In juni/juli hebben ze maatregelen afgebouwd. Van af september/oktober (ik weet niet meer wanneer precies) zijn ze gaan klote met de horeca en toen is het alleen maar zwaardere geworden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik probeer me voor de geest te halen wanneer de laatste keer was dat een maatregel niet verlengd werd. Dat zal ergens in juni geweest zijn?
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In juni/juli hebben ze maatregelen afgebouwd. Van af september/oktober (ik weet niet meer wanneer precies) zijn ze gaan klote met de horeca en toen is het alleen maar zwaardere geworden.
ik denk het laatste, alleen doen we het beter dan de meeste landen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook zoiets.
En dat voor iets wat geen fundament heeft of wetenschappelijke onderbouwing.
Gewoonweg bizar ver weg buiten proportie.
Of DE getuige dat ze zelf ook niet weten waar ze mee bezig zijn.
Dat vinden ze zelf ook.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.
Dat zou je even moeten opzoeken op google. Maar uiteindelijk is dit virus gewoon een luchtweginfectie virus (ik zal wel weer een gedeelte van Fok! over me heen krijgen). Dan weet je gewoon dat de herfst en winter ideaal zijn voor dat soort virussen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zou je even moeten opzoeken op google. Maar uiteindelijk is dit virus gewoon een luchtweginfectie virus (ik zal wel weer een gedeelte van Fok! over me heen krijgen). Dan weet je gewoon dat de herfst en winter ideaal zijn voor dat soort virussen.
minder, in de lente/zomer dalen de cijfers weerquote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?
Is allemaal gelul in de marge.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?
Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tientallen wil ik niet zeggen, maar in ieder geval één
[..]
Overigens was dat in de tijd dat je dit soort dingen ook schreef, dus neem het je niet kwalijk:
[..]
Kunnen we achteraf wel om lachen natuurlijk![]()
quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"
Die laatste quote is compleet accuraat, natuurlijk. Maar ook van toepassing op andere landen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het beleid is geworden. Maar als je het artikel had gelezen had je gezien dat bepaalde cijfers wel degelijk gebruikt zijn om scenario's te schetsen. Cijfers alleen gebaseerd op angst.
[..]
Ik niet. Ben je met mij in discussie of met een persoon in je fantasie?
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik probeer me voor de geest te halen wanneer de laatste keer was dat een maatregel niet verlengd werd. Dat zal ergens in juni geweest zijn?
Ah, je ziet een politiek complot achter de maatregelen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is juist tijd om principieel te zijn. Overheden hadden al de neiging om een arm te nemen als je een vinger gaf. Nu zien ze kans omdat 'corona'.
Je kunt ze wel willen verdedigen maar het lukt niet meer. Niet na de symbolische maskerplicht, de nutteloze 2000 regel voor alcohol en de ongefundeerde spertijd.
Nu ook de verkiezingen uitstellen? Op naar de corona dictatuur van mark, hugo, ferd en dissel.
De communicatie is gewoon dramatisch slecht geweest vanaf het begin. En daar kon ik mij vorig jaar nog wel iets bij voorstellen maar na bijna een jaar moet dat toch wel beter kunnen. En eerlijk gezegd ben ik van Rutte als crisismanager totaal niet onder de indruk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.
Die paar weken zal ook vast de intentie zijn, maar ze zitten zo verschrikkelijk in de angstmodus dat het rationeel denken verdwenen is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.
Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is allemaal gelul in de marge.
Volle discotheken en binnenevenementen zijn even niet handig, maar verder kun je rustig alles wel loslaten. We zijn alleen zo verschrikkelijk van het padje af dat we zelfs sneeuwbalgevecht protocollen gaan opstellen.
We zijn echt heel diep gezakt als land. Echt heel diep
Ja, je snapt toch zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een verbod daarop in te stellen en te handhaven?quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.
Daar wordt ook totaal niet meer op gehamerd. In de eerste golf werd dat continue herhaald.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.
Het probleem is dat men lockdown te pas en te onpas op een grote hoop gooit, in Nederland gaan we nog steeds volop met zijn allen naar de winkels, zit men nog volop in het drukke OV, en zitten we nog steeds volop in kantoren, dat je na 9 uur je huis niet uit mag maakt dat nog geen lockdown.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.
Dat word bij iedere persconferentie herhaald, volgens mij en staat hoog op de lijst van zaken die je moet vermijden maar nogmaals, het zijn en blijven adviezen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar wordt ook totaal niet meer op gehamerd. In de eerste golf werd dat continue herhaald.
Je zou dat prima via de Arbodienst kunnen laten handhaven, of desnoods via meldpunten kunnen laten doen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, je snapt toch zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een verbod daarop in te stellen en te handhaven?
Idem met handhaven achter jouw voordeur want dat is nog steeds een advies en niets anders.
Het is een stuk rustiger op straat. Maar daarom zeg ik ook dan moet je de complete economie stoppen. Heel veel industriële processen kans je gewoon niet vanaf thuis regelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat men lockdown te pas en te onpas op een grote hoop gooit, in Nederland gaan we nog steeds volop met zijn allen naar de winkels, zit men nog volop in het drukke OV, en zitten we nog steeds volop in kantoren, dat je na 9 uur je huis niet uit mag maakt dat nog geen lockdown.
Niet meer op de radiopropagandaspotjesquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word bij iedere persconferentie herhaald, volgens mij en staat hoog op de lijst van zaken die je moet vermijden maar nogmaals, het zijn en blijven adviezen.
Dat snap ik, maar ook heel veel industrieele processen gaan door vanuit economische perspectieven, zeker met betrekking tot een korte lockdown had je daar kunnen winnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is een stuk rustiger op straat. Maar daarom zeg ik ook dan moet je de complete economie stoppen. Heel veel industriële processen kans je gewoon niet vanaf thuis regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |