Dat had ik meegekregen. Maar ik dacht dat ze het na EU-kritiek toch weer gingen verdelen maar weet niet hoe ik daar op kom. Mede doordat se de aanstichters waren van Europese vaccin solidariteit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:14 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Zie onderstaande link/citaat.
" Duitsland bestelde tientallen miljoenen vaccins extra bij Pfizer/BioNTech. Dat werd al vorige maand bekendgemaakt, maar de kritiek erop vanuit Brussel groeit. "
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-dan-rest-eu.html
Voor de liefhebber, het normenkader waar ze iet volledig aan voldoen https://logius.nl/sites/d(...)ssessments-Digid.pdfquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nergens staat dat die gegevens daadwerkelijk toegankelijk zijn, dus dat verzin je gewoon zelf.
De werkelijkheid is dat de website niet voldoet aan een aantal items op een checklist van de Rijksoverheid. Dat zegt verder 0,0 over de daadwerkelijke beveiliging van de site, zoiets is niets anders dan een veredelde risico-analyse. Ik heb zelf ook noodgedwonen met Logius moeten werken en dat soort mensen leven in een complete papieren werkelijkheid.
Dat een website die noodgedwongen in no-time uit de grond gestampt moest worden niet aan de meest strenge eisen voldoet is op geen enkele manier een verrassing en ook niet per definitie reden tot zorgen. Dat de NOS net doet alsof het een grote onthulling is met grote gevolgen doet daar niets aan af.
In het artikel zelf staat ook al dat dit ook regelmatig voorkomt bij websites van gemeentes, soms zelfs tot afsluiting aan toe. Je wil niet weten hoeveel van die sites ook niet voldoen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Terwijl er blijkbaar genoeg andere sites wel aan voldoen.
Die zou ik wel zien zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Gaat Feike Sijbesma het weer doen?
Je hebt het stuk niet verder gelezen dan de titel. Klaar toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat valt er inhoudelijk te bediscussiëren? De GGD voldoet niet aan de regels. Klaar toch?
Ook al veel papierwerk waar de GGD aan moet voldoen en dat is njet zonder reden. Als ze niet aan de eisen van Logius voldoen dan mogen ze niet gebruik maken van Digid. Anders kan elk bedrijf van Digid gebruikmaken zonder te voldoen aan de eisen van Logius.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nergens staat dat die gegevens daadwerkelijk toegankelijk zijn, dus dat verzin je gewoon zelf.
De werkelijkheid is dat de website niet voldoet aan een aantal items op een checklist van de Rijksoverheid. Dat zegt verder 0,0 over de daadwerkelijke beveiliging van de site, zoiets is niets anders dan een veredelde risico-analyse. Ik heb zelf ook noodgedwonen met Logius moeten werken en dat soort mensen leven in een complete papieren werkelijkheid.
Dat een website die noodgedwongen in no-time uit de grond gestampt moest worden niet aan de meest strenge eisen voldoet is op geen enkele manier een verrassing en ook niet per definitie reden tot zorgen. Dat de NOS net doet alsof het een grote onthulling is met grote gevolgen doet daar niets aan af.
Zeker, al lijkt het meer op slapende journalisten van het AD die de informatie niet goed kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die verwijsde naar het schandaal uit Duitsland. De regering daar heeft wetenschappers bewust geïnstrueerd om doemscenario's de wereld in te slingeren om de bevolking angstig en onder de duim te houden. Maar we kunnen opgelucht ademhalen want betrouwbare Rutte heeft verzekerd dat dat hier niet speelt. Alhoewel die 170.000 besmettingen per dag zit ook een luchtje aan.
Ik zie telkens hier die 170K voorbij komen maar dit kan toch niet serieus door iemand geroepen zijn? Per dag? Moet dit niet een nulletje minder zijn, 17K per dag?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die verwijsde naar het schandaal uit Duitsland. De regering daar heeft wetenschappers bewust geïnstrueerd om doemscenario's de wereld in te slingeren om de bevolking angstig en onder de duim te houden. Maar we kunnen opgelucht ademhalen want betrouwbare Rutte heeft verzekerd dat dat hier niet speelt. Alhoewel die 170.000 besmettingen per dag zit ook een luchtje aan.
Het jaarlijkse circus van het certificaten vervangen voor Logius, altijd een fijn moment in de beheeragendaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar kennelijk reden genoeg om te dreigen met loskoppelen digID. Terwijl er blijkbaar genoeg andere sites wel aan voldoen.
Het artikel geeft letterlijk aan dat hier geen sprake van is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als ze niet aan de eisen van Logius voldoen dan mogen ze niet gebruik maken van Digid.
Die 170.000 (echt met 4 nullen) kwam uit het meest negatieve RIVM-scenario van half december, ongeveer op het moment van de start van de lockdown.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie telkens hier die 170K voorbij komen maar dit kan toch niet serieus door iemand geroepen zijn? Per dag? Moet dit niet een nulletje minder zijn, 17K per dag?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb ik vroeger vaak mee gespeel, wat ik kon bedenken wat ik wilde bouwen.
Doe het nog steeds soms, aliexpress heeft veel goede lepin en andere kloon legostenen en setsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb ik vroeger vaak mee gespeel, wat ik kon bedenken wat ik wilde bouwen.
Dat is wel echt enorm uit de context gehaald. Is ooit 1 keer genoemd door een andere medewerker en nu gaan mensen er mee aan de haal als Van Dissel heeft gezegd dat we 170.000 besmettingen krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die 170.000 (echt met 4 nullen) kwam uit het meest negatieve RIVM-scenario van half december, ongeveer op het moment van de start van de lockdown.
2 maandjes ellende en je zit op groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die 170.000 (echt met 4 nullen) kwam uit het meest negatieve RIVM-scenario van half december, ongeveer op het moment van de start van de lockdown.
Nog 5 maanden mondkapjes. jeej.quote:
Over een aantal maanden verspreid misschien wel...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel echt enorm uit de context gehaald. Is ooit 1 keer genoemd door een andere medewerker en nu gaan mensen er mee aan de haal als Van Dissel heeft gezegd dat we 170.000 besmettingen krijgen.
Het was het zwartste scenario van een van de wetenschappelijke bureau's die advies geven aan de regering.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie telkens hier die 170K voorbij komen maar dit kan toch niet serieus door iemand geroepen zijn? Per dag? Moet dit niet een nulletje minder zijn, 17K per dag?
Vooral lego technics?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
[..]
Doe het nog steeds soms, aliexpress heeft veel goede lepin en andere kloon legostenen en sets
Vroeger had ik ook wel wat lego (millennium falcon 😆) maar vooral knex
Dat zou een op 100 zijn. In Londen was laatst geloof ik een op 30 tegelijk besmet toch? Dus zou kunnen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet niet helemaal waar je het over hebt in ieder gevalquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ook al veel papierwerk waar de GGD aan moet voldoen en dat is njet zonder reden. Als ze niet aan de eisen van Logius voldoen dan mogen ze niet gebruik maken van Digid. Anders kan elk bedrijf van Digid gebruikmaken zonder te voldoen aan de eisen van Logius.
quote:U mag aansluiten op DigiD als uw organisatie aan alle onderstaande eisen voldoet.
• Publieke taak: u voert een publieke taak uit. Dat is vastgesteld in een wet.
• Burgerservicenummer: u mag volgens de wet het burgerservicenummer of het A-nummer gebruiken om uw publieke taak uit te voeren.
• DigiD: u gebruikt DigiD om uw publieke taak uit te voeren.
Ik denk dat er veel te veel sprake is van versplintering. Juist zaken als ICT willen je centraal aansturen. Ik verbaas mij altijd hoe de overheid denkt dat te kunnen regelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef Ven1972 het volgende:
Nou heeft Hugo de Jonge goed aan zijn huiswerk gedaan wat het betreft veiligheidsprobleem van iCT bij GGD? Denk het niet, want er zijn nog veel problemen met ICT-beveiliging bij GGD. Ik vermoed dat de GGD met verschillende systemen werkt... dat werkt echt niet hoor. Dan heb je ook te maken gehad met verschillende protocollen bij ICT-beheer. We weten dat ICT en overheid geen goed huwelijk hebben. Zitten er op ministeries of bij overheidsinstanties te veel ICT-managers die dienst utmaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |