SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ik heb sowieso de indruk dat het vooral de schoolmedewerkers zijn die het moeilijk hebben met de maatregelen. Meer dan de leerlingen zelf.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
En gisteren 500. Maar gerust ben ik er niet op. Komende dagen moeten duidelijkheid geven. Eind volgende week heb je het open scholen-effect erbij en is is het beeld sowieso vertroebeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog niet dat de trend een kleine krimp is geworden. Eergister waren het er nog 700.
Dat heeft natuurlijk wel een aantal mogelijke oorzaken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je ziet steeds een daling gedurende de week van het aantal meldingen, maar het lijkt er wel op dat de snelheid van deze daling behoorlijk afneemt de laatste paar weken.
Logisch. Die kinderen hoeven het ook niet te handhaven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb sowieso de indruk dat het vooral de schoolmedewerkers zijn die het moeilijk hebben met de maatregelen. Meer dan de leerlingen zelf.
Dat effect van primair onderwijs ga je waarschijnlijk niet zien, zagen we bij de eerdere opening ook niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
En gisteren 500. Maar gerust ben ik er niet op. Komende dagen moeten duidelijkheid geven. Eind volgende week heb je het open scholen-effect erbij en is is het beeld sowieso vertroebeld.
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
Neemt niet weg dat ik het een bizar beeld vind, van leerfabrieken met mondkapjes en plastic schermen. Het idee dat kinderen niet belast hoeven worden met volwassen zorgen en verantwoordelijkheden lijkt verdwenen.
Dat zou alleen maar fijn zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat effect van primair onderwijs ga je waarschijnlijk niet zien, zagen we bij de eerdere opening ook niet.
De leraren ook niet, die doen m.i. te krampachtig.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Logisch. Die kinderen hoeven het ook niet te handhaven.
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:23 schreef skrn het volgende:
Rutte: val niet op ijs, ziekenhuizen erg vol
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-erg-vol~a4db658f/
Fantastisch.![]()
Stooi ook maar eens zout voor de priklocaties, is wel nodig als je toch buiten moet wachten.
meer gewonden dan met vuurwerk dus ja.....gewoon consistent blijvenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.
Lijkt me wel elke vorm van plezier moet verboden worden!!!!! Befehl ist Befehlquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je verdraait de cijfers wederom:
4.392 vorige week vrijdag
4.365 vandaag.
Ik kijk altijd op https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/, zitten daar fouten in?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
4392 vorige week, 4326 deze week. Dat zijn de cijfers die ik voorbij zag komen?
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?
Dat is inderdaad wat anders dan puur: "Hij moet een mondkapje op/getest worden en nu is hij getraumatiseerd voor het leven".
Precies, gewoon een nachtje brommen en 1.000 Euro boete bij de eerste de beste sneeuwbal die door de lucht vliegt. Levensgevaarlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lijkt me wel elke vorm van plezier moet verboden worden!!!!! Befehl ist Befehl
Mijn kind gaat nog niet naar school maar snapt de ziekte zeer zeker wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.
Dat andere kinderen een dreiging zouden zijn is imo weer iets dat volwassenen erbij halen, niet de situatie zoals kinderen hem zien.
We zijn een samenleving he, kinderen hebben daarin ook gewoon hun eigen plek, met niet alleen maar lusten maar soms ook wat lasten
Hoop dat het een grapje was. Maar je weet het nooit in deze tijden. Het lijkt wel alsof de bevolking kleine kinderen zijn. Moeten we bananen ook verbieden omdat je over de schil kan uitglijden?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:23 schreef skrn het volgende:
Rutte: val niet op ijs, ziekenhuizen erg vol
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-erg-vol~a4db658f/
Fantastisch.![]()
Stooi ook maar eens zout voor de priklocaties, is wel nodig als je toch buiten moet wachten.
De gestapo gaat de huizen langs kijken of er iemand een sneeuwpop heeft gemaakt in de tuin! Levensgevaarlijk voor je het weet ga je door je rug.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, gewoon een nachtje brommen en 1.000 Euro boete bij de eerste de beste sneeuwbal die door de lucht vliegt. Levensgevaarlijk natuurlijk.
Daar ben ik het wel mee eens. Een jaar lang coronacrisis is voor een kind van 10 jaar 10% van het leven, zo tekende Aaf Brandt Corstius laatst op. Dat zette me wel aan het denken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?
Dat is inderdaad wat anders dan puur: "Hij moet een mondkapje op/getest worden en nu is hij getraumatiseerd voor het leven".
Misschien moeten we maar gaan leven zoals in The Matrix...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De gestapo gaat de huizen langs kijken of er iemand een sneeuwpop heeft gemaakt in de tuin! Levensgevaarlijk voor je het weet ga je door je rug.
Ik heb geen ervaring met kinderen in de leeftijd van groep 7/8, maar wel met pubers van 15+. Die zijn prima op de hoogte van het virus, maar ervaren ook dat ze er zelf geen tot bijna geen klachten van krijgen. Die zitten nog steeds elk weekend bij elkaar in de keet, gewoon tot een uur of 5 om de avondklok te ontlopen. Op school doen ze uit zichzelf niet aan 1,5m en na aanspreken daarop zijn ze het een minuut later "vergeten". Misschien dat kinderen minder egocentrisch zijn (en dat bedoel ik niet op een negatieve manier, voor een puber is hij/zij het centrum vd wereld). Mijn gok is dat ook op basisscholen na 1, hooguit 2, dagen blijkt dat die afstandsregels niet werken. Mijn advies: doe desnoods een mondkapje op op de gang of bij bewegingen door de klas, en laat het daarbij.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.
Dat andere kinderen een dreiging zouden zijn is imo weer iets dat volwassenen erbij halen, niet de situatie zoals kinderen hem zien.
We zijn een samenleving he, kinderen hebben daarin ook gewoon hun eigen plek, met niet alleen maar lusten maar soms ook wat lasten
Het is sowieso ontzettend vreemd hoe tijdsperceptie werkt. Van 0 tot 10 leek bij mij echt eeuwen te duren, terwijl 20 naar 30 echt zo voorbij was. Ik ga er maar niet over nadenken want ik kan hier zo onaangenaam slecht tegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Een jaar lang coronacrisis is voor een kind van 10 jaar 10% van het leven, zo tekende Aaf Brandt Corstius laatst op. Dat zette me wel aan het denken.
Net zoals het uitzicht op natuurijs voor mijn kinderen de gebeurtenis van het decennium is terwijl ik me een jeugd vol natuurijs herinner.
Kleinere groepjes lijkt me ook prima, weet niet in hoeverre dat haalbaar is in het PO. Zelfde geldt voor als je leraren en ouders hebt die tot de kwetsbare groep behoren en huiverig zijn. Kunnen die elkaar niet vinden en wel doorgaan met online?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee hoor. Bloedserieus.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoop dat het een grapje was. Maar je weet het nooit in deze tijden. Het lijkt wel alsof de bevolking kleine kinderen zijn. Moeten we bananen ook verbieden omdat je over de schil kan uitglijden?
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:34 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met kinderen in de leeftijd van groep 7/8, maar wel met pubers van 15+. Die zijn prima op de hoogte van het virus, maar ervaren ook dat ze er zelf geen tot bijna geen klachten van krijgen. Die zitten nog steeds elk weekend bij elkaar in de keet, gewoon tot een uur of 5 om de avondklok te ontlopen. Op school doen ze uit zichzelf niet aan 1,5m en na aanspreken daarop zijn ze het een minuut later "vergeten". Misschien dat kinderen minder egocentrisch zijn (en dat bedoel ik niet op een negatieve manier, voor een puber is hij/zij het centrum vd wereld). Mijn gok is dat ook op basisscholen na 1, hooguit 2, dagen blijkt dat die afstandsregels niet werken. Mijn advies: doe desnoods een mondkapje op op de gang of bij bewegingen door de klas, en laat het daarbij.
Ze mogen doen wat ze willen. Avondklok geef ik toch geen gehoor aan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:35 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a6f9cc9b/
tot 1 maart ?
Interessant, dat kan deels voor de hoge besmettingen van vandaag zorgen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef alpeko het volgende:
Zie bij pletdecurve overigens opvallend veel oude data bij ZH staan vandaag. 76 gevallen die uit 3e week dec komen:
[ afbeelding ]
En ook nog aardig wat cijfers van sept/okt. Zie ik bij andere provincies niet. Hooguit 1. Maar bij ZH gaat het om tientallen.
Precies, die negeer ik gewoon, sowieso loop ik bijna elke avond met de hond en heb nog nooit een agent gezien. Ook al 2x langs een maat geweest en daarna gewoon naar huis gelopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen. Avondklok geef ik toch geen gehoor aan.
Hoezo microgeneuk? Hij heeft toch ook gelijk?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee hoor. Bloedserieus.
Microgeneuk regulering.
Welkom in Nederland.
Uiteraard. Alles om het leven van de 86-jarige Hendrikje en haar 92-jarige vriendin Maria te sparenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:35 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a6f9cc9b/
tot 1 maart ?
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:40 schreef HPoi het volgende:
Hahahaha!
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-liggen-al-vol.html
Haha wat een lulletje is het ook, ik kan mij niet voorstellen dat hij zelf ook nooit denkt dat hij een lulletje is dat hij dit soort dingen als minister-president moet zeggen...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:40 schreef HPoi het volgende:
Hahahaha!
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-liggen-al-vol.html
Toch nog een voordeeltje gepakt door corona.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.![]()
't Is een luisarm jaar geweest, dat moet ik toegeven.
Mensen aanrijden is in deze tijden een klap in het gezicht van de zorg!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!
En dan later weer met een schijnheilig hoofd op tv gaan roepen dat je toch echt met andere klachten ook wel naar de dokter moet, en dat het niet de bedoeling is dat mensen de zorg gaan mijden.
Alles verbotenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziezo, als we het zo ongezellig mogelijk maken gaan mensen vast niet schaatsen. Toch?
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210205_25451772
Stel je voor dat mensen gedurende deze kutperiode plezier hebben!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziezo, als we het zo ongezellig mogelijk maken gaan mensen vast niet schaatsen. Toch?
Dit hele gesteggel over basisscholen biedt trouwens wel voldoende materiaal voor een nieuw seizoen van De Luizenmoeder.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.![]()
't Is een luisarm jaar geweest, dat moet ik toegeven.
Waarom spoort hij de bejaarden niet aan straks absoluut binnen te blijven? Want het wordt glad, en dan gaan ze massaal onderuit, met gebroken heupen als gevolg. De ziekenhuizen liggen al vol, verbied ze gewoon de straat op te gaanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!
En dan later weer met een schijnheilig hoofd op tv gaan roepen dat je toch echt met andere klachten ook wel naar de dokter moet, en dat het niet de bedoeling is dat mensen de zorg gaan mijden.
Denken ze nou echt dat mensen daar op een kluitje gaan zitten? Je moet echt je best doen om in de buitenlucht überhaupt binnen 1,5m van iemand anders te komen want dat is superongemakkelijk en tegen de menselijke natuur genaamd comfort zone.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)l-niet-in~a58699951/quote:Ook bij -10 graden mogen klanten de niet-essentiële winkel niet in
Ook al gaat het hard vriezen, het is en blijft verboden voor niet-essentiële winkels om hun klanten vanaf woensdag ín de zaak te ontvangen. Voor het afhalen van hun bestelling moeten klanten buiten blijven staan. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken. Volgens haar verandert het winterse weer niets aan de strenge voorwaarden die het kabinet eerder deze week bekendmaakte over het zogeheten click & collect-systeem.
Alle winkels mogen vanaf woensdag 10 februari gebruikmaken van een afhaalloket. Klanten kunnen thuis online of telefonisch een bestelling doorgeven en minimaal vier uur later kunnen ze het pakketje afhalen bij de desbetreffende winkel. ,,Dat gebeurt aan de deur. Winkeliers kunnen bijvoorbeeld een tafel in de deuropening plaatsen of een speciaal afhaalloket neerzetten. Maar het is vanwege de veiligheid echt niet de bedoeling dat de consument naar binnengaat’’, aldus de zegsvrouw van Economische Zaken. Volgens haar is het belangrijk dat winkels een afhaalschema maken waarbij rekening wordt gehouden met voldoende ruimte. ,,Dan hoeven mensen ook niet lang te wachten. Het zou niet goed zijn als er zes klanten per kwartier worden ingepland. Vanwege de kans op besmetting willen we funshopping en rijen voor de winkels voorkomen.’’
Menselijke maat
Jan Meerman, algemeen directeur van brancheorganisatie INretail, heeft geprobeerd het ministerie te overtuigen om de strenge voorwaarden met het oog op het slechte weer wat te versoepelen. ,,Helaas, dat doen ze niet. Daarom doen we een beroep op de menselijke maat. Je wilt je medewerkers toch niet tien uur lang in bittere kou in een hokje buiten laten zitten om bestellingen af te werken? Net zo min wil je dat een klant buiten moet staan met dit weer.’’
Meerman hoopt dat Nederland een land blijft waar we rekening met elkaar houden. ,,Iedereen heeft een hart, ook politici en handhavers. Het zou al heel wat schelen als de bestelling in het voorportaal van de winkel kan worden afgehaald. Dat kan op een veilige manier.’’
Winkelketens als Hema, Blokker en Wibra laten weten dat ze zeker rekening zullen houden met de winterse omstandigheden en veiligheid voor zowel klant als personeel voorop staat. ,,Het blijft daarnaast krom dat winkels die een pakketpunt van DHL of PostNL hebben, wel klanten binnen mogen ontvangen. Maar zodra je iets uit de winkel zelf bestelt en afhaalt, moet je buiten blijven staan. Ik ga er maar niet meer te veel over nadenken’’, zegt Bas Duijsens, ceo van winkelketen Wibra.
De Stichting Werkgroep Antibioticabeleid (SWAB) publiceert sinds 1998 richtlijnen voor het gebruik van antibiotica in ziekenhuizen en hebben op 21 januari hun richtlijnen aangepast voor het gebruik van medicatie bij Covid-patienten. Dit is hun advies aan de ziekenhuizen:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al meerdere berichten over medicijnen gelezen, maar heb eigenlijk geen idee welke middelen ook daadwerkelijk in Nederlandse ziekenhuizen worden gebruikt.
Bron: https://swab.nl/nl/covid-19#to_23quote:Optimale supportieve zorg is een essentiële interventie bij de behandeling van patiënten met COVID-19, zoals dat in de klinische centra is geprotocolleerd voor opgenomen patiënten en via richtlijnen vanuit de FMS is opgesteld. Daarnaast is bij patiënten met ernstige infectie waardoor extra zuurstoftoediening nodig is, de toediening van dexamethason 6 mg 1 maal per dag (gedurende max. 10 dagen) een behandeling waarvan aangetoond is dat deze de mortaliteit vermindert en risico op intubatie verlaagt. Verder kan remdesivir in een vroeg stadium van infectie, waarbij (nog) geen mechanische ventilatie nodig is, een bijdrage leveren aan eerder klinisch herstel. Er zijn beperkte data over het effect van combinatietherapie en dit is niet goed prospectief onderzocht. Voor IL-6 remming lijkt er mogelijk wel additioneel voordeel bij IC opname wegens respiratoire insufficiëntie, waarbij de timing van toediening naast gebruik van corticosteroïden essentieel is (nog niet gepeer-reviewde data).
Er is geen plek voor off-label gebruik van hydroxychloroquine, chloroquine of azitromycine, ivermectine en vitamine C/D. Indien overwogen wordt andere antivirale of immuunmodulerende medicatie of plasmatherapie toe te dienen aan patiënten die opgenomen zijn vanwege (matige of-) ernstige symptomen van ziekte, dient dit te gebeuren via inclusie in een wetenschappelijk klinisch onderzoek en niet via off-label gebruik.
Eigenlijk wel, maar dan vallen ze weer van de trap.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waarom spoort hij de bejaarden niet aan straks absoluut binnen te blijven? Want het wordt glad, en dan gaan ze massaal onderuit, met gebroken heupen als gevolg. De ziekenhuizen liggen al vol, verbied ze gewoon de straat op te gaan
Wie dwingt je daartoe?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)l-niet-in~a58699951/
Gelukkig is een kwartier stilstaan bij -10 niet gevaarlijk.
Er is geen stijging vergeleken met vorige week vrijdag. En ook niet als je gisteren vergelijkt met vorige week donderdag. De cijfers nemen nog steeds af.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:53 schreef KennyPowers het volgende:
Hoeveel dagen stijging alweer? 2? 3?
Komt het breken van met name een heup uberhaupt wel in noemenswaardige mate bij "jongeren" (zeg, iedereen onder de 60) voor? Naar mijn idee zijn die botten bij een jonger iemand niet zo broos dat ze meteen breken bij een uitglijder of val van de fiets.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar dan vallen ze weer van de trap.
Was laatst in het ziekenhuis bij afdeling breuken, nou 90% is bejaard kan ik je zeggen.
Top gevonden!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:52 schreef erkel het volgende:
[..]
De Stichting Werkgroep Antibioticabeleid (SWAB) publiceert sinds 1998 richtlijnen voor het gebruik van antibiotica in ziekenhuizen en hebben op 21 januari hun richtlijnen aangepast voor het gebruik van medicatie bij Covid-patienten. Dit is hun advies aan de ziekenhuizen:
[..]
Bron: https://swab.nl/nl/covid-19#to_23
Misschien werden deze medicijnen al eerder proefsgewijs gebruikt, maar dit is dus nu de huidige richtlijn terechtgekomen. De medicijnen in de eerste zin van de tweede alinea wordt dus sterk afgeraden te gebruiken. Over plasmatherapie (van Sanquin bijvoorbeeld) kwamen laatst ook zeer positieve onderzoeksresultaten uit Argentinie naar boven, maar moet waarschijnlijk nog verder onderzocht worden voordat het in de richtlijn komt.
Botbreuken komen veel voor en zijn meestal het gevolg van een ongeval. Naar schatting komen er in Nederland zo'n 175.000 botbreuken per jaar voor. Dat betekent dat er bijna 500 mensen per dag een botbreuk oplopen en dat er elke 3 minuten iemand een botbreuk oploopt...!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Komt het breken van met name een heup uberhaupt wel in noemenswaardige mate bij "jongeren" (zeg, iedereen onder de 60) voor? Naar mijn idee zijn die botten bij een jonger iemand niet zo broos dat ze meteen breken bij een uitglijder of val van de fiets.
Die sportongevallen zullen het laatste jaar wel afgenomen zijn. Zoveel mensen die minder sporten, die minder buiten komen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Botbreuken komen veel voor en zijn meestal het gevolg van een ongeval. Naar schatting komen er in Nederland zo'n 175.000 botbreuken per jaar voor. Dat betekent dat er bijna 500 mensen per dag een botbreuk oplopen en dat er elke 3 minuten iemand een botbreuk oploopt...!
Een groot gedeelte daarvan ontstaat bij jongeren ten gevolge van een verkeers- , bedrijfs- of sportongeval. Een andere gedeelte onstaat bij ouderen met osteoporose (botontkalking), waardoor de kwetsbare botten al bij een klein ongelukje makkelijk kunnen breken. Door de toenemende vergrijzing is de verwachting dat in 2025 er circa 200.000 botbreuken per jaar optreden.
https://www.trauma.nl/pub/botbreuken
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Komt het breken van met name een heup uberhaupt wel in noemenswaardige mate bij "jongeren" (zeg, iedereen onder de 60) voor? Naar mijn idee zijn die botten bij een jonger iemand niet zo broos dat ze meteen breken bij een uitglijder of val van de fiets.
https://www.crystalrunhea(...)so-dangerous-elderlyquote:a study published in 2015 in Mediators of Inflammation revealed 87% to 96% of people who suffer from hip fractures are over 65 years of age.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heupfractuurquote:Gemiddeld worden er jaarlijks 17.000 mensen met een gebroken heup opgenomen in het ziekenhuis. Daarvan zijn er 15.000 ouder dan 55 jaar. Vanaf deze leeftijd neemt de frequentie sterk toe met de leeftijd. Zo hebben 85-jarigen 1,5 keer zo vaak een gebroken heup als 80-jarigen.
Ik hoop dat we de vaccins van Zwisterland voorlopig mogen overnemen en hier doorkunnen gaan met vaccinerenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef mir1986 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fl.facebook.com%2F
Waarom keurt Zwitserland het vaccin voorlopig af en gaan wij hiermee door?
Als ze dan hun voorraad of orders even doorsturen. Alvast bedankt!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef mir1986 het volgende:
Wij hebben zorgvuldig gehandeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef mir1986 het volgende:
Nee. Bron: M gisteravondquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef Mortaxx het volgende:
Komt er wel een uitzondering voor de Elfstedentocht?
Of het tijdens een normale winter wel het doel is om in het ziekenhuis te komen....quote:Nederlanders moeten vooral genieten van het natuurijs en het winterse weer dat voor de komende dagen wordt voorspeld, vindt premier Mark Rutte. De minister-president gaf er wel een opmerkelijke waarschuwing bij: ,,Val niet", zei hij. ,,Doe voorzichtig. Ziekenhuizen zitten niet te wachten op botbreuken." Zij hebben het door corona al erg druk namelijk.
Niet alleen tijdens het schaatsen, maar ook tijdens het fietsen en achter het stuur in de auto moeten mensen extra opletten, zegt Rutte na de wekelijkse ministerraad. Daar is niet uitgebreid gesproken over de volle ziekenhuizen en de gevolgen van het winterweer, zegt de premier. Het kabinet kan voor de komende dagen niet direct een oplossingen bieden.
Nee, maar de voorzitter van de vereniging Friesche elf steden heeft daar wel wat over te zeggen en die was te gast.quote:
En er gaan veel meer ongelukken gebeuren dan normaal. Lekker een nacht sneeuwen en niemand op de straat de het zout inrijdt. Dat wordt een fiasco.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Of het tijdens een normale winter wel het doel is om in het ziekenhuis te komen....
Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef Mortaxx het volgende:
Komt er wel een uitzondering voor de Elfstedentocht?
Mooi, kappers hier ook graag zsm. Ik zou deze kut tijd al een stuk beter trekken als ik er niet uitzag als Neil uit de Young Ones.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:12 schreef asco het volgende:
Versoepelingen België:
https://www.hln.be/dossie(...)ot-1-maart~af1a457c/
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-coronavirus.htmlquote:18-60-jarigen met medische indicatie worden later gevaccineerd
De nieuwe volgorde van de vaccinatievolgorde is bekend gemaakt. Het belangrijkste verschil is dat 18 tot 60-jarigen met een medische indicatie iets later aan de beurt komen. Ook komt niet meer deze hele groep (zo'n 1,8 miljoen mensen) in één keer aan de beurt, maar wordt er voorrang gegeven aan de mensen met een hoog gezondheidsrisico.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef josja het volgende:
[..]
Mooi, kappers hier ook graag zsm. Ik zou deze kut tijd al een stuk beter trekken als ik er niet uitzag als Neil uit de Young Ones.
Maar goed, op een paar dagen koud weer icm veel sneeuw kun je geen Elfstedentocht houden. Of je moet 100 km willen klunenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat denk je zelf
Al gaan die gekke Friezen natuurlijk wel gewoon schaatsen. It giet oan
Waarom kunnen ze nu al wel in België versoepelen en hier in Nederland niet? Waarom zijn die verschillen zo groot?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef josja het volgende:
[..]
Mooi, kappers hier ook graag zsm. Ik zou deze kut tijd al een stuk beter trekken als ik er niet uitzag als Neil uit de Young Ones.
Echt wel. De strooiwagens gaan gewoon de weg op, hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:16 schreef maan_man het volgende:
En er gaan veel meer ongelukken gebeuren dan normaal. Lekker een nacht sneeuwen en niemand op de straat de het zout inrijdt. Dat wordt een fiasco.
Wat te denken van avocado’s. Sowieso belachelijk dat die in deze tijd nog zonder triage gekocht kunnen worden. Al helemaal na 20u ‘s avondsquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja, maar het zout moet ingereden worden. Dat gaat lastiger worden, want 's nachts op de weg ist verboten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt wel. De strooiwagens gaan gewoon de weg op, hoor.
Ja maar je hebt verkeer nodig om het zout in te rijden. Anders werkt het niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft weinig zin als er geen auto’s zijn om het zout de weg in te rijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat België veel minder vergrijzing kent. Hier is de helft 65+quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze nu al wel in België versoepelen en hier in Nederland niet? Waarom zijn die verschillen zo groot?
Relax, had de post al aangepast.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft weinig zin als er geen auto’s zijn om het zout de weg in te rijden.
Kappers knippen gewoon aan huis of bij ze thuis. Even "een kopje koffie drinken" mag gewoon.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef josja het volgende:
[..]
Volgende week gooien ze weer met de dobbelsteen, kijken welke strategie er dan uitrolt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Anton91 het volgende:
Vaccinatiestrategie aangepast, de groep tussen 18-60 nu opgesplitst in twee groepen volgens de NOS.
[ afbeelding ]
Wel erg vaag...
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-coronavirus.html
Ik kan er geen een vindenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kappers knippen gewoon aan huis of bij ze thuis. Even "een kopje koffie drinken" mag gewoon.
Waarom het jezelf zo moeilijk maken dan?
Die boomerkappers vaak nietquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kappers knippen gewoon aan huis of bij ze thuis. Even "een kopje koffie drinken" mag gewoon.
Waarom het jezelf zo moeilijk maken dan?
Is er ergens een duidelijkere versie van dit plaatje? Dit kan geen mens lezenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Anton91 het volgende:
Vaccinatiestrategie aangepast, de groep tussen 18-60 nu opgesplitst in twee groepen volgens de NOS.
[ afbeelding ]
Wel erg vaag...
[..]
Jij wil lessen nemen in versoepelen van het land wat als eerste een avondklok had en het hoogste aantal doden ter wereld heeft per hoofd van de bevolking? Nee, dank je.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze nu al wel in België versoepelen en hier in Nederland niet? Waarom zijn die verschillen zo groot?
Dit is veel erger:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel erg vaag...
[..]
De Jonge kiest er dus bewust voor om langer in lockdown te zitten. En bedankt.quote:Het kabinet laat zowel de 60- tot 65-jarigen als de verpleegkundigen in de langdurige zorg vaccineren met het derde goedgekeurde vaccin, dat van AstraZeneca.
[..]
De beide groepen komen in februari en maart aan de beurt. Het vaccineren duurt daardoor wat langer, maar het is de beste keuze, vindt De Jonge.
Remmington HC5810 aanraderquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:41 schreef BlackLining het volgende:
Wel riskant trouwens. Tijdens de vorige lockdown had ik even snel een tondeuse gehaald bij de Action maar die scheed er halverwege mee uitzag het al bijna gebeuren dat ik met m'n half kaalgeschoren kop terug moest naar de winkel voor een nieuwe
Flexibel zijn naar voortschrijdend inzicht is dat. Het zou wat zijn als we nog steeds de strategie van maart 2020 zouden blijven volgen. Ik ben blij dat het kabinet en de minister open staan voor kritiek en aanpassingen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgende week gooien ze weer met de dobbelsteen, kijken welke strategie er dan uitrolt.
Ja en half november waren wij België nog aan het uitlachenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij wil lessen nemen in versoepelen van het land wat als eerste een avondklok had en het hoogste aantal doden ter wereld heeft per hoofd van de bevolking? Nee, dank je.
Mijn weelderige haardos vormt de waterloo van menig tondeuse. Pas op wat je aanraadt.quote:
Uiteraard. Een totaal door de staat geregeerde samenleving met een volledige inperking van de vrijheid is de natte droom van iedere VVD'er. En jij dacht dat ze dit ooit zouden loslaten?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is veel erger:
[..]
De Jonge kiest er dus bewust voor om langer in lockdown te zitten. En bedankt.
Het is een aardige vuistregel bij complottheorieën dat als degene die verantwoordelijk wordt gehouden ook persoonlijk last ondervindt van de situatie, je het niet serieus hoeft te nemen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard. Een totaal door de staat geregeerde samenleving met een volledige inperking van de vrijheid is de natte droom van iedere VVD'er. En jij dacht dat ze dit ooit zouden loslaten?
Je verwacht het niet.quote:
hier is het veeeel rustiger als zonder avondklok......quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je verwacht het niet.
Al die illegale feestjes die nu voorkomen zijn door het ietsje moeilijker te maken om een illegaal feestje te organiseren...
je bent denk ik in de war met de SPquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard. Een totaal door de staat geregeerde samenleving met een volledige inperking van de vrijheid is de natte droom van iedere VVD'er. En jij dacht dat ze dit ooit zouden loslaten?
Dit was volkomen de verwachten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je verwacht het niet.
Al die illegale feestjes die nu voorkomen zijn door het ietsje moeilijker te maken om een illegaal feestje te organiseren...
Hier kon je sowieso al een kanon afschieten, al maanden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier is het veeeel rustiger als zonder avondklok......
Ja goh. Ik denk dat er meer onderzoek nodig is om zeker te kunnen stellen dat deze wereldschokkende hypothese echt juist is.quote:Voor de invoering van de avondklok telden ze op de middagen meer mensen op straat dan in de avonden. Dat contrast is iets scherper geworden, maar het totale aantal mensen op straat per dag bleef over het algemeen gelijk. Deze uitkomst doet vermoeden dat juist meer mensen in de middag naar buiten gaan om iets op straat te doen wat ze zonder avondklok later zouden ondernemen.
Ja maar baat het niet dan schaadt het niet toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit was volkomen de verwachten.
Truus uit Delft gaat nog steeds bij Tante Sjaan uit Den Haag op de koffie
Bezoekjes in het weekend overdag gaan nog steeds onverminderd door
De koffie in de avond is voortaan om 19:00 ipv 20:00
De luchtbedjes worden de ene week bij kees opgepompt en volgende week bij Jan
De illegale feestjes zijn nooit gestopt.
Natuurlijk zal je er een gedeelte wel mee tegenhouden, maar een gedeelte zal ook zeker verplaatst zijn in tijd
Goed om te weten voor alle ouders die hun kinderen niet willen laten testen als er een klasgenootje besmet is.quote:
Zeker, voor de zekerheid verlengen we het nog met een week of 3 minimaalquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar baat het niet dan schaadt het niet toch?
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik er een gevonden door op een fb bericht een kapper uit te nodigen voor een kopje koffiequote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:33 schreef josja het volgende:
[..]
Ik kan er geen een vindenJa, categorie ' buurvrouw zet een bloempot op je kop', maar die sla ik even over. Mijn eigen kapper doet het niet.
Wel tussen 9 en 5 toch? Want buiten kantooruren blijven de vaccinatielocaties dichtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:04 schreef Lokasenna het volgende:
Vanmiddag 8 vaccinaties gezet, ik heb mijn steentje weer bijgedragen.
JAAAAquote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:35 schreef Mammietje het volgende:
Goed nieuws voor de mensen die nog geen eiersnijder hebben!![]()
@:leolinedance
https://www.action.com/nl-nl/
Inwoners van een zorginstelling, dus die hoeven er niet de deur voor uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:09 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wel tussen 9 en 5 toch? Want buiten kantooruren blijven de vaccinatielocaties dicht
Je schrijft PVV verkeerd.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hugo is van het CDA.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is veel erger:
[..]
De Jonge kiest er dus bewust voor om langer in lockdown te zitten. En bedankt.
Op de duur van de lockdown zal dat nauwelijks invloed hebben.quote:Het kabinet laat zowel de 60- tot 65-jarigen als de verpleegkundigen in de langdurige zorg als eerste vaccineren met het AstraZeneca-vaccin. Daarmee wordt afgeweken van het advies van de Gezondheidsraad, dat gisteren adviseerde met alleen de eerste groep te beginnen.
Minister De Jonge van Volksgezondheid spreekt van een "lastige keuze", maar vindt dat er een te groot risico wordt genomen als het personeel in de wijkverpleging, gehandicaptenzorg en verpleeghuizen moeten wachten op een inentingen.
Jawel. Hoe eerder mensen van 60+ gevaccineerd zijn hoe sneller de bezetting in het ziekenhuis daalt en hoe sneller de maatregelen er af kunnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Op de duur van de lockdown zal dat geen invloed hebben.
Welke reactie verwacht je hier eigenlijk op?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet zo denderend he die cijfers van vandaag?
Weer een daling in ALLESquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet zo denderend he die cijfers van vandaag?
Uhuh, tot men net als in Spanje zegt dat men pas gaat loslaten als 70% van de bevolking is ingeënt. Gaat hier ook gebeuren, let maar op.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Hoe eerder mensen van 60+ gevaccineerd zijn hoe sneller de bezetting in het ziekenhuis daalt en hoe sneller de maatregelen er af kunnen.
This Tweet is unavailable.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:48 schreef Haags het volgende:
Twitterfunctie doet het ff niet of zo dus dan maar zo
https://twitter.com/fonslambie/status/1357746930554728449?s=19compleet van de pot gerukt
Ja is verwijderd. Ging erover dat ze een verlenging van avondklok tot 2 maart voorzien.quote:
Kunnen we lang wachten 20% is minderjarig en die worden niet gevaccineerd voorlopig en ik gok dat we bij de volwassen niet een dekking van >88% gaan krijgen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Uhuh, tot men net als in Spanje zegt dat men pas gaat loslaten als 70% van de bevolking is ingeënt. Gaat hier ook gebeuren, let maar op.
Ja, dat is wat anders dan even met de auto over de grens voor wat boodschapjes of een restaurant pikken omdat dat in je eigen land dicht is...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
3 uurtjes vliegen een teringeind noemen
Knappe conclusie die je trekt na het tellen van mensen bij drie Amsterdamse pleinen op vier dagen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit was volkomen de verwachten.
Truus uit Delft gaat nog steeds bij Tante Sjaan uit Den Haag op de koffie
Bezoekjes in het weekend overdag gaan nog steeds onverminderd door
De koffie in de avond is voortaan om 19:00 ipv 20:00
De luchtbedjes worden de ene week bij kees opgepompt en volgende week bij Jan
De illegale feestjes zijn nooit gestopt.
Natuurlijk zal je er een gedeelte wel mee tegenhouden, maar een gedeelte zal ook zeker verplaatst zijn in tijd
het is 3 weken meer, dus zo raar klinkt het dan niet, maar mentaal zou ik liever een verlenging tot 28 februari zien. Beetje het 4.95 effect zeg maar.quote:
Vraag ik mij ook altijd af bij zijn reacties, 2 weken prima daling en nu wat minder...en dan zo'n opmerking om ...ja om wat eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Welke reactie verwacht je hier eigenlijk op?
Is er nou al bewijs voor de nut en noodzaak van dat ding? Gaat allemaal wel heel erg makkelijk hoor.quote:
Belachelijk. als ik een maatregel mag noemen waar het effect nooit meetbaar van zal zijn, is het deze wel.quote:
Je ziet toch dat de cijfers dalen. Hoeveel meer bewijs wil je?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er nou al bewijs voor de nut en noodzaak van dat ding? Gaat allemaal wel heel erg makkelijk hoor.
Gelukkig staan de burgers met kids vanaf maandag weer hutje mutje op het schoolplein. Maar na 21.00 is het te druk op straat hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Belachelijk. als ik een maatregel mag noemen waar het effect nooit meetbaar van zal zijn, is het deze wel.
Ik zie een afname van de daling in de periode dat dat ding effect zou moeten krijgen. Zeg maar vanaf nu. Hoeveel bewijs voor het tegendeel wil je hebben?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Je ziet toch dat de cijfers dalen. Hoeveel meer bewijs wil je?
Minderjarigen hoeven hier al geen 1.5m te houden dus die tellen vast niet mee, en btw de bereidheid is al tot ruim 80% gestegen in nl.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kunnen we lang wachten 20% is minderjarig en die worden niet gevaccineerd voorlopig en ik gok dat we bij de volwassen niet een dekking van >88% gaan krijgen.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
Rutte is echt gek met z'n paar tafeltjes per restaurant en maximum aantal klanten per dag voor een kapper
Maakt niet uit, Britse widowmaker is als staatsvijand nummer 1 geclassificeerd. De dreiging is al genoeg om alles op slot te houden. En anders wel de dreiging dat het een dreiging is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:51 schreef alpeko het volgende:
Opmars Britse variant in België lijkt te vertragen
De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep VRT.
Opvallende ontwikkeling. Hoe verklaren we die?
Mensen zonder ziel kunnen ook niet getest worden.quote:
Gelijk bijna een maand verlengen ookquote:
Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
Rutte is echt gek met z'n paar tafeltjes per restaurant en maximum aantal klanten per dag voor een kapper
Ze willen gewoon weer 'wat doen'. En als het straks weer gaat stijgen gaan we weer 'wat anders doen' en dan is dat opeens weer de Heilige Graal.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie een afname van de daling in de periode dat dat ding effect zou moeten krijgen. Zeg maar vanaf nu. Hoeveel bewijs voor het tegendeel wil je hebben?
Nee dat is een onzinredenering, maar ik heb ook nog geen overtuigend betoog voor gezien. En dat is echt niet omdat ik het niet wil horen. Maar omdat het blijft hangen in algemene vaagheden.
dat je dan net zo goed dicht kunt blijven is er op tegenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?
Wat is er op tegen?
Het is puur luchtfietserij voor de bühne. In de praktijk totaal niet uitvoerbaarquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?
Wat is er op tegen?
het is gewoon ruilen tegen de scholen open.....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelijk bijna een maand verlengen ook
Komt er nu dan wel een uitgebreide onderbouwing van het nut van deze maatregel?
365 dagen to stop the spreadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier is het veeeel rustiger als zonder avondklok......
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is gewoon ruilen tegen de scholen open.....
Ik doelde er meer op dat het nutteloos is om te eisen dat de vaccinatiegraad >70% van de hele bevolking is voordat je gaat versoepelen. Dat gaan ze niet halen dit jaar en is compleet onnodig. 70% van de volwassen is voldoende zoals het er naar uit ziet. Dat gaat wel lukken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Minderjarigen hoeven hier al geen 1.5m te houden dus die tellen vast niet mee, en btw de bereidheid is al tot ruim 80% gestegen in nl.
En besides als het nodig is voor de vakantie, of de overheid koppelt letterlijk "dat percentage" aan "vrijheid voor iedereen" dan gaan veel mensen wel hoor.
Mensen willen hun vrijheid immers terug, en hoe langer het duurt hoe wanhopiger en depressiever ze worden en hoe meer ze zullen springen op alles wat verlossing bied - ook een vaccin 😃
Hier zijn we verplicht de kleine op te halen met een mondkapje. Buitenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig staan de burgers met kids vanaf maandag weer hutje mutje op het schoolplein. Maar na 21.00 is het te druk op straat hoor.
Het is alvast niet erg duidelijk. De VRT schrijft:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:51 schreef alpeko het volgende:
Opmars Britse variant in België lijkt te vertragen
De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep VRT.
Opvallende ontwikkeling. Hoe verklaren we die?
Maar vorige week was de laatste week van januari. Dan is het eventueel nog mogelijk dat ze de cijfers bedoelen die vorige week bekend gemaakt werden, maw van twee weken geleden. Maar De Gucht zegt dat de toename vertraagt, van 20 naar 16 is geen tragere toename, het is een afname.quote:In de laatste week van januari bleek 16 procent van de besmettingen veroorzaakt te zijn door de Britse variant van het coronavirus. "De Britse variant is nog steeds in opmars, maar de toename lijkt wel wat te vertragen in vergelijking met de eerste weken van januari", zegt viroloog Steven Van Gucht op de persconferentie van Sciensano.
Ter vergelijking: in de eerste week van januari ging het bij 9 procent van de vastgestelde besmettingen in ons land over de Britse variant. Vorige week was dat opgelopen tot 20 procent. Met 16 procent nu ligt het aantal besmettingen met de Britse variant nog wel hoog, maar lijkt de toename dus te vertragen.
Je kunt het natuurlijk best zo maken dat het controleerbaar is. Laat ze maar een administratie bijhouden. Desnoods doe je het op dagen van de week ofzo. Het gaat om het principe.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is puur luchtfietserij voor de bühne. In de praktijk totaal niet uitvoerbaar
Ga je boa's laten controleren hoeveel mensen er op een dag bij een kapper zijn geweest? Geef je een restaurant met 100 couverts nu echt iets als ze ze op 20% bezetting mogen draaien? En wie gaat dat controleren
Wacht je toch buiten het hek?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier zijn we verplicht de kleine op te halen met een mondkapje. Buiten
Als het buiten het schoolterrein is kunnen ze dat helemaal niet verplichten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
als je een lulkapje had gedragen dan had je daar nu geen last van gehadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is juist buiten het hekquote:
Baat het niet, schaadt het niet zou Rutte zeggen. Net als bij de mondkapjes doet het vast wel 'iets'.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zie ik niet hoe de school dat kan verplichten.
Het kan er ook als dwingende vraag staanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit. Onder dit motto wordt alles er doorheen gefietst. Het maakt echt allemaal niet meer uit en het einde is nog niet in zicht.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Baat het niet, schaadt het niet zou Rutte zeggen. Net als bij de mondkapjes doet het vast wel 'iets'.
Het is niet verplicht. Valt niet meegeven strikt genomen niet onder ontvoering dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier krijg je je kind niet mee als je geen mondkapje hebt
Ik ben dan ook niet van plan mij eraan te gaan houdenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een Assenaar van 120 kg die in de zorg werkt. Hoe dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:17 schreef eragon2890 het volgende:
Kijk hoe zorgvuldig we vaccineren!!
https://www.dvhn.nl/drent(...)reiken-26473608.html
Ik lees net de nieuwsbrief van de school van mijn zoontjes:quote:
Nice!quote:Israëlische wetenschappers hebben een veelbelovend medicijn voor de behandeling van Covid-19 ontwikkeld. Het middel, Exo-CD24 genaamd, helpt een zogenoemde cytokinestorm te voorkomen. Dat is een overreactie van het immuunsysteem die medeverantwoordelijk wordt gehouden voor het hoge sterftecijfer onder coronapatiënten.
Bij een fase 1-proef met dertig personen, matig tot ernstig ziek door het virus, reageerde volgens Israëlische media bijna iedereen positief op het nieuwe medicament. Van hen mochten er 29 na drie tot vijf dagen het ziekenhuis verlaten. ,,Een grote doorbraak", aldus Nadir Arber, die het eiwit CD24 bouwde met zijn team van het Ichilov Medisch Centrum in Tel Aviv.
Arber voegde eraan toe dat het nieuwe preparaat een keer per dag gedurende enkele minuten moet worden geïnhaleerd om direct in de longen het immuunsysteem te beteugelen en de levensgevaarlijke cytokinestorm te doen luwen. De behandeling moet vijf dagen worden volgehouden. Voordat CD24 op de markt kan worden gebracht, is nog een uitgebreid verder testprogramma nodig.
https://www.ad.nl/binnenl(...)alt-verder~a4db658f/
Wat leuk, wederrechtelijke vrijheidsberoving.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Israël profileert zich lekker voor zijn klein landjequote:
Ik maak me onderhand meer zorgen over de fratsen van onze eigen regering dan om het virus zelf.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Dit. Onder dit motto wordt alles er doorheen gefietst. Het maakt echt allemaal niet meer uit en het einde is nog niet in zicht.
Ik hoop maar dat de school zelf dit niet heeft opgesteld...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik lees net de nieuwsbrief van de school van mijn zoontjes:
Jongere kinderen kunnen door één ouder gebracht en gehaald worden. Houdt het afscheid zo kort mogelijk en
wacht bij het ophalen op de afgesproken plek, 1,5 meter verwijderd van de andere ouders. Als de school uit is
vertrekt u zo snel mogelijk met uw kind weer naar huis. Op het plein verzoeken wij u om een mondkapje te
dragen.
Lijkt het alsof ik dat doe? Dat valt meestal best meequote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het kan er ook als dwingende vraag staan![]()
Daarnaast kunnen mensen er ook gewoon rekening mee houden als ze dat gevraagd word. Niet iedereen zoekt direct de randen van de wet op
Iedereen weet dat het "hout" is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat de school zelf dit niet heeft opgesteld...
Dit is het verslag waar die percentages vandaan komen:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is alvast niet erg duidelijk. De VRT schrijft:
[..]
Maar vorige week was de laatste week van januari. Dan is het eventueel nog mogelijk dat ze de cijfers bedoelen die vorige week bekend gemaakt werden, maw van twee weken geleden. Maar De Gucht zegt dat de toename vertraagt, van 20 naar 16 is geen tragere toename, het is een afname.
Misschien is het een fout (van de VRT of van De Gucht), misschien is het een gevolg van een andere manier van testen (op s-gene target failure ipv door sequencing), meer tests van specifieke leeftijdsgroepen waar de variant nog niet zo verspreid is, gevolg van het groter aantal besmettingen in Wallonië (als de variant daar minder aanwezig is), misschien een grote foutmarge door weinig samples...
Geen idee.
Ook wel bekend als "ontvoering", zoals ik hierboven zeg. Feest!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat leuk, wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Jij kan het lezen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een Assenaar van 120 kg die in de zorg werkt. Hoe dan?
Nou ontvoering is nog net wat anders. Maar het ligt er dicht tegen aanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ook wel bekend als "ontvoering", zoals ik hierboven zeg. Feest!
Gijzeling word dat genoemdquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ontvoering is nog net wat anders. Maar het ligt er dicht tegen aan
Aha!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:29 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dit is het verslag waar die percentages vandaan komen:
https://covid-19.sciensan(...)recente%20update.pdf
Op pagina 20 staat de betreffende grafiek. Ik kan daar inderdaad wel uithalen dat er een keer 20 procent is gemeten en later een keer 16, maar het gaat zo op en neer dat dat niet echt een fatsoenlijke conclusie lijkt te zijn. Het laatste punt gaat ook richting 25 dus een afname is het iig niet.
Edit: zo worden er dus steeds strohalmpjes gevonden om het te downplayen, die uiteindelijk een stuk genuanceerder blijken te zijn.
wat een gekloot en gezeiks met die vaccinaties, dit had ik me nooit kunnen voorstellen, meer berichten over mensen die weigeren ofzo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:49 schreef Predator40 het volgende:
"Het vaccin van AstraZeneca zal in eerste instantie worden ingezet voor zowel mensen van 60 tot en met 64 jaar als werknemers in de langdurige zorg. Dat heeft coronaminister Hugo de Jonge vanmiddag bekendgemaakt.
Het gaat tot zeker eind maart duren, mogelijk zelfs tot begin april, voordat iedereen in die groepen aan de beurt is geweest."
tot begin April,en dan 12 weken later pas het 2de shot.
Dan zitten we op begin juli voordat echt alle ouderen/kwetsbaren compleet gevaccineerd zijn ?
kortom, het gaat allemaal nog wel even duren.
een paar dagen geleden werd er nog gezegd dat alle kwetsbaren tegen het randje van de lente gevaccineerd zouden zijn ( met de eerste prik dan waarschijnlijk ).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een gekloot en gezeiks met die vaccinaties, dit had ik me nooit kunnen voorstellen, meer berichten over mensen die weigeren ofzo.
Waarom 12 weken wachten? Is dat niet alleen in het begin als het nog erg kritisch is allemaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die termijnen net zo lang gaan houden als ze een paar maan verder zijn en er massaal geprikt word.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:49 schreef Predator40 het volgende:
"Het vaccin van AstraZeneca zal in eerste instantie worden ingezet voor zowel mensen van 60 tot en met 64 jaar als werknemers in de langdurige zorg. Dat heeft coronaminister Hugo de Jonge vanmiddag bekendgemaakt.
Het gaat tot zeker eind maart duren, mogelijk zelfs tot begin april, voordat iedereen in die groepen aan de beurt is geweest."
tot begin April,en dan 12 weken later pas het 2de shot.
Dan zitten we op begin juli voordat echt alle ouderen/kwetsbaren compleet gevaccineerd zijn ?
kortom, het gaat allemaal nog wel even duren.
Corona veroorzaakt dus ook hersenschade bij mensen die niet geïnfecteerd zijn. Welke idioten verzinnen dit soort regels?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
o.a omdat dat de beste tijd ertussen is voor de maximale bescherming.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom 12 weken wachten? Is dat niet alleen in het begin als het nog erg kritisch is allemaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die termijnen net zo lang gaan houden als ze een paar maan verder zijn en er massaal geprikt word.
Ik ook. Het is wachten op de volgende maatregel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik maak me onderhand meer zorgen over de fratsen van onze eigen regering dan om het virus zelf.
Merck in samenwerking met Oncoimmune heeft een soortgelijke stof inmiddels al in phase 3 clinical trials. Tot nu toe veelbelovende resultatenquote:
Een uitstekende maatregel voor hen die achteraf toch spijt hebben van hun kroost.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In nederlandje wordt huilend en met angst en beven de Britse mutatie-apocalyps afgewacht en wordt de bevolking in haar eigen huis opgehokt. Ondertussen ontwikkelt men in de grotemensenwereld medicijnen...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:11 schreef Exavere het volgende:
[..]
Merck in samenwerking met Oncoimmune heeft een soortgelijke stof inmiddels al in phase 3 clinical trials. Tot nu toe veelbelovende resultaten![]()
http://www.oncoimmune.com(...)80:cd24fc&Itemid=426
In NL worden vaccins ontwikkelt, dat is beter dan medicijnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In nederlandje wordt huilend en met angst en beven de Britse mutatie-apocalyps afgewacht en wordt de bevolking in haar eigen huis opgehokt. Ondertussen ontwikkelt men in de grotemensenwereld medicijnen...
Ik vind het prima dat beiden ontwikkelt worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In NL worden vaccins ontwikkelt, dat is beter dan medicijnen.
Je mag straks toch alleen nog maar de grens over met een vaccinatiebewijs.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:19 schreef TLC het volgende:
In Belgie mogen binnenkort de kappers weer open, krijg je kapperstoerisme vanuit Nederland
Wens de Belgen veel succes met controleren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je mag straks toch alleen nog maar de grens over met een vaccinatiebewijs.
Er zijn deze week net geen 200.000 vaccins gezet. Een redelijk aantal mensen hier was daar best sceptisch over een week geleden. Maar uiteindelijk lijkt het toch gelukt te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
Echt wat een drama dat vaccineren. Het is gewoon onacceptabel. En wat doe je er aan? Niets. Iemand moet de regering op haar vingers tikken, er moeten echt consequenties aan vast komen te zitten.
Het is constant maar aanmodderen. En het antwoord is "Ja, sorry, kunnen niet sneller" en dan blijft het daarbij en moeten wij het maar accepteren...
Vanmiddag al de kapper op de koffie gehadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:19 schreef TLC het volgende:
In Belgie mogen binnenkort de kappers weer open, krijg je kapperstoerisme vanuit Nederland
Ik vermoed omdat inmiddels uit onderzoek is gebleken dat de uiteindelijke bescherming dan juist een stuk beter wasquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom 12 weken wachten? Is dat niet alleen in het begin als het nog erg kritisch is allemaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die termijnen net zo lang gaan houden als ze een paar maan verder zijn en er massaal geprikt word.
Er is een medicijn mischien nu. Getest op 20 patienten. En er is geen enkele garantie dat dit beter werkt dan de middelen die nu al beschikbaar zijn. Of dat het werkt tegen de varianten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In nederlandje wordt huilend en met angst en beven de Britse mutatie-apocalyps afgewacht en wordt de bevolking in haar eigen huis opgehokt. Ondertussen ontwikkelt men in de grotemensenwereld medicijnen...
Dat het deze week toch goed gedaan is, is natuurlijk heel goed nieuws. Dat er dingen niet helemaal soepel gaan accepteert iedereen wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn deze week net geen 200.000 vaccins gezet. Een redelijk aantal mensen hier was daar best sceptisch over een week geleden. Maar uiteindelijk lijkt het toch gelukt te zijn.
Al met al gaat het op grote lijnen echt heel erg goed. Maar er zal altijd van alles mis gaan in zo'n gigantische operatie die in Nederland zijn gelijke niet kent.
Tegen de varianten werkt alleen demissionair kabinet Rutte, aldus demissionair Rutte.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een medicijn mischien nu. Getest op 20 patienten. En er is geen enkele garantie dat dit beter werkt dan de middelen die nu al beschikbaar zijn. Of dat het werkt tegen de varianten.
Ik leef alweer alsof er geen avondklok is. Ze kunnen me wat. Ben er nu definitief klaar mee namelijk. En mocht ik politie of BOA tegenkomen, dan is het gewoon snel wegvluchten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:15 schreef JosMert het volgende:
Nog een maand avondklok. Man, man. Wat een beleid.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voorstel-maatregelen
quote:Opmars Britse variant in België lijkt te vertragen
Verder complimenteerde hij in een persconferentie de Belgen. "Want het is opmerkelijk hoe we erin geslaagd zijn om sinds november de curve stabiel te houden, ondanks de aanhoudende druk van het virus. Dit vroeg een inspanning en solidariteit waar we terecht trots op kunnen zijn." In België zijn de coronamaatregelen vergelijkbaar met die in Nederland. Er wordt in het land gedacht aan enkele versoepelingen. Zo pleitte de Waalse premier Elio Di Rupo voor een spoedige heropening van kappers en dierenparken.
Uit onderzoek bij bloeddonoren blijkt dat een op de vijf Belgen inmiddels antistoffen tegen het virus heeft, zei Van Gucht.
quote:Britse variant in 6 procent bij nieuwe gevallen in Duitsland
De besmettelijkere, Britse variant van het coronavirus wordt op dit moment gezien bij zo'n 6 procent van de nieuwe besmettingen in Duitsland.
Lothar Wieler van het Robert Koch-instituut, de Duitse evenknie van het RIVM, benadrukte bij het melden van dat percentage dat de situatie "nog niet onder controle" is. Hij verwacht dat de komende tijd de variant dominanter zal worden. "Het virus is nog niet moe", zei Wieler. "Integendeel. Het heeft net weer een boost gekregen."
Data uit het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Denemarken bewijzen volgens hem dat de mutant aanzienlijk besmettelijker is.
Hoe kan de snelheid waarmee de Britse variant de overhand krijgt zo verschillen op het Europese vasteland?quote:Britse variant vaker aanwezig in Slowakije dan in VK'
In Slowakije beslaat de Britse coronavariant inmiddels bijna driekwart van alle coronabesmettingen. In Kosice, de tweede stad van het land, heeft zelfs 90 procent van de coronapatiënten in het ziekenhuis de Britse variant onder de leden. Dat melden de lokale gezondheidsautoriteiten. Volgens de vooraanstaande viroloog Pavel Jarcuska komt nergens in Europa de mutatie zo vaak voor als in Slowakije. "Zelfs niet in het Verenigd Koninkrijk zelf."
Jarcuska zegt dat de Britse variant zich als een roofdier gedraagt. "Het is vooral erg dat het lijkt of er meer mensen overlijden. Ook belanden steeds jongere mensen in het ziekenhuis met een besmetting." De viroloog verwacht daarom niet dat er versoepeld kan worden. De voorgenomen opening van de scholen wordt vermoedelijk uitgesteld, schrijft nieuwssite Aktuality.sk.
Als er 200k per week inkomt kun je niet veel harder. Volgend kwartaal is de verwachting dat er tot 2 miljoen per week binnen komt, maar ik neem aan dat de huisartsen dan ook gaan meeprikken en er behoorlijk wat meer capaciteit wordt vrijgemaakt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat het deze week toch goed gedaan is, is natuurlijk heel goed nieuws. Dat er dingen niet helemaal soepel gaan accepteert iedereen wel.
Neemt niet weg dat we straks toch echt 10x zoveel moeten gaan prikken per week over enkele weken om enig effect te kunnen hebben dit jaar.
200K per week ga je het niet mee redden, dan ben al 6,5 maand bezig om iedereen maar 1 prik te geven.
Dat zijn echt Bijbelse proporties. Ik zie dat echt niet snel gebeuren. Dan moet er nog héél veel gaan veranderen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat we straks toch echt 10x zoveel moeten gaan prikken per week over enkele weken om enig effect te kunnen hebben dit jaar.
200K per week ga je het niet mee redden, dan ben al 6,5 maand bezig om iedereen maar 1 prik te geven.
Je zou bijna gaan denken dat die 2/3e die het RIVM 'berekend' heeft, toch niet helemaal klopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:35 schreef Breekfast het volgende:
Onderstaande hier al langs gekomen? Van de NOS liveblog:
[..]
[..]
[..]
Hoe kan de snelheid waarmee de Britse variant de overhand krijgt zo verschillen op het Europese vasteland?Hier zou de Britse variant al voor 2/3 van de besmettingen zorgen.
Datum waarop de Britse variant zijn intrede doet kan wellicht verschillen, maar dan nog. Nog maar 6% in Duitsland? Hoe dan?
Britse variant is bij nader inzien helemaal niet zo het einde van de wereld. Mark my words.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:35 schreef Breekfast het volgende:
Onderstaande hier al langs gekomen? Van de NOS liveblog:
[..]
[..]
[..]
Hoe kan de snelheid waarmee de Britse variant de overhand krijgt zo verschillen op het Europese vasteland?Hier zou de Britse variant al voor 2/3 van de besmettingen zorgen.
Datum waarop de Britse variant zijn intrede doet kan wellicht verschillen, maar dan nog. Nog maar 6% in Duitsland? Hoe dan?
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tegen de varianten werkt alleen demissionair kabinet Rutte, aldus demissionair Rutte.
Hebben ze het berekend? Echt?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat die 2/3e die het RIVM 'berekend' heeft, toch niet helemaal klopt.
Yes sowieso. Rutte heeft vandaag ook gezegd dat hij nog nooit getest is en dat je niet hoeft te testen als je geen klachten hebt..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Britse variant is bij nader inzien helemaal niet zo het einde van de wereld. Mark my words.
"geschat"quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat die 2/3e die het RIVM 'berekend' heeft, toch niet helemaal klopt.
Dus we krijgen 2,3 miljoen vaccins van CureVac, maar goedkeuring is pas verwacht in Q3?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:42 schreef zalkc het volgende:
Zat al even te zoeken naar het bijgewerkte leveringsbeeld van deze week
[ afbeelding ]
Beeld van december
[ afbeelding ]
Ook nog maar 20% ongeveer dus in Denemarken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:40 schreef _serial_ het volgende:
Hier staan trouwens de resultaten van Denemarken en de B.1.1.7 variant en sequencen
https://www.covid19genomics.dk/statistics
Detailquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus we krijgen 2,3 miljoen vaccins van CureVac, maar goedkeuring is pas verwacht in Q3?
de limburgerquote:De kappers in België mogen op 13 februari, pal voor Valentijnsdag, na meer dan drie maanden weer aan de slag.
Andere niet-medische contactberoepen zoals schoonheidsspecialisten mogen vanaf 1 maart weer hun klanten ontvangen. De campings mogen open op 8 februari en de dierenparken op 13 februari, heeft het Overlegcomité van de zes regeringen besloten. Dat hebben ingewijden aan persbureau Belga bevestigd.
Op zich best een hoopvol beeld voor de periode vanaf de zomer. Dan zou een behoorlijk deel van de bevolking toch al gevaccineerd kunnen zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:42 schreef zalkc het volgende:
[ afbeelding ]
Beeld van december
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dooie mus....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:42 schreef zalkc het volgende:
[ afbeelding ]
Beeld van december
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ruim voor de zomer zijn de meeste kwestbaren, > 60 al gevaccineerd hoop ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Op zich best een hoopvol beeld voor de periode vanaf de zomer. Dan zou een behoorlijk deel van de bevolking toch al gevaccineerd kunnen zijn.
Kunnen die met hun vaccinatiebewijs onder de arm mooi weer naar de kroeg.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ruim voor de zomer zijn de meeste kwestbaren, > 60 al gevaccineerd hoop ik.
En hier in NL?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ook nog maar 20% ongeveer dus in Denemarken.
We zijn al weer drie dagen verder hè. Het zal inmiddels wel 75% zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En hier in NL?
Maar het RIVM heeft dus vanuit de betrekkelijk weinige data die ze hebben over B117 berekend dat het bij ons 2/3 is?
En met ook de tweede prik achter de rug mogen ze tevens tot na 12en blijven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen die met hun vaccinatiebewijs onder de arm mooi weer naar de kroeg.
Hoe durven mensen plezier proberen te hebben. Thuiszitten en chagrijnen moeten ze. Beetje normaal willen leven, wie denken ze wel niet dat ze zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ah nog een verbod:
Sleeverbod in Bloemendaal
https://www.telegraaf.nl/(...)erbod-in-bloemendaal
Volgens mij is dit de laatste harde data:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En hier in NL?
Maar het RIVM heeft dus vanuit de betrekkelijk weinige data die ze hebben over B117 berekend dat het bij ons 2/3 is?
De rest is modellering.quote:Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof.
OMG ze zijn totaal van de pot gerukt. Ik heb al vaker gezegd : straks verbieden ze ons om buitenshuis uit te ademen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ah nog een verbod:
Ja echt hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ah nog een verbod:
Als ik me goed herinner ging het in Nederland in twee weken (week 53/2020 tot week 2/2021) van 5.4% naar 19.8% (of gezien het lage aantal samples: van 4-7 % naar 18-22 %). Denemarken: in twee weken van 7.5% naar 19.1%.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ook nog maar 20% ongeveer dus in Denemarken.
Waarschijnlijk 120%, waardoor we inmiddels een dikke 170.000 vastgestelde besmettingen per dag hebben.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zijn al weer drie dagen verder hè. Het zal inmiddels wel 75% zijn.
Ik denk dat de tuin van de gemiddelde Bloemendaler ruim voldoende is voor wat leuke sneeuwpretquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja echt hoor.
Ik zou als ik de bewoners van bloemendaal was massaal de straat op gaan met een slee.
Afgelopen week:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Wordt er ook regelmatig geüpdatet waar besmettingen plaatsvinden?
Ben daar wel benieuwd naar nu we ruime tijd in lockdown met avondklok zitten.
Wie besmet wie nu. En waar?
Dank. Waar vind je deze data?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Afgelopen week:
Thuissituatie (huisgenoten inclusief niet-samenwonende partner) 56.7% (was 51.3%)
Bezoek in de thuissituatie (van of bij familie,vrienden, enz.) 20.0% (was 26%)
Werksituatie 17.7% (was 14%)
Aangezien je letterlijk nergens meer naartoe kan, zijn die percentages volgens mij nogal nutteloos geworden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Afgelopen week:
Thuissituatie (huisgenoten inclusief niet-samenwonende partner) 56.7% (was 51.3%)
https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederlandquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dank. Waar vind je deze data?
Afname van besmettingen door bezoek zou effect kunnen zijn van de avondklok. Was tijdje terug 30% dacht ik..
Het is inderdaad gewoon duidelijk dat de meeste besmettingen gewoon thuis of familie opgedaan worden momenteel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien je letterlijk nergens meer naartoe kan, zijn die percentages volgens mij nogal nutteloos geworden.
Daar houden ze zich er wel aan. Iedereen stemt daar VVD, dé partij die voor een volledige inperking van de burgerlijke vrijheid isquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ah nog een verbod:
Whoa!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:42 schreef zalkc het volgende:
[ afbeelding ]
Beeld van december
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet mee eens, dit geeft je nog een beetje grip op waar de besmettingen plaatsvinden. Dan kun je dus ook gerichter acteren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien je letterlijk nergens meer naartoe kan, zijn die percentages volgens mij nogal nutteloos geworden.
Precies op tijd om die groep de concertbranche weer tot leven te laten wekken. Blaas met 140 decibel je kunstgebit eruit, prop het mandje van je rollator vol met pillen en bier, en laat die kunstheupjes maar swingen!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen die met hun vaccinatiebewijs onder de arm mooi weer naar de kroeg.
*proest!*quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ah nog een verbod:
Maar dat kan je alleen voorkomen door het bezoek te verbieden, maar dat gaat niet gebeuren (want dat is handhaving achter de voordeur)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Niet mee eens, dit geeft je nog een beetje grip op waar de besmettingen plaatsvinden. Dan kun je dus ook gerichter acteren.
Die besmettingen door bezoek is de 'boosdoener' denk ik haast. Dat is 1 persoon. Die neemt het mee naar huis en besmet daar zijn huishouden. Als je die schakel kan doorbreken..
Als een Hollander niet klaagt dan is die doodquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:17 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Whoa!
Waarom is iedereen dan down? Het is toch alleen maar beter als we minder van het slechtste vaccin (AZ) krijgen maar meer dan 4 keer zoveel van de beste vaccins (pfizer en moderna)?
Ik heb in de afgelopen maanden van zo veel dingen geroepen dat het niet zou gebeuren, dat ik hier mijn geld inmiddels ook niet meer op inzet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat kan je alleen voorkomen door het bezoek te verbieden, maar dat gaat niet gebeuren (want dat is handhaving achter de voordeur)
Nee, inmiddels is er een avondklok, verbieden we sleetje rijden, het volgende is tijdsloten op boodschappen te doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen maanden van zo veel dingen geroepen dat het niet zou gebeuren, dat ik hier mijn geld inmiddels ook niet meer op inzet.
Daarom zou ik liever zien dat veel meer over de schakel van besmettingen wordt verteld. Geef niet alleen de maatregel, maar blijf uitleggen en herhalen waar nu de besmettingen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat kan je alleen voorkomen door het bezoek te verbieden, maar dat gaat niet gebeuren (want dat is handhaving achter de voordeur)
Dan moeten ze talkshows gaan verbieden. Gaan ze niet doen want dan hebben de virologen een saaie avond.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Niet mee eens, dit geeft je nog een beetje grip op waar de besmettingen plaatsvinden. Dan kun je dus ook gerichter acteren.
Die besmettingen door bezoek is de 'boosdoener' denk ik haast. Dat is 1 persoon. Die neemt het mee naar huis en besmet daar zijn huishouden. Als je die schakel kan doorbreken..
Dat inderdaad..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen maanden van zo veel dingen geroepen dat het niet zou gebeuren, dat ik hier mijn geld inmiddels ook niet meer op inzet.
Zelfs de dood zal mij niet stoppen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als een Hollander niet klaagt dan is die dood
Alle dingen die je opnoemt kunnen toch gewoon thuis van achter je laptop?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weet je, al dat gemiep over teveel wandelaars, teveel recreanten, teveel sleetjesrijders. Misschien moeten we naar Amerika kijken en ons land herinrichten zodat je alles vanuit de auto kunt doen. Drive thru-pinnen, drive thru-boodschappen, drive thru-natuur bekijken, drive thru-blm protesten, drive thru-scholen. Allemaal in de eigen cocon, allemaal veilig.
RIP mensen zonder autoquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weet je, al dat gemiep over teveel wandelaars, teveel recreanten, teveel sleetjesrijders. Misschien moeten we naar Amerika kijken en ons land herinrichten zodat je alles vanuit de auto kunt doen. Drive thru-pinnen, drive thru-boodschappen, drive thru-natuur bekijken, drive thru-blm protesten, drive thru-scholen. Allemaal in de eigen cocon, allemaal veilig.
Talkshows doen toch helemaal niets in het grote plaatje.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan moeten ze talkshows gaan verbieden. Gaan ze niet doen want dan hebben de virologen een saaie avond.
Maar we moeten ook blijven bewegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alle dingen die je opnoemt kunnen toch gewoon thuis van achter je laptop?
Dat doen we hier ook, maar dan ontstaan er files en dan moet de boel dichtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoeft niet. Is meestal iemand die het ergens oploopt, bijvoorbeeld op werk, en thuis de rest van zijn gezin besmet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik zie alweer uit naar de foto's die vanuit een suggestief perspectief zijn genomen of jaren oud blijken te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:34 schreef Janneke141 het volgende:
De komende week een hoop vorst, dus lekker even een rondje schaatsen op het plaatselijke meer of het ondergelopen grasveld? Wel eerst even alle regels doorlezen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zopie-sleeen-ijsbaan
Ik neem aan dat de kranten hun "VEEL TE DRUK OP DE IJSBAAN VAN SCHUBBEKUTTEVEEN"-berichten al klaar hebben staan om te kunnen plaatsen.
Je ziet wel een minder sterke groei als je een denkbeeldig gemiddelde trekt, maar een afname kan ik ook niet vinden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aha!
Als ik het aantal pixels voor "S-gene dropout" en "PCR positive test" afmeet voor de laatste week van januari (25 t/m 31), de waarden optel en dan door elkaar deel kom ik uit op 19.4%. Waar de 16% vandaan komt is me niet duidelijk.
In Duitsland worden virologen en andere zorghotemetoten ook continu geïnterviewd, maar die zie je dan gewoon thuis voor een webcam zitten met een headset op. Ik snap niet waarom Nederlandse coronacoryfeeën persé continu aan een tafel in een televisiestudio moeten aanschuiven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan moeten ze talkshows gaan verbieden. Gaan ze niet doen want dan hebben de virologen een saaie avond.
Wat bedoel je met 'hoeft niet' want dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Is meestal iemand die het ergens oploopt, bijvoorbeeld op werk, en thuis de rest van zijn gezin besmet.
de rest van de bronnen zit rond de 1%.quote:Afgelopen week:
Verpleeghuis 7,1% (was 6,7%)
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bij AZ is de verwachting dat iets langer wachten zelfs gunstig is voor de effectiviteit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Daarom zou ik liever zien dat veel meer over de schakel van besmettingen wordt verteld. Geef niet alleen de maatregel, maar blijf uitleggen en herhalen waar nu de besmettingen plaatsvinden.
Richt je niet op de 10 of 20% die overal lak aan heeft. De meerderheid wil echt wel meewerken, maar daar hebben ze info voor nodig.
@Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Mee eens.
Het mag logisch lijken, maar laat ze eens vertellen hoe ze bij élk van de maatregelen verwachten dat die tot een reductie in besmettingen gaat leiden.
Hetzelfde als de manier van besmetten. Kan het tijdens het ademen al? Of moet iemand per se praten (met consumptie)? Of per se hoesten? In maart vorig jaar is hier eens terloops wat over geroepen en tja, dat is het dan.
En ik begrijp het zo enorm. De rek is er na bijna een jaar ook echt wel uit bij mensen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)XFEboKI38cRVHBbfJB-Y
Ik vind dit zo spijtig, zo erg, maakt me zo verdrietig
Nee, een paar users van FOK! zullen het vast beter weten dan experts in Belgiëquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:36 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je ziet wel een minder sterke groei als je een denkbeeldig gemiddelde trekt, maar een afname kan ik ook niet vinden.
Maarja die gekke Belgen zijn wel vaker niet te volgen 😅
Weet je of er ook ergens een grafiek of tabel is met die bronnen van besmetting over de weken heen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.
Dat het nu samenvalt met de winter werkt ook niet mee. Tijdens de 1e lockdown was het prachtig weer en kon je nog lekker dingen buiten doen in het lentje zonnetje. Dat maakte toch wel een deel goed. In ieder geval voor mij.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ik begrijp het zo enorm. De rek is er na bijna een jaar ook echt wel uit bij mensen.
We zitten nu in een veel strengere lockdown dan 11 maanden geleden en we lijken er alleen maar schepjes bovenop te kunnen doen. De avondklok was voor mij ook de druppel.
De koek is op bij velen, en het licht aan het einde van de tunnel is nog heel ver weg.
Nee, sorry.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Weet je of er ook ergens een grafiek of tabel is met die bronnen van besmetting over de weken heen?
Dat gaat over de effectiviteit, maar niet hoe die tot stand komt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.
Ik hoor het steeds van meer kanten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)XFEboKI38cRVHBbfJB-Y
Ik vind dit zo spijtig, zo erg, maakt me zo verdrietig
Klopt, hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat het nu samenvalt met de winter werkt ook niet mee. Tijdens de 1e lockdown was het prachtig weer en kon je nog lekker dingen buiten doen in het lentje zonnetje. Dat maakte toch wel een deel goed. In ieder geval voor mij.
Bel uw bank. O wacht.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Klopt, hoor.
Maanden jan/feb zijn altijd wel pittig ivm weer en korte dagen. Van die niets-maanden, met de 1e lockdown kwamen net alles weer in leven. Maakt zoveel uit.
Hou vol! Was de handen stuk! Blijf thuis! Blijf ademen!
Hoho, niet zo snel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Klopt, hoor.
Maanden jan/feb zijn altijd wel pittig ivm weer en korte dagen. Van die niets-maanden, met de 1e lockdown kwamen net alles weer in leven. Maakt zoveel uit.
Hou vol! Was de handen stuk! Blijf thuis! Blijf ademen!
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00251-4quote:“It’s become clear that transmission by inhalation of aerosols — the microscopic droplets — is an important if not dominant mode of transmission,”
Verkiezingen uitstellen, avondklok vervroegen, medische mondmaskers (ook buiten), niet meer dan x km van huis: ze kunnen nog van alles op tafel gooien. Hoe gekker, hoe beter.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, inmiddels is er een avondklok, verbieden we sleetje rijden, het volgende is tijdsloten op boodschappen te doen.
Dat zou zomaar eens uit de hoge hoed kunnen komen, het vervroegen en verlengen van de avondklok.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verkiezingen uitstellen, avondklok vervroegen, medische mondmaskers (ook buiten), niet meer dan x km van huis: ze kunnen nog van alles op tafel gooien. Hoe gekker, hoe beter.
Ze zullen wel vervroegen als de zomertijd ingaatquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou zomaar eens uit de hoge hoed kunnen komen, het vervroegen en verlengen van de avondklok.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Nee joh! Ben druk met mijn nieuwe lego-setje in elkaar te zetten en vandaag is de vloer van mijn nieuwbouwhuis er op gelegd. gaat hartstikke lekkerquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie het al, dit is de jaarvergadering van de vereniging "Er is geen licht in de duisternis, dat is de sneltrein"
Je mag niet uitademen want dan kun je anderen besmetten. De 3e golf is de schuld van al die mensen die uitademen in gezelschap. Niet doen dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Hoho, niet zo snel.
Alleen uitademen dan hè, niet inhaleren.
[..]
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00251-4
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |