, daar zijn opties voor.
Dit inderdaad, verkiezingen zo lang mogelijk uitstellen. Maar we kunnen er nu wel bijna vanuit gaan dat de verkiezingen niet doorgaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk!
Dit wordt het volgende wat ingemasseerd gaat worden vanaf nu. Het uitstellen van de verkiezingen.
Supermarkt is prima om verder de openingstijden te beperken en meer mensen in de drukte te laten drukken en personeel te laten werken, maar verkiezingen?
Is teflon markie al lang van plan na het demissionair worden. De macht consolideren en lekker alleen op het corona dossier verder gaan. Het omt-kabinet de covid-junta laten leiden. Zo. Lang. Mogelijk.
Complotdenkers zijn er ook omdat iedere keer hun gedachtes bevestigd worden op het moment.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kortom: Verkiezingen worden uitgesteld. Op het moment dat dit soort berichten in de media komen dan weet ik al wel hoe laat het is.
In dit geval ook tijd om de pc uit te zetten, maar dat terzijde
Zat alternatieven om de verkiezingen gewoon veilig te houden. Ze maken het de complot denkers wel erg makkelijk zo hoor.
Fraude is een issue, maar het risico wordt gezien als beperkt want een relatief kleine groep ten opzichte van andere jaren. Hoe meer je per brief stemmen toestaat hoe groter het issue wordt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je 70+ die mogelijkheid geeft, dan ook anderen. Want fraude is kennelijk geen issue.
Denk ik dan.
Openingstijden beperken...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk!
Dit wordt het volgende wat ingemasseerd gaat worden vanaf nu. Het uitstellen van de verkiezingen.
Supermarkt is prima om verder de openingstijden te beperken en meer mensen in de drukte te laten drukken en personeel te laten werken, maar verkiezingen?
Is teflon markie al lang van plan na het demissionair worden. De macht consolideren en lekker alleen op het corona dossier verder gaan. Het omt-kabinet de covid-junta laten leiden. Zo. Lang. Mogelijk.
Alle shit een maatregelen begonnen inderdaad zo.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit inderdaad, verkiezingen zo lang mogelijk uitstellen. Maar we kunnen er nu wel bijna vanuit gaan dat de verkiezingen niet doorgaan.
Gaat om het principe en bij mij in de buurt waren er 3 grote die tot 2200 open waren en nog druk savonds.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Openingstijden beperken...
Dus in plaats van 21:00 is dat 20:45.
Meeste supermarkten gingen overigens al om 20:00 dicht en een enkeling was tot 22:00 open.
Over de hele linie maakt het vrij weinig uit.
Hier waren tot 2 weken terug alle supermarkten gewoon tot 22:00 open.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Openingstijden beperken...
Dus in plaats van 21:00 is dat 20:45.
Meeste supermarkten gingen overigens al om 20:00 dicht en een enkeling was tot 22:00 open.
Over de hele linie maakt het vrij weinig uit.
Oh. Gaat het over overlijdens rond de 70? Dat is nieuw voor mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
Er zijn nu in totaal 1350 mensen onder de 70 jaar overleden aan Corona, waarvan 10% zonder onderliggend lijden. Wanneer stoppen we met al deze maatregelen? Het is toch niet meer rechtvaardig?
[ twitter ]
Tja, is het nu de tijd om principieel te zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat om het principe en bij mij in de buurt waren er 3 grote die tot 2200 open waren en nog druk savonds.
Ik weet dat het locatie gebonden is maar waar ik woon heeft het een duidelijk effect gehad.
Hier ook alleen na 20.00 kon je geen alcohol meer kopen wat ook allemaal werd afgeschermd na die tijd. Na 20.00 was er ook bijna niemand meer. Voor die tijd ook niet alleen in het weekend wat jeugd wat Canei of andere meuk kocht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier waren tot 2 weken terug alle supermarkten gewoon tot 22:00 open.
Woow. Wat hypocriet weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ].
Dat virus is wel heel gevaarlijk hoor.. Fvd in een kwaad daglicht zetten.
We kunnen inderdaad het VK volgen en een paar weken alles loslaten, zodat de cijfers flink stijgen en iedereen weer even voelt waarom we maatregelen nemen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
Er zijn nu in totaal 1350 mensen onder de 70 jaar overleden aan Corona, waarvan 10% zonder onderliggend lijden. Wanneer stoppen we met al deze maatregelen? Het is toch niet meer rechtvaardig?
[ twitter ]
Dat is helemaal waar, probleem is mede dat doordat dat hele operation warp speed gebeuren meehielp bij ontwikkeling veel mensen nu dus de vaccins niet meer vertrouwen want Trump's lucht hangt eromheen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Onder Trump was inderdaad een zooitje, waar hij als president erg snel wilde versoepelen met de maatregelen. dus hij dacht alleen maar aan geld geld geld en ik ik ike en de rest kan stikken. Maar onder Biden is nu anders, hij pakt heel serieus aan hoe hij tegen de pandemie aankijkt. Ik verwacht dat vele Amerikanen toch een coronaprikje moeten nemen.
Hoeveel zijn dat er?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier waren tot 2 weken terug alle supermarkten gewoon tot 22:00 open.
Bij de drie grote supermarkten in 2 verschillende steden waar ik vaak kom was het ook na 20:00 nog relatief druk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier ook alleen na 20.00 kon je geen alcohol meer kopen wat ook allemaal werd afgeschermd na die tijd. Na 20.00 was er ook bijna niemand meer. Voor die tijd ook niet alleen in het weekend wat jeugd wat Canei of andere meuk kocht.
Het is juist tijd om principieel te zijn. Overheden hadden al de neiging om een arm te nemen als je een vinger gaf. Nu zien ze kans omdat 'corona'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, is het nu de tijd om principieel te zijn?
Verder is mijn ervaring dat het vrij stil was tussen 21:00 en 22:00 in de supermarkt, dus het gaat niet om grote aantallen klanten die nu een uur eerder naar de supermarkt moeten gaan.
Zoals al een tijd aan de gang is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij de drie grote supermarkten in 2 verschillende steden waar ik vaak kom was het ook na 20:00 nog relatief druk.
Heb er wel wat ongemak van maar ok. We verschuiven de doelpalen wel weer een stukje.
Ik heb vooral problemen met dat alcohol verbod. Ik deed daar voor altijd boodschappen tussen 20.00 en 21.00 ook voor corona altijd een lege supermarkt. Nu moet ik eerdere gaan en is het een stuk drukker. Veel supermarkten gebruiken die tijd om bij te vullen dus laat op de avond is alles altijd bijgevuld en rustig wat wil je nog meer. Als ik op een zondag middag ga bijvoorbeeld is het altijd druk. Maar die doelpalen blijven ze inderdaad wel verschuiven. Het zal me niks verwonderen als er binnenkort een onderzoek komt dat door het verkorte van de openingstijden het drukker is geworden dan eerst omdat in een kortere tijd dezelfde mensen naar een supermarkt gaan...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij de drie grote supermarkten in 2 verschillende steden waar ik vaak kom was het ook na 20:00 nog relatief druk.
Heb er wel wat ongemak van maar ok. We verschuiven de doelpalen wel weer een stukje.
Oooh gelukkig maar, staatspropaganda om angst en volgzaamheid te kweken teneinde draagvlak te creren voor repressie lijkt mij namelijk erg onwenselijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
3 weken verlenging is langer dan de eerste termijn van 2 weken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op welke partij zou je moeten stemmen om "een signaal" af te geven?
Dit zijn de partijen die tegen verlenging van de avondklok hebben gestemd:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-einde-ervan.html
Ik moet soms even checken of ik nog in COR zit en niet in BNW, maar het kabinet lijkt zichzelf echt steeds meer in de voeten te schieten. het is ook logisch, met zulke nieuwsberichten als vandaag in main stream media heb je geen conspiracy theories meer nodig..quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Die hoef je hier ook niet in te schakelen. Zet ergens een camera klaar en ze rollen over elkaar heen om wat op beeld te mogen zeggen.
Nee, echt hoor dat zien we hier ook echt niet dat die dingen gebruikt worden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Oooh gelukkig maar, staatspropaganda om angst en volgzaamheid te kweken teneinde draagvlak te creren voor repressie lijkt mij namelijk erg onwenselijk.
Blij om te horen dat men in Nederland geen campagne voert vanuit de overheid met als doel om angst en volgzaamheid aan te wakkeren, dat zou toch wat zijn zeg!
Ook zoiets.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3 weken verlenging is langer dan de eerste termijn van 2 weken.
Je wordt er echt heel cynisch van inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moet soms even checken of ik nog in COR zit en niet in BNW, maar het kabinet lijkt zichzelf echt steeds meer in de voeten te schieten. het is ook logisch, met zulke nieuwsberichten als vandaag in main stream media heb je geen conspiracy theories meer nodig..
Je bedoelt het bericht uit Duitsland? Tja dat is het leuke eraan als het uitkomt dan komt het waarschijnlijk ook weer als een boemerang terug in je gezicht. Daarom moet je ook nooit als wetenschaper je inlaten met wetenschap op bestelling.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moet soms even checken of ik nog in COR zit en niet in BNW, maar het kabinet lijkt zichzelf echt steeds meer in de voeten te schieten. het is ook logisch, met zulke nieuwsberichten als vandaag in main stream media heb je geen conspiracy theories meer nodig..
In juni/juli hebben ze maatregelen afgebouwd. Van af september/oktober (ik weet niet meer wanneer precies) zijn ze gaan klote met de horeca en toen is het alleen maar zwaardere geworden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik probeer me voor de geest te halen wanneer de laatste keer was dat een maatregel niet verlengd werd. Dat zal ergens in juni geweest zijn?
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In juni/juli hebben ze maatregelen afgebouwd. Van af september/oktober (ik weet niet meer wanneer precies) zijn ze gaan klote met de horeca en toen is het alleen maar zwaardere geworden.
ik denk het laatste, alleen doen we het beter dan de meeste landen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook zoiets.
En dat voor iets wat geen fundament heeft of wetenschappelijke onderbouwing.
Gewoonweg bizar ver weg buiten proportie.
Of DE getuige dat ze zelf ook niet weten waar ze mee bezig zijn.
Dat vinden ze zelf ook.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.
Dat zou je even moeten opzoeken op google. Maar uiteindelijk is dit virus gewoon een luchtweginfectie virus (ik zal wel weer een gedeelte van Fok! over me heen krijgen). Dan weet je gewoon dat de herfst en winter ideaal zijn voor dat soort virussen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zou je even moeten opzoeken op google. Maar uiteindelijk is dit virus gewoon een luchtweginfectie virus (ik zal wel weer een gedeelte van Fok! over me heen krijgen). Dan weet je gewoon dat de herfst en winter ideaal zijn voor dat soort virussen.
minder, in de lente/zomer dalen de cijfers weerquote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?
Is allemaal gelul in de marge.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?
Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tientallen wil ik niet zeggen, maar in ieder geval n
[..]
Overigens was dat in de tijd dat je dit soort dingen ook schreef, dus neem het je niet kwalijk:
[..]
Kunnen we achteraf wel om lachen natuurlijk![]()
quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"
Die laatste quote is compleet accuraat, natuurlijk. Maar ook van toepassing op andere landen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het beleid is geworden. Maar als je het artikel had gelezen had je gezien dat bepaalde cijfers wel degelijk gebruikt zijn om scenario's te schetsen. Cijfers alleen gebaseerd op angst.
[..]
Ik niet. Ben je met mij in discussie of met een persoon in je fantasie?
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik probeer me voor de geest te halen wanneer de laatste keer was dat een maatregel niet verlengd werd. Dat zal ergens in juni geweest zijn?
Ah, je ziet een politiek complot achter de maatregelen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is juist tijd om principieel te zijn. Overheden hadden al de neiging om een arm te nemen als je een vinger gaf. Nu zien ze kans omdat 'corona'.
Je kunt ze wel willen verdedigen maar het lukt niet meer. Niet na de symbolische maskerplicht, de nutteloze 2000 regel voor alcohol en de ongefundeerde spertijd.
Nu ook de verkiezingen uitstellen? Op naar de corona dictatuur van mark, hugo, ferd en dissel.
De communicatie is gewoon dramatisch slecht geweest vanaf het begin. En daar kon ik mij vorig jaar nog wel iets bij voorstellen maar na bijna een jaar moet dat toch wel beter kunnen. En eerlijk gezegd ben ik van Rutte als crisismanager totaal niet onder de indruk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.
Die paar weken zal ook vast de intentie zijn, maar ze zitten zo verschrikkelijk in de angstmodus dat het rationeel denken verdwenen is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.
Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is allemaal gelul in de marge.
Volle discotheken en binnenevenementen zijn even niet handig, maar verder kun je rustig alles wel loslaten. We zijn alleen zo verschrikkelijk van het padje af dat we zelfs sneeuwbalgevecht protocollen gaan opstellen.
We zijn echt heel diep gezakt als land. Echt heel diep
Ja, je snapt toch zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een verbod daarop in te stellen en te handhaven?quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.
Daar wordt ook totaal niet meer op gehamerd. In de eerste golf werd dat continue herhaald.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.
Het probleem is dat men lockdown te pas en te onpas op een grote hoop gooit, in Nederland gaan we nog steeds volop met zijn allen naar de winkels, zit men nog volop in het drukke OV, en zitten we nog steeds volop in kantoren, dat je na 9 uur je huis niet uit mag maakt dat nog geen lockdown.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.
Dat word bij iedere persconferentie herhaald, volgens mij en staat hoog op de lijst van zaken die je moet vermijden maar nogmaals, het zijn en blijven adviezen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar wordt ook totaal niet meer op gehamerd. In de eerste golf werd dat continue herhaald.
Je zou dat prima via de Arbodienst kunnen laten handhaven, of desnoods via meldpunten kunnen laten doen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, je snapt toch zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een verbod daarop in te stellen en te handhaven?
Idem met handhaven achter jouw voordeur want dat is nog steeds een advies en niets anders.
Het is een stuk rustiger op straat. Maar daarom zeg ik ook dan moet je de complete economie stoppen. Heel veel industrile processen kans je gewoon niet vanaf thuis regelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat men lockdown te pas en te onpas op een grote hoop gooit, in Nederland gaan we nog steeds volop met zijn allen naar de winkels, zit men nog volop in het drukke OV, en zitten we nog steeds volop in kantoren, dat je na 9 uur je huis niet uit mag maakt dat nog geen lockdown.
Niet meer op de radiopropagandaspotjesquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word bij iedere persconferentie herhaald, volgens mij en staat hoog op de lijst van zaken die je moet vermijden maar nogmaals, het zijn en blijven adviezen.
Dat snap ik, maar ook heel veel industrieele processen gaan door vanuit economische perspectieven, zeker met betrekking tot een korte lockdown had je daar kunnen winnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is een stuk rustiger op straat. Maar daarom zeg ik ook dan moet je de complete economie stoppen. Heel veel industrile processen kans je gewoon niet vanaf thuis regelen.
Dan had je het even flink naar beneden gehaald en dan stijgt het weer....quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ook heel veel industrieele processen gaan door vanuit economische perspectieven, zeker met betrekking tot een korte lockdown had je daar kunnen winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |