abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197917665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is nou toch het grote gevaar aan die verkiezingen? Je staat niet bepaald met 20+ mensen tegelijk in zo'n hokje. Smeer het over meerdere dagen uit, laat de bangerikken per post stemmen, zorg in de stemlokalen voor afscheidingen oid tussen de vrijwilligers, en klaar is Hugo, of Kajsa, of wie dit dan ook moet regelen...
Dat we de kabinetspartijen - en dan vooral de vvd - zouden afrekenen op hun gezwalk en geblunder tijdens de pandemie en de er aan vooraf gegane taktiek der verschroeide aarde van - wederom - vooral de vvd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:14:15 #227
236264 crew  capricia
pi_197917685
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is nou toch het grote gevaar aan die verkiezingen? Je staat niet bepaald met 20+ mensen tegelijk in zo'n hokje. Smeer het over meerdere dagen uit, laat de bangerikken per post stemmen, zorg in de stemlokalen voor afscheidingen oid tussen de vrijwilligers, en klaar is Hugo, of Kajsa, of wie dit dan ook moet regelen...
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197917715
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar ging het gisteren volgens mij over bij BNR, of vanmorgen. Kwam er effectief op neer dat de mensen die zichzelf kwetsbaar achten iemand anders een volmacht kunnen geven. Zou dat niet helpen?
pi_197917757
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom?
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:19:02 #230
236264 crew  capricia
pi_197917762
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar ging het gisteren volgens mij over bij BNR, of vanmorgen. Kwam er effectief op neer dat de mensen die zichzelf kwetsbaar achten iemand anders een volmacht kunnen geven. Zou dat niet helpen?
Je kunt nu ipv 2 dus 3 volmachten mee nemen om te stemmen.
Stemmen per post is voor 70+. Ongeacht je gezondheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:21:09 #231
236264 crew  capricia
pi_197917796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je de toegankelijkheid voor iedereen, ongeacht leeftijd of kwetsbaarheid, volledig wil veilig stellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197917803
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:05 schreef JosMert het volgende:
18:11
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni

Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.

De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio's. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.

De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.

Bron: trouw
1 juno weer verlenging.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197917822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gaat inderdaad lekker

• Duitsland heeft actief de mogelijkheid voor angstpropaganda bekeken

• Avondklok klakkeloos verlengd

• Verkiezingen worden mogelijk uitgesteld
Je zou bijna zeggen, wie zijn nu de wappies?

pi_197917826
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat je de toegankelijkheid voor iedereen, ongeacht leeftijd of kwetsbaarheid, volledig wil veilig stellen.
Dat spreekt voor zich. Maar waarom moet briefstemmen dan uitgebreid worden? Je hebt al de optie om veilig naar het stembureau te gaan (uitgespreid over meerdere dagen) of een volmacht te geven.
pi_197917834
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

1 juno weer verlenging.
Klopt. Maar pssst. Dan ben je een complotdenker.....
pi_197917842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kunt nu ipv 2 dus 3 volmachten mee nemen om te stemmen.
Stemmen per post is voor 70+. Ongeacht je gezondheid.
Ja precies. Maar zou dat niet voldoende zijn om het veilig mogelijk te maken? Het lijkt mij (maargoed, ik ben een leek) sowieso een klein risico, maar als iemand dan niet dat risico wil lopen kan dit toch een goed alternatief zijn?
pi_197917872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:23 schreef JosMert het volgende:

[..]

Klopt. Maar pssst. Dan ben je een complotdenker.....
Nee, dat ben je als je daar een complot in ziet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:27:40 #238
236264 crew  capricia
pi_197917895
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich. Maar waarom moet briefstemmen dan uitgebreid worden? Je hebt al de optie om veilig naar het stembureau te gaan (uitgespreid over meerdere dagen) of een volmacht te geven.
Briefstemmen is nu al uitgebreid. Nl naar 70+.
Maar een 60er of 50 of 40er kan kwetsbaarder zijn dan die 70+er die automatisch dit recht gekregen heeft.

Wmb mag iedereen die wil per post stemmen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:28:24 #239
236264 crew  capricia
pi_197917906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja precies. Maar zou dat niet voldoende zijn om het veilig mogelijk te maken? Het lijkt mij (maargoed, ik ben een leek) sowieso een klein risico, maar als iemand dan niet dat risico wil lopen kan dit toch een goed alternatief zijn?
Ja. Voor iedere leeftijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197917914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat we de kabinetspartijen - en dan vooral de vvd - zouden afrekenen op hun gezwalk en geblunder tijdens de pandemie en de er aan vooraf gegane taktiek der verschroeide aarde van - wederom - vooral de vvd.
Iets anders kan ik er haast niet meer van maken.

We zijn toch verdorie niet een of ander ontwikkelingsland waar je de hele dag in een rij van duizenden mensen staat te wachten tot je je stem mag uitbrengen? We hebben toch al allerlei maatregelen in werking die zogezegd prima werken, zoals de 1,5 meter en mondkapjes? Wat is het grote gevaar dan nog?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197917916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Je zou bijna zeggen, wie zijn nu de wappies?
Degenen die het virus ontkennen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:30:15 #242
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197917928
Maar laat ik het nog een keer vragen, zijn er andere landen geweest die de verkiezing hebben uitgesteld?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197917944
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Voor iedere leeftijd.
Ik bedoelde de mogelijkheid om een volmacht te geven. Maargoed, iedereen de mogelijkheid via briefpost te stemmen lijkt me ook wel een goede optie. Het lijkt me niet dat we de verkiezingen uit moeten stellen omdat een (relatief kleine) groep niet veilig kan stemmen, daar zijn opties voor.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:32:39 #244
236264 crew  capricia
pi_197917964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:30 schreef zalkc het volgende:
Maar laat ik het nog een keer vragen, zijn er andere landen geweest die de verkiezing hebben uitgesteld?
DL.
Deelstaat verkiezingen in sommige deelstaten, schiet me nu even te binnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197917966
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Briefstemmen is nu al uitgebreid. Nl naar 70+.
Maar een 60er of 50 of 40er kan kwetsbaarder zijn dan die 70+er die automatisch dit recht gekregen heeft.

Wmb mag iedereen die wil per post stemmen.
Ik weet dat briefstemmen al uitgebreid is. De reden om voor 70+ te kiezen is omdat de mobiliteit sowieso al beperkt is en omdat zij als groep het grootste risico lopen bij een corona-infectie. Dat is gewoon een makkelijk controleerbare groep omdat leeftijd een makkelijke scheidslijn is.

Briefstemmen voor iedereen is een bijzonder slecht idee, om meerdere redenen. De belangrijkste is dat het niet nodig is.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:33:07 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197917973
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Witte jassen-monarchie.
Kijk!

Dit wordt het volgende wat ingemasseerd gaat worden vanaf nu. Het uitstellen van de verkiezingen.

Supermarkt is prima om verder de openingstijden te beperken en meer mensen in de drukte te laten drukken en personeel te laten werken, maar verkiezingen?

Is teflon markie al lang van plan na het demissionair worden. De macht consolideren en lekker alleen op het corona dossier verder gaan. Het omt-kabinet de covid-junta laten leiden. Zo. Lang. Mogelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 23:34:15 #247
236264 crew  capricia
pi_197917981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde de mogelijkheid om een volmacht te geven. Maargoed, iedereen de mogelijkheid via briefpost te stemmen lijkt me ook wel een goede optie. Het lijkt me niet dat we de verkiezingen uit moeten stellen omdat een (relatief kleine) groep niet veilig kan stemmen, daar zijn opties voor.
Als je 70+ die mogelijkheid geeft, dan ook anderen. Want fraude is kennelijk geen issue.
Denk ik dan. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197918003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk!

Dit wordt het volgende wat ingemasseerd gaat worden vanaf nu. Het uitstellen van de verkiezingen.

Supermarkt is prima om verder de openingstijden te beperken en meer mensen in de drukte te laten drukken en personeel te laten werken, maar verkiezingen?

Is teflon markie al lang van plan na het demissionair worden. De macht consolideren en lekker alleen op het corona dossier verder gaan. Het omt-kabinet de covid-junta laten leiden. Zo. Lang. Mogelijk.
Dit inderdaad, verkiezingen zo lang mogelijk uitstellen. Maar we kunnen er nu wel bijna vanuit gaan dat de verkiezingen niet doorgaan.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:37:39 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197918014
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kortom: Verkiezingen worden uitgesteld. Op het moment dat dit soort berichten in de media komen dan weet ik al wel hoe laat het is.

In dit geval ook tijd om de pc uit te zetten, maar dat terzijde :D

Zat alternatieven om de verkiezingen gewoon veilig te houden. Ze maken het de complot denkers wel erg makkelijk zo hoor.
Complotdenkers zijn er ook omdat iedere keer hun gedachtes bevestigd worden op het moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197918043
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je 70+ die mogelijkheid geeft, dan ook anderen. Want fraude is kennelijk geen issue.
Denk ik dan. :)
Fraude is een issue, maar het risico wordt gezien als beperkt want een relatief kleine groep ten opzichte van andere jaren. Hoe meer je per brief stemmen toestaat hoe groter het issue wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')