SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:29 schreef OProg het volgende:
Ik zit even nieuws door te kijken tussen de bedrijven door.
Nu kom ik weer een rijschoolhouder tegen die pleit voor voorrang bij vaccinatie.
Misschien moet er inderdaad eens in kaart gebracht gaan worden welke sectoren er nu buiten de boot vallen van elke vorm van compensatie. Dat zijn er nogal wat. Nog los van perspectief.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
Wilders met ze Spoetnik en Rusland, kan hij zeker lekker in de reet kruipen bij zijn vriendje Orban.
Pcr is ook geen 100% garantie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang vaccinaties niet 100 procent besmettelijkheid voorkomen hebben 'bewijzen' helemaal geen nut.
Je kunt ook bij mij bestellen, ik heb een uiterst effectief middel op basis van marterstront.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Sputnik moet eerst maar door de keuring.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pcr is ook geen 100% garantie.
Niets kan 100% afdekken.
Toch wordt bijvoorbeeld de pcr test geëist bij buitenlandse reizen.
Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.
Dat het op nu.nl staat wil niet zeggen dat het klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
En lijkt me ook logisch, anders mag je bv gewoon oma's uitmoorden in de thuiszorg?
Tenenkrommend, echt zo gemaakt, zelfs zijn woordkeuze is compleet verzonnen door politiek strategen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En probeert zich nu boven de partijen te plaatsen, met zijn van Obama (geprobeerd) gekopieerde stijl van praten.
Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Doet iedereen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep.
Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Als het goedgekeurd is, ja, geen probleem. Alleen op basis van wat de Russen beweren doen we dat iig niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja dit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, verduidelijk het dan eens, welke ommeslag wordt er gemaakt?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker wel, als reactie op je eerste zin dan
Dit is een enorme ommeslag voor Nederlandse begrippen
Ik snap werkelijk niet hoe je dat níet kunt zien
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ZEI toch dat die imbecielen in UK niet goed bij hun hoofd waren en ons voor eeuwig afstand en mondkapjes willen laten doen?
Zie je wel? Dit bedoel ik dus.
Wat als de overheid dit overneemt? Ik wil gewoon als iedereen gevaccineerd is weer vrij in een normale open gezellige samenleving mogen LEVEN.
Granted, hij zegt nog een jaar, niet voor eeuwig, maar dat is niet veel beter.
Wat als de overheid naar dat anti-vrijheid volk luistert? Hoe zorgen we ervoor dat ze genegeerd worden?
Niet echt, en Rusland moet dit helemaal niet doen, de maker van het vaccin moet dit doen zoals je voor ieder medicijn toelating moet aanvragen. Lijkt mij een vrij gezonde manier van werken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep.
Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |