Het is puur luchtfietserij voor de bühne. In de praktijk totaal niet uitvoerbaarquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?
Wat is er op tegen?
het is gewoon ruilen tegen de scholen open.....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelijk bijna een maand verlengen ook
Komt er nu dan wel een uitgebreide onderbouwing van het nut van deze maatregel?
365 dagen to stop the spreadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier is het veeeel rustiger als zonder avondklok......
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is gewoon ruilen tegen de scholen open.....
Ik doelde er meer op dat het nutteloos is om te eisen dat de vaccinatiegraad >70% van de hele bevolking is voordat je gaat versoepelen. Dat gaan ze niet halen dit jaar en is compleet onnodig. 70% van de volwassen is voldoende zoals het er naar uit ziet. Dat gaat wel lukken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Minderjarigen hoeven hier al geen 1.5m te houden dus die tellen vast niet mee, en btw de bereidheid is al tot ruim 80% gestegen in nl.
En besides als het nodig is voor de vakantie, of de overheid koppelt letterlijk "dat percentage" aan "vrijheid voor iedereen" dan gaan veel mensen wel hoor.
Mensen willen hun vrijheid immers terug, en hoe langer het duurt hoe wanhopiger en depressiever ze worden en hoe meer ze zullen springen op alles wat verlossing bied - ook een vaccin 😃
Hier zijn we verplicht de kleine op te halen met een mondkapje. Buitenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig staan de burgers met kids vanaf maandag weer hutje mutje op het schoolplein. Maar na 21.00 is het te druk op straat hoor.
Het is alvast niet erg duidelijk. De VRT schrijft:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:51 schreef alpeko het volgende:
Opmars Britse variant in België lijkt te vertragen
De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep VRT.
Opvallende ontwikkeling. Hoe verklaren we die?
Maar vorige week was de laatste week van januari. Dan is het eventueel nog mogelijk dat ze de cijfers bedoelen die vorige week bekend gemaakt werden, maw van twee weken geleden. Maar De Gucht zegt dat de toename vertraagt, van 20 naar 16 is geen tragere toename, het is een afname.quote:In de laatste week van januari bleek 16 procent van de besmettingen veroorzaakt te zijn door de Britse variant van het coronavirus. "De Britse variant is nog steeds in opmars, maar de toename lijkt wel wat te vertragen in vergelijking met de eerste weken van januari", zegt viroloog Steven Van Gucht op de persconferentie van Sciensano.
Ter vergelijking: in de eerste week van januari ging het bij 9 procent van de vastgestelde besmettingen in ons land over de Britse variant. Vorige week was dat opgelopen tot 20 procent. Met 16 procent nu ligt het aantal besmettingen met de Britse variant nog wel hoog, maar lijkt de toename dus te vertragen.
Je kunt het natuurlijk best zo maken dat het controleerbaar is. Laat ze maar een administratie bijhouden. Desnoods doe je het op dagen van de week ofzo. Het gaat om het principe.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is puur luchtfietserij voor de bühne. In de praktijk totaal niet uitvoerbaar
Ga je boa's laten controleren hoeveel mensen er op een dag bij een kapper zijn geweest? Geef je een restaurant met 100 couverts nu echt iets als ze ze op 20% bezetting mogen draaien? En wie gaat dat controleren
Wacht je toch buiten het hek?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier zijn we verplicht de kleine op te halen met een mondkapje. Buiten
Als het buiten het schoolterrein is kunnen ze dat helemaal niet verplichten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
als je een lulkapje had gedragen dan had je daar nu geen last van gehadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is juist buiten het hekquote:
Baat het niet, schaadt het niet zou Rutte zeggen. Net als bij de mondkapjes doet het vast wel 'iets'.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zie ik niet hoe de school dat kan verplichten.
Het kan er ook als dwingende vraag staanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit. Onder dit motto wordt alles er doorheen gefietst. Het maakt echt allemaal niet meer uit en het einde is nog niet in zicht.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Baat het niet, schaadt het niet zou Rutte zeggen. Net als bij de mondkapjes doet het vast wel 'iets'.
Het is niet verplicht. Valt niet meegeven strikt genomen niet onder ontvoering dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier krijg je je kind niet mee als je geen mondkapje hebt
Ik ben dan ook niet van plan mij eraan te gaan houdenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een Assenaar van 120 kg die in de zorg werkt. Hoe dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:17 schreef eragon2890 het volgende:
Kijk hoe zorgvuldig we vaccineren!!
https://www.dvhn.nl/drent(...)reiken-26473608.html
Ik lees net de nieuwsbrief van de school van mijn zoontjes:quote:
Nice!quote:Israëlische wetenschappers hebben een veelbelovend medicijn voor de behandeling van Covid-19 ontwikkeld. Het middel, Exo-CD24 genaamd, helpt een zogenoemde cytokinestorm te voorkomen. Dat is een overreactie van het immuunsysteem die medeverantwoordelijk wordt gehouden voor het hoge sterftecijfer onder coronapatiënten.
Bij een fase 1-proef met dertig personen, matig tot ernstig ziek door het virus, reageerde volgens Israëlische media bijna iedereen positief op het nieuwe medicament. Van hen mochten er 29 na drie tot vijf dagen het ziekenhuis verlaten. ,,Een grote doorbraak", aldus Nadir Arber, die het eiwit CD24 bouwde met zijn team van het Ichilov Medisch Centrum in Tel Aviv.
Arber voegde eraan toe dat het nieuwe preparaat een keer per dag gedurende enkele minuten moet worden geïnhaleerd om direct in de longen het immuunsysteem te beteugelen en de levensgevaarlijke cytokinestorm te doen luwen. De behandeling moet vijf dagen worden volgehouden. Voordat CD24 op de markt kan worden gebracht, is nog een uitgebreid verder testprogramma nodig.
https://www.ad.nl/binnenl(...)alt-verder~a4db658f/
Wat leuk, wederrechtelijke vrijheidsberoving.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Israël profileert zich lekker voor zijn klein landjequote:
Ik maak me onderhand meer zorgen over de fratsen van onze eigen regering dan om het virus zelf.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Dit. Onder dit motto wordt alles er doorheen gefietst. Het maakt echt allemaal niet meer uit en het einde is nog niet in zicht.
Ik hoop maar dat de school zelf dit niet heeft opgesteld...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik lees net de nieuwsbrief van de school van mijn zoontjes:
Jongere kinderen kunnen door één ouder gebracht en gehaald worden. Houdt het afscheid zo kort mogelijk en
wacht bij het ophalen op de afgesproken plek, 1,5 meter verwijderd van de andere ouders. Als de school uit is
vertrekt u zo snel mogelijk met uw kind weer naar huis. Op het plein verzoeken wij u om een mondkapje te
dragen.
Lijkt het alsof ik dat doe? Dat valt meestal best meequote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het kan er ook als dwingende vraag staan![]()
Daarnaast kunnen mensen er ook gewoon rekening mee houden als ze dat gevraagd word. Niet iedereen zoekt direct de randen van de wet op
Iedereen weet dat het "hout" is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat de school zelf dit niet heeft opgesteld...
Dit is het verslag waar die percentages vandaan komen:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is alvast niet erg duidelijk. De VRT schrijft:
[..]
Maar vorige week was de laatste week van januari. Dan is het eventueel nog mogelijk dat ze de cijfers bedoelen die vorige week bekend gemaakt werden, maw van twee weken geleden. Maar De Gucht zegt dat de toename vertraagt, van 20 naar 16 is geen tragere toename, het is een afname.
Misschien is het een fout (van de VRT of van De Gucht), misschien is het een gevolg van een andere manier van testen (op s-gene target failure ipv door sequencing), meer tests van specifieke leeftijdsgroepen waar de variant nog niet zo verspreid is, gevolg van het groter aantal besmettingen in Wallonië (als de variant daar minder aanwezig is), misschien een grote foutmarge door weinig samples...
Geen idee.
Ook wel bekend als "ontvoering", zoals ik hierboven zeg. Feest!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat leuk, wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Jij kan het lezen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een Assenaar van 120 kg die in de zorg werkt. Hoe dan?
Nou ontvoering is nog net wat anders. Maar het ligt er dicht tegen aanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ook wel bekend als "ontvoering", zoals ik hierboven zeg. Feest!
Gijzeling word dat genoemdquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ontvoering is nog net wat anders. Maar het ligt er dicht tegen aan
Aha!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:29 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dit is het verslag waar die percentages vandaan komen:
https://covid-19.sciensan(...)recente%20update.pdf
Op pagina 20 staat de betreffende grafiek. Ik kan daar inderdaad wel uithalen dat er een keer 20 procent is gemeten en later een keer 16, maar het gaat zo op en neer dat dat niet echt een fatsoenlijke conclusie lijkt te zijn. Het laatste punt gaat ook richting 25 dus een afname is het iig niet.
Edit: zo worden er dus steeds strohalmpjes gevonden om het te downplayen, die uiteindelijk een stuk genuanceerder blijken te zijn.
wat een gekloot en gezeiks met die vaccinaties, dit had ik me nooit kunnen voorstellen, meer berichten over mensen die weigeren ofzo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:49 schreef Predator40 het volgende:
"Het vaccin van AstraZeneca zal in eerste instantie worden ingezet voor zowel mensen van 60 tot en met 64 jaar als werknemers in de langdurige zorg. Dat heeft coronaminister Hugo de Jonge vanmiddag bekendgemaakt.
Het gaat tot zeker eind maart duren, mogelijk zelfs tot begin april, voordat iedereen in die groepen aan de beurt is geweest."
tot begin April,en dan 12 weken later pas het 2de shot.
Dan zitten we op begin juli voordat echt alle ouderen/kwetsbaren compleet gevaccineerd zijn ?
kortom, het gaat allemaal nog wel even duren.
een paar dagen geleden werd er nog gezegd dat alle kwetsbaren tegen het randje van de lente gevaccineerd zouden zijn ( met de eerste prik dan waarschijnlijk ).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een gekloot en gezeiks met die vaccinaties, dit had ik me nooit kunnen voorstellen, meer berichten over mensen die weigeren ofzo.
Waarom 12 weken wachten? Is dat niet alleen in het begin als het nog erg kritisch is allemaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die termijnen net zo lang gaan houden als ze een paar maan verder zijn en er massaal geprikt word.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:49 schreef Predator40 het volgende:
"Het vaccin van AstraZeneca zal in eerste instantie worden ingezet voor zowel mensen van 60 tot en met 64 jaar als werknemers in de langdurige zorg. Dat heeft coronaminister Hugo de Jonge vanmiddag bekendgemaakt.
Het gaat tot zeker eind maart duren, mogelijk zelfs tot begin april, voordat iedereen in die groepen aan de beurt is geweest."
tot begin April,en dan 12 weken later pas het 2de shot.
Dan zitten we op begin juli voordat echt alle ouderen/kwetsbaren compleet gevaccineerd zijn ?
kortom, het gaat allemaal nog wel even duren.
Corona veroorzaakt dus ook hersenschade bij mensen die niet geïnfecteerd zijn. Welke idioten verzinnen dit soort regels?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
o.a omdat dat de beste tijd ertussen is voor de maximale bescherming.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom 12 weken wachten? Is dat niet alleen in het begin als het nog erg kritisch is allemaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die termijnen net zo lang gaan houden als ze een paar maan verder zijn en er massaal geprikt word.
Ik ook. Het is wachten op de volgende maatregel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik maak me onderhand meer zorgen over de fratsen van onze eigen regering dan om het virus zelf.
Merck in samenwerking met Oncoimmune heeft een soortgelijke stof inmiddels al in phase 3 clinical trials. Tot nu toe veelbelovende resultatenquote:
Een uitstekende maatregel voor hen die achteraf toch spijt hebben van hun kroost.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In nederlandje wordt huilend en met angst en beven de Britse mutatie-apocalyps afgewacht en wordt de bevolking in haar eigen huis opgehokt. Ondertussen ontwikkelt men in de grotemensenwereld medicijnen...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:11 schreef Exavere het volgende:
[..]
Merck in samenwerking met Oncoimmune heeft een soortgelijke stof inmiddels al in phase 3 clinical trials. Tot nu toe veelbelovende resultaten![]()
http://www.oncoimmune.com(...)80:cd24fc&Itemid=426
In NL worden vaccins ontwikkelt, dat is beter dan medicijnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In nederlandje wordt huilend en met angst en beven de Britse mutatie-apocalyps afgewacht en wordt de bevolking in haar eigen huis opgehokt. Ondertussen ontwikkelt men in de grotemensenwereld medicijnen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |