abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:17:50 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_197835803

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:18:47 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197835812
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
Ik heb sowieso de indruk dat het vooral de schoolmedewerkers zijn die het moeilijk hebben met de maatregelen. Meer dan de leerlingen zelf.
pi_197835824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat betekent nog niet dat de trend een kleine krimp is geworden. Eergister waren het er nog 700.
En gisteren 500. Maar gerust ben ik er niet op. Komende dagen moeten duidelijkheid geven. Eind volgende week heb je het open scholen-effect erbij en is is het beeld sowieso vertroebeld.
pi_197835828
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je ziet steeds een daling gedurende de week van het aantal meldingen, maar het lijkt er wel op dat de snelheid van deze daling behoorlijk afneemt de laatste paar weken.
Dat heeft natuurlijk wel een aantal mogelijke oorzaken.
- Britse variant invloed.
- Wellicht zitten we op het best haalbare voor deze tijd van het jaar met de maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197835830
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb sowieso de indruk dat het vooral de schoolmedewerkers zijn die het moeilijk hebben met de maatregelen. Meer dan de leerlingen zelf.
Logisch. Die kinderen hoeven het ook niet te handhaven.
pi_197835841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:19 schreef alpeko het volgende:

[..]

En gisteren 500. Maar gerust ben ik er niet op. Komende dagen moeten duidelijkheid geven. Eind volgende week heb je het open scholen-effect erbij en is is het beeld sowieso vertroebeld.
Dat effect van primair onderwijs ga je waarschijnlijk niet zien, zagen we bij de eerdere opening ook niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197835843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.

Neemt niet weg dat ik het een bizar beeld vind, van leerfabrieken met mondkapjes en plastic schermen. Het idee dat kinderen niet belast hoeven worden met volwassen zorgen en verantwoordelijkheden lijkt verdwenen.
Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?

Dat is inderdaad wat anders dan puur: "Hij moet een mondkapje op/getest worden en nu is hij getraumatiseerd voor het leven".
pi_197835850
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat effect van primair onderwijs ga je waarschijnlijk niet zien, zagen we bij de eerdere opening ook niet.
Dat zou alleen maar fijn zijn natuurlijk.
pi_197835856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Logisch. Die kinderen hoeven het ook niet te handhaven.
De leraren ook niet, die doen m.i. te krampachtig.

Sluit gewoon de lerarenkamer, zet desnoods een Donald Duck mondkapje op, en ga lesgeven.
pi_197835886
Rutte: val niet op ijs, ziekenhuizen erg vol

https://www.ad.nl/binnenl(...)en-erg-vol~a4db658f/

Fantastisch. _O-

Stooi ook maar eens zout voor de priklocaties, is wel nodig als je toch buiten moet wachten. _O-
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:24:39 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197835895
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:23 schreef skrn het volgende:

Fantastisch. _O-

Stooi ook maar eens zout voor de priklocaties, is wel nodig als je toch buiten moet wachten. _O-
Schaatsen en alle andere soorten van vertier verbieden lijkt me het beste.
pi_197835939
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

meer gewonden dan met vuurwerk dus ja.....gewoon consistent blijven
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197835944
En door het ijs zakken, mag dat dan wel? :?

Oh nee, het hele kabinet heeft dat al gedaan. :7
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:27:20 #14
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197835947
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Lijkt me wel elke vorm van plezier moet verboden worden!!!!! Befehl ist Befehl
pi_197835958
Zie bij pletdecurve overigens opvallend veel oude data bij ZH staan vandaag. 76 gevallen die uit 3e week dec komen:

En ook nog aardig wat cijfers van sept/okt. Zie ik bij andere provincies niet. Hooguit 1. Maar bij ZH gaat het om tientallen.
pi_197835963
Op zich prima cijfers, hopelijk is het een uitschieter. Komende dagen wordt wel cruciaal. Ben heel benieuwd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197835966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:57 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Je verdraait de cijfers wederom:

4.392 vorige week vrijdag
4.365 vandaag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:

[..]

4392 vorige week, 4326 deze week. Dat zijn de cijfers die ik voorbij zag komen? :?
Ik kijk altijd op https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/, zitten daar fouten in?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:28:33 #18
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_197835978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk ook dat kinderen op zich best weerbaar zijn, het is inderdaad meer de vraag: wat wil je normaliseren? Wil je ze leren dat het normaal is om andere gezonde kinderen (of zichzelf) als dreiging te zien, waarvoor ze constant getest, gemondkapt en in quarantaine door het leven moeten?

Dat is inderdaad wat anders dan puur: "Hij moet een mondkapje op/getest worden en nu is hij getraumatiseerd voor het leven".
Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.
Dat andere kinderen een dreiging zouden zijn is imo weer iets dat volwassenen erbij halen, niet de situatie zoals kinderen hem zien.

We zijn een samenleving he, kinderen hebben daarin ook gewoon hun eigen plek, met niet alleen maar lusten maar soms ook wat lasten :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:28:45 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197835987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Lijkt me wel elke vorm van plezier moet verboden worden!!!!! Befehl ist Befehl
Precies, gewoon een nachtje brommen en 1.000 Euro boete bij de eerste de beste sneeuwbal die door de lucht vliegt. Levensgevaarlijk natuurlijk.
pi_197836002
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:

[..]

Zeker de oudere basisschooljeugd kun je toch prima uitleggen dat er momenteel een ziekte rondgaat die veel mensen ziek maakt en dat zij helpen te zorgen dat er minder mensen ziek worden door tijdelijk een mondkapje te dragen en in kleinere groepjes te werken.
Dat andere kinderen een dreiging zouden zijn is imo weer iets dat volwassenen erbij halen, niet de situatie zoals kinderen hem zien.

We zijn een samenleving he, kinderen hebben daarin ook gewoon hun eigen plek, met niet alleen maar lusten maar soms ook wat lasten :)
Mijn kind gaat nog niet naar school maar snapt de ziekte zeer zeker wel.

Het duurt wel lang he? zei hij. _O-
pi_197836008
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:23 schreef skrn het volgende:

Fantastisch. _O-

Hoop dat het een grapje was. Maar je weet het nooit in deze tijden. Het lijkt wel alsof de bevolking kleine kinderen zijn. Moeten we bananen ook verbieden omdat je over de schil kan uitglijden?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:32:24 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197836029
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Precies, gewoon een nachtje brommen en 1.000 Euro boete bij de eerste de beste sneeuwbal die door de lucht vliegt. Levensgevaarlijk natuurlijk.
De gestapo gaat de huizen langs kijken of er iemand een sneeuwpop heeft gemaakt in de tuin! Levensgevaarlijk voor je het weet ga je door je rug.
pi_197836040
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:20 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Een jaar lang coronacrisis is voor een kind van 10 jaar 10% van het leven, zo tekende Aaf Brandt Corstius laatst op. Dat zette me wel aan het denken.

Net zoals het uitzicht op natuurijs voor mijn kinderen de gebeurtenis van het decennium is terwijl ik me een jeugd vol natuurijs herinner.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:34:08 #24
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197836059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

De gestapo gaat de huizen langs kijken of er iemand een sneeuwpop heeft gemaakt in de tuin! Levensgevaarlijk voor je het weet ga je door je rug.
Misschien moeten we maar gaan leven zoals in The Matrix...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197836068
quote:

[..]

Ik heb geen ervaring met kinderen in de leeftijd van groep 7/8, maar wel met pubers van 15+. Die zijn prima op de hoogte van het virus, maar ervaren ook dat ze er zelf geen tot bijna geen klachten van krijgen. Die zitten nog steeds elk weekend bij elkaar in de keet, gewoon tot een uur of 5 om de avondklok te ontlopen. Op school doen ze uit zichzelf niet aan 1,5m en na aanspreken daarop zijn ze het een minuut later "vergeten". Misschien dat kinderen minder egocentrisch zijn (en dat bedoel ik niet op een negatieve manier, voor een puber is hij/zij het centrum vd wereld). Mijn gok is dat ook op basisscholen na 1, hooguit 2, dagen blijkt dat die afstandsregels niet werken. Mijn advies: doe desnoods een mondkapje op op de gang of bij bewegingen door de klas, en laat het daarbij.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197836079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Een jaar lang coronacrisis is voor een kind van 10 jaar 10% van het leven, zo tekende Aaf Brandt Corstius laatst op. Dat zette me wel aan het denken.

Net zoals het uitzicht op natuurijs voor mijn kinderen de gebeurtenis van het decennium is terwijl ik me een jeugd vol natuurijs herinner.
Het is sowieso ontzettend vreemd hoe tijdsperceptie werkt. Van 0 tot 10 leek bij mij echt eeuwen te duren, terwijl 20 naar 30 echt zo voorbij was. Ik ga er maar niet over nadenken want ik kan hier zo onaangenaam slecht tegen.
pi_197836080
quote:

[..]

Kleinere groepjes lijkt me ook prima, weet niet in hoeverre dat haalbaar is in het PO. Zelfde geldt voor als je leraren en ouders hebt die tot de kwetsbare groep behoren en huiverig zijn. Kunnen die elkaar niet vinden en wel doorgaan met online?

Met mondkapjes heb je wel een probleem omdat het een mate van schijnveiligheid biedt. Stel je doet het zo en er ontstaat alsnog een uitbraak. Of het aantal besmettingscijfers neemt de komende weken weer enorm toe. Dan heb je ook weer heel Feesboek vol met posts à la: "Zie je wel, het zijn toch de scholen! RIVM censureert de feiten! Gooi ze dicht!" Want je hebt natuurlijk niet alleen met moeders uit de 'Vrouwen voor Vrijheid' te maken, maar ook het andere uiterste van de hoefijzer.

Het eerlijke verhaal zou zijn dat er overal risico's aan verbonden zijn, dat je garantie alleen bij stofzuigers krijgt, en dat het ook niet uit te sluiten valt dat leerkrachten corona krijgen, al is het minder risicovol dan andere beroepen die ook nog doorgaan. Maar dat je gewoon als overheid een politieke keuze maakt om het basisonderwijs niet te lang stil te leggen. Ik zie niet in waarom (m.u.v. risicogroepen) leerkrachten een uitzonderingspositie zouden moeten hebben op andere cruciale beroepsgroepen.
pi_197836082
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:36:24 #29
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197836095
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoop dat het een grapje was. Maar je weet het nooit in deze tijden. Het lijkt wel alsof de bevolking kleine kinderen zijn. Moeten we bananen ook verbieden omdat je over de schil kan uitglijden?
Nee hoor. Bloedserieus.

Microgeneuk regulering.

Welkom in Nederland.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197836097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:34 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met kinderen in de leeftijd van groep 7/8, maar wel met pubers van 15+. Die zijn prima op de hoogte van het virus, maar ervaren ook dat ze er zelf geen tot bijna geen klachten van krijgen. Die zitten nog steeds elk weekend bij elkaar in de keet, gewoon tot een uur of 5 om de avondklok te ontlopen. Op school doen ze uit zichzelf niet aan 1,5m en na aanspreken daarop zijn ze het een minuut later "vergeten". Misschien dat kinderen minder egocentrisch zijn (en dat bedoel ik niet op een negatieve manier, voor een puber is hij/zij het centrum vd wereld). Mijn gok is dat ook op basisscholen na 1, hooguit 2, dagen blijkt dat die afstandsregels niet werken. Mijn advies: doe desnoods een mondkapje op op de gang of bij bewegingen door de klas, en laat het daarbij.
Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. :Y)

't Is een luisarm jaar geweest, dat moet ik toegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197836104
quote:
Ze mogen doen wat ze willen. Avondklok geef ik toch geen gehoor aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:40:26 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197836152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef alpeko het volgende:
Zie bij pletdecurve overigens opvallend veel oude data bij ZH staan vandaag. 76 gevallen die uit 3e week dec komen:

[ afbeelding ]

En ook nog aardig wat cijfers van sept/okt. Zie ik bij andere provincies niet. Hooguit 1. Maar bij ZH gaat het om tientallen.
Interessant, dat kan deels voor de hoge besmettingen van vandaag zorgen. :)
pi_197836164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ze mogen doen wat ze willen. Avondklok geef ik toch geen gehoor aan.
Precies, die negeer ik gewoon, sowieso loop ik bijna elke avond met de hond en heb nog nooit een agent gezien. Ook al 2x langs een maat geweest en daarna gewoon naar huis gelopen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:41:58 #35
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197836168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee hoor. Bloedserieus.

Microgeneuk regulering.

Welkom in Nederland.
Hoezo microgeneuk? Hij heeft toch ook gelijk?
  Redactie Frontpage vrijdag 5 februari 2021 @ 16:44:16 #36
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197836192
quote:
Uiteraard. Alles om het leven van de 86-jarige Hendrikje en haar 92-jarige vriendin Maria te sparen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197836199
quote:
Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!

En dan later weer met een schijnheilig hoofd op tv gaan roepen dat je toch echt met andere klachten ook wel naar de dokter moet, en dat het niet de bedoeling is dat mensen de zorg gaan mijden. :')
pi_197836200
quote:
Haha wat een lulletje is het ook, ik kan mij niet voorstellen dat hij zelf ook nooit denkt dat hij een lulletje is dat hij dit soort dingen als minister-president moet zeggen...
pi_197836207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn kinderen (groep 6 en 8) hebben nog steeds regelmatig last van luizen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. :Y)

Toch nog een voordeeltje gepakt door corona. :7
pi_197836224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik mis dit soort berichten eigenlijk elke ochtend bij aanvang van de spits. Wees voorzichtig in het verkeer! Pas op bij het oversteken! Let op, gladheid! Zorg dat je niet in het ziekenhuis belandt, we hebben nu belangrijkere dingen aan ons hoofd, zoals Covid-patiënten!

En dan later weer met een schijnheilig hoofd op tv gaan roepen dat je toch echt met andere klachten ook wel naar de dokter moet, en dat het niet de bedoeling is dat mensen de zorg gaan mijden. :')
Mensen aanrijden is in deze tijden een klap in het gezicht van de zorg!
pi_197836245
Ziezo, als we het zo ongezellig mogelijk maken gaan mensen vast niet schaatsen. Toch?

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210205_25451772
pi_197836261
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziezo, als we het zo ongezellig mogelijk maken gaan mensen vast niet schaatsen. Toch?

Alles verboten
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:50:01 #43
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197836270
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Stel je voor dat mensen gedurende deze kutperiode plezier hebben! :{w
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197836280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit hele gesteggel over basisscholen biedt trouwens wel voldoende materiaal voor een nieuw seizoen van De Luizenmoeder.

Anton die een protocol moet verzinnen. Juf Ank die geen liedjes meer mag zingen omdat dat corona verspreidt. Nancy die gillend door de gangen rent omdat er een kind gehoest heeft. Helma die het allemaal maar een onzin griepje vindt. Die politiek correcte vader die wil dat er ook op het schoolplein een mondkapje gedragen wordt. Die Turkse chick en die dikke zijn bij Vrouwen voor Vrijheid gegaan en weigeren enige vorm van maatregelen.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 februari 2021 @ 16:51:53 #45
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197836292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Waarom spoort hij de bejaarden niet aan straks absoluut binnen te blijven? Want het wordt glad, en dan gaan ze massaal onderuit, met gebroken heupen als gevolg. De ziekenhuizen liggen al vol, verbied ze gewoon de straat op te gaan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197836302
quote:

Denken ze nou echt dat mensen daar op een kluitje gaan zitten? Je moet echt je best doen om in de buitenlucht überhaupt binnen 1,5m van iemand anders te komen want dat is superongemakkelijk en tegen de menselijke natuur genaamd comfort zone.
I'll give you something to do
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:52:39 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197836305
quote:
Ook bij -10 graden mogen klanten de niet-essentiële winkel niet in

Ook al gaat het hard vriezen, het is en blijft verboden voor niet-essentiële winkels om hun klanten vanaf woensdag ín de zaak te ontvangen. Voor het afhalen van hun bestelling moeten klanten buiten blijven staan. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken. Volgens haar verandert het winterse weer niets aan de strenge voorwaarden die het kabinet eerder deze week bekendmaakte over het zogeheten click & collect-systeem.

Alle winkels mogen vanaf woensdag 10 februari gebruikmaken van een afhaalloket. Klanten kunnen thuis online of telefonisch een bestelling doorgeven en minimaal vier uur later kunnen ze het pakketje afhalen bij de desbetreffende winkel. ,,Dat gebeurt aan de deur. Winkeliers kunnen bijvoorbeeld een tafel in de deuropening plaatsen of een speciaal afhaalloket neerzetten. Maar het is vanwege de veiligheid echt niet de bedoeling dat de consument naar binnengaat’’, aldus de zegsvrouw van Economische Zaken. Volgens haar is het belangrijk dat winkels een afhaalschema maken waarbij rekening wordt gehouden met voldoende ruimte. ,,Dan hoeven mensen ook niet lang te wachten. Het zou niet goed zijn als er zes klanten per kwartier worden ingepland. Vanwege de kans op besmetting willen we funshopping en rijen voor de winkels voorkomen.’’

Menselijke maat

Jan Meerman, algemeen directeur van brancheorganisatie INretail, heeft geprobeerd het ministerie te overtuigen om de strenge voorwaarden met het oog op het slechte weer wat te versoepelen. ,,Helaas, dat doen ze niet. Daarom doen we een beroep op de menselijke maat. Je wilt je medewerkers toch niet tien uur lang in bittere kou in een hokje buiten laten zitten om bestellingen af te werken? Net zo min wil je dat een klant buiten moet staan met dit weer.’’

Meerman hoopt dat Nederland een land blijft waar we rekening met elkaar houden. ,,Iedereen heeft een hart, ook politici en handhavers. Het zou al heel wat schelen als de bestelling in het voorportaal van de winkel kan worden afgehaald. Dat kan op een veilige manier.’’

Winkelketens als Hema, Blokker en Wibra laten weten dat ze zeker rekening zullen houden met de winterse omstandigheden en veiligheid voor zowel klant als personeel voorop staat. ,,Het blijft daarnaast krom dat winkels die een pakketpunt van DHL of PostNL hebben, wel klanten binnen mogen ontvangen. Maar zodra je iets uit de winkel zelf bestelt en afhaalt, moet je buiten blijven staan. Ik ga er maar niet meer te veel over nadenken’’, zegt Bas Duijsens, ceo van winkelketen Wibra.
https://www.ad.nl/economi(...)l-niet-in~a58699951/

Gelukkig is een kwartier stilstaan bij -10 niet gevaarlijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197836308
Net nadat ik een paar dagen geleden Hugo nog verdedigde omdat hij gewoon het advies van de Gezondheidsraad opvolgde gaat ie nu weer wat anders doen :'). De crisis gaat langer duren omdat naast 60-65 jaringen ook nog weer personeel een vaccin een gaat krijgen. Bedankt Hugo :{
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:52:58 #49
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197836311
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels al meerdere berichten over medicijnen gelezen, maar heb eigenlijk geen idee welke middelen ook daadwerkelijk in Nederlandse ziekenhuizen worden gebruikt. :?
De Stichting Werkgroep Antibioticabeleid (SWAB) publiceert sinds 1998 richtlijnen voor het gebruik van antibiotica in ziekenhuizen en hebben op 21 januari hun richtlijnen aangepast voor het gebruik van medicatie bij Covid-patienten. Dit is hun advies aan de ziekenhuizen:

quote:
Optimale supportieve zorg is een essentiële interventie bij de behandeling van patiënten met COVID-19, zoals dat in de klinische centra is geprotocolleerd voor opgenomen patiënten en via richtlijnen vanuit de FMS is opgesteld. Daarnaast is bij patiënten met ernstige infectie waardoor extra zuurstoftoediening nodig is, de toediening van dexamethason 6 mg 1 maal per dag (gedurende max. 10 dagen) een behandeling waarvan aangetoond is dat deze de mortaliteit vermindert en risico op intubatie verlaagt. Verder kan remdesivir in een vroeg stadium van infectie, waarbij (nog) geen mechanische ventilatie nodig is, een bijdrage leveren aan eerder klinisch herstel. Er zijn beperkte data over het effect van combinatietherapie en dit is niet goed prospectief onderzocht. Voor IL-6 remming lijkt er mogelijk wel additioneel voordeel bij IC opname wegens respiratoire insufficiëntie, waarbij de timing van toediening naast gebruik van corticosteroïden essentieel is (nog niet gepeer-reviewde data).

Er is geen plek voor off-label gebruik van hydroxychloroquine, chloroquine of azitromycine, ivermectine en vitamine C/D. Indien overwogen wordt andere antivirale of immuunmodulerende medicatie of plasmatherapie toe te dienen aan patiënten die opgenomen zijn vanwege (matige of-) ernstige symptomen van ziekte, dient dit te gebeuren via inclusie in een wetenschappelijk klinisch onderzoek en niet via off-label gebruik.
Bron: https://swab.nl/nl/covid-19#to_23

Misschien werden deze medicijnen al eerder proefsgewijs gebruikt, maar dit is dus nu de huidige richtlijn terechtgekomen. De medicijnen in de eerste zin van de tweede alinea wordt dus sterk afgeraden te gebruiken. Over plasmatherapie (van Sanquin bijvoorbeeld) kwamen laatst ook zeer positieve onderzoeksresultaten uit Argentinie naar boven, maar moet waarschijnlijk nog verder onderzocht worden voordat het in de richtlijn komt.
Weisst
pi_197836317
Hoeveel dagen stijging alweer? 2? 3? :)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')