Klopt, er zijn wel meer SSO's binnen de overheid. Maar dit is wel een grote, komt voort vanuit rijkswaterstaat meende ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is de SSC-ICT de overheids organisatie die voor veel ministeries de boel regelt
https://www.ssc-ict.nl/over-ssc-ict/onze-klanten
En zelfs al is het zo dan gaat het nooit toegegeven worden, natuurlijk zegt hij dat bewuste paniekzaaierij niet speelt. Alle hoop is gevestigd op eventuele klokkenluiders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vandaar het continue geroeptoeter om 'code zwart', 'de aankomende 2 weken worden cruciaal' en 'er komt een storm op ons af!'.
Riiiight.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is de SSC-ICT de overheids organisatie die voor veel ministeries de boel regelt
https://www.ssc-ict.nl/over-ssc-ict/onze-klanten
Ok, dus ssc-ict regelt alles in opdracht van elk ministerie wat er nodig is. Maar dat is ook vorm van dienstverlener in ICT, zowel problemen oplossen en klantgericht helpen. Dat spreek je over tienduizenden Cloud-werkplekken die ook voor de overheid bestemd zijn. Op het ministerie werken wel duizenden ambtenaren of niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt, er zijn wel meer SSO's binnen de overheid. Maar dit is wel een grote, komt voort vanuit rijkswaterstaat meende ik.
Het zit iets anders, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. De problemen en kosten zitten niet in de werkplekken voor 120.000 rijksambtenaren. De grootste uitdaging, en kosten, zit in alle maatwerkoplossingen die ze nodig hebben om hun taak uit te voeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
[..]
Ok, dus ssc-ict regelt alles in opdracht van elk ministerie wat er nodig is. Maar dat is ook vorm van dienstverlener in ICT, zowel problemen oplossen en klantgericht helpen. Dat spreek je over tienduizenden Cloud-werkplekken die ook voor de overheid bestemd zijn. Op het ministerie werken wel duizenden ambtenaren of niet?
Ja dat bedoel ik, alles op gericht van maatwerk van speciale applicaties die benodigd is voor een ministerie. Vroeger had men bij de overheid heel veel servers nodig om voor 120.000 rijksambtenaren, die beheerd werd door eigen ministerie. Ik heb ooit bij de gemeente en douane gewerkt waar ook speciale programma's werden gebruikt van zoals administratie bij te werken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zit iets anders, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. De problemen en kosten zitten niet in de werkplekken voor 120.000 rijksambtenaren. De grootste uitdaging, en kosten, zit in alle maatwerkoplossingen die ze nodig hebben om hun taak uit te voeren.
Blijf het ook wel apart vinden dat in tijden dat je dagelijks met virologen doodgegooid wordt, deze Nobelprijswinnaar virologie na dat ene interview op de Franse tv nooit meer wat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En zelfs al is het zo dan gaat het nooit toegegeven worden, natuurlijk zegt hij dat bewuste paniekzaaierij niet speelt. Alle hoop is gevestigd op eventuele klokkenluiders.
Had je dat vorig jaar ook al niet gepost?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Blijf het ook wel apart vinden dat in tijden dat je dagelijks met virologen doodgegooid wordt, deze Nobelprijswinnaar virologie na dat ene interview op de Franse tv nooit meer wat gezegd heeft.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200418_04926817
Als ik er na zoek krijg ik ook als eerste melding van zo`n fact-check site dat het fake nieuws is. Mooie tijden wel dat Nobelprijswinnaars fake nieuws verspreiden.![]()
Maar deze man komt wel dagelijk in het nieuws.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Had je dat vorig jaar ook al niet gepost?
Nobelprijswinnaars zijn niet perfect, dat blijkt wel weer uit dit voorbeeld. De reden waarom je niets meer van die man hoort is omdat dit soort onzin allang ontkracht is.
Wappie argument weer uit de kast.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:47 schreef Montov het volgende:
Ach ja, dan maar een niet relevant filmpje en een dailymail artikel. Het niveau in dit topic is dankzij de viruswappies weer tot een nulpunt gedaald.
De grenzen maar dichthouden voor USA dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef eragon2890 het volgende:
OMG https://www.cnbc.com/2021(...)reens-exec-says.html
Hier wilde geloof ik 98% ofzo van het zorg personeel het vaccin toch?
De usa is echt verloren...
Schrale troost, hoe laag de vaccinatiegraad dan ook, daar zullen toch nauwelijks tot geen beperkingen gelden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef eragon2890 het volgende:
Tot m'n verbijstering is dit artikel daadwerkelijk informatief en goed geschreven. Niet gedacht dat ik dat ooit zou meemaken in dat vod.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Daily Mail is geen bron die je serieus moet nemen.
Ach, komt vanzelf wel groepsimmuniteit. Zijn nu al tekenen van in sommige staten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef eragon2890 het volgende:
VS gidsland.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, komt vanzelf wel groepsimmuniteit. Zijn nu al tekenen van in sommige staten.
Mensen gaan daar gewoon door met leven. Zijn er niet bepaald rouwig om ofzo heb ik 't idee, kroegen gewoon open, mensen bij elkaar. Veel mensen kunnen het zich niet permitteren om dicht te zijn. In zekere zin heeft de VS gewoon geaccepteerd dat het niet lukt. Zouden we hier ook wat meer moeten doen, alleen niet zo overdreven als in de VS.
Dat ligt erg aan de staat. Sommige is alles open, sommige zijn volgens mij zelfs de restaurants dicht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Schrale troost, hoe laag de vaccinatiegraad dan ook, daar zullen toch nauwelijks beperkingen gelden.
We hopen dat we echt geleerd hebben dat wij vorig jaar te veel snel hebben versoepeld met de maatregelen, maar dat ging vrijwel snel fout in afgelopen najaar 2020. Elke wetenschapper heeft altijd zegje wat hij of zij hiervan denkt. Maar we weten zelfs ook niet wanneer echt einde is van een wereldwijde pandemie. Iedereen wil altijd meedenken in pandemie, dat mag, werkt altijd vaak tegen elkaar op, want dan loopt men vaak tegen elkaar op met verschillende meningen hierover.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Tot m'n verbijstering is dit artikel daadwerkelijk informatief en goed geschreven. Niet gedacht dat ik dat ooit zou meemaken in dat vod.
Maar goed, wat er staat is dat die wetenschapper waarschuwt dat als ze nu te snel versoepelen, ze het risico nemen op meer mutaties ah la ZA waardoor dat gebeurt. En het dus beter is iets langer geduld te hebben nu en meer mensen te vaccineren en meer te laten dalen qua infecties om straks hierna ook echt van het gezeik af te zijn.
Tenminste dat maak ik op uit wat hij zegt, jij?
Hoe waarschuwt voor zo'n scenario en zegt hoe het te voorkomen, hij zegt niet dat dat gaat gebeuren...
Dacht ik ook, maar: Manaus 😬quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, komt vanzelf wel groepsimmuniteit. Zijn nu al tekenen van in sommige staten.
Mensen gaan daar gewoon door met leven. Zijn er niet bepaald rouwig om ofzo heb ik 't idee, kroegen gewoon open, mensen bij elkaar. Veel mensen kunnen het zich niet permitteren om dicht te zijn. In zekere zin heeft de VS gewoon geaccepteerd dat het niet lukt. Zouden we hier ook wat meer moeten doen, alleen niet zo overdreven als in de VS.
In alle staten zijn de restaurants open, in een enkele staat zijn wel alleen de terrassen open. In de overige staten mag je zelfs binnen eten, en ook in de USA dalen de cijfers alweer een tijdje.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de staat. Sommige is alles open, sommige zijn volgens mij zelfs de restaurants dicht.
Dat is echt belachelijk wat er in Amerika gaat gebeuren, een werkgever van elk werknemer eisen dat ze moeten vaccineren tegen het virus... Waar gaat het allemaal heen in USA? Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de staat. Sommige is alles open, sommige zijn volgens mij zelfs de restaurants dicht.
En -you guessed it- daar hebben ze iets politieks van gemaakt! 🙄🤯
Maar goed, zelfs in de states met de mjnste beperkingen heb je nog 1.5m regels, mondkapjes en andere dingen, echt niet het normale gezellige vrije sociale leven.
En hoewel ze in eerste instantie misschien alles open gooien als iedereen een prik heeft kunnen halen, zullen ze toch weer in lockdown moeten als de vriestrucks weer voor de ziekenhuizen staan...
Dus ze zijn gewoon fucked als niet meer mensen die spuit nemen. Trumps naam eraan hielp natuurlijk niet...
Maar goed, USA mag een werkgever volgens mij wel eisen dat je gevaccineerd bent, en ze hebben nauwelijks sociale zekerheid, dus dat gaat denk ik helpen. Als iedereen in zorg, horeca, events, theaters, bioscopen, hotels, ov etc te horen krijgt dat ze vaccins nemen of met kinderen onder een brug kunnen gaan creperen zal hopelijk dat percentage direct met tientallen procenten stijgen, goede kans dat ze zo wel aan 80%+ komen, zeker daar het vermoed ik vooral lager opgeleiden en zwarten zullen zijn die het vaccin niet willen, en laten die nou vaker dat soort banen hebben 😄😁🥳
Meeste mensen die slim en of wit genoeg zijn voor een betere baan die nu vanaf huis kan zullen het toch al wel nemen 🤷♂️
En die mutaties krijg je niet of veel minder als je net iets langer wacht met lockdown versoepelen, dus dan is de kans dat je door mutatie opnieuw kunt beginnen veel en veel en veel kleiner, is zijn punt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
We hopen dat we echt geleerd hebben dat wij vorig jaar te veel snel hebben versoepeld met de maatregelen, maar dat ging vrijwel snel fout in afgelopen najaar 2020. Elke wetenschapper heeft altijd zegje wat hij of zij hiervan denkt. Maar we weten zelfs ook niet wanneer echt einde is van een wereldwijde pandemie. Iedereen wil altijd meedenken in pandemie, dat mag, werkt altijd vaak tegen elkaar op, want dan loopt men vaak tegen elkaar op met verschillende meningen hierover.
Elke mutatie-virus is vaak onvoorspelbaar in welk gedrag dan ook, maar het heeft ook te maken met werking van het virus zelf. Zuid Afrika stopt nu voorlopig met vaccinatie wat het blijkt ook niet te werken tegen nieuwe mutaties. En in Duitsland zijn ook vele gevaccineerde bejaarden toch besmet met het Britse variant, het kan dus allemaal. Maar je krijgt via de vaccin wel veel minder kans op ernstigere verloop van het virus. Niet iedere vaccin kan ons altijd beschermen tegen nieuwe varianten virussen, zo lijkt het op.
Die ze nodig vinden te hebben. Ik ben betrokken geweest bij De Werkplek Rijk en het ‘gouden’ image wat vanuit AZ zou komen. MinVenJ, BuZa, BiZa, allemaal hadden ze hun eigen redenen om absoluut niet mee te kunnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zit iets anders, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. De problemen en kosten zitten niet in de werkplekken voor 120.000 rijksambtenaren. De grootste uitdaging, en kosten, zit in alle maatwerkoplossingen die ze nodig hebben om hun taak uit te voeren.
Nou ja als ze anders nooit meer vrij kunnen leven omdat meer dan 50% te zwakzinnig is om zich te laten prikken, en die werken ook nog met kwetsbare mensen of komen die elke dag tegen, vind ik er wel wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk wat er in Amerika gaat gebeuren, een werkgever van elk werknemer eisen dat ze moeten vaccineren tegen het virus... Waar gaat het allemaal heen in USA? Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.
Hoe hypocriet inderdaad. Als wolven om Baudet heen zonder 1.5 meter en mondkapje om hem zwart te maken, en de bevolking maar angst aanpraten over het alles vernietigende coronavirus.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:09 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Kijk ze staan die reportersje zou er toch bijna FVD door gaan stemmen.
Nog niet, gaat vast wel gebeuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk wat er in Amerika gaat gebeuren, een werkgever van elk werknemer eisen dat ze moeten vaccineren tegen het virus... Waar gaat het allemaal heen in USA? Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.
Fair enough, maar ook daar willen ze denk ik weer 100% capaciteit horeca, theaters, bioscopen, en festivals en sportwedstrijdrn zonder beperkingen etc. Dat hebben ze nu allemaal niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
In alle staten zijn de restaurants open, in een enkele staat zijn wel alleen de terrassen open. In de overige staten mag je zelfs binnen eten, en ook in de USA dalen de cijfers alweer een tijdje.
Jij wil visserij regelingen in excel gaan bijhouden?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ze nodig vinden te hebben. Ik ben betrokken geweest bij De Werkplek Rijk en het ‘gouden’ image wat vanuit AZ zou komen. MinVenJ, BuZa, BiZa, allemaal hadden ze hun eigen redenen om absoluut niet mee te kunnen.
De meeste redenen waren van het niveau: Dan kunnen wij niet meer onze eigen achtergronden en kleuren kiezen.
Witte jassen-monarchie.quote:Deskundigen uit het Outbreak Management Team (OMT) maken zich zorgen over het risico van het houden van verkiezingen midden in een mogelijke derde coronagolf. Het kabinet heeft het OMT nog niet om advies gevraagd over of en hoe de verkiezingen kunnen doorgaan, maar verschillende leden vinden dat het OMT de potentiële gevolgen ervan moet bespreken en doorrekenen, blijkt uit een rondgang van NRC.
Ah, ze gaan zich nu ook met de verkiezingen bezig houden.quote:
De uitslag van die zogenaamde doorberekening kun je ook al dromen: miljoenen doden bij doorgang.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, ze gaan zich nu ook met de verkiezingen bezig houden.
Onder Trump was inderdaad een zooitje, waar hij als president erg snel wilde versoepelen met de maatregelen. dus hij dacht alleen maar aan geld geld geld en ik ik ike en de rest kan stikken. Maar onder Biden is nu anders, hij pakt heel serieus aan hoe hij tegen de pandemie aankijkt. Ik verwacht dat vele Amerikanen toch een coronaprikje moeten nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja als ze anders nooit meer vrij kunnen leven omdat meer dan 50% te zwakzinnig is om zich te laten prikken, en die werken ook nog met kwetsbare mensen of komen die elke dag tegen, vind ik er wel wat voor te zeggen.
Hier niet idd, omdat genoeg (ruim 80%) het gewoon wil hier dat het geen probleem is.
Zo, ze leren snel van hun Duitse collega'squote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De uitslag van die zogenaamde doorberekening kun je ook al dromen: miljoenen doden bij doorgang.
Het OMT en zorgen hebben. Water is nat. Deze illegale bezetters moeten z.s.m. buiten werking gesteld worden, een gevaar voor de rechtstaat en democratie.quote:
Maakt het echt uit? We krijgen uiteindelijk oude wijn in nieuwe zakken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De verkiezingen zullen wel niet doorgaan. Ben benieuwd wanneer ze dan wel doorgaan.
Is een kwestie van tijd. Als je straks niks meer mag zonder vaccinatie heb je zo goed als een plicht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hier in Nederland is gelukkig geen plicht om te vaccineren.
Misschien in het najaar of in ergste geval volgend jaar, want demissionair kabinet kan zo lang door (5 jaar na aftreden) met zaken afhandelen. Aan andere kant kan ik me echt voorstellen dat mensen nu niet in stelling om te gaan stemmen voor een partij zolang de coronacrisis duurt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De verkiezingen zullen wel niet doorgaan. Ben benieuwd wanneer ze dan wel doorgaan.
Wanneer het de VVD uitkomt. In de zomer dus als iedereen in jubelstemming is door versoepelingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe durven ze. Beetje spelen in de sneeuw in een groot park.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
PlEzIeR mAcHeN iSt VeRbOtEn!!!
Kortom: Verkiezingen worden uitgesteld. Op het moment dat dit soort berichten in de media komen dan weet ik al wel hoe laat het is.quote:
Zeker niet, ik bedoelde meer in het algemeen. Veel ministeries hebben maatwerk nodig omdat zij vinden maatwerk nodig te hebben omdat niemand doet wat zij doen, maar mijn ervaring is vooral dat dat onderbuik is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jij wil visserij regelingen in excel gaan bijhouden?
Ja dat vroeg ik me ook al af. Met stemmen kom ik meestal maar een handjevol mensen tegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:36 schreef mir1986 het volgende:
Yes, mijn vertrouwen in de overheid wordt niet vergroot door dit soort zaken. We mogen ook met honderden mensen tegelijk boodschappen doen, maar stemmen is te gevaarlijk... 🙄
Yeps, ik kom er maar weinig tegen tijdens het stemmen. En laten ze dan meer stembureaus inrichten. Kom je nog minder mensen tegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me ook al af. Met stemmen kom ik meestal maar een handjevol mensen tegen.
Zal wel die Britse zijn, die schuilt op elke straathoek, maar niet in de super.
Stemmen is moord, democratie is dictatuur.quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ].
Dat virus is wel heel gevaarlijk hoor.. Fvd in een kwaad daglicht zetten.
Niet mee eens, het is eindelijk eens een keer een moment waarmee "de burger" een signaal kan afgeven over de maatregelen die genomen moeten worden en wie de rekening gaat betalen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Misschien in het najaar of in ergste geval volgend jaar, want demissionair kabinet kan zo lang door (5 jaar na aftreden) met zaken afhandelen. Aan andere kant kan ik me echt voorstellen dat mensen nu niet in stelling om te gaan stemmen voor een partij zolang de coronacrisis duurt.
Het is gewoon knap om hier nog iets anders in te zien dan bewuste sabotage.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zat alternatieven om de verkiezingen gewoon veilig te houden. Ze maken het de complot denkers wel erg makkelijk zo hoor.
quote:De politie heeft vandaag een groep van honderden mensen weggestuurd uit het Kronenburgerpark in Nijmegen, meldt persbureau ANP. Zo'n vijfhonderd mensen waren bij elkaar in het park om te genieten van de sneeuw, maar hielden zich niet aan de coronaregels, zegt de politie.
Nadat iedereen was weggestuurd, is het park ook even gesloten geweest. Er zijn geen boetes uitgedeeld.
Nou dat inderdaad. Lastig om je mening te blijven uiten. Je wordt telkens weggezet als wappie als je het ergens niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is eindelijk eens een keer een moment waarmee "de burger" een signaal kan afgeven over de maatregelen die genomen moeten worden en wie de rekening gaat betalen.
Inmiddels worden we al een jaar geregeerd door een OMT met steeds extreme maatregelen over de hele linie en zodra je het er niet mee eens bent wordt je weggezet als wappie.
Op welke partij zou je moeten stemmen om "een signaal" af te geven?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is eindelijk eens een keer een moment waarmee "de burger" een signaal kan afgeven over de maatregelen die genomen moeten worden en wie de rekening gaat betalen.
Inmiddels worden we al een jaar geregeerd door een OMT met steeds extreme maatregelen over de hele linie en zodra je het er niet mee eens bent wordt je weggezet als wappie.
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-einde-ervan.htmlquote:Kamer steunt verlengen avondklok, maar wil zicht op einde ervan
...
Behalve de PVV en Denk blijven de SGP, Partij voor de Dieren, Forum voor Democratie en Kamerlid Henk Krol tegen de avondklok.
Ja dramatisch natuurlijk. 500 man bij elkaar die aan het genieten is van de sneeuw. Over twee weken een sneeuwballenpiek.quote:
Zou het OMT niet beter kunnen zeggen:quote:
Tja, tijdens de eerste golf waren diezelfde zorginstellingen ook aan zichzelf overgeleverd. Men rommelt daar maar wat aan met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:35 schreef michiel_merk het volgende:
Wat een kneuzenkermis daar bij het rivm, besteden ze vaccinatie logistiek uit aan amateurs...( bij Jinek nu)
Ze voelen zich nu goden, die hoeven niet te wachten op het gepeupelquote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou het OMT niet beter kunnen zeggen:
Die vraag is ons niet gesteld, mocht die gesteld worden gaan we het uitzoeken. Tot die tijd kunnen we daar niet over speculeren.
Tsja, een paar leraren laten zich natuurlijk snel en eenvoudig overbluffen door hoogopgeleide virologen en andere coronacoryfeeën.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
We zijn echt een soort van technocratie geworden. Dit kan zo echt niet.
De dag die je wist dat ging komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:05 schreef JosMert het volgende:
18:11
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni
Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.
De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio's. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.
De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.
Bron: trouw
Gaat inderdaad lekkerquote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De dag die je wist dat ging komen.
Dat we de kabinetspartijen - en dan vooral de vvd - zouden afrekenen op hun gezwalk en geblunder tijdens de pandemie en de er aan vooraf gegane taktiek der verschroeide aarde van - wederom - vooral de vvd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is nou toch het grote gevaar aan die verkiezingen? Je staat niet bepaald met 20+ mensen tegelijk in zo'n hokje. Smeer het over meerdere dagen uit, laat de bangerikken per post stemmen, zorg in de stemlokalen voor afscheidingen oid tussen de vrijwilligers, en klaar is Hugo, of Kajsa, of wie dit dan ook moet regelen...
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is nou toch het grote gevaar aan die verkiezingen? Je staat niet bepaald met 20+ mensen tegelijk in zo'n hokje. Smeer het over meerdere dagen uit, laat de bangerikken per post stemmen, zorg in de stemlokalen voor afscheidingen oid tussen de vrijwilligers, en klaar is Hugo, of Kajsa, of wie dit dan ook moet regelen...
Daar ging het gisteren volgens mij over bij BNR, of vanmorgen. Kwam er effectief op neer dat de mensen die zichzelf kwetsbaar achten iemand anders een volmacht kunnen geven. Zou dat niet helpen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.
Waarom?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo. Dat iedereen die zichzelf kwetsbaar acht per post kan stemmen.
Je kunt nu ipv 2 dus 3 volmachten mee nemen om te stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ging het gisteren volgens mij over bij BNR, of vanmorgen. Kwam er effectief op neer dat de mensen die zichzelf kwetsbaar achten iemand anders een volmacht kunnen geven. Zou dat niet helpen?
Omdat je de toegankelijkheid voor iedereen, ongeacht leeftijd of kwetsbaarheid, volledig wil veilig stellen.quote:
1 juno weer verlenging.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:05 schreef JosMert het volgende:
18:11
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni
Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.
De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio's. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.
De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.
Bron: trouw
Je zou bijna zeggen, wie zijn nu de wappies?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gaat inderdaad lekker
• Duitsland heeft actief de mogelijkheid voor angstpropaganda bekeken
• Avondklok klakkeloos verlengd
• Verkiezingen worden mogelijk uitgesteld
Dat spreekt voor zich. Maar waarom moet briefstemmen dan uitgebreid worden? Je hebt al de optie om veilig naar het stembureau te gaan (uitgespreid over meerdere dagen) of een volmacht te geven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je de toegankelijkheid voor iedereen, ongeacht leeftijd of kwetsbaarheid, volledig wil veilig stellen.
Ja precies. Maar zou dat niet voldoende zijn om het veilig mogelijk te maken? Het lijkt mij (maargoed, ik ben een leek) sowieso een klein risico, maar als iemand dan niet dat risico wil lopen kan dit toch een goed alternatief zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt nu ipv 2 dus 3 volmachten mee nemen om te stemmen.
Stemmen per post is voor 70+. Ongeacht je gezondheid.
Nee, dat ben je als je daar een complot in ziet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:23 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. Maar pssst. Dan ben je een complotdenker.....
Briefstemmen is nu al uitgebreid. Nl naar 70+.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. Maar waarom moet briefstemmen dan uitgebreid worden? Je hebt al de optie om veilig naar het stembureau te gaan (uitgespreid over meerdere dagen) of een volmacht te geven.
Ja. Voor iedere leeftijd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja precies. Maar zou dat niet voldoende zijn om het veilig mogelijk te maken? Het lijkt mij (maargoed, ik ben een leek) sowieso een klein risico, maar als iemand dan niet dat risico wil lopen kan dit toch een goed alternatief zijn?
Iets anders kan ik er haast niet meer van maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat we de kabinetspartijen - en dan vooral de vvd - zouden afrekenen op hun gezwalk en geblunder tijdens de pandemie en de er aan vooraf gegane taktiek der verschroeide aarde van - wederom - vooral de vvd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degenen die het virus ontkennen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen, wie zijn nu de wappies?
Ik bedoelde de mogelijkheid om een volmacht te geven. Maargoed, iedereen de mogelijkheid via briefpost te stemmen lijkt me ook wel een goede optie. Het lijkt me niet dat we de verkiezingen uit moeten stellen omdat een (relatief kleine) groep niet veilig kan stemmen, daar zijn opties voor.quote:
DL.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:30 schreef zalkc het volgende:
Maar laat ik het nog een keer vragen, zijn er andere landen geweest die de verkiezing hebben uitgesteld?
Ik weet dat briefstemmen al uitgebreid is. De reden om voor 70+ te kiezen is omdat de mobiliteit sowieso al beperkt is en omdat zij als groep het grootste risico lopen bij een corona-infectie. Dat is gewoon een makkelijk controleerbare groep omdat leeftijd een makkelijke scheidslijn is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Briefstemmen is nu al uitgebreid. Nl naar 70+.
Maar een 60er of 50 of 40er kan kwetsbaarder zijn dan die 70+er die automatisch dit recht gekregen heeft.
Wmb mag iedereen die wil per post stemmen.
Kijk!quote:
Als je 70+ die mogelijkheid geeft, dan ook anderen. Want fraude is kennelijk geen issue.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde de mogelijkheid om een volmacht te geven. Maargoed, iedereen de mogelijkheid via briefpost te stemmen lijkt me ook wel een goede optie. Het lijkt me niet dat we de verkiezingen uit moeten stellen omdat een (relatief kleine) groep niet veilig kan stemmen, daar zijn opties voor.
Dit inderdaad, verkiezingen zo lang mogelijk uitstellen. Maar we kunnen er nu wel bijna vanuit gaan dat de verkiezingen niet doorgaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk!
Dit wordt het volgende wat ingemasseerd gaat worden vanaf nu. Het uitstellen van de verkiezingen.
Supermarkt is prima om verder de openingstijden te beperken en meer mensen in de drukte te laten drukken en personeel te laten werken, maar verkiezingen?
Is teflon markie al lang van plan na het demissionair worden. De macht consolideren en lekker alleen op het corona dossier verder gaan. Het omt-kabinet de covid-junta laten leiden. Zo. Lang. Mogelijk.
Complotdenkers zijn er ook omdat iedere keer hun gedachtes bevestigd worden op het moment.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kortom: Verkiezingen worden uitgesteld. Op het moment dat dit soort berichten in de media komen dan weet ik al wel hoe laat het is.
In dit geval ook tijd om de pc uit te zetten, maar dat terzijde
Zat alternatieven om de verkiezingen gewoon veilig te houden. Ze maken het de complot denkers wel erg makkelijk zo hoor.
Fraude is een issue, maar het risico wordt gezien als beperkt want een relatief kleine groep ten opzichte van andere jaren. Hoe meer je per brief stemmen toestaat hoe groter het issue wordt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je 70+ die mogelijkheid geeft, dan ook anderen. Want fraude is kennelijk geen issue.
Denk ik dan.
Openingstijden beperken...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk!
Dit wordt het volgende wat ingemasseerd gaat worden vanaf nu. Het uitstellen van de verkiezingen.
Supermarkt is prima om verder de openingstijden te beperken en meer mensen in de drukte te laten drukken en personeel te laten werken, maar verkiezingen?
Is teflon markie al lang van plan na het demissionair worden. De macht consolideren en lekker alleen op het corona dossier verder gaan. Het omt-kabinet de covid-junta laten leiden. Zo. Lang. Mogelijk.
Alle shit een maatregelen begonnen inderdaad zo.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit inderdaad, verkiezingen zo lang mogelijk uitstellen. Maar we kunnen er nu wel bijna vanuit gaan dat de verkiezingen niet doorgaan.
Gaat om het principe en bij mij in de buurt waren er 3 grote die tot 2200 open waren en nog druk savonds.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Openingstijden beperken...
Dus in plaats van 21:00 is dat 20:45.
Meeste supermarkten gingen overigens al om 20:00 dicht en een enkeling was tot 22:00 open.
Over de hele linie maakt het vrij weinig uit.
Hier waren tot 2 weken terug alle supermarkten gewoon tot 22:00 open.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Openingstijden beperken...
Dus in plaats van 21:00 is dat 20:45.
Meeste supermarkten gingen overigens al om 20:00 dicht en een enkeling was tot 22:00 open.
Over de hele linie maakt het vrij weinig uit.
Oh. Gaat het over overlijdens rond de 70? Dat is nieuw voor mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
Er zijn nu in totaal 1350 mensen onder de 70 jaar overleden aan Corona, waarvan 10% zonder onderliggend lijden. Wanneer stoppen we met al deze maatregelen? Het is toch niet meer rechtvaardig?
[ twitter ]
Tja, is het nu de tijd om principieel te zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat om het principe en bij mij in de buurt waren er 3 grote die tot 2200 open waren en nog druk savonds.
Ik weet dat het locatie gebonden is maar waar ik woon heeft het een duidelijk effect gehad.
Hier ook alleen na 20.00 kon je geen alcohol meer kopen wat ook allemaal werd afgeschermd na die tijd. Na 20.00 was er ook bijna niemand meer. Voor die tijd ook niet alleen in het weekend wat jeugd wat Canei of andere meuk kocht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier waren tot 2 weken terug alle supermarkten gewoon tot 22:00 open.
Woow. Wat hypocriet weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ].
Dat virus is wel heel gevaarlijk hoor.. Fvd in een kwaad daglicht zetten.
We kunnen inderdaad het VK volgen en een paar weken alles loslaten, zodat de cijfers flink stijgen en iedereen weer even voelt waarom we maatregelen nemen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
Er zijn nu in totaal 1350 mensen onder de 70 jaar overleden aan Corona, waarvan 10% zonder onderliggend lijden. Wanneer stoppen we met al deze maatregelen? Het is toch niet meer rechtvaardig?
[ twitter ]
Dat is helemaal waar, probleem is mede dat doordat dat hele operation warp speed gebeuren meehielp bij ontwikkeling veel mensen nu dus de vaccins niet meer vertrouwen want Trump's lucht hangt eromheen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Onder Trump was inderdaad een zooitje, waar hij als president erg snel wilde versoepelen met de maatregelen. dus hij dacht alleen maar aan geld geld geld en ik ik ike en de rest kan stikken. Maar onder Biden is nu anders, hij pakt heel serieus aan hoe hij tegen de pandemie aankijkt. Ik verwacht dat vele Amerikanen toch een coronaprikje moeten nemen.
Hoeveel zijn dat er?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier waren tot 2 weken terug alle supermarkten gewoon tot 22:00 open.
Bij de drie grote supermarkten in 2 verschillende steden waar ik vaak kom was het ook na 20:00 nog relatief druk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier ook alleen na 20.00 kon je geen alcohol meer kopen wat ook allemaal werd afgeschermd na die tijd. Na 20.00 was er ook bijna niemand meer. Voor die tijd ook niet alleen in het weekend wat jeugd wat Canei of andere meuk kocht.
Het is juist tijd om principieel te zijn. Overheden hadden al de neiging om een arm te nemen als je een vinger gaf. Nu zien ze kans omdat 'corona'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, is het nu de tijd om principieel te zijn?
Verder is mijn ervaring dat het vrij stil was tussen 21:00 en 22:00 in de supermarkt, dus het gaat niet om grote aantallen klanten die nu een uur eerder naar de supermarkt moeten gaan.
Zoals al een tijd aan de gang is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij de drie grote supermarkten in 2 verschillende steden waar ik vaak kom was het ook na 20:00 nog relatief druk.
Heb er wel wat ongemak van maar ok. We verschuiven de doelpalen wel weer een stukje.
Ik heb vooral problemen met dat alcohol verbod. Ik deed daar voor altijd boodschappen tussen 20.00 en 21.00 ook voor corona altijd een lege supermarkt. Nu moet ik eerdere gaan en is het een stuk drukker. Veel supermarkten gebruiken die tijd om bij te vullen dus laat op de avond is alles altijd bijgevuld en rustig wat wil je nog meer. Als ik op een zondag middag ga bijvoorbeeld is het altijd druk. Maar die doelpalen blijven ze inderdaad wel verschuiven. Het zal me niks verwonderen als er binnenkort een onderzoek komt dat door het verkorte van de openingstijden het drukker is geworden dan eerst omdat in een kortere tijd dezelfde mensen naar een supermarkt gaan...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij de drie grote supermarkten in 2 verschillende steden waar ik vaak kom was het ook na 20:00 nog relatief druk.
Heb er wel wat ongemak van maar ok. We verschuiven de doelpalen wel weer een stukje.
Oooh gelukkig maar, staatspropaganda om angst en volgzaamheid te kweken teneinde draagvlak te creëren voor repressie lijkt mij namelijk erg onwenselijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Rutte verzekerde net dat dit hier niet aan de hand is.
3 weken verlenging is langer dan de eerste termijn van 2 weken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op welke partij zou je moeten stemmen om "een signaal" af te geven?
Dit zijn de partijen die tegen verlenging van de avondklok hebben gestemd:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-einde-ervan.html
Ik moet soms even checken of ik nog in COR zit en niet in BNW, maar het kabinet lijkt zichzelf echt steeds meer in de voeten te schieten. het is ook logisch, met zulke nieuwsberichten als vandaag in main stream media heb je geen conspiracy theories meer nodig..quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Die hoef je hier ook niet in te schakelen. Zet ergens een camera klaar en ze rollen over elkaar heen om wat op beeld te mogen zeggen.
Nee, echt hoor dat zien we hier ook echt niet dat die dingen gebruikt worden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Oooh gelukkig maar, staatspropaganda om angst en volgzaamheid te kweken teneinde draagvlak te creëren voor repressie lijkt mij namelijk erg onwenselijk.
Blij om te horen dat men in Nederland geen campagne voert vanuit de overheid met als doel om angst en volgzaamheid aan te wakkeren, dat zou toch wat zijn zeg!
Ook zoiets.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3 weken verlenging is langer dan de eerste termijn van 2 weken.
Je wordt er echt heel cynisch van inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moet soms even checken of ik nog in COR zit en niet in BNW, maar het kabinet lijkt zichzelf echt steeds meer in de voeten te schieten. het is ook logisch, met zulke nieuwsberichten als vandaag in main stream media heb je geen conspiracy theories meer nodig..
Je bedoelt het bericht uit Duitsland? Tja dat is het leuke eraan als het uitkomt dan komt het waarschijnlijk ook weer als een boemerang terug in je gezicht. Daarom moet je ook nooit als wetenschaper je inlaten met wetenschap op bestelling.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moet soms even checken of ik nog in COR zit en niet in BNW, maar het kabinet lijkt zichzelf echt steeds meer in de voeten te schieten. het is ook logisch, met zulke nieuwsberichten als vandaag in main stream media heb je geen conspiracy theories meer nodig..
In juni/juli hebben ze maatregelen afgebouwd. Van af september/oktober (ik weet niet meer wanneer precies) zijn ze gaan klote met de horeca en toen is het alleen maar zwaardere geworden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik probeer me voor de geest te halen wanneer de laatste keer was dat een maatregel niet verlengd werd. Dat zal ergens in juni geweest zijn?
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In juni/juli hebben ze maatregelen afgebouwd. Van af september/oktober (ik weet niet meer wanneer precies) zijn ze gaan klote met de horeca en toen is het alleen maar zwaardere geworden.
ik denk het laatste, alleen doen we het beter dan de meeste landen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook zoiets.
En dat voor iets wat geen fundament heeft of wetenschappelijke onderbouwing.
Gewoonweg bizar ver weg buiten proportie.
Of DE getuige dat ze zelf ook niet weten waar ze mee bezig zijn.
Dat vinden ze zelf ook.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.
Dat zou je even moeten opzoeken op google. Maar uiteindelijk is dit virus gewoon een luchtweginfectie virus (ik zal wel weer een gedeelte van Fok! over me heen krijgen). Dan weet je gewoon dat de herfst en winter ideaal zijn voor dat soort virussen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het is moeilijk om een complete tijdlijn te vinden en misschien mis ik iets.
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zou je even moeten opzoeken op google. Maar uiteindelijk is dit virus gewoon een luchtweginfectie virus (ik zal wel weer een gedeelte van Fok! over me heen krijgen). Dan weet je gewoon dat de herfst en winter ideaal zijn voor dat soort virussen.
minder, in de lente/zomer dalen de cijfers weerquote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?
Is allemaal gelul in de marge.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En maakt het niet veel uit wat je doet met lockdowns, maskers, geen alcohol na 2000 en spertijden?
Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tientallen wil ik niet zeggen, maar in ieder geval één
[..]
Overigens was dat in de tijd dat je dit soort dingen ook schreef, dus neem het je niet kwalijk:
[..]
Kunnen we achteraf wel om lachen natuurlijk![]()
quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"
Die laatste quote is compleet accuraat, natuurlijk. Maar ook van toepassing op andere landen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het beleid is geworden. Maar als je het artikel had gelezen had je gezien dat bepaalde cijfers wel degelijk gebruikt zijn om scenario's te schetsen. Cijfers alleen gebaseerd op angst.
[..]
Ik niet. Ben je met mij in discussie of met een persoon in je fantasie?
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik probeer me voor de geest te halen wanneer de laatste keer was dat een maatregel niet verlengd werd. Dat zal ergens in juni geweest zijn?
Ah, je ziet een politiek complot achter de maatregelen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is juist tijd om principieel te zijn. Overheden hadden al de neiging om een arm te nemen als je een vinger gaf. Nu zien ze kans omdat 'corona'.
Je kunt ze wel willen verdedigen maar het lukt niet meer. Niet na de symbolische maskerplicht, de nutteloze 2000 regel voor alcohol en de ongefundeerde spertijd.
Nu ook de verkiezingen uitstellen? Op naar de corona dictatuur van mark, hugo, ferd en dissel.
De communicatie is gewoon dramatisch slecht geweest vanaf het begin. En daar kon ik mij vorig jaar nog wel iets bij voorstellen maar na bijna een jaar moet dat toch wel beter kunnen. En eerlijk gezegd ben ik van Rutte als crisismanager totaal niet onder de indruk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.
Die paar weken zal ook vast de intentie zijn, maar ze zitten zo verschrikkelijk in de angstmodus dat het rationeel denken verdwenen is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zou het dus beter zijn als de regering niet steeds zou zeggen dat het maar voor een paar weken is, want dat is in de praktijk nooit zo.
Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is allemaal gelul in de marge.
Volle discotheken en binnenevenementen zijn even niet handig, maar verder kun je rustig alles wel loslaten. We zijn alleen zo verschrikkelijk van het padje af dat we zelfs sneeuwbalgevecht protocollen gaan opstellen.
We zijn echt heel diep gezakt als land. Echt heel diep
Ja, je snapt toch zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een verbod daarop in te stellen en te handhaven?quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.
Daar wordt ook totaal niet meer op gehamerd. In de eerste golf werd dat continue herhaald.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik treurig vind is dat men allerlei zaken die buiten plaats vinden verbied, en dat men wel nog vrolijk toestaat dat mensen op de kantoren samenkomen.
Het probleem is dat men lockdown te pas en te onpas op een grote hoop gooit, in Nederland gaan we nog steeds volop met zijn allen naar de winkels, zit men nog volop in het drukke OV, en zitten we nog steeds volop in kantoren, dat je na 9 uur je huis niet uit mag maakt dat nog geen lockdown.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.
Dat word bij iedere persconferentie herhaald, volgens mij en staat hoog op de lijst van zaken die je moet vermijden maar nogmaals, het zijn en blijven adviezen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar wordt ook totaal niet meer op gehamerd. In de eerste golf werd dat continue herhaald.
Je zou dat prima via de Arbodienst kunnen laten handhaven, of desnoods via meldpunten kunnen laten doen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, je snapt toch zelf ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een verbod daarop in te stellen en te handhaven?
Idem met handhaven achter jouw voordeur want dat is nog steeds een advies en niets anders.
Het is een stuk rustiger op straat. Maar daarom zeg ik ook dan moet je de complete economie stoppen. Heel veel industriële processen kans je gewoon niet vanaf thuis regelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat men lockdown te pas en te onpas op een grote hoop gooit, in Nederland gaan we nog steeds volop met zijn allen naar de winkels, zit men nog volop in het drukke OV, en zitten we nog steeds volop in kantoren, dat je na 9 uur je huis niet uit mag maakt dat nog geen lockdown.
Niet meer op de radiopropagandaspotjesquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word bij iedere persconferentie herhaald, volgens mij en staat hoog op de lijst van zaken die je moet vermijden maar nogmaals, het zijn en blijven adviezen.
Dat snap ik, maar ook heel veel industrieele processen gaan door vanuit economische perspectieven, zeker met betrekking tot een korte lockdown had je daar kunnen winnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is een stuk rustiger op straat. Maar daarom zeg ik ook dan moet je de complete economie stoppen. Heel veel industriële processen kans je gewoon niet vanaf thuis regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |