Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
Rutte is echt gek met z'n paar tafeltjes per restaurant en maximum aantal klanten per dag voor een kapper
Ze willen gewoon weer 'wat doen'. En als het straks weer gaat stijgen gaan we weer 'wat anders doen' en dan is dat opeens weer de Heilige Graal.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie een afname van de daling in de periode dat dat ding effect zou moeten krijgen. Zeg maar vanaf nu. Hoeveel bewijs voor het tegendeel wil je hebben?
Nee dat is een onzinredenering, maar ik heb ook nog geen overtuigend betoog voor gezien. En dat is echt niet omdat ik het niet wil horen. Maar omdat het blijft hangen in algemene vaagheden.
dat je dan net zo goed dicht kunt blijven is er op tegenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?
Wat is er op tegen?
Het is puur luchtfietserij voor de bühne. In de praktijk totaal niet uitvoerbaarquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtegang wel sympathiek. Het was een willekeurig voorbeeld hé?
Wat is er op tegen?
het is gewoon ruilen tegen de scholen open.....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelijk bijna een maand verlengen ook
Komt er nu dan wel een uitgebreide onderbouwing van het nut van deze maatregel?
365 dagen to stop the spreadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier is het veeeel rustiger als zonder avondklok......
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is gewoon ruilen tegen de scholen open.....
Ik doelde er meer op dat het nutteloos is om te eisen dat de vaccinatiegraad >70% van de hele bevolking is voordat je gaat versoepelen. Dat gaan ze niet halen dit jaar en is compleet onnodig. 70% van de volwassen is voldoende zoals het er naar uit ziet. Dat gaat wel lukken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Minderjarigen hoeven hier al geen 1.5m te houden dus die tellen vast niet mee, en btw de bereidheid is al tot ruim 80% gestegen in nl.
En besides als het nodig is voor de vakantie, of de overheid koppelt letterlijk "dat percentage" aan "vrijheid voor iedereen" dan gaan veel mensen wel hoor.
Mensen willen hun vrijheid immers terug, en hoe langer het duurt hoe wanhopiger en depressiever ze worden en hoe meer ze zullen springen op alles wat verlossing bied - ook een vaccin 😃
Hier zijn we verplicht de kleine op te halen met een mondkapje. Buitenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig staan de burgers met kids vanaf maandag weer hutje mutje op het schoolplein. Maar na 21.00 is het te druk op straat hoor.
Het is alvast niet erg duidelijk. De VRT schrijft:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:51 schreef alpeko het volgende:
Opmars Britse variant in België lijkt te vertragen
De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep VRT.
Opvallende ontwikkeling. Hoe verklaren we die?
Maar vorige week was de laatste week van januari. Dan is het eventueel nog mogelijk dat ze de cijfers bedoelen die vorige week bekend gemaakt werden, maw van twee weken geleden. Maar De Gucht zegt dat de toename vertraagt, van 20 naar 16 is geen tragere toename, het is een afname.quote:In de laatste week van januari bleek 16 procent van de besmettingen veroorzaakt te zijn door de Britse variant van het coronavirus. "De Britse variant is nog steeds in opmars, maar de toename lijkt wel wat te vertragen in vergelijking met de eerste weken van januari", zegt viroloog Steven Van Gucht op de persconferentie van Sciensano.
Ter vergelijking: in de eerste week van januari ging het bij 9 procent van de vastgestelde besmettingen in ons land over de Britse variant. Vorige week was dat opgelopen tot 20 procent. Met 16 procent nu ligt het aantal besmettingen met de Britse variant nog wel hoog, maar lijkt de toename dus te vertragen.
Je kunt het natuurlijk best zo maken dat het controleerbaar is. Laat ze maar een administratie bijhouden. Desnoods doe je het op dagen van de week ofzo. Het gaat om het principe.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is puur luchtfietserij voor de bühne. In de praktijk totaal niet uitvoerbaar
Ga je boa's laten controleren hoeveel mensen er op een dag bij een kapper zijn geweest? Geef je een restaurant met 100 couverts nu echt iets als ze ze op 20% bezetting mogen draaien? En wie gaat dat controleren
Wacht je toch buiten het hek?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier zijn we verplicht de kleine op te halen met een mondkapje. Buiten
Als het buiten het schoolterrein is kunnen ze dat helemaal niet verplichten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
als je een lulkapje had gedragen dan had je daar nu geen last van gehadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is juist buiten het hekquote:
Baat het niet, schaadt het niet zou Rutte zeggen. Net als bij de mondkapjes doet het vast wel 'iets'.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zie ik niet hoe de school dat kan verplichten.
Het kan er ook als dwingende vraag staanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zie ik niet hoe de school dat kan verplichten.
Dit. Onder dit motto wordt alles er doorheen gefietst. Het maakt echt allemaal niet meer uit en het einde is nog niet in zicht.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Baat het niet, schaadt het niet zou Rutte zeggen. Net als bij de mondkapjes doet het vast wel 'iets'.
Het is niet verplicht. Valt niet meegeven strikt genomen niet onder ontvoering dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier krijg je je kind niet mee als je geen mondkapje hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |