Klopt omdat het zo is.quote:
Ik stuur die mensen altijd direct door naar de lokale computerzaak: Die gasten zijn echt heel goed! Ze zeggen namelijk nooit terug: Ja maar ik wil het gratis gedaan hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:
Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
Arts is een beschermde titelquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:43 schreef OProg het volgende:
[..]
En de overtreffende trap is dat homeopaten die nooit een medische opleiding hebben gehad nu als 'Arts' opduiken in het debat.
Bij mij precies hetzelfde. Gisteren nog: We gaan je niet dwingen om je te laten vaccineren, wel willen we het gesprek met je hebben mocht je vragen hebben. Indien je vragen hebt, praat met de bedrijfsartsen, die kunnen alles uitleggen. Verder: Hou je aan de maatregelen die er zijn. Mocht je op kantoor moeten zijn om welke reden ook, zorgen wij dat het veilig plaats kan vinden. Neem daarvoor contact op.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste werkgevers zijn fatsoenlijk voor hun personeel, ik werk zelf voor een organisatie met 40K man en die doen er alles aan om hun mensen gezond te houden, dat gaat niet via dwang, maar gewoon via adviezen, bijvoorbeeld in de periode van versoepeling: Ga niet met het hele team afspreken, maar doe dat in kleinere groepjes, ga niet in een restaurant zittten, maar maak samen een wandeling.
Common sense werkt beter dan dwang.
Klopt, ik zit niet in de risicogroep en kan heel goed corona al gehad hebben omdat ik geregeld verkouden ben. Ik laat me ook niet vaccineren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is nog even afwachten, maar de eerste indicaties wijzen erop dat gevaccineerde mensen ook geen verspreiders worden, anders is het slechts een lichte tegenvaller, niet eens een zware, en treft dan vooral mensen die zich zelf bewust niet laten vaccineren, als je kijkt naar de groep die dat is, zijn dat vooral mensen die toch al niet in de risicogroep zitten.
"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
Ajhhh okay, ik las het als "alles opengooien WANT je kan er van uitgaan dat kwetsbaren wel uitkijken" 😅quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, alles open gooien en de kwetsbaren moeten zelf maar weten wat ze doen ( zolang de ziekenhuizen leeg blijven )
WIJ zijn nog wel even voorzichtig met extreme druktes en gelijk jan en alleman bezoeken.
Nee hoor, alleen onder extreme omstandigheden die zoveel geld kosten om dat te regelen dat dat praktisch nooit voorkomt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
En lijkt me ook logisch, anders mag je bv gewoon oma's uitmoorden in de thuiszorg?
Oh dat ook ja. Eigenlijk best goed dat dat in de spotlights komt. Elke jojo die een keer het correcte plantje heeft geplukt kan zichzelf arts noemen en te veel mensen horen daar nooit kritiek op. "Ik schrijf duizenden recepten uit tegen vaccinatieschade"quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:43 schreef OProg het volgende:
[..]
En de overtreffende trap is dat homeopaten die nooit een medische opleiding hebben gehad nu als 'Arts' opduiken in het debat.
Zolang PBM nog niet verplicht is in de thuiszorg is dit natuurlijk een gotspe. Dan ga je wel vaccineren verplichten, maar ga je geen mogelijkheden bieden mensen zich adequaat te laten beschermen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
En lijkt me ook logisch, anders mag je bv gewoon oma's uitmoorden in de thuiszorg?
quote:In een regio waar het risiconiveau zorgelijk of ernstig geldt, dienen zorgmedewerkers in een verpleeghuis tijdens hun dienst continu een medisch mondneusmasker te dragen. Binnen overige instellingen voor langdurige zorg en in de thuiszorg maakt de zorgorganisatie een eigen afweging of het continu dragen van medische mondneusmaskers door zorgmedewerkers noodzakelijk is. Daarnaast kan een zorgmedewerker bij bepaalde handelingen uit voorzorg een medisch mondneusmasker gebruiken.
Doe eens even helder.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
En dan te bedenken dat ik vroegah (is wel alweer 10 jaar terug ofzo) een bijbaan had via uitzendbureau Zorgwerk: In bejaardentehuis bejaarden helpen met eten en eten klaarmaken voor ze.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
Hij was ook vorige week bij The Big 5 op BNR waar hij wel normaal de tijd kreeg om uit te leggen hoe het nou zat met de vertragingen en cijfers, was helemaaal niets vreemds aan en hij kwam over als een zeer geschikte vent die keihard bezig is om dag in dag uit alles zo goed mogelijk te laten verlopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Die Van Delden heeft toch maar weer een helder en geruststellend verhaal.
Wat bedoel je? Omstandigheden?quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen onder extreme omstandigheden die zoveel geld kosten om dat te regelen dat dat praktisch nooit voorkomt.
Dat klopt. Dus je kan het niet zomaar voeren.quote:
Welp.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik vroegah (is wel alweer 10 jaar terug ofzo) een bijbaan had via uitzendbureau Zorgwerk: In bejaardentehuis bejaarden helpen met eten en eten klaarmaken voor ze.
Moest ik ze op een gegeven moment ook medicatie geven!
Ik nog aangeven van, ik heb NUL kennis op dit gebied he, ik heb geen enkele opleiding hiervoor gedaan, ik kom letterlijk van een uitzendbureau met NUL zorgwerk ervaring....
"Oh nee is oke hoor, zo moeilijk is dit niet." Was toen hun antwoord.
Mijn antwoord zou zijn: mooi dan kan je het zelf doen als het niet moeilijk is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik vroegah (is wel alweer 10 jaar terug ofzo) een bijbaan had via uitzendbureau Zorgwerk: In bejaardentehuis bejaarden helpen met eten en eten klaarmaken voor ze.
Moest ik ze op een gegeven moment ook medicatie geven!
Ik nog aangeven van, ik heb NUL kennis op dit gebied he, ik heb geen enkele opleiding hiervoor gedaan, ik kom letterlijk van een uitzendbureau met NUL zorgwerk ervaring....
"Oh nee is oke hoor, zo moeilijk is dit niet." Was toen hun antwoord.
Meer Jaap, minder andersoortige experts. Iedere keer als van Delden uitleg geeft krijg ik wel meer vertrouwen. Ik vind het wel beschamend dat hij moet uitleggen dat we hoger in de ranking van landen moeten komen en niet hoe we zo goed mogelijk onze bevolking bescherming. Zo zie je maar dat het echt management is, managementdashboards werken altijd geweldig. Leg de pijnpunten bloot en laat zien dat die manager slechter is dan een andere en hop, er komt urgentiequote:Op donderdag 4 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij was ook vorige week bij The Big 5 op BNR waar hij wel normaal de tijd kreeg om uit te leggen hoe het nou zat met de vertragingen en cijfers, was helemaaal niets vreemds aan en hij kwam over als een zeer geschikte vent die keihard bezig is om dag in dag uit alles zo goed mogelijk te laten verlopen.
Dat is niet voldoende.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Omstandigheden?
Er staat ook economische redenen.
"Mijn bedrijf gaat failliet als ik m'n restaurant langer op 25% capaciteit moet draaien door de 1.5m dus ipv daarvan eis ik vaccin" lijkt me een schoolvoorbeeld 😃
Werkte* binnenkort, als het aan de meeste experts en adviseurs ligt. En er staat werkgevers dus kennelijk mag dat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Doe eens even helder.
Als je erop tegen bent om je te laten vaccineren, zou je oma’s uitmoorden.
Mijn vriendin werk in de zorg, werkt zich helemaal de tyfus maar wil zich niet laten vaccineren. Haar keuze, niks mis mee.
Ghehehe, ik was toen 23 ofzo en had zeer drrrrrrringend centjes nodig. Als ze me hadden gevraagd om medische expirimenten met stroomstoten op die oudjes te doen had ik het ws ook nog wel gedaanquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn antwoord zou zijn: mooi dan kan je het zelf doen als het niet moeilijk is.
Het AD publiceert een tabel van het RIVM.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik loop wat achter, maar die Agema is weer een flapdrol hoor.
Het AD publiceert een eigen verhaal rondom een grafiek van Van Dissel en vervolgens wordt ze boos als Van Dissel het betreffende AD-artikel niet gelezen heeft.
https://www.ad.nl/binnenl(...)peld-wordt~a7716449/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |