SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ik heb sowieso de indruk dat het vooral de schoolmedewerkers zijn die het moeilijk hebben met de maatregelen. Meer dan de leerlingen zelf.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
En gisteren 500. Maar gerust ben ik er niet op. Komende dagen moeten duidelijkheid geven. Eind volgende week heb je het open scholen-effect erbij en is is het beeld sowieso vertroebeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog niet dat de trend een kleine krimp is geworden. Eergister waren het er nog 700.
Dat heeft natuurlijk wel een aantal mogelijke oorzaken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je ziet steeds een daling gedurende de week van het aantal meldingen, maar het lijkt er wel op dat de snelheid van deze daling behoorlijk afneemt de laatste paar weken.
Logisch. Die kinderen hoeven het ook niet te handhaven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb sowieso de indruk dat het vooral de schoolmedewerkers zijn die het moeilijk hebben met de maatregelen. Meer dan de leerlingen zelf.
Dat effect van primair onderwijs ga je waarschijnlijk niet zien, zagen we bij de eerdere opening ook niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
En gisteren 500. Maar gerust ben ik er niet op. Komende dagen moeten duidelijkheid geven. Eind volgende week heb je het open scholen-effect erbij en is is het beeld sowieso vertroebeld.
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
Neemt niet weg dat ik het een bizar beeld vind, van leerfabrieken met mondkapjes en plastic schermen. Het idee dat kinderen niet belast hoeven worden met volwassen zorgen en verantwoordelijkheden lijkt verdwenen.
Dat zou alleen maar fijn zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat effect van primair onderwijs ga je waarschijnlijk niet zien, zagen we bij de eerdere opening ook niet.
De leraren ook niet, die doen m.i. te krampachtig.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Logisch. Die kinderen hoeven het ook niet te handhaven.
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:23 schreef skrn het volgende:
Rutte: val niet op ijs, ziekenhuizen erg vol
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-erg-vol~a4db658f/
Fantastisch.![]()
Stooi ook maar eens zout voor de priklocaties, is wel nodig als je toch buiten moet wachten.
meer gewonden dan met vuurwerk dus ja.....gewoon consistent blijvenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.
Lijkt me wel elke vorm van plezier moet verboden worden!!!!! Befehl ist Befehlquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je verdraait de cijfers wederom:
4.392 vorige week vrijdag
4.365 vandaag.
Ik kijk altijd op https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/, zitten daar fouten in?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
4392 vorige week, 4326 deze week. Dat zijn de cijfers die ik voorbij zag komen?
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?
Dat is inderdaad wat anders dan puur: "Hij moet een mondkapje op/getest worden en nu is hij getraumatiseerd voor het leven".
Precies, gewoon een nachtje brommen en 1.000 Euro boete bij de eerste de beste sneeuwbal die door de lucht vliegt. Levensgevaarlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lijkt me wel elke vorm van plezier moet verboden worden!!!!! Befehl ist Befehl
Mijn kind gaat nog niet naar school maar snapt de ziekte zeer zeker wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.
Dat andere kinderen een dreiging zouden zijn is imo weer iets dat volwassenen erbij halen, niet de situatie zoals kinderen hem zien.
We zijn een samenleving he, kinderen hebben daarin ook gewoon hun eigen plek, met niet alleen maar lusten maar soms ook wat lasten
Hoop dat het een grapje was. Maar je weet het nooit in deze tijden. Het lijkt wel alsof de bevolking kleine kinderen zijn. Moeten we bananen ook verbieden omdat je over de schil kan uitglijden?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:23 schreef skrn het volgende:
Rutte: val niet op ijs, ziekenhuizen erg vol
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-erg-vol~a4db658f/
Fantastisch.![]()
Stooi ook maar eens zout voor de priklocaties, is wel nodig als je toch buiten moet wachten.
De gestapo gaat de huizen langs kijken of er iemand een sneeuwpop heeft gemaakt in de tuin! Levensgevaarlijk voor je het weet ga je door je rug.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, gewoon een nachtje brommen en 1.000 Euro boete bij de eerste de beste sneeuwbal die door de lucht vliegt. Levensgevaarlijk natuurlijk.
Daar ben ik het wel mee eens. Een jaar lang coronacrisis is voor een kind van 10 jaar 10% van het leven, zo tekende Aaf Brandt Corstius laatst op. Dat zette me wel aan het denken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?
Dat is inderdaad wat anders dan puur: "Hij moet een mondkapje op/getest worden en nu is hij getraumatiseerd voor het leven".
Misschien moeten we maar gaan leven zoals in The Matrix...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De gestapo gaat de huizen langs kijken of er iemand een sneeuwpop heeft gemaakt in de tuin! Levensgevaarlijk voor je het weet ga je door je rug.
Ik heb geen ervaring met kinderen in de leeftijd van groep 7/8, maar wel met pubers van 15+. Die zijn prima op de hoogte van het virus, maar ervaren ook dat ze er zelf geen tot bijna geen klachten van krijgen. Die zitten nog steeds elk weekend bij elkaar in de keet, gewoon tot een uur of 5 om de avondklok te ontlopen. Op school doen ze uit zichzelf niet aan 1,5m en na aanspreken daarop zijn ze het een minuut later "vergeten". Misschien dat kinderen minder egocentrisch zijn (en dat bedoel ik niet op een negatieve manier, voor een puber is hij/zij het centrum vd wereld). Mijn gok is dat ook op basisscholen na 1, hooguit 2, dagen blijkt dat die afstandsregels niet werken. Mijn advies: doe desnoods een mondkapje op op de gang of bij bewegingen door de klas, en laat het daarbij.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.
Dat andere kinderen een dreiging zouden zijn is imo weer iets dat volwassenen erbij halen, niet de situatie zoals kinderen hem zien.
We zijn een samenleving he, kinderen hebben daarin ook gewoon hun eigen plek, met niet alleen maar lusten maar soms ook wat lasten
Het is sowieso ontzettend vreemd hoe tijdsperceptie werkt. Van 0 tot 10 leek bij mij echt eeuwen te duren, terwijl 20 naar 30 echt zo voorbij was. Ik ga er maar niet over nadenken want ik kan hier zo onaangenaam slecht tegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Een jaar lang coronacrisis is voor een kind van 10 jaar 10% van het leven, zo tekende Aaf Brandt Corstius laatst op. Dat zette me wel aan het denken.
Net zoals het uitzicht op natuurijs voor mijn kinderen de gebeurtenis van het decennium is terwijl ik me een jeugd vol natuurijs herinner.
Kleinere groepjes lijkt me ook prima, weet niet in hoeverre dat haalbaar is in het PO. Zelfde geldt voor als je leraren en ouders hebt die tot de kwetsbare groep behoren en huiverig zijn. Kunnen die elkaar niet vinden en wel doorgaan met online?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee hoor. Bloedserieus.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoop dat het een grapje was. Maar je weet het nooit in deze tijden. Het lijkt wel alsof de bevolking kleine kinderen zijn. Moeten we bananen ook verbieden omdat je over de schil kan uitglijden?
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:34 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met kinderen in de leeftijd van groep 7/8, maar wel met pubers van 15+. Die zijn prima op de hoogte van het virus, maar ervaren ook dat ze er zelf geen tot bijna geen klachten van krijgen. Die zitten nog steeds elk weekend bij elkaar in de keet, gewoon tot een uur of 5 om de avondklok te ontlopen. Op school doen ze uit zichzelf niet aan 1,5m en na aanspreken daarop zijn ze het een minuut later "vergeten". Misschien dat kinderen minder egocentrisch zijn (en dat bedoel ik niet op een negatieve manier, voor een puber is hij/zij het centrum vd wereld). Mijn gok is dat ook op basisscholen na 1, hooguit 2, dagen blijkt dat die afstandsregels niet werken. Mijn advies: doe desnoods een mondkapje op op de gang of bij bewegingen door de klas, en laat het daarbij.
Ze mogen doen wat ze willen. Avondklok geef ik toch geen gehoor aan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:35 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a6f9cc9b/
tot 1 maart ?
Interessant, dat kan deels voor de hoge besmettingen van vandaag zorgen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef alpeko het volgende:
Zie bij pletdecurve overigens opvallend veel oude data bij ZH staan vandaag. 76 gevallen die uit 3e week dec komen:
[ afbeelding ]
En ook nog aardig wat cijfers van sept/okt. Zie ik bij andere provincies niet. Hooguit 1. Maar bij ZH gaat het om tientallen.
Precies, die negeer ik gewoon, sowieso loop ik bijna elke avond met de hond en heb nog nooit een agent gezien. Ook al 2x langs een maat geweest en daarna gewoon naar huis gelopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen. Avondklok geef ik toch geen gehoor aan.
Hoezo microgeneuk? Hij heeft toch ook gelijk?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee hoor. Bloedserieus.
Microgeneuk regulering.
Welkom in Nederland.
Uiteraard. Alles om het leven van de 86-jarige Hendrikje en haar 92-jarige vriendin Maria te sparenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:35 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a6f9cc9b/
tot 1 maart ?
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:40 schreef HPoi het volgende:
Hahahaha!
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-liggen-al-vol.html
Haha wat een lulletje is het ook, ik kan mij niet voorstellen dat hij zelf ook nooit denkt dat hij een lulletje is dat hij dit soort dingen als minister-president moet zeggen...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:40 schreef HPoi het volgende:
Hahahaha!
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-liggen-al-vol.html
Toch nog een voordeeltje gepakt door corona.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.![]()
't Is een luisarm jaar geweest, dat moet ik toegeven.
Mensen aanrijden is in deze tijden een klap in het gezicht van de zorg!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!
En dan later weer met een schijnheilig hoofd op tv gaan roepen dat je toch echt met andere klachten ook wel naar de dokter moet, en dat het niet de bedoeling is dat mensen de zorg gaan mijden.
Alles verbotenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziezo, als we het zo ongezellig mogelijk maken gaan mensen vast niet schaatsen. Toch?
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210205_25451772
Stel je voor dat mensen gedurende deze kutperiode plezier hebben!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziezo, als we het zo ongezellig mogelijk maken gaan mensen vast niet schaatsen. Toch?
Dit hele gesteggel over basisscholen biedt trouwens wel voldoende materiaal voor een nieuw seizoen van De Luizenmoeder.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.![]()
't Is een luisarm jaar geweest, dat moet ik toegeven.
Waarom spoort hij de bejaarden niet aan straks absoluut binnen te blijven? Want het wordt glad, en dan gaan ze massaal onderuit, met gebroken heupen als gevolg. De ziekenhuizen liggen al vol, verbied ze gewoon de straat op te gaanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!
En dan later weer met een schijnheilig hoofd op tv gaan roepen dat je toch echt met andere klachten ook wel naar de dokter moet, en dat het niet de bedoeling is dat mensen de zorg gaan mijden.
Denken ze nou echt dat mensen daar op een kluitje gaan zitten? Je moet echt je best doen om in de buitenlucht überhaupt binnen 1,5m van iemand anders te komen want dat is superongemakkelijk en tegen de menselijke natuur genaamd comfort zone.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)l-niet-in~a58699951/quote:Ook bij -10 graden mogen klanten de niet-essentiële winkel niet in
Ook al gaat het hard vriezen, het is en blijft verboden voor niet-essentiële winkels om hun klanten vanaf woensdag ín de zaak te ontvangen. Voor het afhalen van hun bestelling moeten klanten buiten blijven staan. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken. Volgens haar verandert het winterse weer niets aan de strenge voorwaarden die het kabinet eerder deze week bekendmaakte over het zogeheten click & collect-systeem.
Alle winkels mogen vanaf woensdag 10 februari gebruikmaken van een afhaalloket. Klanten kunnen thuis online of telefonisch een bestelling doorgeven en minimaal vier uur later kunnen ze het pakketje afhalen bij de desbetreffende winkel. ,,Dat gebeurt aan de deur. Winkeliers kunnen bijvoorbeeld een tafel in de deuropening plaatsen of een speciaal afhaalloket neerzetten. Maar het is vanwege de veiligheid echt niet de bedoeling dat de consument naar binnengaat’’, aldus de zegsvrouw van Economische Zaken. Volgens haar is het belangrijk dat winkels een afhaalschema maken waarbij rekening wordt gehouden met voldoende ruimte. ,,Dan hoeven mensen ook niet lang te wachten. Het zou niet goed zijn als er zes klanten per kwartier worden ingepland. Vanwege de kans op besmetting willen we funshopping en rijen voor de winkels voorkomen.’’
Menselijke maat
Jan Meerman, algemeen directeur van brancheorganisatie INretail, heeft geprobeerd het ministerie te overtuigen om de strenge voorwaarden met het oog op het slechte weer wat te versoepelen. ,,Helaas, dat doen ze niet. Daarom doen we een beroep op de menselijke maat. Je wilt je medewerkers toch niet tien uur lang in bittere kou in een hokje buiten laten zitten om bestellingen af te werken? Net zo min wil je dat een klant buiten moet staan met dit weer.’’
Meerman hoopt dat Nederland een land blijft waar we rekening met elkaar houden. ,,Iedereen heeft een hart, ook politici en handhavers. Het zou al heel wat schelen als de bestelling in het voorportaal van de winkel kan worden afgehaald. Dat kan op een veilige manier.’’
Winkelketens als Hema, Blokker en Wibra laten weten dat ze zeker rekening zullen houden met de winterse omstandigheden en veiligheid voor zowel klant als personeel voorop staat. ,,Het blijft daarnaast krom dat winkels die een pakketpunt van DHL of PostNL hebben, wel klanten binnen mogen ontvangen. Maar zodra je iets uit de winkel zelf bestelt en afhaalt, moet je buiten blijven staan. Ik ga er maar niet meer te veel over nadenken’’, zegt Bas Duijsens, ceo van winkelketen Wibra.
De Stichting Werkgroep Antibioticabeleid (SWAB) publiceert sinds 1998 richtlijnen voor het gebruik van antibiotica in ziekenhuizen en hebben op 21 januari hun richtlijnen aangepast voor het gebruik van medicatie bij Covid-patienten. Dit is hun advies aan de ziekenhuizen:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al meerdere berichten over medicijnen gelezen, maar heb eigenlijk geen idee welke middelen ook daadwerkelijk in Nederlandse ziekenhuizen worden gebruikt.
Bron: https://swab.nl/nl/covid-19#to_23quote:Optimale supportieve zorg is een essentiële interventie bij de behandeling van patiënten met COVID-19, zoals dat in de klinische centra is geprotocolleerd voor opgenomen patiënten en via richtlijnen vanuit de FMS is opgesteld. Daarnaast is bij patiënten met ernstige infectie waardoor extra zuurstoftoediening nodig is, de toediening van dexamethason 6 mg 1 maal per dag (gedurende max. 10 dagen) een behandeling waarvan aangetoond is dat deze de mortaliteit vermindert en risico op intubatie verlaagt. Verder kan remdesivir in een vroeg stadium van infectie, waarbij (nog) geen mechanische ventilatie nodig is, een bijdrage leveren aan eerder klinisch herstel. Er zijn beperkte data over het effect van combinatietherapie en dit is niet goed prospectief onderzocht. Voor IL-6 remming lijkt er mogelijk wel additioneel voordeel bij IC opname wegens respiratoire insufficiëntie, waarbij de timing van toediening naast gebruik van corticosteroïden essentieel is (nog niet gepeer-reviewde data).
Er is geen plek voor off-label gebruik van hydroxychloroquine, chloroquine of azitromycine, ivermectine en vitamine C/D. Indien overwogen wordt andere antivirale of immuunmodulerende medicatie of plasmatherapie toe te dienen aan patiënten die opgenomen zijn vanwege (matige of-) ernstige symptomen van ziekte, dient dit te gebeuren via inclusie in een wetenschappelijk klinisch onderzoek en niet via off-label gebruik.
Eigenlijk wel, maar dan vallen ze weer van de trap.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waarom spoort hij de bejaarden niet aan straks absoluut binnen te blijven? Want het wordt glad, en dan gaan ze massaal onderuit, met gebroken heupen als gevolg. De ziekenhuizen liggen al vol, verbied ze gewoon de straat op te gaan
Wie dwingt je daartoe?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)l-niet-in~a58699951/
Gelukkig is een kwartier stilstaan bij -10 niet gevaarlijk.
Er is geen stijging vergeleken met vorige week vrijdag. En ook niet als je gisteren vergelijkt met vorige week donderdag. De cijfers nemen nog steeds af.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:53 schreef KennyPowers het volgende:
Hoeveel dagen stijging alweer? 2? 3?
Komt het breken van met name een heup uberhaupt wel in noemenswaardige mate bij "jongeren" (zeg, iedereen onder de 60) voor? Naar mijn idee zijn die botten bij een jonger iemand niet zo broos dat ze meteen breken bij een uitglijder of val van de fiets.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar dan vallen ze weer van de trap.
Was laatst in het ziekenhuis bij afdeling breuken, nou 90% is bejaard kan ik je zeggen.
Top gevonden!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:52 schreef erkel het volgende:
[..]
De Stichting Werkgroep Antibioticabeleid (SWAB) publiceert sinds 1998 richtlijnen voor het gebruik van antibiotica in ziekenhuizen en hebben op 21 januari hun richtlijnen aangepast voor het gebruik van medicatie bij Covid-patienten. Dit is hun advies aan de ziekenhuizen:
[..]
Bron: https://swab.nl/nl/covid-19#to_23
Misschien werden deze medicijnen al eerder proefsgewijs gebruikt, maar dit is dus nu de huidige richtlijn terechtgekomen. De medicijnen in de eerste zin van de tweede alinea wordt dus sterk afgeraden te gebruiken. Over plasmatherapie (van Sanquin bijvoorbeeld) kwamen laatst ook zeer positieve onderzoeksresultaten uit Argentinie naar boven, maar moet waarschijnlijk nog verder onderzocht worden voordat het in de richtlijn komt.
Botbreuken komen veel voor en zijn meestal het gevolg van een ongeval. Naar schatting komen er in Nederland zo'n 175.000 botbreuken per jaar voor. Dat betekent dat er bijna 500 mensen per dag een botbreuk oplopen en dat er elke 3 minuten iemand een botbreuk oploopt...!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Komt het breken van met name een heup uberhaupt wel in noemenswaardige mate bij "jongeren" (zeg, iedereen onder de 60) voor? Naar mijn idee zijn die botten bij een jonger iemand niet zo broos dat ze meteen breken bij een uitglijder of val van de fiets.
Die sportongevallen zullen het laatste jaar wel afgenomen zijn. Zoveel mensen die minder sporten, die minder buiten komen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Botbreuken komen veel voor en zijn meestal het gevolg van een ongeval. Naar schatting komen er in Nederland zo'n 175.000 botbreuken per jaar voor. Dat betekent dat er bijna 500 mensen per dag een botbreuk oplopen en dat er elke 3 minuten iemand een botbreuk oploopt...!
Een groot gedeelte daarvan ontstaat bij jongeren ten gevolge van een verkeers- , bedrijfs- of sportongeval. Een andere gedeelte onstaat bij ouderen met osteoporose (botontkalking), waardoor de kwetsbare botten al bij een klein ongelukje makkelijk kunnen breken. Door de toenemende vergrijzing is de verwachting dat in 2025 er circa 200.000 botbreuken per jaar optreden.
https://www.trauma.nl/pub/botbreuken
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Komt het breken van met name een heup uberhaupt wel in noemenswaardige mate bij "jongeren" (zeg, iedereen onder de 60) voor? Naar mijn idee zijn die botten bij een jonger iemand niet zo broos dat ze meteen breken bij een uitglijder of val van de fiets.
https://www.crystalrunhea(...)so-dangerous-elderlyquote:a study published in 2015 in Mediators of Inflammation revealed 87% to 96% of people who suffer from hip fractures are over 65 years of age.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heupfractuurquote:Gemiddeld worden er jaarlijks 17.000 mensen met een gebroken heup opgenomen in het ziekenhuis. Daarvan zijn er 15.000 ouder dan 55 jaar. Vanaf deze leeftijd neemt de frequentie sterk toe met de leeftijd. Zo hebben 85-jarigen 1,5 keer zo vaak een gebroken heup als 80-jarigen.
Ik hoop dat we de vaccins van Zwisterland voorlopig mogen overnemen en hier doorkunnen gaan met vaccinerenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef mir1986 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fl.facebook.com%2F
Waarom keurt Zwitserland het vaccin voorlopig af en gaan wij hiermee door?
Als ze dan hun voorraad of orders even doorsturen. Alvast bedankt!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef mir1986 het volgende:
Wij hebben zorgvuldig gehandeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef mir1986 het volgende:
Nee. Bron: M gisteravondquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef Mortaxx het volgende:
Komt er wel een uitzondering voor de Elfstedentocht?
Of het tijdens een normale winter wel het doel is om in het ziekenhuis te komen....quote:Nederlanders moeten vooral genieten van het natuurijs en het winterse weer dat voor de komende dagen wordt voorspeld, vindt premier Mark Rutte. De minister-president gaf er wel een opmerkelijke waarschuwing bij: ,,Val niet", zei hij. ,,Doe voorzichtig. Ziekenhuizen zitten niet te wachten op botbreuken." Zij hebben het door corona al erg druk namelijk.
Niet alleen tijdens het schaatsen, maar ook tijdens het fietsen en achter het stuur in de auto moeten mensen extra opletten, zegt Rutte na de wekelijkse ministerraad. Daar is niet uitgebreid gesproken over de volle ziekenhuizen en de gevolgen van het winterweer, zegt de premier. Het kabinet kan voor de komende dagen niet direct een oplossingen bieden.
Nee, maar de voorzitter van de vereniging Friesche elf steden heeft daar wel wat over te zeggen en die was te gast.quote:
En er gaan veel meer ongelukken gebeuren dan normaal. Lekker een nacht sneeuwen en niemand op de straat de het zout inrijdt. Dat wordt een fiasco.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Of het tijdens een normale winter wel het doel is om in het ziekenhuis te komen....
Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:09 schreef Mortaxx het volgende:
Komt er wel een uitzondering voor de Elfstedentocht?
Mooi, kappers hier ook graag zsm. Ik zou deze kut tijd al een stuk beter trekken als ik er niet uitzag als Neil uit de Young Ones.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:12 schreef asco het volgende:
Versoepelingen België:
https://www.hln.be/dossie(...)ot-1-maart~af1a457c/
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-coronavirus.htmlquote:18-60-jarigen met medische indicatie worden later gevaccineerd
De nieuwe volgorde van de vaccinatievolgorde is bekend gemaakt. Het belangrijkste verschil is dat 18 tot 60-jarigen met een medische indicatie iets later aan de beurt komen. Ook komt niet meer deze hele groep (zo'n 1,8 miljoen mensen) in één keer aan de beurt, maar wordt er voorrang gegeven aan de mensen met een hoog gezondheidsrisico.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef josja het volgende:
[..]
Mooi, kappers hier ook graag zsm. Ik zou deze kut tijd al een stuk beter trekken als ik er niet uitzag als Neil uit de Young Ones.
Maar goed, op een paar dagen koud weer icm veel sneeuw kun je geen Elfstedentocht houden. Of je moet 100 km willen klunenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat denk je zelf
Al gaan die gekke Friezen natuurlijk wel gewoon schaatsen. It giet oan
Waarom kunnen ze nu al wel in België versoepelen en hier in Nederland niet? Waarom zijn die verschillen zo groot?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef josja het volgende:
[..]
Mooi, kappers hier ook graag zsm. Ik zou deze kut tijd al een stuk beter trekken als ik er niet uitzag als Neil uit de Young Ones.
Echt wel. De strooiwagens gaan gewoon de weg op, hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:16 schreef maan_man het volgende:
En er gaan veel meer ongelukken gebeuren dan normaal. Lekker een nacht sneeuwen en niemand op de straat de het zout inrijdt. Dat wordt een fiasco.
Wat te denken van avocado’s. Sowieso belachelijk dat die in deze tijd nog zonder triage gekocht kunnen worden. Al helemaal na 20u ‘s avondsquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja, maar het zout moet ingereden worden. Dat gaat lastiger worden, want 's nachts op de weg ist verboten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt wel. De strooiwagens gaan gewoon de weg op, hoor.
Ja maar je hebt verkeer nodig om het zout in te rijden. Anders werkt het niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft weinig zin als er geen auto’s zijn om het zout de weg in te rijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat België veel minder vergrijzing kent. Hier is de helft 65+quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze nu al wel in België versoepelen en hier in Nederland niet? Waarom zijn die verschillen zo groot?
Relax, had de post al aangepast.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft weinig zin als er geen auto’s zijn om het zout de weg in te rijden.
Kappers knippen gewoon aan huis of bij ze thuis. Even "een kopje koffie drinken" mag gewoon.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef josja het volgende:
[..]
Volgende week gooien ze weer met de dobbelsteen, kijken welke strategie er dan uitrolt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Anton91 het volgende:
Vaccinatiestrategie aangepast, de groep tussen 18-60 nu opgesplitst in twee groepen volgens de NOS.
[ afbeelding ]
Wel erg vaag...
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-coronavirus.html
Ik kan er geen een vindenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kappers knippen gewoon aan huis of bij ze thuis. Even "een kopje koffie drinken" mag gewoon.
Waarom het jezelf zo moeilijk maken dan?
Die boomerkappers vaak nietquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kappers knippen gewoon aan huis of bij ze thuis. Even "een kopje koffie drinken" mag gewoon.
Waarom het jezelf zo moeilijk maken dan?
Is er ergens een duidelijkere versie van dit plaatje? Dit kan geen mens lezenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Anton91 het volgende:
Vaccinatiestrategie aangepast, de groep tussen 18-60 nu opgesplitst in twee groepen volgens de NOS.
[ afbeelding ]
Wel erg vaag...
[..]
Jij wil lessen nemen in versoepelen van het land wat als eerste een avondklok had en het hoogste aantal doden ter wereld heeft per hoofd van de bevolking? Nee, dank je.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze nu al wel in België versoepelen en hier in Nederland niet? Waarom zijn die verschillen zo groot?
Dit is veel erger:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:17 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel erg vaag...
[..]
De Jonge kiest er dus bewust voor om langer in lockdown te zitten. En bedankt.quote:Het kabinet laat zowel de 60- tot 65-jarigen als de verpleegkundigen in de langdurige zorg vaccineren met het derde goedgekeurde vaccin, dat van AstraZeneca.
[..]
De beide groepen komen in februari en maart aan de beurt. Het vaccineren duurt daardoor wat langer, maar het is de beste keuze, vindt De Jonge.
Remmington HC5810 aanraderquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:41 schreef BlackLining het volgende:
Wel riskant trouwens. Tijdens de vorige lockdown had ik even snel een tondeuse gehaald bij de Action maar die scheed er halverwege mee uitzag het al bijna gebeuren dat ik met m'n half kaalgeschoren kop terug moest naar de winkel voor een nieuwe
Flexibel zijn naar voortschrijdend inzicht is dat. Het zou wat zijn als we nog steeds de strategie van maart 2020 zouden blijven volgen. Ik ben blij dat het kabinet en de minister open staan voor kritiek en aanpassingen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgende week gooien ze weer met de dobbelsteen, kijken welke strategie er dan uitrolt.
Ja en half november waren wij België nog aan het uitlachenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij wil lessen nemen in versoepelen van het land wat als eerste een avondklok had en het hoogste aantal doden ter wereld heeft per hoofd van de bevolking? Nee, dank je.
Mijn weelderige haardos vormt de waterloo van menig tondeuse. Pas op wat je aanraadt.quote:
Uiteraard. Een totaal door de staat geregeerde samenleving met een volledige inperking van de vrijheid is de natte droom van iedere VVD'er. En jij dacht dat ze dit ooit zouden loslaten?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is veel erger:
[..]
De Jonge kiest er dus bewust voor om langer in lockdown te zitten. En bedankt.
Het is een aardige vuistregel bij complottheorieën dat als degene die verantwoordelijk wordt gehouden ook persoonlijk last ondervindt van de situatie, je het niet serieus hoeft te nemen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard. Een totaal door de staat geregeerde samenleving met een volledige inperking van de vrijheid is de natte droom van iedere VVD'er. En jij dacht dat ze dit ooit zouden loslaten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |