Ja fat zou echt wel betekenen dat veel bedrijven wel cloudopslag gebruikt voor hun eigen ICT-beheer. Maar in laatste jaren stapten veel bedrijven over naar cloud-kantoor gegaan zoals programma's bedienen over een afstand via een server in een bunker. Dat zou voor een bedrijf veel besparing opleveren bij ICT-beheer waar een eigen systeembeheerder overbodig was.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef MoreDakka het volgende:
Het is altijd weer janken als het over ICT gaat in het nieuws, ik kan me nog de 'schokkende' berichten herinneren dat er medische gegevens van Nederlanders op servers van Google zouden staan. En dan werd dat gebracht alsof het een grof schandaal zou zijn
Tientallen wil ik niet zeggen, maar in ieder geval nquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat was het niet, Gretzl deed dat uit het oogpunt van zijn ideologie maar er waren hier tientallen anderen die om het hardst riepen dat Duitsland het beter deed dan wij.
Overigens was dat in de tijd dat je dit soort dingen ook schreef, dus neem het je niet kwalijk:quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ook in Duitsland weer een opgaande lijn vertoont. Duitsland heeft beter beleid gevoerd vanaf dag een, absoluut, dat betekent niet dat het Duitse beleid hier werkt. En wat is het Duitse beleid dan wel? Meer testen (kunnen we niet ) en mondkapjes wat ook niet te verplichten is in Nederland in het openbare leven.
Kunnen we achteraf wel om lachen natuurlijkquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De harde cijfers bewijzen geen fuck behalve dat Nederlanders eigenwijze klootzakken zijn.
Nee want ze zijn natuurlijk vrij vanaf as vrijdag... dan moeten ze weer terugkomen van reces, dat is natuurlijk veel te hard werken...quote:
Zeker ook heeft te maken met peperdure ICT-contracten die overheid afsloot bij een ICT-bedrijf die licenties verkoopt. Ze gebruiken nu wel Windows 10 momenteel. Maar op afstand besturen kan men nooit centraal aansturen. Misschien kan het nieuwe kabinet een nieuwe iCT-minister aanstellen voor ICT in Nederland waar ook een sterke beleid noodzakelijk is om onze veiligheid te waarborgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:24 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel te veel sprake is van versplintering. Juist zaken als ICT willen je centraal aansturen. Ik verbaas mij altijd hoe de overheid denkt dat te kunnen regelen.
Met het breedgedragen ja-en-amen richting de avondklok lijkt me dit verspilde moeite.quote:
Niet echt, er kan zeker veel meer centraal geregeld worden, maar dat gebeurd ook al veel en word ook gebruikt. Laten we wel zijn, er is gelukkig maar 1 persoonsadministratie en we zijn bijna zover dat niet elke club zijn eigen 'persoonsdatabase' erop nahoud.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:24 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel te veel sprake is van versplintering. Juist zaken als ICT willen je centraal aansturen. Ik verbaas mij altijd hoe de overheid denkt dat te kunnen regelen.
Voor de overheid is het gebruiken van cloudoplossingen zwaar gereguleerd. De data moet sowieso in de EU blijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja fat zou echt wel betekenen dat veel bedrijven wel cloudopslag gebruikt voor hun eigen ICT-beheer. Maar in laatste jaren stapten veel bedrijven over naar cloud-kantoor gegaan zoals programma's bedienen over een afstand via een server in een bunker. Dat zou voor een bedrijf veel besparing opleveren bij ICT-beheer waar een eigen systeembeheerder overbodig was.
EZk en LNV hebben een centraal aangestuurde cloudwerkplek, ik meen dat er ook meer diensten gebruik van maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker ook heeft te maken met peperdure ICT-contracten die overheid afsloot bij een ICT-bedrijf die licenties verkoopt. Ze gebruiken nu wel Windows 10 momenteel. Maar op afstand besturen kan men nooit centraal aansturen. Misschien kan het nieuwe kabinet een nieuwe iCT-minister aanstellen voor ICT in Nederland waar ook een sterke beleid noodzakelijk is om onze veiligheid te waarborgen.
Wel herkenbaar. waar is de knuffel smileyquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt voor de belangstelling. Nee het gaat niet goed. Ik glij af. Merk het zelf ook wel...
Toch raar dat het automatisch wordt verlengt ipv dat er gemotiveerd moet worden om hem door te laten gaan.quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor de overheid is het gebruiken van cloudoplossingen zwaar gereguleerd. De data moet sowieso in de EU blijven.
En andere ministeries niet overgegaan op cloudwerkplek? Zowel VPS-structuur bedoel je? Dus ze betalen voor elke werkplek/medewerker huur van clouddiensten. IK denk dat ze ook Microsoft 365 gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
EZk en LNV hebben een centraal aangestuurde cloudwerkplek, ik meen dat er ook meer diensten gebruik van maken.
Wat had je anders verwacht met hugo de falert aan het roer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:39 schreef halfway het volgende:
Ik zie dat wij 100-200.000 vaccinaties achterlopen op de planning.
Er is nog hoop want er gaan meer locaties komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:39 schreef halfway het volgende:
quote:De nieuwe vaccinatielocatie in de Rodahal gaat woensdag open en functioneert een dag later al op volle sterkte.
In totaal zullen er vanaf donderdag duizend vaccinaties per dag gezet worden bij de twaalf vaccinatiestraten die daar zijn ingericht, zo heeft een woordvoerder van de GGD Zuid-Limburg bekendgemaakt. In de Rodahal wordt zeven dagen per week gevaccineerd. Als eerste is de groep 85-plussers aan de beurt. In de andere locatie in Zuid-Limburg, de vaccinatiestraat bij het MECC in Maastricht, worden al enige tijd duizend vaccins per dag geplaatst.
Dat bepaald momenteel elk ministerie voor zichzelf. Geen idee wat ze buiten de deur allemaal uitvretenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
[..]
En andere ministeries niet overgegaan op cloudwerkplek? Zowel VPS-structuur bedoel je? Dus ze betalen voor elke werkplek/medewerker huur van clouddiensten. IK denk dat ze ook Microsoft 365 gebruiken.
Is dat met of zonder sjoemelcijfers?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:39 schreef halfway het volgende:
PE corona beleid, kom er maar in!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu al zin in de parlementaire enqute. Hopeloos geval dit.
Ok, dat is ook goed dat elk ministerie vrijheid in ICT-beheer hebben. Maar doel is wel dat kosten beheersend moet werken. Maar elk ministerie heeft dus eigen ICT-beleid, maar grote vraag is wie is de baas hier van? Minister of ICT-manager die op het ministerie werkt?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat bepaald momenteel elk ministerie voor zichzelf. Geen idee wat ze buiten de deur allemaal uitvreten
Vandaar het continue geroeptoeter om 'code zwart', 'de aankomende 2 weken worden cruciaal' en 'er komt een storm op ons af!'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Rutte verzekerde net dat dit hier niet aan de hand is.
Dat is de SG is de hoogste ambtenaar, de minister is politiek verantwoordelijkquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, dat is ook goed dat elk ministerie vrijheid in ICT-beheer hebben. Maar doel is wel dat kosten beheersend moet werken. Maar elk ministerie heeft dus eigen ICT-beleid, maar grote vraag is wie is de baas hier van? Minister of ICT-manager die op het ministerie werkt?
Volgens mij is de SSC-ICT de overheids organisatie die voor veel ministeries de boel regeltquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, dat is ook goed dat elk ministerie vrijheid in ICT-beheer hebben. Maar doel is wel dat kosten beheersend moet werken. Maar elk ministerie heeft dus eigen ICT-beleid, maar grote vraag is wie is de baas hier van? Minister of ICT-manager die op het ministerie werkt?
De aankomende 2 weken worden cruciaal. Hou nog ff vol.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:02 schreef popje het volgende:
[..]
Dit soort luitjes gelooft dat code zwart elke maand kan komen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |