Ik zie alweer uit naar de foto's die vanuit een suggestief perspectief zijn genomen of jaren oud blijken te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:34 schreef Janneke141 het volgende:
De komende week een hoop vorst, dus lekker even een rondje schaatsen op het plaatselijke meer of het ondergelopen grasveld? Wel eerst even alle regels doorlezen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zopie-sleeen-ijsbaan
Ik neem aan dat de kranten hun "VEEL TE DRUK OP DE IJSBAAN VAN SCHUBBEKUTTEVEEN"-berichten al klaar hebben staan om te kunnen plaatsen.
Je ziet wel een minder sterke groei als je een denkbeeldig gemiddelde trekt, maar een afname kan ik ook niet vinden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aha!
Als ik het aantal pixels voor "S-gene dropout" en "PCR positive test" afmeet voor de laatste week van januari (25 t/m 31), de waarden optel en dan door elkaar deel kom ik uit op 19.4%. Waar de 16% vandaan komt is me niet duidelijk.
In Duitsland worden virologen en andere zorghotemetoten ook continu geïnterviewd, maar die zie je dan gewoon thuis voor een webcam zitten met een headset op. Ik snap niet waarom Nederlandse coronacoryfeeën persé continu aan een tafel in een televisiestudio moeten aanschuiven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan moeten ze talkshows gaan verbieden. Gaan ze niet doen want dan hebben de virologen een saaie avond.
Wat bedoel je met 'hoeft niet' want dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Is meestal iemand die het ergens oploopt, bijvoorbeeld op werk, en thuis de rest van zijn gezin besmet.
de rest van de bronnen zit rond de 1%.quote:Afgelopen week:
Thuissituatie (huisgenoten inclusief niet-samenwonende partner) 56.7% (was 51.3%)
Bezoek in de thuissituatie (van of bij familie,vrienden, enz.) 20.0% (was 26%)
Werksituatie 17.7% (was 14%)
Verpleeghuis 7,1% (was 6,7%)
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weet je, al dat gemiep over teveel wandelaars, teveel recreanten, teveel sleetjesrijders. Misschien moeten we naar Amerika kijken en ons land herinrichten zodat je alles vanuit de auto kunt doen. Drive thru-pinnen, drive thru-boodschappen, drive thru-natuur bekijken, drive thru-blm protesten, drive thru-scholen. Allemaal in de eigen cocon, allemaal veilig.
Bij AZ is de verwachting dat iets langer wachten zelfs gunstig is voor de effectiviteit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom 12 weken wachten? Is dat niet alleen in het begin als het nog erg kritisch is allemaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die termijnen net zo lang gaan houden als ze een paar maan verder zijn en er massaal geprikt word.
Mee eens.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Daarom zou ik liever zien dat veel meer over de schakel van besmettingen wordt verteld. Geef niet alleen de maatregel, maar blijf uitleggen en herhalen waar nu de besmettingen plaatsvinden.
Richt je niet op de 10 of 20% die overal lak aan heeft. De meerderheid wil echt wel meewerken, maar daar hebben ze info voor nodig.
@Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Mee eens.
Het mag logisch lijken, maar laat ze eens vertellen hoe ze bij élk van de maatregelen verwachten dat die tot een reductie in besmettingen gaat leiden.
Hetzelfde als de manier van besmetten. Kan het tijdens het ademen al? Of moet iemand per se praten (met consumptie)? Of per se hoesten? In maart vorig jaar is hier eens terloops wat over geroepen en tja, dat is het dan.
En ik begrijp het zo enorm. De rek is er na bijna een jaar ook echt wel uit bij mensen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)XFEboKI38cRVHBbfJB-Y
Ik vind dit zo spijtig, zo erg, maakt me zo verdrietig
Nee, een paar users van FOK! zullen het vast beter weten dan experts in Belgiëquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:36 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je ziet wel een minder sterke groei als je een denkbeeldig gemiddelde trekt, maar een afname kan ik ook niet vinden.
Maarja die gekke Belgen zijn wel vaker niet te volgen 😅
Weet je of er ook ergens een grafiek of tabel is met die bronnen van besmetting over de weken heen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.
Dat het nu samenvalt met de winter werkt ook niet mee. Tijdens de 1e lockdown was het prachtig weer en kon je nog lekker dingen buiten doen in het lentje zonnetje. Dat maakte toch wel een deel goed. In ieder geval voor mij.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ik begrijp het zo enorm. De rek is er na bijna een jaar ook echt wel uit bij mensen.
We zitten nu in een veel strengere lockdown dan 11 maanden geleden en we lijken er alleen maar schepjes bovenop te kunnen doen. De avondklok was voor mij ook de druppel.
De koek is op bij velen, en het licht aan het einde van de tunnel is nog heel ver weg.
Nee, sorry.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Weet je of er ook ergens een grafiek of tabel is met die bronnen van besmetting over de weken heen?
Dat gaat over de effectiviteit, maar niet hoe die tot stand komt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.
Ik hoor het steeds van meer kanten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)XFEboKI38cRVHBbfJB-Y
Ik vind dit zo spijtig, zo erg, maakt me zo verdrietig
Klopt, hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat het nu samenvalt met de winter werkt ook niet mee. Tijdens de 1e lockdown was het prachtig weer en kon je nog lekker dingen buiten doen in het lentje zonnetje. Dat maakte toch wel een deel goed. In ieder geval voor mij.
Bel uw bank. O wacht.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Klopt, hoor.
Maanden jan/feb zijn altijd wel pittig ivm weer en korte dagen. Van die niets-maanden, met de 1e lockdown kwamen net alles weer in leven. Maakt zoveel uit.
Hou vol! Was de handen stuk! Blijf thuis! Blijf ademen!
Hoho, niet zo snel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Klopt, hoor.
Maanden jan/feb zijn altijd wel pittig ivm weer en korte dagen. Van die niets-maanden, met de 1e lockdown kwamen net alles weer in leven. Maakt zoveel uit.
Hou vol! Was de handen stuk! Blijf thuis! Blijf ademen!
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00251-4quote:“It’s become clear that transmission by inhalation of aerosols — the microscopic droplets — is an important if not dominant mode of transmission,”
Verkiezingen uitstellen, avondklok vervroegen, medische mondmaskers (ook buiten), niet meer dan x km van huis: ze kunnen nog van alles op tafel gooien. Hoe gekker, hoe beter.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, inmiddels is er een avondklok, verbieden we sleetje rijden, het volgende is tijdsloten op boodschappen te doen.
Dat zou zomaar eens uit de hoge hoed kunnen komen, het vervroegen en verlengen van de avondklok.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verkiezingen uitstellen, avondklok vervroegen, medische mondmaskers (ook buiten), niet meer dan x km van huis: ze kunnen nog van alles op tafel gooien. Hoe gekker, hoe beter.
Ze zullen wel vervroegen als de zomertijd ingaatquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou zomaar eens uit de hoge hoed kunnen komen, het vervroegen en verlengen van de avondklok.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Nee joh! Ben druk met mijn nieuwe lego-setje in elkaar te zetten en vandaag is de vloer van mijn nieuwbouwhuis er op gelegd. gaat hartstikke lekkerquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie het al, dit is de jaarvergadering van de vereniging "Er is geen licht in de duisternis, dat is de sneltrein"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |