SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:29 schreef OProg het volgende:
Ik zit even nieuws door te kijken tussen de bedrijven door.
Nu kom ik weer een rijschoolhouder tegen die pleit voor voorrang bij vaccinatie.
Misschien moet er inderdaad eens in kaart gebracht gaan worden welke sectoren er nu buiten de boot vallen van elke vorm van compensatie. Dat zijn er nogal wat. Nog los van perspectief.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
Wilders met ze Spoetnik en Rusland, kan hij zeker lekker in de reet kruipen bij zijn vriendje Orban.
Pcr is ook geen 100% garantie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang vaccinaties niet 100 procent besmettelijkheid voorkomen hebben 'bewijzen' helemaal geen nut.
Je kunt ook bij mij bestellen, ik heb een uiterst effectief middel op basis van marterstront.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Sputnik moet eerst maar door de keuring.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pcr is ook geen 100% garantie.
Niets kan 100% afdekken.
Toch wordt bijvoorbeeld de pcr test geëist bij buitenlandse reizen.
Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.
Dat het op nu.nl staat wil niet zeggen dat het klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
En lijkt me ook logisch, anders mag je bv gewoon oma's uitmoorden in de thuiszorg?
Tenenkrommend, echt zo gemaakt, zelfs zijn woordkeuze is compleet verzonnen door politiek strategen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En probeert zich nu boven de partijen te plaatsen, met zijn van Obama (geprobeerd) gekopieerde stijl van praten.
Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Doet iedereen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep.
Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Als het goedgekeurd is, ja, geen probleem. Alleen op basis van wat de Russen beweren doen we dat iig niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja dit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, verduidelijk het dan eens, welke ommeslag wordt er gemaakt?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker wel, als reactie op je eerste zin dan
Dit is een enorme ommeslag voor Nederlandse begrippen
Ik snap werkelijk niet hoe je dat níet kunt zien
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ZEI toch dat die imbecielen in UK niet goed bij hun hoofd waren en ons voor eeuwig afstand en mondkapjes willen laten doen?
Zie je wel? Dit bedoel ik dus.
Wat als de overheid dit overneemt? Ik wil gewoon als iedereen gevaccineerd is weer vrij in een normale open gezellige samenleving mogen LEVEN.
Granted, hij zegt nog een jaar, niet voor eeuwig, maar dat is niet veel beter.
Wat als de overheid naar dat anti-vrijheid volk luistert? Hoe zorgen we ervoor dat ze genegeerd worden?
Niet echt, en Rusland moet dit helemaal niet doen, de maker van het vaccin moet dit doen zoals je voor ieder medicijn toelating moet aanvragen. Lijkt mij een vrij gezonde manier van werken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep.
Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.
Het probleem met het Sputnik vaccin an sich bedoel ik natuurlijk, niet een probleem met vaccinatie in Nederland of iets dergelijks.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.
Ik mis het punt wellicht, waarom zou Sputnik niet door de ema ballotage hoeven?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.
En wie zegt dat dat niet voldoende zou zijn?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.
Zoals iemand zei, dat doen ze natuurlijk allemaal. Maar je ziet wel duidelijk bij gl en nu idd SP dat het gehalte verkiezingsretoriek toch wel behoorlijk toeneemt. Ook als het om corona gaat. Heb daar toch gemengde gevoelens bij.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.
Zo word het toch altijd gedaan als het om mijarden gaat, kijken welke producten je het meest bevallen, en het dan laten klappen vanwege diplomatieke verhoudingen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.
Op de basisscholen niet dat ik weet hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Halve klassen hebben ze toch ook al geprobeerd vorig jaar na de eerste lockdown?
Je mist inderdaad het punt, want dat moet het natuurlijk wel degelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik mis het punt wellicht, waarom zou Sputnik niet door de ema ballotage hoeven?
Kabinet heeft eerder aangegeven dat ze het gezien de stand van de economie en de salarisstijging die al zijn afgesproken, voldoende vindt. Nu het demissionair is vinden ze helemaal dat het niet kan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Bocaj het volgende:
SP Marijnissen zegt dat er een brief is van het kabinet met een mededeling dat het zorgpersoneel er géén geld bij krijgt...
(Ik neem even aan dat het om die beruchte stemming gaat... (Wilders...)
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk isquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zoals iemand zei, dat doen ze natuurlijk allemaal. Maar je ziet wel duidelijk bij gl en nu idd SP dat het gehalte verkiezingsretoriek toch wel behoorlijk toeneemt. Ook als het om corona gaat. Heb daar toch gemengde gevoelens bij.
Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die het grappig vindenquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk is
Onbegrijpelijk dat Ploumen lijsttrekker is gemaakt inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Echt die Marijnissen is ook al zo dom, het kost je fucking 15 minuten om in te lezen waarom Nederland op dit moment achter loopt, en waarom Phizer niet "even" kan opschalen, domme trut heeft weer 5 minuten van mijn leven verpest.
En echt iemand als Ploumen zou echt iets aan haar taal moeten doen, Arib spreekt nog beter Nederlands.
De bron van de uitspraken is niet de Daily Mail maar de Telegraph, alleen heeft die laatste een paywall.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.
Zullen we die mensen ernaast tentoon stellen?
Een van de woorden die ik in de toekomst onbewust altijd zal linken aan de huidige crisisquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:
hahahahaha "zorgvuldig" tijdens het debat
Standaard politiek domheis, Azarkan kan bijvoorbeeld 10 minuten wauwelen over of de vaccins wel halal zijn en waarom hier geen aandacht voor is vanuit het kabinet. Hij zal dan de conclusie trekken dat de moslims in Nederland bewust worden achtergesteld door het kabinet omdat die niet wil kijken naar hun situatie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Echt die Marijnissen is ook al zo dom, het kost je fucking 15 minuten om in te lezen waarom Nederland op dit moment achter loopt, en waarom Phizer niet "even" kan opschalen, domme trut heeft weer 5 minuten van mijn leven verpest.
En echt iemand als Ploumen zou echt iets aan haar taal moeten doen, Arib spreekt nog beter Nederlands.
zelfs iemand onderuit gegaan na 40 min wachten buiten en met een ambulance afgevoerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mensen van 85 die buiten moeten wachten IN DE REGEN!
Ach, als ik er niet om kon lachen dan zou ik gaan huilen, ik prefereer lachen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die het grappig vinden
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
zorgvuldig heeft voor altijd een hele andere betekenis bij mijquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een van de woorden die ik in de toekomst onbewust altijd zal linken aan de huidige crisis
Maar deze sukkels maken wel beleid?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.
Vanmorgen op radio, was misverstand, er was wel wel een ruimte binnen, maar dat stond niet goed aangegeven, is al opgelost, maar de politiek: EEN SCHANDE, ER STONDEN OUDE MENSEN IN DE REGEN TE WACHTEN!!!!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs iemand onderuit gegaan na 40 min wachten buiten en met een ambulance afgevoerd.
ZORGVULDIG
Het gaat niet om voor of tegen vaccin, het gaat erom dat deze tostis denken dat zelfs na massale vaccinatie we nog met die verschrikkelijke kut 1.5m en mondkapjes moeten "leven"!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende: [..] Net zoals jij, hebben ook zij recht om te leven. Ben je anti-vrijheid omdat je geen vaccinatie wilt? Zulke vragen, ben alleen bang voor het antwoord.
En nu is ze opeens voor de jonge mensen, hoe zit het met generatie X en generatie patat?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?
Het is echt belachelijk natuurlijk en ontzettend onzorgvuldig.
Haha ja maar het idee dat we in een dictatuur leven is natuurlijk lachwekkend. Ok, mijn kritiek op verkiezingsretoriek is beetje naïef. Dat doen partijen nou eenmaal. Politici hebben nou eenmaal de behoefte zich vocaal te positioneren - al dan niet gehinderd door een ego waardoor ze graag zichzelf horen praten. Volgens mij kan je je niet vocaal ook heel sterk positioneren. Het valt namelijk best op als je juist beperkt tot de inhoud en oplossen van het probleem. Maar daar worden politici ook intern niet op beoordeeld, quotes wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk is
Nee, het is totaal niet naief, alles wat je nu hoort is toegespitst op de verkiezingen, van Wilders tot de SGP en weer terug.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Haha ja maar het idee dat we in een dictatuur leven is natuurlijk lachwekkend. Ok, mijn kritiek op verkiezingsretoriek is beetje naïef. Dat doen partijen nou eenmaal. Politici hebben nou eenmaal de behoefte zich vocaal te positioneren - al dan niet gehinderd door een ego waardoor ze graag zichzelf horen praten. Volgens mij kan je je niet vocaal ook heel sterk positioneren. Het valt namelijk best op als je juist beperkt tot de inhoud en oplossen van het probleem. Maar daar worden politici ook intern niet op beoordeeld, quotes wel.
zorgvuldigquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vanmorgen op radio, was misverstand, er was wel wel een ruimte binnen, maar dat stond niet goed aangegeven, is al opgelost, maar de politiek: EEN SCHANDE, ER STONDEN OUDE MENSEN IN DE REGEN TE WACHTEN!!!!
Wat ik begreep was dat die mensen veel en veel te vroeg kwamen, omdat ze niet konden wachten op hun prik. Tja, op een bepaald moment is de toko vol.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zoals al eerder is genoemd. Wanneer je afhankelijk bent van vervoer dan houdt de maatschappij een uur speling aan. Dus wat zeg je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?
je moet vooral geen rekening houden met vertraging....met het OV ofzo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?
Da's niet ongewoon, overigens, ik zie dat geregeld bij huisartsen e.d., mensen hebben een afspraak om 8:30 en zitten om 8:00 in de wachtkamer.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat ik begreep was dat die mensen veel en veel te vroeg kwamen, omdat ze niet konden wachten op hun prik. Tja, op een bepaald moment is de toko vol.
Nu woon ik toevallig redelijk buitenaf met welgeteld een buslijn die over een smalle dijkweg moet tot onze beschikking maar ik sta werkelijk nooit een uur te vroeg ergens omdat ik bang ben voor vertraging door het OV.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je moet vooral geen rekening houden met vertraging....met het OV ofzo.
gelul natuurlijk
Het is toch zo? Je krijgt een duidelijk window. Dat je 10 minuten eerder bent kan vast worden opgevangen. Daar is ook rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:03 schreef Noek het volgende:
Oooh, het is hun eigen schuld dat ze een uur in de regen staan.
Ga toch weg, man.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu woon ik toevallig redelijk buitenaf met welgeteld een buslijn die over een smalle dijkweg moet tot onze beschikking maar ik sta werkelijk nooit een uur te vroeg ergens omdat ik bang ben voor vertraging door het OV.
Fijn is dat. Precies waar sommigen hier bang voor waren.quote:De huidige wetgeving maakt het instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs als voorwaarde te stellen voor toegang tot hun diensten en voorzieningen, schrijft de Gezondheidsraad donderdag in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid. De Rijksoverheid moet daarom toezicht houden op hoe bedrijven vaccinatiebewijzen willen inzetten, benadrukken de onderzoekers.
Volgens de Gezondheidsraad mag het vragen om een vaccinatiebewijs niet leiden tot discriminatie, uitsluiting of schending van privacyregels.
Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van bezoekers om de gezondheid van anderen te beschermen, schrijft de Gezondheidsraad. De onderzoekers erkennen dat economische belangen ook een rol kunnen spelen.
Of de maatregel gerechtvaardigd is, kan verschillen per setting", aldus het adviesorgaan. Voor die afweging is een zogeheten medisch-ethisch kader ontwikkeld. Zo moeten instellingen kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een gerechtvaardigd doel dient, dat de maatregel noodzakelijk is om dat doel te bereiken, de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken.
Zeg dat tegen die centrale die die mensen ophalen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is toch zo? Je krijgt een duidelijk window. Dat je 10 minuten eerder bent kan vast worden opgevangen. Daar is ook rekening mee gehouden.
Maar als mensen en masse een uur te vroeg komen dan gaat dat niet passen nee, zeker niet met anderhalve meter regels etc.
Zal ik doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die centrale die die mensen ophalen.
En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig isquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]
Fijn is dat. Precies waar sommigen hier bang voor waren.
Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU: https://www.nu.nl/economi(...)mensen-weigeren.html
[..]
Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
Marijnissen: Ja dan wil ik toch als SP pleiten dat deze mensen op zich een gratis jas krijgen, en dat tegelijk met minima die nu geen jas hebben!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?
Het is echt belachelijk natuurlijk en ontzettend onzorgvuldig.
Of pas wanneer er het 100% duidelijk is wat de lange termijn gevolgen van al die verschillende vaccinaties daadwerkelijk zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig is
Er is wel enige overlap hier, natuurlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie
gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
Klopt het mag dan ook alleen in uiterst bijzondere situatiesquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
Dat zal je aan Belgie moeten vragen, denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
Wow, ze verwachten heel wat van die Britse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:
http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok
Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
De enige reden die ik kan bedenken is reputatieschade. Als jouw event wordt geassocieerd met een serie besmettingen dan staat dat niet leuk. Maar ja, dit lijkt mij niet echt voldoende grond voor zo'n eis.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.
Ik had het ook wel verwacht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie
gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matigquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:
http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok
Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
dat noem je gebrainwashedquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
Dat is gewoon niet waar......quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"
Tot nu toe heeft de samenleving een verrassend (of misschien eerder verontrustend) hoge tolerantiegrens wat betreft de inperking van vrijheden. Dus de meerderheid zal dit ook wel weer slikken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het ook wel verwacht.
Natuurlijk is het iets anders als je ook kan binnenkomen met een negatieve test. Enkel toegang krijgen met een vaccinatiebewijs gaat niet goed vallen binnen de samenleving denk ik.
Nee? Deze discussie hebben we tot in den treure in oktober/november gevoerd met zijn allen. Het zou er echt niet komen, en de angst die sommigen ervoor hadden was meer op zijn plaats in BNW.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar......
Voor vliegreizen word je toch al als een halve crimineel behandeld, dus dan kan dit er ook nog wel bij.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?
tevens zijn er toch sneltesten, die mogen ook gewoon.
ik bedoelde meer de vliegreizen, ik denk niet dat reizen met de auto streng gecontroleerd gaat worden vanaf de zomer.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matig
quote:
Typisch dierenpartij om te gaan zeuren over ons eten.... Het liefst wil ze zelfs verboden in gaan voeren!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
daar was ik niet bij dan.....quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee? Deze discussie hebben we tot in den treure in oktober/november gevoerd met zijn allen. Het zou er echt niet komen, en de angst die sommigen ervoor hadden was meer op zijn plaats in BNW.
quote:
Halsband met elektroshock als je meer dan 100 meter van je huis gaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zijn er nog meer maatregelen die we kunnen verzinnen?
avondklok van 12.00 tot 12.00quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dubbele mondkapjes. Schijnt in de VS nu een ding te zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bedrijven (werkgevers) sluiten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee of jij deelnam aan die discussie, ik weet in elk geval dat ik ook quotes heb ontvangen met "dit gaat er niet komen, hoort in BNW thuis"quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar was ik niet bij dan.....
tuurlijk gaat dat er komen, net zoals sommige andere verplichte vaccinaties
vooral voor reizen en in het begin misschien ook voor festivals.
Heerlijk genieten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef Anton91 het volgende:
Maar we leven in een vrij land verder wel![]()
Driedubbel. Vier mondkapjes gaat wel echt te ver hoor, daar doe ik niet aan mee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dubbele mondkapjes. Schijnt in de VS nu een ding te zijn.
Dijken door steken, zijn er volgens de berekeningen iig minder mensen die aan corona overlijden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
dit is dan wel gewoon BNWquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen idee of jij deelnam aan die discussie, ik weet in elk geval dat ik ook quotes heb ontvangen met "dit gaat er niet komen, hoort in BNW thuis"
Er zijn geen verplichte vaccinaties op dit moment. Ja, als je naar bepaalde landen gaat waar het risico op een bepaalde ziekte groot is heb je een vaccinatie nodig, maar geen enkel van de andere vaccinaties is verplicht om deel te nemen aan de maatschappij in Nederland.
Zie je het voor je? Je moet gevaccineerd zijn om een nieuw paspoort aan te kunnen vragen, want anders mag je het gemeentehuis niet in.
Dat kunnen we noemen hoe we het willen, dat is een verplichting. Alleen, dat is een verplichting zonder dat het kabinet de pijn wil nemen om te proberen wetgeving om vaccinaties daadwerkelijk te verplichten door de eerste en tweede kamer te krijgen. In een hoop kringen zou je dat achterbaks kunnen noemen.
Het werd net letterlijk genoemd tijdens het debat in de tweede kamer, daarom postte ik hetquote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodigquote:"Een derde golf lijkt onvermijdelijk", zei Rutte afgelopen week nog tijdens de persconferentie. De Britse variant is een stuk besmettelijker en zet steeds meer voeten aan de grond.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelenquote:RIVM: of er een derde golf komt, hebben we zelf in de hand
(...)
Leiden deze versoepelingen dan niet tot een derde golf? "Als we de maatregelen niet vasthouden en de opvolging van de maatregelen niet optimaal is, kunnen we inderdaad belanden in een nieuwe golf. Vanwege de Britse variant zullen we een toename zien in het aantal meldingen en het aantal opnames en het aantal ic-opnames en overlijdens", zegt Timen.
Wanneer die stijging zichtbaar wordt, is niet duidelijk. Maar iedere versoepeling zal leiden tot een toename van het aantal meldingen, zegt Timen. "En dat zal dan ook effect hebben op het aantal opnames in de ziekenhuizen en op de ic's. En daarmee stijgt de druk op de zorg."
Ze verwachten dat de dalende trend een stijgende wordt, ondanks de extreem zware maatregelen die ze hebben opgelegd. Ik kan me voorstellen dat je daar wat paniekerig van wordt, ja.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alsof ze echt verwachten dat binnenkort de lijken in de straten liggen.
Als we allemaal ons leven opgeven is het vast wel te voorkomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodig
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelen
Is het nou onvermijdelijk of hebben we het zelf in de hand?
Ik zou maar uitkijkenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Driedubbel. Vier mondkapjes gaat wel echt te ver hoor, daar doe ik niet aan mee.
maar niet voor het gemeentehuis, of voor werk of voor schoolquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het werd net letterlijk genoemd tijdens het debat in de tweede kamer, daarom postte ik het
Ik denk overigens dat het eerder BNW is dat het niet zou komen dan wel, want alle seinen staan die kant op.
Niet zo negatief, azijnpisser.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we allemaal ons leven opgeven is het vast wel te voorkomen.
Het is onvermijdelijk dat we het zelf in de hand hebben!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodig
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelen
Is het nou onvermijdelijk of hebben we het zelf in de hand?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef tja77 het volgende:
Leonie maakt er weer een leuk verhaaltje van.
De gezondheidsraad heeft al gezegd dat werkgevers mogen vragen om vaccinatiebewijzen. Dan lijkt het me geen rare conclusie dat werkgevers daar conclusies aan verbinden, direct of indirect.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar niet voor het gemeentehuis, of voor werk of voor school
We moeten vanaf nu elke wedstrijd winnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is onvermijdelijk dat we het zelf in de hand hebben!
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariër was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zoquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Typisch dierenpartij om te gaan zeuren over ons eten.... Het liefst wil ze zelfs verboden in gaan voeren!
Die kans is er inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de samenleving een verrassend (of misschien eerder verontrustend) hoge tolerantiegrens wat betreft de inperking van vrijheden. Dus de meerderheid zal dit ook wel weer slikken.
Ja maar vleermuis soep is zo lekker...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariër was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zo
een wappie naar je hartquote:
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kans is er inderdaad.
Bij mij zou het draagvlak dan wel weg zijn overigens. Je een jaar lang aan de maatregelen houden en vervolgend word je beloond met nog langer maatregelen.
Grote kans dat er dan ook neppe bewijzen op de markt komen.
Sowieso is het voor bv een restaurant helemaal niet winstgevend om enkel open te gaan voor gevaccineerden. Helemaal voordat iedereen de kans heeft gehad. Nu misschien 1% die gevaccineerd is? Het personeel van die bedrijven moet dan ook voorrang krijgen uiteraard.
Nee, gaat niet gebeuren voor het gemeentehuis bijv.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoezo? Kans lijkt alsmaar groter en groter te worden. Helaas.
Vind hem sterk en zeer nuchter!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iemand die leugens als waarheden verkondigt?
Doe mij maar een gefrituurde vleermuis oorlog (met satésaus, mayo en uitjes)quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar vleermuis soep is zo lekker...
En meerdere virusziekten zouden hiermee zijn voorkomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariër was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zo
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteit zin heeft!)
Maar als dat vaccin dan zo goed werkt, dan is het risico toch helemaal niet zo groot?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef chratnox het volgende:
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.
Bijvoorbeeld horeca. Alle medewerkers voorrang op vaccinatie zoals jij zegt, want anders kunnen ze niet werken. De leveranciers hebben dan ook voorrang nodig, en de bedrijven die diensten leveren. Daarnaast ook de postbezorger die naar binnen loopt en een hele lijst andere mensen.
Komt ie weer met zn IFR, maar niks zeggen over de 613 mensen die op de IC liggen mét enorme maatregelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteit zin heeft!)
Het stokpaard van Van Haga is wel versleten intussen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Komt ie weer met zn IFR, maar niks zeggen over de 613 mensen die op de IC liggen mét enorme maatregelen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteitszin heeft!)
iedereen voorrang behalve de groepen die echt in het ziekenhuis komenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.
Bijvoorbeeld horeca. Alle medewerkers voorrang op vaccinatie zoals jij zegt, want anders kunnen ze niet werken. De leveranciers hebben dan ook voorrang nodig, en de bedrijven die diensten leveren. Daarnaast ook de postbezorger die naar binnen loopt en een hele lijst andere mensen.
opportunist!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef maan_man het volgende:
Heeft Henk een nieuwe doelgroep? Niks over ouderen.
Kijk, en daar moet ik dan ook wel weer om lachen!quote:
Waarom zou een gemeentehuis het niet mogen vragen en een restaurant wel? Maargoed, laten we onderwijs eens pakken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, gaat niet gebeuren voor het gemeentehuis bijv.
voor de reiswereld: ja
Iedere 2 weken dus een test doen, a 100 euro per keer? 200 euro per maand om je kind naar school te kunnen sturen voor iets waar je kind geen last van zal hebben?quote:Onderwijs: onderwijsinstellingen hebben een zorgplicht. Dat wil zeggen dat ze het besmettingsrisico voor leerlingen en docenten zo klein mogelijk moeten houden. Een vaccinatiebewijs kan alleen een oplossing zijn als dat het aantal besmettingen extra af laat nemen als alle andere preventieve maatregelen al zijn ingezet. De Gezondheidsraad vreest dat een vaccinatiebewijs kan leiden tot discriminatie als er geen alternatief zoals een negatieve testuitslag geboden wordt
Henk gaat meer de FvD kant op. Hij vroeg ook al een debat aan over BBB.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef maan_man het volgende:
Heeft Henk een nieuwe doelgroep? Niks over ouderen.
Er schijnen nog wel 1000 mensen bij te kunnen op het ic... dus waar hebben we het over...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Komt ie weer met zn IFR, maar niks zeggen over de 613 mensen die op de IC liggen mét enorme maatregelen.
Verspreid alsjeblieft niet dit soort onzin.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er schijnen nog wel 1000 mensen bij te kunnen op het ic... dus waar hebben we het over...
Alhoewel een kritisch geluid wat maatregelen betreft meer dan welkom is, hebben deze gasten totaal geen kaas gegeten van de materie. Dat is prima, maar wees dan niet zo stellig. Laatst hadden deze heren een beschamend optreden bij Op1 waar ze overduidelijk het principe van exponentiële groei niet konden bevatten. Ik had - gezien hun opleidingsniveau - echt wel beter verwacht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteitszin heeft!)
Dat kan inderdaad prima. Gewoon een beetje afwisselen met die zuurstoftank. Om de beurt 10 minuten ofzo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er schijnen nog wel 1000 mensen bij te kunnen op het ic...
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima. Gewoon een beetje afwisselen met die zuurstoftank. Om de beurt 10 minuten ofzo.
Dan de scholen maar gesloten houden voor een paar maanden, want kinderen zijn pas over een paar maanden aan de beurt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeentehuis het niet mogen vragen en een restaurant wel? Maargoed, laten we onderwijs eens pakken.
Iemand die niet gevaccineerd is mag dan niet naar school straks? Dit is wat de gezondheidsraad zegt:
[..]
Iedere 2 weken dus een test doen, a 100 euro per keer? 200 euro per maand om je kind naar school te kunnen sturen voor iets waar je kind geen last van zal hebben?
BNW wordt een fabeltjesfuik genoemd, het wordt tijd dat we dit soort ongein gewoon noemen wat het is. Het (demissionaire) kabinet zit in een paniekfuik.
Ik vind dat wel goed op zich. Allerlei wereldleiders bezigen deze term, Rutte doet het in het Engels voor een internationaal publiek terwijl hij hier hele andere dingen roept. Net zoals dat hij in de internationale organen de GroenLinkse klimaatpaus uithangt terwijl hij hier veel gematigder is. Daar moeten gewoon vragen over gesteld kunnen worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Henk gaat meer de FvD kant op. Hij vroeg ook al een debat aan over BBB.
Maar een IC medewerker kan toch makkelijk 4 bedden bedienen?! Beetje lui maar één bed doen.. Pfff.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima. Gewoon een beetje afwisselen met die zuurstoftank. Om de beurt 10 minuten ofzo.
Kinderen komen voorlopig helemaal niet aan de beurt, want de vaccinaties zijn niet voor -16 goedgekeurd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan de scholen maar gesloten houden voor een paar maanden, want kinderen zijn pas over een paar maanden aan de beurt.
Dan is de wereld te klein natuurlijk. Terecht overigens.
Hele bewijs is onnodig. Vaccineer de risico groepen en open je samenleving weer voor iedereen vanaf de zomer. In kleine stapjes desnoods om te kijken of de ziekenhuizen elke stap aan kunnen.
Sowieso krom; bedrijven mogen om klanten weigeren als ze niet gevaccineerd zijn, maar ze mogen niet discrimineren. Uhh.
Gewoon domotica aan koppelenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar een IC medewerker kan toch makkelijk 4 bedden bedienen?! Beetje lui maar één bed doen.. Pfff.
Kinderen zijn helemaal nog niet aan de beurt, vaccinatie is nu pas vanaf 18 jaar. Dus in de huidige planning gaan kinderen pas daarna gevaccineerd worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan de scholen maar gesloten houden voor een paar maanden, want kinderen zijn pas over een paar maanden aan de beurt.
Hele bewijs is onnodig. Vaccineer de risico groepen en open je samenleving weer voor iedereen vanaf de zomer. In kleine stapjes desnoods om te kijken of de ziekenhuizen elke stap aan kunnen.
Voorlopig jaquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kinderen komen voorlopig helemaal niet aan de beurt, want de vaccinaties zijn niet voor -16 goedgekeurd.
En zelf ff doorgeven zeker?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar gaat dan vast een uitzondering voor komen. Wederom; terecht natuurlijk. 100%.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kinderen komen voorlopig helemaal niet aan de beurt, want de vaccinaties zijn niet voor -16 goedgekeurd.
Zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt zou het inderdaad niet meer mogen uitmaken dat er nog mensen met corona rondlopen. Dat zijn dan minderheden die bovendien niet meer voor (grote) uitbraken kunnen zorgen omdat andere mensen gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso krom; bedrijven mogen om klanten weigeren als ze niet gevaccineerd zijn, maar ze mogen niet discrimineren. Uhh.
Zijn ze bezig met trials onder kinderen dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kinderen zijn helemaal nog niet aan de beurt, vaccinatie is nu pas vanaf 18 jaar. Dus in de huidige planning gaan kinderen pas daarna gevaccineerd worden.
Ik had gelezen dat ze waarschijnlijk geen aanvraag bij de EMA zouden doen omdat de EU enkel vaccins zou aankopen die in de EU geproduceerd worden. Maar afzonderlijke lidstaten kunnen het wel goedkeuren en aankopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat blijft bijzonder. En eigenlijk is het gewoon een geopolitiek verhaal zo.
Mooie verhalen over dat ze honderd miljoen vaccins kunnen leveren aan Europa maar vervolgens nog geen aanvraag hebben gedaan bij het EMA.
En degene die dan even 10 minuten zonder zit krijgt dan even lachgasquote:
Precies.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt zou het inderdaad niet meer mogen uitmaken dat er nog mensen met corona rondlopen. Dat zijn dan minderheden die bovendien niet meer voor (grote) uitbraken kunnen zorgen omdat andere mensen gevaccineerd zijn.
We maken ons ook niet druk dat er iemand met mazelen kan rondlopen, want de rest is toch beschermd.
Tja, je wil van een pandemie afkomen of niet.... o, wacht...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat ze waarschijnlijk geen aanvraag bij de EMA zouden doen omdat de EU enkel vaccins zou aankopen die in de EU geproduceerd worden. Maar afzonderlijke lidstaten kunnen het wel goedkeuren en aankopen.
versoepelingen zijn niet op basis van vaccinatiegraadquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.
Maar ze zullen die vaccinatiegraad wel onnodig hoog instellen. Terwijl het eigenlijk al klaar zou moeten zijn met de meeste maatregelen op het moment dat de risico groepen en ouderen een prikje hebben gehad. Bij mij persoonlijk is daarna het draagvlak gewoon weg hoor. Dit doen we inderdaad ook niet voor de mazelen of normale griepjes. Er is ons altijd voorgehouden dat we de maatregelen hebben vanwege de ziekenhuizen en de risico groepen. Tijd voor ze om dat te bewijzen.
Als ze voor mij na mijn vaccinatie tegen Covid een nieuw vaccinatieboekje printen wil ik dat trouwens met alle plezier meenemen als ik een keer ga vliegen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.
Maar ze zullen die vaccinatiegraad wel onnodig hoog instellen. Terwijl het eigenlijk al klaar zou moeten zijn met de meeste maatregelen op het moment dat de risico groepen en ouderen een prikje hebben gehad. Bij mij persoonlijk is daarna het draagvlak gewoon weg hoor. Dit doen we inderdaad ook niet voor de mazelen of normale griepjes. Er is ons altijd voorgehouden dat we de maatregelen hebben vanwege de ziekenhuizen en de risico groepen. Tijd voor ze om dat te bewijzen.
Als we de maatregelen hebben vanwege de druk op de zorg door voornamelijk bepaalde groepen dan lijkt het me logisch dat ze gewoon kunnen versoepelen op moment dat die groepen geen risico meer vormen voor de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
versoepelingen zijn niet op basis van vaccinatiegraad
Maar jij zegt toch ook steeds dat ik men geen zorgen hoef te maken als ik zeg dat sommige achterlijke experts willen dat we voor de rest van ons leven in deze levende hel van 1.5m en mondkapjes en beperkingen leven, net als alle andere mods?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.
Zullen we die mensen ernaast tentoon stellen?
eens, dat verwacht ik ook......quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we de maatregelen hebben vanwege de druk op de zorg door voornamelijk bepaalde groepen dan lijkt het me logisch dat ze gewoon kunnen versoepelen op moment dat die groepen geen risico meer vormen voor de ziekenhuizen.
Het is dan tijd om solidair te zijn naar de gehele bevolking. Die hebben lang genoeg hun leven half op stil gezet door alle maatregelen. En voor mezelf sprekende doe ik dat met alle liefde. Iedereen verdiend zorg en ik vond het niet meer dan logisch om de medemens te beschermen. Maar als de druk op de zorg weg is dan is het voor veel mensen echt wel klaar hoor.
Dit is wat anders trouwens, maar vriend van me lag een keer in het ziekenhuis na een operatie. Had ie zo'n eigen pompje gekregen waar ie zelf morfine mee kon spuiten door op de knopjes te doen. Hij dat ding op max zetten, waren echt meest euforische en aangename dagen uit z'n leven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:56 schreef StateOfMind het volgende:
En degene die dan even 10 minuten zonder zit krijgt dan even lachgas
Tenzij.......quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we de maatregelen hebben vanwege de druk op de zorg door voornamelijk bepaalde groepen dan lijkt het me logisch dat ze gewoon kunnen versoepelen op moment dat die groepen geen risico meer vormen voor de ziekenhuizen.
Het is dan tijd om solidair te zijn naar de gehele bevolking. Die hebben lang genoeg hun leven half op stil gezet door alle maatregelen. En voor mezelf sprekende doe ik dat met alle liefde. Iedereen verdiend zorg en ik vond het niet meer dan logisch om de medemens te beschermen. Maar als de druk op de zorg weg is dan is het voor veel mensen echt wel klaar hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan krijgen we een dagklokquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef leolinedance het volgende:
Als de cijfers nu niet voldoende dalen, wordt dan de conclusie dat een avondklok niet werkt of dat ie juist nog strenger moet?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tenzij.......
Tenzij...... ze nooit aan ons communiceren dat de druk op de zorg weg is. En ons wijsmaken dat er nog steeds 600+ mensen op de IC liggen
Ik dacht even dat deze post geschreven was door een andere userSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neem aan dat de max-stand op dat pompje wel binnen de veilige marges lag?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is wat anders trouwens, maar vriend van me lag een keer in het ziekenhuis na een operatie. Had ie zo'n eigen pompje gekregen waar ie zelf morfine mee kon spuiten door op de knopjes te doen. Hij dat ding op max zetten, waren echt meest euforische en aangename dagen uit z'n leven.
Als ik ooit eens een bot breek ofzo en ik moet geopereerd worden hoop ik echt ook zo'n ding te krijgen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is wat anders trouwens, maar vriend van me lag een keer in het ziekenhuis na een operatie. Had ie zo'n eigen pompje gekregen waar ie zelf morfine mee kon spuiten door op de knopjes te doen. Hij dat ding op max zetten, waren echt meest euforische en aangename dagen uit z'n leven.
Als ik ooit eens een bot breek ofzo en ik moet geopereerd worden hoop ik echt ook zo'n ding te krijgen.
Ik denk dat ze het niet nog strenger gaan maken, maar dat het erop gooien dat we gewoon langer moeten kunnen ''genieten'' van de avondklok. Helemaal met de wetenschap dat de scholen weer openen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef leolinedance het volgende:
Als de cijfers nu niet voldoende dalen, wordt dan de conclusie dat een avondklok niet werkt of dat ie juist nog strenger moet?
Woeps, schrap dat eerste:quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tja, je wil van een pandemie afkomen of niet.... o, wacht...
Heb het bericht teruggevonden:quote:Ik had gelezen dat ze waarschijnlijk geen aanvraag bij de EMA zouden doen omdat de EU enkel vaccins zou aankopen die in de EU geproduceerd worden. Maar afzonderlijke lidstaten kunnen het wel goedkeuren en aankopen.
Bron: De Standaardquote:Spoetnik landt nog niet massaal in EU
De goede cijfers van het Russische Spoetnik-vaccin veranderen voorlopig niets aan de Europese vaccinatiestrategie waarover de Europese Commissie en de lidstaten het eens werden. Een van de selectiecriteria is dat een farmabedrijf productiecapaciteit in de EU moet hebben voor de Commissie een raamakkoord met dat bedrijf kan sluiten. Dat moet ervoor zorgen dat de levering van doses snel kan beginnen, zodra het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA) het licht op groen heeft gezet voor een vaccin. Bovendien kan men ervan uitgaan dat Rusland de productiecapaciteit eerst zal gebruiken voor de vaccinatie in eigen land, klinkt het bij de Commissie.
Voorlopig loopt er bij het EMA geen aanvraag tot autorisatie van het Spoetnik-vaccin, zegt een woordvoerder van het EMA. Er is wel een aanvraag voor wetenschappelijk advies. Rekening houdend met dat advies kan het bedrijf in een volgende stap een aanvraag voor autorisatie voorbereiden. Of en wanneer dat zal gebeuren, is onduidelijk.
Lidstaten kunnen wel op individuele basis het Spoetnik-vaccin aankopen en gebruiken. Hongarije ontving gisteren de eerste 40.000 doses van het Russische vaccin. Maar het mag het alleen op eigen grondgebied toedienen en is ook aansprakelijk als er iets verkeerd loopt. (bar)
Ja absoluut, maar dan nog kun je wel aardig lekker gaan zei die.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Neem aan dat de max-stand op dat pompje wel binnen de veilige marges lag?
https://www.ad.nl/dossier(...)rsoepeling~ac468eb0/quote:De Duitse minister van Gezondheid Jens Spahn stuurt aan op snelle versoepelingen. Hij zei donderdag dat het land niet de hele winter in strenge lockdown kan blijven. ,,Onze samenleving zou dat niet verdragen", aldus Spahn. Hij beklemtoonde dat de huidige 'coronastatistieken' veelbelovend zijn, "want we zien een aanzienlijke daling in het aantal nieuwe besmettingen".
De weekcijfers die in Duitsland als grondslag dienen om te bepalen hoe ernstig de situatie zou zijn, geven nu aan dat er per 100.000 inwoners 87 nieuwe besmettingen worden geregistreerd, mede dankzij het vele testen. De regering heeft eerder gezegd te streven naar maximaal 50 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week.
In Duitsland groeit de kritiek op de maatregelen, omdat die volgens critici als middel erger dan de kwaal blijken te zijn. Ook is er kritiek op de politieke besluitvorming. Het parlement zou hebben gefaald door macht af te staan aan de regering om coronamaatregelen te treffen die indruisen tegen grondrechten.
Ik dacht dat alle vaste users uit deze reeks een speciale prik zouden krijgen. Eentje die vooral goed werkt in donkere zolderkamertjes. De introvert versie zeg maarquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik uiteindelijk zou mogen kiezen welk vaccin ik krijg zou ik alleen al voor de SPUTNIK gaan vanwege de intens stoere naam.
"Waarmee ben jij gevaccinneerd dan"?
SPUTNIK! DA!
Dat zag ik sinds de persconferentie al aankomen hoor hoe Rutte daarover sprak. Helaas zitten we er nog langer aan.quote:
Ja maar ja maar... ik ben onlangs verhuisd naar een groter huis, en nu heb ik geen zolderkamer meer.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat alle vaste users uit deze reeks een speciale prik zouden krijgen. Eentje die vooral goed werkt in donkere zolderkamertjes. De introvert versie zeg maar
Alle maatregelen werken, ook als ze niet werken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef leolinedance het volgende:
En zo wordt Duitsland weer gidsland en is de cirkel... rond!quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:08 schreef alpeko het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)rsoepeling~ac468eb0/
Kortom, wij gaan dood... over de grens ziet het er gunstig uit.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar ja maar... ik ben onlangs verhuisd naar een groter huis, en nu heb ik geen zolderkamer meer.![]()
(wel nu een goed geisoleerde schuur Rukbunker, Ik weet niet wat eigenlijk kanslozer is)
Genieten van de avondklok... ik krijg er alleen maar eenzaamheid vanquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het niet nog strenger gaan maken, maar dat het erop gooien dat we gewoon langer moeten kunnen ''genieten'' van de avondklok. Helemaal met de wetenschap dat de scholen weer openen.
Nee joh, voor ons maakt het niet uit welke. Enige vorm van autisme was toch al aanwezig!quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat alle vaste users uit deze reeks een speciale prik zouden krijgen. Eentje die vooral goed werkt in donkere zolderkamertjes. De introvert versie zeg maar
En dan blijk je met met gefermenteerde waterijsjes gevaccineerd te worden omdat sputnik op een gegeven moment niet verkocht kon worden vw de koude oorlog.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik uiteindelijk zou mogen kiezen welk vaccin ik krijg zou ik alleen al voor de SPUTNIK gaan vanwege de intens stoere naam.
"Waarmee ben jij gevaccinneerd dan"?
SPUTNIK! DA!
Klinkt Cruyffiaans.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alle maatregelen werken, ook als ze niet werken.
Wat heeft het openen van scholen met de avondklok te maken?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het niet nog strenger gaan maken, maar dat het erop gooien dat we gewoon langer moeten kunnen ''genieten'' van de avondklok. Helemaal met de wetenschap dat de scholen weer openen.
Ze hopen daarmee de te verwachten stijging naar aanleiding van het openen van scholen wat te kunnen dempen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft het openen van scholen met de avondklok te maken?
het openen van de scholen ruilen ze gewoon tegen langer de avondklokquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft het openen van scholen met de avondklok te maken?
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik niet meer na elven wakker word omdat tante truus en ome wim nog op acht meter afstand luidkeels afscheid willen nemen van de overburen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:14 schreef popje het volgende:
[..]
Genieten van de avondklok... ik krijg er alleen maar eenzaamheid van
Is op zich goed nieuws, dat vergroot de kans dat Nederland volgt. Is toch een heel ander geluid dan Drosten die roept dat Zero-Covid het doel moet zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:08 schreef alpeko het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)rsoepeling~ac468eb0/
Kortom, wij gaan dood... over de grens ziet het er gunstig uit.
Ah ok, dan snap ik je.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het gaat niet om voor of tegen vaccin, het gaat erom dat deze tostis denken dat zelfs na massale vaccinatie we nog met die verschrikkelijke kut 1.5m en mondkapjes moeten "leven"!
Lekker helder! Dank.quote:
Een student die ik kende had chronische pancreatitis, die liep altijd met zo'n pompje rond (moest wel enkele keren per jaar naar het ziekenhuis om te ontwennen).quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ook wel weer zoquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee joh, voor ons maakt het niet uit welke. Enige vorm van autisme was toch al aanwezig!
Belgie gaan kappers weer open en mogen binnenlandse uitjes ook weer snel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is op zich goed nieuws, dat vergroot de kans dat Nederland volgt. Is toch een heel ander geluid dan Drosten die roept dat Zero-Covid het doel moet zijn
Dat er iemand überhaupt nog gelooft in Zero-Covid in Europa is een wonder...quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is op zich goed nieuws, dat vergroot de kans dat Nederland volgt. Is toch een heel ander geluid dan Drosten die roept dat Zero-Covid het doel moet zijn
Zero-Covid klinkt als alcoholvrij coronabier...quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
ja fijn, met 400 euro aan testen heen en terugquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Belgie gaan kappers weer open en mogen binnenlandse uitjes ook weer snel.
Binnenlandse uitjesquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je kunt het in elk geval proberen. Zelfs als het niet lukt, voorkom je er wel mee dat de ziekenhuizen worden overbelast. Dan heb je in elk geval dat leed van uitgestelde reguliere zorg niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat er iemand überhaupt nog geloofd in Zero-Covid in Europa is een wonder...
Zijn mensen echt zo naïef?
En zij hebben zo'n 2.3k besmettingen per dag en wij zo'n 4k. Maar onze bevolking is ook zo'n 1.5x groter, dus het ontloopt elkaar niet veel qua besmettingen per 100.000 inwoners.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Uiteraard. de huidige daling zullen ze waarschijnlijk toeschrijven aan de avondklok.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef leolinedance het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)rsoepeling~ac468eb0/quote:Wetenschappers verschuiven in deze coronacrisis telkens de criteria om de lockdown te verlengen, zegt de Britse minister van Financiën Rishi Sunak. Hij vindt volgens Britse media dat daar een einde aan moet komen en de huidige lockdown de laatste moet zijn.
Volgens Sunak hebben wetenschappers het opeens niet meer over ziekenhuisopnames en bescherming van de Nationale Gezondheidsdienst (NHS), maar draait nu alles om heel veel nieuwe vastgestelde besmettingen. Het aantal geregistreerde besmettingen neemt toe, omdat er veel meer wordt getest en er ook meer besmettelijke varianten van het virus rondwaren. Die vormen geen groter gevaar voor de gezondheid van patiënten dan het oorspronkelijke uit China afkomstige virus.
In Italië zitten ze alweer op het terras, de Britse variant kan vast niet over de Alpen heen komen of zo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja maar wel lekker de hele economie de tyfus in laten gaan + welzijn vd mensen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het in elk geval proberen. Zelfs als het niet lukt, voorkom je er wel mee dat de ziekenhuizen worden overbelast. Dan heb je in elk geval dat leed van uitgestelde reguliere zorg niet.
Je moet door elf steden schaatsen en in elke stad staat een vaccinatie- en stempelpost.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:26 schreef Momo het volgende:
Opent telegraaf.nl
Klaar voor arctische koude-inval: marathonschaatsers willen los
Jaja
Nee, want dit is lekker voor de economiequote:Op donderdag 4 februari 2021 13:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja maar wel lekker de hele economie de tyfus in laten gaan + welzijn vd mensen.
Dat is dus toch juist het punt? Zero-Covid is niet haalbaar, noppes nada. Z.s.m. alles weer open gewoon.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want dit is lekker voor de economieHoreca en winkels al maanden dicht. De hele winter geen bioscopen, theaters, conferenties, niks.
En als je strategie Zero-Covid is dan kunnen ze weer open?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want dit is lekker voor de economieHoreca en winkels al maanden dicht. De hele winter geen bioscopen, theaters, conferenties, niks.
Nee, maar dan heb je dus in elk geval ook niet het leed van de uitgestelde reguliere zorg. Lijkt me per saldo beter dan wat we nu hebben gedaan. Juist omdat het allemaal teveel uit de hand gelopen is, duurt het langer om het weer onder controle te krijgen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En als je strategie Zero-Covid is dan kunnen ze weer open?
Ook Duitsland is vergelijkbaar met 14.000 besmettingen. Dat zou neerkomen op de volgende cijfers (per miljoen inwoners):quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En zij hebben zo'n 2.3k besmettingen per dag en wij zo'n 4k. Maar onze bevolking is ook zo'n 1.5x groter, dus het ontloopt elkaar niet veel qua besmettingen per 100.000 inwoners.
Zou ik ook het meeste voorstander van zijn. Cijfers zo laag mogelijk krijgen. Vorig voorjaar wisten we ze echt laag te krijgen en zelfs toen duurde het 3/4 maanden om weer in gevaar te komen. Laat staan als we dat met de huidige cijfers zouden doen. Vaccinatiegraad compenseert wel iets, maar nu nog niet natuurlijk. Wellicht dat er dan vanaf april wat meer sectoren kunnen profiteren van de lage cijfers i.p.v. enkel de scholen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat het draagvlak voor een lockdown straks in de lente ook een stuk minder zal zijn, zoals die Duitse minister al aangeeft is de rek eruit. Misschien dat ze daarom nu juist nog even door willen met deze lockdown omdat het misschien wel de laatste kans is.
Overigens ben ik daar persoonlijk ook voor, zo streng mogelijk deze maand en eventueel uitloopt in maart. Om vanaf 1 april niet meer terug te hoeven.
Ik denk dat het punt vooral is dat hun ziekenhuizen wat minder tegen de kritische grens aan zitten, dus ze hebben wat meer rek mocht het tegenvallen. Wij kunnen er eigenlijk geen stijging bij hebben, want het piept en kraakt nu al.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Maar de Britse variant mag de grens niet over in België en Duitsland? Hebben zij daar geen last van?
Daar zal hij ongetwijfeld ook aanwezig zijn. Maar ik zie daar nog geen paniek, code zwart, etcquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ook Duitsland is vergelijkbaar met 14.000 besmettingen. Dat zou neerkomen op de volgende cijfers (per miljoen inwoners):
Duitsland: 169
België: 201
Nederland: 230
Hmm, het verschil is toch wat groter dan ik dacht.
Maar de Britse variant mag de grens niet over in België en Duitsland? Hebben zij daar geen last van?
Valide punt. Was het niet zo dat wij in kunnen opschalen tot 1400 ic-bedden als het nodig is? We zitten nu rond 600 ic-bedden, dus ook daar hebben we nog een behoorlijke buffer zou ik zeggen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt vooral is dat hun ziekenhuizen wat minder tegen de kritische grens aan zitten, dus ze hebben wat meer rek mocht het tegenvallen. Wij kunnen er eigenlijk geen stijging bij hebben, want het piept en kraakt nu al.
Bedden hebben we wel, alleen het personeel niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Valide punt. Was het niet zo dat wij in kunnen opschalen tot 1400 ic-bedden als het nodig is? We zitten nu rond 600 ic-bedden, dus ook daar hebben we nog een behoorlijke buffer zou ik zeggen.
In Duitsland staan grenzwachters met blaffende herders om het virus tegen te houden!quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ook Duitsland is vergelijkbaar met 14.000 besmettingen. Dat zou neerkomen op de volgende cijfers (per miljoen inwoners):
Nee hoor, ik dacht ook met personeel, wellicht wel ten koste van de reguliere zorg. Ik zal dat eens uit gaan zoeken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:37 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Bedden hebben we wel, alleen het personeel niet.
Maar wat is dan jouw concrete voorstel? Hoelang in lockdown als het doel Zero-Covid is?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar dan heb je dus in elk geval ook niet het leed van de uitgestelde reguliere zorg. Lijkt me per saldo beter dan wat we nu hebben gedaan. Juist omdat het allemaal teveel uit de hand gelopen is, duurt het langer om het weer onder controle te krijgen.
Het is eigenlijk heel raar als je de positieve tests en doden per hoofd naast elkaar legt:quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nee, we hebben helemaal geen behoorlijke buffer. De normale IC-capaciteit in Nederland is ongeveer 1150 bedden waarvan er standaard ongeveer 800 bezet zijn. Op dit moment zijn er bijna 1100 IC-bedden bezet, waarvan 613 door covidpatiënten. De theoretische capaciteit op dit moment is iets meer dan 1300 IC-bedden, maar ik vraag me af hoe realistisch dat in de praktijk is, gezien hoe lang de zorg al overbelast is deze winter.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Valide punt. Was het niet zo dat wij in kunnen opschalen tot 1400 ic-bedden als het nodig is? We zitten nu rond 600 ic-bedden, dus ook daar hebben we nog een behoorlijke buffer zou ik zeggen.
Je rekent je iets te rijk!quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Mijn concrete voorstel was om in augustus in te grijpen toen er nog lokale brandhaarden waren, maar het nog niet over heel Nederland was verspreid. Ik denk echt dat als er toen hard was ingegrepen, het nu niet nodig was geweest om zoiets als een avondklok in te stellen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Maar wat is dan jouw concrete voorstel? Hoelang in lockdown als het doel Zero-Covid is?
De kappers zouden op 13 februari weer open gaan. Het lijkt vooral bedoeld om de bevolking wat hoop te geven, want aan de eerder afgesproken voorwaarden (qua besmettingen en opnames) is nog lang niet voldaan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bron: De Standaardquote:‘Net als een appel is ook een kappersbezoek goed voor de gezondheid’, zei Vlaams minister van Economie Hilde Crevits (CD&V) gisterennamiddag in het Vlaams Parlement. Daarmee maakte ze meteen duidelijk dat de discussie over het heropenen van de kapperszaken vrijdag over veel meer gaat dan een noodlijdende sector opnieuw zuurstof geven. Een kappersbezoek dient ook het mentale welzijn.
Daar verwees ook federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) gisteren al naar in De ochtend. ‘Veel mensen hebben echt nood aan de kapper. Mensen durven zich niet meer te tonen.’ Vandenbroucke staat in het Overlegcomité te boek als de meest voorzichtige minister.
Het kappersbezoek is op die manier het symbool geworden voor de hoop dat er ooit een einde komt aan de lijdensweg. ‘Om de draagkracht voor de maatregelen te behouden is het soms nodig om de mensen iets concreets te geven’, klinkt het in regeringskringen.
Op het Overlegcomité van 22 januari werd beslist om morgen al dan niet definitief het licht op groen te zetten om de niet-medische contactberoepen, waaronder de kappers, opnieuw te laten werken vanaf 13 februari. ‘Maar wel onder de strikte voorwaarde dat de epidemiologische situatie verbeterd zou zijn’, zei premier Alexander De Croo (Open VLD).
Met FFP2-masker?
Vandenbroucke en Crevits bestempelden de situatie gisteren als ‘voorzichtig positief’. De overlijdens en ziekenhuisopnames dalen gestaag. Maar het aantal registreerde besmettingen blijft wel toenemen, al wordt dat voor een groot stuk toegeschreven aan het toegenomen aantal tests. Volgens de recentste cijfers kwamen er tussen 24 en 30 januari per dag gemiddeld 2.348 bevestigde gevallen bij.
De drempelwaarden van 800 besmettingen en 75 ziekenhuisopnames om te kunnen versoepelen zijn politiek intussen al verlaten. De expertengroep Gems hanteerde die nochtans nog altijd in haar rapport van 19 januari dat onder meer over de kappers ging. ‘Maar wij zijn geen cijferfetisjisten’, zei Vandenbroucke na het vorige Overlegcomité al.
Politiek is de consensus groot om de niet-medische contactberoepen vanaf 13 februari opnieuw te laten werken. Maar ook niet meer dan dat. ‘Dit is een op zich staande kwestie’, aldus Vandenbroucke. Met andere woorden, dit wil niet zeggen dat de versoepelingstrein is vertrokken.
‘Er is echt niet veel contactbudget over’, zegt biostatisticus Geert Molenbergs. ‘Het zal dus zeer voorzichtig moeten gebeuren.’
Een heropening zal dan ook gebeuren onder erg strenge regels, strikter dan bij de vorige opening van de niet-medische beroepen. Zo zal een kappersbezoek alleen op afspraak kunnen, zal er tussen twee afspraken voldoende tijd moeten zitten om alles te ontsmetten en zal de ruimte voldoende verlucht moeten worden. Of de kappers zich verplicht regelmatig zullen moeten laten testen en een FFP2-masker zullen moeten dragen staat nog ter discussie. ‘Dat is voor ons niet haalbaar’, zegt Charles Antoine Huybrechts, de voorzitter van sectorfederatie Febelhair.
Niet doemdenken
Daarnaast staat vrijdag ook de heropening van de vakantieparken op de agenda. De Raad van State oordeelde dinsdag nog dat het discriminerend is dat hotels open mogen zijn en vakantieparken en campings niet.
Ook de opening van de dierentuinen ligt dinsdag op tafel, wel enkel buiten en met een strikte capaciteitsbeperking.
Elke versoepeling blijft een politiek risico, want de dreiging van een nieuwe opflakkering door de Britse variant blijft reëel, blijkt uit een nieuwe analyse van de wetenschappers Niel Hens (UHasselt, UAntwerpen), Emmanuel André en Tom Wenseleers (KU Leuven). Ze blijven bij hun voorspelling dat de Britse variant tegen eind februari dominant zal zijn in ons land, en naar schatting 57 procent besmettelijker is. Dat betekent dat het moeilijker wordt om de verspreiding onder controle te houden.
Toch vindt Hens dat we niet moeten doemdenken. ‘We staan er beter voor dan andere landen, en spelen kort op de bal.’ Maar hij waarschuwt dat we waakzaam moeten blijven voor een heropflakkering. ‘Die kans is er zeker. We moeten klaarstaan om bij te spijkeren als het slechter gaat. Het kan zijn dat de scholen uiteindelijk toch even dicht moeten. Maar we moeten ook perspectief geven: zelfs als dat gebeurt, zal het niet oneindig lang duren. Dankzij de vaccinaties zal de situatie verbeteren, in de eerste plaats zal het aantal overlijdens verminderen.’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Als ik er zo over nadenk zou de verklaring kunnen zijn dat de testbereidheid in Duitsland ook een stuk groter is dan hier in Nederland. Dat staat ook in het Telegraaf-artikel, dat ze een succesvol testbeleid hebben uitgevoerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Maar wat is dan jouw concrete voorstel? Hoelang in lockdown als het doel Zero-Covid is?
[..]
Het is eigenlijk heel raar als je de positieve tests en doden per hoofd naast elkaar legt:
Positieve tests
Doden
Lijkt me toch dat er verschillen moeten zijn tussen hoe er getest wordt of hoe het aantal doden wordt vastgesteld. Anders is er toch wat mis met de Duitse zorg als ze op zo weinig besmettingen zo veel doden hebben. Dan is de Case fatality rate bijna 2x zo hoog als hier...
Was ik toen ook voor, maar gezien de snelle verspreiding, ook in andere landen moet je je wel afvragen of het had uitgemaakt op termijn was je toch wel in deze situatie gekomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn concrete voorstel was om in augustus in te grijpen toen er nog lokale brandhaarden waren, maar het nog niet over heel Nederland was verspreid. Ik denk echt dat als er toen hard was ingegrepen, het nu niet nodig was geweest om zoiets als een avondklok in te stellen.
Maar goed, daar heb je nu natuurlijk allemaal geen reet aan. Het enige dat we nu kunnen doen is hopen dat het snel beter weer wordt en dat ze opschieten met die vaccinaties.
Daarom vind ik de ambitie om voor zero-covid te gaan juist goed: zelfs als het mislukt, zit je in elk geval minder met de gebakken peren dan we nu zitten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Was ik toen ook voor, maar gezien de snelle verspreiding, ook in andere landen moet je je wel afvragen of het had uitgemaakt op termijn was je toch wel in deze situatie gekomen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De kappers zouden op 13 februari weer open gaan. Het lijkt vooral bedoeld om de bevolking wat hoop te geven, want aan de eerder afgesproken voorwaarden (qua besmettingen en opnames) is nog lang niet voldaan.
Artikel van gisteren:
[..]
Bron: De Standaard
offtopic:Jemig.... als de kappers al het symbool van hoop zijn....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je zou ook kunnen denken dat het gebrek aan knipbeurten mensen motiveert om binnen te blijvenquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jemig.... als de kappers al het symbool van hoop zijn....
Mwa dan nog, die Britse mutatie geeft gewoon een hele nieuwe dimensie aan het verhaal. Zolang we niet exact weten welke impact die heeft zit je toch vast aan een hele zware lockdown, ook als je nu relatief laag in je besmettingsgevallen had gezeten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom vind ik de ambitie om voor zero-covid te gaan juist goed: zelfs als het mislukt, zit je in elk geval minder met de gebakken peren dan we nu zitten.
Oké maar wat heeft dat te maken met Zero-Covid nu? Elke strategie die een vliegende DeLorean vereist loopt toch snel tegen uitvoeringsproblematiek aan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn concrete voorstel was om in augustus in te grijpen toen er nog lokale brandhaarden waren, maar het nog niet over heel Nederland was verspreid. Ik denk echt dat als er toen hard was ingegrepen, het nu niet nodig was geweest om zoiets als een avondklok in te stellen.
Maar goed, daar heb je nu natuurlijk allemaal geen reet aan. Het enige dat we nu kunnen doen is hopen dat het snel beter weer wordt en dat ze opschieten met die vaccinaties.
Maar ligt die angst dan ook niet in de hoge besmettingsaantallen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa dan nog, die Britse mutatie geeft gewoon een hele nieuwe dimensie aan het verhaal. Zolang we niet exact weten welke impact die heeft zit je toch vast aan een hele zware lockdown, ook als je nu relatief laag in je besmettingsgevallen had gezeten.
Wat wel kwalijk is is al die uitgestelde zorg en duizenden mensen die met kanker rondlopen zonder het zelf te weten maar dat ligt voor een deel ook aan mensen zelf dat ze zorg gaan vermijden, veel specialisten hebben het rustiger dan ooit.
Precies. Het is tijd om te denken aan alternatieve plannen, in plaats van die eenheidsworsten als lockdowns en avondklokken. Zou richting de bescherming van kwetsbaren niet veel meer mogelijk moeten zijn?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa dan nog, die Britse mutatie geeft gewoon een hele nieuwe dimensie aan het verhaal. Zolang we niet exact weten welke impact die heeft zit je toch vast aan een hele zware lockdown, ook als je nu relatief laag in je besmettingsgevallen had gezeten.
Wat wel kwalijk is is al die uitgestelde zorg en duizenden mensen die met kanker rondlopen zonder het zelf te weten maar dat ligt voor een deel ook aan mensen zelf dat ze zorg gaan vermijden, veel specialisten hebben het rustiger dan ooit.
Nu is het alleen maar fantasie natuurlijk. Het had de ambitie moeten zijn toen het binnen handbereik lag, zoals afgelopen zomer het geval was.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oké maar wat heeft dat te maken met Zero-Covid nu?
Omdat als je in nederland ook maar een strohalmpje toegeeft, men er met de polder vandoor gaat, en ze een uigestelde nieuwjaarsduik gaan houden of carnaval gaan vieren tijdens pasen oid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zal hij ongetwijfeld ook aanwezig zijn. Maar ik zie daar nog geen paniek, code zwart, etc
In duitsland komt er al klein beetje tegen geluid :quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:50 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies. Het is tijd om te denken aan alternatieve plannen, in plaats van die eenheidsworsten als lockdowns en avondklokken. Zou richting de bescherming van kwetsbaren niet veel meer mogelijk moeten zijn?
quote:De Duitse minister van Gezondheid Jens Spahn stuurt aan op snelle versoepelingen. Hij zei donderdag dat het land niet de hele winter in strenge lockdown kan blijven. ,,Onze samenleving zou dat niet verdragen", aldus Spahn. Hij beklemtoonde dat de huidige 'coronastatistieken' veelbelovend zijn, "want we zien een aanzienlijke daling in het aantal nieuwe besmettingen".
De weekcijfers die in Duitsland als grondslag dienen om te bepalen hoe ernstig de situatie zou zijn, geven nu aan dat er per 100.000 inwoners 87 nieuwe besmettingen worden geregistreerd, mede dankzij het vele testen. De regering heeft eerder gezegd te streven naar maximaal 50 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week.
In Duitsland groeit de kritiek op de maatregelen, omdat die volgens critici als middel erger dan de kwaal blijken te zijn. Ook is er kritiek op de politieke besluitvorming. Het parlement zou hebben gefaald door macht af te staan aan de regering om coronamaatregelen te treffen die indruisen tegen grondrechten
Zou dat in België en Duitsland niet zo zijn dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Omdat als je in nederland ook maar een strohalmpje toegeeft, men er met de polder vandoor gaat, en ze een uigestelde nieuwjaarsduik gaan houden of carnaval gaan vieren tijdens pasen oid.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Omdat als je in nederland ook maar een strohalmpje toegeeft, men er met de polder vandoor gaat, en ze een uigestelde nieuwjaarsduik gaan houden of carnaval gaan vieren tijdens pasen oid.
Waarschijnlijk wel maar de vraag is natuurlijk wel of die angst reëel is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar ligt die angst dan ook niet in de hoge besmettingsaantallen?
Ik zie hier nu trouwens al enkelingen bij het stadsstrand in het water zwemmen. Totaal gestoord om hele andere redenen dan corona.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
En niet zomaar, namelijk van de gezondheidsminister, die waarschijnlijk belast is met het uitvoeren van het coronabeleid. Maar zij zitten wel in een andere situatie natuurlijk dan Nederland, met relatieve lage aantallen van besmettingen (ook gezien de hogere testbereidheid in Duitsland dan in Nederland) en met een ziekenhuiscapaciteit van 5x zo groot als Nederland. Hopelijk draagt dit ook weer bij in het debat in Nederland.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In duitsland komt er al klein beetje tegen geluid :
[..]
Naja het is nu +7 gradenquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zie hier nu trouwens al enkelingen bij het stadsstrand in het water zwemmen. Totaal gestoord om hele andere redenen dan corona.
Dat is niet mogelijk. Je kan mensen grondwettecnhiscn niet volledig isoleren van de buitenwereld. Want daar zou het op neer komen wil je zoiets realiseren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:50 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies. Het is tijd om te denken aan alternatieve plannen, in plaats van die eenheidsworsten als lockdowns en avondklokken. Zou richting de bescherming van kwetsbaren niet veel meer mogelijk moeten zijn?
Het vaccineren van obese mannen zou ook zeer goed denkbaar kunnen zijn.
Nou ja, er zit natuurlijk een behoorlijk verschil in of er 10.000 besmettingen per dag zijn of 1000. De kans is natuurlijk veel groter dat er iemand voor je is geweest die het virus heeft lopen verspreiden. Dus zo vreemd vind ik dat niet eigenlijk. Ik sla voor minder belangrijke dingen de dokter ook ff over. (Maar ik was al geen dokterloper.)quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel maar de vraag is natuurlijk wel of die angst reëel is.
Net als mensen die masaal tandarts overslaan.
Het gaat niet om verplichten te isoleren. Het gaat juist om de omstandigheden te bieden waarbij de kwetsbaren beschermd worden. Bijvoorbeeld: het een gebruik maken dat als familieleden kwetsbaren bezoek zich eerst te laten testen. Of ervoor zorgen dat voor ouderen/kwetsbaren aparte winkeluurtjes zijn waarbij zeer strenge regels gelden. Het gaat om het faciliteren, niet verplichten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk. Je kan mensen grondwettecnhiscn niet volledig isoleren van de buitenwereld. Want daar zou het op neer komen wil je zoiets realiseren.
Nog los van de vraag of je het zou moeten willen.
Dat is waar maar we zitten echt al heel lang niet meer op 10.000.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou ja, er zit natuurlijk een behoorlijk verschil in of er 10.000 besmettingen per dag zijn of 1000. De kans is natuurlijk veel groter dat er iemand voor je is geweest die het virus heeft lopen verspreiden. Dus zo vreemd vind ik dat niet eigenlijk. Ik sla voor minder belangrijke dingen de dokter ook ff over. (Maar ik was al geen dokterloper.)
Nee, maar dat kan je wel doen om dezelfde mensen te beschermen?? Hoe lang kun je de wereld in lockdown houden om kwetsbaren te beschermen? Oftewel hoe lang moet ik mijn leven nog opgeven om obees 70+ te beschermen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk. Je kan mensen grondwettecnhiscn niet volledig isoleren van de buitenwereld. Want daar zou het op neer komen wil je zoiets realiseren.
Mijn vrouw is vorige week nog naar de dokter gegaan omdat haar mondhoek was open gescheurd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou ja, er zit natuurlijk een behoorlijk verschil in of er 10.000 besmettingen per dag zijn of 1000. De kans is natuurlijk veel groter dat er iemand voor je is geweest die het virus heeft lopen verspreiden. Dus zo vreemd vind ik dat niet eigenlijk. Ik sla voor minder belangrijke dingen de dokter ook ff over. (Maar ik was al geen dokterloper.)
Of dat zo gestoord is weet ik niet. Regelmatig even het koude water trotseren schijnt heel goed te zijn voor de weerstand.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zie hier nu trouwens al enkelingen bij het stadsstrand in het water zwemmen. Totaal gestoord om hele andere redenen dan corona.
Wat stel je voor dan een sneltest voor je naar opa en oma mag?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:02 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Het gaat niet om verplichten te isoleren. Het gaat juist om de omstandigheden te bieden waarbij de kwetsbaren beschermd worden. Bijvoorbeeld: het een gebruik maken dat als familieleden kwetsbaren bezoek zich eerst te laten testen. Of ervoor zorgen dat voor ouderen/kwetsbaren aparte winkeluurtjes zijn waarbij zeer strenge regels gelden. Het gaat om het faciliteren, niet verplichten.
grondwettechnisch?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het ging ook niet over nu maar over z'n algemeenheid toch?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is waar maar we zitten echt al heel lang niet meer op 10.000.
Bovendien remde het mensen ook niet af om vervolgens wel allerlei winkels te bezoeken gezien de recordomzetten die overal gedraaid zijn.
Veel mensen zijn van nature gewoon zorgmijdend, Corona is dan wel een goed excuus.
Maar dat kan je dus niet doen dat is het hele puntquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef popje het volgende:
Nee maar dat kan je wel met iedereen doen, om dezelfde mensen
[..]
Nee, maar dat kan je wel doen om dezelfde mensen te beschermen??
Ja, precies! Verstrek de sneltesten aan de mensen die daar behoefte aan hebben. We verspillen nu heel veel testcapaciteit aan bron en contactonderzoek voor mensen die dat waarschijnlijk niet nodig hebben. Als je die testcapaciteit nou op een andere manier inzet kan er veel meer. Een beetje creatief met je middelen omgaan mag wel in deze fase van de epidemie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan een sneltest voor je naar opa en oma mag?
En hoe zie je dat voor je qua zorg dan, elke thuiszorgmedewerker elke week drie keer getest? Want zo komen die uitbraken vaak in die huizen terecht.
Dat ouderen uurtje was er al ouderen willen dat helemaal niet joh, laat staan met allerlei extreme maatregelen er bij.
Neenee, tuurlijk niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn vrouw is vorige week nog naar de dokter gegaan omdat haar mondhoek was open gescheurd.
ik had er niks mee te maken...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |